کسب بالاترین نمره ایمنی یورو انکپ توسط کیا استینگر

آزمایش فنی و مقایسه

مالکان و خریداران احتمالی کیا استینگر می توانند یک نفس راحت بکشند، خودروی آن ها نه تنها یکی از قابل ترین سدان های اسپرت حال حاضر بازار است، یکی از امن ترین آن ها نیز به شمار می رود.

طی آزمایش های اخیر یورو انکپ، استینگر توانسته نمره ایمنی 5 ستاره را به دست بیاورد، عملکرد این خودرو به خصوص در بخش ایمنی سرنشین بزرگ سال با نمره 93 درصد فوق العاده بوده است. علاوه بر این، کیا استینگر مجهز به تمامی آپشن های سیستم های ایمنی خودران توانسته نمره میانگین 82 درصد را به دست بیاورد.

حتی قبل از رونمایی استینگر که اوایل سال جاری میلادی انجام شد، علاقه مندان دنیای خودرو در مورد احتمال موفقیت این خودروساز کره ای در رقابت با غول های آلمانی بازار خیلی مطمئن نبودند.

در قدرتمندترین مدل خودرو، استینگر به یک موتور 3.3 لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی با 365 اسب بخار نیرو و 376 پوند فوت گشتاور مجهز شده است. با سیستم دو دیفرانسیل، این خودرو صفر تا صد را زیر 5 ثانیه پر می کند و حداکثر سرعتی برابر با 269 کیلومتر بر ساعت دارد.

قیمت مدل پایه استینگر از 31 هزار و 900 دلار در آمریکا شروع می شود که آن را تقریبا 11 هزار دلار ارزان تر از بی ام و 430i گرن کوپه 4 سیلندر می کند.