اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

آفرودر جان سخت آمریکایی توسط منهارت، تیونینگ شد

فورد برانکو که یکی از محبوب‌ترین محصولات آفرود در بازار خودرو آمریکا است، در اروپا، یک مدل خاص در تعداد بسیار محدودی است. در حالی که مدل مخصوص ایالات متحده نیز با موتور ۳.۰ لیتری اکوبوست عرضه می‌شود، در اروپا فقط موتورهای ۲.۳ لیتری چهار سیلندر و ۲.۷ لیتری V۶ به فروش می‌رسند.

کوچ تیونر از خودروهای آلمانی به آمریکایی

شرکت تیونینگ آلمانی Manhart که بیشتر به خاطر کار روی خودروهای BMW، آئودی و مرسدس بنز شناخته شده است، تصمیم گرفت که بتواند چند اسب دیگر را از ۲.۷ EcoBoost بیرون بیاورد و به Bronco ارتقاء سخت افزاری خوبی بدهد.

قدرتی بیشتر برای درنوردیدن موانع

منهارت این وسیله را BC ۴۰۰ می‌نامد که تنها ۱۰ دستگاه از آن مونتاژ خواهد شد. در قلب Bronco تیونینگ شده، یک نسخه به شدت اصلاح شده از پیشرانه ۲.۷ لیتری توربو قرار دارد که اکنون ۴۲۱ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این ارقام چشمگیر نیازمند برخی پیشرفت‌های استراتژیک هستند، از جمله ارتقای خنک‌کننده اینترکولر از Whipple/Ford Racing، ورودی‌های هوای سرد aFe، و لوله‌های فولادی ضدزنگ توسعه‌یافته داخلی با کاتالیزورهای ۴۰۰ سلولی. البته، یک ECU جدید وجود دارد که عناصر مکانیکی را به یک شاهکار تبدیل می‌کند.

تمام این نیرو به مجموعه‌ای از لاستیک‌های آفرود Renegade R۷ جدید با ابعاد ۳۵x۱۲.۵ R۲۲ و رینگ‌های ۱۲ پره ۹.۵x۲۲ اینچی Manhart با روکش مشکی مات منتقل می‌شود. این رینگ‌ها، ترمزهای ارتقا یافته برمبو را با کالیپرهای شش پیستونی در محور جلو پنهان می‌کنند که روی دیسک‌های عظیم ۳۸۰x۳۴ میلی‌متری محکم می‌شوند.

ظاهر تهاجمی‌تر، متناسب با قدرت بیشتر

همچنین یک نمای بیرونی تهاجمی‌تر وجود دارد که با قدرت اضافه شده مطابقت دارد. BC ۴۰۰ که از نوع Bronco Badlands سرچشمه می‌گیرد، گلگیرهایی را دریافت می‌کند که با رنگ زرد آفتابی درخشان پوشیده شده و جایگزین پنل‌های مشکی رنگ استوک شده‌اند.

در داخل، صندلی‌ها با چرم آلکانترا پوشیده شده‌اند که به طور هماهنگ بخش‌های سیاه و زرد رنگ را با هم ترکیب می‌کند.

به عنوان نکته پایانی، فورد برانکو در اروپا در «تعداد محدود» به فروش می‌رساند. در آلمان، این آفرودر برای نسخه موتور چهار سیلندر و چهار در، قیمت اولیه ۸۱۰۱۰ دلاری (۷۴۵۰۰ یورو) دارد. مقرون به صرفه‌ ترین برانکو چهار در ۲۰۲۴، در ایالات متحده از ۴۷۹۴۰ دلار شروع می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا