اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیدسته‌بندی نشده

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

فیس لیفت دو چینی پر فروش

روز دوشنبه برنامه تست محصولات تازه MVM در پیست آزادی تهران برگزار شد

هر دو خودرو MVM X33 جدید و MVM 315 جدید در واقع نمونه های فیس لیفت شده مدل های پیشین هستند و هیچ یک تغییر فنی بزرگی را نسبت به نمونه های پایه تجربه نکرده اند.البته ایکس 33 فیس لیفت به گیربکس CVT تجهیز شده که بر اساس اطلاعات رسمی به کاهش 2 لیتری در مصرف سوخت (حدود 6.5 لیتر در یکصد کیلومتر مسافت بر طبق اسناد فنی شرکت سازنده) منجر شده است و 315 جدید هم ظاهرا از ضریب دیفرانسیل سبک تر در راستای کاهش مصرف سوخت بهره می برد.

ام وی ام جدید ایکس 33

هر دو خودرو عملکرد قابل قبولی را در مسیر پیست مسابقه از خود نشان دادند و 315 علیرغم کیفیت نه چندان مطلوب تایرهای چینی لینگ لانگ، به لحاظ صدای راه یافته به درون کابین بسیار ساکت تر از برادر نیمه شاسی بلند خود به نظر می رسید.همچنین علیرغم عدم تغییر در مجموعه دیسک و صفحه این مدل ، شاهد افت توان سیستم کلاچ و دیسک و صفحه در طول مدت رانندگی در پیست نبودیم.ام وی ام X33 نیز به لحاظ ترمز و هندلینگ در سطح خوبی ظاهر شد و از نظر راحتی رانندگی نیز به لطف تجهیز به گیربکس اتوماتیک CVT نسبت به نمونه قبلی بسیار بهتر به نظر می رسید، البته صدای راه یافته به کابین این مدل در دور موتور بالا قابل توجه بود.

ام وی ام 315

دید 315 در اتاق چندان جالب نیست و عملا بخش وسیعی از جلو خودرو در منطقه نقطه کور قرار میگیرد، ترمز مشکل پایین رفتن بیش از حد پدال ندارد، شتاب با توجه به مشخصات فنی پیشرانه چندان جالب نیست و بیشتر به 206 تیپ 2 نزدیک است تا تیپ 5 ، صدای نفوذی به کابین در حد قابل قبول و مناسبی است و مشکل خاصی ایجاد نمیکند.در زمینه هندلینگ هم تمایل به کم فرمانی مشهود است اما قاعدتا در صورت نصب تایرها بهتر و غیر چینی، هندلینگ قابل قبول خواهد بود.فنربندی در مجموع از خانواده پژو 206 و رانا نرمتر است و به همین دلیل همانطور که در تصاویر مشخص است، حرکات گهواره ای اتاق در ورودی پیچ ها کاملا مشهود است اما در عوض راحتی بیشتری را در رانندگی شهری به همراه دارد.

ام وی ام 315 تست و بررسی

در مقابل ام وی ام X33 جدید عملکرد متعادل تری از خود در مسیر پیست نشان می دهد و به خصوص با توجه به استفاده از ترمز های چهار چرخ دیسک در ورودی پیچ ها کمتر دچار حالت شیرجه و دایو می شود.عملکرد فنربندی در گذر از مسیر پیچ واقعا مناسب است و کمتر دچار حالت کم فرمانی می شود.اگر بتوان از صدای زیاد پیشرانه و استفاده زیاد از مواد پلاستیکی درون کابین چشم پوشی کرد، MVM X33 در مجموع نمره بالایی را در این تست از آن خود می کند.البته صندلی های هر دو خودرو به خصوص در ردیف عقب حالتی نیمکت مانند داشته و در برگیرندگی بالایی را در گذر از مسیر های پر پیچ و خم ارائه نمی دهند و همینطور فضای سر سرنشینان MVM 315 به خصوص در فضای عقب چندان کافی نیست و برای افراد بلند قد اندکی مشکل ساز می شود.

MVM X33 NEW تست و بررسی

در مجموع می توان گفت که با توجه به پیش زمینه خوب X33 و ذهنیت مثبت خریداران نسبت به مدل های اولیه این خودرو، موفقیت نمونه جدید با طراحی ظاهری خیلی بهتر و گیربکس CVT هماهنگ و اقتصادی، تضمین شده خواهد بود و در آینده باید شاهد مصاف هیجان انگیز این مدل با چانگان CS35 گران تر و کم توان تر باشیم.

ام وی ام X33 و ام وی ام 315 جدید تست و بررسی مشخصات فنی

ام وی ام 315 هم حداقل تا زمان عرضه برلیانس H320  و H330 تنها رقیب برای خانواده پژو 206 و رانا محسوب می شود و برای افرادی که از کیفیت و خشکی پژو 206 دلزده شده اند، انتخاب قابل تامل و متفاوتی خواهد بود که می تواند نیاز شهری افراد با رانندگی اقتصادی را به خوبی پوشش دهد.

ام وی ام 315 هاچ بک

قیمت

مدیران خودرو قیمت رقابتی حدود 40 میلیون تومانی را برای 315 فیس لیفت اعلام کرده است که با توجه به طراحی ظاهری خوب و مشخصات فنی قابل قبول این مدل، می تواند فروش نسبتا خوب این خودرو را نوید دهد، اما در مورد ام وی ام X33 جدید قیمتی در حدود 72 میلیون تومان در نظر گرفته شده است که از این رو می توان X33 جدید را یکی از ارزان ترین کراس اوور های اتوماتیک در شرایط فعلی بازار قلمداد کرد.

 

تست وبررسی ام وی ام ایکس 33 جدیدام وی ام ایکس 33ام وی ام 315 جدید تست و بررسی

همچنین گفتنی است که مدیران خودرو فهرست بلند بالایی از امکانات فنی و رفاهی را به صورت آپشن برای هر دو خودرو در نظر گرفته است تا به سلیقه مشتریان خود پاسخ دهد.این آپشن ها حتی گیربکس دستی برای MVM X33 فیس لیفت را هم شامل می شود، اما با توجه به قابلیت ها و عملکرد گیربکس CVT کمی بعید است که مشتریان علاقه ای به خرید نمونه دنده دستی نشان دهند.

 

مشخصات فنی MVM 315 جدید و MVM X33 جدید را می توانید از طریق لینک های زیر مشاهده فرمایید.

مشخصات و گالری تصاویر MVM 315 جدید

مشخصات و گالری تصاویر MVM X33 جدید

 

تست و بررسی MVM 315

عکس های بزرگ : حسین شیر آقایی

سایر تصاویر : عصر خودرو

 

 

 

 

62 دیدگاه

  1. به نظر نسبت به قبل از فیس لیفتشون هم از نظر ظاهر و هم از نظر فنی خیلی بهتر شدن و اینطور که معلومه یکی از بزرگترین مشکلات 315 یعنی مشکل دیسک و صفحه هم کاملا رفع شده. ولی به نظر من هنوز خیلی راه دارن تا بتونن تبدیل به یه خودروی کامل و بی نقص بشن.

  2. خیلی تست جامع وکاملی بود وبی طرفانه وهمه جوانب را در نظر گرفته بود،ممنون
    اقا این که اسمش تست نمیشود،الان بحث هندلینگش نسبت به فیس قبلی یا ماشین های وطنی چطور است؟؟؟؟جنس داشبورد نسبت به پارس جدید چطور است؟؟؟میزان فضای پای عقب ؟؟؟؟اندازه سقف برای چه دسته افرادی مناسب نیست؟؟؟صفحه کلاژش در حد ماشینای وطنی شده یا فقط کمی بهتر شده؟؟؟ترمزش ضعیف است یا قوی تر از پارس شده؟؟؟؟بوستر ترمزش مثل پارس مشکل پایین رفتن پدال را ایجاد میکند؟؟؟دید در اطاف چطور است؟؟؟شتاب وصدای نفوذی در چه حد است؟؟؟و…
    البته همهی این ها را برای 315 گفتم،من که جواب این سوالات را گرفتم

    1. سلام آقا رضا من درست متوجه کامنت شما نشدم، اما در پیست هیچ نمونه ای از پارس، پارس جدید، 206 یا سایر خودروهای مشابه وجود نداشت که امکان مقایسه فراهم شود.همانطور که در متن ذکر شده، مشخصات فنی مانند قبل هست و بنابراین هندلینگ و ….هم با مدل قبل از فیس لیفت تفاوتی ندارد.دید 315 در اتاق چندان جالب نیست (چیزی در حد 206 و بدتر) و عملا بخش وسیعی از جلو خودرو در منطقه نقطه کور قرار میگیرد، ترمز مشکل پایین رفتن بیش از حد پدال ندارد، شتاب با توجه به مشخصات فنی پیشرانه چندان جالب نیست و بیشتر به 206 تیپ 2 نزدیک است تا تیپ 5 ، صدای نفوذی به کابین در حد قابل قبول و مناسبی است و مشکل خاصی ایجاد نمیکند.در زمینه هندلینگ هم تمایل به کم فرمانی مشهود بود اما قاعدتا در صورت نصب تایرها بهتر و غیر چینی، هندلینگ قابل قبول خواهد بود.فنربندی در مجموع از خانواده پژو 206 و رانا نرمتر است و به همین دلیل همانطور که در تصاویر مشخص است، حرکات گهواره ای اتاق در ورودی پیچ ها کاملا مشهود است اما در عوض راحتی بیشتری را در رانندگی شهری به همراه دارد.

  3. اقا سپهر ممنون،دقیقا همون چیزایی که مدنظر بنده بود را در کامنت بیان کردید،باسپاس
    منظور بنده این بود که این تیتر بدرد این موضوع نمی خورد چون بیشتر شبیه گزارشی بود که بیان میکرد فقط ماشین تست شد وشبیه تست همه جانبه نبود(منظورم همین مسائلی که شما بیان کردید تو متن نبود)

  4. مدل سدان 315 صندوق عقب و نمای پشتش از وضع بدی که داشت نجات پیدا کرد
    ایکس 33 هم شاید ظاهر بهتر و امکانت بیشتر داشته باشه اما به جز گیربکس جدیدش هنوز لیفان ایکس 60 بهتره

  5. دوستان لیفان x60 چه گیربکس جدید و چه گیربکس قدیم هردو دچار مشکلا تی در دیسک وصفحه و عدم کشش در سربالایی میباشند..ولی حداقل newx33در تیپ MT(دنده دستی)دارای این مشکلات نیس..

    1. آیا شما تا حالا x60 سوارشدی و با هاش رانندگی کردی؟ من 10 ماهه این ماشین رو دارم . تو سر بالائی کوه صفه اصفهان که شیب زیادی هم داره با چهار سرنشین با دنده 5 به راحتی 110 تا رفتم .تو این سر بالائی به ندرت ماشینی پیدا میشه که بتونه تا آخرش رو با دنده 5 بره.تا حالا هم هیچ مشکلی با کلاچ وکشش نداشتم.اولش انگار دیسک وصفحه چرب بود و تو نیم کلاچ مشکل داشت اما بعد از گذشت چند ماه به کل برطرف شد و الان عالیه .

  6. ته تهش میگن چینی هست کیفیت نامناسب تریم داخلی لستفاده از پلاستیک بازیافتی و ..که در تمامی چینی ها مشهوده

  7. یعنی کلاچ و صفحه همون قبلیه؟
    تویه همین سایت خودتون نوشته بودید{{در زمینه فنی نیز اندکی متفاوت بوده و از دیسک و صفحه بهبود یافته برخوردار خواهد بود،}}الان میگید تغییر نکرده

    1. سلام، بله دقیقا در خبرهای اولیه اعلام شده بود که این قضیه تغییر کرده ولی در روز آزمایش سر مهندس مدیران خودرو گفتن که هیچ فرقی نکرده و فقظ ضریب دیفرانسیل ام وی ام 315 کمی سبک تر شده

      1. سلام
        ممنون از جوابتون
        این تغییر ضریب دیفرانسیل چه تغییری در توان حرکتی ماشین داره؟؟؟
        آیا با تعویض صفحه کلاچ این ماشین توسط خودمان و این تغییر ضریب دیفرانسیل،تغییر چشمگیری در شتابگیری این ماشین مشاهده میشود؟

        1. اصولا برای افزایش شتاب و عملکرد، بهتر بود که ضریب دیفرانسیل سنگین تر می شد، اما متاسفانه سبک تر شده که تاثیر مستقیمش کاهش مصرف سوخت در سرعت های اتوبانی و تضعیف نسبی شتاب هست.در تست روی پیست، دیسک و صفحه زیاد مشکلی نداشت،اما خود گیربکس از نظر ضرایب دنده چندان جالب نیست و به خصوص توی دنده های چهار و پنج بیش از حد سبک هست.دیسک و صفحه رو در صورت لزوم ممکن هست بتونید با نمونه های با کیفیت تر جایگزین کنید، اما در مورد خودگیربکس کاری نمی شه کرد.در مورد دیفرانسیل هم اوج تغییر این خواهد بود که با خرید دیفرانسیل مدل قبلی، اون رو با نمونه جدید جایگزین کنید که البته بازهم توجیح پذیر به نظر نمیرسه چراکه هزینه نسبتا بالایی خواهد داشت.در مجموع mvm 315 خودرویی نرم واقتصادی هست وزیادبه درد علاقه مندان به شتاب و سرعت نمیخورد.

          1. ممنون سپهرجان
            من ایم ماشین رو دوهفته پیش ثبتنام کردم،بنظر شما نگهدارم یا با پارس LX تعویض کنم؟

          2. خواهش ..وظیفست. انتخاب بین این دو ماشین،بستگی به نیاز و مصرفتون داره و نمیشه حکم قطعی صادر کرد.اگر اهل کورس گذاشتن خیابانی هستید ، 315 مناسب نیست، اما برای رانندگی روزمره معمولی نسبت به پارس و 206 مزیت هایی دارد.از نظر طراحی و خاص بودن هم که صد در صد بهتر از پارس و 206 و رانا و امثالهم است و احساس بهتری را از مدرن بودن به راننده می دهد (مخصوصا در مقایسه با پارس)

    2. من دیروز نمایندگي بودم براي ثبت نام 315 جدید . از دوستم که اونجا کار می کنه پرسیدم ، گفت خودم نشستم پشت ماشین ، صفحه کلاچ بهتر شده … از لحاظ کیفیت داشبورد هم خیلی خیلی بهتر از مدل قدیمشه . ظاهرشم عالیه . ولی از نظر فنی ، همین مسایلی که مطرح می کنن وجود داره . من که ثبت نام کردم ، خدا به خیر کنه . در ضمن داماد ما یه سمند ال ایکس صفر سال 92 خريد ، جالبه بدونيد که شیشه ی سمت شاگرد از همون اول می افتاد پایین ، یعنی شل بود !!!!! بعد از 1 سال الان ماشینش به سر و صدا افتاده !!!! الان نزدیک شدن به ایران خودرو ریسکه! من خودم 206 مدل 88 داشتم و خیلی راضی بودم ! ولی همونطور که همه میگن مدلای جدید اف ته ضا حه !!!!

  8. لطفدارید
    اهل کورس گذاشتن نیستم ولی ترسم از اینه که کشش 315 مثل پراید باشه و برای مصرف عادی هم اذیت کننده باشه.
    چون تاحالا 315 سوار نشدم هیچ تصوری از سواری این ماشین ندارم
    315 برای یک رانندگی معمولی(نه کورس،نه پیرمردی)اذیت کنندست یان؟
    ببخشید زیاد سئوال میکنم،چون اگه ماشین بدی باشه بهتره تا صفر هست تعویض بشه.
    باتشکر

    1. قطعا از پراید بهتر هست و قابل قیاس با پژو 206 تیپ 2 و تیبا ، لیفان 520 و امثالهم حداقل هست….برای اطمینان یافتن بهترین کار اینکه توی اگهی های فروش ماشین که در اینترنت منتشر میشه…یک نمونه کم کارکرد پیدا کنید و برای ارزیابی یک دور کوتاه رانندگی باهاش رو امتحان کنید، تفاوت بارزی از نظر فنی بین مدل قبلی و فیس لیفت نیست و برای همین به راحتی میتونین به اگهی های فروش مدل های قبلی مراجعه کنید

  9. سلام
    من میخوام ماشین بخرم بین پارس و ام وی ام 315 جدید موندم کودومشا انتخاب کنم لطفا راهنمایم کنین ممنون..

    1. سلام، بستگی به استفادتون داره، فنی پارس در مجموع بهتر هست، اما از نظر مصرف سوخت و طراحی ظاهری 315 ماشین بهتری هست..

  10. سلام اقا سپهر من با این ماشین هفته ای سه بار باید از اصفهان برم تهران و برگردم کدومش جواب کار منا میده?

  11. خیلی محتاطانه نقدکرده بود دراصل اصلانقدی در کار نبود به نظرم شرکت مربوطه اجازه گفتن کل مطالبو به نویسنده نداده بود خیلی بهتروجامع ترمیشد نقدش کرد

  12. سلام.من امروز mvm 315 صندوق دار ثبت نام کردم.چند وقتی بود مونده بودم 206 بخرم یاmvm .اینطور که میگن 206 هم جدیدا افتضاحه.اگه میشه راهنمایی کنین که آیا فرقی بین هاچبک و صندوقدارش هست یا نه.و اینکه میگن دیسک و صفحه کلاچش بهتر از نمونه قبلی شده صحت داره؟

    1. س من 315H ثبت نام کردم. حدود یک ماه هر سایتی که اطلاع خودرویی داشت سر زدم کسی تا به این لحظه مشکل دیسک صفحه کلاج نداشته چون بیشترشون صفر کیلومترن یا کم کار. من انصراف دادم و 111 مدل 94 تحویل فوری ثبت نام کردم پیشنهاد من به شما فعلا انصراف بده و تا بعد عید صبر کن بزار این ماشین آزمونشو پس بده صفر کیلومتر اصلن نخر خیلی ضرر میکنی قول قیافشم نخور اگر خواستی بخری لااقل هاچبک بخر صندوق دار بازار فروش چندان دلچسبی نداره.

      1. سلام از نظر امتحان که دقیقا همون ماشین قبلی هست….در مورد بازار فروش هم کاملا درست فرمودید

  13. سلام آقا سپهر
    در مورد mvm 315 ، یکی قبلا از مدل قدیمش ثبت نام کردمو وقتی تحویل گرفتم ترمز خیلی خیلی بد بود ، فوق العاده مسیری که ترمز میگرفتم تا ماشین متوقف شه زیاد بود ، با ال 90 که مقایسه میکردم البته. مجبور شدم همون جوری صفر ماشینو با ضرر بفروشم.
    حالا سیستم ترمز همون حالتو داره هنوز؟
    توی عکسا توی پیچ خیلی کج شده ماشین! سرعت حدودا چقدر بوده اینجا؟ به راحتی چپ نمیکنه با این حالتش؟
    بازم تاکید میکنم من از ترمزای این ماشین میترسم ، اینی که شما سوار شدین خوب بود؟
    ممنون

    1. سلام و درود، در کمال تعجب باید اعتراف کنم که ترمز اکثر ماشین های چینی عملکرد قابل قبولی داره و شاید MVM 315 قبلی شما از بدشانسی (مشکل در مونتاژ و …) ایراد خاصی داشته اما ترمز این MVM بد نیست و بعد از چندین دور سخت، دچار افت عملکرد شدیدی هم نشد، اما از نظر تعلیق ، فنربندی بسیار نرم هست و در پیچ های سنگین ،بارها و بارها چرخ عقب درون دایره پیچ از زمین جدا شد،البته تا چپ کردن کیلومتر ها فاصله هست و ماشین سواری به این راحتی چپ نمی شود اما اگر اهل رانندگی اسپرت و سنگین هستید بهتر هست MVM 315 را انتخاب نکنید.

  14. باسلام به همه دوستان و علاقه مندان عزیز
    و با احترام به همه خودرو سازان داخلی باید عرض کنم که به نظر من ما واقعا زمان و منابع مالیمون و جونمون رو کلا تو این سالها بعنوان مثلا خودروساز تلف کردیم من مطمینم این خودرو سازهای چینی توانشون از ما ایرانی ها در صنعت خودرو بیشتره و این رو هم با مدت زمانی که به جمع خودروسازها وارد شدن میتونم اشاره کنم (در سطح بین المللی) ما فقط با خودرو سازی که میکنیم داریم نون زن و بچه کارگرهای زحمت کشی رو میدیم که در ساخت این آشغالها اونم با این قیمت های فضایی سهیم هستند و گردن اون آدمهایی رو کلفت تر میکنیم که در رده های بالا منافعشون تامین میشه وگرنه همین خودرو رو من از نزدیک دیدم و ثبت نام کردم واقعا نسبت به مثلا مشابهات داخلی یه سر و گردن بالاتره در ضمن من خودم 206 مدل89 داشتم راضی هم بودم ولی این از اون بهتر خواهد بود کیفیت اتاق و قطعات بهتر ظاهر کاملا به روزتر و نباید با یه خودرو دهه 90 مقایسش کرد

  15. با سلام من یک هفته هست یدونه صندوقدار جدید صفر خریدم قبلش هم ال 90 مدل 89 پارس خودرو داشتم همه بدگویی هایی که توی این 2 ماهه در رابطه با این ماشین توی سایتها خونده بودم مغرضانه هست! فقط باید توجه داشته باشیم هر ماشین توی کلاس خودش قیاس بشه! نکته قابل توجه اینکه از نظر مصرف از ال 90 کم مصرف تر هست

  16. با سلام و سپاس، من MVM 315 هاچ بك ثبت نام كردم، هدفم هم سواري شهري و مسافرت نرمال است، ولي مسير پرترافيكي دارم، اين مشكل كلاج آيا در ترافيكهاي سنگين كه زياد نيم كلاج استفاده ميشه و كلاج گرفته ميشه ، آيا دردسرسازه يا نه ؟ و اگر هست راه حلي داره ؟ سپاس

  17. باسلام وعرض ادب بایدعرض کنم تصمیم به خرید 315hداشتم تاینکه مطلع شدم نمونه ام وی ام 550با گیربکس اتوماتctv به بازاراومده باتوجه به تعریفی که از این گیربکس شنیدم تصمیم به خریدگرفتم خاهشن توضیح مختصری درموردفرق 550با315بدیدممنون میشم،، باتشکر

  18. سلام . من یک 315هاچ بک 91 صفر خریده ام و همه جا باهاش رفتم حتی خاکی های بسیار بد .فقط یکبار دسته موتور عوض کردم که ظاهرا”ضعیف است ولی ماشین بسیار خوبی است نسبت به قیمتش . من که نسبت به ماشینهای ایرانی . از این ماشین خیلی راضیم

  19. من یه دونه جک G 5داشتم ازشم خیلی رازیم ممنون ازملشینای ایران خیلی بهترن فقط قطعاتشم تو بازار پخش کونید که همه جا جابیفته من که راضیم خیلی ماشین عالیه تو منتقه ما فقط به خاطر قتعاتش مردم نمی خوان لتفن نمایندگی همه شهر ها بزارید

  20. با سلام
    کیفیت داشبرد و قطعات پلاستیکی در و اطراف در new x33 cvt چطور بود؟ آیا در مقایسه با خودروهایی ایرانی قابل قبول هست؟؟ داشبرد صدای اضافی ندارد؟

  21. واقعا خوشگله.خدایی اگه ماشین بدی هم باشه که نیست،انقد خوشگله که بازم میخرمش.والا انقدر میگن که شتاب نداره که یادم رفته بود یه عمر پژو پارس دوگانه داشتم و 8 سوپاپ بود و تو شتاب در حد پیکان.

  22. در ابتداي بررسي نوشتيد كه هر دو خودرو فيس ليفت هستند و تغيير عمده اي نسبت به نمونه قبلي خود نكرده اند . جالبه . مثلا” تغيير چراغ يك خودرو ، ساخت شركت ايران خودرو ، يك خودروي جديد ميسازه ولي تغيير گيربكس ايكس 33 از دستي به اتوماتيك آن هم از نوع CVT و تغيير موتور به DVVT و تغيير داشبورد و صندلي ها و تغيير رينگ ها از 16 به 17 و …. تغيير عمده اي نيست ؟ البته خود چري هم ادعاي ارائه خودروي جديد را نكرده و خوشا به عملكرد و تفكر درستشان . به راستي فرق 206 و 207 چيست ؟ آيا آن هم فيس ليفت است يا يك خودروي جديد ؟

  23. سلام من میخوام ازبین ایکس 33جدیدولیفان ایکس60 انتخاب کنم به نظر شما کدوم بهتره

    1. اگر كشش و قدرت خودرو را مدنظر داشته باشيد قطعا X33 بهتر از X60 هستش، من خودم هر دو اين خودروها را استفاده كردم X33 در مجموع بهتر بود

    1. 315 چون مجهز به سيستم فنر پيچشي ضد لغزش است به هيچ عنوان سر پيچ چپ نميكند، مگر اين كه راننده فرمان بدهد

  24. من با ام وی ام 315 نسل قبل تقریبا 60 هزار کیلومتر رانندگی کردم….گیربکس وحشتناک ضعیفی داره و مصرف سوختش نسبت به یک موتور 1.5 لیتری بسیار بالاست و اصلا قابل قبول نیست…آپشن هایی در رنج قیمتی خودش داره که خیلی از رقبا ندارن ولی کیفیته آپشن ها بالا نیست…خودم در یک ساله اول بالای 15 بار به نمایندگی رفتم برای رفع ایرادات الکتریکی و سنسور و دسته راهنما و ازین قبیل که کلا برای یک ماشین صفر این تعداد رفتن به نمایندگی بسیار بالاست…این ماشین فقط به درد مصرفه شهری میخوره و در مسافرت به شدت آزارتون میده مخصوصا اگه 4 نفر تو ماشین باشن…اونموقع کامل ضعف موتور و گیربکس حس میشه و از این ماشین زده میشید…اصلا ماشین اقتصادی نیست و بازار فروش نداره و مجبور شدم زیر قیمت بفروشم…ماشینیه که فقط به درد داخل شهر میخوره…..بزرگترین مزیت این خودرو اینه که فرمون نرمی داره..در مقابل با تمامه نرمیش نمی تونین به سرعت عمل و تیز بودن فرمون تکیه کنید چون اصلا تیز نیست….

  25. واقعا تشکر که واقعیت بیان کردید کاربران گرامی خودروهای چینی آن جیزی نیستتد که نشان میدهند بلکه برای بازار ایران و سایر کشورهای توسعه نیافته صادر شده و چیزی جز ارزآوری برای چین و آزمایش و آزمون و خطا در این کشورها ندارند آزمایش و خطل و مهندسی معکوسی که شما هزینه آنرا میپردازید و در موقع فروش باید بسختی بفروشید و ضرر

  26. من تازه mvm 315 new گرفتم قبلا هم دوو و 206 تیپ 5 داشتم بنظرم تا الان که باهاش روندم کاملا راضیم ماشین نرم و زیبا و با شتاب معقولی هست.

  27. خودروMT mvm 550 که در تاریخ 8/4/94 تحویل مالک گردیده است در همان روزهای نخستین مشخص شد که به جهت کیفیت پایین قطعات و مونتاژ ضعیف آن ایراداتی دارد که این ایراد ها به شرح ذیل می باشد:
    الف: ایرادات ناشی از مونتاژ ضعیف :
    1- برخورد اتصالات شیلنگ ها با بدنه خودرو:
    برخورد اتصال لوله (HOSE FITTING ) مربوط به گاز کولر با شاسی سمت راست خودرو که منجر به تولید صدای ناهنجاری در سمت راست خودرو می گردید که نمایندگی ها پیشنهاد باز و بست داشبورد را جهت پیدا کردن منشاء صدا می دادند ولی مالک خودرو پس از جستجوی فراوان عیب را در داخل موتور پیدا کرده و با نصب چند عدد لاستیک ضربه گیر مشکل را حل نمود. (تصویر شماره 1)
    2- لق بودن چرخ دنده ها در داخل دیفرانسیل:
    صدای لق بودن قطعه ای در زیر خودرو به گوش می رسد که به جهت مشکل ذکر شده در بالا صدای این دو مورد به سختی قابل تمیز دادن بود تا اینکه با حذف صدای مورد 1 مشخص شد صدا از دیفرانسیل و داخل گیربکس است و لقی چرخ دنده ها ی آن تا حدی است که با وجود گرفتن کلاچ و قطع اتصال موتور با جعبه دنده و افزایش دور موتور تا 2000 rpm صدا به وضوح به گوش می رسد که با گرفتن دو محور پلوس ها در دست صدا کاهش می یابد که این حاکی از معیوب بودن دیفرانسیل می باشد.
    3- عمل نکردن دزدگیر و POWER WINDOWS :
    پس از تحویل خودرو ریموت درب ها به درستی عمل نمی نمود به طوری که دزدگیر غیر فعال بوده و صفحه آبی جلوی خودرو ساعت ها روشن می ماند و power windows عمل نمی کرد که با مراجعه به چند نمایندگی اعلام گردید این خودرو فاقد POWER WINDOWS می باشد با این حال وقبل از باز و بست بی مورد بعضی سیستم ها مشخص گردید کاپوت جلوی خودرو کج نصب شده و شاسی زیر درب را رد می نماید که با گذاشتن لاستیک زیر درب مشکل حل گردید.(تصویر شماره 2)
    4-شل بودن مهره سر باتری :
    چراغ چک خودرو چندین بار خاموش و روشن گردید که خوشبختانه به مدد یک کارشناس برق مشخص گردید مهره سرباتری خودرویی که شدیدا حساس به نوسانات برق می باشد کاملا شل بوده و با دست سر باتری بر داشته می شود که رفع عیب گردید.
    ب: ایرادات ناشی از کیفیت پایین قطعات :
    1-تشکیل منافذ ریز در گردگیر پلوس :
    در کیلومتر 3000 مالک خودرو متوجه پاشش گیریس از منافذ ریز تشکیل شده بر روی گردگیر پلوس گردید درصورتی که نباید گردگیرپلوس حتی به فرض نامرغوب بودن جنس در چنین کیلومتری و مدت زمان کوتاهی که از مصرف آن می گذرد با چنین ایرادی مواجه شود .متاسفانه در کمتر از یک هفته بعد از اتفاق ذکر شده گردگیر پلوس سمت دیگر خودرو دچار عارضه مشابه گردید.(تصویر شماره 3)
    2-نامرغوب بودن قطعات لاستیکی زیر و بند خودرو:
    نامرغوب بودن قطعات لاستیکی زیر و بند خودرو منجربه تولید صدا از زیر و بند و همچنین کمک فنر سمت راننده می شود.

    با توجه به باقی بودن ایرادات اساسی از جمله مشکل در دیفرانسیل خودرو که عدم رفع آن و یا حتی تعمیر آن می تواند مشکلات عدیده ای برای گیربکس بوجود آورد و رفع عیب آن فقط با تعویض گیربکس امکان پذیر است همچنین کیفیت پایین قطعات و اینکه ایرادات مذکور پس از دو ماه در یک خودرو صفر کیلومتر ایجاد شده خودرو مذکور از کیفیت مطلوب – با لاخص با توجه به قیمت آن- برخوردار نمی باشد.
    اینجانب به تعمیرگاه مرکزی مدیران خودرو نیز مراجعه نمودم و با مشورت با صاحبان خودرو مشابه خود متوجه شدم حداقل مشکل دیفرانسیل آن حالت عمومی دارد و پس از تعمیر نیز بهبود نمی یابد که از لحاظ منطق نیز می توان گفت مجموعه گیربکسی که در کارخانه و بی شک تحت اصول خاصی اسمبل شده و این مشکلات را دارد … تعمیر آن نیز حتمی بی ایراد و راضی کننده نخواهد بود….
    البته خرید این خودرو شما را از سر در گم شدن نجات می دهد چرا که بعد از مشاهده این همه عیب در یک خودرو نمی توانید آن را بفروشید و مشتری اول و آخر آن خودتان هستید و باید از این پس با نمایندگی های این خودرو ساز سر گرم بشید…

  28. حدود 2 ماه است خودروی x33 new را خریداری کرده ام .
    هیچ مشکلی در این خودرو مشاهده نکرده ام
    سواری خودرو در جاده کاملا خوب و عالی می باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا