اخباراخبار داخلیفناوری و تکنولوژی

تصادف سنگین بسترن B50 F + تصاویر

یکی از کاربران سایت در باره این تصادف اینگونه نوشته است

“سلام چند تا عکس مربوط به تصادف یک خودروی بسترن B50f دارم که توی تعمیرگاه مرکزی گروه بهمن توی کیلومتر 13 جاده قدیم قرار داشت. اینطور که یکی از کارمندان نمایندگی مذکور میگفت خودرو واژگون شده و چند بار روی زمین غلط زده. 3 نفر سرنشین داشته که هر سه نفر سالم از این خودرو بیرون آمدند. طبق مشاهده خودم هم همانطور که توی عکس هم مشخص هست آسیب به بدنه خودرو شدید بوده ولی فضای داخل ماشین تقریباً آسیبی ندیده بود به طوری که داشبورد، صندلی ها و حتی تریم درها چندان دچار آسیب نشده بودند.ایربگ های جانبی هر دو باز شده بودند ولی ایربگ های جلو باز نشده بودند که احتمالا به این دلیل بوده که ضربه از سمت جانبی به ماشین وارد شده بوده. با وجود آسیب شدید به بدنه ، احتمالاً باز شدن ایربگ های جانبی و بستن کمربند ایمنی توسط سرنشین ها و همچنین اینکه ستونهای ماشین تا حدی مقاومت خودشون رو حفظ کرده بودند باعث شده که سرنشین ها سلامت از ماشین خارج شوند. نوع آسیب های وارده به این ماشین به نظرم به نوعی تایید کننده ستاره های ایمنی اخذ شده توسط آن در موسسه تست تصادف چین هست که این خودرو در انجا 4 ستاره از 5 ستاره اخذ کرده که با توجه به سهل تر بودن تست های این موسسه نسبت به موسسات معتبرتر مثل یوروانکاپ به نوعی نشان دهنده ایمنی متوسط این خودرو هست. عکسها از لینکهای زیر قابل مشاهده است”

بسترن بی 50 ایمنی

اولین تجربه رانندگی با بسترن B50 F – مزدا 6 چینی

اولین تجربه رانندگی با بسترن B50 F – مزدا 6 چینی

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار: http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد): https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز): https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

67 دیدگاه

  1. شاید به نظرم میاد اما اثری از برخورد جانبی روی ماشین نیست. فکر نمیکنم در اثر ضربه جانبی ماشین چپ کرده باشه بیشتر به نظر میاد به صورت ناگهانی زاویه حرکت تغییر کرده ماشین به یک طرف کشیده شده بلند شده روی سقف قسمت عقب راننده اشتباه نکنم فرود اومده جلوب کاپوت سمت کمک راننده به زمین خورده بعد کشیده شده رو زمین.
    در هر صورت قطعا سرعت زیادی داشته. چون کف این بستورن ها هم پایینه یعنی نقطه ثقل پایینی باید داشته باشه.
    راستی کسی میدونه چه فشار جانبی رو بستورن میتونه تحمل کنه؟
    ما ایرانی ها از جون گذشته رانندگی میکنیم الله وکیلی! 😀

  2. یعنی واقعا ماشینای چینی شرف دارن به این ماشین های ایرانی،فقط یک نمونش همین ایمنی ماشین هست که الان ایمن ترین و محکم ترین ماشین ایرانی ها سمنده که با یک بار معلق زدن همه افراد داخل ماشین میمیرند و کلا ماشین مچاله میشه ولی ماشینای چینی مثل همین بسترن که فقط 4 ستاره ایمنی دارند و یجورایی از نظر ایمنی متوسط حساب میشن برای اونا الان مشخصه که داخل ماشین کمترین اسیبا دیده و ستون ها هنوز پابرجا هستن واقعا ادم پولشا باید برای چینی حتی شده بده ولی برای ماشین ایرانی نه،ولی حیف که همه چیز برعکسه مثل همین امار اخیر فروش خودرو های چینی در برابر ایرانی

    1. ستاره های ایمنی موجود در برابره خواست خدا رنگ میبازن.ممکنه خدا سرنشینان یه خودرو رو با یه ستاره زنده نگه داره ولی یه خودرو دیگه رو با ۱۷۴۷۰۰۰۳۲۹ستاره راهی دیار باقی کنه.

      1. خب این الان یعنی خودرو بی ستاره خوبه!!!شما از قضا و قدر اطلاعی دارید یه روز حضرت علی با شاگرداش زیر یه دیوار سست نشسته بودن بلند شد رفت اونور نشست یکی بهش گفت از خواست خدا فرار میکنی گفت از قضای خدا به قدرش پناه میبرم .تقدیر با منطق و قوانین طبیعت نوشته میشه و شما مختاری کدوم تقدیرو انتخاب کنی اگر یهنفر هم تو ماشین بی ستاره زنده مونده شرایط دست به دست هم داده ککه اینطور شده خواست خدا نبوده خدا خودش میگه انسان خودش مسئول سرنوشت خودشه خواهشا این خرافاتو از ذهنتون پاک کنید

  3. ماشين هاي چيني امنيت نسبتا خوبي دارند.نمونش همين ماشين و ام وي ام ٣١٥ كه تو همين سايت تصاويرش منتشر شده.ماشين هاي ايران خودرو از اجناس درجه ٣-٤ چين استفاده ميكنند.حداقل ماشين هاي چيني موجود تو بازار مثا ام جي ليفان جك از قطعات درجه١-٢ هستند و اكثر قطعات با همكاري قطعه سازاي بزرگي مثل بوش ساخته شدند.

  4. قسمت سرنشین های عقب کامل له شده…اونوقت تعریف میکنین از ماشین؟؟؟ عکس های گرفته شده بجز عکس اول قسمت عقب رو نگرفتن…ماشین اشغاله چینی تعریف کردن داره. …چانگان چانگان میکردین ، کم فروش و میشه گفت بی فروش مونده رو دست. وجدان داشته باشیم ..ماشین له شده. اون عکس جیلی که از دره پرت شده رو نشون بدین..4 چوب ماشین سالم . این ماشین پیچیده به هم. کسی طرفداری کنه اول یه فیلم تست تصادف معتبر و با کیفیت قرار بده. بعدا قر بزنه که بسترن خوبه و چرا میزنی تو سر ماشین.

    1. ولوو xc90 هم اگه از دره بیفته پودر میشه !
      ایمنی جیلی بالاست ولی نه در این حدی که شما فرمودین 🙂

    2. نوشتار شما لحن عصبانی و تند دارد و از کلمات نامناسب استفاده نمودید این روش کامنت گذاشتن جالب نمیباشد

  5. بنده خوذم سالهاست مشتری گروه بهمنم و مزدا دارم ولی متاسفانه این محصولات جدید …
    در هر حال پایین آمدن سقف عقب خودرو و شکستگی و بیرون زدگی قسمت پنجره درها تنها نشان ا ز طراحی غلط و ایمنی ناکافی .
    امیدوارم به رویه سابق برگردن . البته ذکر این نکته این لازم که با تمام این تفاسیر از تمام خودروهای تولید دخل امنتر

    1. شرکت بسترن زیر مجموعه فاو هست و تمامی محصولاتش از پلافرم مزدا استفاده می‌کنه!
      جالبی‌اش اینه که این ماشین که از پلتفرم نسل۱ مزدا۶ استفاده می‌کنه از بسترن بی۷۰ که از پلتفرم نسل۳ مزدا۶ استفاده می‌کنه ایمن‌تره!
      البته جیلی یک ستاره بیشتر از این ماشین داره! ولی چند نمره فرقشونه و خیلی نیس!
      یعنی اگه این با ۴۵ امتیاز ۴ ستاره داره ، یه ماشین مثلا با ۴۸ امتیاز ۵ ستاره!

      1. زیاد به تست های چینی ها اعتماد نکنید
        چون برای خودروها تست جامع انجام نمیدن و برای هر خودرویی تست ها رو کم و زیاد میکنن
        در ضمن سطح ستاره دهی هم در انکپ چین خیلی پایین هست و مثلا (دقیق نمیدونم) اگر خودرویی از 60 امتیاز 35 بگیره بهش 5 ستاره کامل میدن
        در این مورد
        نوع چپ شدن ماشین و سطحی که در اون چپ می کنه هم مهم هست اما در هر صورت قسمت عقبی سقف بسترن مقاومت خوبی نشون نداده و میتونه خیلی خطرناک باشه. پلتفرم هم بیشتر در تست های رودررو مهم هست و طراحی بدنه وستون ها ربط چندانی به پلت فرم نداره و اگر ضعفی در ستون ها بسترن دیده بشه نمیشه به مزدا 6 تعمیم داد

        1. قطعاً تست های تصادف چین در حد استانداردهای موسساتی مثل یوروانکاپ نیست ولی اختلاف هم به آن حد زیاد نیست و امتیازات هم به آنگونه نیست که به هر ماشینی 5 ستاره بدهند. استانداردهای تست تصادف در چین هم در حال به روز شدن هست و از سال 2012 به استاندارهای اروپا نزدیکتر شده است. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر از مهندس علیرضا رحیقی را مطالعه فرمایید:
          http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-cncap-%DA%86%DB%8C%D9%86/

    2. دوست ارجمند شکستگی و بیرون زدگی چهار چوب پنجره توسط نیروهای امدادی و اتش نشانی به جهت بازنمودن درهای خودرو انجام شده .
      این تفاسیر واقعا عجیبه!!!(طراحی غلط !!!؛ ایمنی ناکافی !!!!)
      واقعا این طراحان نمیدانند چگونه اتومبیل باید طراحی کرد ! و برایشان باید تاسف خورد.!

      کل اگر طبیب بودیم سر خود دوا نمودیم

  6. شرکت فاو بهترین خودروساز بین خودروسازهای چینی است. معمولا همیشه اینطور بوده که شرکتهای کامیون ساز از نظر ایمنی بهتر از بقیه عمل کرده اند مثل شرکت volvo که ایمنی خودروهایش زبانزد است. ولی از حق نگذریم 206 خودمان هم در چپ کردن بهتر از این عمل میکند. بنده عکسها را با دقت دیدم به نظر میرسد خودرو حداقل دوبار روی سقف از بغل غلطیده و با توجه به وزن 1300 کیلویی و شرایط استاندارد ایمنی اروپا باید ریل سرتاسری سقف در مقابل نیرویی برابر با سه برابر وزن حداقل آسیب را ببیند یعنی چیزی حدود 40000 نیوتون که در آزمایش تست تصادف با زاویه 25 درجه به سقف کوبیده میشود و سقف نباید به داخل متمایل شود بلکه به صورت عدد 8 فارسی درآید (حالت شیروانی) ولی متاسفانه در این عکسها نه تنها تمایل به سمت بیرون مشاهده نمیشود بلکه حتی ستون C پشت سرنشین هم کاملا له شده و این ضعفی بزرگ برای ایمنی خودرو است.

  7. قطعاً خم شدن قسمتی از سقف در قسمت عقب نشان از ضعف عملکرد ایمنی این خودرو داشته است و احتمالاً اگر سرنشینی در زیر آن بخش از سقف بود از قسمت سر احتمال ضربه و اسیب جانی داشت ولی به هر حال در ارزیابی ایمنی باید به مجموعه عملکرد نگاه کرد. اینکه ایربگ باز شده ( بر خلاف نظر برخی ها که معتقدند ایربگ ماشین های چینی اصلاً باز نمیشه) اینکه با وجود آسیب فراوان به بدنه، جان سرنشینان حفظ شده همه نشان از ایمنی قابل قبول و نه عالی این خودرو داره. قطعاً ایمنی این خودرو در حد خیلی از خودروهای اروپایی، ژاپنی و حتی کره ای نیست ولی وقتی به قمیت خودرو نگاه کنید و با خودروهای ایمنتر مقایسه کنید تصدیق میکنید که داشتن همین حد از ایمنی هم به نسبت قیمت خودرو قابل قبول است.
    قبلاً حادثه ای نسبتاً مشابه برای یک خودروی جیلی رخ داده بود که عکسهای آن در لینک زیر موجود است:
    http://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7-cncap-%DA%86%DB%8C%D9%86/
    اگر دقت کنید به نسبت جیلی که ایمنی بالاتری دارد و 4 ستاره از یوروانکاپ دارد سطح اسیبی که خودروی بسترن دچار آن شده خیلی هم بیشتر از خودروی جیلی در بالا نیست ( هر چند که برای مقایسه دقیق باید جزییات دقیقتری از این دو حادثه داشت).

    1. آقا همچین میگید قیمت خودرو 80 میلیون قیمت کمی نیست ایمنی این خودرو رو باید با خودرو های در حدود 110 تومن مقایسه کنید چون اونها شامل تعرفه اند ولی این خودرو نیست

      1. قیمت 80 میلیون نسبت به قیمت خودروهای مشابه کره ای و ژاپنی و اروپایی که از حدود 120 میلیون قیمتشون شروع میشه ( نظیر سراتو، النترا، کرولا، فلوئنس و ….) کم محسوب میشه. این خودرو هم تعرفه داره ولی کمتر از وارداتی هاست و البته معیار ما برای قضاوت قیمت داخل ایرانه قطعاً اگه میشد خودروهای دیگر هم با تعرفه پایینتر خرید انتخاب اکثر کسانی که بسترن خریدند ماشینهای دیگه بود. مثلاً اگه میشد النترا یا مزدا3 یا فلوئنس فول با صد میلیون خرید خودم میرفتم سراغ اینها. ولی با این قیمت نزدیک 80 میلیون خریدش به نسبت بقیه به صرفه است. از نظر ایمنی هم در مقایسه با خودروهای هم رده قیمتی اگه بهترین نباشه بد هم نیست. توی این رده شاید فقط جیلی باشه که یک مقدار ایمنی بالاتری نسبت به بسترن داره.

  8. مهندسین عزیز، میزان امنیت ماشین از ظاهر نیست، ماشینی که خم نشه خیلی خطرناک تره چون نیرو رو کاملا به سرنشین منتقل میکنه، بدنه با جذب ضربه تو خودش و پخش کردنش تو سطح اتاق جلوی وارد شدن نیرو رو میگیره، مثلا شما اگه با ۱۰۰تا با پیکان تصادف کنید احتمال مرگ خیلی بیشتر از ۲۰۶ هست با اینکه ممکنه کمتر جمع بشه

    1. حرف شما درمورد جذب نیرو درسته ولی تخریب شدن ستون ها مستقیماً روی سرنشینان اتاق تأثیر میذاره !

    2. دوست من ما هم نمیگیم بدنه نباید خم بشه ،باید خم بشه تا از شدت نیروی وارده کم و جذب اتاق بشه،
      ولی سقف ماشین قضیش کاملا فرق داره عزیز من ، به نظرت سقف هم برای جذب ضربه باید بره داخل اتاق!!!!!
      این ماشین ایمنی قابل قبولی نداره ، شاید در حد سمند خودمون یا کمتر باشه ،لطفا کسانی که این ماشینو دارن خودشون رو گول نزنن و برای حفظ جونشون خیلی احتیاط کنن ،
      بنده خودم هم با ماشین جیلی چپ کردم ،ولی خدا رو شکر برای خانوادم اتفاق خاصی نیافتاد
      در اون موقع متوجه شدم که فقط داشتن بدنه محکم به عنوان ایمنی محسوب نمیشه،بلکه کل سیستم فرمان و بدنه و ترمز و… باید طوری باشد که در سرعت 110 کیلومتر با یه فرمان گرفتن نسبتا تند ،ماشین به راحتی چپ نکنه،منظورم اینه که پایداری ماشین هم خیلی مهمه ،اگه سیستم پایداری داشته باشه که قضیش فرق میکنه ،
      بنده حدود دو سال پیش با سرعت حدود 110 کیلومتر به خاطر حواس پرتی داشتم میرفتم رو سکوی پلهای کوچیک که زیر جاده هستن ، به خاطر همین فرمانو یه دفه چرخوندم و نزدیک 7 یا 8 بار ملق زدم ،جیلی بدنه محکمی داره ولی خیلی راحت چپ میکنه
      فقط امیدوارم و آرزومیکنم برای هیچ کس و هیچ بنده ای این اتفاق نیفته ،

    3. حرف شما درباره تست ضربه از جلو صدق میکنه نه سقف ماشین
      چون درباره سقف محدوده تغییر بسیار کم هست و خم شدن ستون ها باعث شکستگی گردن و مرگ سرنشین میشه و اتفاقا در مورد سقف باید به شیوه ایمنی قدیمی و “محکم کاری” عملی کرد
      در تست سازمان ایمنی بزرگراه امریکا که تنها تست سقف و ستون خودروها در حال حاضر هست هم همینطوره. فشار توسط یک صفحه فلزی به یک گوشه از سقف وارد میشه و حداکثر تغییر در سقف 5 اینچ یا 12.5 سانت در نظر گرفته شده و هر خودرو باید بتونه حداقل 3.5 برابر وزن خودش رو برای گرفتن نمره قابل قبول و 4 برابر برای نمره خوب تحمل کنه

    4. خودرو در قسمت اتاق نباید خم بشه اگه توجه کنی در تمامی مسابقات اتومبیل رانی که تصادفات سنگین رخ میده خودرو ها دارای رول بار هستند تا از تغییر شکل اتاق جلوگیری کنن

    5. دوستان و کارشناسان عزیز و گرامی ؛ لطفا از نظرات غیر منطقی بپرهیزید ، ایمنی خودرو با 4 کیسه هوا ، ترمز عقب دیسکی و کنترل پایداری رو با سمند مقایسه میکنید ؟ متاسفانه ما عادت به افراط داریم ، یا از یک خودرو اسطوره میسازیم یا کاملا تخریبش میکنیم ، هر خودرو باید با توجه به قیمت و سگمنتش مورد بررسی قرار بگیره ، شما بدون شک اول باید رانندگی خودتون رو اصلاح کنید چون کسی که چپ میکنه در درجه اول ضعف در رانندگی داره ، شما باید به صورتی رانندگی کنید که حتی در صورت پدید اومدن مشکل بتونید ماشین رو جمع کنید ، متاسفانه شاهد این هستیم رانندگان عزیز با سرعت بسیار بیشتر از محدوده مجاز یا مثل شما با حواس پرتی تردد میکنن و بعد از حادثه همه رو مقصر میدونن بجز خودشون ! من در منطقه آزاد زندگی میکنم و شاهد مرگ راننده های کامارو و ماستنگ و … بودم ، پس فکر نکنید خودروی ایمن جونتون رو نجات میده . شما هم در سرعت 110 اگه چپ کردین حتما فرمون بسیار بدی دادین چون من خودم با جیلی رانندگی کردم در حدی که شما میگید ناپایدار نیست.
      اما در مورد ستون ، بله عزیزان سقف خودرو باید وزن رو تحمل کنه و خم نشه اما این زمانی هستش که وزن خودرو روی کل سقف باشه ، زمانی که نیروی موضعی در قسمتی از سقف وارد بشه به دلیل جمع شدن نیرو روی سطح کمتر مقدار اثر نیرو بیشتر میشه ، مثلا شما زمانی رو در نظر بگیرید که خودرو از زمین بلند میشه و با ستون c به گارد ریل برخورد میکنه، این حالت دیگه شما نمیتونید بگید سقف باید وزن رو تحمل میکرد چون کل وزن خودرو و سرنشینان + نیروی جنبشی خودرو دقیقا به ستون وارد میشه، در مورد این خودرو هم کاملا واضحه که ضربه بسیار بدی به صورت موضعی بالای ستون c وارد شده ، چون اگه قرار بود سقف از قسمت عقب و ستون ها ضعیف باشه باید از هر 2 ستون عقب جمع میشد یا حتی از هر 6 ستون اما میبینید که بصورت موضعی فقط در یک طرف جمع شده که ناشی از وارد شدن نیروی موضعی ( در اثر فرود روی اون ستون یا برخورد ) هستش ، به همین دلیل (وارد شدن نیرو به سطح کم ) تصادف با تیر برق یا درخت بسیار کشنده تر از تصادف با دیوار هستش .ممنون که خوندین .موفق باشید

  9. سلام

    در کل با توجه به اینکه سرنشینانش سالم موندن و داخل خودرو اسیب کمی دیده خوبه و نشان از امنیت نسبتا مناسب بسترن داره.
    اما ستون c و سقف سمت شاگرد بدجوری له شده و احتمال میدم اون قسمت سرنشینی نبوده وگرنه اسیب شدید میدید یا منجر به فوت میشد.

    خودم از علاقه مندان بسترن هستم

  10. این ماشین چپ کرده نه کامیون زده ونه به ماشین دیگه توچپ شدن ماشین زیاد پرس نمیشه.

  11. تصادف در شهر اتفاق افتاده نه جاده
    اتومبیل بسترن مقصر نبوده و اتومبیل دیگری باعث این اتفاق و چپ کردن بوده.

  12. در نمایندگی گفته شد که اتاق خودرو و سایر قسمتهای صدمه دیده کلا تعویض میشود و زمان تعمیر حدود 1 ماه است

  13. مقاومت اتاق در این چپ شدگی بسیار خوب بوده زیرا وزن در این هنگام با 4 سرنشین بزرگسال حدود 1.7 تن یا 1700 کیلو گرم بوده
    جالب اینجاست که اسکلت اتاق در ناحیه درها تکان نخورده و شاسی و زیربندی وخود اتاق سالم مانده است بنظر می اید بیشترین فشار در ستون C وارد شده که شامل وزن خودرو و اینرسی حرکت ان و ضرب تصادف و .. میباشد

  14. این تصادف منجر به ترکیدن لاستیک جلو خودرو در سمت راننده شده که در چپ شدن خودرو بی تاثیر نبوده است.

  15. ظاهرا ماشین این مالک بد شانس که گیر یک ادم بی مبالات افتاده نو بوده و از ارمهای روی شیشه مشخص است

  16. مسئول پذیرش نمایندگی مرکزی اقای قربانی بطور کامل توضیح دادند و گفتند تعداد سرنشین خودرو 4 نفر بوده است.

  17. من در جایی که اتومبیلهای تصادفی در ان نگهداری می شود رفته ام چه تویوتا لندکروزرها و بنز و ب ام و ها و ماشینهای اخرین مدلی که در انجا می بینید که پکیده اند ایا این دلیل نا ایمن بودن انها است؟
    خیر چون تصادف در هر جا و هر فرمی شرایط خاص خود را دارد و دو تصادف در یک مکان را نمی توان عینا مثل هم دانست. چون همه پارامترها یکسان نمی باشد

  18. اصولا تصادفات جاده ای و خیابانی معیار درستی برای سنجش ایمنی اتومبیل نمی باشد

    1. پس ما نمیتونیم بگیم پراید ایمنی نداره چون توسط هیچ موسسه ای تست نشده و مبنای ما تصادفات جاده ای و خیابانیه

      1. بواقع میتوانیم بگوییم پراید اگر ایمنی داشت تاییدیه ای از یک موسسه معتبردر crash test می داشت که در ان مختصات ایمنی خودرو با امتیاز کسب شده ان قید میگردید.
        حال که فاقد ان است در مورد پراید چگونه باید قضاوت کنیم.
        قضاوت از روی تصادف در شهر و جاده را یک فرد عامی نیز می تواند انجام دهد ولی این نوع نظر دادن فاقد محاسبات کنترل شده نیروهای وارده وبلطبع سنجش نیروی اعمال شده به شاسی و اتاق و سرنشین است و در نتیجه تعیین میزان مقاومت خودرو در برابر ضربات با اعداد بدست امده است.
        خودرویی که حائض رتبه 4 ستاره ایمنی از یک موسسه مشخص است میتوان گفت که از خودروی که فقط 3 ستاره از همان موسسه دریافت نموده امتیاز بیشتری اورده پس براساس ان قاعدتا باید مقاومت بیشتری در تصادفات از خود نشان دهد.
        در مورد پراید نظر شما چیست؟

  19. فقط معیار ایمنی با تست تصادف در موسسات مجهز قابل استناد است چون دقیقا همه شرایط را سعی میکنند با یک معیار همانند سازی کنند.

  20. من شخصا ماشین را از نزدیک دیده ام.
    متاسفم که در سایت دنده 6 بعضی از افراد از روی عکس مفسر ایمنی و کارشناس crash test شده اند و تخیلات خود را به جای مستندات فنی تحویل خلق اله میدهند.
    این عیب ما ایرانیان است
    برای همینه که به جایی نمی رسیم.

    1. جناب آرمان من با گفته شما کاملا موافقم که نمیشه از روی عکس در مورد ایمنی یک ماشین صحبت کرد و نتیجه گیری کرد.ولی متاسفانه خود شما هم دقیقا دارید همین کار را میکنید منتها در جهت مثبت و با دیدگاه حمایت از ایمنی این ماشین چینی!
      چند مورد هست که ایمنی ماشینهای چینی را به چالش میکشد:
      1-در حالی که چین مدعی پیشرفت شگرف در زمینه نزدیک شدن به سطح تکنولوژی جهانیست ولی تعداد کشته ها در تصادفات نسبت به جمعیت هیچ تاکید میکنم هیچ اختلاف معنا داری با کشته ها در ایران ندارد.در سال 2014 در چین 1300000000نفری 275هزار در تصادف کشته شده اند که میشود 21کشته در 100هزار نفر و در ایران کمی کمتر از 18000کشته در ایران 80میلیون نفری که میشود 22کشته در 100هزار نفر.
      2- از آنجائی که ایمنی به مجموعه توانائی توقف(ترمز) ,هندلینگ و پایداری (واژگون نشدن) ,مجموعه ابزارهاو تجهیزاتی که موجب کمتر آسیب رسیدن به سرنشینان پس از تصادف میشود که عملکرد این مجموعه خودش رو در نتیجه تست تصادف نشان میدهد , و توانائی ماشین در دیدن مناسب,ارگونومی, دیده شدن ,روشنائی, و…گفته میشود و به هیچ وجه نمیتوان تنها نتیجه تست تصادف را بعنوان ایمنی معرفی کرد .همانگونه که داده های آماری میگویند در هر 1میلیون کیلومتر رانندگی یک بار تصادف سنگین منجر به مرگ پیش میاید ولی در هر 100 کیلومتر رانندگی دهها پیچ خطرناک در مسیر ما قرار دارد پس برای ارزش گذاری هرکدام از قابلیتهای بالا هم محاسبات و بحث مفصلی لازم است . و به طور وضوح و بر اساس تمامی گزارشات کارشناسی در باره ماشینهای چینی آنچنان هندلینگ و پایداری مناسبی ندارند(همانگونه که خودتون اشاره کردید این ماشین در اثر واژگون شدن به این روز افتاده)
      و همچنین از نظر ترمز هم اصلا شاخص نیستند و در نهایت نتایج تست تصادف چین هنوزم با اینکه ارتقاء داده شده اند با سطح نتایج یورو ان کاپ فاصله زیادی دارند که البته نمونه های کاملا واقعی برای این موضوع هست.
      یک توضیح هم خدمت دوستان که روی 4ستاره جیلی از یورو ان کاپ خیلی تاکید میکنند که البته 4ستاره گرفته منتها نمونه اختصاصی که قرار بود به نوعی سفیر چین در اروپا باشد و لی نشد با داشتن مجموعه کاملی از تجهیزات مانند ESP و.. موفق به کسب 4ستاره شد و حتی نمونه تست شده 80 کیلوگرم سنگین تر از نمونه ارائه شده در ایران بود و کیفیت قطعاتش هم کاملا متفاوت با نوع ایرانی اون بوده و هست پس در خوشبینانه ترین حالت جیلی موجود در ایران 3ستاره میتونه از یورو ان کاپ بگیرد.
      اگر قراره بگردیم و هر نمونه ای که تصادف کرده ولی به سرنشینان آسیب جدی وارد نشده را عکسبرداری کنیم و بعنوان شاهد ایمنی خودروهای چینی در این سایت و یا سایتهای دیگه قرار بدهیم به شما قول میدهم تعداد عکسهای پراید و پیکان که همیگونه چندین وارو زده اند ولی آسیبی به سرنشینان وارد نشده بسیار زیاد هست .آیا پیکان و پراید را میتوانیم ایمن بنامیم؟!.پیش از این در بخش ایمنی جیلی تجربه واقعی خودم از تصادف با پیکان مدل 54 که روی جاده 3 معلق زد و با سقف به شانه عمیق جاده افتاد را بطور مفصل بیان کردم که خوشبختانه از 3سرنشین حتی یک قطره خون هم از دماغشون نیومد وضعیت فیزیکی ماشین هم بهتر از این بسترن بود.
      من یکبار دیگر از دنده 6خواهش میکنم از گذاشتن اینگونه عکسها که در بسیاری اوقات موجب شبهه میشود خودداری فرمایند به ویژه که تاکنون عکسها فقط به ماشینهای چینی تعلق داشته اند.

      1. در واقع قرار بود فیلم کرش تست این ماشین هم ضمیمه تصاویر باشه که به دلیل بروز مشکل فنی این کار انجام نشد اما من حیث المجموع میشه گفت که ایمنی بسترن با توجه با نتیجه کرش تست مناسب هست اما تست چپ شدن در C NCAP انجام نمیشه و بنابراین این تصادف استثنائی بوده که ارزیابی خودرو حتی با مطالعه نتایج تست های ایمنی هم امکان پذیر نیست.بنابراین این عکس ها جالب توجه به نظر می رسند.

  21. اگه به صندلی عقب سمت شاگرد توجه کنید میبینید سرنشین عقب خونریزی داشته و دلیلش به احتمال 99 درصد نبستن کمربند ایمنی توسط سرنشین بوده که متاسفانه فرهنگ بستن کمربند ایمنی توسط سرنشینان عقب هنوز تو کشور جا نیوفتاده.به امید روزی که همگی قوانین راهنمایی رو رعایت کنند تا این همه شاهد ضایعات مالی و جانی نباشیم.ضرر مالی رو میشه جبران کرد ولی ضرر جانی رو هرگز

    1. من که ماشین را از نزدیک دیدم حتی به اندازها 1قطره خون در هیچ جا ی اتومبیل چه در داخل و چه در خارج از ماشین ندیدم
      بابا بس کنید چرا ماها اینجوری هستیم از کاه کوه میسازیم.

  22. طراح خواسته شیب شیشه عقب را بیشتر کند تا مدرن تر جلوه کند (چیزی شبیه به آئودی آ8) این مسئله باعث شده طول شیشه عقب بیش از حد بزرگ شود و از طرفی طراح خواسته صندلی های عقب را تا حدامکان به سمت عقب شیفت دهد تا فضای بزرگتری را برای پای سرنشینان عقب فراهم آورد . این مسائل باعث شده پشت سری های عقب بیش از حد زیر شیشه باشد. اگر به عکسها دقت کنید پشت سری ها زیر سقف نیست بلکه زیر شیشه شکسته شده است و این یعنی کمبود ایمنی برای سرنشینان عقب. طراحی انتهای ریل سقفی یا همان ستون C بسیار متفاوت است با طراحی خودروهای مدرنی مثل آئودی آ 8 که طراح سعی کرده خودرو را شبیه آن درآورد. عکس عقب آئودی آ8 را نگاه کنید و با عقب بسترن مقایسه کنید . اولا پشت سری ها تا این حد زیر شیشه عقب نیستند دوما یک پروفایل عرضی از داخل سقف بالای پشت سری های عقب باعث استحکام بیشتر سقف شده که در بسترن موجود نیست سوما خود ستون سی اینقدر شیب ندارد
    البته پشت آئودی دنیایی از عقلانیت و تحقیق و علم و تکنولوژی است نه یک کپی کاری ناشیانه

    1. توصه می کنم عکسهای مزدا 6 نسل 1 که تا سال 2008 شامل این مدل می شود را ملا حظه نمایید.
      ملاحظه می نمایید غیر از لچکی شیشه در عقب بقیه با بسترن در شیشه عقب مو نمی زند بواقع طرح همان است

    2. دوست عزیز شما با این عکس ها و تفسیر بسیار کارشناسیتون علم رو یک پله به جلو هدایت کردین . پیشنهاد میکنم یکم عمقی تر بحث کنید . این که طراح شیب شیشه رو زیاد کرده تا مدرن تر جلوه کنه و پشتیها رو ……. شما یه نگاه به سوناتا YF بندازین تا ببینید جریان چیه . بعد بسترن رو با آئودی مقایسه میکنین ؟ اگر با تولیدات داخل مقایسه کنید نتیجه معقول و قابل استفاده برای خریداران این خودرو به دست میاد
      یا علی

      1. امیدوارم بتوانم منظورم را تفهیم کنم
        در پشت مدلهایی مثل سوناتا یا مزدا 6 یا آئودی ذکر شده درست است که شیب شیشه عقب بالا میباشد ولی شیب ستون c یا همان انتهای ریل سقفی کمی به خط عمود نزدیکتر و هیچ شباهتی به بسترن ندارد. در این خودروها روی گلگیر عقب یک پله خورده (یک انحنا) که به کمتر شدن شیب از بغل کمک میکند. اگر دقت کنید در تمام مدلهای ارپایی این پله هست و همین باعث میشود ستون قائم تر شود نه تا این حد خوابیده

  23. دوست عزیز انتهای ستون در قسمت عقب این خودرو نه تنها هیچ شباهتی به مزدا 6 ندارد بلکه حتی ابتداییترین اصول خودروسازی هم در این کپی کاری عجولانه رعایت نشده . واقعا نمیتوانم درک کنم شما چه اصراری دارید بالاجبار به همه بقبولانید که ایمنی این خودرو بالاست؟

  24. مسلم که خودرو های چینی در زمینه ایمینی آنچنان که باید امن نیست . در هر حال زنده ماندن سرنشین معیار ایمنی نیست . کسی در قسمتی که سقف عقب خم شده ، اگر بود حتما به دیار باقی می شتافت .

    1. قطعا سه نفر جلو نبودن!
      احتمالا بیش از یک بار اون ناحیه ، اول برخورد کرده به زمین و همه نیرو بش وارد شده!

  25. دوست عزیز بنده نمیگم اشتباه نکردم و یا در حد راننده های حرفه ای هستم ،
    من یه راننده معمولیم که فقط برای مصارف شخصی و برای خانواده این ماشینو خریده بودم
    حرف من اینه که ماشینی که با سرعت 110تا داره میره چرا باید به راحتی چپ کنه ،در ضمن فرمان رو در حدی که شما میفرمایید هم نچرخوندم ، و حالتی بود که هر راننده از خودش این واکنش نشون میده
    اگه جیلی دارید حتما میدونید که بیشتر از سرعت 110 ماشین چقدر ناپایدار میشه ،و اگه متوجه شده باشید تعداد چپی های این ماشین روزبه روز داره بیشتر میشه
    نظر من اینه که اگه خودروسازهای ژاپنی یا اروپایی مهندسی و تکنولوژیشون درحد دکترا باشه جیلی و خودروهای چینی تازه میخان وارد دوره راهنمایی بشن و چند سالی مونده تا پخته و کارکشته بشن ، و نباید به راحتی بهشون اعتماد کرد
    من فقط این مطلبو گفتم تا دوستانی که این ماشین یا هر ماشین دیگه ای دارن خیلی مواظب باشن و به ستاره های ماشینشون اعتماد نکنن

    1. منظورتون جیلی بود که با ان چپ کردید
      متاسفانه سیستم تعلیق جیلی در عقب از نوعtorsion bar است که یک سیستم تعلیق غیر مستقل میباشد. و نمونه این تعلیق در تندر 90 هم استفاده شده است که باکمترین فرمان دهی در سرعت بالا ناپایداری را به اتاق منتقل مینماید.

  26. واقعا احسن…چندروز پیش جک اس5 که با 160تا با کامیونت تصادف کرد نه تنها چیزیش نشد بله کامیونت رو هم چپ کرد
    حالا هم این بسترن…
    انصافا ماشینای چینی از هرلحاظ بهتر از ماشینای وطنی هستن…حداقل میدونیم که تاحدودی امنیت داریم

    1. البته در این که خودروهای چینی امنیت نسبتا خوبی دارند بحثی نیست ولی از نظر فنی و علمی حتی پیشرفته ترین خودروها هم در صورت تصادف با سرعت بالای ۱۵۰ کیلومتر کاملا متلاشی میشن و مرگ سرنشین حتمی هست.

  27. بابا این چینی مینی ها رو نخرین حیف پول به اینا والا دنا پژو ماکسیما که بهترن از این پلاستیک های چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا