فورد موستانگ در ارزیابی های ایمنی اروپا موفق نبود

فورد موستانگ پس از ورود به اروپا در سال 2015 برای اولین بار در تاریخ خود، با استقبال بسیاری مواجه شد و هزاران خریدار در لیست انتظار آن قرار گرفتند.

اما متاسفانه این خودروی پرفروش تنها موفق به کسب امتیاز دو ستاره از پنج ستاره یورو ان کپ شده است.

یورو ان کپ پس از مجموعه دقیقی از تست های تصادف و ارزیابی تکنولوژی های ایمنی آن کارنامه ناامید کننده ای را برای موستانگ منتشر کرده است.

ایمنی سرنشین بزرگسال در این خودرو 72 درصد اعلام شده در حالی که ایمنی سرنشین کودک در آن 32 درصد بوده است. لیست معایب این خودرو نیز طولانی بوده است. کیسه های هوای جلوی موستانگ در تست تصادف از جلو به اندازه کافی باد نشدند تا از آسیب به راننده و سرنشین جلو پیش گیری کنند. ایمنی سرنشین بزرگسال عقب در تست تصادف کامل از جلو در این خودرو نیز به لطف کمبود کمربند ایمنی پیش کشنده، امتیاز ضعیف را کسب کرده است. هم چنین سرنشین کودک صندلی عقب نیز حتی در تصادف از کنار با خطر آسیب جدی به سر مواجه است.

از همه مهم تر آن که تکنولوژی های جدید کمک ایمنی که تست های اروپایی تاکید بسیاری بر آن ها دارند در این خودرو موجود نیست.

از آنجا که ارزیابی های A ان کپ نیز از نتایج ارزیابی های یورو ان کپ پیروی می کند، موستانگ در استرالیا نیز امتیاز دو ستاره را کسب کرده است. البته این خودرو در بازار ایالات متحده از سطح بالاتری از تجهیزات ایمنی بهره می برد و در نتیجه امتیاز ایمنی بالاتری را از NHTSA کسب کرده است./خبر خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا