اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

آزمایش و بررسی چانگان CS35 در تهران

سایپا میزبان چانگان

دنده 6  – افشین خالدی – چانگان یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی است که هم اکنون شریک تجاری فورد و مزدا است. این خودروساز هم اینک به چهارمین خودروساز بزرگ چین تبدیل شده و سعی در نفوذ به بازار کشورهای در حال توسعه دارد. سایپا روی به این خودروساز چینی برای مونتاژ خودروهایش آورده، یکی از آن ها شاسی بلند شهری با سایز کوچک CS35 است.

چانگان CS35 تست و بررسی

چانگان CS35 یک شاسی بلند کاملا شهری، دیفرانسیل جلو در رده کراس اوور های جمع و جور (کامپکت) است که از نظر سایز با خودرویی همچون ASX هم رده است.

چانگان CS35 تست و بررسی

CS35 در ایتالیا طراحی شده و در نگاه اول می توان آن را از نظر ظاهری خودرویی قابل قبول و حتی جذاب دانست. در طراحی داخلی نیز چانگان هر چه در توان داشته به کار گرفته. فرمان به شیوه ای اسپورت طراحی شده که حتی برای جذاب تر شدن آن از دوخت قرمز برای چرم دور فرمان استفاده شده.

ارگونومی در دست گرفتن فرمان به خوبی مد نظر طراح قرار گرفته و چرم استفاده شده نسبت به قیمت و رده رقابتی قابل قبول به نظر می رسید. بر روی فرمان کلید های کروز کنترل و کنترل سیستم صوتی قرار گرفته و استفاده از آنها به سهولت انجام می گیرد. سمت چپ راننده محل قرار گیری کلید ها تنظیم ارتفاع نور و تنظیم برقی آینه هاست.

چانگان CS35 تست و بررسی

کیلومتر شمار خودرو با رنگ آبی پر رنگ  نمایان است. عقریه های دور موتور و نشانگر سرعت به حالت عمودی قرار گرفته اند که تلاش بیش از اندازه طراحان را برای نمایش خودرویی اسپورت را نشان می دهد.طراحی کیلومتر شماره آنچنان جلب توجه نمی کند و خواندن سرعت برای راننده دقت زیادی را طلب می کند .

چانگان CS35 تست و بررسی

یک LCD  متوسط هم دیده می شود که در واقع کامپیوتر سفری خودرو نیز هست و اطلاعات مربوط که مصرف سوخت میانگین و لحظه ای و اطلاعات دیگر را به نمایش می گذارد.دو کانال بزرگ سیستم تهویه در وسط کنسول خودنمایی می کند که ما را به یاد محصولات فورد می اندازد. یک LCD سایز متوسط هم که فقط نشانگر سیستم صوتی است و رنگی آبی دارد نیز خودنمایی می کند.

چانگان CS35 تست و بررسی

سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی است و به سادگی قابل دسترسی سرنشیان است. ارگونومی طراحی و سادگی فضای داخلی برای دسترسی به ادوات خوب ارزیابی می شود. اما کیفیت به کار رفته در برخی نقاط بسیار ابتدایی است. پایین محل قرارگیری مجموعه سیستم تهویه یک خروجی 12 ولت به همراه ورودی USB و جک AUX خودنمایی می کند. صندلی های خودرو نسبتا نرم هستند که با چرم مصنوعی ضخیم پوشانده شده اند.

چانگان CS35 تست و بررسی

علیرغم سایز کوچک بدنه که تقریبا هم اندازه پژو 206 صندوق دار است، اما به دلیل عرض بیشتر CS35 و طراحی خوب فضای داخلی ، این خودرو برای یک خانواده 4 نفری کوچک به نظر می رسد اما به هر صورت یک خودروی جمع و جور است و خریدار پیش از خرید باید به این نکته توجه بیشتر داشته باشد. صندوق خودرو نیز 348 لیتر حجم دارد و برای یک خانواده مناسب است.

چانگان CS35 تست و بررسی

موتور در نظر گرفته شده برای CS35 یک موتور با 1600 سی سی حجم و  قدرتی برابر با 125 اسب بخار در دور 6000 است. گشتاور این موتور 160 نیوتن متر است که در دور 4000 بدست خواهد آمد. تا اینجای کار با توجه به وزن 1290 کیلویی و گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده  بر روی کاغذ روشن است با خودرویی چابک طرف نیستید.

استارت خودرو به نرمی انجام می گیرد اما صدای پیشرانه کم نیست ضمن آنکه در همان لحظات اولیه متوجه نفوذ صدا به داخل کابین نیز خواهید شد. البته بعد از شروع به حرکت نفوذ صدای تایر مخصوصا در سرعتهای بالاتر واضح است. خودرو با دو سرنشین و رانندگی آرام شتابگیری مناسبی را داراست اما جهت شتاب گیری سریع از صفر ضعیف و ناتوان خود را نشان می دهد. این وضعیت در شتابگیری ثانویه نیز نمایان است. عمکرد تاخیری گیربکس در دادن معکوس و کیفیت پایین تعویض دنده در حالت تیپ ترونیک نیز بر بدتر شدن وضعیت کمک می کنند.

چانگان CS35 تست و بررسی

با وجود اینکه در پیست آزادی امکان بررسی کیفیت سیستم تعلیق را نداشتیم اما در مواقعی دریافتیم که CS35 یک خودروی نرم محسوب می شود. در پیچ های تند پیست بارها خودرو تحت فشار قرار گرفت، در مواقعی کم فرمانی شدید احساس می شد که شاید در همچین رده  خودرویی احساس آن طبیعی است. فرمان برقی نیز نمی تواند به خوبی راننده را از وضعیت جاده مطلع سازد. در حالت کلی مانور پذیری خودرو نسبت به ارتفاع کمی که دارد راضی کننده نیست.

چانگان CS35 تست و بررسی

CS35 در تست تصادف کانون ایمنی چین C NCAP موفق به دریافت 4 ستاره ایمنی شده. در آزمایش ترمز گیری شدید اندکی انحراف در در لحظات پایانی توقف احساس شد اما در نهایت می توان نمره قبولی را به سیستم ترمز ABS این خودرو در مجموع دایو دماغه و تسلط راننده در حین توقف داد. سایپا مدل مجهز به دو ایربگ و ترمز ABS را تولید خواهد کرد.

چانگان CS35 تست و بررسی

چانگان CS35  یک شاسی بلند کوچک شهری با موتور نسبتا ضعیف اما فضای داخلی و کیفیت رانندگی خوب است که باید منتظر بود و دید  با قیمتی در حدود 90 میلیون از نگاه مردم ایران چگونه خواهد بود.

چانگان CS35 تست و بررسی

 

 

تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300) در پیست آزادی

تجربه رانندگی با سایپا آریو (S300)

 

 

 

 

124 دیدگاه

  1. برلیانس از نظر طراحی ظاهری و داخلی از داستر و جیلی خیلی بهتر است طوری که با نگاه اولیه اون ناهماهنگی طراحی که در جیلی و داستر هست اصلا نداره ولی ای کاش قیمت تا هفتاد تا بیشتر نداشت..

  2. دوستان گرامی بجای منفی دادن این بنده را راهنمایی کنید تا چیزی یاد بگیرم.الان این منفی هایی که دوستان عزیز میدن دلیلش عکاسی بد هست؟؟؟؟خب راهنمایی کنید تا دفعه ی بعد بهتر عکس بگیرم تا پیشرفت داشته باشم یا اصلا با این ماشین مخالفت دارین.متوجه این موضوع نشدم!!!!!!!!!!!1
    به هر حال همین منفی دادن هم نشان این هست که شما لطف کردی ووقت گزاشتی مطلبی که اینجانب گزاشتم رو خواندین واز این بابت ممنون ولی اگه مشکلی هست بگین تا اصلاح کنم،چه خودمو چه عکسو چه…
    چون واقعا به ماشین علاقه دارم ،پس لطف کنید که ایراداتی اگر هست بگین تا بر طرف کنم چون هفته بعد میگفتن چانگان میاد.حداقل تو اون عکس مشکلات بر طرف بشه

    1. سلام رضا جان.عكسهات خوب بود.اگه اشتباه نكنم فقط يكي از داخلش گرفته بودي.از داخلش بيشتر عكس ميگرفتي بهتر بود.منكه خودم از نزديك ديدم، خيلي قشنگه.

  3. سلام.رامین جان منکه از خدام بود ولی همین که خواستم داخلش بشینم وعکس بگیرم ،گفتم بزار صاحب اصلیش بیاد بهتره باز این جوری ممکنه ناراحت بشه.همین که اومد اجازه نداد دیگه.(البته بیشتر فکر کنم از سر قیمت نجومیش بود که هی میگفت چند میتونی بفروشی؟؟؟)منم ادمی هستم که اصلا تو اینجور مسائل اصرار نمیکنم،واسه همین بیخیال شدم(تازه میگفت عکس هایی که از بیرون هم گرفتی رو حذف کن چون از من اجازه نگرفتی!!!!!!!!!بعد چند تا مثال واسش زدم دیگه حرف نزد)

  4. دوستان باید دید واقع گرایانه داشته باشیم در بازار امروز خودرو اگر کسی دنبال خودروی شاسی بلند شهری اتوماتیک صفر کیلومترباشد از حدود 75میلیون شروع میشود اگر هیوندایی وکیا رو کنار بذاریم” ازnewx33mvmشروع به جیلی ختم میشود..با پیشینه ای که از mvm داشتیم هنوز سخته که دوباره ازش استقبال بشه وخودروی بعدی از نظر قیمت 80 میلیون به چانگان میرسیم بعدش به ترتیب برلیانس و جیلی..در ضمن رنو داستر هم این میان هست که نقص طراحیش غوغا میکنه وخدمات پس از فروشش نامعلوم..پس در نهایت در این شرایط کمترین هزینه برای داشتن یه خودروی شاسی بلند اتوماتیک صفر کیلومتر همان چانگان میباشد..

    1. مرتضی جان فکر کن !!!! شاسی بلند شهرییییییی !!!!! شاسی بلند اصلا مال سفرهای برون شهریه !!!!!!
      کسایی که یک یا دو خودروی شهری داشته باشند ” سدان یا هاچبک ” خودرویی شاسی بلند برای سفر انتخاب میکنند برای رفاه خانواده ! حالا این خودروی شاسی بلند باید موتور پرقدرت با شتاب بالا داشته باشد وگرنه با خودروهای معمولی تفاوتی ندارد !

  5. با سلام البته هاوال h6با کیفیت خوب و حدود قیمت 90 یادمون نره موتور 2400 .طول 4600.و عرض 1820 و162 اسب بخار و 210 گشتاور در 4000

    1. به نظرم هاوال زیاد جذاب نیست.شبیه خودروهای دو نسل پیش هست.البته این نظر من هست.

      1. به نظر اینجانب هاوالH6 نیز در این محدوده قیمتی ماشین خوبی است موتوراصل میتسوبیشی , 163 اسب , 210 نیوتون گشتاور و دارای آپشنهای زیادی هم می باشد و آنطور که اعلام شده در سالهای 2013 و 2014 پرفروشترین SUV در چین میباشد . منتهی نمایندگی تعمیرات در تهران , یک نمایندگی میباشد.

  6. سلام دوستان من نظرات کلیه عزیزان را خواندم خودم هم cs35 ثبت نام کردم ولی چیزی که به نظر من مهمه شتاب و زیبایی و اینکه آیا واقعا این خودروی چینی خوب از آب درمیاد نیست به نظر من سایپا و یا هر شرکت دیگه الان داره از من و 3000 نقر به قول یکی از دوستان بالای 80 میلیون پول گرفته یا میگیره آنقدر ارزش قائل بود که نمونه این ماشین را حداقل در هر شهر یک دستگاه میگذاشت تا من بیبینم و بخرم نه اینکه رو هوا و با دیدن چند عکس و فیلم یه خرید ریسکی انجام بدهم تمام این اختلاف نظرها مال اینه که ما این ماشینو از نزدیک ندیده ایم هر چند که من به این ماشین خوشبینم و اونو به خودرو دست دوم ترجبح میدهم

  7. سلام علی , من با هر سختی ای که شده تونستم کلیپ شما را ببینم. با چند تا از دوستانم هم چندین بار , البته بیش از 10 بار تست کردیم. مطمئن شدم که شما و سایر دوستانی که شتاب این ماشین را بد نمیدونستید, درست گفته بودید.اینجوری برای خریدش بیشتر تمایل پیدا کردم.ما چند بار زمانگیری کردیم هم با کورنومتر و هم با گوشی و هم با برش کلیپ.تو هیچ کدوم بیشتر از 14 نشد و اکثرشون هم زیر 14 بود. مثلا 13.850بیشتر بدست اومد. تازه توی کلیپ معلوم بود که 2 نفری تو ماشین بودند . چون تصویر هر جفتشون تو مانیتور وسط افتاده بود. یعنی اگر تو پیست مخصوص با یک نفر تست میشد که یقینا زیر 14 و حتی 13 و یا 12 ثانیه دربیاد. نمیدونم چرا سایت دنده 6 خودمون16.7 ثانیه نوشته بود. حداقل برای من کاملا روشن شد که 16.7 کاملا اشتباه بوده و حیف که چقدر توی سایت به دوستانی که میگفتن این تست غلط هست , توهین شد. دوستان دو نفری تست گرفتن زیر 14 دراومده. تازه پرسوجو کردم و متوجه شدم که گیربکسش هم ژاپنی هست. من هم مطمئن شدم خیلی در حق این ماشین نامردی شده. همه چیزش خوبه ولی بعضی از دوستان بیخودی ازش بد گفتن.علی جون دستت درد نکنه.چرا زودتر اینو نذاشتی؟

  8. با سلام خدمت دوستان البته نباید زیاد ناراحت بشید چون که در ایران برای همه چیز اظهار نظر هایی میکنند که ادم شاخ در میاره این همه خودرو چه داخلی و چه خارجی یه سر به نظرات بزنید بلا استثنا تو همشون چند نفری هستند که مطالبی گفتند که ادم خندش میگیره باور کنید بعضی ها که خواب پراید هم نمیبینند به بنز sl 500ایراد گرفتند که درازه و کاش ال بود و بل بود پس زیاد به این مطالب توجه نکنید بهترین راهش فقط تست حضوری هستش

    1. واقعا درست گفتید.الان من که تست زمانگیری کردم و مطمئن شدم 14هست نظرم رو نوشتم تا همه را از اشتباه در بیارم. بعد میبینم دیسلایک زدند. یعنی اشتباه که میکنند حاضر به عذر خواهی هم نیستند.الان پستهای بالا را که میخونید کم مونده که با چماق همدیگر را بزنند.متاسفانه مدیر هم از اشتباهات دفاع میکنه.من از تنوع این سایت خوشم میاد.ولی مدیریتش خوب عمل نمیکنه.اینجوری همه میرند و چند نفر میمونند که خودشون با خودشون خوش هستند.

      1. شما شرایط اون تست رو می دونید ؟ مثلا اگر شیب به سمت ایین حتی خفیف هم باشه کلی نتیجه تست عوض می شه

        مطمئنا مجله ای که این خودرو رو در شرایط استاندارد تست کرده ملاک هستش نه یک تست یوتیوب و اندازه گیری اون با کورنومتر!

      2. سلام و درود،آقا بنده به عنوان یکی از مدیران وب سایت،باید در مورد چه چیزی عذرخواهی کنم؟درست متوجه مشکل نمی شم.تستی در روسیه با موتور ضعیف تر انجام شده،نتیجه اش هم منتشر شده، یک فیلم هم که منتشر شده، شما اندازه گرفتید و می فرمایید 14 ثانیه،حالا نه ما تست رو برگزار کردیم که بخوایم ازش دفاع کنیم،نه شما اون فیلم رو تهیه کردید و از شرایطش خبر دارید،بنابراین چرا این دو قضیه کاملا متفاوت باهم باید قیاس بشوند و ما در مورد دیس لاک های سایر دوستان چه کاری ازمون بر میاد؟این تست (در پیست آزادی) بضاعت سایت دنده 6 در معرفی و آزمایش این خودرو بوده است و ما صرفا در مورد این مطلب خودمون رو مسئول می دونیم و همانطور که پیشتر ذکر کردم،شرایط برای انجام تست شتاب مهیا نبود و هیچ عدد و رقمی در این مورد توسط “وب سایت دنده6” منتشر نشده است و نخواهد شد.

        1. آقا سپهر من هم اگر بخوام مدام حرف بزنم مثل بقيه ميشه و دلخوري پيش مياد.ولي متوجه شدم -دوستان خودتون هم به كامنت هاي شما توجه ندارند.شما يكي دو بار ديگه هم از شرايط تست گفتيد.حداقل خودم كه خوندم.ولي نميدونم چرا بعضي از دوستانتان اصلا قبول نميكنند.تو روسيه يك نفر نشسته و تست گرفته . يكيش كه به نفع دوستان شماست صحيح هست . اونم در حالي كه هيچ فيلمي ازش منتشر نشده.اما يكي ديگه كه تو روسيه تست گرفته و فيلمش هم گذاشته قبول ندارند.حالا آقا سمير مسخره ميكنه . ولي شما كه ميگيد بي طرف هستيد قضاوت كنيد من مسخره بايد بشم كه حداقل رو يك فيلم واقعي نظر دادم و كلي هم چكش كردم يا كسي كه روي هيچ منبع قابل اعتمادي نظر ميده و پافشاري ميكنه. تازه يكي از دوستام تو كار تدوين سينماست . اون با نرم افزار مخصوص فيلم كه هزارمها هم مهم هست چند بار چك كرد و تازه از بقيه دوستان كمتر دراورد كه من ننوشتم .خودتون راننده هستيد و شايد حرفه اي باشيد . صداي موتور توي فيلم كلا معلومه كه اگر كفي نبوده حتما حتما تو سرازيري هم نبوده.بالاخره ما هم چندسالي راننده هستيم.صداي موتور خودش گويا هست.در ضمن دو نفر توي ماشين كه بودند-نبودن؟ حالا چرا سمير مسخره ميكنه معلوم نيست.اصلا چرا كساني كه نميخوان اين ماشينو بخرن اينجوري نظر ميدن.به حال اونا چه فرقي ميكنه.من ميخوام بخرم براي همين به سايت شما برخوردم.منظور من هم همين دوستان شماست كه اولش متلك و توهين ميكنند و بعد هم راضي به عذر خواهي نيستند. منم فكر ميكنم تو اين سايت نباشم بهتره.چون مطمئن هستم اگه شده موتور ماشين را دستكاريش كنند ميكنند تا حرفشون ثابت بشه.اصلا مگه پلي استيشن يا ايكس باكس هست كه اين همه شتاب شتاب ميكنند.اين همه كه ويراژ ميرند و مزاحم مردم ميشند و مردم نفرينشون ميكنند به كجا ميرسند.سر و ته اش نيم ساعت هم نيست.چند روزي مهمونتون بودم.ممنون و خداحافظ.

          1. من کسی رو مسخره نگردم برادر من

            فقط واقعیت رو عنوان کردم

            حتی 1 درصد شیب موافق کلی نتیجه رو تغییر میده

            ضمن اینکه 14 ثانیه با 16 ثانیه در عمل آنچنان تفاوتی نداره ، حالا اگر شتاب 4 ثانیه بود اعلام می شد 6 ثانیه خیلی فرق داشت

            اصلا قبول شتاب 14 ثانیه اونم برای خودرویی که سازنده خودش گفته 15 ثانیه!

          2. به هرحال توجه کنید که ما نمیتونیم نظرات سایر افراد را سانسور کنیم و این کار با اصل آزادی بیان تطابق نداره،تا وقتی که اشخاص به یکدیگر توهین نکرده اند و از الفاظ رکیک استفاده نکنند،ما محدودیتی در ارائه نظرات ایجاد نمی کنیم و اینکه در چنین شرایطی تمایل به ارسال کامنت دارید یا ندارید به انتخاب شخصی شما بستگی داره،مطمئنا ما دوست داریم که همه کاربران در صلح و صفا اینجا باهم تبادل نظر کنن ولی اینکه همه نظرشون در مورد ماشین ها گل و بلبل باشه طبیعتا امکان پذیر نیست و نمیشه چنین توقعی رو جایز دونست.

          3. هموطن عزیز , من که آخرش نفهمیدم منظورت چی بوده !!!
            این ماشین را دوست داری بگو دوست دارم با هر عیب و ایرادش !
            اگر دنبال تایید انتخابت هستی باید بدونی که 70 میلیون با 70 نوع سلیقه و گفتار و نگرش وجود دارند که شاید 30 میلیون موافقت باشند و 40 مبلیون مخالف ! به هر حال شما برای خودت تصمیم گرفته ای و نه برای دیدگاه دیگران ! خیر خودرو ات را ببینی

  9. من یک L90 هم دارم که برای شهر استفاده میکنم، مدل 87 است، خیلی ازش راضیم حتی با اعتقاد کامل میگم از بنز و BMW و لگزوز هم بهتره ، تا الان فقط لنت ترمز ، تسمه تایم و دیسک و صفحه اش را عوض کردم، کلا” این 6 سال تو ترافیک راه رفته که اگر خودرو ژاپنی یا کره ای جاش بود ، خیلی قطعات دیگرش را باید عوش میکردم.

  10. با سلام اون دوستمون که تست ارائه شده تو یو توب رو قبول ندارن چطور شده از تست 16.5 ثانیه تو یه تست دیگه که هر دو تستها تو روسیه انجام شده دفاع میکنند ولی 14 ثانیه رو قبول ندارن برا من سئوال شد شاید طرف تست 16.5 رو تو سربالایی گرفته یا نخواسته به خودرو فشار بیاره و غیره چرا تخریب و تشویق بی مورد انجام میدید دنده 6 که خودش تست زده عددی نگفته ول کسایی که این جا ماشینو اصلا ندیدن راجع به شتابش نظر میدن جای سئواله واقعا

    1. عزیزجان

      من تست روسیه قبول ندارم، تست یوتیوب رو هم شما قبول نکن

      خب، دنده 6 رو قبول داری؟

      . خودرو با دو سرنشین و رانندگی آرام شتابگیری مناسبی را داراست>>> اما جهت شتاب گیری سریع از صفر ضعیف و ناتوان خود را نشان می دهد. این وضعیت در شتابگیری ثانویه نیز نمایان است. عمکرد تاخیری گیربکس در دادن معکوس و کیفیت پایین تعویض دنده در حالت تیپ ترونیک نیز بر بدتر شدن وضعیت کمک می کنند.<<<

      واضح روشن و مشخص نوشته ماشین ضعیف و ناتوان است و در دادن معکوس و گیربکس هم جای بحثی نیست!

  11. من دقیقا با نظر اقا سمیر موافقم.چون خودم قبلا تو جاده صاف با جاده ای که شیب خیلی کمی به سمت پایین داشت اختلاف 2-3 ثانیه ای رو ایجاد میکنه.برای مثال شما توشیپ کم ماشینت رو بزار تو دنده و پاتو از روی گاز بردار میبینی که دورموتور کم کم داره بالا میره.اگه دور موتور پایین اومد اون جاده ملاک شتاب گیریه.
    در مورد لایک ودیس لایک هم زیاد واستون مهم نباشه.من سعی میکنم مثبت بدم ولی باز بااین حال مثل این که به اسم من الرژی دارن وعکس هم میزارم دیس میزنن و ازشون دلیل هم میخام دیس میزنن.شما با اینا کاری نداشته باشید .

  12. برلیانس از نظر ظاهری زیباست..ولی نقص طراحی در رنو داستر غوغا میکنه مخصوصا از نمای کناری و پشتی .. در مورد جیلی شاسی بلند هم نمای پشتی و با اون چراغ های کوچک وضعیت مشخص است…

  13. دوستان من یه سوالی داشتم ازتون هرچند میدونم زیاد به بحثمون مربوط نمیشه اما یه جورایی به قدرت موتور چانگان ربط پیدا میکنه ببیند خودروی های چینی که قبلا وارد ایران شدن قدرت موتورشون با توجه به وزن و قیمتشون مناسب بود مثلا لیفان 520 با 106 اسب بخاریا ام وی ام 530 با 139 اسب یا لیفان 620 موتور تریتک با 115 اسب اما خودروهای چینی که جدید تر بودن و بعدا وارد ایران شدن و قیمتی بالاتر داشتن یکم موتورشون ضعیفه مثل گریت وال ولکس که 104 اسب بخاره یا جک جی 5 دنده دستی که 111 اسب بخاره یا فاو اسا بسترن که 102 اسب بخاره یا زوتای که 118 اسب بخاره یا همین چانگان هم ایدو و هم سی اس 35 که 125 اسب بخار قدرت دارن حالا چرا اینجوره؟؟؟؟؟؟؟البته من اینو بر اساس مشخصات فنی روی کاغذ گفتم ها شاید توی عمل همون ماشین 118 اسبی بهتر از 139 اسبی عمل کنه به هر حال ممنونم میشم سپهر جان و یا دیگر دوستان جوابمو بدن

    1. قدرت موتور جک جی 5 کم نیست . فاو آسا هم که گفتن با موتور 1.8 می خواد بیاد –

      بر عکس تصور شما مثلا ام وی اک 530 که 139 اسب قدرت داره از نظر حرکتی بسیار ضعیفه و به سختی در حد یک خودرو 110 اسبی راه می ره

      این خودروهای چینی کمتر باید به اسب هایی که اعلام کرده توجه کنید! باید به تست های مردم و مجلات توجه کنید

    2. کلا مدیران تصمیم گیرنده در صنعت خودروسازی کشورمان علاقه عجیبی به قدرتی در محدوده 100 اسب بخار دارند و به جز زانتیا 2 لیتری و ماکسیما که استثنائا توسط سایپا و پارس خودرو عرضه شدند،قریب به اتفاق خودروهای دیگر با مشخصات فنی حداقلی به کشورمان راه یافته اند.در واقع این قضیه بیشتر به بد سلیقگی مدیران داخلی مربوط می شود و چینی ها خودروهای توربو و نسبتا قدرتمند تری را هم عرضه می کنند که امکان واردات آن ها به بازار داخلی هم وجود دارد.مثال این قضیه بایک سنوا با موتور 2 لیتری توربو و 240 اسب بخار قدرت است که قرار بود توسط یکی از شرکت ها عرضه شود،اما ظاهرا حتی یک مورد هم تحویل خریداران نشد.

  14. اسب بخاری که شرکت ها اعلام میکنن درست نیست ،مخصوصاً چینی ها ولی اگر هم درست باشه دلیل بر سرعت و شتاب بیشتر باشه مثل ام وی ام ۵۳۰ ، عوامل زیادی وجود داره که یه ماشین بتونه از قدرت دریافتی کمال استفاده رو بکنه یکیش کیفیت ساخت موتور وسیستم انتقال نیرو،همین کاری که مزدا داره انجام میده و مصرف ماشینو پایین هم اورده ولی چینیها برای کم مصرف کردن سوخت و علم پایین در خودرو سازی میان حجم موتور رو کاهش میدن که مصرف رو کم کنن که به تبعش اسب بخا رو هم کاهش میدن،اینو از بدنه بزرگ و رینگ های کوچیک و نداشتن تناسب میشه فهمید.

    1. کاملا موافقم البته در مورد سایز رینگ هر چه کوچکتر باشه سواری نرم تر و البته شتاب هم بیشتر

  15. Top 50 best-selling SUVs in the first) half of 2014)چانگان cs35 در چین که همه جور خودرویی هست رتبه 8 رو داره و حدود 56000 دستگاه فروخته و جالبه که هاوال h6رتبه اول رو داره

  16. ماشین ها تحویل داده شد.من یکی شبیه رنگ قهوه ای روشن رو دیدم(بدون پلاک)پشتش جالب نبود ولی جلوش خوب بود

  17. تحویل که میدن ولی چون پلاک و بیمه نداره معمولا افراد تحویل نمیگیرن،مثل ما که الان دوهفتس ماشین اومده فقط واسه پلاک ماشینو نمیتونیم بیاریم خونه

    1. آقا رضاي گل . ما كه نفهميديم شما بالاخره چي داريد. پژو پرشيا دو گانه سوز ، چانگان ، جك ، برليانس ؟
      ولي چانگان يك رنگ طلايي قهوه اي داره كه سانگ يانگ هم از همون طيف رنگ داره.
      اگر منظورتون اون رنگ باشه كه خيلي زيباست.
      در ضمن نظر شخصي من اينه كه از هر چيز چانگان بشه ايراد گرفت از قيافش نميشه ايراد گرفت.
      خصوصا با پلاك خيلي جذابتر هم ميشه.
      عقيده شخصي من اينه كه پلاك بخشي از زيبايي بصري ماشين هست.
      شما الان خودروهاي عربها را ببينيد كه با پلاك بيريختشون خيلي چهره ماشين ضايع ميشه.
      در عوض خودروهاي اروپايي و همين پلاك جديد ايران خيلي به زيبايي ماشين اضافه ميكنه.
      البته در مورد آلفا رمئو جوليتا كه جاي نصب پلاك در وسط نداره جالب نيست. مجبورند بغل بزنند كه يكم زيادي تو ذوق ميزنه.
      آلفا ماشينش خيلي محشره ولي كاش براي جاي پلاكش هم فكري ميشد.
      اما اگر بدون پلاك ميخوان بدن خب تحويل نبايد گرفت.پولش پيش پيش واريز شده.بايد كامل و بدون مشكل تحويل بدن.

  18. آقا رضا آخرین اخباری که در مورد وضعیت ماشین ها و زمان تحویل (با پلاک) دارین چیه؟ ممنون.

  19. سلام،اقا مهدی.
    ما فعلا پارس دوگانه،پراید دوگانه و جک j5داریم که بعلت نیامدن پلاک جک هنوز تو نمایندگی ماشین خوابیده و ولی زمانی که جک پلاک شود هر دو ماشین پارس وپراید در همان روز فروخته میشود.(بدلیل مشکلات مالی تا قرض ها را پرداخت کنیم)پلاک که راستش اگه تو ایستگاه پلیس پارتی داری بیار وگرنه باید تا زمان اومدن پلاک مثل ما ماشین بخابه.راستش ماشین ما یکم عجیب شد زمانی که اومد گفتن تا 10 روز دیگه نهایتا پلاک میشه ولی چهارشنبه هفته قبل که زنگ زدیم گفتن که ماشین شما باید توسط بازرس پلیس بازبینی بشه تا پلاک بدن(فقط خدا کنه ماشین ایرادی نداشته باشه).
    از مهم ترین دلیلی که این ماشین رو انتخاب کردیم فاصله ی محور فوق العاده خوبش بود چون تو پارس هیچ کس پشت من نمیتونه بشینه.
    من میدونم که هنوز بریلیانس و 315جدید و چانگان هنوز مشکل پلاک گزاری دارن که برای بریلیانس این قضیه خیلی بدتر هست .و یک ماه قبل که 315 اومده بود(نزدیک 70 تا) میگفتن 25 روزه حل میشه که هنوز حل نشد ولی داشبورد فوق العاده زیبایی داشت.(ما که پولی نداریم بخریم همون جک هم از مردم و2تا وام خریدیم ولی از افرادی که قصد خرید 206 دارن حتما یک نگاه به 315 جدید بکنن که داخلش زیباست.لبته چند تا عکس هم دارم)

  20. سلام کسی خبر از تحویل چانگان داره؟الان 45 روزه که تکمیل وجه کردم!!!
    مگه قرار نبود حد اکثر 30 روزه بدن؟
    اگه کسی خبری داره من هم در جریان بزاره.
    ممنون

  21. سلام.من شنیدم از 3 دی به بعد تحویل میدن.البته مطمئن نیستم.
    رضا جان جک هم خوبه.اصلا همه ماشینها خوبند.باید خودمون خوب رانندگی کنیم. مبارک باشه.

  22. سلام میخواستم بدونم لیفان ایکس 60 از این ماشین قویتره سرعت اینا رو میگم؟؟ قدرت موتور و… چون میخوام لیفان 60 بخرم انشالله
    سوال دوم رنج 60 خورده ای شاسی بلند فقط همین گزینه ها ام وی ام لیفان هستن.اگه مورددیگه ای هست میشه معرفی کنید؟؟

    بعدش یه صحبتی هم من میخوام بکنم من پست های زیادی دیدم تو این سایت درباره شاسی بلند ها مقایسه اینا

    نظراتم خوندم که چینی میگن اشغال و شاسی بلند باید دو دیفرانسیل باشه اتومات داشته باشه کروز اینا.
    حرف من اینه بابا امثال من و خودم نمیخوایم بریم جزیر کیش لای شنا بالا پایین کنیم یا ماشینو بندازیم تو گل بزنیم رو جفت دیفرانسل ماشین خودشو بکشه بیرون … من و امثال من که اینارو میخوایم بخریم یا خریدیم تو رنج 60 تومن میخوایم استفادهی شاسی بلندشو ببریم مثال دیدمون بهتر باشه بتونیم مسیر بهتری رو انتخاب کنیم توجاده یا از اتفاقات ماشین های جلوتر از خودمون با خبر بشیم بخاطر ارتفاع بالاتر همه چی تو دید رسمونه امنیت بهتری هم از ماشین های شاسی کوتاه داریم. ماشین خانوادگی تریه و مختص سفره تو سفر کمتر خسته میشیم فضای بیشتر هم در اختیارمونه شیک تره و دهن پر کن.
    این انتظاراته من و امثال منه که این ماشینا هر بدی داشته باشن اون هارو رفع حاجت میکنه.

    بعدش اون موقع مردم سوار اسب الاغ درشکه میشدن هیچ امکاناتی هم نداشت الان این هم امکانات در حد معقول استاندارد تو ماشینا هست گرم نرم نه افتاب میخوره نه سرما بهمون اون موقع مردم پدرشون در میومد وسط را حیوان حمله میکرد الان با امنیت خاطر تو اتومبیل میشینن . توقعمون رو تو یه حد نگه داریم خدارو شکر کنیم با ماشین هم مدارا کنیم برامون خیلی خوب کار میکنه مسافر کشی هم که نمیکینم با این ماشینا که داغون بشن به طور شخصی استفاده درست .

    یکی میاد میگه توربو شارز نداره تیپ ترونیکو افرویدو کروز شیشه uv .اتومات دو حالته رو فرمان زیر فرمان بالای فرمانو چرا قمسرش قمسور نیست چرا گردش گرد نیست از نظر من زیاد درست نیست .

    راستی جواب سوال هامم یادتون نره ممنون.

    1. سلام ، لیفان X60 در مورد قدرت و عملکرد از چانگان CS35 قدرتمند تر و سریعتر هست اما چانگان مجهز به گیربکس اتوماتیک هست ولی X60 فعلا فقط با دنده دستی ارائه شده، در مورد سایر مسائلی که اشاره کردید هم سلیقه ای هست ولی در مورد میزان دید خوب هست دقت کنید که وقتی شما ماشین شاسی بلند سوار میشید که دید بهتری نسبت به شرایط جاده داشته باشید، ماشین های سواری عقبی اتفاقا دیدشون کور میشه و این مدل افزایش امنیت شما به کاهش امنیت و دید سایرین منجر میشه.

    2. آقا عماد وقتی گفته میشه ماشین شاسی بلند یا به قول امروزیها کراس اوور(ماشینهائی که شاسی بلند هستند ولی قابلیت آفرود را ندارند)باید 2دیفرانسیل باشند نه بخاطر اینه که نفر میخواد باهاش بزنه به دل کوه و جنگل و کویر نخیر با تنها 2دیفرانسیل بودن نمیشه رفت خارج جاده توانائیهای خیلی بیشتری میخواد برای اون کاربلکه 2دیفرانسیل بودن برای ایجاد امنیت ماشینهای بلند هست.شما وقتی ماشینی رو بلند میکنید منظورم اتاق و شاسیش هست تعادلش قطعا کم میشه .برای حل این مشکل یا باید فنرها و کمک فنرهای خیلی سفت و خشکی انتخاب کنید که اونموقع تمام ضربات جاده رو میکوبه تو شکمت ولی اگر سیستم تعلیق رو نرم کنی که سواری خانوادگی و راحتی داشته باشی تعادلت کامل از بین میره و برای حل این مشکل باید 2دیفرانسیلش کنی که دست کم در زمستان روی یک جاده لغزنده از حالت 2دیفرانسیل استفاده کنی که خدائی ناکرده بلائی سر سرنشینان نیاد.اگرم میخواید برید باهاش سبزی بخرید اون یه بحث دیگه س که بجای یک ماشین جمع و جور و خوش دست 60 میلیون بدی مثلا ضربدر60 بخری.همین ضربدر60 و ضربدر33 (ایکس مختص شاسی بلندهای ب ام و هست و به این ماشینهای چینی که خواستن نامگذاری مانند ب ام و بکنند میگویند ضربدر) تعادلشون حتی از پراید هم کمتره اگر قبول ندارید یک پیچ رو انتخاب بکنید با پراید (البته لاستیک کره ای)حداکثر سرعتی که احساس عدم تعادل نکنید پیچ را رد کنید و بعد سوار یکی از همین شاسی بلندها بشید ببینید با چه سرعتی میتونید پیچ را رد کنید.حداقل باید یه سیستم کنترل پایداری درست و درمون میذاشتند که مقداری ایمنیش رو افزایش بدن.
      بعدشم اینها اونقدر بلند نیستند که شما بخوای نسبت به سواریها میدان دیدت 2برابر باشه.
      ولی اتومات بودن و یا نبودن بستگی به انتخاب خودت داره اتومات بودن برای همه مزیت نیست .اگر کسی در یک شهر بسیار پر ترافیک بخواد هر روز از ماشین استفاده بکنه و یا در تعویض دنده دستی و کلاچ گرفتن مشکلی داشته باشه مثلا پاش آسیب دیده باشه گیربکس اتوماتیک با وجودی که هزینه هاش بسیار بالاتر از گیربکس دستی است ارجحیت داره ولی برای کسی مثل من که دوست دارم خودم تعیین کنم با چه شتابی رانندگی کنم و از ماشین هم برای داخل شهر استفاده نمیکنم گیربکس دستی خیلی مناسبتر است.
      کروز کنترل هم آپشنی نیست که در انتخاب یک ماشین خیلی موثر باشه مخصوصا برای این شاسی بلندهای چینی که به زور به سرعتهای 130 و 140 کیلومتر میرسند و اصلا سرعت بالاتر از 120 براشون خطرناکه بنابراین کروز سر خود هستند.

      اینکه مردم قبلا سوار الاغ و اسب میشدن (البته ثروتمندها سوار اسب میشدن) الان سوار ماشین ولی ناراضی هستند دیگه تقصیر این کشورهای صنعتی خدا نشناسه که ماشینهای خوب با قیمتهای مناسب میسازند و ما را هم وسوسه میکنند که استفاده کنیم والا اگر به خود ما بود هنوزم سوار همون اسب و الاغ میشدیم و حالشو میبردیم و محیط زیست را هم آلوده نمیکردیم.

      1. منم تو آبادان از این ماشینا دارم ولی وقتی کاری واسم پیش میاد که بخوام برم بیرون از شهر باید ماشین را بدم به دوستم و پرایدش را بگیرم واسه چند روز کاری . چون محدودیت خروج از مسافت تعیین شده داره .

  23. سلام دوستان سایت دنده 6 کلا نمی دنم چه مشکلی با محصولات چینی شرکت سایپا دارد …من cs35 تحویل گرفتم 3 ماه استفاده ازش کردم هیچ گونه ایرادی نمیبینم لیفان x60 داشتم قابل مقایسه نیست لیفان خودی چینی درجه 3 هستش چون تمام قطعات چین هستش …ولی cs35 چانگان طراحی بیرون ایتالیا شاسی ماشین امریکای جنوبی موتور میتسوپشی زاپن .. با تکنو لوزی بلو کور ….گیربکس ای سی ان زاپن که روی ماشی های مانند لکسوس و تویوتا هستش . درضم موتور 112 اسب نیست 125 اسب بخاره قدرت دارد

    1. سلام، ما هیچ مشکلی با هیچ خودرویی نداریم، اگر تمایل داشتید میتونم با شما برای تست و بررسی میدانی ماشین هماهنگ کنیم

  24. چانگان ماشين خوبي بود ولي با قيمت گذاري نادرست سايپا. اول حدود 90 تومن و حالا 70 تومن ديگه كسي جرات خريدش را نداره و فقط بهمين خاطر از چشم مردم افتاد. ولي ماشين خوبي بود . و با عدم استقبال مردم سايپا هم توليد نخواهد كرد چون توجيح نداره. ضمنا موتورش ميتوبيشي نيست.

  25. این ماشین خیلی بی ارزه 50خونه پرش 90میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟ خر مگه مغزم گاز گرفته 90تا میدم النترا دست دوم یا سایانگ تیولی میخرم یه کره ای اصیل یا میدم تیوتا یاریس میخرم دست دوم خیلی بخدا 90تا

  26. مردم ایران از قدیم همیشه از تغییرات و چیزهای نو ترس داشتند در مورد خودرو هم متاسفانه درست عکس همه دنیا عمل می کنند و اصل را بر سود و فروش آن میگذارند یعنی راحتی و آسایش حال را از دست میدهند برای اینکه در آینده فلان ماشین به خاطر دلال بازی یک عده به سرعت و با افت قیمت کمتر فروش میرود در حالی که همان خودرو ها در طول زمان بهره برداری عملا هزینه های به مراتب بیشتر روی دست مالکش خواهد گذاشت من سری اول پروتون داشتم حدود یازده سال از آن استفاده کردم و در عمل هزینه آن از پراید هم کمتر بود و جالب برای من این است وقتی تولید آن به هر دلیلی متوقف شده همه دنبال خرید آن هستند چرا ؟ سوالی است که برای من هم هست فقط امیدوارم هموطنان از به همدیگر اطلاعات صحیح و واقعی بدهند و اگر در مورد مطلبی آگاهی ندارند باعث گمراهی دیگران نشوند.
    ازهمگی ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا