معرفی ۱۰ خودروی لوکس برتر در جهان!/ قسمت چهارم: بی‌ام‌و سری ۷

نسل هفتم سری هفت!

با معرفی بی‌ام‌و سری ۷ مدل ۲۰۲۳، سدان لوکس آلمانی وارد هفتمین نسل خود شده است. البته این خودرو را باید نقطه عطفی در تاریخ هفتمین سری بی‌ام‌و دانست، چراکه برای نخستین بار از زمان تولد در سال ۱۹۷۷ تاکنون، همتای برقی سری ۷ با نام i۷ نیز همزمان با این خودرو معرفی شده است.

مدل پایه یعنی بی‌ام‌و ۷۴۰i، به پیشرانه شش سیلندر ۳ لیتری توربوشارژ به همراه سامانه هیبرید خفیف ۴۸ ولتی مجهز شده است و ۳۷۵ اسب­‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد.

به لطف افزایش ۴۰ واحدی قدرت پیشرانه و گشتاور لحظه‌­ای تا ۵۴۰ نیوتن‌متر، شتاب صفر تا صد بی‌ام‌و ۷۴۰i به ۵ ثانیه رسیده است.

اما مدل پرچمدار ۷۶۰i xDrive به پیشرانه ۴.۴ لیتری ۸ سیلندر توربوشارژ و سامانه هیبرید خفیف ۴۸ ولتی مجهز شده است، که ۵۳۶ اسب­‌بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودروی لوکس قرار داده و آن را ظرف ۴.۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند.

در هر دو نسخه از بی‌ام‌و سری ۷ بنزین‌­سوز، جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک نصب شده و حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی روی رقم ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده است.

کابین پیشرفته و تکنولوژیک

در فضای کابین سری ۷ با دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی پشت آمپر و ۱۴.۹ اینچی مرکزی با عملکرد لمسی مواجه هستیم، که در زیر پوششی یکپارچه قرار گرفته است و تحت مدیریت iDrive ۸ عمل می­‌کنند.

کنترل تنظیمات برخی قسمت‌ها همچون سیستم تهویه مطبوع نیز از طریق نمایشگر ۷ اینچی حساس به لمس انجام خواهد شد.

یک نمایشگر ۳۱.۳ اینچی غول‌پیکر برای سرنشینان عقب نصب شده است، که بسیاری امکانات آنلاین همچون Amazon Fire TV را ارائه می­‌کند.

دو تبلت ۵.۵ اینچی برای کنترل تنظیمات نیز در پوشش داخلی درهای عقب تعبیه شده است.

سیستم صوتی استاندارد سری ۷ جدید ۱۸ اسپیکر دارد، اما با سفارش سیستم پیشرفته Bowers & Wilkins، تعداد آن‌ها به ۳۶ افزایش می‌­یابد که ۴ عدد از آن‌ها در بالای داشبورد نصب می­‌شود.

قیمت بی‌ام‌و ۷۴۰i و ب‌ام‌و ۷۶۰i xDrive به ترتیب ۹۴,۲۹۵ و ۱۱۴,۹۹۵ دلار تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا