اخباراخبار داخلیچینی

اس 5 اتوماتیک 88 میلیون، پیش فروش از اول بهمن ماه

قیمت و نحوه فروش:

پس از عرضه موفقیت آمیز محصول شاسی بلند «اس5» از سوی کرمان موتور، این شرکت خودروسازی بخش خصوصی تولید «اس5 اتوماتیک» را در برنامه تولید خود دارد بطوریکه قرار است پیش فروش این محصول از فردا(اول بهمن ماه) آغاز شود.
براساس این گزارش، “اس5 اتومات” 880 میلیون ریال قیمت گذاری شده است و در پیش فروش اولیه با 20 میلیون ریال تخفیف به خریداران واگذار خواهد شد.
در طرح پیش فروش این شاسی بلند اتوماتیک، علاقمندان با پرداخت 450 میلیون ریال برای تحویل خودرو در تیرماه سال آینده با سود مشارکت 20 درصدی می توانند نسبت به خرید این خودرو محبوب اقدام کنند.
محصول «اس5 اتومات» یک خودرو 4سیلندر 16 سوپاپ با حداکثر قدرت 174 اسب بخار است که از موتور بنزین سوز مجهز به سیستم پرخوران از نوع توربو شارژر به حجم 2000سی.سی بهره می برد. “اس5 اتومات” به گیربکس اتوماتیک دو کلاچه(6سرعته) مجهز شده و با مخزن سوخت 55 لیتری از حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت برخوردار است.

 

ابعاد این خودرو شاسی بلند 1660×1840×4430 میلی متر(ارتفاع×عرض×طول) می باشد که فاصله دو محور آن 2645 میلی متر و وزن خالص آن 1545 کیلوگرم است.

امکانات و تجهیزات این خودرو
امکانات و تجهیزات این خودرو شامل سان روف، آینه های جانبی برقی همراه با گرمکن، آینه های جانبی تا شونده برقی، چراغ های عقب LED، دارای دیمر(تنظیم كننده نور صفحه كیلومتر)، کامپیوتر سفری، تنظیم برقی صندلی راننده، مموری صندلی راننده، مجهز به گرمكن صندلی های جلو، مجهز به سیستم ISOFIX، سیستم ترمز كمكی هیدرولیك HBA، سیستم توزیع الكترونیكی نیروی ترمز EBD، سیستم پایداری الكترونیكی ESC، سیستم كنترل سرعت خودرو در سر پایینی HDC، سیستم كنترل ایستایی در سر بالایی HAC، ترمز پارك برقی EPB، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو+ كیسه هوای جلو و جانبی (4عدد) است.
یادآور می شود که «اس5 اتومات» به اخطاردهنده فشار باد چرخ ها، فرمان برقی + Servomotor، سنسور جلو و عقب، دوربین دنده عقب، سیستم پخش 5MP با خروجی USB ، IPod،AUX ،GPS، بلوتوث، دارای 6 بلندگو، كلیدهای مولتی مدیا روی فرمان، خروجی پاور 12ولت، شیشه Reflex، چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، سنسور باران، گرمكن شیشه جلو، استارت دكمه ای و سیستم ورود بدون كلید نیز مجهز شده است.

JAC_S5_auto

تجربه رانندگی

یک سال از ورود JAC S۵ به بازار کشور می‌گذرد.خودرویی که با قیمت ۷۳.۹ میلیون تومان اواخر سال گذشته تحویل مشتریان شد و در بازار آزاد و در داغ‌ترین معاملات شب عید قیمتش به مرز ۹۵ میلیون تومان نیز رسید.استقبال از S۵ با پیشرانه ۲ لیتری توربو که بیش از یک هیوندای توسان یا کیا اسپورتیج قدرت داشت به حدی زیاد بود که حتی باوجود فروش استثنایی سدان جک J۵ این شاسی‌بلند تازه‌وارد به پرفروش‌ترین خودرو کرمان موتور بدل شد.بهره‌گیری از مجموعه گسترده امکانات ایمنی و رفاهی ، طراحی ظاهری جذاب ، پیشرانه بسیار قدرتمند در کنار گیربکس ۶ سرعته تنها بخشی از عواملی بودند که موجب اوج گرفتن S۵ در بازار ایران شدند.دراین‌بین تنها یک خلاء برای شاسی‌بلند محبوب بازار ایران حس می‌شد و آن بهره‌گیری از گیربکس اتوماتیک روی S۵ بود.

به نظر می‌رسد انتظار‌ها به پایان رسیده و کرمان موتور به‌زودی نسخه اتوماتیک این شاسی‌بلند را روانه بازار کشور خواهد کرد.این شاسی‌بلند شهری در ظاهر به‌خصوص در بخش جلو تفاوت‌های محسوسی با جک S5 دنده‌ای ندارد و برای انتقال قدرت نه‌تنها به گیربکس اتوماتیک مجهز شده است بلکه این گیربکس اتوماتیک از نوع “دوکلاچه” است که با تکنولوژی نوین هم سرعت تعویض دنده‌ها را تسریع می‌کند و هم موجب کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود.در قلب S5 همان پیشران 2 لیتری توربو 174 اسب‌بخاری می‌تپد و امکانات و طراحی داخلی خودرو نیز نسبت به مدل دنده‌ای تغییری نکرده است.
مدتی قبل همزمان با سفر به شهر بم برای بازدید از کارخانه کرمان موتور ، فرصتی دست‌ داد تا با محصولات جدید این شرکت آزمایش فنی کوتاهی را تجربه کنیم.یکی از این خودرو‌ها همان S5 موعود با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه بود که در ادامه برای آشنایی بیش‌تر شما با این خودرو جدید به بررسی مشخصات فنی و عملکرد خودرو خواهیم پرداخت.
با همان ظاهر سابق:
S5 اتوماتیک عرضه شده توسط کرمان موتور با همان ظاهر سابق بدون تغییر وارد بازار خواهد شد.دو خروجی اگزوز ، آینه‌های مجهز به راهنمای LED باقابلیت جمع‌شوندگی دستی نیز مانند مدل دنده‌ای در این خودرو به چشم می‌خورند اما رینگ‌ها از سایز 17 روی مدل دنده‌ای یک اینچ بزرگ‌تر شده و روی تایر‌های 225/55 R18 جلوه ظاهری متفاوتی به S5 اتوماتیک داده است.وزن S5 اتوماتیک نیز با افزایش 40 کیلوگرمی در مقایسه با نسخه دنده‌ای به 1545 کیلوگرم رسیده است.
همچنین در داخل کابین آپشن هایی نظیر تنظیم برقی صندلی راننده و ترمز برقی به‌جای اهرم ترمزدستی دستخوش تغییر شده‌اند.
در بخش دیگر این خودرو مانند مدل دنده‌ای به آپشن‌هایی نظیر سیستم کنترل سرعت در سراشیبی ، کنترل ایستایی در سربالایی ، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در کنار سیستم کنترل پایداری ESP مجهز است.
S5 تمام تلاشش را کرده تا در بازار ایران رقیب هم‌ترازی باکره‌ای‌های همکلاسش باشد و به همین دلیل‌، طول و عرض این خودرو کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان است اما وقتی نوبت به ارتفاع می‌رسد S5 حدود 2سانتی‌متر بالاتر از کره‌ای‌ها می‌ایستد‌. طول 4.4‌، عرض 1.8 و ارتفاع 1.66 متری S5 در مقایسه با ام‌وی‌ام X33 در همه جهات به غیر از ارتفاع بزرگ‌تر است‌. ابعاد خارجی می‌تواند تأثیر بسزایی در فضای سرنشینان داشته باشد به همین جهت فاصله بین دو محور به‌عنوان معیاری اساسی در خودرو‌ها موردبررسی قرار می‌گیرد چراکه فضای سرنشینان درواقع بین دو محور در نظر گرفته می‌شود‌. فاصله بین دو محور S5 عدد 2645 میلی‌متر را نشان می‌دهد که 10 سانتی‌متر بیشتر از ام‌وی‌ام X33 است و در ترازی کاملاً مشابه اسپورتیج و توسان قرار می‌گیرد‌. فاصله S5 از سطح زمین در حالت ایستاده و بدون سرنشین و بار 21 سانتی‌متر است که در حالت فول ازنظر تعداد سرنشین و بار حداقل به 17 سانتی‌متر و عددی مشابه رقبای کره‌ای می‌رسد‌.
فضای بار در S5 حدود 500 لیتر است که با خواباندن صندلی‌ای عقب این فضا به 1100 لیتر افزایش حجم‌می دهد و این مشخصه از S5 خودرویی مناسب برای خانواده‌ها می‌سازد.

 

jac_s5_auto2

مشخصات فنی :
در قلب S5 اتوماتیک مانند مدل دنده‌ای پیشرانه 2 لیتری مجهز به توربوشارژر قرار دارد. حداکثر توان این پیشرانه ساخته JAC در دور 5200 به 173 اسب بخار یعنی عددی مشابه اسپورتیج و توسان می‌رسد و حداکثر گشتاور آن نیز 235 نیوتن متر را نشان می‌دهد که در نمودار گشتاور این خودرو از دور موتور 2000 تا 4000 به دست می‌آید و این یعنی دستیابی به بهترین کشش در بیشترین بازه دور موتور! تمام این اعداد و ارقام در S5 اتوماتیک به‌واسطه یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو‌کلاچه به محور جلو منتقل می‌شود.گیربکس دو کلاچه در هرلحظه از طریق کلاچ دوم ، دنده بعدی را برای تعویض آماده نگاه می‌دارد تا مدت‌زمان تعویض دنده نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک معمولی کاهش بیابد.رانندگی با چنین گیربکس‌هایی موجب نرمی بیش‌تر در تعویض دنده ، افزایش شتاب و همچنین کاهش محسوس مصرف سوخت می‌شود. سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون است و در عقب سیستم تعلیق مستقل چند تکه E شکل قرارگرفته و ترمز‌ها نیز در جلو و عقب به‌صورت دیسکی هستند‌. مصرف سوخت ترکیبی در S5 اتوماتیک حدود 9 لیتر در 100 کیلومتر است . بر اساس آزمایش‌های انجام‌شده توسط نشریات کشور چین ، این مصرف در شهر حدود 10.5 لیتر و در جاده حدود 7 لیتر را نشان می‌دهد.
سیستم توربو فشار پایین این خودرو پیشرانه 2 لیتری استاندارد 147 اسب بخاری را به حدود 173 اسب بخار رسانده است‌. سیستم توربوشارژر به‌صورت محسوس در عمده دنده‌ها از دور موتور 2 تا 3 هزار وارد مدار می‌شد و این ورود با شتابگیری ناگهانی خودرو محسوس است.

jac_s5_auto3

پشت فرمان جک S5 اتوماتیک :
پس از تجربه رانندگی با جک S5 دنده‌ای با قرار گرفتن پشت فرمان مدل اتوماتیک این خودرو ابتدا ترمز برقی را غیرفعال کردیم و گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو‌کلاچه را در حالت اتوماتیک D قراردادیم.تعویض دنده‌های بسیار نرم ، بدون وقفه محسوس و بدون ضربه انجام می‌شود و در مانور‌ها دنده‌معکوس‌های موردنیاز به‌خوبی و بدون مکث از طریق سیستم گیربکس اعمال می‌شوند.به نقل از عصر خودرو-  عایق‌بندی کابین همانند مدل دنده‌ای برتری محسوسی نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار دارد و این برتری وقتی با نشیمن مناسب صندلی‌ها همراه می‌شود شرایط نسبتاً لوکسی را برای سرنشینان فراهم می‌کند که شاید با پرداخت 2 برابر قیمت این خودرو بتوان آن را در یک کراس‌اوور کره‌ای لمس کرد ،شتاب‌گیری خودرو در دنده‌های 1 و 2 نسبتاً کند است اما با گذر از دنده 2 ، شتاب‌گیری سرعت بیش‌تری پیدا می‌کند و در مانور‌ها راننده را مأیوس نخواهد کرد.

جایگاه در بازار و زمان عرضه :
کرمان موتور قیمت این خودرو را 88 میلیون تومان تعیین کرده است. این در حالی است که S5 اتوماتیک  2 رقیب را پیش رویش می بیند. یکی چری تیگو5 و دیگری هایما S7 ایران‌خودرو که به ترتیب در فول‌ترین مدل اتوماتیک 92.7 و 78.9 میلیون تومان قیمت دارند.S5 دنده‌ای نیز هم‌اکنون با قیمت 75.4 میلیون تومان توسط کرمان موتور به فروش می‌رسد. در این شرایط و با توجه به قیمت‌گذاری منطقی کرمان‌موتو به نظر می رسد بار دیگر تجربه موفق s5 دنده ای این بار برایS5 اتوماتیک هم تکرار می‌شود و به‌یقین شاهد رقابت داغ بین شاسی بلندهای اتوماتیک زیر 100 میلیون تومان خواهیم بود.

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

128 دیدگاه

  1. سلام به تمام دوستان بخاطر اینکه تعداد نظرات دوستان نسبت به خودروی اس5اتومات با تجربه ای که از اس5 دنده ای داشتند ونظر خودرا به عرض بینندگان به اشتراک گذاشته بودند مطلوب نظر شرکت کرمان موتور نبود .. همگی نظرات مشتریان راکه با علامت ..(- + )گذاشته بودن را( 0 )کردند تا بینند گان عزیز از نظر افراد مصرف کننده آگاهی پیدا نکنند..

  2. سلام به دوستان
    در خرید خودروی چینی کمی صبوری کنند تا بعدآ دجار مشکل جهت فروش نشوند
    این خودروها فقط ظاهری قشنگ و دل بر دارند ودر باطن پوچ میباشند…
    من خو د اس5 دندی داشتم و به خاطر زوزه کشیدن گیربگسش و روشن شدن
    چراغ EPS با اون مصرف سوخت بسیار بالاش فروختم ..
    در سال جدید چینی ها از بازار خودروی ایران حذف میشوند
    محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت امروز در جمع خبرنگاران اعلام کردند
    9 اسفند 1394….. برای خرید خودروی چینی وکم کیفیت با آن خدمات ضعیف باید دست نگهداشت
    چین در زمان تحریم از خالی کردن جیب ایران با اجناس بنچول رونق اقتصادی خودرا شگوفا کرد…

  3. چینی ها از بازار ایران حذف میشود
    آقای محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت معادن
    در جمع خبر نگاران این مطلب را علام کرد
    9 اسفند 1394

    1. سلام به تمام دوستان.
      ای کاش این کرمان موتور خدمات پس از فروشش هم مثل این تبلیغاتش قوی بود.

  4. چینی ها از بازار خودروی ایران حذف میشوند
    آقای محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت در جمع
    خبرنگاران علام کرد 9 اسفند 1394
    دوستان قصد خرید خودروی چینی داشتن کمی دست نگهدارند
    تا در سال جدید متحمل زیان خرید نشوند
    خودروهای چینی خود به خود از افت قیمتی بالا پس از خرید ومصرف حدآ 4ماه برخوردار میباشد

  5. چینی ها خودروی امریکایی سوار می شوند، ایرانی ها خودروی چینی
    اقتصاد > صنعت – گزارش ها نشان می دهد مردم چین علاقه ای به استفاده از خودروهای ساخت کشورشان ندارند.
    گزارش ها نشان مي دهد مردم چین علاقه اي به استفاده از خودروهاي ساخت کشورشان ندارند. همین موضوع باعث شده که خودروسازان چینی برای فروش خودروهایشان در کشور چین کار بسیار سختی داشته باشند، چرا که نه تنها با دیگر تولید‌کنندگان چینی در رقابت هستند بلکه با خودروسازان بزرگ دنیا همچون جنرال موتورز نیز باید دست و پنجه نرم کنند. چینی ها نیز در چنین شرایطی از صنعت گل آلود خودرو ایران ماهی های درشتی می گیرند که نمونه های بارز آن را می تواند در بازار خودرو ایران به خوبی مشاهده کرد. چندي قبل خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در چین تنها یک چهارم خریداران خودروهای داخلی را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر نزديك به 10 شركت فعال و نيمه فعال خودروساز چيني در ايران حضور دارند و محصولات توليدي آنها نيز شامل چندين مدل سواري، وانت و خودروي سنگين مي‌شود.
    دوستان در سال 95 خرید خودروی بی کیفیت و بی خدمات چینی با افت قیمتی که دار زیان برای مشتر و دردسر فروش خواهد داشد ..برای تحویل خودروی 820 یا اس5 اتوات که در تیر ماه 95 خواهد بود عاقلانه
    تر این است که در همان رمان خریداری کنید..

    1. سلام
      من 90 میلیون می خواهم هزینه کنم دو گزینه دارم
      1-خرید خودرو صفر چینی با خدمات پس از فروش یک شرکت ایرانی
      2- خرید ماشین های 2007 و 2008 کره ای یا راپنی. اما در صورت خرید این ماشین ها با دو مشکل روبه رو هستم

      الف-ماشین بعد از 7 الی 10 سال کار به خرج افتاده باید هزینه سنگینی بابت هر قطعه و هزینه تعویض اش بدهم.( هرچه قدر هم تمیز باشه بلاخره حداقل 100 هزار کیلو متری راه رفته)

      ب- بعد 6 الی 7 سال استفاده خودم ماشین 16 – 17 سال پیش رو به کی بفروشم؟؟؟؟؟.تازه کلی مدل جدید تر تو بازار اماده که ماشین من دیگه شده دایناسور یا فسیل.

      اما در چین
      قصه مردم چین این است که در انجا ماشین ها با قیمت جهانی و بدون مالیات اضافه وارد می شن.
      مثلا شما می توانید بین یک فورد با جک s5 یکی رو انتخاب کنی. با کمی تفاوت قیمت.

      در خود کره جنوبی هم مردم (قشر متوسط روبه بالا) به شدت تمایل به خرید ماشین های روز دنیا دارند و کمتر سراغ ماشین های داخلی میرن. توی . نت. سرچ کن ببین واردات خودرو کره جنوبی چقدر است.

      پس نگران فهم و شعور مردم کشورت نباش. همه می دانند جنس چینی چیه. اما پول ندارند.

      شما توی شمال شهر تهران با ماشین کره ای برو.همه بهت می خندن.
      توی خیابان فرشته ماشین کره ای و راپنی اسباب بازی محسوب می شه

      مازراتی و پورشه یک میلیاردی اونجا ماشین است

  6. چینی ها خودروی امریکایی سوار می شوند، ایرانی ها خودروی چینی
    اقتصاد > صنعت – گزارش ها نشان می دهد مردم چین علاقه ای به استفاده از خودروهای ساخت کشورشان ندارند.
    گزارش ها نشان مي دهد مردم چین علاقه اي به استفاده از خودروهاي ساخت کشورشان ندارند. همین موضوع باعث شده که خودروسازان چینی برای فروش خودروهایشان در کشور چین کار بسیار سختی داشته باشند، چرا که نه تنها با دیگر تولید‌کنندگان چینی در رقابت هستند بلکه با خودروسازان بزرگ دنیا همچون جنرال موتورز نیز باید دست و پنجه نرم کنند. چینی ها نیز در چنین شرایطی از صنعت گل آلود خودرو ایران ماهی های درشتی می گیرند که نمونه های بارز آن را می تواند در بازار خودرو ایران به خوبی مشاهده کرد. چندي قبل خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در چین تنها یک چهارم خریداران خودروهای داخلی را انتخاب می‌کنند. در حال حاضر نزديك به ۱۰ شركت فعال و نيمه فعال خودروساز چيني در ايران حضور دارند و محصولات توليدي آنها نيز شامل چندين مدل سواري، وانت و خودروي سنگين مي‌شود.

    خودروی چینی از قبیل ۸۲۰ اس ۵دنده ای با زوزه ی گیربگسش که از افت قیمت و خدمات ضعیف برخوردار هستند وبرای دادن گارانتی که فقط حرف میباشد نه عمل خریدش برای مشتریانش فقط زیان و وقت گیری در تعمیرگاهای مرکزی دربر خواهد داشت..

    1. اه چه قدر چرت و پرت ميبافي بابا تو برو همون فرانوسوي سوار شو كه سالي دو بار واشر رو شاخشه
      گربه دستش به گوشت نميرسه ميگه پيف پيف بو ميده

  7. سلام به دوستان
    مطلبی جالب در باری لیفان 820 خدمات دوستان عرض میکنم
    تبلیغاتی دروغ درباری قدرت موتور توسط کرمان موتور صورت گرفته که خدمت شما عرض مینمایم
    شماهم برای صحت این گفته ها گافیست با تقسیم کردن به این باور برسید
    1 وقنی یک موتور ۲۴۰۰ سی سی توانی برابر ۱۶۰ اسب بخار دارد یعنی این موتور کیفیت بسیار پایینی دارد و تکنولوژی آن خیلی قدیمی است . راندمان حجمی موتورهای ۱۰طراخی سال پیش از راندمان حجمی این موتور بیشتر است. اگر شما توان ۱۶۰ را بر ۲,۴ لیتر حجم موتور تقسیم کنید عددی برابر ۶۶.۶ بدست می آید. در صورتیکه برای یک موتور متوسط این عدد برابر ۷۵ میباشد. لذا هموطن دقت کنید به نسبت پولی که میپردازید چه چیزی دارید میخرید.

    دوستان خودروی را با۱۶۰۰سی سی رو وبا توان تولید ۱۲۸ اسب بخار در نظر بگیرید
    و ۱,۶ دهم لیتر آن را در۱۲۸ یا ۱۱۵ اسب بخار تقسیم کنید توان موتوری آن برابر با۸۸و ۷۲ خواهد بود با مصرف سوخت صدی در ۷و۶لیتر

    حالا لیفان ۲۴۰۰ سی سی توان ۱۶۰ اسب بخار حساب کنید

    ۲,۴ دهم لیتر را تقسیم بر ۱۶۰ اسب بخار کنید توان خروجی موتور آن ۶۶ خواهد بود یعنی استهلاک بیش از اندازی لیفان ومصرف سوخت ۱۴لیتر در صد کیلومتر خواهد داشت
    کیفیت پایین این خودروها آن هم در کنار خدمات‌دهی نامناسب و سرویس دهی نامطلوب که گاهی اوقات به هزینه‌های هنگفت در زمان خرابی باعث خواهد شده خریدار این خودرو، خود را صاحب اول و آخر آن دیده و در صورت اضطرار نیز خودروی خود را با ضرر و زیان قابل توجهی به فروش برساند.

    1. با احترام به محاسبات رياضي انجام شده بايد بگم كه موتور تويوتا كمري ٢٠٠٨ تا ٢٠١١ هم ٢٤٠٠ و حدود ١٦٠ اسب قدرت داشت و بسيار كم استهلاك هم بود

      1. شما تکنولورژی خودرویی موتوری تویوتا کمری راکه ژاپن مادر تگنولورژی دنیاهست رو با لیفان چینی مقایسه میکنید..تویوتا با این حجم موتور که برای 8سال گذشته میباشد مصرف سوختش هشت لیتردرصد میباشد
        ولی در حال حاظر
        2.4 لیتری ((هیبریدی)) 4 سیلندر؛ با مجموع قدرت 200 اسب بخارمدل 2015 این خودروژاپنی میباشد
        که با مصرف سوخت در شهر 6.9ودر بزرگراه ها 7.1 لیتر در صدکیلومتر داره
        درضمن مدل این خودرو2011دربازار دنیا با 45درصد فروش رتبه ای 3بعداز بنز وبی ام دبلیو را کسب کرد
        تکنولورژی هیبریدی مربوط به چندگان بکار گرفتن نیرومحرکه از چند منبع موتوری برای سهولت در حرکت
        وپایین آوردن استهلاک موتوری خودرو بکار رفته..که در تویوتا 2015 و2016 موجود میباشد..

    2. ضمن تایید صحبت های بهروز باید عرض کنم طراحی عجیب و بدور از منطق صندلی و فرمان این خودرو جایگیری بدن و آرگونومی در حد ابتدایی و بسیار کوچک طراحی شده
      قدرت موتور و گشتاور اینخودرو بسیار پایین است بطوریکه یک خودروی بسیار معمولی مانند کیا سراتو 1600 سی سی بدون سیستم توربو اوانی برابر با 124 اسب در مدل 2011 و همین موتور در سال 2014 توانی برابر با 158 اسب قدرت دارد حال آنکه مصرف اینخودرو در شهر 8 و در اتوبان 6 لیتر است توجه کنید از موتوری 1600 سی سی صحبت میکنم حال شما این نسبت ها را تعمیم بدید به خودردی 2400 سی سی با این قدرت و گشتاور پایین

      1. بالاخره یه هر جور شده یه گریزی هم به سراتو میزنی!
        اگه یه روزی کیا ورشکست بشه خدا میدونه چی بسر تو میاد

    3. اصلا كلا داره جهت داره حرف ميزنه من نميخوام بگم كرمان موتور با ماشين هاي چينيش بي نظير هستن اما اينجوري كه تو داري خودتو براي اگاهي مردم فدا ميكني هم نيست
      روزي ميرسه كه چيني ها هم مثل ژاپني ها به تكنولوژي روز دست پيدا ميكنن اونوقت تو بي سواد ميگردي دنبال يه شركت ضعيف تر كه خوابش كن
      حالت بهم نخورد اين قدر اشمال چيني كردي

  8. طرف دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بومیده حالا حکایت این چینی سوارهاس هردم داعیه بهترین رو دارند برای خودروی چینی چون خودشون سوارند و همش افراد مخالف چینی رو محکوم میکنند .چون میدانند اگر بودجه مناسب داشتند اروپایی یا تویوتا میخریدند

    1. تو سوار نشو عزيزم تو نشو ما ميشيم در بدبختي خودمونم غرق ميشيم تو برو داستر بخر كه امكانات پرايد رو داره و قيمت مازراتي

  9. تويوتا پريوس ، خوشنام ترين هيبريدي جهان در ايران باقیمت85 میلیون

    تويوتا پريوس ، از آن خودروهاي هيبريدي خاص است كه نه تنها ظاهر و طراحي آن منحصر بفرد مي باشد ، بلكه عملكرد و كيفيت رانندگي آن نيز بر جذابيت هاي وي افزوده است
    خودروهاي هيبريدي از نظر اقتصادي كاملا به صرفه عمل مي كنند و در سيكل تركيبي ، تنها 4.7 ليتر بنزين در هر صد كيلومتر به مصرف مي رسانند . علاوه بر اين ، حجم مخزن سوخت آن نيز به 45 ليتر مي رسد و ظرفيت كاملا متعادلي نسبت به رقباي هم كلاس خود دارد . اين تركيب فوق العاده از يك پيشرانه ي بنزيني 1.8 ليتري 4 سيلندر خطي 16 سوپاپ ، كه مجهز به سامانه زمانبندي متغير سوپاپ ها مي باشد ، تشكيل شده است . پيشرانه ي بنزيني اين مدل در قسمت جلويي آن قرار گرفته و با ياري موتور الكتريكي تعبيه شده بر روي آن ، 134 اسب بخار توان توليد مي كند .
    تعامل مداوم موتور الکتریکی وبنزینی به صورت هوشمند عملکرد بهتر وقدرت بالاتر خودرو را موجب میشود
    قابل توجه برای سینه چاگانه چینی دوست..
    دوستان درسایت مشاهد کنید تا متوجه فرق این دوخودرو از نظر زیبای وموتوری آپشن قیمت از زمین تا آسمان شوید..بعد خواهید فهمید که یک لیفان820 چینی واس5 نیم فول با قیمت 88 و82 در برابر این خودرو بیش از 42 و 48 ارزش نخواهد داشت..
    در آخر سال جدید را پیشا پیش به تمام دوستان وبینندگان عزیز تبریک گفته وآرزوی پیروزی وبهروزی را خواهانم …ایرانی لایق بهترینهاست نه بدترینها….

    1. دوست عزیز قیمت رو از نمایندگی بپرسید ، حدود 145 تومان هست !!!
      شما از رو جدول پیش فروش نگاه کردی فکر کردی 85 تومنه، نه عزیز من 55 پیش پرداخت میگیرن، دو تا 15 تومن هم در مراحل بعدی ، باقی مبلغ هم نقدا هنگام تحویل می گیرندددددد!

    2. قیمت پریوس رو از کجا گفتید 85؟ تو خود سایت ایرتویا نوشته که فقط 85 میلیون رو طی سه فقره چک میگیره. بقیه اش رو که ننوشته چنده، نوشته زمان تحویل میگیره. یه نفر می گفت از نمایندگی پرسیده گفته 145. راست و دروغشو نمی دونم.

  10. سلام دوستان
    این بار سوم که این سوال رو می پرسم
    از نظر کیفی تیگو5بهتر یااس5اتومات
    ارزش کدوم یک؟؟چون این دو توی ارنج قیمت هم اتومات هستن همSUV

    1. در بلند مدت هیچ کدوم مشخص نیستن اما در کوتاه مدت…با توجه به اشتراک فنی تیگو 5 و ایکس 33 میشه گفت که تیگو 5 کم دردسرتر هست و کمتر از اس 5 هم به بنزین حساس هست اما مطمئن باشید که اس 5 از نظر شتاب و عملکرد (و شاید بازار دست دوم) برتری محسوسی داره

  11. با سلام
    ایا مشکلات گیربکسی که در جک اس5 دنده ای بود در مدل اتومات حل شده؟
    چون گیربکس مدل اتوماتیک از نوع دو کلاچ هسته که میدونین عملکرد سریع این گیربکس در تعویض دنده ها خودرو رو سریع میکنم سوخت رو هم کم میکند
    و در اخر ایا شتاب دنده ای بهتره یا اتوماتیک اس5؟؟؟؟

  12. جک اتومات یکی از خوب های چینی هست و کیفیت قابل قبولی داره بنده این خودرو در جریان نمایشگاه اصفهان تست کردم واقعا بلحاظ ماتریال ،کشش و ترمز و حس ایمنی بهمراه زیبایی خودروی با ارزشی هست علیرقم چینی بودن من اینخودرو را قبول دارم و نسبت به قیمتش تقریبا و نه کاملا ارزش خرید داره

  13. تکنولوژی انجین های چینی همگی مال قبل از سال 2000 هستن.پس دوستان توقع تفاوت زیادی با انجین های داخلی که اونها تقریبا از تکنولوژی دهه های 90 میلادی استفاده میکنن ندارن .
    انجین های جدید بر مبنای حفاظت از محیط زیست و هوای پاک و هایبرید با حداقل الودگی می باشند.

    1. کی گفته علم موتور سازی چین مال سال 2000 است
      عزیزم اکثر شرکت های بزرگ جهان با یکی از شرکت های چینی قرارداد دارند .
      مثلا جک با میتسو پیشی ژاپن و هیندای کره کار می کنه
      هایما با شرکت مزدا

      الان موتور های چینی با مهندسی انها
      اما ساخت چین. ساخته می شه.(کیفیت چینی است اما تکنولوژی اروپایی .ژاپنی. کره ای)

      شما پشت ماشین های جدید چینی بشین بعد با 405 و سمند خودت مقایسه کن

      1. چینی ها تقریبا هیچ موتور توربو تزریق مستیقمی را در سری محصولات خود ندارد و چنین موتورهایی رو مستقیما از تولید کننده های خارجی خریداری می کنند.

  14. سلام
    واقعا متاسفم برای اینهمه نظرات متعصبانه و بدون پشتوانه که صرفا بخاطر اسم چینی بودن از جک s5 بد میگن
    اولا دقت کردم تمام کسانی که بد میگن هیچکدام جک s5 ندارن
    دوما مطمعن باشین اگه جک مشکلی داشت کسانی که دارن از جمله خود من بدشو میگفتیم چونکه دلیلی نداره بخاطر یه ماشین وجدان و شخصیت خودمون رو زیر پا بزاریم و دروغ بگیم
    سوما مهمترین مشکل جک اینه که مونتاژ ایرانه و تنها ضعفش برمیگرده به کیفیت رنگ و چند مورد جزیی دیگه که تو هر کدام از اونا به صورت رندوم پیدا میشه اما خوبیش اینه که جز کیفیت رنگ امیزی که کاریش نمیشه کرد باقی موارد رو نمایندگی خیلی زود برطرف میکنه
    چهارم اینکه توی تمام مجلات معتبر وقتی که ماشینی رو بررسی میکنن اصلا براشون مهم نیست که ساخت چه کشوریه بلکه با توجه به کلاس بدنه و قیمت خودرو نسبت به تکنولوژی ساخت و اپشنهای ماشین نظر میدن و براشون مهم نیست که مثلا یه ماشین ۲۰هزار دلاری چینی رو که کیفیت معقولی هم داشته باشه به صرف اینکه چینیه به باد فهش و ناسزا بگیرن
    ضمنا ماشین من ۲۵ هزار کیلومتر کارکرده و تا حالا هیچ مشکلی باهاش نداشتم و بیشترین لذت رو از قدرت موتورش بردم ، ضمنا جک s5 تا شهریور ماه سه ستاره کیفی داشت که برابر با سراتو مونتاژ داخل بود اما متاسفانه توی چند ماه اخیر یه کم کیفیت مونتاژش امده پایین که انشالله درست میشه

  15. سلام
    چن وقته s5 خریدم.از نظر برقی مشکل داره چراغ شیب و پایداری روشنه،خاموش نمیشه نمایندگیها کاری نتونستن انجام بدهن.اگه برای خودرو شما اتفاق افتاده لطفا بهم بگید چیکار کنم

  16. شما خودت صاحب اختیار هستی اما جک اس 5 اتومات از خودروهای خوب بازار هست و الان تو بورس افتاده اگه با چینی بودن مشگل ندارید بنظر من بهترین انتخاب هست چون کیفیت قابل قبولی داره

  17. با سلام
    نظر برخی از دوستان را خوندم . من حدود 7 ماه که اس 5 را دارم وتا حالا حدود 16000 کیلومتر کار کرده و دو مورد مشکلی که بوجود اومد نمایندگی مرکزی برایم حل کرد . یکی روشن بودن چراغ فشار باد و دیگری صدایی از عقب که با آچار کشی حل شد. سه بار باهاش مسافرت رفتم خیلی راهته و از رانندگی لذت میبری و مصرفش در جاده به نوع رانندگی شما بستگی داره و تا صدی 8 مصرف داره ودر شهر هم به صدی 10 تا 11 میرسه . وجود توربو شارژ شتاب خوبی بهش میده ودر سر بالایی اصلا کم نمیاره . بهر حال من قبل از خرید نسبت به خیلی از ماشین شاسی بلند تحقیق کردم و با این قیمت و امکانات خوب به این نتیجه رسیدم که اس5 بخرم و راضیم . کسانی که میخواهند بخرند از چند نفری که خریدند و سوار هستند بپرسند.وجود زیاد شدن آن در خیابانها و قیمت بالا ی آن در بازار آزاد نشان برتری آن میباشد

  18. آقا بهروز
    اصلا اصراري بر تائيد كيفيت محصولات چيني نيست كه شمااينقدر سعي در نفي آن داريد .
    دوست عزيز شما ماشين روز اروپا را با چندين برابر قيمت با محصولات چيني مقايسه ميكنيد . كه اين اصلا قابل قياس نيست .در ثاني بي كيفيت ترين محصول چيني نيز از بهترين محصولات ايراني بهتر است .

  19. کابران عزیز یک حساب سر انگشتی انجام بدید شما 20 میلیون پول میدید به پراید صفر با پنج نفر ( که بارها شنیدید پراید با پنج کشته ) تصادف میکنید یعنی ارزش جانی هر کدام از سر نشینان چهار میلیون است این ارزش برای ماشین صفر پراید است برای مدل پائین تر کمتره یعنی ما به سلامت خود ارزش قائل نیستیم و صدمات و عواقب که جامعه متحمل میشه در کمبود نیروی جایگزین که بعد از سالها جبران ناپذیر است یک مقدار به سلامت خود و اطرافیان تأمل کنیم ماشینی بگیریم اگه زدیم تو دیوار لااقل دست وپا سربشکنه نه بمیریم ءآقای دلیی که یکی از اسطوره های فوتبال جهانه اگه ماشینش 27 ایر بگ نداشت الان بین ما نبود یا امثال دایی بیائید برای زیبایی شهرها یمان ماشین خوب برانیم وخوب رانندگی کنیم کشور ما میتونه با زیبا سازی دو چندان شهرها از حذف تولید خودروهای بی کیفیت و تکراری گامی بلند وموفق در جذب توریست برداره با تمدن ناب ایران هم قدم بشن تا پیشینه تاریخی. توأم با جذابیت وخودرو های لوکس را با هم بیامیزد و جذب سرمایه خارجی شود

  20. سلام به همگی
    آیا کسی s5 اتومات تحویل گرفته و سوارشده
    اگر کسی گرفته و تجربه سواری داره لطفا نظرش رو بنویسه
    با تشکر

  21. جک اس 5 اتومات پارسال بمحض معرفی در نمایشگاه اصفهان بمدت 3 روز تست کردم چون یکی از همکاران قصد خرید داشت
    مشاهدات ضمنی من:کیفیت ادوات و تریم داخلی چیدمان و دکوراسیون و کیفیت قطعات خوب بود در برخی قسمت ها خیلی خوب بود ماحند صندلی غربیلک فرمان آفتابگیر و جنس داشبورد و سردنده و کلاچ پدال و رویه دربی ها پلاستیک کوب دور شیشه های عقب و کنسول خیلی زیبا و با کیفیت بودند در شایر نقاط دکوراسیون داخلی معمولی
    کیفیت رنگ بشدت متاسفانه پایین بود دقیقا مانند خودروی قبلیم جک جی 5 اتومات
    موتور انجین دستگاه انتقال قدرت بوستر و ظروف حاوی مایعات خودرو از قبیل شیشه شور و روغن هیدرولیک و ترمز و…کیفیت معمولی داشتند یک تکه آلمنیوم جهت حرارت گیری پوسته موتور بطرز ناشیانه ای اسمبل شده بود
    درون خودرو جادار و مسلط اما دید عقب بشیار بد و بدون دوربین امکان پارک میسر نیست
    خودرو امکانات بسیار خوبی مانند سانروف قطع بزرگ پیشرانه توربو مانیتور دوربین و رینگ دارد درب ها هم بصورت اینفرارد باز میشوند در مدلی که بنده سوار شدم (نمایشگاه خودرویی) کی لس داشت
    صدای پیشرانه خوب اما با کمی تاخیر استارت میخورد دقیقا مانند جک جی 5 ابتدا به ساکن حرکت خوب و جاندار است و دنده ها قدری بهتر از جک جی 5 جا میروند و کوبشی ندارد تنها خشکی بیش از حد بهنگام حرکت و عبور از ناهمواری ها و سرعت گیر و دست انداز وجود دارد شتاب قابل قبولی دارد اما هیچگاه مانند شتاب جک اس 5 دنده ای نیست ترمز ها هم خوب هستند و نه عالی اما امکانات خودرو واقعا در این رنج قیمتی خوب است مانند کمک حرکت در سرابالایی و سرازیری در مورد چراغ تست باد لاستیک ها این مشگل در جک جی 5 بنده هم وجود داشت و حل نشد

  22. سلام
    رفتم توی سایت کرمان موتور دیدم توی امکانات
    اس5 اتومات زده تهویه اتوماتیک دوکاناله فکر کنم اون دو میلیونی ک جای تخفیف داشت یک میلیون گرفتن این رو اضافه کردن یعنی تهویه اتومات بهتر از کروز کنترل هسته؟؟؟؟

  23. سلام دوستان علاقمندان به خودرو جک و سایر خودروهای روز میتونن به این کانال یه سر بزنن فکر کنم به دردشون بخوره
    @Jacsavaran

  24. آقا امروز قیمت اس 5 رو بردند بالا
    نخرید،نخرید،نخرید
    سزای گران فروش نخریدن است
    نخرید

  25. با سلام..من جک اس۵ دنده ای داشتم ۷ماه سوارشدم و بخاطر زوزه گیربکس فروختمش..الان دو ماهی میشه تیگو۵ گرفتم و خیلی هم ازش راضی هستم..خداییش از همه لحاظ نسبت به جک خیلی سرتره..اصن قابله مقایسه نیست..هم از لحاظ نرمی..هم سوختش..هم اپشنش..هم تیپ و قیافه بیرونش و اطاقش که خیلی ازجک قشنگتره..کیفتش هم از جک بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا