اخبار خارجیاسلایدر

اشکودا پرچمدار جدید جمهوری چک

سال 2024 برای اشکودا سال شلوغی خواهد بود. نه تنها گستره خودروهای الکتریکی آن فراتر از Enyaq iV بسیار شایسته گسترش می‌یابد، بلکه خط تولید پرچم‌دار آن نیز در شرف تجدید است – با جایگزینی Superb و Kodiaq با مدل‌های کاملاً جدید.

به گزارش دنده 6 ، همانطور که برای معرفی خودروهای الکتریکی جدید به صورت تقریباً روزانه اخباری به گوش می رسد ، معرفی شاسی‌بلندهای بنزینی، دیزلی و هیبریدی بعدی اشکودا تقریباً شگفت‌انگیز است. اما ورود آن نشان‌دهنده پیوند مفیدی در تولید شرکت است و تولید مدل‌های SUV بزرگ‌تر آن را در یک خط تولید یکپارچه می‌کند.
بنابراین، نسل بعدی کودیاک از خط تولید کواسینی اشکودا در کنار کاروک راه اندازی خواهد شد. اولین خودروهای تولید آزمایشی در حال حاضر تولید می شوند، در حالی که تولید سری از سال آینده آغاز خواهد شد. مدل فعلی در کنار Suporb ساخته می‌شود، اما نسل بعدی آن مدل به براتیسلاوا منتقل می‌شود و ظرفیت تولید را برای کودیاک‌ها و کاروک‌های بیشتری آزاد می‌کند.
کودیاک به عنوان اولین نسل از شاسی بلندهای اسکودا از نسل K-something-q، خودروی مهمی برای
سازنده اش بود. این خودرو که در سال 2016 به بازار عرضه شد، سبکی را برای کل محدوده مدل تعیین کرد و از آن زمان تاکنون، بیش از 800000 دستگاه از این هفت صندلی ساخته شده است. تولید در جمهوری چک متمرکز بود، اما Kodiaqs همچنین از اوکراین، چین، هند و – تا اوایل سال 2022 – روسیه خارج شد.
این برای اشکودا یک پول چرخان بوده است، و جای تعجب نیست که این شرکت مشتاق است با ساختن چیزی رادیکال یا متفاوت، قایق را تکان ندهد. و این یعنی برقی. برای شاسی‌بلندهای پرچم‌دار خود، جدایی بین EV و ICE را حفظ می‌کند و ظاهراً Enyaq iV تقاضا برای اشکوداهای الکتریکی بزرگ‌تر را پوشش می‌دهد.
این خودرو قرار است با همان طیفی از گروه فولکس واگن EA211-Evo و EA888 بنزینی 1.5 و 2.0 لیتری و EA288 2.0 لیتری TDI مانند قبل – اما با تغییراتی که آنها را با آخرین مقررات آلایندگی مطابقت می دهد. علاوه بر این، هر دو نسخه هیبریدی ملایم و پلاگین به این مجموعه می‌پیوندند، با واحدهای قدرت مشترک با Octavia iV محبوب، و حداکثر 242 اسب بخار قدرت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا