اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

بی ام و سری ۵ تورینگ بالاخره رونمایی شد

نسخه جادار سدان پرطرفدار

بی‌ام‌و روز سه‌شنبه سری ۵ تورینگ ۲۰۲۵ را معرفی کرد که اکنون به صورت دیزلی، پلاگین هیبریدی یا خودروی برقی خالص در دسترس است.

با پیروی از روند خودروهای جدید، سری ۵ تورینگ ۲۰۲۵ بزرگتر از همیشه است. با ۱۹۹ اینچ طول، اکنون یک اینچ با سدان نسل قبلی BMW سری ۷ (G۱۱) فاصله دارد. این فقط یک واقعیت برای سبک بدنه استیشن واگن نیست، مبادا فراموش کنیم که جدیدترین سدان سری ۵ در سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری داشته است.

مشخصات سدان در استیشن واگن

با در نظر گرفتن صندلی‌های عقب، ۲۰.۱ فوت مکعب فضای بار و در حالت تا شده، به ۶۰ فوت مکعب می‌رسد. در مقایسه با رقبای آلمانی خود، بی‌ام‌و کمی فضای بیشتری نسبت به آئودی A۶ آوانت دارد، اما همچنان از مرسدس بنز کلاس E عقب‌تر است.
صحبت از مدل برقی شد. i۵ تریم انتخابی برای طرفداران استیشن واگن بی ام و است که می‌خواهند سریع حرکت کنند. i۵ M۶۰ xDrive تورینگ با ۵۹۳ اسب بخار قدرت و حداکثر ۸۲۰ نیوتون متر گشتاور عرضه می‌شود. این همان مشخصاتی است که در مدل سدان هم وجود دارد. بی‌ام‌و می‌گوید که شتاب خودرو در ۳.۹ ثانیه انجام می‌شود. با پایین آمدن به مدل i۵ eDrive۴۰، موتور جلو حذف شده و حداکثر قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و شتاب ۶.۱ ثانیه‌ای را به شما می‌دهد.


در دنیای بنزینی، سری ۵ تورینگ جدید همچنان با پیشرانه‌های هیبریدی ملایم یا پلاگین هیبریدی عرضه می‌شود. ۵۳۰e از موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ بی ام و همراه با موتور الکتریکی برای تولید ترکیبی ۲۹۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. نسخه چهار چرخ محرک نیز همان خروجی را دارد، اما برد آن به حداکثر ۵۵ مایل کاهش می‌یابد. ۵۲۰d از موتور ۲.۰ لیتری توربو دیزل با سیستم هیبریدی ملایم برای تولید ۱۹۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک ارائه می‌شود. سپس مدل ۵۴۰d xDrive Touring است که یک موتور ۳.۰ لیتری هیبریدی ملایم V۶ توربو دیزلی با قدرت ۲۹۵ اسب بخار را وارد ترکیب می‌کند.

هشدار برای آئودی

چیزی که در اعلامیه بی ام و دیده نمی‌شود، چیزی در مورد M۵ تورینگ است. احتمالاً این خودرو نسخه‌ای از پیشرانه هیبریدی XM خواهد داشت که می‌تواند تا ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این یکی از راه‌هایی است که می‌توان به صاحبان آئودی RS۶ آوانت هشدار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا