اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

از نظر مالک/ بررسی بلند مدت لیفان X60 پس از 3 سال تجربه مالکیت

متن زیر ارسالی از یکی از خوانندگان است که حدود 3 سال گذشته خودروی خود را جهت بررسی و مقایسه با ام وی ام X33 در اختیار سایت دنده 6 قرار دادند

فرشاد آتا کشی زاده : با توجه به گذشت بیش از 3 سه سال و حدود 60000 کیلومتر از خرید لیفان X60 بهتر دیدم تجارب خود را از این خودرو در اختیار هموطنان عزیز قرار بدهم. به این نکته اشاره میکنم که قبل از این 2 سال نیز لیفان 620 1600 داشته ام و آشنایی نسبتا کاملی با لیفان دارم .لازم بذکر است خودروی اینجانب در مقایسه ای که بین X60  و X33 توسط سایت دنده 6 در مهر ماه 1392 شرکت کرده بود.

https://dande6.com/5898/
ارگونومی داخل خودرو ( 8 از 10 )

در ارتباط با ارگونومی داخل خودرو میتوان از جمله رضایت بخش استفاده نمود به جز دو بخش که یکی عدم وجود کانال هوا برای سرنشینهای عقب ( البته دو کانال زیر صندلی های عقب وجود دارد ) و جریان هوا با توجه به این نقص مناسب می باشد و رضایت سرنشینهای عقب را کسب میکند. دوم عدم وجود تنظیم ارتفاع صندلی و گودی کمر برای راننده می باشد. ولی در مجموع دسترسی به تمام ادوات روی داشبورد به راحتی امکان پذیر است.

تزئینات داخلی و صدای داخل خودرو( 7 از 10)

کیفیت داشبورد در حد متوسط است و در سه سال گذشته آسیب خاصی ندیده است اما کیفیت جنس فرمان مناسب نیست و بخشهایی که دست روی آن زیاد کشیده شده دچار آسیب شده است. کیفیت رودری ها و چرم صندلی بسیار خوب ارزیابی می شود و کوچکترین آسیبی نداشته است. در مجموع با توجه به مقایسه خودروهای گران قیمت در این بخش میتوانم رضایت خودم را اعلام نمایم. وضعیت سیستم صوتی داخل خودرو نیز مناسب و معمولی است و با توجه به تعویض پخش آن با یک سیستم مالتی مدیا امکانات بیشتری نسبت به مدل پایه داشتم.

ورود صدای موتور به داخل اتاق بعد از دور موتور 3500 نسبتا زیاد است و با وجود عایق بندی مناسب صوتی و حرارتی به نظرم مشکل از تطابق موتور و مجموعه اگزوز است که در لیفان 620 1800 هم به همین شکل می باشد. بعد از گذشت سه سال صدای خاصی داخل خودرو نیست اما به معنی سکوت محض نیست و اگر صدایی هم هست از باز و بست هایی می باشد که جهت نصب متعلقات توسط خودم انجام شده است. رضایت نسبی از صدای داخل خودرو دارم.

 

رنگ و ظاهر خودرو ( 7 از 10 )

همانگونه که میدانید کیفیت رنگ محصولات کرمان موتور در حد متوسط است ولی سپرها وضعیت نامناسب تری دارند چون اکثرا خارج از مجموعه کرمان موتور رنگ می شوند. با اینکه کیفیت سپرهای خودروی بنده مشکل خاصی نداشته اما در X60 های مشابه موارد متعددی از کیفیت پایین را دیده ام.

ظاهر خودرو سلیقه ای می باشد و میتوان انتقادیهایی در اغراق روی گلگیرها داشت اما با توجه به اینکه این خودرو سال 2011 رونمایی شده اما کماکان ظاهر مناسبی دارد و شاید به همین دلیل است که شرکت لیفان سراغ فیس لیفت جدی روی این مدل نرفته است.

تغییر در ظاهر خودرو نصب دیلایت و نصب رکاب برای خودروی بنده بوده است که ناخواسته کمی فاصله تا زمین را کاهش می دهد که توصیه میکنم اگر کسی نیاز ندارد از این بخش صرفه نظر کند.

سیستم تعلیق و ترمز ( 9 از 10 )

X60 را می توان یکی از خودروهای کاملا نرم در دسته کامپکت SUV ها دانست که در سطح کشور تردد دارند با این حال همه میدانند که هیچ وقت این دسته خودروها به نرمی خودروهای سدان نخواهند بود.با توجه به فرمان هیدورلیک نسبتا نرم خوشبختانه X60 حرکت عرضی ندارد و هندلینگ خوبی دارد و در پیچهای تند نافرمانی مشاهده نمی شود. ترمزها خوب توصیف می شود و مشکل خاصی نداشتم و لنت خودرو هنوز هم فاربیک کارخانه می باشد. البته اخیرا یکی از سنسورهای ABSچرخهای جلو را بخاطر آسیبی که نمایندگی به آن رسانده بود تعویض کردم.

جلوبندی و زیر بندی (8 از 10 )

غیر یک مورد که مربوط به بوش طبق بود و باعث صدا شد و به صورت گارانتی بطور کامل طبق تعویض شد موردی در جلو بندی نداشتم اما در مورد تنظیم محور چرخهای عقب متاسفانه اکثر نمایندگی ها اینکار را درست انجام نمیدهند و باعث ساییدگی لاستیکهای عقب می شود. این محور مولتی لینک علی رقم ایجاد هندلینگ مناسب اما عدم تنظیم آنها باعث آسیب به لاستیکهای عقب می شود که مجبور به تعویض دو حلقه لاستیک شدم.

موتور و انتقال نیرو (شتاب و کشش ) ( 8 از 10 )

موتور CVVT 1800 که روی این خودرو هست شتاب معمولی را خواهد داشت. نه چابک نه تنبل بهترین گزینه است اما تاخیر در دریچه گاز برقی قلق خاص رانندگی را می طلبد که اکثرا در سربالایی ها آن را عیب می دانند اما با تجربه لازم از رانندگی با این خودرو لذت خواهید برد. بر عکس تصورات و صحبتها در فضای مجازی اصلا مشکلی در کشش خودرو در سربالایی ها نداشتم و گشتاور مناسب آن خیلی خوب است. مشکل اصلی در سربالایی ها عدم چسبندگی لاستیکهای مارک GITI فابریک خودرو هست که باعث هرزگردی چرخها می شود در صورتیکه تعویض لاستیک تقریبا این مشکل را بطور کامل حل میکند. توصیه میکنم X60 سوارها لاستیکهای جلو را تعویض کنند.

صفحه کلاچ در سری تولیدات اولیه جنس مناسبی نداشت که عملا در دوره گارانتی در کیلومتر 20000 تعویض گردید ولی در شرایط فعلی وضعیت کلاچ خوب  است . متاسفانه سابقه این موضوع به لیفانهای 620 نیز بر میگردد.

گیربکس X60 ضرایب خوبی دارد و نه خیلی سبک است و نه خیلی سنگین تنها فاصله کم ضرایب بین دنده 4 و 5 کم می باشد که هم حسن هست هم عیب چون باعث می شود با دنده 5 هم شتاب گیری مناسبی در سرعتهای بالا داشت اما عملا در مسیرهای مستقیم باعث افزایش دور موتور و ورود صدای بیشتر داخل خودرو می شود. یک نکته نا امید کننده در اکثر خودروهای چینی کیقیت متوسط گیربکس می باشد که بطور مثال در دنده 4 و 5 با برداشتن پا از روی گاز صدایی از گیربکس به گوش می رسد که البته ممکن است افراد معمولی متوجه آن نشوند ولی این صدا کم و بیش وجود دارد ولی در مجموعه لیفانها خرابی کمی در خود گیربکسها مشاهده شده است. در نمونه های بعدی گیربکس تغییر کرد که با توجه به عدم تجربه آنها از اعلائم نظر خودداری میکنم.

مصرف خودرو در جاده در بهترین شرایط 6.7 و متوسط 7.5 و در شهر در بهترین شرایط 9.5 و متوسط 10.5 می باشد. البته این مصرف بسیار به نحوه رانندگی ارتباط  دارد.

نمایندگی ها و قطعات و بازار دست دوم ( 5 از 10 )

تعداد نمایندگی ها در تهران در مقایسه با خودروسازان بزرگ داخلی قابل مقایسه نیست اما غیر از شمال تهران مابقی سطح شهر را پوشش می دهند ولی کیفیت فعالیتشان یکسان نیست و بخاطر عدم تبلیغ نامی از نمایندگی های نمیبرم.

متاسفانه شهرستانها وضعیت مناسبی ندارند و کیفیت همه یکنواخت نیست.

بزرگترین حسن خدمات پس از فروش عدم چانه زنی در مورد خرابی قطعات می باشد و اکثرا بدون دردسر خرابی را به حساب گارانتی میگذارند ( البته معدود مواردی هم دیدم که مشتری دچار مشکل شده است ). بعد از دوره گارانتی نیز خدمات با همان کیفیت قبلی ارائه می شود و سرویسهای رایگان فصلی ارائه شده هم به عنوان یک حسن محسوب می شود که در این سرویسها یک فیلتر هوا و روغن رایگان نیز ارائه میگردد و به گونه ای تبلیغ برای نمایندگی ها نیز محسوب می شود.

لازم بذکر است اخیرا برای کلیه خودروهای X60 گارانتی و فاقد گارانتی فراخوانی جهت بررسی کاتالیست و گیربکس و سیستم کلاچ اعلام شده بود که بنده به علت عدم اطلاع رسانی صحیح نتوانستم از این خدمات بهره مند شوم.

در سالهای اول کسری قطعات بیداد می کرد اما الان وضعیت مناسب تر شده است ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

بازار دست دوم این خودروچندان مناسب نیست و افت قیمت زیادی نسبت به روزهای اولیه خرید دارد ( البته این امر در خودرهای دیگر نیز کم و بیش دیده می شود)  اما در حال حاضر خرید خوردوهای کارکرده آن خیلی بصرفه تر است و با توجه به ارائه نسخه اتوماتیک X60 به نظر می رسد فعلا مشکلی در تامین قطعات وجود نخواهد داشت. معتقدم با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و افت قیمت آن در میان مدت به صرفه این است که خودرو برای فروش گذاشته نشود و از آن استفاده کرد.

جمع بندی ( 8 از 10 )

در مجموع با توجه به قیمت خودرو و رقبای موجود در بازار X60 یک خودروی با کیفیت متوسط می باشد و نسبت به قیمت آن خریدش منطقی به نظر می رسد ولی نباید آن را خودرویی بی عیب در نظر گرفت. عملا در رنج قیمتی زیر 100 میلیون در شرایط فعلی مراجعه به نمایندگی بابت رفع ایرادات یک امر طبیعی محسوب می شود که میزان ایرادات بین همه یکسان نیست و ممکن است یک نفر بخاطر خرابی دستگیره و یک نفر بخاطر خرابی سیستم کلاچ مراجعه کند .

توضیح اینکه امتیازات داده شده با توجه به رقبا و قیمت این خودرو می باشد.

 

 

 

 

115 دیدگاه

  1. متاسفانه یک ریپورتاز آگهی دیگر ….!!!!
    چینی چینیه دیگه تا زمانی که یک مدل مناسب و باکیفیت نیاید چینی ها حرفی برای گفتن ندارند !!!!!

    1. تا وقتي كه ايران بخواد فرقون و لگن توليد كنه چين از بازار گل آلود ايران ماهي ميگيره و حلالش باشه.

  2. من اواخر سال ٩٤ گيربكس جديدش رو داشتم .ماشين خوبيه ولي اولا دنده ايش با كلاچ سفتش من نميپسندم و اينكه رنگ هاي كرمان موتور كلا ضعيفه(ناخون بكشي خط ميفته)،سواريش هم نسبت به جيلي و ام جي و سانگ يانگ خشك تره و بادي رول بالاتري هم داره.ولي ماشين با شتابيه و توي طراحيش خيلي كم كپي كاري شده و خدمات پس از فروش و با توجه به قيمتش آپشناش عالي(پاور ويندوز،پاور سانروف،كوييك شيفتر،ecs,ebd،آينه ها الكترو كروميك گرمكن دار،ديد عالي،سانروف سولار،اتولايت،چراغ ها نئون و ال اي دي،فرمان الكتروهيدروليك،تودوزي چرم،پشتي صندلي عقب قابل تنظيم تا ١٥٠ درجه،ديسك هاي جلو خنك شونده دريچه دار)

    فقط گيربكس دنده ايش مثل نيسان و تاكسي رو مخ بود(آخه ماشين با اين ارتفاع و قيافه دنده اي باشه؟!!!!) و رنگش كه خدارو شكر الان دارن اتومات هاشو عرضه ميكنن.

    1. قطعاً همینطوره ولی باید به نسبت قیمت بسنجید. ام جی 6 حدود 130 میلیون هست و ام جی 350 هم تا زمانی که فروش داشت حدود 90 میلیون . جیلی هم تا زمانی که فروش داشت حدود 86 قیمتش بود. الان هم که دیگه فروشی نداره. خدمات بعد از فروش کرمان خودرو حداقل از نظر گستردکی بهتر از مدیاموتور و جیلران هست. با قیمت حدود شصت میلیون نمیشه گفت بهترین گزینه است ولی اگه کسی بخواد شاسی بلند سوار بشه با این قیمت جزو گزینه های خوب رده قیمتی خودش هست.

      1. بله کامران خان همونطور که احمد رضا جان فرمودند باید به نسبت قیمت سنجید جیلی امگرند 7 و ام جی 350 رو باید با لیفان 820 مقایسه کرد و در بخش کراس اور یا به قول معروف شاسی بلند هم بخوایم مقایسه کنیم جیلی امگرند 7 رو نمیشه با ایکس شصت مقایسه کرد باید با لیفان ایکس هشتاد مقایسه کرد که البته هنوز وارد ایران نشده ( به این جهت گفتم ایکس 80 باید با ایکس 7 مقایسه شه چون احتمال میدم اگر وارد ایران شه باهم تقریبا هم قیمت میشن ) در کل حرفتون رو قبول دارم مطمئنا اعتبار برند ام جی و جیلی از لیفان بالاتره اما این یه بحث کلیه بخوایم وارد جزئیات شیم بهتره دو محصولی از اون برندها با هم مقایسه شن که هم قیمتن و یا قیمتی نزدیک به هم دارند

  3. ن خودم سمند ای اف سون 206 اس دی پراید و پژو پارس داشتم هیچکدوم به پای x33 new که گرفتم نمی رسن ضمن اینکه نمیدونم چرا مسولین و یکسری از افراد اصرار دارن ماشینای داخلی بهتره و دیر خراب میشه من که سمند صفری که گرفتم از ابتدا روغن ریزی داشت گیربکش که داغون بود فرمونش و پولوساش صدا میدادن به بدبختی و کلی ضرر فروختم این موضوعیه که خودمن درگیرش بودم عوضش ایکس 33 هم زیباست هم آپشنهای خوبی داره ضمن اینکه ماشین نرم و راحتیه مصرف سوختش پایینه وصدای موتور نسبت به قدیمیاش خیلی کمتر میاد تو ماشین ضمن اینکه صدای موتور سمندو پژو که من داشتم کمتر ازاین نبود بلکه بیشترم بود…

    1. شما درست ميگين ولي اين بنده خدا رو انقدر نيارين پايين و با ماشين ايراني مقايسه نكنيد.اين مقايسه مثل مقايسه گوشي هاي لمسي با موبايل اسباب بازيه!!

      1. با 2برابر قیمت واقعا قابل مقایسه با ماشینی مثل سورن نیست.به نظر من از 10 امتیاز با ارفاق 4 میگیره.

  4. اگر شخصی قصد خرید ایکس 60 دست دوم رو داشته باشه باید از کجا تشخیص بده که گیربکس و صفحه کلاچش از مدل های اولیه است یا از این مدل جدید ها که اصلاحشون کردن؟

    1. گيربكس جديدا كنار دسته دنده يه ضامن داره كه براي دنده عقب رفتن بايد اون رو بديد بالا و بزاريد دنده يك.مثل دوو و بنز هاي پليسي

    2. سلام مدل های اولیه دنده عقب مثل اتومبیل های معموليه و گیربکس جدید ها دنده عقب بغل دنده یک جا می ره مثل بنز

  5. خواستم بپرسم با توجه به استفاده سه ساله شما از این خودرو , ایا دست دوم کم کارکرد انرا
    توصیه می فرمایید چون قیمتهای بسیار مناسب در مدل 94 دارند.بنده الان 405 دارم و قصد
    خرید ایکس 60 دست دوم را دارم.

    1. سلام با توجه به افت قیمت ارزش پرداخت برای دست دوم را دارد اما خودروهای دست دوم اصولا مشکلات خود را دارند بهتر است از فرد آشنا تهیه کنید تا مشکلات احتمالی آن را بدانید. پیشنهاد میکنم قبل خرید حتما یکبار تجربه سواری با این خودرو را داشته باشید.

  6. تب شاسی بلند تو کشور غوغا میکنه
    یعنی اگه سایپا ، ارتفاع تیبا رو زیاد کنه و با یه اسم دخترونه روانه بازار کنه ، ثبت نامش تا ۱۰ سال آینده پر میشه !!!

    1. این اتفاق مختص ایران نیست. الان همه جای دنیا ماشینای کراس اور و suv یا به قول مردم ما شاسی بلند فروش بالایی دارن و بازارشون داغه.

  7. با این قیمت نمیتونه با چانگان CS35 رقابت کنه باید یه قیمت منطقی تر براش میذاشتن الان اتوماتش 100هزار تومان از قیمت چانگان بالاتره ، مثل این میمون قیمت تیبا از 206 گرونتر باشه و همون قدر که تیبا میتونه با 206 رقابت کنه اینم میتونه … همین الان شکست خورده میدونه .

    1. نكته اينجاس كه كاملا مشخصه اين از چنگال بهتره چون خيابونا پر از x60 هست ولي من نديدم كسي اون چنگال با ابعاد ماتيز رو بخره.

    2. البته چانگان ماشین خوبیه ولی حیف که سایزش از لیفان x60 کوچیکتره و فضای اطاقش بخصوص صندلی های عقبش خیلی کمتر از لیفانه و همینطور صندوق عقبش به جاداری لیفان نیست.در مورد موتورش هم که حدود 20 اسب ضعیف تره و قیمتش هم نسبت به x60 اتوماتیک گرونتره . در کل لیفان ماشین خانوادگیه و به خاطر جاداریش بیشتر مورد توجه خانواده ها قرار می گیره تا چانگان.

  8. دوستان خواهشا با سمند و 206 مقایسه نکنید محصولات ایران خودرو تو رنج 0 تا 40 تومنه ولی ام وی ام و لیفان 60 تا 75 تومن یعنی 2 تا 2.5 برابر گرون تر مسلما باید کیفیت و اپشن بیشتری به مشتری بده وگرنه پرداخت این هزینه اصلا توجیه پذیر نیست.

  9. يكى دو نكته ديگه هست اولا تعليق عقب اين ماشين همون trailing arm كه كم و بيش مثه620 ميكوبه و مالتي لينك كه دوستمون اشاره كرد نيست و نكته دوم صداي موتور از ٢٥٠٠ به بالا زياد ميشه مثلا تو اتوبان بهترين حالت اينه كه تو دنده ٥ بيشتر از ٩٠تا نري كه اعصابت خورد نشه اين مشكل از ضريب دنده است كه ٦٢٠ هم داره كلا يه دنده ٦ كم دارن اين ليفانا

    1. کسرا جان من احساس میکنم مشکل ورود صدای موتور در لیفان 520 و 620 و ………. به عایق بندی صوتی ضعیف ماشین بر میگرده تا ضرایب دنده ها چون از گیربکسی با ضرایب دنده های بلند بهره میبرن اتفاقا دور موتورشون در هر دنده ای در سرعت های یکسان نسبت به رقبا پایینتره و یه چیزی که ازش سر در نمیارم اینه که خیلیا معتقدن صدای موتور لیفان 620 خیلی به داخل اتاق نفوذ پیدا میکنه اما واقعا نه شنیدم و نه دیدم در سایت ها بگن النود هم این مشکل رو داره ولی من به عنوان شخصی که هر دو خودرو رو داشتم فکر میکنم در دور مثلا3000 صدای موتور النود بیشتر به درون اتاق راه پیدا میکنه البته لازم به ذکره لیفانی که من داشتم موتور 1600 بود شاید مشکل ورود صدای موتور به اتاق مربوط به موتور های 1800 میشه و شایدم النود من مشکلی داشته اما در مقابل احساس میکنم لیفان620 صدای برخورد لاستیک با اسفالت رو خیلی وارد اتاق میکرد که این مشکل در النود نبود حتی لاستیک های 205 فابریکش رو هم با 195 تعویض کردم بلکه این مشکل رفع شه اما تاثیری نداشت و همچنان این صدا رو داشت یا مثلا وقتی ماشین در خیابون پارک بود و درونشون نشسته بودی و ضبط خاموش بود دو نفر از کنار ماشین رد میشدن و صحبت میکردن به راحتی میشد صداشونو بشنوی با وجود اینکه شیشه های همگی بالا بودن که بازم چنین چیزی رو در النود ندیدم ( لازم به ذکره استراق سمع کار درستی نیست منو از این بابت ببخشید که مجبور شدم چنین موضوعی رو مطرح کنم اما چون بحث روی مشکلات ماشینه خواستم مثال بزنم تا مطلب خوب جا بیافته و منم به طور نا خواسته میشنیدم)

  10. همچين تعريف كرده بعضي جا به تعليق٩ از ١٠ داده من يلحظه فكر كردم اف جي كروزه خب معلومه ديگه كسي كه چيني ميخره يعني ماشين خوب سوار نشده.همسايه ما يدونه داره ميگفت تو ٤ ماه اول سه بار موتور رو دادم برا تعميير

  11. انتقال صداي اسفالت به داخل ماشينهاي چيني ، به خاطر كيفيت پايين لاستيك مارك

    Gifti. تو اين خودرو ها استفاده ميشه ،

  12. من دیشب پشت فرمون این ماشین نشستم واقعا درک نمیکنم چرا 50 میلیون به این خودرو پول میدن …فقط و فقط شاسیش بلنده

  13. من 2 سال دارم این ماشینو و 31000 باهاش رفتم به نظر من فقط بزرگترین ایرادها رنگ و بوی صفحه کلاچ در سربالایی هست اما در مقایسه با ماشین های هم قیمت بهترین گزینه هست هم فیس خوبی داره هم اپشن های خوبی داره و رانندگی لذت بخشی داره

  14. من 93 خریدم و 5تومن هم به اپشنش دادم ولی 95مجبور به فروشش شدم با قیمت 40تومن یعنی 26 تومن زیر قیمت . هیچ خودرویی با این افت قیمت دست دوم ارزش خرید نداره چون اسمش چینیه و تو ایران بازار دست دوم نداره .

    1. دوست عزیز دلیل فروش لیفانتون چی بود؟چون برام جالب شده اکثرا افرادی که لیفان میخرند سر یکی دو سال میفروشنش

  15. من روشنگری های خودم اعلام کردم حالا هرکس دوستداره بره چینی بخره و از عواید مضرش استفاده ببره والا بخدا هرچی دوسدارید برید پول بدید به این چینی ها بعدا متوجه میشید چه هزینه ای کردید

    1. ممنونم سانی جان چقدر میفهمید شما
      همگی به ریسمان سانمارتین چنگ زنید تا گمراه نشوید

  16. من اصلا کاری با چینی بودنش ندارم ولی همین چند روز پیش از یه آقایی که داشت پرسیدم بهم گفت آشغاله آشغال

  17. با سلام. خودرو لیفان X60 اتومات به مدت زمان پنج ماه که توسط شرکت کرمان موتور عرضه وبه فروش رسیده است سیر عمودی افزایش قیمت را طی کرده است بطوریکه فروش نقدی از 62 میلیون تومان به 67 میلیون تومان و فروش شرایطی با مبلغ پیش 24میلیون تومان و اقساط ماهیانه به مدت سه ساله از 1410000هزار تومان به 1650000هزار تومان رسیده است. حال با توجه به کارشناسی شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران به عمل آمده فقط حائز یک ستاره از پنج ستاره شده است. در مدت زمان پنج ماه در کشور عزیزمان چه اتفاقی افتاده است که این خودرو چینی اینچنین لجام گسیخته افزایش قیمت می یابد آن هم با این کیفیت و مسئولین محترم مربوط چرا رسیدگی نمی کنند؟

  18. جالبه اکثر اونایی که بد میگن ماشینو نداشتن یا تو خیابون دیدن یا یکی از اشناهاشون داشته پس چرا ما از هرکی میپرسیم راضیه شاید من ی کشور دیگه زندگی میکنم ????
    در جواب دکتر مدیریت مالی فقط افزایش قیمت این معلومه
    باز این گیربکش اتومات شده پارس معلوم نیست 4تا دکمه رو فرمون گزاشتن از 38رسید ب 41
    تا وقتی یه وسیله رو ندارین ازش بد نگین
    این ماشینم با لگنای داخلی مقایسه نکنید

  19. من ۶ ماهه ماشین از سایپا خریدم و دوستم نیز همزمان یه برلیانس چینی خرید. برادرم دو ساله لیفان داره راضیه.میخواد بفروشه و من میخوام ازش بخرم. من هر دو هفته یه بار نمایندگیم سایپام. تو مه شکن و چراغ جلو آب میره. کمک جلو چپ و کمک عقب راست رو عوض کردم. کمک جلو راست الان صدا میده. گیربوکسم صدا میداد صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ رو عوض کردم. البته هزینشو ازم گرفتن. دوباره صداش در اومده. دینامم صدا میده و نمیتونن درستش کنن. ساعتم ماشین خرابه. قبول نمیکنن.در صندوق عقب باز که میکننی میخوره تو سرت. ماشین صفر ایرانی پدر منو در اورده.صد رحمت به ماشین چینی.

  20. راستی یادم رفت بگم سپر جلوی ماشین از همون اول آویزون بود. نمایندگی گفت تو سرویس اول درستش میکنیم ولی بعدش زد زیرش. روکش صندلی هفته اول درز باز کرد. لاستیک که سایپا رو ماشین گذاشته بود گلدستون بود که آشغاله. بردم عوض کردم.کیلومتر ماشین بعضی وقتا از کار می افته و کلر ماشین تو قشم که رفته بودم هوای گرم میداد. خلاصه پدر من تو این شش ماه در اومده. با هزار زحمت پول جمع کن ماشین تولید داخل بخر آشغال از آب در بیاد . ولی برادرم که لیفان x60 داره اصلا تعمیر گاه نرفته. راضیه. الان پول لازمه میفروشه. منم میخوام بخرمش. موفق باشید

    1. چرت و پرت ننویس شرکتی که گیربکس رو عوض میکنه و … من مطمنم که اون رو درست میکنه من خودم اتوماتش رو داره تا حالا مشکلی نداشته

      1. چرت و پرت رو تو داری میگی. ساینا گیربکس اتو مات هنوز تو بازار نیس. تو چطور یدونشو داری. سگ ماشین چینی شرف داره به این سایپا و ایران خودرو.

  21. سلام
    چرا اینقدر به هم توهین می کنیم و طاقت شنیدن نظر همدیگر رو ندارم
    من هم ایکس 60 دارم. حدود دوساله از صفری دست خودم بوده. اصلا من رو اذیت نکرد البته بازدیدهای دوره ایش رو مرتب انجام دادم و بین 5 تا 7 هزار تا روغنش و فیلترها رو تعویض کردم. تنها کار اضافی تو این مدت ریگلاژ ترمز دستی بوده که دوست داشتم پایین بگیره و الآن خودم انجام می دهم. فقط یه سنسور ABS خراب شد و تعویض کردم. شتابش معمولیه، توی سربالایی کم نمیاره. من خودم تندرو هستم و با اینکه سرعت این ماشین در دفترچه 170 هست من خودم 177 روندمش و کسانی تو گروهای مجازی تصویر گذاشتن که بالای 190 هم روندنش. جاهای سنگلاخی که بشناسید به سمت دریاچه دار در شرق دماوند روندمش. جلوبندی واقعا محکمی داره با توجه به رانندگی خودم میگم. یه مقداری در دورهای 3500 به بالا صدا داخل میاد و این رو خودروهای ایرانی هم دارم. در کل با توجه به قیمتش من واقعا ازش راضیم. قبلا روآ، 405 و پارس داشتم اصلا راضی نبودم و همه رو کمتر از یکسال فروختم و پارس رو حتی با بخشی اقساط فروختم چون از همه بدتر بود. حالا با شماست که دروغ و راست گفته های من رو بپذیرید. ماشین من دنده ایه، شاید من شانسم خوب بوده ولی عضو یه گروه 400 نره ایکس 60 سوارانم .قریب به اتفاق راضیند ولی این به این معنی نیست که مشکل وجو نداره چرا که بهترین ماشینهای دنیا هم مشکل دارند ولی سر جمع راضیند و لذت می برند

  22. خیلی برام جالبه.
    من که X60 دارن ازش راضیم ولی اون شخصی که نداره ازش ناراضی خیلی برام جالبه خخخخ.

    1. سلام دوستان دوماهه میخام ماشین بخرم نمیدونم پارس…تا ایکس60 دیدم مدل 93 زده بود41 تو سایتا خوندم بعضیا تعریف دادن بعضیام گفتن اشغاله تورو خدا یکی بگه بخرم یا نه میخام برم مسافرت اگه خوب نیستن همون پژو بگیرم هرچند تو خوزستانم و میتونم ماشین014 acsent2 پلاک اروندی بگیرم لطفا راهنمایی

  23. سلام بر دوستان عزیز. ایکس 60مدل 92 دارم یه مدتیه وقتی صبح ماشینو روشن میکنم اولش یه صدای خر خر میاد در حد 2 یا 3 ثانیه و بعدش قطع میشه. و این اتفاق فقط زمانی میوفته که ماشین چند ساعتی خاموش باشه و بعدش بخوای روشن کنی.کسی میدونه علتش چیه؟؟

    1. سلام دوسته عزيز ، واسه منم اين صدا پيش اومده، از نمايندگي ك پرسيدم گفتش ك vvt ي ماشين هسش و اين صدا طبيعيه

      1. سلام طبیعی هستش تا روغن به بالای سرسیلنر برسه 2،3ثانیه طول میکشه بعد صدا قطع میشهبعد سوپاپو میل سوپاپ نرم کار میکنند

  24. سلام دوستان من الان سه ساله لیفان x60 دارم از لحاظ جادار بودن ماشین خوبیه ولی از لحاظ سیستم خنک کنندگی خیلی خیلی ضعیفه و اصلا کولرش تو مناطق جنوب که گرمه خنک نمیکنه و در ضمینه فروش قطعاتش هم بگم که نسبت به کیفیتش فوق العاده گرونه و بنظرم اصلا ارزش اینقدر گرونی نداره چون قطعه ای تعویض کردی بعداز یکسال دوباره خراب میشه و کلاچ ایکس شصت هم نسبت به بقیه ماشینا سفت تره در کل از نمره صد من پنجاه به این خودرو میدم

    1. سلام داداشم تاحالا فیلتر کولرماشین و عوض کردی قول میدم پررررر شده باشه

  25. و اینم بگم لیفان x60 فقط تا مدت گارانتی خوبه و بعدش باید فروختش چون قطعاتش وحشتناک گرونه

  26. سلام من ۴ماه x69 خریدم کاملا پشیمونم اول اینکه از۷۰تا به بالا از همجاش باد میاد بعد صدای موتور و لاستیک کاملا توی اتاق هست لاستیک سایدگی هم داره فرمونش هم کجه که نمایندگی میگه نمیشه کاریش کرد اصلا اشتباه کرم شما اشتباه نکنید گول بعقیه چیزاش نخورید این ضعفها رو اعصابه

  27. من 5 ماه ایکس 60 اتومات دارم ماشین خوبی هست خیلی جا داره مشکل اسای این ماشین زمانی هست که کولر روشن کنی توی شتاب اولیه وانت پیکان میخورتش ولی زمانی که راه افتاد خوب راه میره مشکل دیگش صدای خیلی زیاد موتور توی دور 4 هزار هست که توی سرعت بالا اتفاق میوفته اونقدر صدا زیاده که فکر میکنی موتور میخواد منفجر بشه ولی توی ترافیک شهر که روی حالت اتوماتیک باشی اصلا متوجه نمیشی ماشین روشن هست و خیلی بیصداست در کل ماشین خوبیه ولی بخاطر تبلیغات بد در مورد ماشین چینی ادم به فکر تعویضش میوفته

  28. ایکس شصت ماشین خانواده است بسیار جادار و مناسب برای مسافرا بعضی از دوستان. فکر میکنند این خودرو رو باید با ماشینهای دویست میلیونی نقایسه کرد اشتباه محضه .داداش 50 پول دادی میخوای باهاش بنز سواری کنی
    نخیر این ماشیت تو رنج ماشینهای 40 تا 79 تومانی بسیار قابل دفاعه بدون شک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا