کیا سورنتو فیس لیفت مدل ٢٠١٨

معرفی خودرو

با اینکه چهره ظاهری کماکان مانند مدل سال قبل است، ولی کیا سورنتو با برخی ویژگی‌های جدید وارد مدل سال ۲۰۱۷ می‌شود. شاید مهمترین آنها، امکان استفاده از سیستم ترمز اضطراری باشد.

سورنتو ۲۰۱۷ با افرایش‌ قیمت همراه بوده که برای تریم‌های مختلف، متفاوت است. این افزایش قیمت از میزان اندک ۲۹۰ دلار برای مدل پایه LX V-6 شروع می‌شود و تا ۴ هزار دلار برای قیمت پایه تریم SX لیمیتد نیز می‌رسد؛ موضوعی که بخش زیادی از آن به تصمیم کمپانی کره‌ای برای استفاده از موتور آپشن V-6 به صورت استاندارد برمی‌گردد. علاوه بر این، مدل‌های سورنتو SX لیمیتد که با نام SXL نیز شناخته می‌شوند، حال با پکیج «تکنولوژی» که در مدل ۲۰۱۶ با قیمت ۲۵۰۰ دلار در دسترس قرار می‌گرفت، همراه هستند. همچنین چراغ‌های نوربالای نوسانی و سیستم ترمز اتوماتیک اضطراری از دیگر تجهیزاتی است که در این خودروها ارائه می‌شود.

نکته آخر اینکه سورنتوهایی که با موتور پایه ۲/۴ لیتری چهار سیلندر همراه می‌شوند، همانند مدل‌های دیفرانسیل جلوی V-6، با افزایش مصرف سوخت به میزان اندک همراه بوده‌اند. سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای مصرف سوخت مدل‌های چهار سیلندر سورنتو، مصرف ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۸/۴ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر پیش‌بینی کرده است (مصرف ۱۱/۲ و ۹/۴۱ لیتر، به ترتیب در جاده و شهر با سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک). این در حالی است که مصرف مدل‌های V-6 برابر ۱۳/۱ لیتر در شهر و ۹/۴۱ لیتر در جاده در هر ۱۰۰ کیلومتر تخمین زده شده است.