اخباراخبار داخلیاسلایدرچینی

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

ارزان فروشی یا گران فروشی در بازار انحصاری خودرو کشورمان مسئله تازه ای نیست

مازیار – ارزان فروشی یا گران فروشی در بازار انحصاری خودرو کشورمان مسئله تازه ای نیست ولی برای مقایسه میزان سود وارد کنندگان ،تولید کنندگان و به طور کلی عرضه کنندگان خودروهای چینی بر آن شدیم تا مقایسه ای بین ارزش این خودروها در بازار داخلی چین و قیمت نهایی عرضه ماشین های چینی در بازار کشومان انجام دهیم که نتایج آن در ادامه می آید.

همانطور که از رده بندی مشخص است، این جداول قطعی نیستند و با درصدی خطا می توانند معرف به صرفه ترین خودرو چینی موجود در بازار باشند، پر واضح است که نمونه های تولید داخل (مونتاژی) به دلیل تعرفه پایین تر واردات قطعات منفصله نسبت به واردات کامل، از این نظر برتری دارند و با قیمت تمام شده کمتری نسبت به نمونه های وارداتی عرضه می شوند.

 

اختلاف قیمت مقایسه ای خودروهای چینی در بازار ایران در مقایسه با قیمت نمونه های عرضه شده در بازار چین

 

همانطور که از تصویر بالا مشخص است بهمن موتور با دریافت کمترین سود ، امکان خریداری ارزنده ترین خودرو چینی را در بازار کشورمان فراهم آورده است اما در نقطه مقابل سایپا قرار دارد که محصولات چانگان را با بیشترین اختلاف بها، قیمت گذاری کرده است.

منبع : تیونینگ تاک

120 دیدگاه

  1. به به ، جناب سانمارتين و نظرات مافوق حرفه اي ايشون هم راه افتاد. بازهم با چند دستگاه شروع به لايك نظرات خودتون و دوستانتون كرديد كه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    دوستان گرامي در يك كلام كه متوجه بشيد براتون مثال ميزنم.

    مثال خودروي ژاپني با كره اي هست.
    ژاپني ها معمولا كم امكانات تر و يكم از زيبايي كمتري نسبت به كره اي ها برخوردار هستند.
    اما در كيفيت و اعتبار و جان سختي با كره اي ها مقايسه نميشند.
    قيمت ماشينهاشون هم در مقايسه با معادل كره اي گرانتر هست.
    اگر ژاپني درجه 1 حساب بشه ، ميشه گفت كه كره اي درجه 2 حساب ميشه.

    چانگان cs35 و هاوال h6 هم نسبت به جك اس 5 همين شرايط را دارند.
    در آمار رسمي كه ببينيد متوجه ميشيد كه چندسال و با اختلاف خيلي بالا ، در صدر جدول تكيه زدند.
    ولي جك اس 5 يا در ليست نيست و يا اگر هم هست در رتبه هاي آخر و با اختلاف شديد نسبت به صدر جدول قرار داره.
    اختلاف صدر جدول با انتهاي جدول بقدري شديد هست كه اگر چانگان و هاوال درجه 1 حساب بشند ، جك درجه 3 حساب ميشه.

    مثلا خبري درز كرده از خط توليد جك اس 5 كه آپشنهاش تو خود تست كارخانه درست عمل نميكنه تا برسه به دست مصرف كننده ، خدا داند !!! آقا سپهر هم ميدونند كه همه آپشنها مثل ايزوفيكس قابل رويت نيستند و در عرض چند ماه و رانندگي زياد ميشه به عملكردشون پي برد. البته جك قبلا در مدل سدان j5 هم همين مشكلات را داشته . وبازهم از همه جالبتر اينكه يكي از كساني كه بشدت نسبت به اين موضوع اعتراف داشتند كسي نبود ، جز جناب سان مارتين كه از چندين رنگ كاملا متفاوت در نظرات فوق مهندسيشون استفاده ميكنند.

    البته دوستان مشغول كرمان موتوري اين سايت ناراحت ميشند ولي واقعيت هست.
    ميبينيد كه هر كي خريده و يا حتي سوار شده ، كيفيت عالي چانگان cs35 را تاييد كرده.
    البته احتمالا اين دوستان هم در واقعيت ميدونند ولي خب بحث منفعت هست و دوست ندارند كه اعتراف بكنند.

    جناب سپهر ، دوستمون به مطلب خوبي اشاره داشتند.
    منم چك كردم و ديدم كه در ليست اسمي از جك اس 5 نيست ؟؟؟؟؟
    شما خودتون دقت كرده بودين ؟؟؟؟؟
    چون اگر قيمت واقعي جك اس 5 در بياد ، مصرف كننده واقعي اين ماشين حسابي شاكي ميشه !!!!!

    بازم جناب سپهر ، شما را به مطلب اول نظرم كه نوشتم ارجاع ميدم. اتفاقا براي مصرف كننده واقعي مهم هست كه كيفيت و مونتاژ حرفه اي باشه ***** نه مثل ايراني ها كه به قول دوستمون خارها را نصف نيمه جا ميزنند و خيلي موارد ديگر كه خودتون بهتر ميدونيد.
    الان مونتاژ 206 ايران را بيشتر از فرانسه قبول داريد ؟ محصول چيني هم درجه بندي داره . اينو همه ميدونن و كتمان نشدني هست .

    اوني كه براش مهم نيست كارش دلالي و خريد و فروش ماشين هست كه قصدي بر استفاده نداره *!*!*!*
    شما ديگه چرا ؟ دقيقا عكس نظرات هميشگيتون نظر داديد . هميشه مونتاژ خارج بهتر از داخل ايران بوده.
    مونتاژ چين هم جزو بهترينها هست. يادتون نره كه تمام شركتهاي برتر دنيا ، بخش اعظمي از ماشينهاشون در چين ساخته و مونتاژ ميشه .
    مثل فورد ، مزدا ، فولكس ، جي ام ، بنز ، بي ام دبليو و برو تا آخر…………..

    در ضمن ، ممنون كه عكس خوشكلترين و با كيفيتترين ماشين چيني وارد شده به ايران را در اول پست گذاشتيد.

    1. سلام،هرچند من به توان مونتاژ کاران ایرانی مطمئن هستم، اما خوب هست که برای روشنگری چند نکته رو تاکید کنم…نخست اینکه وب سایت دنده 6 و شخص بنده کوچکترین نفع مادی یا معنوی از انتشار این جدول نداشتیم و هدف صرفا اگاه سازی بوده، دوم اینکه دلیل نبود جک اس 5 این هست که نمونه مشابه از خودروی عرضه شده در بازار ایران (با این موتور توربو و گیربکس دستی و …) در چین عرضه نمی شده و طبیعتا معیاری برای مقایسه قیمتی وجود نداشته، نکته سوم اینکه به نظر شخصی بنده کیفیت متریال داخلی چانگان cs35 و چانگان ایدو به هیچ عنوان خوب نیست و این نکته رو با تنها یکبار لمس داشبورد متوجه خواهید شد.در مورد کیفیت اجزای فنی، نظری ندارم، با این حال در زیبایی و جذابیت ظاهری این خودروها شکی نیست.

      1. آقا سپهر من نميدونم شما كدام ماشين را سوار شديد؟ چون ماشين ما كه كيفيتش خوبه. هم خاك نميگيره و چرب نميشه و هم سروصدا نداره و اصلا و ابدا بوي بدي كه ساير چيني ها داشتند را نداره . من درجه بالاي بخاري و درجه بالاي كولر را براي مدت طولاني تست كردم. خصوصا اينكه براحتي پاك ميشه و مثل بعضي فوم هاي به اصطلاح نرم نيست كه پرز دستمال روش بمونه و يا نصف واكس داشبورد را بخوره و نصفش هم روش بماسه . البته طبيعي هست كه كيفيت ماشيني مثل اسپرتيج را نداره ولي يادتون باشه كه قيمت اون هم نداره. ولي بدون شك ، با توجه به كيفيت خيلي خوبش و اسم حامياني مثل فورد و مزدا و سوزوكي كه پشتش هست ، كاملا بيشتر از قيمتش ميارزه. اجازه بديد توجيه شما را قبول نكنم . چون متاسفانه هيچ دليل خوبي براي اينكه جك اس 5 در اين ليست نيست ، ارائه نكرديد.
        از شما بعيد بود چنين دليلي را مطرح كنيد !!!!!

        شما اگر به داشبورد جك اس 5 همون يكبار دست زده باشيد ، متوجه ميشيد كه داشبورد چانگان و هاوال خيلي با كيفيتتر هست.
        دوستان هم گفتند كه همخواني بين سطح داشبورد با فرمان در طرح وجود نداره. نميدونم شما چطور متوجه نشديد ؟؟؟؟؟
        شما يكبار به داشبورد توسان ، مزدا و سوزوگي يا ام وي ام و يا كلي ماشين ديگه هم دست بزنيد تا متوجه منظور من بشيد.
        البته ميدونم كه دست زديد و كاملا متوجه منظور من ميشيد.

        آقا سپهر خودتون هم ميدونيد كه مونتاژ درجه يك چيني با مونتاژ ايراني خيلي متفاوت هست . همين جك اس 5 اگر مونتاژ چينش وارد ايران ميشد ، نه قطعات بهترش با قطعات درجه 2 و 3 عوض ميشد كه بعدا به خود مشتري مجدد فروخته بشه و نه مشكل رنگ داشت و نه به قول دوستمون نصف كليدهاي روي فرمان و كروز كنترلش نميپريد كه چهره فرمان را زشت كنه. دوست گرامي ما هم از خط توليد شركت مطبوعتون خبر داريم . همچين بي خبر نيستيم. ضمنا سال نو شما هم مبارك .

        1. به هر حال اگر تحویل خودروهای چانگان به مصرف کنندگان عادی شروع شده است، به تدریج مشخصات مثبت و منفی روشن و یک جمع بندی کلی حاصل خواهد شد.ولی بنده هیچ وقت نگفتم که کیفیت داشبورد جک s5 از چانگان بهتر یا بدتر هست، جک s5 هم داشبورد خشک و کم کیفیتی دارد ولی از نظر جنس ، به نظر من دوام آن می تواند از داشبورد چانگان بیشتر باشد، در این طیف قیمتی، کیفیت کابین بسترن بی 50 از تمام چینی های دیگر بالاتر است و نکته اخر اینکه بنده این جدول را تهیه نکردم و صرفا نقل قول کردیم، می توانید با مراجعه به تیونینگ تاک، به طور مستقیم با تهیه کننده جدول ارتباط برقرار کنید.

    2. دوست عزیز عدم وجود جک اس 5 در لیست فوق به این دلیله که دسترسی به قیمت خودروی مونتاژ شده در ایران در سایت chinaautonweb نیست اما نزدیک ترین مدل که 1.8 توربو است و قاعدتاً ارزانتر از مدل 2 توربو مونتاژ شده در کرمانخودرو است دارای قیمت 109800 یوان است که به پول ایران در حدود 60 میلیون میشود که نسبت به قیمت ایران در حدود 20 درصد پایینتر است.

    3. والا بنده خیلی نظریات این دوستمون سان مارتین رو نخوندم ولی متن نوشته شما همه ایراداتی رو که متوجه دیگری کرده بودید یکجا با هم داشت.
      اولا داستان کیفیت جنس کره ای و ژاپنی دیگه زیادی لوس شده. دو تا خودرو باید در یک کلاس و با قیمت تقریبی مشابه مقایسه بشن تا بهتر یا بدتر بودنشون مشخص بشه. اگر اختلاف قیت مدل ها با آپشن های تقریبا یکسان زیاد باشه اصلا مقایسه درست نیست. بعلاوه اینکه کیفیت هیوندایی و جدیدا کیا دست کمی از ژاپنی ها نداره برای مثال میتونید همین اوانته های مونتاژ داخل رو در نظر بگیرید و با خودرو مشابه ژاپنی مقایسه کنید. بعلاوه اینکه در اینگونه خودرو ها “جان سگ” بودن اصلا مطرح نیست اقتصادی هم نیست. و خودرهای این کلاس برای همون 5 تا 7 سال 150 هزار کلیومتر تا 200 هزار کیلومتر طراحی میشن و جایگزینیشون در اکثر کشورها مقرون به صرفه تره. پس درجه یک بودن و درجه بودن کلا محلی از ارعاب نداره.
      دوما من به شخصه بالا بودن امار فروش یک خودرو در یک بازار خاص رو به عنوان شاخصی برای کیفیت قبول ندارم. نمونه اش پراید خودمون.
      سوما برای من سواله چه جوری کیفیت ماشینی رو که هنوز نوه تشخصی دادید؟ این خودروها باید بیان و در شرایط مختلف اقلیمی و غیره طی خداقل 2 سال ازمایش بشن تا معلوم شده کیفیت دارند یا خیر. ملاک که اطلاعات روی کاغذ و خوشگلی داخل ماشین و پلاستیک نرم داخل نیست برادر من.
      چهارما اینطور که شما از ” زیباترین” و “بهترین” و ” با کیفیت ترین” ماشین چینی وارد شده صحبت میکنید کلا نشون از نظریات جانبدارانه شماست.
      بهتره بدون جانبداری از خودرو خاصی نظر بدیم.

  2. با سلام ، دوستان هاوال و حامد ، ١-، قيمت گذاري واقعي توسط بازار و خريداران تعيين ميشه ، كه اونم پس از محك خوردن خودرو در دست مصرف كنندگان و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت ان ،خدمات پس از فروش مثل تامين لوازم و قعطات يدكي معلوم خواهد شد ، و در ضمن اگر اين خودرو به توليد انبوه نرسه كدوم مصرف كننده اي مياد وبه اين قيمت اين ماشين خريداري ميكنه ، اين امر در مورد هاوال اچ ٦ هم صدق ميكنه ،،،

  3. الان توسان و اسپرتیج و مدلهای تویوتا در ایران تولید میشند یا اینکه وارداتی هستند؟
    خودروی وارداتی با تولید داخل فرق میکنه.
    چانگانها از روز اول با گارانتی 5 ساله سایپا وارد شدند و اکثر لوازم یدکیش هم در ایران اومده و سایپا یدک کاملا در حال تجهیز هست.
    مشکل شما و سایر دوستانی که جک خریدند اینه که یک دایره بسته دور خودتون کشیدید و خبر از واقعیت بیرون دایره کوچکتون ندارید.
    خیلی وقت هست که بازار معاملاتی چانگان داغ هست . و خیلی وقته که بازار قیمتش را تقریبا فیکس کرده.
    از جناب سپهر تعجب میکنم که حتی خبر نداره که نزدیک یک ماه هست که خریداران چانگان ماشینهاشون به تدریج تحویل شده و حتی کسانی هستند که با این ماشین مسافرت هم رفتند. البته به روشهایی که فعلا پلیس راهنمایی به پلاک گیر نده. خود من هم شبانه بارها و بارها تست کردم.
    اینجا کسی دروغ نگفته ولی دوستان اینقدر مشغول لقمه ای که کرمان موتور براشون گرفته هستند که ، از همه جا بیخبر هستند.

    آقا سپهر الان بهم ثابت شد که چرا از بار کیفیتی دنده 6 کم شده. طبیعتا چانگانی ها که کوچ کردند و الان شما حتی از ابتدایی ترین خبرهای این خودروی بسیار خوب ، بیخبر هستید.
    تو چنین جوی معلوم هست که نظرات عجیب در مورد بازار این خودرو ، داده میشه.
    بهرحال چه دوستان جکی خوششون بیاد و چه نیاد ، چانگانها بسیار خوب و عالی دراومدند و مصرف کننده های پرشمار این ماشین هم سود ریالی یا بهتر بگم دلاری کرده و هم یک ماشین مطمئن نصیبشون شده.

    1. ما از تحویل بدون پلاک خبر دار بودیم ولی از مسافرت با پلاک خیر…به هرحال اگر تمایل داشتید برای تست جاده ای خودرو در محدوده استان تهران در خدمتتان هستیم…

    2. من کلا پست و کامنت شما رو که خوندم با خودم فکر کردم ایشون دلاله و لاغیر.
      من مدت زمان بسیار طولانیه که در صنعت خودرو کشور فعالم و این رو با اطمینان به شما میگم “جنس با کیفیت چینی” دست مصرف کننده “ایرانی ” نخواهد رسید. چه چانگان چه جک. صحبت شما فقط از نظر گسترگی خدمات پس از فروش سایپا ( اگر ارائه بشه!) منطقیه.
      شما با دوبار سوارشدن یواشکی فهمیدین که خودرو بسیار خوبیه؟
      حداقل بنویسید ” به نظر من چانگان از نظر کیفیت نسبت به جک برتره” اینجوری قابل قبول تره.
      در ضمن بد نیست یادی هم از سرنوشت دارندگان فیات های فیستا،پروتون ها، فولکس های گل، اون چینیه که شبیه بنز بود الان اسمش یادم نمیاد بکنیم.
      خودرو برای ایرانی ها یک کالای سرمایه ایه. کالای سرمایه ای نباید خیلی افت قیمت داشته باشه. هرچقدر هم پارس و 206 اشغال بشن ومیدونید که هر ان اراده کنید میتونید با کمترین افت قیمت بفروشیدشون. در مورد چینی هایی که به این صورت وارد کشور میشن من شخصا خیلی شک دارم که افت قیمتشون شدید نباشه.
      جیلی هم چینیه ولی وقتی ادم میدونه گرامی ها پشتشن یکم خیالش راحتتر میشه.
      بستورن هم چینیه ولی گروه بهمنه پشتشه.
      سایپای لعنتی حتی پشت پراید هم نیست. راستی از حال و احوال دارندگان Z300 هم یه گذارش بزارید خوبه.
      یا حق.

  4. دوستان خودرو جک s5 خودروی خیلی اشغال بیخود بیکیفیت. اصن یچی میگم یچی میشنوین . خیلیییی بده از پیکانم بدتر. داشبوردش دست میزنی پودر میشه. موتورش اصلللللن جون نداره . شاسی بلندو موتور 2000 توربو؟ کم میاررررررره. کرمان موتوروم دزدو کلاه بردارو اشغاله….
    حالا چانگان cs35 . اقو ما یچی میگیم یچی میشنوین این ماشین عالیههههههه با کیفیتتتتتتتته. من با بی ام و x6 مقایسه کردم از همه لحاظ یه پله بالاتره. اصلن هرکی این ماشینو خریده برد کرده ها. اقو این موتور 1600 که رو این بستنا آی میره آی میره. اصلا شاسی بلند باید 126 اسب قدرتش باشه. اگه 174 اسب باشه که به درد نمخوره. اصلا اونای که این ماشینو خریدن سودی کردن که نگو و نپرس. سایپا بنده خدا این ماشینو خریده 90 تومن فروخته 83 تومن. الهی بمیرم چقد مشتری مداره این سایپا که ضررم کرده. تازه الان تو بازار داره 150 تومنم معامله میشه .جلو خودم معامله شده. اصلن از وقتی اومده کسی دیگه اسپرتیجو توسان نمخره . هرچی ماشین تو خیابون میبینی چانگانه.
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    الکی مثلا من آقای آ. س هستم و دارم به طور کاملا فنی و منطقی این دو خودرو رو بررسی میکنم :)))))))

    1. اقای امین شما نگران سود کرمان موتور هستی یا کیفیت پایین جک اس 5 ؟

      اینجور که معلومه شما به رقابت کرمان موتور و سایپا بیشتر اهمیت میدید و براتون مهم هست , تا خودروی جک اس 5 مونتاژی .

      دوستانی که نظر دادن واقعیت را گفتند. ظاهرا خودتون هم هنوز توی جک اس 5 مونتاژ ایران نشستید که متوجه صدق گفتار دوستان بشید.
      در ضمن بهتر هست که موتور 1600 واقعی و قویتر از توان اعلامی کارخانه سوار بشید تا 2000 بدلی و با هزار دردسر ازبنزین و روغن گرفته تا مسایل دیگر.

      من نظرات شما و جناب آ.س را در مباحث مختلف دیدم. ایشون هر چی نوشته یا از منبع رسمی بوده و یا مشاهداتی که خود سایر دوستان هم تایید کردند. ولی اگر ناراحت نمیشید شما فقط به حاشیه میپردازید.

      دوست گرامی لطفا به اسم شرکتها کاری نداشته باشید. بعید میدونم که کسی طرفدار سایپا و ایران خودرو باشه. این دوستان دارند از چانگان و هاوال صحبت میکنند. ولی با کمال احترام , شما کرمان موتور براتون مهم هست .

      چانگان خودرویی وارداتی هست که کیفیتش در چندین سال و در چندین کشور تایید شده و هرسال به تعداد سفارش اون هم اضافه میشه.
      یعنی تمام مردم دنیا نمیفهمند ولی فقط مشغولان کرمان موتوری میفهمند ؟

      چانگان حداکثر وزن 1290 کیلو داره ولی جک اس 5 طبق کاتالوگ خود کرمان موتور 1580 کیلو وزن داره. اگر از علم مکانیک سررشته داشته باشید توان موتور چانگان کاملا استاندارد و منطبق با حداکثر وزن قابل تحملش با سرنشینانش هست. برای جک اس 5 باید موتور 2000 بذارند تا وزن 1580 کیلویی اونو با سرنشینانش بتونه بکشه.

      دوست خوب این علم مهندسی هست و شما که ادعا ندارید از مهندسان انگلیسی طراح تقویت موتور چانگان بیشتر میدونید؟ موتور جک اس 5 هم زیر این حجم بود جواب نمیداد.

      بهرحال چانگانها دست مردم رسیده و با هزار ترفند و با پلاک و بی پلاک سوار میشند.
      برای اطلاع شما بگم که واقعا خوب دراومده و برای همین هست که قیمت بازار آزادش هم مقرون به صرفه هست. هر چی باشه این ماشین وارداتی هست با 5 سال گارانتی نه 1 سال ! و مردم هم میدونن که محصول وارداتی خریداری میکنند. و همون مردم هم میدونند که جک اس 5 مونتاژ داخل هست و بیش از یک رنج مشخص براش هزینه نمیکنند.

      برای هر ماشین بخشی توسط دلال خریداری میشه. البته خب سرمایه گذاری هست و نمیشه خیلی ایراد گرفت. ولی برای من مصرف کننده شاخص کیفیت ماشین هست. شاید الان به صرف باشه که با قیمت حداقل 110 میلیون ماشین خودم را بفروشم ولی اینکار را نمیکنم. چون قصدم سوار شدن هست. خود جک اس 5 را دوست من از یک نمایندگی سوال کرد برای تحویل فوری و نقدی 84 قیمت دادند که با انتقال و تکمیل بیمه تا 86 هم براش هزینه برمیداشت. ولی هزینه نکرد. حتی خودم بهش توصیه کردم که بگیره ولی نگرفت. متاسفانه طرف ایرانی فرمان این ماشین که همیشه جلوی چشم هست را بدون دلیل ناقص زده. چون کروز کنترل نداره کلیدهاش هم نداشته. همش این حس به آدم دست میده که یک چیزش ناقص هست. این کار طرف ایرانی برای کم کردن هزینه ها هست. وگرنه طرف چینی که از پول بدش نمیاد.

      نهایتا دوست گرامی من به عنوان یکی از مالکهای چانگان بهتون اطمینان میدم که ماشین بسیار خوب و رقیب قابل احترامی برای همتایان مشابه اش هست . اتفاقا کیفیت بالای چانگانها به احیای جک هم کمک میکنه و کم کم مردم دیدشون نسبت به چینی ها عوض میشه و مثبت نگاه خواهند کرد.

      شما هم اگر واقعا مالک خودروی جک هستید, ماشین خوبی هست و لطفا قبل از نظر, جملات من را به دقت بخوانید. ولی اگر مالک نیستید که فکر کنم بیخود با واقعیت مخالفت میکنید.

      1. جناب مالک شما طرز صحبتتون با اقای آ.س فرق داره و قابل احترام هستین. صحبت شما درسته که بحث تو حاشیه رفته ولی کی بحثو تا حاشیه برده؟
        اون اقایی که هرجا میرسه شروع میکنه به تخریب ماشین. خو دوست من ماشینتو خریدی مبارکت از اینکه ماشین دیگه رو تخریب کنی چه سودی بهت میرسه؟ میخوای بگی مثلا خیلی انتخاب درستی کردی؟
        ما تو تی تی از لحاظ فنی تا پیچ این ماشینو دراوردیم . البته زحمت اطلاعات گردن جناب محسن بود که تو اون تاپیک بودن ولی از لحاظ فنی بحث کردیم. که مثل اینجا که ایشون میاد از راه میرسه شروع میکنه به تخریب بی منطق این ماشین. تنهااااا مدرکشم فروش ماشین تو چین. اخه چینیا چیشون مثه ماست که انتخاب ماشینشون باشه. مثله این میمونه شما بیای ماشینای پر فروش ایرانو مقایسه کنی که بگی پراید 405 206 و پارس چون فروششون بالاس دیگه همه چیشون اوکیه. نه عزیزه من فروش اصلن چیز قابل استنادی نیست. در مورد دنده دنستیم که بنز هنوز منوال میزنه. یه چیز سلیقه ای و انتخابیه و یکی مث من که 5 ساله اتومات سواره الان دلش دنده دستی میخواد و از نظر من پوان منفی نیست. از لحاظ مونتاژم من تا حالا 3 تا اس5 رو دیدم خداروشکر مشکلی نداشته و حتی کران خودرو شیشخ شیشه سولار و تهویه عقب زیر صندلیو علاوه به اپشنای تو قرار داد دادگذاشته. دیدین اینم بهونه های جناب به اصطلاح محترم برای.تخریب این ماشین. جالبه یه عده از دوستان چانگانی میان کسانیو که با دلیل از جک طرفداری میکنن عوامل کرمان خودرو مینامن. که خیلی خنده دار و نشان از سطح شعور این افراد داره. مخاطب شما نیستین جناب مالک ولی سایر دوستان لطفا یاد بگیرید وقتی یه خودرویی میخرید لزوما نباید خودروی رقیبو تخریب کنید و این چیزی به قیمت ماشین شما اضافه نمیکنه. یاد بگیرید که کسی فقط اجازه داره درمورد ماشین که داره اظهار نظر کنه و ماشینبیو که ندیده و فقط نقل قول ازش شنیده رو به هیچ وجه اجازه تخریب نداره. به نظر من تمامی تخریب ها که تا کنون انجام شده با دلایل منطقی بی اساسه و تا از طرف مالک این خودرو نظری ندید بهش توجه نکنید. جناب مالک ایشالا ماشینتون چرخش براتون بچرخه و ازش راضی باشین و برای تمام مصرف کنندگانی که چه چانگان و چه جک رو میخرن و ماشینی رو که نخریدن تخریب نمیکنن ارزو میکنم از این اعتمادی که به صنعت خودرو چین کردن رضایت داشته باشن.

      2. من هر دو رو سوارشدم بعداز مقایسه و در نظر گرفتن سلیقم اس 5 رو انتخاب کردم…چانگان باسلیقم جور نبود وگرنه هردو خوبه مخصوصا دستگیره در صندق عقب…
        درضمن بنده ام مهندس مکانیک هستم
        خدایی دیگه نمی خواستم از 100متری سایپا و ایرانخودرو رد شم.

        1. صحبتم رو با دستمایه قرار دادن جمله ای که جناب علی گفتن آغاز میکنم .بعنوان منطقیترین جمله ای که طی این گفتگوها خوندم.دوستان وقتی در مورد کیفیت صحبت میکنند اول باید مطمئن بشوند که آیا این کلمه را در جای درستش بکار میبرند ؟و آیا دیگران هم همین برداشت رو از واژه کیفیت دارند؟پرسش اینه “کیفیت یعنی چی”؟ به نظر میرسه دوستان از واژه کیفیت بجای دوام دارن استفاده میکنند.معنای کیفیت که در صنعت بکار میرود و تقریبا مورد قبول هم دنیای صنعت و هم سازمانهای ناظر بر صنعت در تمام دنیا میباشد بر گرفته از تعریفیست که سازمان جهانی استاندارد ایزو ارائه کرده: کیفیت = تمامی توانمندیهای یک مقوله (در اینجا کالا که ماشین هست) در برآورده کردن نیازمندیهای تصریح شده و یا تلویحی مشتری.
          مثالی میزنم تا موضوع روشنتر بشه آیا بوگاتی ویرون چند میلیون دلاری که حتی پیچهاشم از تیتانیوم ساخته شده برای رئیس جمهور آمریکا یک ماشین با کیفیت هست؟پاسخ خیر چرا؟ چون نیازهای تصریح شده رئیس جمهور (حفظ امنیت و جان در برابر حمله مسلحانه و مینهای ضد نفر و همچنین امکانات پیشرفته برای برقراری ارتباط و انجام یک ویدیو کنفرانس با عوامل خودش و روسای جمهور دیگر کشورها را فراهم نمیکند).
          بنابراین یک ماشین در آن واحدی که میتواند برای یک نفر با کیفیت به حساب بیاد برای دیگری بی کیفیت ترین ماشین باشد.
          بنابراین وقتی میگوئیم این ماشین خیلی با کیفیتتر از اون یکی ماشین هست ابتدا باید خواسته های خودمون از ماشین رو بیان کنیم و بعد ببینیم آیا توانائی برآورده کردن خواسته های ما رو داره یا نه و اگر داشت میگیم با کیفیت هست.
          دوستان دارن کیفیت رو بجای دوام و مرغوبیت بکار میبرن که دوام رو فقط میشه در گذر زمان و استفاده و یا انجام آزمایشات خاص مشخص کرد مثلا یا به مدت 50 هزار کیلومتر روی صندلی ماشین نشست و در مورد دوام چرم و فوم و اتصالاتش وقطعات الکترونیکش اظهار نظر کرد و یا یک وسیله 100کیلوگرمی را مثلا 50هزار بار روی صندلی گذاشت و برداشت و سریعتر در مورد دوامش به نتیجه رسید.
          مثال دیگری میزنم هدف از خریدن یک وانت اینه که اجسامی رو باهاش جابجا کرد که حجم و وزن این اجسام برای ما روشنه حالا اگر یک وانت بسیار زیبا و حتی با دوام قسمت بارش کوچک باشد و نشه ما بارهامون را در اونجا قرار بدیم مسلما این وانت برای ما بی کیفیت هست.
          حالا دوستان دقیقا بیان کنند خواسته هاشون از یک کراس اوور چیه تا توانمندیهای اون کراس اوور رو بسنجیم ببینیم کیفیت داره یا نه؟

          1. داشتم نا امید میشدم. بالاخره یکی حرف حساب زد.
            اقا کاوه دست شما درد نکنه. واقعا کامنت خوب و مفیدی بود.

  5. اقا امین شما چند سالته؟از طرز حرف زدنت که معلومه که واقعا سنی نداری واقعا متاسفم که کسی حاضر برشه شخصیتش رو به خاطر یه تیکه اهن پاره اینطوری ببره زیر سوال من نمیدونم کلا چرا انقدر دو تا ماشین که اصلا با هم قابل مقایسه نیستن رو دوستان با هم مقایسه میکنن !! به هر صورت هر کی هر چی خریده مبارکش باشه به زودی هم در عمل معلوم خواهد شد کی راست گفته کی نگفته پس خواهشا این بحث بی معنی رو بیشتر کشش ندید

  6. قصد ندارم وارد بحث هایی بی حساب و منطقی بشم که در تاپیک جک اس 5 آقایان با اسامی مختلف براه انداخته بودند اما برخی کامنت ها از کاربران واقعا جای نامیدی و در برخی حالات تاسف داره لطفا اینقدر از خودروهای چینی جانب داری نکنید

    1. آقاي امين ، ميخواستم جوابت را درست و حسابي بدم كه ديدم دوست ديرينه شما ، سانمارتين رنگين كمان ، بازهم نظر جديدي افاضه كردند. {{{سانمارتين نوشته : برخی کامنت ها از کاربران واقعا جای نامیدی و در برخی حالات تاسف داره لطفا اینقدر از خودروهای چینی جانب داری نکنید}}}
      شما خودت آخر متن اين فرد چند شخصيته را ببين كه متوجه باشي با طناب پوسيده چه كسي توي دام افتادي.
      وقتي بهتون ميگفتم با تعريف ايشون خام نشيد براي همين بود.
      جالبه كه سانمارتين يا عباسوند يا عباسنويد يا داريوش يا فرهاد يا هزار اسم ديگه ديگران را به چند اسمي بودن متهم ميكنه.
      جناب سانمارتين ……………….كافر همه را به كيش خود پندارد.
      سان مارتين ، من طرفم معلومه . حتي همين امين هم طرفش معلومه. اما آخرش نفهميديم كه شما با خودت چند چندي؟
      يك روز عاشقي و يك روز فارغ .

  7. به زودي و در تست مصرف كنندگان تكليف همه خودروهاي چيني جديد الورود معلوم خواهد شد ، و دوستان بحث فني و انتخاب خودرو را به بحثهاي شخصي تبديل نكنن ، ولي در كل خودروهاي چيني راه درازي در پيش دارن تا به بازه قيمتي يكصد ميليون و بالاتر برسن ، اين خودروها فعلا ، ارزش قيمتي در اين محدوده را ندارند ،،،،

  8. بله اگر تست را انجمنهایی مثل تی.تی و دنده 6 بگیرند که نتیحه اون از قبل معلومه . حتی متنشون هم از الان نوشتن . اینجور انجمنها با تبلیغات بی حدی که برای محصولات کرمان موتور میکنند ، بیطرف نیستند که بخوان مرجع فکری برای کاربران باشند.

    قابل توجه شما که ظاهرا از مناسبات واقعی کاملا بیخبرید ، شرایط ثبت نام را مینویسم که دیگران با نظرات شما و امثال شما ، بیش از این گمراه نشوند…………

    چانگان با طراحی کاملا ایتالیایی ، گیربکس اتوماتیک aisin اصل ژاپن و نظارت فورد آمریکا و 5 سال گارانتی و بیمه بدنه رایگان و امداد 247 ، توسط سایپا با قیمت 84 میلیون و با مدل 2015 ثبت نام شده. هبچ هزینه مازادی هم از مشتری دریافت نشده.

    پس کاملا خرید منطقی داشته و بازار آزادش هم حداقل 105 میلیون به راحتی در حال معامله هست. چرا ؟ چون محصول کاملا وارداتی هست و cbu وارد ایران شده نه ckd .
    این محصول وارداتی هست و حداقل قیمت بازار آزاد 105 میلیون زیاد نیست.

    دوست گرام ، چانگان محصول کمپانی معتبری هست که محصولات فورد آمریکا ، مزدای ژاپن ، سوزوکی ژاپن ، پژو سیتروین فرانسه را مونتاژ میکنه و کاملا مورد وصوقشون هست.

    نهایتا شما جک خریدید و جالب هست که نگران بازار سایر ماشینها هستید. شما انتظار دارید یک محصول مونتاژی با وارداتی همپایه باشند که از اول نبوده و در آینده هم نخواهد بود.

    شما انتظار دارید بازار دست دوم یک محصول با 5 سال گارانتی با 1 سال گارانتی برابر باشه که بازهم قابل قیاس نیست.

    شما بیخود سعی میکنید که گیربکس دستی را با اتوماتیک توی یک دایره بریزید که اصلا هیچ سنخیتی با هم ندارند.

    اصلا مقایسه این دو خودرو با هم از پایه اشتباه هست.
    دوست گرام ، چانگان بد و خوبش برند 1 چین هست . باید با واقعیت کنار بیایید.

    اگر جک حتی یکی از شرکای چانگان را داشت و یا مثل چانگان چندین سال متوالی در صدر جدول کیفیت و فروش بود ، الان شما دوستان ، چه مانورها که نمیدادید……….
    ولی افسوس که مشخصا محصول جک اس 5 جزو کم استقبال ترین محصولات خود جک بوده و الان بازار ایران را آخرین راه حل پیدا کرده.

    البته تا وقتی که دوستانی مثل شما خرید محصول دنده دستی در سال 2015 را یک پیشترفت میدونند ، باید هم جک بازار ایران را هدف بگیره و یک محصول پر مصرف تحویل بده.

  9. ام جی یک خودروی انگلیسی است که فقط در چین مونتاژ میشود . به نظر من نباید در جدول خودرو های چینی می اومد !

    1. نوی وب سایت انگلیس کاملا توضیح داده که کاملا انگلیسی هست و حتی مونتاژ نهایی توسط تیم ام جی انجام می شود
      خود انگلیسی ها با عرق ملی که غول صنعت خودرو سازی بودند و هستند(بنتلی، جگوار و رولز رويس و..) هیچ وقت این فکر رو نمی کنند و البته درستش هم همینه چون هنوز خیلی ها که قطعا نشانه سن کم یا اطلاعات کم هست نمی دانند شرکت سرمایه گذاری یا هلدینگ چیست و چه وظایفی داره

  10. شرکت لیفان تا ده سال پیش فقط موتورسیکلت می ساخت و الان خودروهای به مراتب به روز تر و مناسب تر از دو خودروساز ایرانی
    تولید و به بیش از پنجاه کشور از روسیه و اکراین تا برزیل و ارژانتین صادرات دارد!!!!! این به دست نیامده مگر با ارتباط گسترده چین
    با دنیا به ویژه کشورهای درجه یک صنعتی جهان. ما هم ده ها سال تبلیغ تولید خودروی ملی و موتورملی و…. داریم ولی هر روز از کیفیت
    خودرو می زنیم.

  11. ازینکه چین در حال پیشرفت هست شکی نیست و از بد اقبالی ما در کشوری زندگی میکنیم که در صنعت خودرو حتی یک مونتاژ کار خوب هم نشد بر عکس ترکیه که خودروهای روز اروپا مانند پژو 308 و 208 و 3008 و رنو فلونس رنو مگان جدید و سافران و نیز بی ام دبلیو سری 3 و 5 را مونتاژ میکند و تعداد زیادی از قطعات مرسدس و بی ام دبلیو ساخت این کشور است البته تحت لایسنس ولی در ایران هنوز برای ساخت داشبورد رانا مشکلاتی وجود دارد و تغییر پلت فرم 206 قدیمی H back به سدان بعنوان پروژه آریان توسط تیم پورشه انجام گرفته و سود حاصل از آن نصیب ایران خودرو و فقط گرانی و قطعات بنجل چینی سهم مصرف کننده است با تمام این توصیف ها این قیمت های بالا ب ای خودروهای چینی اصلا قابا توجیه نیست یکی از کارمندان کرمان خودرو را به بحث چالشی کشیدم بهنگام نمایشگاه موقت جک s5 همین دیروز ایشان به صراحت اعلام کردند که امکان نصبدو راه اندازی دنده اتومان در جک s5 با چین مطرح شده اما مشکل بالارفتن قیمت 15 ملیونی این خودرو است که در مرز 89 ملیون دیگر خریداری ندارد ایشان به صراحت اعلام کرد که جک اس 5 بعد از شکست تحریم ها قیمتش به مراتب پایین می آید بنده فقط نقل قول میکنم و دریت یا غلط بودن این اظهارات را به عهده ایشان میگذارم .با این صحبت ها و پیش بینی ها نه تنها قیمت جک بلکه سایر چینی ها کاهش پیدا میکند

  12. دنده 6 عزیز این لیست رو برای کره ای ها هم درست کنید، ببنیم چه کلاه بزرگی دارن میزارن سرمون، البته تحریم ها برداشته بشه قیمت کره ای ها خیل میاد پایین و چینی ها کم تر مخصوصا اونایی که دامپینگ هستند که بی تغییر میمموند

    بعد بیچاره ام جی، خودروساز و برند قدیمی اسپرت ساز انگلیسی با اون قدمت و جوایز و ختراعاتش تو صنعت خودرو الان به خاطر هلدینگ چینی رفته گنار ماشین های چینی، خوبه مردم با ولو آشنا نیستند والا ولو رو هم میزاشتند تو این لیست اونم به خاطر سهامدارش که جیلی هست
    اینجا ایران هست، قرن 21!
    ای بابا

  13. در مورد mg با شما موافق نیستم چون در یکی از فصل های تاپ گیر top gear هموند و جرمی رفتند چین و اتفاقا یکی از مدل های mg تست کردن و گفتند خودروی 100 درصد چینی ،بعلاوه در نمایشگاه های اتومبیل هم به این خودرو به چشم یک خودروی چینی نگاه میکنند که کاملا درست و بجاست چرا میخواهید القا کنید که ام جی چینی نیست گذشت آن زمانی که mg یک برند بریتانیایی بود مدیا موتورز گرانفروشترین شرکت وارد کننده خودرو است و سود عجیبی تز فروش اندک mg را به جیب میزند

    1. این بحث ها هیچ وقت تمومی نداره -زیاد نظر نمیدم کسی که دنبال حقیقت باشه خودش میفهمه من و شما هم هر کاریمون کنید تو جهان سوم هستیم، منطق و تعصب جایگاه خودشون رو دارن و زیادن افرادی که با تخریب سعی میکنن به خودشون امتیاز + بدن،

      ،میدونی چرا شما درباره ولو یا تو پیج ولو نظر نمیدی، چون فکر میکنی ولو رو میشناسی، چون سابقه حضور تو ایران رو داشته و میدونی که سویدی هست

      چون ام جی رو خیلی ها نمیشناسن (به جز قدیمی ها جون زمان شاه بوده)و حتی یکبار هم راجع به هلدینگ نخوندن و نمیونن حیطه مسولیت سرمایه گذار ها جیه، اینکه تو سایت مادر ام جی یا ولو برید میبینید که همه اینها دروغی بیش نیست و این برندها همون برندها هستند با سرمایه گذار کشوری دیگه( تو قسمت سوال و جواب سایت ام جی کامل نوشته که ام جی 100 درصد یه برند انگلیسی هست و… و “”””سایت شرکت سایک که خیلی خیلی معتبرتر از جیلی هست نیز هیج اطلاعاتی نمیده تو سایتش فقط میگه برند قدیمی انگلیسی …. و شما رو ریفر میده به سایت مادر) ، بگذریم””””

      من هیچ تصبی رو خودرو ندارم بهترین کرا ه ای مثل سنتینال رو هم سوار شدم، هر چی بهتر بیاد میرم اونو میخرم ولی فقط بدونید همون تکنولوژی ” شاسی دینامیک ام جی یا شاسی هوشمند ام جی که هیدرولیک و الکترونیک همیشه تعادل و کیفیت سواری رو حفظ میکنه اونقدر چیز عجیبی هست (البته برای آگاهان) که هیج کدوم از کره ای ها و جینی ها تو خواب هم تصورش رو هم نمیتونند بکنند و این باعث شد تا بهترین هندلینگ 2014 رو بگیره با وجود پورشه و ….

      تکنولوژی که فقط تو پورشه و بنز و بی او م و جند تا از خودروهای گرون قیمت لوکس هست

      1. جناب ایمان ما راجع به برند صحبت نمیکنیم. راجع به این صحبت میکنیم که این برند رو چینی ها خریدن و. قطعات هم تمامن چینیه. دیگه نمیدونم منظور از ماشین چینی چی میتونه باشه!
        ام جی اگه ضمنا خیلی برند خوب و با کیفیتی بود ورشکست نمیکرد.
        کلا هیچ ماشین چینی ارزش این قیمتا و این تعاریف شما دوستان رو نداره. باید تاسف خورد به حال ایران که شده بازار محصولات بی کیفیت چینی.
        البته از قشر متوس مردمی که میتسوبیشی asx ژاپنی نمیخرن و اسپورتیج میخرن چون خوشگله, میتسوبیشی اوت لندر ژاپنی نمیخرن و سانتافه میخرن چون خوشگله و … بیش از این انتظار نمیره.

        1. اولا که ام جی هسچ وقت برشکست نشده، لطفا اطلاعات اشتباه ندید، (در ضمن مثلا جنرال موتورز برشکست شد در بحران مالی، مگه چیزی از ارزشهای جنرال موتورز کم میکنه؟)

          دوما به مدت حدود 10 سال سهامدار یا صاحب ام جی شرکت bmw بود ، قبل از اینکه سهام ام جی رو به شرکت سایک(که جزو5 تا 10 شرکت بزرگ خودروسازی تو دنیا!! هست) بدن، اون موقع ام جی آلمانی نبود الانم چینی نیست
          خود شرکت ام جی به خاطر منفعت و رشد بیشتر شرکت سرمایه گذار رو تغییر داد، مثل شرکت ولو که الان جیلی خریدش، چینی نیست و هر وقت بخواد میتونه پس بگیردش

          سوما غول خودروسازهای شاسی بلند رنج روو نیز که انگلیسی هست نیز صاحبش یا سهامدارش الان هندی هست یا مثلا جگوار؟

          درباره هلدینگ و شرکت سرمایه گذاری تحقیق کنید تمام این نظرات که بر پای احساس و غیر منطقی هست خودبخود حذف خواهد شد
          به قول خودشون یک بازی بردبرد هست که با نیروی کار ارزون قیمت محصولات پایین تر تموم میشه و رشد شرکت بیشتر هست
          همون سایک حدود 25 درصد سهام vw و حدود نیمی از سهام جنرال موتورز رو داره
          درباقی نوشته های شما با شما موافقم

    2. سان مارتین ، چرا با اینگونه نوشته ها بیشتر نشون میدی که یک تخریبگر هستی تا منتقد ، اگر منظورت اپیزود 24 از فصل 18 هست ، اون ماشینی که تو چین جیمز می تست کرد ، رووی 350 بود که گفت این برند کاملا چینی هست و شرکت سایک ( صاحب رووی ) برای صادرات از لوگوی ام جی استفاده میکند و میفرستد انگلیس .
      خوب یک بار دیگر نگاه کن ، اگر شما بین برند اصیل ام جی و رووی ( بخشی از برند انگلیسی روور ) نمیتوانی فرق قائل شوی ، مشکل از چیز دیگریست . حتی لوگوی این دو برند هم کاملا متفاوت در شکل و تصویر هست .

        1. خوب ، من هم که همین رو میگم ، رووی یک برند چینی هست که برای مطرح شدن در بازارهای خارج از چین داره ( تا سال 2015 ) از نام برند ام جی استفاده میکنه . پس ام جی چینی نیست ، رووی چینی هست .

  14. اونایی که میگن ام جی چینیه اصلا مفهوم کلمه “برند” رو نمیدونن. این که برند مال کدوم کشور باشه کاملا با این که اون محصول کجایی باشه فرق میکنه. برای مثال اپل یه برند آمریکاییه. ولی محصولاتش تماما توی چین تولید میشه. یا آدیداس که یه برند آلمانیه ولی محصولاتش توی ویتنام تولید میشه. ام جی یه برند بسیار با سابقه انگلیسیه که محصولاتش توی چین و انگلیس تولید میشن و تمام مراحل طراحی و مهندسیش توسط تیم مهندسی ام جی توی بیرمنگام انجام میشه و تولیدش هم تحت نظارت دقیق مهندسان انگلیسیه. فقط چون از چین به کشور ما میاد ما فکر میکنیم چینیه. در حالی که افرادی که یکم سواد خودرویی دارن از سوابق ام جی به عنوان یه برند اسپرت با سابقه آگاه هستن.

    1. دوست عزیز انقدر برند برند نکنین و با کلمات بازی نکنین. اپل وآدیداس به چین فروخته نشدن اما ام جی به چین فروخته شد و تمام. همه قطعاتشم تمامن چینیه. حالا اگه شما خوشحال میشی باشه اسم برندش انگلیسیه. خوبه؟
      ام جی دیگه یک ماشین کاملا چینی با اسم انگلیسیه. باقیش بازی با کلمات و فریبه. البته منظورم شما نیستی دلالها و وارد کنندگان هست.

  15. سلام.سیزده به در چهارده به جای همه مبارک.
    من این جدول و نظرات دوستان را چندبار خوندم. داشتم فکر میکردم واقعا این جدول درست هست و یا میتونه درست راهنمایی کنه ؟

    به نظر من خیر . دلایل خودم را هم مینویسم.

    1-مبنای محاسباتی این جدول کاملا غلط هست. چون در خصوص مونتاژ اصلا اطلاعات درستی در اختیار مردم نیست. تعرفه گمرکی 26 درصد برای قطعات منفصله و تعرفه 12 درصد برای خودروهایی که تا 65 درصد قطعاتشون در داخل ساخته میشه مهم هست . در خصوص خودروهای مونتاژی نمیشه مطمئن بود که آیا همش وارد میشه و یا بسیاری از قطعات در ایران ساخته میشه ؟
    همون قطعه چینی میتونه خارج از کمپانی اصلی توسط قطعه ساز ایرانی و با کیفیت نازلتر وارد بشه و با لیبل ایران به مونتاژ کننده به عنوان قطعه ساخت داخل فروخته بشه . پس میتونه خیلی از این خودروها تعرفه 12 درصد داشته باشند . در این صورت در مورد خودروهای مونتاژی گران فروشی بیشتر از وارداتی صورت گرفته.

    2-به نظر من مصرف کننده ارزان خریدن بهتره یا با کیفیت خریدن؟ احتمالا اگر هردو با هم باشه بهتره.ولی چون از مناسبات ریالی هیچ کارخانه ای اطلاع دقیق نداریم و شاید در واقعیت ماشین ارزان با رانت بالاتری فروخته میشه ، بهتر هست که به کیفیت بیشتر اتکا کنیم. فاکتورهایی شامل زیبایی و جذابیت ، امکانات ایمنی و رفاهی ، مصرف سوخت ، گارانتی ، تامین قطعات و از همه مهمتر استهلاک پایین . چون اکثر این خودرها در دسته خودشون و در ثبت نام کارخانه تفاوت قیمت نجومی ندارند ، به نظر من کیفیت و استهلاک پایین حرف اول را میزنه. توجه کنید که قیمت بازار آزاد را نگفتم.صحبت از قیمت ثبت نامی کردم.

    3- در این جدول دسته بندی که یک اصل هست صورت نگرفته. یعنی شاسی بلندها با سدان در یک جدول هستند.در صورتی که واقعا سلیقه متفاوت هست. طبیعتا با توجه به جو حاکم شده بر مردم ایران ، متاسفانه و یا خوشبختانه مردم تمایل دارند و عملا آماده هستند که برای شاسی بلند پول بیشتری بپردازند. حالا اسمش را بذاریم کلاس یا هر چیز دیگه. البته مثلا خودم اگر بخوام بین دو کره ای اسپرتیج و اپتیما یکی را انتخاب کنم ، سدان اپتیما را به شاسی بلند اسپرتیج ترجیح میدم. ولی نمیشه از واقعیت گذشت. فعلا در جامعه شاسی بلند تبدیل به نماد کلاس شده. این به ضعف فرهنگی ما ربط داره. چون ماشین باید بر اساس نیاز انتخاب بشه نه کلاس و اینجور حرفها .

    4-دوست عزیزی که این جدول را حساب کرده به CBU ، دامپینگ ، CKD ، مدت گارانتی اصلا توجه نداشته . هر کدام از این عوامل فاکتورهای مهمی در تعیین قیمت هستند . اتفاقا مردم هم دقیقا به این موارد توجه دارند. مثلا برای خریدار وارداتی بودن و خصوصا مدت زمان گارانتی بسیار اهمیت داره . نمونه کارت طلایی ایران خودرو با گارانتی یکساله این شرکت فرقهای عمده داره. تا وقتی گارانتی دارید نمایندگی خیلی راحتتر قطعات را تعمیر و تعویض میکنه . اما پس از گارانتی حتی اگر کارت طلایی داشته باشید ، بسیاری از نمایندگی ها زیربار تعمیر نمیرند. توجیهشون هم اینه که باید کارشناس بیاد ، شرکت پول کارت طلایی را بد میده و هزار دلیل غیر منطقی از دید من مصرف کننده. پس گارانتی بسیار مهم هست. خود همین مسئله شاخصی برای کیفیت ماشین حساب میشه.

    5-در این لیست اسامی تمامی خودروها نیامده. اتفاقا توجیه بعضی از دوستان راضی کننده نیست. میشه با معادل گیری و با تقریب نسبی تمام خودروها را در لیست آورد. به 2 دلیل : اول عدالت رعایت میشده . که متاسفانه دوستی که این جدول را تهیه کردند اصلا به این موضوع توجه نداشتند و اگر اطلاعات کامل نبود و تمام ماشینها نیامده ، اصلا نباید منتشر میشد. دوم فرضیات همین جدول هم مبنای قاطعی نداره . توضیح دادم که مونتاژ داخل میتونه حتی تعرفه 12 درصد داشته باشه که در این صورت گرانفروشی بسیار بالاتری نسبت به وارداتی ها صورت گرفته . چون بسیاری از موارد این جدول با فرض نه یقین تهیه شده ، پس با همان فرض هم میشه تمام ماشینها در لیست قرار بگیره. نبودن بعضی خودروها جای شک بزرگی ایجاد کرده .

    6-قانون خودروی فرسوده. بعضی از دوستان از افزایش قیمت فرسوده ها زیاد مطلع نیستند. الان خودروی فرسوده به لطف دلال بازی نوینی که صورت میگیره تا 4 و حتی 4.5 میلیون هم هست. یعنی خروج 4 خودروی فرسوده برای یک خودرو تا 18 میلیون میتونه برای وارد کننده هزینه در بر داشته باشه. خیلی وقت هست که دیگه صحبت 1 و 1.5 میلیون نیست که نهایتا برای یک خودرو با 4 الی 6 میلیون گواهی تسویه اسقاط صادر بشه.

    7-جالبترین قسمت این جدول اینه که هزینه واقعی تمام شده برای یک شرکت باید ملاک عمل میشده نه اختلاف چین و ایران. این مطلب کل جدول را زیر سوال میبره. طبیعتا اختلاف بین دوستان را بیشتر هم میکنه . مبنا درست نبوده ، نتیجه گیری جدول هم درست نبوده ، لذا اعتراض به حقی هم صورت گرفته . مثلا دوستی در نظرات ابتدایی نوشته که من فهمیدم به چشمم اعتماد کنم ؟ مگه میشه عقل و منطق را که با مغز سروکار داره را نادیده گرفت و فقط به چشم اعتماد کرد ؟

    8-بعضی از دوستان به رتبه بعضی از خودروها اشاره کردند. شاید یکی دیگر از حلقه های مفقوده این جدول ، همان رتبه هر خودرو باشه . من هیچکدام از خودروهای مورد اختلاف نظر دوستان را تهیه نکردم . چینی بودن را هم دلیل بر بی کیفیت بودن نمیدونم . چون صنعت چین با سرعت وحشتناکی از تولید فقط کمی به تولید کیفی و کمی تغییر مسیر داده و حتی نسبت به 2 سال پیش قابل مقایسه نیست . ولی شاید در آینده به عنوان خریدار ، حتما به رتبه این خودروها توجه بکنم. اختلاف رتبه نمیتونه بی دلیل باشه . البته ضعیف بودن رتبه هم نمیتونه دلیل خوبی بر بی کیفیت بودن محصول باشه . ولی توجه به رتبه به همراه سلیقه دلیل پایه خوبی برای انتخاب خواهد بود.

    در کل از نظر من این جدول با توجه به پایه محاسباتی ضعیف و غیر شفاف ، بدون در نظر گرفتن پارامترهای تاثیر گذار و نبودن تمامی خودروها و تمام توضیحات بالا ، غلط میباشد و متاسفانه بسیار گمراه کننده هست و عملا با اینکه نویسنده زحمت زیادی کشیده ، ولی خروجی کاملا اشتباه و نادرستی را در فضای مجازی منتشر کرده است. دوستان لطفا بر پایه اینگونه جداول که گمراه کننده هستند و نه هبچ جدول دیگری با هم نزاع نکنید . ارزش و احترام انسانیت بالاتر از یک ماشین هست. هر کی هر چی خریده انتخاب خودش بوده و بهتر هست که برای همدیگر آرزوی سلامتی و ایمنی و رفاه داشته باشید تا مباحث بیهوده بر سر یک مطلب غیر قابل اعتماد. ایام به کام .

    1. ممنون.نگاه بسيار موشكافانه اي داشتيد.پس ظاهرا چه مونتاژ بخريم و چه وارداتي عملا بازي اعداد كارخانه ها هست.من در خصوص 12 درصد اطلاع نداشتم.جالبه ، به اسم 26 درصد حساب ميكنند ولي در عمل 12 درصد عوارض ميدن.اين يعني كلاه برداري در روز روشن. باز جاي شكرش باقي هست كه مدلهاي وارداتي شفافت تر هست.هم تعرفه معلومي دارند و هم ساير مخارجشون معلومه.اما مونتاژي ها اصلا معلوم نميكنه . يعني دست كمپاني براي همه جور لايي كشيدن بازه. ميشه به اسم 26 درصد مظلوم نمايي كرد ولي عملا بيشتر 12 درصد پرداخت نكرد. تو ليست كه نگاه كردم ميشه نتيجه گرفت كه تمام محصولات mg و فقط برليانس v5 و هردو محصول changan كه كاملا وارداتي و cbu هستند ، حداقل قابليت شفافسازي قيمت را دارند و ميشه قيمت تقريبي و تمام شده براي وارد كننده و سودش را با تقريب درست تري حساب كرد. اما در مورد مونتاژي ها كلا همه چيز غيرشفاف هست . مثلا ماشيني دراومده 30 ميليون و ميفروشن 75 ميليون.اينكه سودش از 100 درصد هم بيشتر ميشه. براي من جالب هست كه واقعا منفعت چه كساني با متن شما به خطر افتاده كه متني به اين كاملي را ديسلايك هم دادند. نميدونم اين عزيزان اصلا با چه مطلب شما مخالفت داشتند. فكر كنم ، يكي از ضعفهاي اين سايت در همين وحود لايك و ديسلايك هست. وگرنه اگر كسي نظري داره بهتر هست بنويسه تا ديگران استفاده كنند.متني كه نوشتيد بسيار پخته بود.بازهم ممنون.

    2. سلام و درود ، با تشکر از بررسی و تحلیل بسیار خوب شما، به نظر شخصی بنده ، مستقیم ترین نتیجه این جدول به این نکته مربوط می شود که خرید خودروهای مونتاژی چه از نظر ارزشی و چه از نظر ریسک سرمایه گذاری، می تواند نسبت به خرید نمونهه های وارداتی توجیه پذیر باشد.در تحلیل های جزئی تر طبیعتا امکان بروز خطار وجود دارد اما با توجه به شرایط غم انگیز صنعت خودروسازی کشورمان، می توان با اطمینان گفت که قضیه عوارض 12 درصد تقریبا در مورد هیچ خودرو جدید چینی صادق نیست و اکثر این خودروها به صورت کاملا وارداتی و یا کاملا مونتاژی به بازار عرضه می شوند.

  16. اطمینان دارم اشخاصی که دارن از چانگان حمایت میکنن جعلی هستن و یک نفر داره با اسامی مختلف نظر میده
    *
    قــــــــــــــطــــــــــــــــــعـــــــــــــــــــــــــــــا
    *
    خودش یدونشو خریده و رو دستش باد کرده
    *
    (( چانگان چینی و گران سایپایی ))

    1. دوست خوب ، شما چرا اينقدر آشفته هستيد ؟ براي شما چه فرقي ميكنه كه كي خريده و كي نخريده ؟ سايپا به تعبيري حداقل 2500 دستگاه ولي در واقعيت 3200 دستگاه وارد كرد و فروخت . بعد شما صحبت از باد كردن ميزنيد ؟ مثل اينكه در اين يكسال از همه جا بيخبر بوديد ؟ شما اگر از همون دوستان جك باشيد كه بيشتر بايد نگران باشيد . چون با توافق 5+1 ديشب شايد قيمت ماشينتون نصف هم بشه . اينجوري شما خيلي بيش از چيزي كه انتظارش را نداشتيد ، ضرر ميكنيد . *|*|* وارداتي هايي مثل ام جي و چانگان ، شايد و البته فقط شايد در سود پولشون ضرر بكنند ولي مونتاژي هايي مانند جك كه هم چيني هستند و هم از اعتبار مناسبي برخوردار نيستند ، در اصل پولشون ضرر ميكنند *|*|* مشاهده كردم ، تنها تغييري كه ورود مجدد شما داشت ، اين بود كه لايك نظر خودتون بيشتر شد و ديسلايك نظرات بيشمار مخالفانتان شما هم بيشتر شد . يعني شما فقط براي لايك و ديسلايك به اين مبحث سر ميزنيد و زياد عنايت به عمق مطالب دوستان نداريد ؟ اينگونه نظر دادن اصلا شايسته نيست . با عرض معذرت ، نظر تند و احساسي شما به دوستان بسيار كم سن و سال و كم تجربه همانند هست . اميدوارم رنجيده خاطر نشده باشيد.

  17. پس با صحبت های علیرضا پژو 405 نیم قرن پیش 100 درصد و پیکان و مشتقات پراید هم مربوط به قرارداد تالبوت و کره جنوبی هستند؟؟این صحبت که MG برندی انگلیسی و بریتانیایی هست مربوط به چندین دهه پیش بود کما اینکه د یکی از برنامه های تخته گاز جرمی و ریچارد به سراغ این برند رفتند و از کیفیت پایین ساخت و طراحی این خودرو صحبت میکردند باینکه ام جی در ایران فروش بالایی ندارد اما بازهم قیمت گزافی را مدیا برایش در نظر گرفته

    1. اقای سان مارتین ، شما که بالاتر از ریو نداری چطور درباره هر ماشینی اظهار نظر غیر مستند میکنی و همه هم با این چند رو بودنتان مشکل دارند ، دروغ پردازی تا کی ؟ کدوم برنامه تاپ گیر ؟!!! یعنی حتی نمیتوانی یک محاسبه ساده هم انجام بدی ؟!!!
      چرا با اینگونه نوشته ها بیشتر نشون میدی که یک تخریبگر هستی تا منتقد ، اگر منظورت اپیزود 24 از فصل 18 هست ، اون ماشینی که تو چین جیمز می تست کرد ، رووی 350 بود نه برند ام جی ، در ضمن تنها ایراد جیمز می از این ماشین ، گیربکس 4 دنده اش بود که گفت نمیدونم بجای گیربکس 5 دنده چرا از 4 دنده استفاده کردند ، همین .
      درباره قیمت که بچه کلاس چهارم ابتدایی که ضرب رو خونده میتونه با محاسبه بگه که کدام برندها در ایران گران فروشی میکنند :

      ام جی 6 – 2014 – 90000 درهم ، قیمت 114 میلیون ( درهم : 930 تومان , 83,000,000 ) نسبت افزایش 114/83 = 1.37
      آپتیما – 2014 – 93000 درهم ، قیمت 158 میلیون ( درهم : 930 تومان , 86,000,000 ) نسبت افزایش 158/86 = 1.83
      سراتو – 2014 – 69000 درهم ، قیمت 118 میلیون ( درهم : 930 تومان , 64,000,000 ) نسبت افزایش 118/64 = 1.84
      الانترا – 2014 – 68000 درهم ، قیمت 115 میلیون ( درهم : 930 تومان , 63,000,000 ) نسبت افزایش 115/63 = 1.82
      ام جی 350 – 2014 – 65000 درهم ، قیمت 86 میلیون ( درهم : 930 تومان , 60,000,000 ) نسبت افزایش 86/60 = 1.43

      خوب شاید نیاز به توضیح بیشتری هست :
      158 بزرگتر از 114 میباشد و 89 کوچکتر از 123 میباشد

      ملاحظه میفرمایید که کلاه گشادی که واردکنندگان کره ای ( اطلس خودرو و آسان موتور ) رو سر مردم میذارند با یک محاسبه کوچک و ساده قابل درک و فهم هست در صورتیکه شرکت مدیا موتور بواسطه دامپینگ عملا فقط ضریب 40 درصد گمرک را رو قیمتها میکشد.

      واقعا چی فکر کردی پیش خودت ؟!!!

  18. من خودم چانگان نقره ای دارم تو خوزستان بین ماشین های جورواجور مثل یه ستاره می درخشه
    تازه دنده اتومات گردنه را چارنفره سنگین وزن با کولر مثل یه ببر رد کرد از خریدم پشیمان نیستم
    مشتری 115میلیون داره

    1. داداش من سوزوکی 2000 ژاپنی دو دیفرانسیل بعضی جاها کم میاره….. اینکه چانگانه….
      واقعا حرف بعضی طرفدارای چانگان خنده داره :)))
      دوست من ماشینو خریدی مبارکت ولی دلیل نمشه که دروغ و حرف غیر منطقی بگی

  19. اقا امین سوزوکی چند کیلو هست ونسبت اسب بخار به وزن ۲۰۰۰ سی سی رو حساب کردی?برای چانگان تقریبا ۹ هست که عدد ایده الی هست

    1. سلام، قانونی هست که مانع واردات خودروهای تولیدی و مونتاژی در کشور می شود.اگر خاطرتان باشد در زمان مونتاژ مگان، شرکت نگین خودرو ناچار شد تا نسل سوم مگان را به اسم اسکالا به کشور وارد کند چرا که واردات خودرو مگان به کلی در اختیار گروه پارس خودرو قرار گرفته بود.در مورد جک S5 و ..هم مشابه همین رویه وجود دارد و اشخاص حقیقی و حقوقی خارج از کرمان خودرو اجازه واردات این خودرو را نخواهند داشت.

  20. ممنون اقا سپهر ولی هیچ راهی نداره بشه وارد کرد اخه ما یه دوست داریم که همه ماشینی وارد میکنه. چون ما میخوایم وارداتی باشه

  21. نه تنها من بلکه تمام مردم ایران می دونن شرکت های خودرو سازی داخل تا الان کاری رو به نفع مردم ایران انجام ندادن که این دومی اون باشه جز امار تلفات بالا که روزی روزگاری در کتب تاریخی نسل های آینده اون رو خواهند خواند. البته شاید !!! من که به هیچ عنوان اگر سوار قاطر بشم پول دسترنجم رو که با هزار زحمت بدست میارم بابت اینها نمی دم (آخه BRT چی از این کمتر داره شاسیش هم بلند تره). چند سال صبر بیشتر. شاید این جمعه بیاید شاید …..

  22. سلام تو لیست مذکور ماشین لیفان 620 نیست!
    اگر خودتون برید تو سایت معرف چینی که به زبان انگلیسی هست و قیمت ماشین ها رو میزنه متوجه میشید که قیمت لیفان تو ایران هم قیمت لیفان تو چینه! بلکه کمتر
    چون تمام آپشن هایی که لیفانی که تو ایران زده میشه رو اونجا همه رو باهم نیاورده
    تازه با نبود اون آپشن ها قیمتش یکی هستش!
    این نشون میده که شرکت کرمان موتور روی قیمت رقابتی این ماشین و حاشیه سود کم خودشون کار کردن.
    البته با درنظر گرفتن اینکه لاستیک لیفان 620 ایرانی مارک عالی هستش نسبت به لاستیک سایر ماشین های چینی و ایرانی خودورسازهای بزرگ وطنی.
    خیلی ممنون

  23. با سلام خدمت دوستان گرامی!!!
    بنده همون شخصی هستم که این جداول رو تهیه کردم و البته دوستان حاضر در این جمع لطف کردن انواع و اقسام القاب و دلال کرمان موتور و غیره رو به بنده نسبت دادند!!!
    دوستانی که شروع به انتقاد از این جدول کردند و بیان کردند معیار و سنجش اشتباهی داره بسم الله!! بفرمایید این گوی و این میدان!!! ببینم این ضرایب خودروی فرسوده و کیفیت و مدت گارانتی و… که فرمودید را چگونه میتوانید به دست آورید و در محاسبات وارد کنید؟؟
    حتی بعضی دوستان نشستن انتقادات تندی کردن ولی در صورتیکه تاپیک رو مطالعه می کردید خیلی از انتقاداتون پاسخ داده میشد!!
    دوستی که فرمودن بخاطر کیفیت اس 5 در جدول نبوده!!!! و نتیجه گیری کردید این ها فقط برای تبلیغ کرمان موتور بوده!! باید خدمتتون عرض کنیم به دلیل نبود تطابق در نمونه های چینی از گذاشتن اطلاعات نادرست پرهیز کردم!!! مثل خودروهای ام وی ام!!! که کلا در جدول وجود نداره!!مثل وانت وینگل…مثل لندمارک!! مثل لیفان 1.8!!
    دوستی که فرمودید شاسی بلند و سواری باید جدا بشه!! بنده اطلاعات خودروها را در ابتدا بر اساس کارخانه تولید کننده دسته بندی کردم!! و این جدول بر اساس ارزش خرید بین خودروهایی که میشد قیمتشون رو از چین استخراج کرد تنظیم شده.
    جدول بنده صرفا برای مقایسه (((( ارزشی )))) بین خودروهای چینی و قیمت پرداختی بوده!!! به اصطلاح اینکه در قبال پولی که پرداخت میکنید چه خودرویی با چه ارزشی در بازار آزاد جهانی دریافت می کنید؟؟؟ به تعبیر دیگه پولی که پرداخت می کنید چقدرش ارزش واقعی خودرو هست و چقدرش سود کمپانی!!!
    از اسم تاپیک هم معلومه!!! ((((( قیمت خودروهای چینی و ارزش واقعی آنها)))))
    قیمت واقعی چانگان 52 میلیون!! قیمت در ایران 84 که البته الان شده 87.5!!
    قیمت واقعی بسترن 67.5 میلیون!! قیمت در ایران 76!! حالا اگه شما از دید یه مصرف کننده بخوای نگاه کنی کدومش با ارزشتره؟؟؟
    در خصوص تعرفه واردات!!!
    خودروهای زیر 2000 سی سی 40 %
    خودروهای 2000 تا 2500 سی سی 55%
    مونتاژی با کمتر از 60% تولید داخل 26%
    مونتاژی با بیشتر از 60% تولید داخل 12%
    که البته خودروهای چینی مونتاژی در ایران هنوز تولید داخل نشدند….یا من اطلاع ندارم
    مسلمه که در بازار ایران قواعد عجیب و غریبی حاکم هست!! حالا اگر چانگان در ایران با قیمتی نجومی تا بیشتر از 2 برابر ارزش واقعی فروش میره و مشتری داره و طبیعتا سود خوبی هم به جیب دلالان میریزه این دیگه تقصیر من نیست!!! این شرایط بازار ایرانه!!! و مسلما به نفع مصرف کننده نیست!!! چون قسمت عمده پولش داره تبدیل میشه به سود کارخانه ها و نه ماشین!! همینطور که در خصوص کره ای ها هم همین قواعد برقراره!!!
    از نظر من مردم ایران خیلی با درایت تر و فهیم تر از چیزی هستند که بعضی از کارخانه های خودروسازی گمان میبرند!!!نگاهی به خیابان ها بندازید کاملا این موضوع را درک میکنید!
    در آخر: سایت دنده 6 یکی از سایت های خوب در زمینه خودرو هست…بد نبود که همانطور که در پایین صفحه قید شده (( کپی رایت دنده 6 )) این مساله رو در مورد سایرین هم رعایت میکردید…البته من اینکار رو صرفا جهت آگاه سازی انجام دادم…
    امیدوارم این نظر من تایید بشه .
    روز و روزگار خوش

    1. سلام ، با تشکر فراوانی از زحمتی که برای تهیه این جداول متحمل شدید، لطفا اسمتون رو بفرمایید که به مطلب اضافه کنیم.
      باز هم متشکرم.

      1. بنده مازیار هستم….
        در جواب حامد خان که نمیدونستن اصلا من سواد دارم یا نه بگم که بنده دکتری دامپزشکی دارم.

  24. ذکر یک نکته رو خدمت تهیه کننده این مطلب ضروری میدانم. منبع شما ظاهرا فقط دنیای مجازی است اما در حقیقت خود بازار داخلی چین مانند بسیاری از نقاط دنیا دارای تخفیفات و افرهای فراوان برای مشتریان است بخصوص در بازار خودروی چین تفاوت بین قیمت های ذکر شده در جدول شما وقیمت واقعی که مشتری موفق به خرید گاهی قابل توجه وگاه تا ۴۰ درصد پایین تر از مبالغ ذکر شده به عنوان قیمت اصلی است این بخصوص در مورد برندهای ضعیف چینی که دراین مقاله در صدر جدول شما امده دیده میشود والبته فقط با حضور مداوم در بازار داخلی چین متوجه این امر میشوید . جالب است با وجود این تخفیات بازهم فروش برتر در میان چینی ها همان برندهای پایین جدول شماست!!درک بازار چین در داخل وخارج ان کاریست دقیق وبه همین راحتی که جنابعالی با چهار تا جدول از اینترنت بخواهید کاشف ان باشید نیست.بنده شش ساله وارد کننده از چین هستم خیلی مواردی هست که شنیدن ان باعث گرد شدن چشم بازرگانان ایرانی است ولی فقط میتوانم بگم اصلن نتیجه گیری این شکلی در مورد محصولات چینی رو قبول ندارم شما اگر وارد کننده بودی وبر اساس این جدول میخواستی تصمیم بگیری ورشکست میشدی!

    1. بنده واردکننده نیستم…مصرف کننده هستم…و درسته از بازار چین اطلاعی ندارم و بصورت مداوم در این بازار نبودم….و این وضعیت بازار ایرانه…
      مسلما ما در ایران زندگی میکنیم نه چین!!! بنده هم اگر در بازار چین یا هر بازاری در هر کجای دنیا بودم مسلما سراغ برندهای نوپای چینی نمیرفتم و اصلا وقت نمیذاشتم که بخوام اینکار رو انجام بدم!!! یه ماشین اصل و نصب دار آمریکایی یا آلمانی سوار میشدم راحت!! ولی در ایران وضعیت فرق میکنه…یه برند کره ای خیلی معمولی واسه ایرانیا شده نماد تجمل!!
      علاوه بر آن برندهای پایین و بالای جدول صرفا بر اساس درصد گرانی در ایران تنظیم شده اند! نه میزان فروش در چین!
      هر کسی میداند که وقتی به فرض یک خودروساز !! یه محصولی رو از چین میاره مسلما هم قیمت یه مصرف کننده در چین به پاش در نمیاد و خیلی ارزونتره!! پس این هم باز دلیلی میشه بر گرانفروشی!!!
      ضمن اینکه دوستان یه نکته رو یادشون رفته…ما سال ها پراید و پیکان سوار شدیم که مثلا صنعت خودروی این مملکت رشد کنه!! این بود؟؟؟ که حالا بعد از این همه سال سابقه صنعت خودرو در کشور بریم محصولات کم کیفیت و نوپای چینی رو وارد کنیم؟؟؟
      حالا میگن تحریم!!!این همه سال قبلش چکار میکردن؟؟؟
      باز اگه شرکتایی مثل گروه بهمن ، کرمان موتور و مدیران خودرو میاد و هزینه میکنه خط تولید راه میندازه حداقلش 2 تا حسن داره:
      1. اشتغال زایی انجام میده که امری پسندیده هست ( حداقل حق مونتاژ خودرو به جیب ایرانی میره نه چینی )
      2. خودروها رو با قیمت واقعی تری به دست مصرف کننده میرسونه
      اگه قرار باشه خودروساز مملکت هم دلال باشه و بره خودرو از چین بیاره خب چه کاریه!! صنعت خودروسازی رو تعطیل کنید و گمرکی خودرو رو به حد معقولی برسونید!! اونوقت میبینیم حتی کره ای ها هم نمیتونن خوب بفروشن چه برسه به چینی!!

  25. عزیزم شما اصلن مطلب رو نگرفتی.لب کلام اینکه قیمت هایی که در مورد برند های ضعیف بالای جدولت اوردی دربازار چین اصلن به این قیمت ها فروخته نمیشه وخیلی ارزونتره نتیجه اینکه کل محاسبات بر اساس جدول فوق خروجی اشتباه داره.اسمون وریسمونهای دیگه هم که فرمودین هیچ ربطی به صحبتهایی که من کردم نداره.عزت زیاد

  26. اگه بحث درصد گرونیه و اینکه اس 5 تو جدول نیست باید بگم واقعا متاسفم….اصلا چرا زوم کردی رو چین…من نمیخوام طرفداری کنم ولی یه سر برو اقتصاد و تاریخچه و اختراعات و فروششا تو جهان ببینو بخون بعد بیا بگو جنس چین کیفیت نداره یا داره//////همه میدونن ماشین های کره ای و ژاپنی ماشین های خوبی هستن .کسی نمیاد جدول واسشون درست کنه بگه این چند درصد گرونه ///سوناتا 2015 قیمت واقعیش تقریبا 22.500 دلاره که میشه تقریبا 75 میایون ولی تو ایران دارن به مردم 175 میلیون میفروشن….کسی هم صداش در نمیاد هیچ کس جدول گرونی واسشون درست نمیکنه…من ریاضیتم ضعیفه ولی اونایی که جدول درست میکنن یه چرتکه هم واسه این ماشین بندازن…اکه مخشون سوت نکشید بعد برن جدول درست کنن…این یه مثال بود …. حالا خودتون بگید این ماشین 175 تومن میرزه….یعنی اینقد کیفیت داره….!!/////جک اس 5 تو چین 90.000 یو انه تقریبا 55 میلیونه … الان فقط 15 میلیون گرونتر از اونجاس…ما 2 ماهه خریدیمش از نظر کیفیتی مشکلی تا حالا نداشته….کرمان موتورم گارانتی ماشینا از 2 سال یا 50000کیلومتر بع 3 سال یا 100000 کیلومتر تغییر داده….این یعنی چی////…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا