اخباراخبار خارجیاسلایدربررسینگاه

تغییراتی جذاب برای داچیا ساندرو، هاچ‌بک محبوب اروپایی

داچیا ساندرو، دومین مدل پرفروش بازار اروپا در سال گذشته بود و خودروهایی مانند فولکس واگن T-Roc، فیات ۵۰۰، فولکس واگن گلف و تویوتا یاریس را پشت سر گذاشت.

این هاچ بک رومانیایی یک خودروی ساده و در عین حال کاربردی و مستحکم در سگمنت B است که ابتدا در سال ۲۰۰۸ معرفی شد. نسل سوم ساندرو در سال ۲۰۲۰ عرضه شد و با توجه به استانداردهای آلایندگی سختگیرانه اروپا، به نظر می‌رسد که این آخرین محصول احتراقی باشد.

تغییراتی مهم در ساختار ساندرو

رندر اختصاصی موتور وان، ظاهر نسل چهارم ساندرو را به تصویر می‌کشد. این مدل احتمالا در حدود سال ۲۰۲۷، به یک خودروی الکتریکی تبدیل می‌شود و نشانه‌های طراحی را از خودروی مفهومی SUV Bigster به عاریت می‌گیرد.

در حالی که هنوز هیچ چیزی به طور رسمی تایید نشده، دنیس لو ووت، مدیر عامل Dacia، در مصاحبه با Autocar نکات اولیه را ارائه کرد. به نظر می‌رسد داچیا با ساندرو جدید، سگمنت B را رها نخواهد کرد و ابعاد ساب کامپکت و نسبت هاچ بک سنتی خود را حفظ خواهد کرد. برای اینکه این خودرو کمی بالغ‌تر به نظر برسد، انتظار می‌رود این شرکت رومانیایی، جدیدترین جلوپنجره خود را با همچنین قوس چرخ‌های پهن‌تر ترکیب کند تا ظاهری تهاجمی‌تر داشته باشد.

تمامی داچیاها از سال ۲۰۲۴ به بعد بر روی پلت فرم CMF-B رنو ساخته خواهند شد، در حالی که نسخه‌های الکتریکی بر روی پلتفرم CMF-B EV مربوطه تکیه خواهند داشت. به بیان ساده، ساندرو زیربنای خود را با خودروهای برقی کوچک آینده از اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی، از جمله رنو ۴ جدید، رنو ۵ و نیسان میکرا به اشتراک خواهد گذاشت.

قوای محرکه برقی در خودردهای داچیا

به منظور حفظ برچسب قیمت مقرون به صرفه خود، ساندرو برقی، احتمالاً از بسته باتری کوچکتری نسبت به رنو ۵ احیا شده استفاده خواهد کرد. مدیر عامل این برند حتی تأیید کرد که این مدل نسبت به رقبای خود، برد کوتاه‌تر و زمان شارژ طولانی‌تری خواهد داشت. اما با توجه به ماهیت بودجه داچیا و اقتصادی بودنش، این موضوع نباید غافلگیرکننده باشد. این برند در حال حاضر، ارزان‌ترین مدل الکتریکی در بازار اروپا، یعنی اسپرینگ را به فروش می‌رساند، که سال آینده با مدل جدیدی که بر روی پلت‌فرم متفاوتی نسبت به ساندرو سوار می‌شود، جایگزین می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا