اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

از نظر مالک/ بررسی بلند مدت لیفان X60 پس از 3 سال تجربه مالکیت

متن زیر ارسالی از یکی از خوانندگان است که حدود 3 سال گذشته خودروی خود را جهت بررسی و مقایسه با ام وی ام X33 در اختیار سایت دنده 6 قرار دادند

فرشاد آتا کشی زاده : با توجه به گذشت بیش از 3 سه سال و حدود 60000 کیلومتر از خرید لیفان X60 بهتر دیدم تجارب خود را از این خودرو در اختیار هموطنان عزیز قرار بدهم. به این نکته اشاره میکنم که قبل از این 2 سال نیز لیفان 620 1600 داشته ام و آشنایی نسبتا کاملی با لیفان دارم .لازم بذکر است خودروی اینجانب در مقایسه ای که بین X60  و X33 توسط سایت دنده 6 در مهر ماه 1392 شرکت کرده بود.

https://dande6.com/5898/
ارگونومی داخل خودرو ( 8 از 10 )

در ارتباط با ارگونومی داخل خودرو میتوان از جمله رضایت بخش استفاده نمود به جز دو بخش که یکی عدم وجود کانال هوا برای سرنشینهای عقب ( البته دو کانال زیر صندلی های عقب وجود دارد ) و جریان هوا با توجه به این نقص مناسب می باشد و رضایت سرنشینهای عقب را کسب میکند. دوم عدم وجود تنظیم ارتفاع صندلی و گودی کمر برای راننده می باشد. ولی در مجموع دسترسی به تمام ادوات روی داشبورد به راحتی امکان پذیر است.

تزئینات داخلی و صدای داخل خودرو( 7 از 10)

کیفیت داشبورد در حد متوسط است و در سه سال گذشته آسیب خاصی ندیده است اما کیفیت جنس فرمان مناسب نیست و بخشهایی که دست روی آن زیاد کشیده شده دچار آسیب شده است. کیفیت رودری ها و چرم صندلی بسیار خوب ارزیابی می شود و کوچکترین آسیبی نداشته است. در مجموع با توجه به مقایسه خودروهای گران قیمت در این بخش میتوانم رضایت خودم را اعلام نمایم. وضعیت سیستم صوتی داخل خودرو نیز مناسب و معمولی است و با توجه به تعویض پخش آن با یک سیستم مالتی مدیا امکانات بیشتری نسبت به مدل پایه داشتم.

ورود صدای موتور به داخل اتاق بعد از دور موتور 3500 نسبتا زیاد است و با وجود عایق بندی مناسب صوتی و حرارتی به نظرم مشکل از تطابق موتور و مجموعه اگزوز است که در لیفان 620 1800 هم به همین شکل می باشد. بعد از گذشت سه سال صدای خاصی داخل خودرو نیست اما به معنی سکوت محض نیست و اگر صدایی هم هست از باز و بست هایی می باشد که جهت نصب متعلقات توسط خودم انجام شده است. رضایت نسبی از صدای داخل خودرو دارم.

 

رنگ و ظاهر خودرو ( 7 از 10 )

همانگونه که میدانید کیفیت رنگ محصولات کرمان موتور در حد متوسط است ولی سپرها وضعیت نامناسب تری دارند چون اکثرا خارج از مجموعه کرمان موتور رنگ می شوند. با اینکه کیفیت سپرهای خودروی بنده مشکل خاصی نداشته اما در X60 های مشابه موارد متعددی از کیفیت پایین را دیده ام.

ظاهر خودرو سلیقه ای می باشد و میتوان انتقادیهایی در اغراق روی گلگیرها داشت اما با توجه به اینکه این خودرو سال 2011 رونمایی شده اما کماکان ظاهر مناسبی دارد و شاید به همین دلیل است که شرکت لیفان سراغ فیس لیفت جدی روی این مدل نرفته است.

تغییر در ظاهر خودرو نصب دیلایت و نصب رکاب برای خودروی بنده بوده است که ناخواسته کمی فاصله تا زمین را کاهش می دهد که توصیه میکنم اگر کسی نیاز ندارد از این بخش صرفه نظر کند.

سیستم تعلیق و ترمز ( 9 از 10 )

X60 را می توان یکی از خودروهای کاملا نرم در دسته کامپکت SUV ها دانست که در سطح کشور تردد دارند با این حال همه میدانند که هیچ وقت این دسته خودروها به نرمی خودروهای سدان نخواهند بود.با توجه به فرمان هیدورلیک نسبتا نرم خوشبختانه X60 حرکت عرضی ندارد و هندلینگ خوبی دارد و در پیچهای تند نافرمانی مشاهده نمی شود. ترمزها خوب توصیف می شود و مشکل خاصی نداشتم و لنت خودرو هنوز هم فاربیک کارخانه می باشد. البته اخیرا یکی از سنسورهای ABSچرخهای جلو را بخاطر آسیبی که نمایندگی به آن رسانده بود تعویض کردم.

جلوبندی و زیر بندی (8 از 10 )

غیر یک مورد که مربوط به بوش طبق بود و باعث صدا شد و به صورت گارانتی بطور کامل طبق تعویض شد موردی در جلو بندی نداشتم اما در مورد تنظیم محور چرخهای عقب متاسفانه اکثر نمایندگی ها اینکار را درست انجام نمیدهند و باعث ساییدگی لاستیکهای عقب می شود. این محور مولتی لینک علی رقم ایجاد هندلینگ مناسب اما عدم تنظیم آنها باعث آسیب به لاستیکهای عقب می شود که مجبور به تعویض دو حلقه لاستیک شدم.

موتور و انتقال نیرو (شتاب و کشش ) ( 8 از 10 )

موتور CVVT 1800 که روی این خودرو هست شتاب معمولی را خواهد داشت. نه چابک نه تنبل بهترین گزینه است اما تاخیر در دریچه گاز برقی قلق خاص رانندگی را می طلبد که اکثرا در سربالایی ها آن را عیب می دانند اما با تجربه لازم از رانندگی با این خودرو لذت خواهید برد. بر عکس تصورات و صحبتها در فضای مجازی اصلا مشکلی در کشش خودرو در سربالایی ها نداشتم و گشتاور مناسب آن خیلی خوب است. مشکل اصلی در سربالایی ها عدم چسبندگی لاستیکهای مارک GITI فابریک خودرو هست که باعث هرزگردی چرخها می شود در صورتیکه تعویض لاستیک تقریبا این مشکل را بطور کامل حل میکند. توصیه میکنم X60 سوارها لاستیکهای جلو را تعویض کنند.

صفحه کلاچ در سری تولیدات اولیه جنس مناسبی نداشت که عملا در دوره گارانتی در کیلومتر 20000 تعویض گردید ولی در شرایط فعلی وضعیت کلاچ خوب  است . متاسفانه سابقه این موضوع به لیفانهای 620 نیز بر میگردد.

گیربکس X60 ضرایب خوبی دارد و نه خیلی سبک است و نه خیلی سنگین تنها فاصله کم ضرایب بین دنده 4 و 5 کم می باشد که هم حسن هست هم عیب چون باعث می شود با دنده 5 هم شتاب گیری مناسبی در سرعتهای بالا داشت اما عملا در مسیرهای مستقیم باعث افزایش دور موتور و ورود صدای بیشتر داخل خودرو می شود. یک نکته نا امید کننده در اکثر خودروهای چینی کیقیت متوسط گیربکس می باشد که بطور مثال در دنده 4 و 5 با برداشتن پا از روی گاز صدایی از گیربکس به گوش می رسد که البته ممکن است افراد معمولی متوجه آن نشوند ولی این صدا کم و بیش وجود دارد ولی در مجموعه لیفانها خرابی کمی در خود گیربکسها مشاهده شده است. در نمونه های بعدی گیربکس تغییر کرد که با توجه به عدم تجربه آنها از اعلائم نظر خودداری میکنم.

مصرف خودرو در جاده در بهترین شرایط 6.7 و متوسط 7.5 و در شهر در بهترین شرایط 9.5 و متوسط 10.5 می باشد. البته این مصرف بسیار به نحوه رانندگی ارتباط  دارد.

نمایندگی ها و قطعات و بازار دست دوم ( 5 از 10 )

تعداد نمایندگی ها در تهران در مقایسه با خودروسازان بزرگ داخلی قابل مقایسه نیست اما غیر از شمال تهران مابقی سطح شهر را پوشش می دهند ولی کیفیت فعالیتشان یکسان نیست و بخاطر عدم تبلیغ نامی از نمایندگی های نمیبرم.

متاسفانه شهرستانها وضعیت مناسبی ندارند و کیفیت همه یکنواخت نیست.

بزرگترین حسن خدمات پس از فروش عدم چانه زنی در مورد خرابی قطعات می باشد و اکثرا بدون دردسر خرابی را به حساب گارانتی میگذارند ( البته معدود مواردی هم دیدم که مشتری دچار مشکل شده است ). بعد از دوره گارانتی نیز خدمات با همان کیفیت قبلی ارائه می شود و سرویسهای رایگان فصلی ارائه شده هم به عنوان یک حسن محسوب می شود که در این سرویسها یک فیلتر هوا و روغن رایگان نیز ارائه میگردد و به گونه ای تبلیغ برای نمایندگی ها نیز محسوب می شود.

لازم بذکر است اخیرا برای کلیه خودروهای X60 گارانتی و فاقد گارانتی فراخوانی جهت بررسی کاتالیست و گیربکس و سیستم کلاچ اعلام شده بود که بنده به علت عدم اطلاع رسانی صحیح نتوانستم از این خدمات بهره مند شوم.

در سالهای اول کسری قطعات بیداد می کرد اما الان وضعیت مناسب تر شده است ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب هنوز فاصله وجود دارد.

بازار دست دوم این خودروچندان مناسب نیست و افت قیمت زیادی نسبت به روزهای اولیه خرید دارد ( البته این امر در خودرهای دیگر نیز کم و بیش دیده می شود)  اما در حال حاضر خرید خوردوهای کارکرده آن خیلی بصرفه تر است و با توجه به ارائه نسخه اتوماتیک X60 به نظر می رسد فعلا مشکلی در تامین قطعات وجود نخواهد داشت. معتقدم با توجه به کم استهلاک بودن این خودرو و افت قیمت آن در میان مدت به صرفه این است که خودرو برای فروش گذاشته نشود و از آن استفاده کرد.

جمع بندی ( 8 از 10 )

در مجموع با توجه به قیمت خودرو و رقبای موجود در بازار X60 یک خودروی با کیفیت متوسط می باشد و نسبت به قیمت آن خریدش منطقی به نظر می رسد ولی نباید آن را خودرویی بی عیب در نظر گرفت. عملا در رنج قیمتی زیر 100 میلیون در شرایط فعلی مراجعه به نمایندگی بابت رفع ایرادات یک امر طبیعی محسوب می شود که میزان ایرادات بین همه یکسان نیست و ممکن است یک نفر بخاطر خرابی دستگیره و یک نفر بخاطر خرابی سیستم کلاچ مراجعه کند .

توضیح اینکه امتیازات داده شده با توجه به رقبا و قیمت این خودرو می باشد.

 

 

 

 

115 دیدگاه

  1. با عرض سلام من میخوام یه لیفانx60بخرم بنده از هرکی پرسیدم گفت ماشین خوبه من یدونه ماشین مدل95 دست دوم پیدا کردم میخوام بخرمش 50هزارتا رفته قیمتش رو45میلیون میگه ماشین تمیزی به نظرتان قیمتش رو خوب میگه راستی رنگش سفیده بدون خط خش با مانیتور هستش میشه نظرتان را بگید با تشکر از شما

    1. آقا واقعا توپها فقط توحرکت اولیه بادنده یک بایدیه نیش گاز قبل از حرکت بدی مابقیش محشره منم قبل از خرید خیلی تحقیق کردم همه از x60راضی بودن خداخیرشون بده الحمدلله تودوسال حتی یه ریال خرج نداشته با160سرعت همراه کولر میخوره جاده رو بزرگ وجادار همه میگن ازx33 خیلی سره ولی من تاحالاx33
      نداشتم

  2. من قبلا کیا سراتو سایپا فول آپشن داشتم این خودور نه راه میرفت نه حرکت میکرد ثابت بود کلا ! اندازه یه 206 بود فضاش و صندوقش جاش کم بود به اندازه رنو 5 خلاصه خیل روغن ریزی و مصرفش بالا بود تو سرعت 210 صدای باد اذیت میکرد صبح ها 5 بار استارت میخورد تا خلاصه به بدبختی فروختم و الان لیفان x50 خریدم ماشاله به کیفیتش و ذات اسپرتش کلا قاتل کره ای جماعته شتابش وحشتناکه من باهاش ریا نباشه کیا سراتو و اپتیما و النترا و یکی دوبار سوناتا لوله کردم و سپس گذاشتم تو فرعون مخلص کلام خودوری عالی میخوای لیفان و چری و mvm و جک و فاو و byd کلا سمت کره ای جماعت نری که هم گرونه و هم مزخرفه الان دارم دعا میکنم به جون کشور دوست و همسایه چین که جقدر بفکر ما ایرانی هاس واقعا کیفیت چینی فقط میشه با ژاپنی مقایسه کرد

  3. سلام باتشکر از توضیحات خوبتون
    من x60دنده اتومات مدل۹۶ دارم از سان روف مواقع بارندگی چند قطره آب چکه میکنه مشکل خاصی داره یا ضربه خورده؟ممنون میشم پاسخ بدین

  4. سلام.میخاسم ببینم x60 دنده معمولی خوبه یا دنده آرژانتینیا
    از نظر قیمتی هم لطفا راهنمایی کنید چقد تفاوت قیمت داره

    ممنون

  5. با سلام. من مدل اتومات لیفان ایکس 60 رو دارم و بسیار هم راضی هستم. لذت ماشینی زیبا، شاسی بلند، مجهز، ایمن و از همه مهمتر کم مصرف رو حتما تجربه کنید.

  6. سلام دوستم سوناتا2016خریده مرتب خاموش میکنه ت.ایت سه ماه ده با ر این اتفاق افتاده با یدک کش میب نش نمایندگی ولی یه هفته بعد تو حرکت خاموش میکنه خسته شده بنده خدا حالا از ایکس60بد بگید خداییش ماشین بی دردسری

    1. سلام
      دوستم لامبورگینی گالاردو مدل 2008 داره چهار سال پیش خریدش 860میلیون تومن اصن راضی نیست میگه صفرتا صدش 3 ثانیه بیشتر نیست 🙁 شاسی بلند نیست ولی دو دیفرانسیله 🙁 فقط دو نفر توش جا میشن 🙁 در کل میگه به درد نمیخوره نخریدش برید لیفان x60 بخیرید اصلا قابل مقایسه نیست با لامبورگینی ، لامبورگینی به گردشم نمیرسه ⊙_⊙
      با اینکه قیمتشم 11 برابر کمتره ، مال چینم هست ولی یه ماشین ایتالیایی رو راحت میخوره :-\ حالا هی بد بگید از x60
      نظرات بعضیا اینج

  7. اپتیپما دارم مدام خاموشه یعنی باید برم رکشنش کنم حتی باید باهاش رانندگی کنی که خیلی سخته اما خدا خوب بخواد واسه ایکس 60 ساخت چین همیشه روشنه و حالت اتو پایلوت داره لازم نیس کاری بکنی حتی بجای شما کار میکنه واقعا راضیم ازت ایکس 60 یه ایکس 65 هم خریدم که از ایکس 60 بهتره حالا هی راجع به ایکس 60 بد بگید اونم از اپتیما

  8. سلام ما در عرض یکسال و نیم سه دفعه صفحه کلاج عوض کردیم و دائم پمپ بنزینش میسوزه چکار کنیم

  9. من 4 سال است که این ماشین را دارم و کارکرد آن بیش از 90000 کیلومتر است.فقط یکبار در زمان گارانتی سنسور اکسیژن توسط نمایندگی و مجانی تعویض شد.کلاچ و شمع و لنت و … همه فابریک است و مشکلی ندارد.مصرف آن در جاده کمتر از 7 لیتر و در شهر با کولر روشن 8.4 لیتر است.در کل ماشین خوبی است و اگر گاز بدهید خوب راه میرود .سر وصدا خیلی ندارد و با آچار کشی و رگلاژ برطرف می شود.راستی کمپرسور کولر را امسال عوض کردم و ظاهراً بدلیل کمبود گاز و روشن و خاموش کردن مکرر در سرعت های بالا خراب شده بود.روکش اسپرت ,مولتی مدیا,تلویزیون دیجیتال ,دوربین عقب ,شیشه دوی استاندارد می باشد.

  10. با عرض ادب و احترام به همه عزیزان.
    لطفا بفرمایید تفاوت گیربکس دستی جدید(معروف به گیربکس آرژانتینی) و قدیم در چیه?
    من یه مدل 93 واسه خرید انتخاب کردم، ولی با توجه به اینکه میگن از سال 93 گیربکس جدید نصب شده ولی در کمال تعجب!! دیدم که دنده عقب مثل ماشین های معمولی هست.
    با تشکر لطفا راهنمایی کامل نماید.

    1. سلام
      همه مدل های 93 گیربکس جدید نیستند، تقریبا از نیمه دوم 93 گیربکسها جدید شدند

  11. من یکسال است این خودرو را دارم 95 درصد موارد بسیار صحیح است. .ولیکن میبایست به وضعیت مناسب کولر این خودرو نیز اشاره میشد واینکه در صورت برداشت فیلتر هوای کابین پرتاب باد دوبرابر میشه

  12. سلام پدر من يه ايكس 60 مدل 93 داره حدود 33 هزار كار كرده خدا وكيلي سواري كه اين ماشين داره در اين رنج قيمت من از هيچ ماشيني نديدم . حتي وقتي عقب اين ماشين نشستي توي جاده پر پيچ و خم چالوس اصلا احساس بدي پيدا نمي كني. در حاليكه وقتي صندلي عقب اسپرتيج مي شيني حال تهوع بهت دست ميده. اين چون تجربه كردم مي گم. رانندگيش هم خيلي راحته و اصلا خسته نميشي ديد عالي هم داره. خلاصه حال مي كني . البته اوايل ديسك و صفحه اش سوخت كه خودم يه ديسك و صفحه ترك انداختم و مشكل خدارو شكر به كلي حل شد. هر كدوم هم از دوستانم سوار شدن گفتن عجب ماشين نرم و خوبيه. خلاصه من راضيم. حيف كه خيلي افت قيمت داره. در مورد مصرف بنزينش هم از ال نود كمتره. از ساندرو هم كمتره. من چون همه رو دارم و تجربه كردم مي گم.

    1. من 3 بار صفحه کلاج دوبار سنسور اکسیژن 6 بار لنت و سگدست جلو و 4 بار طبق و 3 بار بوش و 2 بار انباری اگزوز عوض کردم الان همین اللن که نه خودرو دیگه ایتفتده میکنم نه راه میره صدای منیفولد بلند شده و موتور لرزش داره میگن دسته موتورهاش بعد از مدتی چون آلیاژش مناب نیست انحنا پبدا میکنه لعنت به چین و کسی که الکی از چینی طرفداری میکنه الان یه ساله واسه فروش گذاشتم کسی نگاهش هم نمیکنه درصورتیکه به 206 دارم همسایه ها میگن اینو نمیفروشی و اون خریدار داره باینکه مدل 85 است آخه یکی بمن بگه این زیاله ها رو چرا وارد میکنید و به خلق اله میندازید خدا ازتون نگذره

      1. تو ۱ سال ۶ بار لنت عوض کردی??
        4بار طبق ۳ بار بوش؟
        اگه میخوای عیب بزاری روی ماشین از موتور و‌گیربکس و کیفیت داخل عیب بزاری تمام این چیزایی که گفتی همه مصرفیه بستگی به سواریه شما داره

  13. اصلا سمت ژاپنی و فرانسه نرید که سردرده خالصه فقط چری و لیفان و جک و بی وای دیدیعنی فقط و فراغت سیستم میخوای لیفان 830 دابل پلوس الان ایکس 50 سوارم شتاب عالیو صندلی طبی

  14. سلام من الان پدرم ي مدل 93اين ماشينو خريده ٤٤ميليون و ماشين ما تو اين چهار سال ٣٠٠٠٠هزار تا كاركرده و ما باهاش ١٥٠تا رفتيم و اصلا صداي داخل ماشين نميومد و واقعا با اين رنج قيمت هم قيمت پرشيا tu5مدل٩٦هستش و ما پرشيا هم داشتيم و واقعا از اون خيلي بهتره و در ضمن اين ماشين ٥ميليون لوازم هم داره و بي رنگ هستش و با اين پولي كه ما داديم هم مانيتور داره هم دوربين دنده عقب و هم گارد هاي جلو و عقب و خداي ماشين دست ي ادم خيلي وسواس بوده هنوز پلاستيك هاي صفري روي ماشينه و روي اون روكش كشيده حتي پلاستيك هاي كف پاي هم روشه ما كه الان ١ماهه داريمش و واقعا ازش راضيم با اين پولي كه داديم انتضار سانتافه رو كه نبايد داشته باشيم ي ماشين چينيه ديگه بعدشم ما x33داشتيم واقعا ماشين اشغالي بود اين خيلي از اون بهتره

    1. درسته مدل 93 هست ولی 30هزارتا کارکرد برای ماشین چیزی نیست، عمر ماشین 500 هزار کیلومتره

  15. پدر من 5 ساله این ماشینوداره واقعا هیچ مشکلی نداره و جز موارد جزیی هیچ خرجی نداشته خدارو شکر. فقط کاش اتومات بود

  16. من اپتیما نیو فیس 2018 دارم روخش بد نی اما شتاب یوخده عصن راه ما ننیره مرتب درجا میزنه کیفیت صندلیش هم مث بقیه کره ای بی خوده و عصن با چینی جماعت قابل قیاس نیس الان ایکس 80 دارم لیفان سفارش دوبی عالیه روخش شتابش هم 5 ثانیه اس سیستم صوت و تصویرش 8 وجهیه و آمپرهاش 3 بعدی چرم صندلیش هم دست دوز و از جنس کروکودیل خلاصه راحت بگم لیفان خیلی یر تر از اوپتیماس

  17. آشغال ترین ماشینه چینیه ک تا حالا سوار شدم،در بدر دنبال فروختنشم هیچکس هم نمیخره،حیفه اون برلیانسی ک داشتم و چپ شد و از رو لجبازی رفت اینو خرید پدرم،حالا موندیم توش،الانم یه مشکلی پیدا کرده ک وقتی چراغ های ماشینو روشن میکنی ماشین گاز نمیخوره،فقط در حال حرکت این اتفاق میوفته،اگه کسی تا حالا با این ماشین ب این مشکل خورده ب من پیام بده،
    * نگارشی مودبانه داشته باشیدو از ایمیل به جای شماره تلفن استفاده کنید *

    1. اتفاقا” منم يکي از همين آشغال چينيا دارم موقعيکه برف پاک کن ميزني بندري برات ميرقصه و دنده عقب که ميزني باباکرم و راهم ميخوام باهاش برم درجا هليکوپتري ميزنه. کلا” راه نميره ديگه فقط گذاشتيمش تو پارکينگ نگهبان مجتمع نفري 2000 تومن از ملت ميگيره بيان شيرين کاريهاشو ببينن. حيف اون لکسوسي که داشتم و سر تعريف و تمجيد يکسري دلال چيني مسلک رفتم فروختم و اين آشغال رو خريدم. دردمون مشترکه داداشي زياد غصه نخور.

    2. بجای ایکس 60 یه لیفان 820 توربو بخر عالیه من دارم بلحاظ شتاب همتای بی ام دبلیو 740 li که گذاشتم انباری اما با خرید لی فآن 820 در های رحمت و حگمت بروم گشوده شد و شتاب واقعی تجربه کردم هیجان لی فآن 820 در هیچ خودروی نمیشه یافت
      به حقیقت کفی ترین خودور بعد از آئودی r8 x همانا لی فآن 820 پس شما بفروش لب فآن 820 بخر حالشو ببر و کمتر غر بزن

      1. دوستان مطلبي که من نوشتم عين حقيقته حالا نميدونم شما چرا تا نظري بر خلاف نظرتون نوشته ميشه سريع جبهه ميگيريد بر عليهش. سگ اون برليانس چپي ميارزه به هر چي آشغال چينيه.سريعا تعويضش کن.

    3. این حرف من شاید خرافات باشه شایدم واقعا دلیل علمی و فنی داره، ماشینی که تصادف کرده ولی کسی چیزیش نشده رو نگه دارید نفروشید، برعکسشم هست یه پیکانی بود 4 دست چرخید دست همه صاحباش هم آدم کشته بود
      آقا محمد شما هم لکسوس فروختی لیفان خریدی؟ یکی از بهترین ماشینهای دنیا رو فروختی یکی از بدترین چینیها رو گرفتی؟

  18. من ۲ ساله که این ماشین رو دارم البته اتومات واقعا عالیه هیج مشکلی تا حالا نداشته

  19. با سلام . بنده کارشناس ارشد مکانیک و مدیر یک مجموعه تعمیرگاهی هیوندای ،کیا،تویوتا و لکسوس هستم.برای اونایی که میخوان ایکس 60 بخرم اینو میگم .یه زمانی یه پراید 141 داشتم همه میگفتن آشغاله 5 سال سوارش بودم وبین پرایدها عالی بود.بعد رفتم یه سمند ef7 بخرم باز هم همه گفتن آشغاله نخر 5 سال هم اونو داشتم که اونم عالی بود بعد یدونه ایکس 60 خریدم و باز هم همه گفتن آشغاله.چون کارشناسی پشت نظرات وجود نداره و تمام نظرات احساسیه . توسان 2015 با 20 هزار کارکرد رو تعمیر موتور کردم چون یاتاقان زده بود . اپتیما 2015 90 هزار کارکرد شاتون زده .کمری 2014 با 60 هزار کارکرد یاتاقان زده .بوگاتی هم سوار شی و ازش صحیح استفاده نکنی آشغاله.اولا از هر خودرویی به اندازه توانایی آن خودرو انتظار داشته باشین دوما در سرویس و نگهداری خودرو دقت کنید تا هزینه های تعمیرات ندین

  20. کارشناسم ها ازون کارشناسا تو نمایندگی بنز و لکسوس و کیا و پراید و ایکس 60 همزمان مشغول بکارم چون خیلی زبلم هاااا اپتیما 2018 یاتاقان زد لکسوس rx350 که ولش اون چرخهاش از بنده جدا شد سانتافه آوردن پیشم ازون سانتافه ها وا اونم برف ماکن هاش مشکل داشت و باعث جمع شدن شبشه شد و نهتیتا منهدم شدن خودرو اما امان و عجب از ایکس 60 و پراید عجب خودروهای خوبین به جون شوما بخصوص پراید 141
    داشتم میگم واااا ایکس 60 با 1 ملیون کیلومتر کارکرد سرحال و قبراق و سریع و وحشی پراید با 150 ملیون کیلومتر کارکرد عالی و پرشتاب خلاصه سمت کره ای جماعت نرید در عوض از چینی ها و پراید خوب نگهداری کنی واست 50 سال کار میده بجون خود کارشناسم

    1. من در جواب شما باید بگم که شما اول مطلب را کامل بخون و بعد نظر بده .بنده 141 را با پرایدهای دیگه مقایسه کردم و همچنین سمند ای اف سون را با موتورهای xu7 مقایسه کردم و در آخر نوشتم شما بهترین خودروی دنیا رو سوار بشین ولی از توان خودرو انتظار بیشتری داشته باشید و همچنین سرویس و نگهداری خوبی انجام ندین به تعمیر میفته . همین طور که من الان موتورهای زیادی رو تعمیر کردم که به دلیل فشار آوردن به موتور بوده و یا به دلیل تعویض روغن نا مناسب و یا کارکرد زیاد روغن بوده است و در کل منظور بنده اینه که هر خودرویی توی بازار ازش بد گفته میشه حتما خودروی بدی نیست و باید کارشناسی شده صحبت کرد .درضمن چین تا چند سال آینده یکی از غولهای خودروسازی دنیا میشه و از الان با هاوال h9 قدرت نمایی خودش رو نشون داده.قضاوت با دوستان

      1. باز اومدم ،،ها ،من اصلا کیا هیوندا و لکسوس قبول ندارم واا فقط چین غول خودورسازی واا کیا هییوندا لکسوس تویوتا و فولوکس و آئودی بنز بی ام دبلیو و جنرال موتورز همشون استپ زدن و منتظرن چین بشه غول صنعت دنیا به جون شما اونها هیچ کاری نمیکنن در حال استراحتن هاااا و چشم به چشم های ریز چینی های عزیز دوختن که صنعت منقلب کن واااو انقلاب چبنگ چانگ هاا
        حالا هی من بگم چین ابر قدرت آینده اس آینده ای که هنوز 25 ساله داره خودرو تولید میکنه نیومده هااا چون میخواد چشم نخوره هاا یهو میخواد بیاد بشه غول صنعت خودروهااا کیفیت اصلا مهم نیست نداره هاا مهم اون اپتیماس که یاتاقان زده و اون بنز که چرخ هاش کج شد خودم دیدم واا اون لکسوس که استارتش آتیش گرفت واا ،اما ماشاله ایکس 60 و لیفان 820 سرحال تر از همیشه گاز میخورن هااا بجون شوما اگه یه ذره عاشق چینی ها باشم و پول بگیرم هاا همه حرفام حقیقته محضه هااا

        1. شما خیلی احمقانه صحبت میکنید. احساس میکنم یا کند ذهن هستید و یا حس میکنی که باهوش هستی که در هر دو صورت یکی هستید. به خوانندگان پیام ها احترام بذارید اگه نظر فردی به مزاج شما خوش نیست قرار نیست به سخره بگیرید. هر چند بعید سفارشات من روی شعور شما اثری بذاره.

          1. اتفاقا این عمو سانی نه سعی میکنه احمقانه صحبت کنه و نه ادای کند ذهن ها رو در بیاره.کلا ظاهر و باطنش یکیه
            در حسرت گواهینامه گرفتن و پشت ریو ابویش نشستن و رفتن و بوسیدن سنگفرش های سئول بی قراری میکنه

  21. با سلام خدمت دوستان
    چون الان صحبت بابت ماشین لیفان x60 هست خواهشا هر کسی سوار شد یا مطالعه کرده در مورد این ماشین نظر بده که بقیه دوستان دوچار تردید نشن
    خودم مدل ۹۵ لیفان x60اتوماتیک خریداری نمودم تا به الان نزدیک به ۷۰ هزار kmطی نمودم از شمال کشور تا دور ترین نقطه جنوب کشور طی نمود تو این دوسال خدا راشکر به هیج عنوان اذیت نکرده و نسبت به قیمتش عالیه فقط یه نکته مهم این که خیلی رانندگی تو نگه داشتن ماشین مهمه کسی میتونه بنز هم داشته باشه راننده خوبی نباشه بگه از ماشین راضی نیستم

  22. سلام علیکم، این چینی ها بازار ایران رو کردن مثل موش آزمایشگاهی، خودرو تولید می کنن میدن توو ایران ملت سوار شن ، اگه خوب بود تولیدش رو ادامه بدن اگه خوب هم نبود تولیدش قطع بشه.
    انصافی روزی رو می بینم که یدونه تعمیرکارم نباشه این ماشین های چینی رو تعمیر کنه، شایدم دیگه قطعه ای نباشه واسه تعویض

    1. این چینی ها که میگی خودرو تولید میکنن اول خودشون دارن سوار میشنن بعد صادر میکنن. پس فقط برا ما تولید نکردن. در ضمن لیفان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو توی چین هست و فکر میکنم جزء 5 شرکت بزرگ خودروساز پین بود تا جایی که یادمه. نمیدونم چرا بعضی ها داستان سرایی میکنن. شما ی نگاه به این خودرو ها کنی کاملا متوجه میشی از ایرانی با کیفیت تر هست. ی زمانی خاطرم هست میگفتن جنس فقط امریکایی بعد اوایلی که ژاپنی اومد میگفتن ژاپنی اشغاله فقط آمریکایی بعد ژاپنی مقدس شد الان میگن چینی اشعغاله. ما ایرانی ها متاسفانه خودمون که چیزی نمی سازیم کشورهایی که میسازن رو هم به سخره گرفتیم

  23. سلام
    بنده لیفان ایکس 60 اتوماتیک دارم حدود 3 ماه بیش از سی بار بردمش تعمیر گاه
    نه درست میشه و نه قطعاتش هست
    ایرادهای الکی و تعصاب خورد کن داره
    حین ترمز گرفتن گاز میخوره
    حین حرکت موتورش شدیدا میلرزه و مثل تراکتور صدا میده
    قفل صندوق عقب از کار افتاده
    درب سمت راننده قفلش مرتب خراب میشه و بارها داخل ماشین محبوس شدم مجبور شدم سینه خیز از در دیگر خارج بشم
    برف پاکن کن وقتی چند دقیقه کار میکنه کاملا قاطی میشه
    وقتی بارون میان فقط دور تندش کار میکنه هر جا برف پاک کن رو قطع کنی همونجا وای میسه و جلو دید راننده رو می گیره
    آشغال ترین ماشینی که تا خالا سوار شدم همین ایکس 60 اتوماته
    توصیه می کنم اکیدا نخرید
    بنده 100 تومان پول دادم ارزش یک پراید هم نداره
    صندوق فوق العاده کم جا
    روی دست انداز بسیار بده و دل و روده رو از جا میکنه
    من پپشیمون شدم ولی بد بختی نصف قیمت هم کسی نمیبره
    من جرب ال مجرب حلت به ندامه

    1. لیفان و چری بیکیفیت ترین های چینی هستند کلا چینی ها اگه باز به کاربران بر نخوره و برمن خورده نگیرند خودروهای بی کیفیت و یکبار مصرف هستند متاسفانه فقط سود زود بازده و تولید بالا مد نظر چینی هاست شاید قبول کنید یا نکنید میل شماست اما من سوار امجی 6 توربو 2016 شدم که 120 هزار کارکردا بود انگار که اتاق مثل شیشه شکننده و مثل خشخشه صدا میداد تنامی کمک ها به درستی کار نمیکردند و لاستیک ها زاویه دارشده بودتد ترمز مشکل بوستر داشت و روغن ریزی از کارتل
      خودروی جک صفر کیلوتر اقوام در دنده D درایو حرکت نداشت و به هنگام ترمز ناگهان دنده آزاد و گاز اضافه میخورد
      و صدها مورد دیگه که حوصله ندارم توضیح بدم خودروهای خوب چینی عبارت اند از فاو آسا بسترن بی پنجاه اف نیو
      هاوال سری H 2 و 6 و 8 و 9
      هایما اس 5 و 7
      امجی 360 و امجی gt

      1. باشه باورمون شد داستانت و ايرادهايي که نوشتي!!
        منم يه سراتو سايپايي ايرانيزه شده ديدم برف پاک کن رو که ميزدي دنده عقب ميرفت، بوق که ميزدي چراغاش روشن ميشد، شبا هم خود بخود روشن ميشد ميرفت تو روستاي صاحبش يه دوري ميزد و دوباره برميگشت سر جاش و تازه قرارم هست تا چند وقت ديگه موتورش آتيش بگيره و يه عالمه ديگه ايراد و اشکال که حوصلشو ندارم بنويسم.خدايي اين موارد رو هم به جناب پيتر شراير معظم که آرزو داري بر سنگفرشهاي جايي که توش زندگي ميکنه بوسه بزني منتقل کن فقط مجيز گوييشو نکن.

        1. طنزت جالب بود باینکه طعنه زدی اما خوشم اوند بدون توهین انتقاد کردی ولی من در نقش مجتبی نیستم و ایشان واقعا خودش این مطلب نوشته نه من ☺
          در ضمن من تست نمیکنم چینی موردی پیش میاد و منم خوب چون علاقه دارم به خودرو پای صحبت خریدار میشینم و حرف میزنیم و اکه مقدور باشه هم خودم شخصا تست میکنم اگه صحبت های من باور نداری یا فکر میکنی چرند گفتم برو ی سرچی بزن و از زبان دارنده ها بمرس
          بهترین چینی ها هایما امجی و هاوال و بسترن هستند که از بقیه تقریبا کیفیت بالاتری دارند و ایرادات کمتری

    2. حاجي ميخواي داستان بنويسي و خالي ببندي يکجوري سناريوتو تنظيم کن که قابل باور باشه.تو سه ماه سي بار برديش تعميرگاه؟اصلا” ممکنه همچين چيزي؟شايد عيب داشته باشه ولي چيزايي که نوشتي ايرادات يه پيکان چهل و هشته نه يه ماشين قرن بيست و يکمي.مطمئني ليفان ايکس 60 اتوماتيک خريدي نه پيکان چهل و هشت؟؟!!!

    3. من که خودمx60 دنده دستی(گیربکس جدید) مدل 94 دارم و خیلی خیلی راضی ام و از هر کس هم که داشته پرسیدم واقعا تعریفش رو دادن تا حالا هم بجز بنزین و روغن خرجی نداشته و ضمنا سربالایی رو هم که بعضی ها می فرمایند ضعیف هست . ماشینی که با دنده 3 بدون گاز دادن حرکت می کنه ضعفی توی موتورش نخواهد بود ( این رو امتحان کردم ) خواهش می کنم صادقانه نظر بدید .

  24. من مدل 94 دارم کارکرد 95000 تا ، تا الان هیچگونه مشکلی نداشته در سربالایی بدلیل تاخیر دریچه گاز اگر قلقش دستت نباشه ضعیف عمل میکنه ولی من بدون هیچ مشکلی با ظرفیت تکمیل و بار از سربالایی هایی که فقط ماشین های کمک دار بالا رفتن پا به پای اونا بالا رفتم (یادتون نره برای آفرود باید لاستیک ها ی پهن نصب کنی وباد لاستیک زیر 30 باشه وگر نه لیز میخوره و بالا نمیره چون محرک جلو هستن و این ربطی به ضعف موتور نداره) برای اثبات حرفم میتونید توی یوتیوب سرچ کنید lifan x60 in the offroad و خواهید دید که با ماشین هایی مثل رنو داستر (کمک دار) مقایسه میشه . در ضمن نسبت به شاسی بلند های دیگه بسیار کم هزینه تر هست هم بابت قطعات و هم سوخت البته یادتون نره ماشینایی مثل چانگان و x22 مصرفشون کمتره چون موتورشون ظرفیت پایین تری داره و ضعیفتر هستند .نسبت به قیمتش حرف نداره

  25. سلام
    من x60 ندارم .خواستم بخرمار هرطرف یکی گفت بده .ایراد داره و لوازمش پیدا نمیشه و از این جور مضخرفا.
    یه روز قسمت شد که چند دیقه سوارش شیم.پامو که گزاشتم توش صندلی های نرمی داشت و شتابشم عالی بود و زیادم خشک نبود و نرم بود.از من به شما نصیحت اگه پول دارین بخرین.

  26. از من به شما نصحیت نرمه خیلی شتابش هم که الحق عالی قطعات به وفور ب جون سجاد خیلی خلاصه خوب بخرین تا تموم نشده

  27. سلام به همه دوستان خوبم
    اولا ما یک دستگاه لیفان x60 مدل ۹۶ اتومات داریم که به عنوان خودرو دوم ازش استفاده میکنیم ( مزدا۳ نیو ۹۶ خودرو اول ماست )در تمام مدت نه تنها من بلکه همه اعضا خانواد از این خرید راضی هستیم و بنده به شخصه همه موارد گفته شده را نقض میکنم به دلیل عدم واقیعت.
    در ثانی تجارب شخصی را حضور شما عرض میکنم
    ۱- در خصوص کیفیت قطعات داشبورد دروغ محض است چرا که هیچ گونه صدا شکستگی و یا پریدگی در آن مشاهده نشده
    ۲- مصرف خودرو بسیار منطقی است و اگر در ترافیک تهران حتی با کولر روشن از ان استفاده کنید به سختی به صدی ۱۰ میرسد که جاده جای خود را دارد
    ۳- ما از ماه اول سیستم کروز را نصب کردیم که در مصرف سوخت جاده تاثیر داشته و تا صدی ۶.۸ دهم با ۴ سرنشین امتحان شده است
    ۴- جلوبندی بسیار محکم آن را برای دست اندازها عالی نموده همچنین به مزیت های آن تعلیق بسیار قابل قبول در سر پیچها را اضافه نمایید
    ۵-در ۱۰۰۰ کیلومتر اول قدرت خودرو برای شیبها راضی کننده نبود لکن پس از مراجعه به نمایندگی اتوبان مخصوص دریافتیم که روغن گیربکس کافی نبوده (متاسفانه )و پس از تکمیل آن مشکل مرتفع شد
    ۶- در خصوص خدمات هم بسیار بسیار راضی هستیم چرا که هر آن چه که به نظر ما (مثال برف پاک کن و رو کش دستگیره ) ایراد داشت رایگان تعویض کردند
    ۷- سواری آن نرم و در تعویض دنده به سختی میتوانید آن را حس کنید
    ۸- ایراداتی هم دارد که در این رنج قیمت گریز ناپذیر است مثل کیفیت اسپیکر ها (که ما همه را با infinity تعویض کردیم) صدای اگزوز و لقی شیشه ها وقتی در حالت نیمه هستند
    ۹-پاور ویندو فابریک (آپشنی که در خودروهای ایرانی باید التماس آن را بکنید) نیز به دلیل بستن سقف عالی و کاربردی است
    ۱۰- دسترسی آسان به آنچه راننده نیاز دارد به علاوه دید خوب یکی دیگر از مزیتهای خودرو است
    ۱۱- قیمت بسیار بسیار مناسب آن هم یکی از دلایل مخالفت بعضی از دوستان با این خودرو است
    ۱۲- فضای داخلی آن مناسب و حتی بیشتر از آنچه نیاز دارید است (حتما باید تجربه کنید)
    ۱۳- سرمایش و گرمایش داخلی به دلیل استفاده از کندانسور و جریان هوای مناسب بدون هیچ ایرادی است (لااقل ما با مزدا ۳ مقایسه کردیم)
    در آخر هر سوال هست به دیده منت پاسخگو هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا