معرفی ۱۰ خودروی لوکس برتر در جهان!/ قسمت پنجم: جنسیس G۹۰

جنسیس G۹۰ ۲۰۲۳ پرچمدار این برند لوکس است.

در حالی که جنسیس ۲۰۲۲ قبلا نیز یک مدل دوست داشتنی بود و طرفداران خاص خود را داشت، این پیشرفت جذاب آن را به یکی از زیباترین خودرو‌های لوکس در جهان تبدیل کرده است.

G۹۰ پیش از این نیز یک خودروی سدان لوکس با طراحی خوب محسوب می‌شد اما با این وجود، در آن کمی تغییر رخ داده است.

جنسیس G۹۰ ۲۰۲۳ به جای پیشرانه ۵.۰ لیتری V۸، از یک موتور ۳.۵ لیتری V۶ توربوشارژ دوقلو با قدرت ۳۷۵ اسب بخار استفاده می‌کند.

راحتی و لوکس بودن به سبک جنسیس

در جنسیس G۹۰ ۲۰۲۳ می‌توانید به راحتی صندلی عقب را بخوابانید. یکی از جالب ترین ویژگی‌های این خودرو پدیده ای به نام «Mood Curator» است.

به لطف این قابلیت، امکان تنظیم نور محیط و سیستم صوتی داخل خودرو وجود دارد.

در حالی که می‌توان به طور خودکار میزان سایه انداخته شده بر روی صندلی را کم و زیاد کرد، بوی یک رایحه مطبوع از دریچه های هوا به مشامتان می‌رسد که آرام بخشی واقعی است.

اقدام فوق ممکن است در نگاه اول کمی زیاده روی به نظر برسد اما به محض دیدن نمایی کامل از این خودرو، حس می‌کنیم که روح مجلل اکستازی بر آن حاکم است.

یکی دیگر از ویژگی جدید جنسیس G۹۰ ۲۰۲۳، ماساژور‌های تعبیه شده در صندلی‌های خودرو است.

بین صندلی‌ها چرمی ظریف کار شده و به محض قدم گذاشتن بر روی زیرپایی صندلی عقب، Mood Curator به کار افتاده و عطر مطبوعی داخل کابین پخش می‌شود.

جنسیس با طراحی خاص خود برای هر کدام از ۲۳ بلندگوی موجود در سیستم صوتی «Bang & Olufsen» خودروی جدیدش، جایگاهی ویژه را تعیین کرد.

اگرچه این خودرو به مواد عایق صدای زیادی مجهز هست، اما این سیستم صوتی بسته به سرعت خودرو صدای داخل آن را تنظیم کرده و صدای جاده را به حداقل می‌رساند.

گران اما وسوسه‌کننده

هنوز قیمت نهایی این خودروی لوکس جدید به طور رسمی اعلام نشده اما اگر قیمت آن از ۷۵ هزار دلار شروع شود، چندان عجیب نخواهد بود.

۷۵ هزار دلار مبلغ بالایی است. این بدان معنای خواهد بود که جنسیس تصمیم به ورود جدی به بازار برند لوکس قدیمی و رقابت با آن‌ها مثل مرسدس بنز و بی ام دبلیو گرفته است.

با این حال، به نظر می‌رسد که به سختی می‌توان از جنسیس G۹۰ ۲۰۲۳ گذشت.

ظاهرا برخی لوکس سواران کهنه کار احتمالا در صددند تا در کلکسیون خودرو‌های خود، یک رقیب واقعی از کره جنوبی را نیز داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا