اخبار خارجیاسلایدر

 برج لوکس مرسدس بنز

برند لوکس آلمانی با در پیش گرفتن مسیر برندهایی چون پورشه، بنتلی و آستون‌مارتین وارد برج‌سازی می‌شود.

 

به گزارش دنده 6 – کمتر از یک دهه دیگر، آسمان آبی شهر ساحلی میامی در آمریکا با آسمان‌خراش‌های لوکس برندهای خودروسازی چون پورشه، بنتلی، آستون‌مارتین و مرسدس‌بنز پر می‌شود. این روند جدید حاصل همکاری شرکت‌های نامبرده با برندهای املاک، برج‌سازان و متمولان محلی فلوریدا محسوب می‌شود. برند نوآور و پیشران مرسدس‌بنز هم با ارائه رندرهای اولیه، ورود خود به این بازار جذاب را اعلام کرده که می‌خواهد یک ساختمان مسکونی چندمنظوره در شهر میامی بر پا کند.

شرکت «JDS دوِلوپمِنت» به‌عنوان پیمانکار این برج معرفی شده تا محل کار یا زندگی ۷۹۱ خانواده یا کارآفرین ثروتمند را در استودیوها و خانه‌هایش جای دهد. مرسدس‌بنز این برج چندمنظوره را به یک فضای کاری اداری ۱۸,۵۸۱ متر مربعی، مراکز سلامت، درمان و ورزش، ۱۷۴ اتاق هتل و پارکینگ مجهز می‌کند.

ظاهرا طراحان این پروژه ۶۷ طبقه را برای آن درنظر گرفته‌اند تا پنجره‌های آن بتوان فضای اطراف منطقه «بریکل» میامی را به‌راحتی تماشا کرد. به گزارش «میامی هرالد» قیمت واحد‌های این مجموعه از ۵۵۰ هزار دلار برای استودیوها تا ۴ میلیون دلار برای خانه‌های سه‌خوابه پیش‌بینی شده است. قیمت پنت‌هاوس این برج هم هنوز قابل بحث نیست.

تیم سازنده و مجری برای معماری ساختمان از تیم طراحی مرسدس‌بنز هم کمک گرفته‌اند تا به‌گفته خودشان، بخشی از «خلوص حسی» موجود در محصولات این شرکت آلمانی را در کانسپت این برج به‌کار گیرند. گویا طراحی کنونی برج نشان‌دهنده بخش فنی برند مرسدس‎‌بنز به شمار می‌رود و خطوط جاری آن هم احساسات یادشده را به کاربر القا می‌کنند. پرداخت نهایی به رنگ نقره‌ای، سیاه و سفید به‌طور مستقیم از محصولات مرسدس‌بنز به‌عاریه گرفته شده‌اند‌.

«اوا ویز»، مدیر بخش مشتریان در مرسدس‌بنز، درباره برج این برند در میامی می‌گوید:

زیرمجموعه املاک برند ما در میامی نشانگر استراتژی پشت آپارتمان‌های مرسدس‌بنز است. ما می‌خواهیم فضای ویژه و اختصاصی را برای مشتریانمان تدارک ببینیم و حال‌وهوای تازه‌ای از زندگی شهری و جوامع پویا را به نمایش بگذاریم.

به عقیده «پیتر زالسکی»، موسس یک شرکت مشاوره املاک به نام «کاندو وولچرز»، چنین برج‌هایی هم برای توسعه‌دهنده و هم شرکت خودروساز یک بازی برد-برد به شمار می‌روند چراکه واحدهای مسکونی و تجاری راهی مناسب برای درامدزایی خودروسازان محسوب می‌شوند و می‌تواند بخشی از نیازهای مالی آن‌ها را تامین کند. در سوی دیگر، توسعه‌دهندگان ساختمان‌هایشان را به نامی مشهور مزین می‌کنند.

با این همه، گویا محله ساخت این آپارتمان کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ برخلاف پورشه و بنتلی که برج‌هایشان را در حاشیه ساحل بنا کرده‌‌اند، برج مرسدس به منطقه شهری نزدیک شده است. زلسکی درباره منطقه ساخت برج می‌گوید:

فروشگاه ابزار و یراق، هایپرمارکت، پمپ‌بنزین و… در این منطقه وجود دارد. من آدم خودرودوستی نیستم اما وقتی آن منطقه را نگاه می‌کنم بیشتر یاد فولکس‌واگن یا فورد می‌افتم. انگار برای عموم مردم مناسب‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا