کانسپت تویوتا FT-4X

تویوتا در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 تویوتا FT-4X کانسپت را به نمایش درآورد که نشانگر ادامه تمایل این خودروساز به کراس اوورهای کلاس B بود.

مقامات تویوتا اعلام کرده اند که این خودروساز در پی برنامه ای برای تولید تویوتا FT-4X کانسپت است.

به گفته برخی منابع، این کانسپت به اندازه ای افراطی نیست که نتواند به تولید برسد. تویوتا C-HR دارای ظاهری مدرن و ورزشی است در حالی که تویوتا FT-4X کانسپت دارای طرح جعبه ای شکل سنتی است که خریداران متمایزی را جذب می کند. در واقع این موقعیت شبیه به وضعیت نسل قبلی جیپ کامپس و جیپ Patriot است.

مدیر طراحی در مرکز طراحی Calty تویوتا، IabCartabiano گفت: “من همیشه تصورم بر این بود که C-HR یک city mouse و FT-4X یک country mouseاست.” وی یکی از اعضای تیم طراحی FT-4X کانسپت بوده و کارهای طراحی در مرکز طراحی تویوتا را مدیریت می کند.

چنان چه در زمان ثبت نام این خودرو در ماه اکتبر پیش بینی شده بود، نام تویوتا FT-4X کانسپت مخفف عبارت آینده تویوتا-کراس اوور چهار چره فعال (Future Toyota-Four-Wheel Drive Crossover) است.

تویوتا FT-4X کانسپت بر اساس پلتفرم TNGA-C ساخته شده که در تویوتا C-HR و تویوتا پریوس نیز به کار می رود. این خودرو دارای طول 4249 میلی متر، عرض 1821 میلی متر، ارتفاع 16233 میلی متر و فاصله بین دو محور 2639 میلی متر است. تویوتا اطلاعاتی از نیرومحرکه این خودرو منتشر نکرده اما گمان می رود مدل تولیدی آن از موتورهای مشترک با C-HR بهره ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا