اخباراخبار داخلیبررسی

اولین تجربه رانندگی با JAC S5 توربو + تصاویر مدل تولیدی در ایران + قیمت قطعات یدکی

اولین چینی توربو در بازار ایران

 

FIRST DRIVE

عصر خودرو – در بازار خودرو‏های زیر 100 میلیون ‏تومان ایران همه محصولات رنگ و بویی یکسان به خود گرفته ‏اند ؛ پیشرانه ‏های ضعیف و امکانات محدود ؛ کرمان‏ موتور با محصول جدیدی که از برند JAC انتخاب کرده قصد دارد تمام این معادلات و تفکرات بازار را تغییر دهد و مفاهیم جدید و هیجان ‏انگیزی را در کلاس شاسی‏ بلند‏ها به مشتریان عرضه کند و تغییر را در کالبد شاسی‏ بلند جدید S5 به مشتریان ایرانی معرفی کند . ما نیز برای آشنایی بیش‏تر با این پدیده تصمیم گرفتیم طی آزمایشی دو روزه با توانایی‏های این محصول جدید بیش‏تر آشنا شویم لذا آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از تجربه سواری با JAC S5 است :

 

طراحی ظاهری

به نقل از عصر خودرو – طراحی ظاهری S5 ترکیبی از جذابیت و سادگی است . خطوط متعدد روی دماغه خودرو در کنار سپر و ورودیهای بزرگ هوا ظاهری خاص را برای S5 به ارمغان آورده اند اما در عین حال طراحی نمای جلو این خودرو آنچنان متمایز نیست که در نگاه نخست بتوان از روبرو آن را شناخت اما نکته بارز این طراحی آن است که کاستی های یک محصول چینی را به خود نمی بیند.در نمای جانبی تلاش برای نزدیک کردن این شاسی بلند به حالتی مشابه کوپه محسوس است به گونه ای که این تلاش در فرم شیشه های عقب و کوچک تر شدن ان ها بی تاثیر نبوده است . در نمای عقب نیز فرم چراغ ها و دو محفظه بزرگ خروجی اگزوز با قاب های کرومی از اصلی ترین المان های تمایز S5 با دیگر شاسی بلند های 4 سیلندر موجود در بازار است .

 

اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5

اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5


چه ابعادی دارد ؟

برای لمس ابعاد بدنه و کابین S5 بهتر است بدانید که این خودرو در مقایسه با دو رقیب کره ای یعنی اسپورتیج و توسان ، طول و عرض کاملا مشابهی دارد و در ارتفاع حدود 2 سانتیمتر از آن ها بلند تر است که این موضوع زمانی که این سه خودرو در کنار هم قرار بگیرند کاملا محسوس است . فاصله بین دو محور نیز در هر سه خودرو 2.6 متر را نشان می دهد که از فضای مشابه سرنشینان در S5 و اسپورتیج و توسان خبر می دهد . در حالی که همه اعداد و ارقام برای این سه خودرو یکسان پیش می رود S5 سعی می کند ظاهرش را بیش تر به شاسی بلند ها نزدیک کند و به همین جهت ارتفاع آن از سطح زمین به 210 میلیمتر می رسد که در مقایسه با ارتفاع 174 میلیمتری اسپورتیج ابهت بیش تری به ظاهر این خودرو می بخشد.

موتور توربو در دل S5

شاید پیش خودتان بگویید S5 نیز مانن ددیگر شاسی بلند های چینی موتروی معمولی دارد که تنها ظاهر و نام یک شاسی بلند را یدک می کشد اما در حقیقت اگر بدو نآگاهی از موتور ، گیربکس و مشخصات فنی پشت فرمان S5 بنشینید و کوچک ترنی اشاره ای به پدال گاز کنید مطمئنا شگفت زده خواهید شد چرا که در این شاسی بلند جدید شما با یک پیشرانه 2 لیتری توربو روبرو هستید . قلب تپنده S5 با کد HFC4GA3 توسط کمپانی JAC بر پایه یک پیشرانه 134 اسب بخاری 2 لیتری طراحی شده و با اضافه شدن توربو به این مجموعه حداکثر قدرت این شاسی بلند به 174 اسب بخار رسیده است . قدرتی که در شاسی بلند های کره ای با پیشرانه 2.4 لیتری کسب خواهید کرد و البته با قیمتی حدود دو برابر S5 ! حداکثر گشتاور S5 نیز از دور موتور 2000 تا 4000 روی عدد 235 نیوتون متر ثابت است. انتقال قدرت در S5 به محور جلو صورت می گیرد و این وظیفه بر عهده گیربکسی است که به عنوان دیگر شگفتی فنی S5 شناخته می شود ؛ گیربکس 6 سرعته دستی . در مقایسه با گیربکس های 5 دنده معمول ، دنده ششم در این گیربکس موجب می شود تا در سرعت های بالا امکان کاهش مصرف سوخت با ضریب سبک تر گیربکس فراهم شود و رانندگی در سرعت بالا روی دور موتور پایین تر صورت گیرد به گونه ای که در این شرایط مصرف ترکیبی این کراس اوور توربو حدود 7.7 لیتر اعلام شده است .

 

تکنولوژی‌باران !

به نقل از هفته نامه خودرو امروز – هر تصوری که از آپشن های یک شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان دارید را کنار بگذارید چرا که S5 در نگاه نخست تمام آن ها را تغییر می دهد . این خودرو برای اولین بار در بین خودرو های چینی با سامانه کنترل الکترونیکی پایداری ESC به بازار کشورمان عرضه خواهد شد . علاو هبر آن سیستم ترمز ABS،EBDو EBAبه صورت استاندارد روی 4 ترمز دیسکی S5 انجام وظیفه می کنند و برای بالا رفتن و پایین آمدن از شیب های تند سیستم های HAS(کمک شروع حرکت در سربالایی) و HDC ( کنترل حرکت در سراشیبی ) به کمکتان می آیند . کنترل لحظه ه لحظه فشار باد تایر ها نیز بر عهده سامانه TPMS است تا به صورت الکترونیکی در صورت نیاز مشکل فشار باد تایر را به شما اطلاع دهد . تمام این تکنولوژی های ایمنی مواردی هستند که به سختی در خودرو های بالای 150 میلیون تومان یافت می شوند چه برسد به بازار زیر 100 میلیونی ها !

قیمت قطعات یدکی جک S5

 

مجموعه آپشن های کاربردی

همانند تکنولوژی های متعدد وقتی در کابین S5 قدم بگذارید با مجموعه ای کامل و کاربردی از آپشن ها مواجه خواهید شد به گونه ای که چه برای سفر های درون شهری و چه سفر های طولانی کمبودی را احساس نخواهید کرد . طراحی کابین با ه رنگ مشکی ، نقره ای و قهوه ای به هیجان انگیز و دلنواز است و ریسک JAC در این طراحی کاملا به چشم می خورد . روی داشبورد خطوط منظم و اصلی قرار گرفته اند و فرم ها چشک نواز هستند . برای یک رانندگی بلند مدت و جلوگیری از خستگی نمایشگر اطلاعات پشت فرمان از نوع سوپر ویژن با روشنایی شب و روز است و در کامپیوتر سفری این نمایشگر اطلاعات کاملی مربوط به مصرف سوخت متوسط ، زمان حدود خروج از پمپ بنزین و … نشان داده می شود . نمایشگر های درجه آمپر و میزان سوخت موجود در باک 55 لیتری آن نیز به صورت دیجیتالی به نمایش در می آیند . در بخش میانی نمایشگری با ابعاد بزرگ قرار گرفته است که به صورت لمسی کنترل می شود و پایین تر از آن و در مقابل دسته دنده امکان استفاده از پورت های USB و AUX فراهم می آید . تنظیم برقی آینه های مجهز به گرم کن از طریق کلید های سمت چپ فرمان امکان پذیر است و علاوه بر آن راننده می تواند سیستم بلوتوث را برای مکالمه تلفنی از روی فرمان کنترل کند. صندلی راننده تنظیمات کاملی برای تسلط روی خودرو و جاده را به صورت دستی فرهم می کند که از مه مترنی ان ها می توان به تنظیم کاربردی ارتفاع اشاره کرد . سیستم تهویه مطبوع با مکانیزمی دیجیتال به صورت دستی تنظیم می شود و دریچه های بزرگ آن به خوبی سطح کابین را تحت پوشش قرار می دهند . روکش صندلی ها ، دسته بنده و فرمان از جنس چرم است و علاوه بر بهره گیری از مه شکنهای جلو و عقب ، سامانه روشن و خاموش شدن اتوماتیک شچراغ ها بر اساس نور محیط نیز در زمره اپشن های S5 به چشم می خورد . تایر های 225/60 R17زیر این خودرو با رینگ های 17 اینچی آلومینیومی نیز ظاهری جذاب به کراس اوور جدید JAC در ایران داده اند .

 

 

پشت فرمان S5

همانطور که در بخش فنی ذکر شد اگر با توانایی های فنی S5 آشنا نباشید در نخستین لمس پدال گاز S5 شگفت زده می شوید و این موضوع در طول آزمایش و در تجربه افراد محتلف در رانندگی کوتاه مدت با این محصول کاملا محسوس بود . حرکت را با فشردن پدال کلاچ و چرخاندن سوییچ آغاز کردیم تا قلب 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر S5 از خواب بیدار شود . نمایشگر اطلاعات پشت فرمان کم کم روشن شد و له رنگ آبی در آمد به شسبک سوپر اسپرت های روز جهان عقربه های دور و موتور سرعت یک بار تا انتها رفتند و به نقطه شروع بازگشتند . با قرار دادن USB در ورودی مخصوص زیر بخش میانی کنسول از طریق کنترل لمسی نمایشگر به بررسی 4 بلند گو سراسر اتاق S5 پرداختیم و با قرار دادن گیربکس در دنده 1 حرکت را آغاز کردیم ؛ شروع اولیه با فشردن پدال گاز تا انتها ، طوفانی و دور از انتظار بود . هرزگردی به حدی طولانی بود که برتری موتور به وزن 1.5 تنی S5 کامل به چشم می آمد . با آغاز حرکت تصمیم گرفتیم هر دنده را تا بالاترین حد دور موتور بررسی کنیم اما زمانی که در دنده 1 دور موتور به 5500 رسید با کات آف ناگهانی مواجه شدیم که معمولا برای جلوگیری از فشار بیش تر روی موتور و افزایش مصرف سوخت در نظر گرفته می شود . توربو معمولا از دور 3000 تا 3500 وارد مدار می شد و ضربه ناگهانی ورودش به مدار کاملا محسوس بود . با توجه به فشار پایین و کوچک بودن بازه عملکرد توربو صدای خاصی از این سیستم به گوش نمی رسید اما صدای نفس آرامی در طول رانندگی با دور بالا به گوش می رسید . پایداری S5 با توجه به سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و چند اتصالی مستقل Eشکل در عقب با همراهی سیستم فرمان نرم و دقیق فراتر از حد انتظار ظاهر شد و در مانور های خیابانی و شتاب جانبی G فرارتر از 0.5 به راحتی قابل کنترل بود . این سیستم تعلیق در گذر از موانع متعدد خیابان نیز آرامش اتاق و سرنشینان را حفظ می کرد . در بررسی که روی شتاب خودرو انجام شد در نهایت به عدد 10.5 ثانیه دست پیدا کردیم که در مقایسه با شاسی بلند های چینی موجود در بازار حدود 3 الی 4 ثانیه عدد بهتری را نشان می دهد .

قیمت و زمان ورود به بازار :

تولید جک S5 توسط شرکت کرمان موتور آغاز شده است و بر اساس گفته های مسئولین این شرکت قیمتی بین 70 تا 80 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته شده است.

 

تصاویر مدل نهایی جک S5 در بازار ایران

خوشبختانه بر خلاف نمونه اولیه، کرمان خودرو تریم داخلی تمام مشکی را برای این خودرو برگزیده است که تصاویر مدل های موجود در نمایشگاه های کشورمان را می توانید در زیر مشاهده فرمایید.

جک S5-فضای داخلی    جک S5-مانیتورجک S5-تریم مشکی-2جک S5-فضای داخلیجک S5-تریم مشکی

 

 ویدیو تست تصادف جک S5

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

پژو های جدید ایران خودرو،گالری تصاویر + قیمت

پژو 208

پرسیس / برلیانس H230 تولید می شود + مشخصات و قیمت نهایی

پرسیس / برلیانس H230 تولید می شود + مشخصات و قیمت نهایی

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

تجربه رانندگی با هیوندای الانترا نسل پنجم MD

تجربه رانندگی با هیوندای الانترا نسل پنجم MD

 

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

آزمایش و بررسی برلیانس V5 در پیست آزادی

brilliance_v5_برلیانس_وی5 (6)

 

 

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

 

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

920 دیدگاه

  1. ظاهرش که خیلی خوبه. البته جلوش یه کم ناهمگونه، ولی عقبش عالیه. بیشتر به محصولات آلمانی علی الخصوص آیودی شبیه است.
    از لحاظ تکنولوژی هم موتور توربو و گیربکس شش سرعته خودش گویای کل ماجرا هست!
    از لحاظ کیفی هم که تا حالا محصولات جک خیلی ضعیف عمل نکردن.
    از تریم داخلی و داشبوردش هم خوشم اومد.
    نکته مهمش شباهت زیاد اون با توسانه که برای بعضی افراد همین میتونه یه دلیل قطعی برای خریدش باشه!
    از لحاظ ایمنی هم j5 زیاد بد نبود. j3 بد بود. اینو نمیدونم. اگه آقا سپهر یا دوستان در رابطه با نتایج تست تصادف این ماشین اطلاعی دارن لطفا بگن تا همه بدونن.
    خلاصه اینکه فعلا و روی کاغذ و با توجه به قیمت و مشخصات گفته شده، انتخاب بسیار بهتر و عاقلانه تری نسبت به سایر کراس اورهای چینی بازار(x33,x60,cs35,v5,…..) به نظر میرسه. البته بحث خدمات پس از فروش هم مهمه که ظاهرا کرمان خودرو تو این مورد چندان خوب عمل نمیکنه. البته که بحث کیفیت بنزین هم بسیار مهمه و توی تجربه شخصیم با MG6 کاملا افت قدرت و گشتاور موتور با بنزینهای داخلی نسبت به نمونه همان خودرو در امارات مشخص بود.
    باید دید که چجوری میاد تو بازار!

    1. کره ای یا جینی؟
      به نظر فرقی تو تکنولوژی باهم ندارن
      البته این جک اس 5 از رقبای کره ای خودش که خیلی بهتره اونا اصلا راهم نمیرن، بنزین مفت میخورن…
      زیاد سخت نگیرین فرقی ندارن
      تکنولوژی در اختیار آلمان امریکا انگلیس و ژاپن هست
      الباقی فعلا البته شکل ماشین دارن مثل همه کره ای ها و چینی ها با موتور 2 و 2.4 و شتاب سمند!!

  2. اگه اینایی ک نوشتین واقع بینانه و بی اغراق باشه قطعن بین چینی ها پرفروش خواهد بود.
    می مونه دوام و کاربردی بودنش که گذر زمان مشخصش میکنه.
    و البته مثل بقیه چینی ها فروش خودروی کارکرده آن سخت ودشوار خواهد بود.

    1. دوستان همیشه “احتمال بدید “”که مطلب های first drive ، کمی حالت تبلیغاتی هم داشته باشند.همانطور که از تصاویر مشخص است از خودرو ویژه آزمایش فنی- طبیعتا با همکاری شرکت سازنده استفاده شده است..

  3. من نمی دونم این چه تستی … با قرار دادن USB در ورودی مخصوص بخدا فلش مموری اونم پورت یو اس بی …حالا این را برای شوخی گفتم . بازم به کرمان خودرو از چانگان حداقل روی کاغذ خیلی سرتره …امیدوارم ایمنی خوبی داشته باشه و همینطور در مورد توربو با بنزین ایران به مشکل برنخوره .

    1. آقا سينا شما كه ايمني تمام چيني ها را زير سوال ميبرديد.حالا از اين يكي دفاع ميكنيد؟كيفيت ايمني چين را هم فقط حرف ميدونستيد!
      در ضمن اين ماشين دنده دستي هست.اين كجا و چانگان اتوماتيك كجا.
      من فكر كنم دوستان با چيني ها بد نيستند ولي با برند خاصي نزديكي بيشتر دارند.
      جايي خونده بودم كه موتور توربو كلي مشكلات داره كه يكيش عدم همخوني با بنزين ايرانه.
      اصلا فكر كنم كه خود آقا سپهر نوشته بود.البته مطمئن نيستم.
      دوستان تكليف روشن كنيد.بالخره خوبند يا بد؟چرا اينقدر رنگارنگ نظر ميديد؟

        1. خب اگه اينجوري باشه كه ديگه توربو چه مزيتي داره.تازه ضعف هم حساب ميشه.اونم با گارانتي كرمان موتور كه تامين قطعه ماشينهاي الانش مونده.

          1. توربو به خودی خود تکنولوژی زیبا، مهیج و بسیار پیشرفته ای هست،اما شرایط استفاده خاص خود را دارد و موتورهای توربو اساسا به بنزین و روغن بسیار حساس هستند که متاسفانه در کشور ما ضعف های فراگیری در این خصوص وجود دارد.برای مثال تقریبا قریب به اتفاق ب ام و های توربو (335) مدل 2009 – 2011 در کشورمان دچار مشکلات فنی شده اند و حتی مدل های 2014 هم تا حدی در معرض خطر قرار دارند،در شرایطی که BMW دچار مشکل می شود،حال و روز چینی ها با خداوند منان است.

          2. شما ميتوني بنزين يورو 4 يا سوپر استفاده كني
            وقتي بنزين يورو 4 ميزني تغيير صداي موتور مشخصه و ميتوني احساس كني كه چقدر ماشين فرق كرده

          3. دوست عزیز واسه اینکه مشکلتون با توربو حل بشه فقط کافیه که از بنزین سوپر استفاده کنید که اون هم تفاوت قیمت آنچنانی با بنزین معمولی نداره ولی به نظر من خوب نیست که با حرفهای نسنجیده مزیت یه ماشین که من مطمعنم با ورودش بازار خودروهای تو این رنج قیمتو منفجر میکنه به عنوان ضعف نشون بدیم در ضمن در جواب دوست عزیزمون آقا مهدی باید بگم با یه کم تحقیق متوجه میشه که چانگانو تو روسیه هم قبولش ندارن و تنها مزیتش به s5 اتومات بودنشه که البته اون هم به نظر من مزیت نیست

        2. با سلام به همه
          اثر بنزین در خودرو ربطی به توربو و …. نداره! فقط نسبت تراکم است که نوع بنزین به اون وابسته است. اگر موتور درونسوزی دارای نسبت تراکم بالاتر از 1 به 11 باشه حتما باید از بنزین با اکتان 95 استفاده کنید. در غیر اینصورت هیچ.!!!موتورهای توربو شارژر دار برخلاف فکر همه داری نسبت تراکم پایین تری هستند(البته عموما). من نسبت تراکم این ماشین رو ندیدم ولی باید حدود 1 به 10 باشه که این یعنی از پژو 206 و L90 نسبت تراکم کمتری داره!!!بنابراین اگه قرار به خرابی باشه حتما اونا زودتر خراب میشن!!!!!!!

      1. من که عرض کردم امیدوارم ایمنی خوبی داشته باشه . امیدوارم من به معنی ایمنی خوبش نیست و تایید نکردم.

        1. اگر کاری به سطح سازمان تست تصادف چینcncap نداشته باشیم و اگر منظور از ایمنی ,نه ایمنی کامل یعنی ایمنی فعال و غیر فعال باشد و تنها نتیجه تست تصادف مد نظر باشد.jac s5 از سی ان کاپ 5ستاره گرفته ولی چانگان cs35 4ستاره گرفته.

      2. آقا مهدی این ماشی فقط دنده ای نداره بلکه از شش ماه دیگه اتوماتشم وارد بازار خواهد شد. ما جی پنج از شرکت جک رو خریدیم بسیار عالیه و به محض آمدن اس پنج اتوماتش ، اون رو هم خریداری خواهیم کرد.

  4. از نظر مشخصات ظاهری و موتوری وضعیت خوب است . ولی باید بیاد بیرون یه 1000 کیلومتری راه بره تا بشه حداقل کیفیت موتوری واتاق را تخمین زد ولی با تمام اوصاف اگر با قیمت 75میلیون عرضه بشه خیلی خوبه….

  5. نویسنده یه جوری ازش تعریف میکنه که انگار صد سال این ماشینو داشته،فک کنم اصلاً ماشینو بهشون ندادن که تست کنن،من این طور تست ها که ماشین از طرف شرکت شرکت در اختیار یه سایت قرار میگیره رو اصلاً قبول ندارم برای همین تست های دنده ۶ رو نسبت به تستهای دیگه قبول دارم چون ماشینو از صاحبش تحویل میگیرن،اما درمورد s5 به نظرم با توجه به سابقه خوب jacدرمورد j5 نسبت به رقبا میتونه بهتر عمل کنه و در رده ۷۰ تا ۸۰ تومن میتونه موفق ظاهر بشه اما درمورد آپشن های بهتری که داره از کجا معلوم که فقط یه اسم نباشه ،یه مثالش honda cr-v که به اسم چهار چرخ متحرک فروخته میشه ولی دیفرانسیل عقب هیچ نیرویی رو به چرخ ها منتقل نمیکنه،حالا هوندا کجا !jac کجا!

  6. در این مقاله کلا فقط همه نکات مثبت نوشته شده و هیچ نکته منفی ذکر نگردیده است , در صورتیکه هر خودروی بالاخره کم و کاستی هایی دارد.همانطور که از عکسها استنباط می شود کیفیت قطعات داخل کابین نیز آنچنان بالا نیست و به پای j5 نمی رسد

    1. کلا نکته منفی نداشته دیگه! حسودی نکنید بالا
      خبر از آلمان اومده مهندسین مرسدس بنز بعد از خوندن این تست سر به بیابان زدن

    2. سلام
      اقا محسن كيفيت متريال داخلي واقعا خوبه طراحي زيبايي داره
      و تعريفهايي كه دربارش مقاله نوشته رو من تاييد ميكنم
      فقط ميمونه كارايش كه بعد از اينكه استفاده شد ازش مشخص ميشه

  7. متریال جلو داشبردی که من تو نمایشگاه دیدم زیاد جالب نبود اما اگه قیمتش زیر ۹۰باشه با موتور قوی وآپشناش یه تکون به بازار شاسی بلندا میده درضمن ما که جک دستی واتومات داشتیم وداریم ازش راضییم.اینم حتما خوبه.کلا جک محصولات بدی نداره .کامیونتم که قبلا وارد شده من ازچند نفر صاحباش پرسیدم راضی بودن.اگه اتوش بیاد با این قیمت من پی یش میرم

  8. سلام دوستان من این ماشین و با پلاک آزمایشی به صورت اتفاقی در تهران دیدم و کارشناسی که ماشین دستش بود اذعان میکرد که ماشین بسیار خوبی است و 15 روز بود که دستش بود و میگفت همه جا باهاش رفته و همه جور تستی ازش گرفته و میگفت تو همه تستا فوق العاده بوده وازش خواهش کردم که میشه یه مسیری با هم بریم وقتی شروع به حرکت کرد موتور از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود و شتاب بسیارخوبی داشت واقعا با بقیه چینی ها خیلی متفاوت بود طراحی داخلیش هم خوب بود و با این قیمت 70 تا 75 به نظر ارزش خرید داره من خودم به فکر خریدش افتادم.البته این ماشین حدود 30 هزارتا راه رفته بودو از نظر ظاهر واتاق هیچ مشکلی نداشت و صدای موتور خیلی تو اتاق نمی اومد.

  9. بازهم یک چینی دیگر اجناس چینی ظاهر فریبنده و دوام کمی دارند این موضوع در تمام کشورها مطرح است ،مت این خودرو را در حالت تصادف کرده به تاریخ مرداد 93 در نمایندگی کیلومتر 16 کرج دیدم چندین خودرو اس 5 دیگه 6م اونجا حضور داشتند که همگی پلاک شده و برهی سرویس اومده بودند در صورتیکه هنوز پیش فروش خودرو شروع نشده بود تعجب بنده را برانگیخت ،این خودرک خیلی جمع و جور و کوچک هست طوریکه بیشتر ابعادی شبیه x33 دارد تا خووروهای نام آوری مانند اسپورتیج و توسان بهر حال در بازار بسته ایران و قوانین یکطرفه و ضد مشتری باید انتظار طیف وسیعی از انواع خودروهای چینی برای آزمون و خطا باشیم

    1. دوست عزیز قوانین اجازه پلاک قبل از آزمایش فنی را نمی ده لطفا راستی و صداقت را در نوشته هاتون رعایت کنید .

      1. در مرداد 93 بزای تحویل جک جی 5 به اداره تحویل مراجعه سپس برای رگلاژ درب ها و صندوق عقب به قسمت صافکاری واقع در پشت محوطه اداره تحویل رفتم با ابوی همراه بودم شما اگر باور ندارید مسکل خودتان است و نیازی به این نمیبینم که برای دیدن خودرویی چینی پا فشازی کنم چندین دستگاه s5 پلاک شده در محوط6 بودند که یک نمونه مارونی رنگ از ناحیه گلگیر جلو تص3تدف داشت و صافکار آذری زبان مشغول صافکاری آن بود ضمنا در اتوبان آزادگان جنوب به یمت خروجی کرج در همان مرداد ماه سال جاری دو دستگاه آریزو 7 از شرکت چری مشاهده کردم که بعدا مشخص شد به همراه خودروی پشت سری آنها که تیگو Sنام داشت و لسیار زیبا زراحی شده بود قرار است در سبد فروش محصولات مدیران قرار بگیرد خوشبختانه از دو موردی که اشاره شد عکس برداری کردم از روی کنجکاوی و در سایت تیونینگ تاک آپلود کردم

    2. دوست عزیز

      شما میتونی مشخصات فنی این ماشین رو در اینترنت جستجو کنی. از روی ابعاد ماشین متوجه میشی که از لحاظ ابعادی تو مایه های توسان و اسپرتیجه و قابل قیاس با ام وی ام و لیفان نیست. احتمالا اونی که شما دید s3 بوده که سایزش کوچیکتره.

      یا حق

  10. مثل اینکه شما هم جک سوارید.
    تبریک میگم اولین نظر جالب در مورد ظاهر چانگان را ثبت کردید.
    بدترین دوستان منتقد به چانگان از ظاهرش ایراد نگرفتند.
    این از همون عجایب فضای مجازی هست.
    بازم به شما تبریک میگم. اول شدید

    1. دوست عزیز

      به نظرم جلوبندی یه کم با ظاهر (شاید جلوپنجره!) متفاوته!

      ای کاش قبل از ایراد گرفتن کمی هم فکر بکنیم!

      یا حق

      1. آقا محسن شما جلو بنديش را كجا ديدي؟
        يعني از رو عكس فهميدي؟
        برادر من خودش تو همين كاره.به من ياد نده .حداقل تو چيزي كه مهارت نداريد نظر نديد.
        يا حق

        1. عزیزم چه ربطی به شغل شریف برادر شما داره. من نظر ندادم راجع به جلوبندی این ماشین.
          حرف من اینه که اون بنده خدا میگه از جلوبندی چانگان میشه به حال و روزش پی برد (خدا داند!!) بعد شما بهش میگی که چرا از ظاهر چانگان ایراد گرفته.
          باز هم فکر نکرده پاسخ دادی عزیز من.

  11. سلام به همگي دوستان : sanmartin عزيز احتمالا خودروي جك اس ٣ ديدن نه جك اس ٥ چون من خودم دو هفته پيش توي خيابان منتهي به شركت كرمان موتور توي جاده مخصوص دو تا از اين جك اس ٣ با پلاك ازمايش فني واز نزديك ديدم كه ابعاد ان جمع و جور و در حد x33 و شايد كوچكتر هم بود كه مهندسين كرمان موتور در حال برسي بدنه و داخل ماشين بودن وازشون سوال كردم در مورد ماشين گفتن كه موتورش ١.٥ ليتري معموليه با دنده دستي و قيمتش گفتن بين ٥٥ تا ٦٥ و تصاويرش هم serch كنيد jac s 3 خواهيد ديد . در مورد تاثير بنزين داخلي بر موتور توربو بيشتر توضيح بدين به نظر بعيد مياد كه كرمان موتور چينن موضوع مهمي عليرغم تمام كاستي هاي ديگه ناديده انگاشته باشه,!!!!!!

  12. در ضمن من بريليانس v5 و چانگان cs 35 از نزديك ديدم از نظر ظاهري خوبن ولي توان موتورها ضعيف حدود 110 اسب بخار وحجم ١.5 ليتري و جنس مواد داخلشون در حد معمولي وايا با اين اوصاف مثل ايكس ٣٣ و ليفان ايكس شصت تو سربالايي كم نميارن !!! قعطا به مشكل ميخورن بازم به ليفان كه موتورش ١.٨ ليتري و ايكس ٣٣ كه 2ليتريه ولي جك اس٥ از نظر موتور و گيربكس شش سرعته و 174 اسب بخاري جاي اميدواري داره . تا اينجاي كار خوبه ولي اگر از ايردات اين ماشين تو تستها صحبت بشه خوبه و فقط از محاسنش نگن ممنون

    1. آقا مهران حداقل به خود این سایت مراجعه کنید و مشخصات یه ماشین دیگه را برای دیگری ننویسید. خود کارمندان سایپا چانگان را درست و حسابی ندیدن.خوبه شما دیدید؟؟؟ در ضمن دوست من به صداقت وفادار باشید.لزومی نداره وابستگان کرمان موتور به دروغ متوسل بشند.موتور 125 و حجم 1600 را 110 و 1500 نوشتن چه معنی میده؟؟؟ لطفا اس 5 را هم با توسان مقایسه نکنید.توسان یقینا ماشین برتری هست.در مورد چانگان خیلی بحث شده.پاسخ سوالهای شما در تاپیکهای مورد نظر هست.اگر میخواهید فروشتون مثل چانگان 3000 دستگاه تا الان باشه به راه های دیگر و خدمات بهتر متوسل بشید نه دروغ.

      1. اقا فرید مشخصه شما خودت چانگان خریدی که اینقد روش تعصب داری نباید روی ماشین اینقد حساس بود هر ماشینی مزایا و معایب خاص خودشو داره

        1. همونطوري كه شما جك خريدي و روش تعصب داري.متن خودتون براي خودتون هم مجدد مينويسم .نباید روی ماشین اینقد حساس بود هر ماشینی مزایا و معایب خاص خودشو داره.

  13. خیر جناب فرید جک سوار نیستم ولی دلیلی نمیبینم از چانگان تعریف الکی بکنم!من نگفتم ماشین زیبا نیست گفتم جلوبندی ماشین مشخصه ک ایمنی و ایرودینامیک و..چطوریه!!چانگان قشنگه،همونطور ک لیفان x60 قشنگه اما..خود دانید..تجربه را تجربه کردن خطاست!!!!
    انشاالله چرخ ماشینتوون هرچی هست برات بچرخه

    1. چرخ ماشین من انشالله که خوب میچرخه.شما بهتر بود در مبحث مورد نظر, نظر میدادید.طراحی چانگان توسط ایتالیایی ها انجام شده.فکر کنم مهندسان اروپایی بیشتر از من و شما نگران حیثیت خودشون هستند.اتفاقا موارد مورد اشاره شما نقطه قوت طراحی هست.چهره عضلانی چانگان حکایت از ایمنی داره.منصف باشید.برای اثبات جک نیازی به تخریب برندهای مطرح تر نمیباشد.

  14. در مورد ایمنی این محصول تحقیق شد این جمله در سایت کارخانه اشاره شده که عینا نقل می کنم :
    More than 70% ultrafort steel application, as well as ESC body stability, HBA emergency brake assistance and TCS tractor control equipment ensure active security reaches European standards.
    ● Certified US-NCAP( USA New Car Assessment Program), IIHS (Insurance Institute for Highway Safety), FMVSS (Federal Motor Vehicle Safety Standards) in America TRC(Transportation Research Center.
    البته در مورد درستی من به سایتها مراجعه کردم چیزی پیدا نکردم ولی در هر حال 5 ستاره از تست ایمنی چین گرفته .
    http://jacen.jac.com.cn/article/20140117/75145528.html
    گویا جی ای سی یا همان جک دارای بخش r&d هم هست با شرکتهای مطرحی در زمینه تحقیقات کار می کنه و برخلاف بسیاری از برندهای چین دارد کار می کند .
    لطفا باقی دوستان اگر مطلبی پیدا می کنند با ذکر منبع برای اطلاع بیشتر باقی دوستان قرار بدن .

  15. اگر R&D را ملاك عمل بگيريم كه چانگان 6 سال متوالي برترين برند در زمينه R&D شناخته شده.
    ضمنا تا الان JAC با هيچ برند درجه يك خارجي شراكت نداشته كه بخواد انتقال دانش و تكنولوژي برتري داشته باشه. كاملا چيني هست.
    http://chinaautoweb.com/auto-companies
    برندهايي كه توليد محصولات خارجي را در چين دارند برندهايي مثل BAIC-CHANGAN-FAW وچندتا ديگه هستند كه JAC و LIFAN جزوشون نيستند.
    ظاهرا تا الان هم گيربكس اتوماتيك براي S5 توليد نشده . هر دو نوع ساده 2 ليتري و 1.8 توربو گيربكس دستي هستند.
    http://chinaautoweb.com/car-models/jac-refine-s5-suv
    در جديد ترين آمار 2014 هم كه منتشر شده هاوال اچ 6 اول بوده .البته موتورش با موتور توليدي ايران فرق داره !
    دو محصول چانگان رتبه 10 و 11 دارند. جاك يك محصول در رتبه 14 داره اون هم S3 هست نه S5. يعني JAC S5 در بين 50 خودروي سال 2014 قرارنداره ! حتي ليفان ايكس 60 رتبه 34 داره ولي خبري از JAC S5 نيست !
    http://chinaautoweb.com/2014/11/best-selling-sedans-suvs-and-mpvs-in-october-2014
    اين رتبه ها بر اساس تمام برندهاي موجود در چين هست.يعني برندهاي برتر دنيا و برندهاي چيني همه در اين رتبه بندي هستند !
    1 Haval H6 Great Wall 30373
    10 Changan CS35 Changan 10733
    11 Changan CS75 Changan 10347
    14 JAC Refine S3 JAC 9900
    34 Lifan X60 Lifan 4731
    در مورد خود كمپاني ها و برندهاشون هم كمپاني JAC جايي در بين 10 برند برتر نداره . ولي چانگان به صورت تكي و چانگان فورد هم به صورت شركاي تلفيقي رتبه 7و 8 را دارند.
    1. FAW Volkswagen: 146,459
    2. Shanghai GM: 141,305
    3. Shanghai Volkswagen: 140,008
    4. SAIC-GM-Wuling (SGMW): 127,022
    5. Beijing Hyundai: 92,455
    6. Dongfeng Nissan: 85,543
    7. Changan: 84,098
    8. Changan Ford: 69,465
    9. Great Wall: 61,480
    10. Dongfeng PSA (DPCA): 60,024
    براي من خيلي جاي تعجب داشت كه چرا چندنفر چشم بسته با بهترين برند چين در اين سايت مخالفت دائم داشتند.
    الان متوجه شدم كه اين دوستان هيچ مشكلي با خودروي چيني نداشته و ندارند. مشكلشون اينه كه ورود محصولات چانگان با منافع خودشون و يا وابستگانشون منافات داشته. و طبيعتا ورود چانگان با كم شدن درآمدشون از فروش ساير ماركهاي چيني رابطه مستقيم داره. دوستان ديسلايك جواب نميده.چون معلوم هست كه كي ديسلايك ميزنه.و هر بار چندبار وارد ميشه كه فقط ديسلايك بزنه.مردمي كه بدون توجه به اينترنت خريد كردند اينقدر قدرت تشخيص بالايي داشتند كه متوجه بشند در مورد محصولي كه هنوز نيومده نميشه نظر منفي داد.سايت دنده 6 را متهم به تبليغات چي بعضي برندها نميكنم . اين سايت كار ژورناليستي خودش را ميكنه و روي صحبتم با دنده 6 نيست.ولي همه چيز روشن شده . خودم از محصول JAC J5 خيلي خوشم اومده بود و تصميم به خريدش داشتم .ولي الان كه متوجه شدم در عرصه رقابت جوانمردي را رعايت نميكنند، ازش دلزده شدم.حاضرم 80 ميليون پول براي چانگان ايدو بدم ولي از اين برند خريد نكنم.

    1. ممنون بابت مطالبتون . البته خدایی فکر نمی کنم هیچ کدوم از صاحبان سرمایه بیان و تو این سایت بر علیه یک برند دیگر تبلیغ کنند . در ضمن به نظرم چانگان و جک رقیب هم نیستند . s5 یک خودرو اسپرت بیشتر و چانگان خانوادگی به خاطر گیربکسش می گم البته صرفا . پس کسی به نظرم عاقلانه نیست اینها را تحریب کنه بر علیه هم .

    2. آقا فريد بابت متن خيلي خوبتون ممنونم.معلومه كه حسابي دنده 6 را زير نظر داريد.
      كاملا با شما هم نظر هستم.تو بررسي خود سايت هم در مورد چانگان چيز ناراحت كنده اي نيومده.
      حتي خودم ديدم كه يكي از مديران (سپهر) گفته بود كه از رانندگي با چانگان لذت برده.طبيعتا دنده اتوماتيك هم براي لذت و راحتي ارائه ميشه . پس هدف اصلي تامين شده. به نظر من اگر دنده دستيش ميومد خيلي از سليقه هاي اسپرت پسند را هم جواب ميداد. چيزي كه نظر طراح ايتالياييش هم بوده و بهش اشاره كرده.
      در مورد جك اس 5 هم به شخصه خوشم مياد.البته ترجيحا اتوماتيك كه آرامش رانندگي را تجربه كنيم. الان توي اين تيپ خودروها ، مردم دنبال اتوماتيك هستند.مثل سانتافه و اسپرتيج و توسان و چانگان. به نظر موتور 2 ليتري معمولي و اتوماتيك توي ايران مشتري خواهد داشت.
      امكانات و ظاهر مناسبي داره. هر چند كه خيلي خيلي از توسان كپي شده و حس سوار شدن بر يك محصول Fake شما را راحت نخواهد گذاشت.دست مثل لند ويند چيني كه از روي ايووك كپي وحشتناكي زده.با اينكه خيلي هم قوي و زيبا و با امكانات هست ولي هميشه حس Fake بودن را با خودش داره.

      اما در مورد دنده 6 نظرم اينه كه دنده 6 را وابسته نميدونم.
      ولي چند پيشنهاد براي بهتر شدن دنده 6 دارم.شايد مورد قبول مديرانش قرار بگيره.
      1-لايك و ديسلايك تجربه خوبي نيست.اگر كسي نظر داره بهتره بنويسه.
      چون همانطور كه دوستمون گفتند هر كس ميتونه براي خودش چندبار لايك و براي مخالف نظر خودش چندبار ديسلايك بزنه.
      اين مورد براي دنده 6 مثل سم ميمونه.
      2-نظر دادن منوط به ورود به سايت باشه كه قبلش ايميل تاييد در مرحله ثبت نام داشته باشه.شخصيتها حقيقي تر ميشند.
      شايد دوستاني كه به دليل درگيري لفظي از اين سايت رفتند ديگر به سايت رجوع نكنند ولي حداقل دوستان جديد فضاي واقعي تري را تجربه ميكنند.
      3-امكان آواتار براي افراد فعال بشه.

      1. دوست عزیز خودرویی که در ایران مونتاژ و تحویل میشه دنده دستی هست. اتوماتیکش دست مردم ایران نمیرسه.

    3. اگر که به سایت جک بروی دنده اتوماتیک هم دارد که پنج دنده هم هست
      میتونی بری ببینی

      1. هر موقع اتوماتیک دادند شاید بشه فکر کرد.دنده دستیش که گزینه مناسبی نیست.در ضمن اتوماتیک از لحاظ قیمت خیلی اختلاف داره.بازارش را از دست میده.

    4. آقا فرید من نظراتتونو دیس لایک نکردم در ضمن پول خریدن چانگان یا s5 را هم ندارم و وابستگانم هم از نظر مالی هم ردیف خودمن و این یعنی اینکه هیچ قصد و قرضی ندارم و در جواب تمام فرمایشاتتون از شما و دوستان عزیز خواهش میکنم که لینک زیرو ختما نگاه کنن
      http://www.aparat.com/v/JWUB6

  16. حالا نمی دونم چقدر درست آقای فرید ولی در بخش r&d جک که مستقر در ایتالیا و ژاپن با شرکتهای مطرحی مثل میتسوبیشی و پنین فارینا همکاری شده . حالا اینکه از نظر شما مطرح نیستند من حرفی در موردش نمی زنم . ولی چانگان مشکل اصلیش همین بخش موتور و گیربکسش بوده گویا که بنده چون خودم رانندگی نکردم نظری در موردش نمی دم .

    1. جناب سينا r&d بخش تحقيق و توسعه هست.بهتره تو اين مورد براي چانگان هم تحقيق كنيد.متوجه ميشيد كه تو اين بخش خيلي جلوتر از ساير رقباش هست . الان شركتهاي ايراني هم دارند . البته فقط اسمش را دارند ولي در عمل هيچ چيزي ندارند . موتور پيكان ميذارند رو مزدا و يا پرايد را وانت ميكنند . پس عملا تو ايران اصولا r&d معني نداره . ولي چين ميخواد تو دنيا اول بشه و تو اين بخش تمام برندهاشون به جد فعالند . پين فارينا و ايتال ديزاين هم براي خيلي از برندها مشاوره ميدند و مختص جك نيست. ولي من كاملا مستند براتون لينك گذاشتم.جك با هيچ شركت بزرگ و برند مطرحي مشاركت نداره.يعني تنش به تنه هيچ كمپاني برتري نخورده.در ضمن سينا جان هنوز نيومده ميگيد كه چانگان مشكل داره؟يعني ميخواهيد بگيد كه مقاله جك درسته؟الان از خود توسان اگر خيلي سختگير باشيد 50 تا ايراد ميشه گرفت.ولي طبق اين مقاله جك كه يك كپي چيني توسان هست هيچ ايرادي نداره.يعني باور كنيم كپي از اصلش بهتره؟منكه اينجور فكر نميكنم.

      1. جک هم ایرادات مختص خودش را دارد من 150 صفحه د رمورد جک و مشکلاتش تو یکی از فرم ها خواندم . کدام ماشینی بی اشکال . ولی حرف من اینه چانگان شما برای مقایسه با اس 5 مناسب نیست . از هیچ نظر ربطی به هم ندارند . حتی در مورد قیمت .

  17. اقا فرید چرا اینقدر مطمئن درمورد چانگان حرف میزنی بذار بیاد بعد ببین چه اشغالیه فکر کردین مثلا شرکت های بزرگی مثل بنز یا هر برند دیگری تمام اطلاعات خودشونو به این چینیها میدن یکی هم مسئله ی شرکت مونتاژ کننده اس که معلومه سایپا چیه درضمن خودروی جک جی 5 جز 10 خودروی برتر چین بوده و خود شرکت جک در مقام 22 ام خودروسازان جهان است

    1. بنده تو عمرم ماشین چینی سوار هم نشدم . شان مردم ایران هم نیست سوار شن دوست من . حالا ما یک بحث کلی می کنیم .
      وگرنه مشخص شما که چانگان هنوز دستت نرسیده چرا سنگش به سینه می زنی و آمدی سراغ جک که هنوز ثبت نام هم نشده و نگرانی ؟
      برای من جای سوال
      امیدوارم جز اون دلسوزان عزیز نباشید که چند صد تا از یک محصول خریداری می کنند .
      در هر حال گیربکس جک در سایت کارخانه آمده محصول آلمان . بنز هم بهترین مدلهاش هم گیربکس اتوماتیک دارد و هم دستی . بسته به سلیقه راننده . حالا عده ای تو ایران فکر می کنند اتوامات برتر یا دستی من کاری ندارم این امر سلیقه ای . در ضمن هر چقدر هم منفی بدین امثال من واقعیت را بر ملا می کنند . اگر سایپا می خواهد جان مردم این بار با محصولات چینی بگیرد ما هم هستیم و بیکار نمی شینیم .

  18. درظمن اقا فرید اگه اگه بررسی خودرو های سایپا رو در پیست ازادی ببینید متوجه میشوید که هیچ خودروی سایپا خوب عمل نکرده و همه ازش بد گفتن بجز سراتو واقعا مردم ما لیاقت ندارن ماشین های بنز و بی ام و رو سواربشن و باید یه مشت اشغال چینی سوار بشیم

    1. خير اينجوري كه شما ميگيد و به اين غلظت نبوده.ما هم خونديم.لطفا اطلاعات غلط نديد.كاملش توي car هست.چانگان cs35 و برليانس مدل H320 را گزينه هاي قابل قبولتري معرفي كرده.برداشتها متفاوت هست.
      من هم معتقد هستم كه براي چانگان موتور 1800 ميذاشتن خيلي بهتر بود.ولي توي سايت رامك خودرو كه رفته بودم متوجه شدم كه نيو اكتيون 150 اسب قدرت داره اونم تو 2400 سي سي.اگر اينجوري حساب كنيم 125 اسب قدرت چانگان براي 1600 سي سي ضعيف نيست و به ماشينش ميخوره.خصوصا كه وزنش طبق سايت خودمون 1270 كيلو تا حداكثر 1290 كيلو هست.
      به لينك فريد سرزدم و متوجه شدم كه معمولي جك 1445 و توربو كه تو ايران ازمايش شده 1505 كيلو وزنشون هست.طبيعتا با اين وزن موتور قويتر هم ميخواد.
      من كاتالوگ تندر 90 يا همون ال 90 را از پارس خودرو دانلود كردم.حجمش كه همون 1600 هست و وزنش 1100 كيلو . اما قدرتش 105 اسب هست . البته تيپ چانگان با ال 90 متفاوت هست . ارتفاع بيشتري داره و مجبوره جلوي هوا مقاومت بيشتري هم داشته باشه.ولي بحث وزن هست و قدرت موتور. ال 90 قيافه نداره ولي ماشين خوبي هست. كم هم نمياره و كلي هم مشتري داره. فكر كنم نسبت وزن و قدرت موتور تو چانگان درست انتخاب شده . البته اگر 1800 يا 2000 بود كه عالي ميشد .توي همين سايت خودمون هم كساني ثابت كرده بودند كه تست روسيه بر روي موتور قديمي 112 اسبي بوده كه بعدا چانگان عوضش كرده و 125 اسبيش كرده.
      واقعيت اينه كه از چانگان تيپ اتوماتيكش مياد ايران.اصلا استقبالي زيادي هم كه ازش شده براي همون خاصيت اتوماتيك بودنش هست.جك هم خوبه ولي چرا دنده دستي اومده نميدونم.اتوماتيك بود خوب بود.دنده دستيش كه رقابت ايجاد نميكنه . اتوماتش حتما 20-30 ميليون گرونتر ميافته.
      اينكه قدرت چيني ها اشتباه نوشته ميشه هم درست نيست.چون براي جك هم همين شرايط صادق هست.
      در ضمن آقا سپهر هم توضيح داده كه توربو تو ايران براي بي ام و جواب نداده چه برسه به چيني ها.وقتي اصلي ترين خاصيت جك قابل استفاده نباشه كه جاي بحث نداره.من برام مهم هست كه بشه استفاده كرد.كه ظاهرا نميشه استفاده كرد.
      سراتو هم دستيش 70 و اتوماتش 90 تومان هست.با اينكه نسل قديم هست ولي ماشين خوبي هست.براي كساني كه سدان دوست دارند گزينه مناسبي هست.
      شما هم روي جك متعصبانه نظر نديد.چون خود آقا سپهر نوشته كه:
      دوستان این مطلب های first drive وب سایت عصر خودرو، کمی حالت تبلیغاتی هم دارند و همانطور که از تصاویر مشخص است از خودرو ویژه آزمایش فنی- طبیعتا با همکاری شرکت سازنده استفاده شده است.

  19. الان چین گوشی تحت لیسانس میزنه باز هم در مقابل همان گوشی مونتاژ ویتنام کیفیتش م پایین تره حالا شما در نظر بگیرید ماشینی که خودش همه کاره در تولیدش بوده چه جوری از آب در میاد ، این امکاناتی را هم روش گذاشتن اگر نگیم دکوره مطمعن باشید نصف بیشترش در موقع لزوم عمل نمیکنه یا ناقص کار میکنه . این امکانات تقلبی برای جذب مشتری هست و بس . با دیدن این ماشینها و این همه آبشن که روش میذارن آدم باز یاد گوشیهای بی نام و نشان چینی میافته که با داشتن کلی امکانات هیچ کدوم درست کار نمیکنه .

  20. با سلام خدمت دوستان بنظر من بهتره از مقایسه دوری بشه چون تجربه نشون داده ایرانیها ظرفیت انتقاد رو ندارند بهترین راه اینه که فقط کسانی که قصد خرید خودرو مورد بحث رو دارن بیان و در مورد ایرادات و امتیازات خودرو مورد بحث مشاوره انجام بدن تا کسانی که در اینده قصد خرید این خودرو را داشته باشند بهتر بتونن از مطالب سایت استفاده کنند ممنون از عزیزان

    1. شما اگر از محصولات چینی راضی هستی بخر و صادقانه بعد از استفاده دیگران را هم از خوب و بد ماشین آگاه کن . ضمنا گوشی اپل را با یه محصول خودرویی صد در صد چینی نباید مقایسه کرد .

  21. این ماشین اگر همچنین موتور و گیربکسی هم داشته باشه ولی باز هم قیمتش عامل اصلی فروش هست یعنی اگر 72 و 73 میلیون باشه وشرایط فروش اقساطی بذارن ….هیچ ماشین دنده ای شاسی بلندی زیر 100تا قابلیت رقابت با JAC S5 نداره..

  22. از نظر طراحی چانگان از سایر چینی ها بهتر و به روز تر عمل کرده حتی از کریس بنگل سر طراح بی تم دبلیو داره کمک میگیره من مبحث R&D دقیقا 4 ماه پیش وسط کشیدم و چندین دلیل مستند مبنی یر توسعه بیشتر شرکت چانگان مثال زدم کلا چانگان mg و بایک و فاو و گریت وال برترین های چین هستند جک درسته طراحی به ظاهر خوبی در نمای عقب داره تما همخوانی زیادی در کل طراحی و جایگذاری اجزای هد لایت و قسمت ماسل گلگیر ها با نمای عقب خودرو نمیبینیم کلا همه چینی ها طراحی سیال را نمیتونن به درستی اجرا کنند چیزی که برای کیا هیوندای مثل آب روان اجرا میشه و در مدل های این شرکت ها میتونیم تلفیق طراحی سیال و خشن مشتهده کنیم در جاییکه خودروی کیا ریو 2014 با موتور سوپر شارژ خودش 168 اسب بخار با یک انجین 1400 سی سی ارائه پیده و چهارمین خودروی مورد اطمینان و برتر بازار انگلستان میشه و یا اسپورتیج در آلمان فروشش رکورد میزنه و یا هیوندای المترا پرفروشترین خودروی شرکت هیوندای در خارج از کره جنوبی میشه بی انثافی و ساده انگاری بیش از حد هست که جک اس 5 را با هیوندای توسان با کیفیت مثال زدنی و آزمایش شده در بزرگراههای آمریکا مقایسه کنیم این خودروهای چینی کلا دارای یک رام از یک شرکت موتور میتسو و گیربکس های استرلیا و انگلیسی قدیمی هستند که همخوانی چندانی با موتور ندارند

    1. کریس بنگانو از این چرت و پرتها رو ول کن، الان جک اس 5 هم مدیر طراحیش رئیس مرکز طراحی آلفا رومئو هست و در شرکت مازراتی و مرسدس هم کار می کنه و به صورت پارت تایم مسئول تیم مرکز طراحی جک در ایتالیا ست، پس زیاد به این فکر ها نباش، ببین کدوم طراحیش خوبه کدوم اندازه ابعاد خوبی داره، کدام موتور گیربکس خوبی داره، که در همه موارد اس 5 یک سرو گردن از تمام خودروهای شاسی بلند زیر 100 میلیون در ایران بالاتره، البته قوی ترین رقیبش هم هاوال H6 هست، اما با توجه به اینکه دیارخودرو اصلا فروش نداره و هاوال H6 برای سا ل 2012 را به ایران داده بهترین گزینه خرید جک اس 5 می باشد.

      1. جالب هست.اس 5 را کپی ناقص از توسان زدند و حالا ادعا میکنند که طراح ایتالیایی داشته.کپی که طراحی نمیخواد.کلیپ هست.اروپایی ها کپیشو از توسان مسخره کردند.کپی هست کپی.برلیانس اگر کپی کرده حداقل از بی ام و کپی کرده.نه هیوندا.هر چی باشه بی ام و یک سرو گردن از هیوندا برتره.

  23. آقايون چرا تو بحثتون در مورد ار اند دي به ايراني ها گير ميديد. بد كرديم پرشيا را وانت كرديم.بد كرديم موتور پژو را روي پيكان گذاشتيم شدش پكاژو.بد كرديم موتور پيكان را روي پژو گذاشتيم شد ار دي.بد كرديم .اقا شما بگيد بد كرديم.ار اند دي ازين بالاتر.در ضمن پيكان نميميرد بلكه مانند انرژي از صورتي به صورت ديگر تبديل ميشود.مزدا 1700 هم شاهكار جديدمون هست.ببينيد چند نفر ميخرند.حالا اينجا مدام بگيم بده بده بد.خود مزدا 2000 شاهكار گيجي فرمان بود.ببينيم با موتور پيكان چه ميكنه.

  24. چانگان ١٢٣ اسب بخاري با وزن ١٢٧٠ كيلو گرم ،،،،،،،، جك اس فايو ١٧٤ اسب بخار با وزن ١٥٨٠ كيلو گرم نسبت قدرت به وزن دو خودرو بسنجيد و ابعاد واندازه چانگان رو با اس فايو مقايسه كنيد در سايت هم گفته شده كراس اوور كوچك شهري ولي شاسي بلند و يا suv بايد دو ديفرانسيل باشد و هر دو خودروهاي فوق دو ديفرانسيل نيستن و در ضمن من نه طرفدار جك هستم نه چانگان ولي ميخواهم از بحث هايي كه مابين دوستان هستش علاوه بر افزايش اطلاعات و اگاهي خودم ،اگر قصد خريد ماشين چيني داشتم تصميم اشتباهي نگيرم اقا فريد كه بنده رو دورغگو خطاب كردي و خيلي با تعصب روي ماشين مورد نظرت پافشاري ميكني و منبع امار و ارقامت كه ميشه تاپيكها ، كه اونا گاها استنادشون به منابع معتبري نيست،،،،تو كه تا امروز فقط عكس اين ماشين ديدي برادر من تو كه اوايل سال نودوسه فقط عكس اين ماشين ديدي و ثبت نام كردي و قرار بود اذرماه تحويل بگيري ولي نه تنها تحويل نگرفتي كه حتي تا امروز بعد از گذشت نه ماه همون عكسها رو داري ميبيني رو چه حسابي اينقدر از اين ماشين مطمن هستي انگار چند سال سواري ،،،،،،،،،
    لابد منافعت در خطر و براي فروش ماشينت به مشكل ميخوري و يا خيلي روي ماشين تعصب داري ،،،،،،،برادر من هدف از اين بحثها گرفتن يك نتيجه درست و براي جلو گيري از اتلاف سرمايه است من هيچ اطمينان خاطري نسبت به هچيكدام از ماشينهاي چيني ندارم ازبابت (خدمات پس از فروش نه چندان جالب و استهلاك بالا و كيفيت قعطات و ……..) حالا شركت سايپا و كرمان موتور مشتري مدار نيستن و جيب مدارن ! در ضمن من اين ماشين هيچ جاي مطلبم با توسان مقايسه نكردم ،،،،،،،،،،،،، و ١٧٤ اسب بخار هم استناد كردم به اطلاعات سازنده خودرو ميتونيد تو سايت ببينيد و من هدفم بيشتر اينه اگر بخوام از گزينه چيني خريد بكنم از بين بد وبدتر انتخاب كنم موفق باشيد

  25. در ضمن دوستان عزيز نه خودرو ي چانگان و نه بريليانس ونه هاوال اچ ٦ نه خط توليد دارن ونه خط مونتاژ و كلا وارد شدن و شايد مونتاژ بشن ولي جك و ليفان در حال مونتاژن ( بماند كه با كيفيت نه چندان قابل قبول) و قعطات و خدمات هرچند به طور ضعيف و گران در اختيار محصولات جك و ليفان ميباشد ولي براي محصولات چيني صرفا وارداتي قعطع يقين مشكلات زيادي در پيش خواهد بود همانند اينده مبهم بريليانس v5 در ايران ،،،،ً،،،،،،شريك تجاري بي ام دبليو ً،،،،،،،اقايان تصميم گير اگر تكنولوژي روز خودرو به ناچار از چين بايد وارد كنيد به همت متخصصان ايراني بومي سازي كنيد و كيفيت بالا ببرين تا بشه با هزينه معقول تري از خودروي خوب بهره برد

  26. این ماشین یه ایراد حیلی بزرگ داره ، اونم اینه که لقب «چینی» بودن رو به همراه داره ، وگرنه شما این موتور با این طراحی نسبتا خوب رو با این قیمت نمیتونی پیدا کنی …

  27. دوست عزیز cs من قصد تخریب ندارم فقط با توجه به مطالعاتی که در سایتهای مختلف در خصوص ماشینهای چینی بخصوص جک جی 5 اتومات انجام دادم و مشکلاتی که دارندگان این خودرو داشتند از قبیل مصرف بالای سوخت ، عملکرد بد گیربکس ، سیستم ترمزو چوب شدن آن ، عدم عملکرد صحیح سیستم نشاندهنده باد چرخها که روی ماشینای گرونتر کره ای نیست ولی روی جک گذاشتن ، و کیفیت خیلی پایین رنگ و مونتاژ که این آخری ربطی به چین نداره و دست شرکت مونتاژ کننده هست نظر دادم ، چون خودم تصمیم به خرید جک اتومات داشتم . فکر میکنم جک اس 5 هم چون از همون برند و مونتاژ همین شرکت یعنی کرمان موتور هست باید برای خریدش دقت لازم را انجام داد .

    1. به نظر میرسه اتفاقا شما قصد تخریب دارید.چون بدون اینکه کارشناس باشی یا سوار جک شده باشی یه سری مشکلات رو لیست کردی که دارندگان اون خودرو چنین نظر ی ندارند.و صد البته مشکلات یک خودروی شرکت لزومن ربطی به محصول دیگش یعنی اس 5 نداره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا