معرفی ۱۰ خودروی لوکس برتر در جهان!/قسمت اول؛ لکسس LS۵۰۰

نسل پنجم لکسس LS از سال ۲۰۱۸ روی خط تولید قرار دارد و با استانداردهای فعلی صنعت خودروسازی، چندان بروز محسوب نمی­‌شود، ولی ظاهراً قرار نیست در آینده نزدیک با نسل جدید این خودروی لوکس ملاقات کنیم، چراکه برای سال ۲۰۲۳، تنها با چند بروزرسانی همراه شده است.

مهمترین تغییر در فضای کابین اتفاق افتاده است، چراکه مالکان این خودرو همچون نسل جدید لکسس NX می­‌توانند از طریق فرامین صوتی یا لمسی رابط کاربری جدید Lexus Interface، با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در ارتباط باشند.
این رابط کاربری جدید به فضای ابری برای مسیریاب، اپل موزیک و آمازون موزیک مجهز شده و از طریق فرمان صوتی «هی لکسس» فعال خواهد شد تا دستور سرنشینان برای اعمال تنظیمات مختلف را اجرا کند.

گزینه­‌های قابل انتخاب برای پیشرانه تغییری نکرده است، بنابراین لکسس LS در مدل پایه به پیشرانه ۳.۴ لیتری V۶ با ۴۱۶ اسب­‌بخار قدرت و ۵۹۹ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک مجهز شده است و می‌­تواند ظرف ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست یابد.

لکسس LS هیبرید با پسوند ۵۰۰h، به پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶، دو موتور برقی و یک باتری لیتیوم-یون مجهز شده است که در مجموع، ۳۵۴ اسب‌­بخار قدرت تولید می‌کنند و این خودرو را ظرف ۵.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می­‌رساند.

علیرغم شتاب کندتر، در لکسس LS۵۰۰h با مصرف سوخت اقتصادی مواجه هستیم، که در شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۰.۷، ۸.۱۱ و ۹.۴ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

قیمت پایه لکسس LS۵۰۰ مدل ۲۰۲۳ از ۷۷,۵۳۵ دلار آغاز می‌شود و تا ۱۱۳,۴۳۵ دلار برای کامل‌ترین نسخه از LS۵۰۰h با سامانه نیمه خودران Teammate، افزایش می‌­یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا