اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

معرفی یک هیولای ۱۶ سیلندر برای مسابقات قهرمانی Hill Climb

جانشین شایسته بی ام و E۳۰

خودروهای بسیار قابل توجهی وجود دارند که در مسابقات قهرمانی تپه نوردی در سراسر اروپا به رقابت می‌پردازند، اما این خودروی مبتنی بر بی ام و i۸ ممکن است قابل توجه‌ترین آنها باشد.

این خودرو توسط تیم ادلینگر طراحی شده است. این تیم در ایجاد جانشین E۳۰ خود، i۸ را به دلیل شکل آیرودینامیک‌تر آن انتخاب کرد و سپس تغییرات زیادی در آن ایجاد کرد که اکنون حتی به سختی شبیه به مدل استاندارد خود است.

چهار موتور در یک خودرو!

هیچ بخشی از i۸ hill climber به اندازه پیشرانه آن قابل توجه نیست. در حالی که این خودرو در نسخه استاندارد و کارخانه، با یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ سه سیلندر و یک موتور هیبریدی عرضه می‌شود، اما تیم ادلینگر با نصب نه تنها یک، دو یا سه، بلکه چهار موتور ۴ سیلندر ۹۹۹ سی‌سی، رویکردی منحصربه‌فرد اتخاذ کرده است!

هر یک از این موتورها تا ۱۴۸۰۰ دور در دقیقه می‌چرخند و یک چرخ را به حرکت در می‌آورند. در مجموع، این چهار موتور ۸۶۸ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند.

آماده برای رقابت با بزرگان

هواداران Hill Climb گزارش می‌دهند که هر یک از چهار موتور به طور جداگانه کنترل می‌شود اما یک سیستم الکترونیکی پیچیده است. i۸ همچنین دارای سیستم اگزوز تیتانیومی سفارشی و ترمزهای کربن سرامیکی در هر چهار چرخ با کالیپرهای شش پیستون در جلو و واحدهای چهار پیستونی در عقب است.
زیربنای این خودرو یک سلول ایمنی فیبر کربنی سفارشی با طراحی شبیه به خودروهای LMP۱ است. تیم ادلینگر همچنین یک سیستم دمپر ساکس را نصب کرده و بدنه‌ای سفارشی با هدف افزایش نیروی رو به پایین ساخته است. علیرغم تغییرات زیادی که در خودرو ایجاد شده است، وزن آن تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم (۲۲۰۰ پوند) است.
در حالی که i۸ سفارشی برای اولین بار در ژوئیه سال گذشته رونمایی شد، به نظر نمی‌رسد که تا کنون در هیچ رویداد صعود از تپه شرکت کرده باشد و توسعه آن احتمالا هنوز ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا