اسلایدربررسیچینیفرانسوی

جیلی EC7 در برابر رنو مگان 2000

عکس : داریوش تقی پور

جیلی EC7 ،خودرویی که اولین چینی با قابلیت کسب 4 ستاره ایمنی EURO NCAP لقب گرفته است و همین امر زمینه دریافت مجوز فروش این خودرو در بازارهای اروپایی را برای جیلی فراهم آورده است.از این رو EC7 به عنوان محصولی متفاوت و با کیفیت از سرزمین اژدهای سرخ شناخته می شود که با هدف به چالش کشیدن آن تصمیم گرفتیم تا این چینی خوش ساخت را در برابر یکی از شناخته شده ترین سدان های سایز متوسط بازار کشورمان قرار دهیم.

رقابت محصول هوشمندانه کمپانی گم نام جیلی در برابر مگان 2000 به عنوان یکی از خوش نام ترین محصولات کمپانی پر سابقه رنو در کلاس سدان های خانوادگی سایز متوسط در محدوده قیمتی 70 تا 100 میلیون تومان نزدیک به نظر می رسید.

طراحی ظاهری

بسیاری بر این باورند که جیلی EC7 با نگاهی به نسل نهم تویوتا کرولا شکل گرفته است ، در نگاه نخست نیز شمای کلی خودرو بی شباهت به این مدل از کرولا نیست اما طراحی بسیار هوشمندانه چراغ های بزرگ جلو، جلوپنجره و خطوط سه گانه درپوش موتور در ترکیب با طراحی ساده و شکیل سپر جلو به خلق نمایی جذاب و متفاوت یاری رسانده است، رنگ مشکی جلوپنجره که در خودروهای سپید رنگ تضاد کاملی را با سایر اجزا رقم می زند تنها با هدف حفظ جذابیت خودرو در بلند مدت انتخاب شده است و در مدل های 2013 در هماهنگی کامل با کاسه چراغ های مشکی رنگ به نظر می رسند.در نمای جانبی سادگی به سبک نسل گذشته محصولات تویوتا در کنار خط مورب طولی و بُرنده در کنار گلگیرهای باد داده شده و هماهنگ با طرح نسبتا پیچیده رینگ اسپرت جلب نظر می کنند، با این حال نمای عقب را باید اوج طراحی EC7 دانست که از شباهت غیر قابل انکاری با نسل گذشته مرسدس S کلاس برخوردار است.

به کارگیری رشته های افقی لامپ های LED ،طراحی خوش استایل چراغ ها و نوار کرومی سرتاسری در بخش بالایی محل نصب پلاک شاهد این مدعاست.با این حال نقاط ضعف کوچکی نیز در این بخش وجود دارند.در مقابل طراحی رنو مگان پس از گذشت چند سال از حضور در بازار کشورمان تا حد زیادی جذابیت اولیه خود را از دست داده است و علیرغم تناسبات قابل توجه طراحی از محبوبیت چندانی در بین عموم خودرو دوستان برخوردار نیست.از آنجا که طراحی مگان در گام نخست به عنوان هاچ بک صورت گرفته، خطوط امتداد یافته برای افزوده شدن صندوق عقب به بخش انتهایی خودرو تا حدی با معیارهای رایج فاصله دارد که مثال بارز این مسئله را می توان در نحوه اتصال ستون C به درب صندوق عقب مشاهده کرد.شیشه عقب نیز در همین راستا از فرم متفاوتی برخوردار است که البته در هماهنگی کامل با خط شکسته و زاویه دار افقی بر روی درب صندوق عقب شکل گرفته است.

فضای داخلی

داخلی مشکی رنگ با طراحی بسیار مناسب و چشم نواز در مقام یک خودرو نسبتا ارزان قیمت در جیلی خودنمایی می کند، طراحی همگون مجاری سامانه تهویه مطبوع به همراه حاشیه کرومی زیبا، صفحه نمایش بزرگ مربوط به سیستم صوتی ، DVD PLAYER و ….درکنار صندلی های خوش فرم با قابلیت در برگیرندگی مناسب که محصولی از کمپانی خوشنام Lear محسوب می شوند از جمله مهمترین ویژگی های مثبت درون اتاق این سدان چینی هستند.پوشش داخلی درب ها همچون سطح داشبورد از کیفیت قابل توجهی برخوردارند که برتر از پوشش پلاستیکی خشک داشبورد مگان به نظر می رسند.همچنین در جای جای فضای داخلی محفظه های متعددی برای قرار گیری اشیاء و ادوات مورد نیاز وجود دارد که در مقام یک خودرو خانوادگی بسیار کاربردی به نظر می رسند.

البته علیرغم این نکات مثبت ، نقاط ضعف معدودی نیز دیده می شوند.کیفیت پوشش رنگ قطعات تزیینی دودی رنگ در مجموعه رو دری ها پس از گذشت 10 هزار کیلومتر همچنان کیفیت اولیه خود را حفظ کرده اند اما کم رنگ شدن آن ها در بلند مدت غیر محتمل نخواهد بود.محفظه جا عینکی که در نزدیکی چراغ های نقشه خوان جلو و تعبیه شده است، بیش از حد کوچک بوده و در عمل امکان قراردهی عینک در آن وجود ندارد.همچنین پوشش داخلی سانروف در حالت باز بودن و در هنگام ترمزگیری های شدید، خود به خود بسته می شود که مالک با تدابیری این مشکل را رفع کرده اند.در نهایت بزرگترین نقطه ضعف در مجموعه داشبورد خوش استایل این خودرو را باید در طراحی نه چندان چشم نواز مجموعه پشت آمپر دانست که تا حد زیادی با طرح های مدرن، گرافیکی و هیجان انگیز سایر خودروهای این کلاس فاصله دارد و بیش از حد ساده به نظر می رسد.همچنین جنس فرمان نیز در حد انتظار نیست و به خصوص در مورد قسمت خارجی غربیلک فرمان ،استفاده از مواد نرم تر می توانست کیفیت را به مرزهای خود نزدیک کند.

با کمی ارفاق می توان ارگونومی را مناسب ارزیابی کرد که البته یک پله پایین تر از ارگونومی حرفه ای مگان به نظر می رسد، در مورد فضای داخلی سرنشینان وضعیت مناسبی وجود دارد، در حالی که فضای پای سرنشینان عقب به لطف فاصله محوری قابل توجه در رنو مگان بسیار مناسب است، محدودیت خاصی نیز در این مورد برای سرنشینان عقب جیلی به چشم نمی خورد اما در صورت نشستن افراد قد بلند (با قدی بیش از 184 سانتی متر) بر روی صندلی عقب، امکان تماس سر با پوشش داخلی سقف وجود دارد.بزرگترین نقطه ضعف مگان در این بخش به کیفیت ضعیف مواد تشکیل دهنده داشبورد و قسمت های مختلف تریم داخلی مربوط می شود که پس از گذشت 25000 کیلومتر منجر به ایجاد انواع و اقسام صداهای اضافی در زمان عبور و مرور در مسیرهای ناهموار می شود.در واقع کیفیت متریال داخلی رنو مگان برخلاف ارگونومی مطلوب در مقایسه با قیمت خودرو بسیار مایوس کننده به نظر می رسد و بیش از آنکه تداعی کننده یک خودرو لوکس 100 میلیونی باشد، به خودرویی اقتصادی و ارزان قیمت نظیر L90 می ماند.در برگیرندگی سطح پشتی صندلی ها نیز در مقایسه با جیلی ایده آل به نظر نمی رسد و البته کمبود تجهیزات رفاهی با اهمیتی نظیر سانروف یا تنظیم برقی صندلی ها نیز علیرغم قیمت بالاتر مگان قابل توجه نظر می رسد.

ویژگی های فنی

همانطور که پیشتر اشاره شد جیلی EC7 در بخش های فنی شباهت بسیاری با برخی محصولات نسل گذشته تویوتا دارد.در حالی که پیشرانه تمام آلومینیومی 1.8 لیتری مجهز به سیستم دو مرحله ای زمان بندی متغییر کنترل سوپاپ های ورودی و خروجی موسوم به G-POWER DVVT با پیشرانه 1.8 لیتری VVT-I 16 سوپاپ نسل گذشته تویوتا کرولا / اونسیس با کد فنی 1ZZ-FE مشابهت کامل دارد، سیستم تعلیق مک فرسون در چرخ های جلو و غیر مستقل برای محور عقب نیز با نسل نهم تویوتا کرولا کاملا یکسان به نظر می رسد.پیشرانه مورد بحث بر اساس منابع مختلف قدرتی در حدود 127 – 134 اسب بخار را در محدوده نهایی دور موتور (6200 RPM) تولید می کند.حداکثر گشتاور خروجی نیز به 172 نیوتن متر در دور 4200 RPM می رسد که رقم نسبتا مناسبی برای یک خودروی سایز متوسط با گیرباکس دستی محسوب می شود.بدین ترتیب در مجموع می توان پیشرانه جیلی را در زمره پیشرانه های نه چندان مدرن قلمداد کرد که از سازگاری مناسبی با شرایط و کیفیت سوخت عرضه شده در کشورمان برخوردار است.به لطف ضرایب مناسب گیرباکس،دست یابی به سرعت 100 کیلومتر در ساعت پس از گذشته زمانی در حدود 11.5 ثانیه از حال سکون امکان پذیر است که رقمی در حد و اندازه سایر سدان های هم کلاس در بازار داخلی به نظر می رسد.نکته قابل توجه در خصوص بهره گیری این خودرو از پیشرانه ساخت تویوتا، دوام بالا ، استهلاک و مصرف سوخت مناسب و از همه مهمتر وفور قطعات یدکی در سطح منطقه است که خیال مالکین را از نظر تعمیر و نگهداری خودروی خود در بلند مدت راحت می نماید.

در مقابل رنو مگان که تنها در نسخه دولیتری از قابلیت رقابت با جیلی برخوردار است از پیشرانه ای با نسبت تراکم 10 به 1 بهره می گیرد و از این رو به بنزین سوپر نیازمند است.از سوی دیگر استخراج تنها 132 (در 5500 RPM) اسب بخار قدرت از پیشرانه ای به حجم 2 لیتر نشاندهنده تکنولوژی نه چندان به روز این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه های مدرن است که از به طور معمول در حجم 2 لیتر بیش از 150 اسب بخار قدرت دارند.وضعیت مشابهی نیز در مورد گیربکس 4 سرعته اتوماتیک دیده می شود که به دلیل ضعف تکنولوژی نمی تواند در حد و اندازه رقبای مدرن خود ظاهر شود و بخش قابل توجهی از گشتاور 191 نیوتن متری پیشرانه که در دور موتور میانی 3750 RPM بدست می آید را در راه ارسال به چرخ های جلو تلف می نماید.با این حال و در خصوص سیستم تعلیق شرایط بار دیگر به نفع مگان که از سیستم مک فرسون برای چرخ های جلو و فنر لول به همراه محور پیچشی برای محور عقب بهره می گیرد، تغییر می کند.چرا که تعلیق مگان در کنار شاسی مستحکم خودرو از عملکرد بهتری در جذب ناهمواری های مسیر حرکت برخوردار است.در خصوص ایمنی نیز ، مگان اولین خودرویی محسوب می شود که موفق به کسب 5 ستاره ایمنی از موسسه Euro NCAP شده است و از این رو در مقابل جیلی EC7 با 4 ستاره ایمنی اروپایی در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

آزمایش رانندگی

دربرگیرندگی مناسب صندلی ها جیلی EC7، کیفیت اجزای درونی کابین،زیبایی بصری داشبورد و عملکرد شگفت آور گیربکس که برخلاف سایر خودروهای چینی بسیار نرم و دقیق عمل می نماید همگی از جمله عواملی هستند که می توانند نظر بدبین ترین افراد را نیز نسبت به صنعت خودروسازی چین دگرگون سازند.عملکرد پیشرانه در حد و اندازه اعداد و ارقام منتشر شده است.توانایی های شتابگیری قابل توجه نیست اما نیازهای حداقلی را به راحتی پوشش می دهد.خوشبختانه صدای ضربان این قلب تپنده در حد و اندازه معمول و مطلوب به درون کابین راه میابد و برخلاف خودروهای لیفان و MVM خبری از عجز و ناله گوش خراش در زمان شتاب گیری نیست.اهرم بندی فرمان نرم و دقیق عمل می نماید اما غربیلک نسبتا بزرگ و کاملا خشک تا حدی به لذت رانندگی آسیب می رساند.همچنین ضخامت قابل توجه ستون های جلو (A) نیز ایمنی در تصادفات را به قیمت کاهش میدان دید و بزرگ شدن نقاط کور برای راننده به ارمغان می آورد.مجموعه ترمز که در هر چهارچرخ از گونه های دیسکی و خنک شونده انتخاب شده اند، عملکردی نرم و قابل قبول را از خود به نمایش می گذارد که در مقایسه با توانایی های پیشرانه و وزن 1.3 تنی خودرو کفایت می کند، اما نکته آزار دهند عملکرد خشک کمک فنرهای گازی است که بر روی سرعت گیرهای متعدد درون شهری علاوه بر سرو صدای خاص خود، ضربات و کوبش ها را با کیفیت بالایی به سرنشینان هدیه می دهند.این خشکی به خصوص برای محور عقب و سرنشینان عقب به شکل قابل توجهی بیش از سرنشینان جلویی محسوس خواهد بود و در صورت عدم دقت راننده در خصوص کاستن از سرعت به هنگام عبور از ناهمواری ها، می تواند به نارضایتی کامل سرنشینان عقب بیانجامد.

با وجود مشابهت ساختاری سیستم تعلیق چرخ های جلو در هر دو خودرو، ساختار هندسی متفاوت تعلیق عقب ، زمینه ساز هندلینگ بهتر و پایداری بالاتر مگان در مواجه با ناهمواری ها در مسیر پیمایش پیچ ها می شود.هر چند در نگاه کلی فنربندی مگان نیز واکنش های اسپرت و نسبتا خشکی از خود به نمایش می گذارد اما در مقایسه با جیلی در جذب و خنثی سازی ناهمواری ها به شکل بهتری عمل می نماید.گشتاور بالاتر پیشرانه مگان که در دور پایین تری حاصل می شود، زمینه کشش مناسب خودرو را در هنگام سبقت گیری ها فراهم می آورد، اما در هنگام شتاب گیری اولیه عملکرد گیربکس اتوماتیک به وضوح کند و نا امید کننده به نظر می رسد و از این رو ثبت رقمی در حدود 13 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت از حال سکون دور از ذهن نخواهد بود که از اختلافی در حدود 1 ثانیه نسبت به جیلی حکایت دارد.

فرمان خوش دست که همچون مجموعه پشت آمپر از حال و هوای اسپرتی برخوردار است، تضمین کننده حس بهتر شما در هنگام رانندگی خواهد بود اما این احساس در شرایطی پایدار خواهد ماند که راهی برای فراری از سر و صدای مربوط به لرزش قطعات پلاستیکی تریم داخلی بیابید.در این راستا تعویض سیستم صوتی بسیار ابتدایی و پیش پا افتاده مگان که تنها از قابلیت پخش فایل های AUDIO برخوردار است، با نمونه های حرفه ای صوتی ، تصویری می تواند گزینه ای مطلوب و البته پر هزینه باشد، آنهم در شرایطی که راننده جیلی که 18 میلیون تومان کمتر برای خرید EC7 پرداخته است به راحتی بدون نیاز به پرداخت اضافه از قابلیت های مناسب سیستم صوتی تصویری و نسیم ملایم هوای خنک که از سانروف به درون اتاق راه می یابد لذت می برد.البته در هنگام رانندگی بلند مدت می توان ارگونومی مگان را اندکی مطلوب تر از جیلی دانست، همچنین پشتی بلند صندلی های عقب جیلی، دید رو به جلو را تا حد زیادی برای سرنشینان عقب محدود می سازند، اما در مقابل یکی از نکات تحسین برانگیز در لیست تجهیزات استاندارد جیلی، تجهیز صندلی عقب به ادوات مخصوص استاندارد ISO FIX است که در راستای نصب صندلی مخصوص کودک کاربرد دارد.همچنین لیست لوازم جانبی این خودرو که شامل مواردی همچون مثلث شب رنگ خطر نیز می شود،بار دیگر توجه ویژه مهندسان جیلی به مسائل مربوط به حوزه ایمنی را یاد آور می شود،البته قابلیت های ترمزگیری جیلی در مجموع در سطحی پایین تر از مگان قراری میگیرد،چرا که ساخته فرانسوی ها از حساسیت فوق العاده ای نسبت به فشردن پدال ترمز برخوردار است.

پایان سخن

امید است عرضه EC7 سرآغاز ورود نسل تازه ای از خودروهای چینی به کشورمان باشد که ازقابلیت رویارویی با ساخته های شناخته شده خودروسازان اروپایی و کره ای برخور دار باشند.EC7 علیرغم نقاط ضعف جزئی خود از بسیاری جهات خودرویی مناسب برای بازار کشورمان محسوب می شود و به راحتی با ساخته های چند سال گذشته خودروسازان کره ای قابل قیاس است.در مقابل مگان خودرویی از نسل گذشته است که در بازار داخلی رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته است و از ضعف پر رنگ کیفیت در اجزای داخلی و مسائل مربوط به هزینه های تعمیر و نگهداری رنج می برد.در پایان ضمن ارائه جداول مشخصات فنی، مراتب تشکر و قدردانی خود را از آقایان روشن و خندان اعلام می نماییم که با همکاری همه جانبه خود امکان تهیه این نوشتار را برای گروه تست ماهنامه صفر تا صد فراهم آوردند.

جیلی EC7 EMGRAND

نکات منفی :

حذف مجموعه ESP،گرم کن صندلی ها،مجموعه استارت/استاپ (خاموش شدن خودکار پیشرانه در توقف های لحظه ای)، سیستم تعلیق با عملکرد خشک ، عدم زمان بندی مناسب شرکت وارد کننده در عرضه خودرو به خریداران، روشن نبودن شرایط فعال سازی سامانه GPS، عدم عرضه با گیربکس اتوماتیک

نکات مثبت :

سازگاری پیشرانه با بنزین موجود در کشور، عملکرد نرم و دقیق گیرباکس، کیفیت قابل توجه متریال داخلی، توجه به نکات و طراحی هوشمندانه خودرو، لیست بلند بالای تجهیزات رفاهی، خدمات دهی مناسب شرکت آسان موتور، ایمنی مطلوب، مصرف سوخت مناسب، فضای صندوق عقب بسیار وسیع،بهره گیری از مجموعه های فنی BOSCH، زیمنس و…

رنو مگان 2000 (با گیربکس اتوماتیک)

نکات منفی:

ضعف کیفی تریم داخلی و پوشش رنگ، تکنولوژی پیش پا افتاده و قدیمی گیربکس، تعمیرات دشوار و پر هزینه ، پیچیدگی سامانه های الکترونیکی، کمبود تجهیزات رفاهی حداقلی همچون تنظیم برقی صندلی ها یا سانروف، قدمت طراحی داخلی و خارجی، عدم عرضه با گیربکس دستی

نکات مثبت:

ایمنی فوق العاده،عملکرد مطلوب و دقیق ترمزها ، هندلینگ و تعلیق مناسب، فضای داخلی مناسب برای مسافرت های خانوادگی

مشخصات فنی

جیلی EC7 EMGRAND

رنو مگان سدان (اتوماتیک)

آرایش پیشرانه

L4

L4

حجم (سانتی متر مکعب)

1792 cc

1998 cc

قدرت ( اسب بخار )

134 @ 6200 RPM

132 @ 5500 RPM

گشتاور (نیوتن متر)

172 @  4200 RPM

191 @  3750 RPM

نسبت وزن به توان

(کیلوگرم به ازای اسب بخار)

9.552

10.303

محور محرک

جلو

جلو

گیربکس

5 سرعته دستی

4 سرعته اتوماتیک

بنزین مورد نیاز

معمولی

سوپر

آلایندگی

195 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر

طول Xعرض X ارتفاع (میلیمتر)

1470 X 1789 X4635

1460 X 1777 X 4498

فاصله بین دو محور (میلیمتر)

2650

2686

وزن خالص (کیلوگرم)

1280

1365

سایز تایر

215/55 R16

205/55 R16

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – رسمی

12

11.1

شتاب 0 تا 100 (ثانیه) – آزمایش

12

12.5

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

185

195

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در 100 کیلومتر)

8.5

8.4

حجم صندوق عقب (لیتر)

680

520

قیمت مدل های صفر کیلومتر در بازار

حدود 62

حدود 88

مجله صفر تا صد بهمن ماه

این مقاله با همکاری مجله صفر تا صد تقدیم شما شده است.

515 دیدگاه

  1. اول از همه شما هیچ اشاره ای به فرمون الکترونیکی سفت شونده تو سرعتای بالای مگان نکردید و تعلیق مگان رو گفتید خشک و اسپرته!! شتاب اعلامیتونم از کارخونه کمتره! خیلی جالب بود!!!
    جیلی کافیه فقط تو سرعت 100 120 باهاش یه لایی بکشید راحت کنترل ماشین از دستتون در میره هندلینگ افتضاحی داره چسبندگی اصلا نداره راحت کنترل ماشین رو از دست میدید دوم اینکه جیلی داره با مگان نسل 2 مقایسه میشه که تازه یکم شاید بتونه توانایی رقابت داشته باشه اونم باز خیلی جاها از مگان کم میاره اگه جیلی بخواد با مگان نسل 3 یا اسکالا مقایسه شه که مستقیم باید بره تو سطل آشغال!!! آخه چین کجا فرانسه کجا چینی که تازه چند ساله ماشین میزنه رو با اروپایی با اصالت مقایسه میکنن؟؟

  2. هه هه هه
    چه حالی میکنن بعضیا ماشین چینیشونو با مگان مقایسه میکنن! ‎ادمو شاد میکنن
    جیلی یخچالاشم خوبه ‎;D

      1. هی سعی میکنم نخندم نمیشه!
        اقا کامبیز تو گوگل بزن مگان rs بعد برو نتیجه تستاشو تو پیست نورنبرگ ببین بعد ببین محصول سال ۲۰۰۲ رنو یعنی چی اصلا کاری به جدیداش ندارم ‎;-)‎

      2. کامبیز جان شما آدم جالبی هستی کلا حرفی جز اینکه جیلی صاحب ولوو هست نداری!! خب باشه عزیز چه ربطی داره الان هدایتی مالک باشگاه استیل آذین و ختافه اسپانیاس یعنی الان استیل آذین لالیگاییه؟
        ماشین سال 2002 رنو رو داری با چینیه الان مقایسه میکنی اگه ماشینای الان رنو بیاد وسط که جیلی کلا خورد میشه!! همون مگان rs سال 2002 که تو ایرانم چند نمونه ازش هست ولی خیلی کمیاب هست صفر تا صد رو 6 ثانیه میزنه فیلم درگش تو ایران با جنسیس کوپه هم هست. اگه جیلی یه جاش واسه استرلیاس یه جاش واسه ژاپن یه جاش چین یه جاش کره یه جاش… و جیگر زلیخاس این مزیت نیست که بهش افتخار میکنی ایراده!! هرچی هم باشه بازم چینیه البته. ولی تمام قطعات مگان واسه خود رنو هست و مهم تر از همه اینکه کپی نیست و اصالت داره!! اون موقع که رنو مگان نسل 2 رو ساخت جیلی هنوز یخچالم نمیزد!
        ور آخر حرفم توصیه میکنم یه بار توی ماشین بشینی پشت فرمونشم نه فقط توش برو بشین اصالت و فاصله رو با چینیا حس کنی!!

  3. دز مورد استتبلیتی جیلی بنده چون خودم مدتی جیلی داشتم میتونم اظهار نظر کنم ابن خودرو بدلیل فاصله کم محورها تعادل خوبی نداره داشبورد و نشانگرها قدری کاردستی وار طراحی شده نمای عقب و چراغ ها و فرم جعبه عقب و سپر ها در پشت خودرو کپی بدون چون و چرای نیسان تیه نا موجود در کشور هست قیمت نجومی و بالای جیلی قطعات کمیاب و نداشتن اصالت و زیبایی از مهم ترین مشکلات جیلی است حتی ناویگیشن این خودرو فعال نمیشه اما در مورد مگان 2000 که تجربه رانندگی 3 ساله اون دارم باید بگم کیفیت جزو آیتم های مگان هست یادمه برای نصب مانیتور دبل دین (2 din) مجبور به باز کردن ساعت و قسمت بالایی داشبورد شدم تمامی قطعاتی که باز میکردم made in france بود زیر صندلی ها سوکت گرم کن نصب نشده از طرف سایپا (پارس خودرو) بچشم میخورد درب های جلو از 4 قسمت به بدنه متصل شده اند اتاقی بی صدا و وجود کارت ورود به خودرو در خودرویی که مربوط به سال 2006 است عالی بنظر میرسه تنها مشکل مگان نبود سانروف در مدل مونتاژ داخلی تعداد کم ایربگ ها و برداشته شدن آپشن های این خودرو است در صورتیکه مگان وارداتی هم سانروف و نیز 6 ایربگ دارد

  4. من فکر میکنم یه مقدار تعصب روی هر دو خودرو توسط کاربران هست ولی بنده طبق تجربه ایی که از هر دو خودرو دارم میگم که هر کدوم یه سری معایب دارن و یه سری مزایا و اینکه بگیم فلان ماشین چینه و غیره در این زمونه خیلی معقول نیست. یکی از کاربران گفت اگر جیلی با مگان نسل 3 مقایسه شه…خب این جیلی محصول طراحی سال 2009 هست و اگر بخواهید آخرین تکنولوژی مگان (رنو) را مقایسه کنید بایستی با آخرین تکنولوژی جیلی مثل جی سی9 مقایسه بشه.
    امتیاز مگان بازار فروش بهتر و امتیاز جیلی ظاهر بروز و پرآپشن هست یکی از کاربران گفته بود جیلی ناویگیشن نداره! که کاملا اشتباه است و بعید میدونم اون دوستمون جیلی داشته.چون تو سایت جیلیران که فراخوانش هست قبلشم بیرون نصب میکردن.
    من فکر میکنم مگان اگر یه مقدار آپشن بیشتر (حداقل سانروف) داشت و قیمتشم پایینتر بود جایگاه بهتری داشت اما الان خودروهای چینی امودن از موتورهای ژاپنی و لوازم با کیفیت خوب استفاده کردن برای مثال موتور جیلی ارتقا یافته کرولا نسل قبله و موتور بسترن جدید میتسو است و انصافا قدرت خوبی هم دارند نسبت به قیمتشون، من تو جیلی تو سرعت بالا و پیچهای تند نشستم باید بگم عملکردش بر خلاف گفته بعضی کاربران خوب بود البته این داستان برای بقیه چینیها بدین شکل نیست و بین خودروهای چینی ام جی (که ذاتا انگلیسی هست) جیلی و بسترن عملکرد خوبی دارند.

    1. اقا شهاب مگان نسل 3 یا همون اسکالا محصول سال 2009 رنو هست نه جدیدترین محصول یا آخرین تکنولوژی رنو! حالا به نظر خود شما جیلی و اسکالا که هر دو برای سال 2009 هستن اصلا قابل مقایسن!؟
      موتور بسترن هم میتسو نیست بلکه از روی یکی از موتورهای مزدا توسط خود چینی ها طراحی شده پلتفرمش برای نسل قبل مزدا 6 هست و گریبکسشم ژاپنیه
      برای من مهم فنی ماشینه حالا اگه تعصب رو بزاریم کنار به نظر شما از نظر فنی جیلی بهتره یا مگان!؟ سیستم تعلیق و فنربندی(منکر صدای کوبش کمک فنرای جیلی که نیستین!؟) – نرمی سواری و هندلینگ – فرمان الکتریکی تو سرعت پایین فوق العاده نرم که با زیاد شدن سرعت به همون نسبت سفت میشه – ترمز عالی مگان – از نظر کیفیت قطعات فنی چطور به نظر شما مگان بهتره یا جیلی؟ کیفیت هر دو تو بلند مدت چقدر فرق میکنه مثلا بعد 4-5 سال !؟
      بازار دست دومم که خودتون اشاره کردین افت قیمت جیلی چقدره مگان چقدر!؟
      تو قدرت و شتاب مگان 2000 دنده رو میشه با جیلی دنده مقایسه کرد!؟ همین مگان اتومات رو میشه با جیلی اتومات مقایسه کرد!؟ تازه با 7 سال تفاوت!
      من نمیگم جیلی بده اتفاقا خوبه ولی نسبت به بقیه چینیهای بازار ایران مثل لیفان و ام وی ام ولی از نظر فنی هنوز از مگان 2002 ضعیفتره چه برسه بخواد با محصول هم سال تولید خودش 2009 یعنی مگان نسل 3 مقایسه بشه!

  5. کامبیز جان شما آدم جالبی هستی کلا حرفی جز اینکه جیلی صاحب ولوو هست نداری!! خب باشه عزیز چه ربطی داره الان هدایتی مالک باشگاه استیل آذین و ختافه اسپانیاس یعنی الان استیل آذین لالیگاییه؟
    ماشین سال 2002 رنو رو داری با چینیه الان مقایسه میکنی اگه ماشینای الان رنو بیاد وسط که جیلی کلا خورد میشه!! همون مگان rs سال 2002 که تو ایرانم چند نمونه ازش هست ولی خیلی کمیاب هست صفر تا صد رو 6 ثانیه میزنه فیلم درگش تو ایران با جنسیس کوپه هم هست. اگه جیلی یه جاش واسه استرلیاس یه جاش واسه ژاپن یه جاش چین یه جاش کره یه جاش… و جیگر زلیخاس این مزیت نیست که بهش افتخار میکنی ایراده!! هرچی هم باشه بازم چینیه البته. ولی تمام قطعات مگان واسه خود رنو هست و مهم تر از همه اینکه کپی نیست و اصالت داره!! اون موقع که رنو مگان نسل 2 رو ساخت جیلی هنوز یخچالم نمیزد!
    ور آخر حرفم توصیه میکنم یه بار توی ماشین بشینی پشت فرمونشم نه فقط توش برو بشین اصالت و فاصله رو با چینیا حس کنی!!

  6. خکدروهتی چینی ولو ام جی هیچگاه با بزرگانی مانند رنو و کیا هیوندای قابا قیاس نیستند و این مقایسه چینی ها فقط باید با چینی های دیگر صورت بگیرد

  7. اقا اشکان از تایپ غلط متاسفم بله خودروهای چینی تنها با چینی های دیگر باید قیاس شوند عده اس براین عقیده هستند که mg یک سوپر خودرو و از کشور بریتانیاست اما مدیا موتورز با گرانفروشی این خودروی 100 درصد چینی هواخواهان خود را سرگشته میکند ام جی و جیلی و لیفان و چری و جک و فاو و بایک و گریت وال و 100 ها نام دیگر خودرکسازان نوپا و نوباوه چینی هستند که در ده های اخیر بدلیل فقدان مونتاژ کاری صحیح و مدیریت و بروز رسانی ک در حوار خودروهای نیم قرن پیش سایه بان و ویران خودرو به بازار کشور سرازیر شده اند اگر شرایط مهیا بود هیچگاه فرصت مانور و جولان را در بازار کشور به خود نمیدیدند و در کشورهای هدف از جمله نیجریه سوماترا برزیل و غنا و مصر و اروگوئه فرصت حضور پیدا میکردند به عقیده من گرچه مگان آنچنان آپشنال نیست اما کیفیت و فن آوری به مراتب بالاتر از تمام ساخته های چینی دارد مگان باید با خودروهای کره ای و ژاپنی قیاس شود

    1. دقیقا! البته حق دارن چون کسایی که جیلی یا چینی دارن اکثرا از پراید یهو اومدن جیلی و ماشینشون واسشون حکم بوگاتی رو داره و تاحالا سوار یه ماشین اصل و نصب دار نشدن!! واسه همین میان نظرایی میدن که کلا رو هواس!!

  8. شوخی میکنی دوست عزیز، مگان بیست سال پیش رو با خودروهای کر ه ایی و ژاپنی مقایسه کنند؟!! خخخخ
    این مگان عتیقه رو باید مثل پیکان ببرن موزه دیگه! این لگن چی داره که بخواد مقایسه شه با ژاپنی!؟ شتاب داره؟آپشن داره؟ رخ داره؟ قیمت مناسب داره؟ با گیربکس 4 سرعته بیست سال پیش آخه چیش مقایسه شه!! خخخخخخ
    همانطور که خودتون گفتید بدلیل وجود و یران خودرو و هزار برنامه دیگه تو این کشور الان ماشینهای بیست سال پیش فرانسه رو ملت سوار میشن و کلی هم روش تعصب دارن، البته تعداد این افراد کم نیست یه عده هنوز دنبال پیکان سوسکی و این عتیقه جاتن.
    مگان آپشنال که نیست هیچ، ظاهرش پیرمردیه، صندلیهای داخلش مثل نیمکت مدرسه اس، شتابش کمه و هزینه هاش بالاست و …
    فقط 5 سال گارانتی جیلی میارزه به این مگان عتیقه

    1. دوست عزیز شما یخچالتو سوار شو که هرجاشو تو یه کشور ساختن! فعلا همین مگان 20 سال پیش کاری کرده که شما مجبور شی اینطوری سنگ یه ماشین چینی ناشناخته رو به سینه بزنی! شما وقتی سوار گارانتی ماشینتی با 120 تا بپا یهو لاستیکت نترکه چون با اون چسبندگی و ایتستایی که من از این یخچال دیدم سریع 4چرخش میره هوا و ملق میزنی!! والا ماشین 20 سال پیش فرانسه شرف داره به آشغال 2015 چینی!! مخصوصا کارخونه ای که تا چند سال پیش یخچال میساخت!! 4تا آپشن گذاشته روش شماام که عقلتون به چشمتونه 4تا آپشن میبینید گول میخورید میرید این آشغالارو میخرید!! چین همون بشقابشو تولید کنه چینو چه به ماشین آخه!!
      شما تاحالا 1 کیلومتر سوار مگان بودی که میگی شتاب نداره صندلیاش مثل نیمکت مدرسس و مهم تر از همه هزینه هاش بالاس؟ والا ماشین ما که 3ساله کار کرده هنوز جز لنت و روغن و فیلتر 1000تومنم خرج اضافه نداشته!! داستانایی از خودتون در میارید! مطمئن باش پر استهلاک تر از ماشینای چینی وجود نداره!!
      البته حق داری کسایی که جیلی دارن اکثرا از پشت پراید یهو میان جیلی سوار میشن اینجوری جو زده میشن و ماشینشون حکم بوگاتی واسشون داره!!! من نمیدونم ماشین واسه خودته یا پدر فقط سر پیچا مواظب باش!!! باهاش با 120تا لایی نکش چون با اون یخچال با اون سرعت لایی بکشی یا تو دره ای یا چپ میکنی. ضمنا ماشین آپشنالت نه کیلس مگانو داره نه فرمون الکترونیکی حساس به سرعت مگانو!! همین مگان نسل 2 یه دوره بهترین خودرو اروپا شناخته شده یخچال چی؟ خودروی هفته ی چینم نشده نمیگم آسیا حتی چین!! :))) در آخر دوباره پیشنهاد میکنم یه بار سوار مگان شی درمورد چیزی که ازش هیچ اطلاعی نداری نظر ندی اول سوار شو بعد!!

    1. یعنی میخوای بگی مگان جنسیس رو میزنه!! خخخخخخ
      پسر خوب این مگان شما اگه اتومات باشه از همین تیپ 5 هم میخوره.
      اون فیلم هم مگان دستکاری شده،الان رنو 5، 40سال پیشو دستکاری میکنن پورشه رو میگیره، خیلی باهوشیاا!!خخخخ

  9. این مگان شما تو شتاب از X33 هم کمتره بعد رفتی با جنسیس مقایسه میکنیش
    کلیپ زیر رو ببین منکه کلی خندیدم وقتی ایکس 33 با مگان اینطوری میره یعنی جیلی قشنگ نابودش میکنه خخخ
    http://www.aparat.com/v/l1rUq

  10. اشکان این رفیقمون اطلاعاتش ضعیفه به مگان RS میگه تقویت!!!! ‎‎;D
    خلاصه وقتی جیلی جز ماشین حساب کنی چه انتظاری داری!؟؟؟
    جیلی یخچالشم بد بود حالا ببین ماشینش چیه!!!
    این موبایل چینیا هستن فیک میزنن همه چیم داره اب میوه هم برات میگیره یک دهم قیمت نمونه اصلیش قیمت نداره ۲ روزم برات کار نمیکنه جیلیم از هموناس ‎;D

      1. حق با شماست منم دوست ندارم از این ادبیات استفاده کنم ولی وقتی دوستمون از این ادبیات استفاده میکنه چاره چیه!؟

      2. بله آقا سپهر متاسفانه دوستان بجای تحلیل، بیشتر به تخیلات و حرفهایی از قبیل یخچالساز و … روی آورده اند، در هرصورت منم اصلا راضی به استفاده از کلمات نامربوط نیستم.

  11. خیلی شما خوبید خب اونکه در هرصورت مگان 2000 اتومات معمولی نبود غیر از اینه؟
    جلوش که عینه ماشین های شما بود فیلمم کیفیت نداشت جاییشم ننوشته rs
    اصلا گیریم مگان rs خوب چه دخلی به ماشین های بیست سال پیشه شما داره؟

    1. میگم اطلاعات ندارین ناراحت میشین!
      مگان RS همین مگان نسل 2 هست توربو شارژ محصول 2002 رنو فرانسه یا همون 20 سال پیش شما!
      کمی کسب اطلاعات بعد بحث نه!؟

      1. من نمیدونم شما دوست دارید بحث رو بپیچونید یا خودتان را دلداری بدید!!
        الان مگان شما توربو داره؟ آخه اون چه ربطی داره به مگان 2000 اتومات بدون توربو؟؟

        1. داستان کوچه علی چپه!؟
          مگه شما نگفتی مگان RS چه دخلی به ماشینای 20 ساله پیش شما داره!؟
          خب همین مگان RS هم مال همون 20 ساله پیشه دیگه عزیز!!!
          ماشین شما مگه جیلی دنده نیست!؟ چرا نمیای با مگان دنده غیر توربو با اسب بخار کمتر و 100 کیلو وزن بیشتر تست شتاب بدی!؟

          1. من واقعا متوجه نمیشم شما چی میگید یکی بیاد ترجمه کنه خخخ
            آقا مگه ماشینه شما توربو داره هی سنگ مگان توربو دار رو به سینه میزنی ،
            برا تست هم یبار جواب دادم چندبار میپرسی

  12. از نشانه های کم آوردن بی ادبیه
    ما لینک فیلم و منابع گذاشتم و… شما و دوستتونم بی ادبی و حرفهای پوچ خاله زنکی اما در کل
    حقیقت تلخه دیگه فعلا تو شتاب باید برید با ماشینای رده پایینه چینی مقایسه شید کار داره به جیلی برسید

  13. نه عزیز اشتباه نکن!

    همیش هر جوری صحبت کنی همونجور باهات صحبت میکنن
    همون داستان احترام خودتو نگه داره
    شتاب جیلی که خیلی ضعیفه تو نقدی که تو همین سایت هست جیلی رو با ماشینهای هم تیپ خودش یعنی لیفان و ام وی ام و elx مقایسه کرده جالبه نویسنده میگه شتاب گیری جیلی ضعیفه و اصلا معلوم نیست این ۱۳۶ اسب بخار جیلی دقیقا کجاشه !!!‎;D
    از elx با اون قدمت و ۱۱۰ اسب قدرت تو شتاب نابود میشه!
    حالا شما اینجا تا صبح شتاب شتاب کن
    دنده و اتومات رو از صفر نمیندازن یکی لانچ کنه با دور بالا یکی با دور پایین استارت بزنه
    تو دور شک نکن مگان اتو جیلی رو میزنه یعنی اگه تو اتوبان مگان بهت چراغ داد بهتره بکشی کنار تا رد شه دوست عزیز!
    دوست دارین با مگان ۲۰۰۰ دنده هماهنگ کنم از صفر بندازین تازه شما ۱۳۶ اسب مگان ۱۳۲ با ۱۰۰ کیلو وزن بیشتر؟؟؟؟

  14. جالبه خودتونم میدونید تو صفر تا صد از جیلی میخورید و صحبت تو دور بالا رو میکنید، اما جای نگرانی نیست تو دور بالا هم میخورید.
    ببینید من لینک فیلم گذاشتم شما هم فیلمی بذار که نشون بده شتاب مگان خوبه (البته فیلمای ماشینای دیگه مثل rs که با ماشین شما متفاوت است رو به خودتون ربط ندید چون ماشین شما توربو نداره)
    تا حالا به یاد ندارم یه مگان کوچولو بهم چراغ داده باشه ولی طبیعتا من اگه به یه مگان پیر و خسته چراغ دادم اگه نرفت کنار از روش رد میشم
    در رابطه مقایسه شتاب جیلی با بقیه چینیا و ماشینای دیگه این فیلمها به شما میکند:
    http://www.aparat.com/v/DxoSz
    http://www.aparat.com/v/krtS0
    http://www.aparat.com/v/w3DjJ
    http://www.aparat.com/v/YB5Cd
    شما هم یه فیلم بذارید که نشون بده شتاب مگان اتو خوبه!
    من اصفهان هستم خوشحال میشم برا تست، لطفا ایمیلتان جهت هماهنگی بذارید با شما هماهنگ میکنم برای روزهای جمعه من وقتم آزاده میتونید تشریف بیارید. جای تست هم اینجا تا دلتون بخواد هست.

    1. آههههههههههههههههههان
      یعنی قبول داری هیچ مدله از پس مگان دنده بر نمیای میخوای جیلی دنده با مگان اتو تست کنی لانچم کنی لابد!!! مگان اتو هم از 0 اگه لانچ نکنی باز میخوری تو دورم که دیگه هیچی!
      اصلا بحث مگان نیست هیچ ماشین دنده و اتوماتیو از صفر با هم تست نمیکنن اگرم بکنن دنده لانچ نمیکنه شما اطلاعاتت بیشتر از اونی که فکر میکردم ضعیفه!
      یعنی جیلی چینی اخرین سیستمتون نمیتوته از پس مگان دنده 20 سال پیش بر بیاد پس چی شد اون همه دب دبه کب کبه !؟ چرا جیلی با اسب بخار بیشتر و 100 کیلو وزن کمتر نصف مگان دنده 20 سال پیشم شتاب نداره!؟
      جواب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      تست با مگان بزار اگه داری این ماشین چینیا چیه ردیف کردی ! منم که از اول گفتم شما باید با همون چینیای دیگه مثل خودت تست کنی!
      من تهرانم نه اصفهان!

      1. دوست عزیز یکم آب بخور آروم شی
        تستها فقط با چینیها نبود با تویوتا کمریهم بود البته اگه به تویوتا کمری نمیگید چینی
        شما گفتی تست گفتم ایمیل بذارید هماهنگ کنم، بعدشم شما دوست دارید تست کنید والا برای ما که نتیجه روشنه در هرصورت من جمعه ها وقتم آزاده دوست داشتید تشریف بیارید اینجا در خدمتیم.

        1. شما یکم آب به کارتون نمیاد لطفا یه پارچ آب میل کنید کمتر حرص بخورین ارزش نداره!
          از تهران بیام اصفهان تست!؟ حالتون خوبه !؟
          اینکه نتیجه براتون مشخصه خیلی خوبه چون ما هم از اول داریم همینو میگیم! جیلی نه کیفیت داره! نه شتاب! نه برند معتبر! نه هندلینگ درست حسابی! و …
          تست آپارات میخواین!؟
          چشم
          این در جواب کیلیپ 0 تا 100 جیلی تو 8 ثانیه که زحمت کشیدین با اعتماد به نفس مثال زدنی گذاشتین!
          تست پیکان وانت با جیلی لذت ببرین!
          http://www.aparat.com/v/9fivV
          اینم تست جیلی با elx با تکنولوژی 30 سال پیش!
          http://www.aparat.com/v/KOx0F

          1. تست جیلی با پارس ELX مربوط به روز آزمایش گروهی ماشین های چینی در برابر پارس ELX هست که به صورت مشترک توسط مجله صفر تا صد و وب سایت دنده 6 برگزار شد، اما به دلیل شیب مثبت (سربالایی بودن) مسیر و عدم حرکت از حالت ایستاده، ما از انتشار این فیلم ها به صورت رسمی خودداری کردیم.به هرحال در این آزمایش مشخص شد که ضریب دنده های جیلی هم مانند سایر چینی ها سبک انتخاب شده و پارس با اختلاف در هر شرایطی بهتر شتاب میگرفت، در مورد مگان دنده ای هم قطعا همین وضعیت پیش خواهد آمد ولی مقایسه شتاب گیری جیلی اتومات و مگان اتومات واقعا می تواند جالب باشد.

  15. خخخخخخخ
    واقعا بامزس
    عزیز دل من کاری با مگان RS ندارم!
    تو پستت گفتی مگان RS چه دخلی به ماشینای 20 سال پیش شما داره بهت گفتم همون مگان RS هم مال 20 سال پیشه الان مشکلت کجاست دقیقا!؟
    حالا بیا درباره مگان معمولی و جیلی معمولی صحبت کنیم
    شما ماشینت دنده ایه یا تو؟
    اگه جیلی اتو داری از مگان اتو تو تست شتاب میخوری!
    اگه جیلی دنده داری از مگان 2000 دنده با اسب بخار کمتر و وزن بیشتر بازم تست شتاب میخوری!
    منکر تست دنده با دنده اتو با اتو که دیگه نیستی خدارو شکر!؟
    مگان 20 سال پیش ما با جیلی سوپر اسپرت و به روز شما !!

    باز مغلطه نکن لطفا جواب همین پستو بده!

    1. من جیلی دنده ایی دارم یبارم راجبه تست گفتم!!! الان دوبار شد که دارید هی میپرسید!!
      آقا اصلا ماشینه شما بوگاتی یه کلیپی لینکی چیزی از مگان بذار حرفتو تایید کنه، من چندتا کلیپ گذاشتم ولی شما فقط حرف میزنی!

  16. آقا اگه منو نمیزنید باید بگم مگان تو شتاب واقعا کنده و از 405 هم تو شتاب ضعیفتره ولی ایمنی و سایر مواردش بجز قیمتش خوبه

      1. اقا شهاب شما هم اصفهانید یا تهران اگه تهرانید بیاید خیلی دوستانه ببینیم شتاب مگان در حد کدوم ماشینه
        اگه هدفتون برعکس این دوستمون کل کل نباشه البته!
        جواب پست قبیلم که بالا دادم ندادین

        1. منم موافقم البته من قبلا با دوستم این درگ رو انجام دادیم و با اختلاف من زدمش اما ماشین اون یکم مدلش پایین بود 84 بود اگه شما تهرانید یه قرار بذاریم برای درگ

        2. من هیچ کدام از خودروهای مورد بحث را در حال حاضر ندارم و هدف و برنامه ایی هم در کار نیست من فکر میکنم اینجا سایتی جهت نظر دادن هست و من هم نظرم رو طبق تجربه ایی که از هر دو خودرو داشتم دادم.
          من تهران هستم اما وقت برای اینکارها ندارم و راستشو بخواهید اصلا برام مهم نیست که شتاب کدام خودرو بیشتر هست، فقط مطالب این قسمت برای بنده جالب بود نظرم رو دادم دیگه نمیدونستم بعدش باید تو واقعیت هم تست انجام داد.

  17. اول بگم که شما ادبیات و لحن غیر محترمانه رو شروع کردید و از اونجایی که کسی که واسه خودش احترام قائل نباشه نباید انتظار داشته باشه دیگران احترامشه نگه دارن شما از هر ادبیاتی که دوست داری استفاده میکنی بعد به ما میگی… بیخیال من که میدونم فایده نداره!
    شما کلا فقط بلدی سفسته کنی! اول از همه همه چیز شتاب نیست. درمورد بحث شتاب بازم میگم شما اطلاعات خیلی خیلی ناقصی دارید. ماشین اتومات با دنده ای مقایسه نمیشه تو شتاب. جیلی اتومات با مگان اتومات مقایسه میشه که مطمئن باش میخوره از مگان جیلی دنده با مگان دنده ای که بازم مطمئن باش میخوره! همین جیلی دنده ای شما با مگان اتومات درگ بذاره دنده ای لانچ نکنه مطمئن باش میخوره از مگان. حتی با لانچشم من شک دارم بتونه مگانو بزنه!! شما برو مجله ماشین شماره 365 رو بخون آزمایش رانندگی جیلی تست کردن صفر تا صد جیلی 15ثانیه!!! جدا از بحث شتاب جیلی هیجوقت تو هندلینگ راحتی نرمی آرامش رانندگی و سرنشینا اطمینان به ماشین چسبندگی ماشین به مگان نمیرسه. جهت اطلاع سیستم تعلیق عقب جیلی اتصال چندگانه هست و مستقل نیست این خودش یه افتضاحه و تو ماشینایی مثل پراید دیگه فقط این سیستم ها استفاده میشه!! الان دیگه همه ماشینا سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ دارن!!

    1. دوست عزیز بهتر نیست بجای این داستانهای تخیلی یه لینکی یا منبع موثقی ارائه بدی،
      لینکی از این مجله یا اسکن از اون صفحه یا … که گفتی داری اگه داری بذار اگرنه که داستان نباف.
      بجای این حرفها میشه یه کیلیپ از شتاب مگان (همینی که تو ایرانه و توربو نداره) بذارید ؟

      1. مجله ماشین یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین مجله هایی هست که اخبار و تست ماشین هارو توسط خودش انجام میده اینکه شما همچین مجله ی مهمی رو نمیشناسید کم اطلاعی شماس شما میتونید یکم به خودتون زحمت بدید از پشت سیستم بلند شید به دفتر مجله تو شهرتون مراجعه کنید و از آرشیوشون شماره 356 رو بخواهید و بخونید

        1. داداش ما هنوز انقد بیکار نشدیم بریم دفتر مجله شهرمون و… خخخخخ
          اصلا جیلی بد مگان بوگاتی یعنی ماشین به این معروفی یه کیلیپ از شتابش و درگ با ماشینای دیگه نیست اینجا بذارید ؟!!!

          1. واقعا باورم نمیشه که کسی هست که مجله ماشین با 15سال شایدم بیشتر قدرمت رو نشناسه!!
            دوست عزیز بازم میگم شما واقعا اطلاعاتتون کمه! هر کارخونه ای ماشیناشو برای یه منظوری میزنه. مثلا تویوتا لندکروزو زده واسه آفرود GT86 رو زده برای کورس و درگ. هرکدوم استفاده خودش رو داره. کلیپ درگ لندکروز چقدر هست؟ کلیپ آفرود gt86 یه جنسیس کوچه دیدی تاحالا؟ مگان هم همینطوره مگان یه سدان خونوادگی راحته که برای راحتی تو سفر و ایمنی بالا ساخته شده و واسه کسایی که بیشتر دنبال شتابن مگان rs رو داده. مگان ماشین درگ نیست که چپ و راست بشینن کلیپ ازش بذارن! و البته از پشت پراید یهو نیومدن پشت مگان اکثرا که حس کنن ماشینشون لامبورگینیه و بیان تو سرازیری صفر تا صد بزنن 8 ثانیه!!! ولی شما اگه خیلی اصرار به درگ داری تشریف بیار تهران من و احمد میایم واسه درگ

  18. اااااااااااااااااا
    http://www.aparat.com/v/YB5Cd
    جیلی 0 تا 100 رو تو 8 ثانیه میزنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    یعنی آزرا مارم میزنه چون من با ازرا 2007 با gps زیر 9 نتونستم بزنم دیگه سنگ بترکه 8.5 جیلی که 8 میزنه !!!!!!!!!!!!

    1. احمد متاسفانه دارندگان جیلی اکثرا از پشت پراید اومدن پشت جیلی و نه اطلاعات ماشینی دارن نه ماشین بالاتری سوار شدن و اطلاعاتی ندارن و کلا مغلطه بلدن! فقط!! نمیدونن که اولا نباید شیب داشته باشه اونجا و شیب صفر باشه! نمیدونن صفر تا صد رو با gps اندازه میگیرن نه کیلومتر ماشین! نمیدونن خیلی موارد دیگه از جمله ارتفاع از سطح دریا هم مهمه! فکر کنم ایشون تو سرپایینی ولنجک صفر تا صد زده :))

      1. خودتو ناراحت نکن مگه من تست کردم،
        حالا شما که ماشین قبلیت مرسدس بوده میشه یک کلیپ از شتاب مگان خودتون یا یک مگان 2000 بذارید ما هیچی نمیدونم اطلاعاتمونم ضعیفه شما اگه میشه یه کیلیپ بذارید والا حرف که باد هواست

      2. اون که آره!
        فک کن کلیپ 0 تا 100 جیلی گذاشته تو 8 ثانیه!!!! اشکان تو 8 ثانیه!!!! یعنی جیلی ازرا 3300 رو پرپر میکنه چون ازرا نمیتونه 8 بزنه!
        کیلیپ از اپارات دوست داشتن بچه ها منم کیلیپ تست پیکان وانت! با جیلی رو براشون گذاشتم لذت ببرن برو ببین فقط بخند! : ))

    1. خیلی خندیدیم جالبه همه هم زیرش کامنت گذاشته بودن خیلی عجیبه میدونی یعنی چی؟؟
      یعنی برا همه عجیبه، صدرصد مگانه دستکاری شده بوده این نظر منه ، بقیه کامنتای اون بخشم بخونی همه گفتن عجیبه، مگان رو تو شتاب باید با ماشین های داخلی مقایسه کنید
      اینرو دیدم کلی خندیدم:
      http://www.aparat.com/v/MLXo7

      1. همه نگفتن یسری که مطالشون مثل شما پایینه فک کردن اتوماته نرفتن بخونن او بالا زده زانتیا دنده با مگان 2000 دنده!
        دقت کنید دوست عزیز!
        بعدم صاحب خود ماشین کامنت گذاشته توضیح داده :
        danesh
        یه توضیحی بدم ؛ با اجازتون این ماشین بنده هست و راننده هم خودم هستم تو این فیلم … مگان 2000 دنده ای هست و زانتیا هم 2000 exclusive بود هم مدل ماشین خودم و هر دو کمتر از 1 سال کار کرده بودن … مگان به وضوح زانتیا رو جا گذاشت ؛ و این فاصله در اواخر 400 متر به حدود 20 متر رسیده بود حدودآ… ( عکسش موجود هست )
        از اون مهمتر این کیلیپ واسه درگ شیرازه نه طرف با جیلی تو سرپایینی 0 تا 100 8 بزنه مارو کلی بخندونه!
        فعلا که جیلی با اشغالای داخلی مقایسه شده و چینیای دیگه مثل خودش!
        از elx هم بد خورده!

        کلیپ تیبام بامزه بود ولی نه به خنده داری عقب افتادن جیلی از پیکان وانت! اصلا اون کیلیپ یدونست! :))

    1. اشکان واقعا فکر کردی این دوستمون خودش نمیدونه اگه با مگان 2000 دنده بندازه نابود میشه!؟ فکر کردی واسه چی 1 کلمه هم از مگان دنده ای چیزی نمیگن ایشون !؟ همون مگان 20 سال پیش دنده ایو میگما! از جیلی اتوماتم صحبتی نمیکنن!
      چراش تابلوئه دیگه!

      1. چیزی که به چشم داری میبینی هم قبول نداری! کلا فقط مغلطه میکنی!!! میدونم حقیقت تلخه!! نه جیلی اتومات میتونه مگان اتوماتو بزنه نه جیلی دنده میتونه مگان دنده رو بزنه!! چین حالا حالا ها کار داره تا بتونه ماشینای حتی دهه های قبل اروپایی رو بزنه حتی تو شتاب! حالا فاکتورای دیگه که هیچی!!

  19. واقعا خیلی خنده داری آقا اشکان شما تست جیلی با کمری رو ندید میگیری بعد این چند نفر که برا مسخره بازی با وانت پیکان کورس میذارنو میگی تست!!!خخخخ معلومه کی مغلطه میکنه آقا دیگه همه میدونن مگان کنده
    آقا من فکر میکردم مگان تو شتاب باید با تیپ 5 مقایسه شه ولی بعد از اینکه دیدم از تیبا خورد بنظر باید با پراید مقایسه شه..

    1. ببخشید آقا کامبیز اینجوری میگم شما یا واقعا متوجه نمیشی یا خودتو زدی به اون راه! پسر خوب برای هزارمین بار شتاب ماشین دنده ای با اتومات مقایسه نمیشه! ولی من از حرفات تعجب میکنم تیبا راه میره؟ شما نمیخواد تیبا بیاری همون یخچالتو بیار درگ بذاریم! تازه نه با مگان دنده ای که میترکونه ماشینتو با همین اتومات!! جهت اطلاع من تیپ 5 رو هم تو شتاب زدم تیپ5 فرانسوی هم جزو ماشینای خودم بوده

      1. این رفیقمون که خودشو زده به خواب ولش کن خلاصه کلی پول داده ماشین چینی خریده فکر میکنه خوبه لابد خوبه دیگه!
        اشکان برو نظرات اول این تاپیکو بخون ببین ملت چیا از جیلی میگن!
        من قبلا فکر نمیکردم انقدر داغون باشه!
        جدا برو بخون
        مصرف سوخت بالا,سیستم تعلیق مشکل دار و سر صدای کمکها,کمبود قطعات یدکی, شتاب گیری ضعیف،عدم تعادل و چسبندگی در سرعتهای بالا، استفاده از قطعات چینی بجای قطعات اروپائی که وعده داده بودند,کار نکردن جی پی اس و… واقعا اینجاست که آدم میفهمه محصول یه کمپانی چینی کجا فرانسه کجا!!!
        جالبه یکی از بچه ها تست جیلی دنده تو ترکیه رو گذاشته 0 تا 100 رو 14 ثانیه زده!!! مگان با اینکه اتوماته و ماشین پر شتابی هم نیست 12.5 زده دیگه خودت عمق فاجعرو ببین!

        1. آره و آدمی که خودشو به خواب زده رو نمیشه بیدار کرد!!
          آره خوندم نظراشونو کسایی که رو این ماشین تعصب ندارن گفتن چه ایرادایی داره واقعا بده…
          مخصوصا نداشتن تعادل و چسبندگی تو سرعتای بالاش واقعا بده… سیستم تعلیق عقبشم خیلی خیلی قدیمیه!!
          با چینیای هم رده خودش مثل بسترن هم مقایسه شه جیلی بدجوری بسترن میکوبتش!

    2. کامبیز جان برای شما که سانروف (که با 2تومن رو پرایدم قابل نصبه!) نشونه برتری ماشین هست و تعلیق کیفیت اصالت و… اهمیتی نداره برای شما ماشینای چینی بهترین گزینه هست!! درمورد تیبا هم شما بردار بیار تست میکنیم!! اینجوری حساب کنی که جیلی از پیکان وانت 10تومنی تکنولوژی 60 سال پیش خورد :))) فیلمشم که هست!!!
      در آخر فقط بگم کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو زده به خواب نه!!!

  20. من به دوستتونم گفتم نتیجه برای ما روشنه، مگان جیلی که هیچ باید با پراید درگ بذاره،
    حالا اگه اصرار دارید غیر از اینه تشریف بیارید اینجا تست هم میکنیم،
    آخه یه ماشین سالخورده پیرمردی که نه سانروف داره نه شتاب داره نه قیمت مناسب داره نه رخ داره و …
    دیگه انقد داستان نداره که، صحبت من هم این نیست جیلی خیلی خوبه ولی از عتیقه شما که تو فیلم از تیبا هم خورد بهتره، حالا باز بگو تیبا دنده ایی هست مگان اتومات اصلا روت میشه از خودرو بیست میلونی میخورید بعد بحث هم میکنید، جیلی دنده ایی که مگان اتو رو میخورش ، مگان دند ه ایی هم که زیاد تو ایران نیست، مطمئنا جیلی اتو 6 دنده مگان اتو 4 دنده قورتش میده.

  21. کلی بخوام بگم مگان در ارگونومی, تعادل,هندلینگ,ترمز,فنربندی و سیستم تعلیق,شتاب و کشش,اندازه اتاق و فضای پای سرنشین،برند,خدمات پس از فروش و 100 البته بازار فروش دسته دوم از جیلی بهتره و در برخی موارد خیلی بهتره
    جیلی در کل طراحیش بروزتره و چنتا ابشن بیشتر داره و از نظر فنی در برابر مگان خیلی ضعیفه و باید با همون ام وی ام و لیفان و بقیه چینیا مقایسه بشه

    1. با شما مخالفم زیرا:
      جیلی توسط خانواده گرامی که وارد کننده کیا و هیوندایی هست وارد میشود و خدمات پس از فروش گسترده ایی دارد همچنین 5 سال یا 150000 کیلومتر گارانتی دارد.
      شتاب و تاپ اسپید جیلی تا اونجا که من تجربه کردم معقول و بنظر از مگان اتومات بهتر بود.
      از نظر نرمی و فروش دست دوم حق با شماست مگان بهتر هست
      از نظر اندازه اتاق و صندوق عقب جیلی بزرگتر هست اگه اشتباه نکنه صندوق عقب جیلی 600 لیتر بود
      و خداییش بی انصافی که بگیم جیلی با لیفان و ام وی ام مقایسه شود چون واقعا کیفیت ادوات داخلیش و سواری و ایمنیش از اونا بالاتر هست و قابل قیاس نیست.
      در پایان باید اضافه کنم ماشین سلیقه ایی هست یک نفر برند براش مهمه یک نفر ظاهر و گارانتی و آپشن و از اینرو هر دو خودرو معایب و مزایایی دارند و هر دو از خودروهای داخلی به مراتب بهتر هستند و اصلا قابل قیاس نیستند. امیدوارم دوستان از خودروهای خود لذت ببرند و بجای بحث های نامعقول به نیکی با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.

      1. آرش جان وقتی شخصی بی منطق بحث کنه متاسفانه بحثا اینگونه پیش میره
        اما در مورد صحبتهای شما
        آرش عزیز فضای پا در مگان برای سرنشینهای عقب از جیلی بیشتره چون حدودا 4 سانتیمتر فاصله بین دو محور در مگان بیشتره از جدول بالا میتونین چک کنین
        فاصله بین دو محور (میلیمتر) مگان : 2686 جیلی 2650
        درباره فضای صندوق عقب حق با شماست ولی بنده صحبتی از بیشتر بودن فضای صندوق عقب مگان نکردم
        در مورد خدمات پس از فروش فکر نکنم به اندازه سایپا در کشور گستردگی نمایندگی داشته باشه و از اون مهمتر در دسترس بودن قطعات فنی و بدنه
        در مورد شتاب شما قبول دارید مگان اتومات باید با جیلی اتومات و مگان دنده باید با جیلی دنده مقایسه شه؟ اگر جوابتون بله هست به نظرتون در هر 2 مورد کدوم شتاب بهتری دارن و مخصوصا کشش! گشتاور مگان 191 و گشتاور جیلی 172 یعنی مشخصا جیلی کشش کمتری نسبت به مگان داره مخصوصا تو سربالایی ها و تاپ اسپید
        در مورد نرمی و بازار دست 2 با بنده موافق بودید که برتری با مگانه لطفا درباره سایر موارد یعنی ارگونومی, تعادل,هندلینگ و چسبندگی ماشین در سرعت های بالا و پیچها,ترمز,سیستم تعلیق و البته سیستم فرمان هم درمقایسه با مگان نظرتون رو بفرمایید

      2. آقا آرش همونطوری که احمد جان گفت سایپا خیلی خیلی شبکه گسترده تری داره و قطعات مگان تو بازار پر هست شما حتی بری لوازم یدکی تو محل خیلی از لوازمای مگان رو دارن اما لوازم جیلی فقط تو نمایندگی یا جاهای خاص پیدا میشه
        درمورد شتاب اگه جیلی دنده با مگان اتومات مقایسه شه (که مقایسه غلطی هست) اگه جیلی لانچ کنه شاید مگان رو تو صفر تا صد بزنه اما تو دور مگان میگیرتش شتاب ثانویه مگان خیلی بهتر از شتاب اولیشه. مگانای پلیس رو دقت کنید تو جاده دنبال کسی میفتن چجوری میگیرنش!! اما اگه جیلی لانچ نکنه بعید میدونم مگانو بگیره حتی تو صفر تا صد. ولی اگه بخوایم درست مقایسه کنیم نه جیلی اتومات مگان اتوماتو میزنه نه جیلی دنده مگان دنده ای رو.
        درمورد نرمی و هندلینگو فضای داخلی اگه تجربه هر دو ماشین رو داشته باشید مگان خیلی بهتره البته جیلی فضای داخلیش خوبه اما تو هندلینگ و چسبندگی واقعا ضعیفه مخصوصا تو سرعتای بالا. تعلیق عقبشم همونطور که اطلاع دارین اتصال چندگانه هست و مستقل باری هر چرخ نیست که سیستم خیلی قدیمی هست و دیگه همه ماشینا از سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ استفاده میکنن و فاکتور منفی بدی برای جیلی هست.
        اما از نظر طراحی جدید تر آپشن های بیشتر برتری با جیلی هست. البته همونطوری که گفتید ماشین سلیقه ای هست من طراحی جلوی جیلی رو اصلا نمیپسندم اما طراحی عقبش رو دوست دارم. با اینکه کپی از روی S500 هست اما طراحیش قشنگه

        درمورد آقا کامبیز ایشون از اول نظرات رو هوا و غیر کارشناسی و البته با لحن نه چندان مناسب میدادن و کلا منتق ندارن البته همونطوری که گفتم کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو نه!

      3. آقا آرش خدا نکنه یکی بخواد معایب مگان رو بگه، یعنی این دو نفر (اشکان و احمد) دیگه راحتش نمیذارن، انقد گیر میدن تا بگی مگان عالییییه خخخخخ

        1. چه حرصی میخوری اقا کامبیز نگرانتم اصن ! ‎;D
          راستی ۰ تا ۱۰۰ جیلی ۸ ثانیست دیگه درسته!؟ طبق کیلیپی که خودت گذاشتی اره؟!

          1. معلومه کی حرص میخوره
            بابا یکم استراحت کنید چیه تا یکی معایب ماشینتونو میگه بهش حمله میکنید..
            بله اگه یک نفربا خودرو کارکرده مشکلی نداشته باشه من مزدا 3 رو پیشنهاد میدن، خب شخصیت من با شما فرق داره ماشینه خوبو میگم خوبه،نه مثل شما فقط میگید مگااااااان
            خوبه هرکیم میرسه بهشون میگه ماشینتون کنده و قیافه نداره

          2. به شما خوردن یک لیوان آب سرد رو پیشنهاد میدم آرومتون میکنه!
            والا من با دوستانیکه فنی و منطقی صحبت میکنن مثل آقا آرش منم منطقی برخورد میکنم از پست ایشون و جواب من به اون پست کاملا مشخصه ولی راستشو بخواین شما ادبیات بچه مدرسه ای هارو دارین واسه همین با شما باید مثل خودتون صحبت کرد و جایی واسه بحث منطقی و فنی باقی نمیمونه! پس خخخخخخخ ماشین چینی چی هست که بخواد با مگان مقایسه شه!
            پایدار باشید مستر کامبیز و کمتر حرص بخورین!

  22. من موندم اونايي كه پول برا مگان ميدن فازشون چيه !!!
    وقتي ميشه با اون پول يه مزدا ٣ تميز يا كمري خريد آخه مگان چرا؟؟؟؟

    1. دوست عزیز کسی که مگان میخره دنبال یه ماشین خانوادگیه که نرم و راحته و جادار مزدا3 یه ماشین اسپرته که به درد خانواده نمیخوره فضای پای عقب مزدا3 خیلی کمه و به خاطر خصلت اسپرتش تعلیق خشکی داره. همینطور مزدا3 ایموبلایزر نداره واسه همین رو هوا میبرنش زیر 1 دقیقه!! (مستند بیراحه رو نگاه کن) اما واسه کسی که سرعت و شتاب واسش مهم تره و استفاده خانوادگی از ماشین نداره مزدا3 گزینه بهتریه. به استفاده شخص برمیگرده از ماشین. درمورد کمری هم با پول یه کمری 2007 دور رنگ با 200000کارکرد میشه یه مگان 91 با 30000 کارکرد گرفت بدون رنگ!!! کسی که حدود 85 90 تومن میخواد پول بده درسته کمری آزرا سوناتا و ماشینای بهتری میشه گرفت اما زیر 80تومن مگان خیلی بهتره

    2. حرف حساب جواب نداره، حداقل اگه کسی کارکرده بخواد بگیره مزدا بگیره که هم رخ داره هم شتاب یا بقول شما کمری که کلا کلاسش بالاست، این مگان بدرد پیرمردا میخوره، همش میگن مگان نرمه آقا پرایدم نرمه کمکاش مثل هلو برات بازی میکنن ولی چه فایده!

      1. میبینم که فهمیدی جیلیت همه مدله کم میاره جلو مگان دست به دامن مزدا و کمری شدی! خخخخخخخخخ
        اره بابا اسباب بازی چینیو بفروش جاش یه ماشین بخر مثل همین مزدا و کمری که سرش به تنش بیارزه ماشین ساز باشه نه یخچال ساز! البته مزدا تیپ ۱ نخریا چون سانروف نداره اصلا بدرد نمیخوره!
        خخخخخ

        1. اتفاقا هر چی جلوتر میرم از انتخابم بیشتر احساس رضایت میکنم
          مزدا رو برا کسی که کارکرده میخواد گفتم، بی دقت شدیا
          فعلا همون اسباب بازی چینی کارخونه ولو رو خریده و ماشینای جدیدشم اصلا با این ماشینای اقتصادی رنو قابل مقایسه نیستند یکم سرچ کنی متوجه میشی کافی تو گوگل بنویسی gc9، ماشین قدیمی شما با موتور2000 یعنی 200 سی سی بالاتر از جیلی حریف جیلی اتو 1800 نمیشه، راستی یادم نبود فعلا باید با تیبا و ایکس 33 درگ بذارید.

          1. بابا رنو داره موتور فرمولا میسازه واقعا اطلاعات ماشینیت صفره ها :)))) کمکی که مثل کمک پراید همش بازی میکنه و بالا پایین میره به اون ماشین میگن خشک نه نرم =)))) عجب تفریح سالمی پیدا کردیم احمد :))) کامبیز جان بازم بگو از اطلاعات ماشینیت D: واقعا اطلاعات ماشینیت در حد صفره همون یخچالتو سوار شو بپا برفک نزنه!!!

          2. بابا شما اطلاعاتت زیر خط فقره!
            وقتی صاحب کارخونه جیلی هنوز به دنیا نیومده بود چه برسه بخواد کارخونه یخچال سازیشو افتتاح کنه رنو تو فرمول 1 بوده چی میگی واسه خودت شما !
            چی رو با چی مقایسه میکنی آخه! D ;
            تازه الان میفهمم چرا جیلی دوس داری!
            در مورد شتابم شما اول برو وانت پیکانو تو شتاب بزن بعد بیا سراغ مگان!

          3. واقعا چه دل خجسته ایی دارید شما دو نفر،
            آقا فرمول 1 چه ربطی داره به این پیرمرد خسته شما لطفا از عتیقه خودتون مایه بذارید.
            هر وقت تیبا رو گرفتید بیایید صحبت میکنیم. فیلم وانت پیکان که تابلو مسخره بازیه اولش میره رو آرم پیکانو بعدشم که تابلو بود دارن مسخره بازی میکنن تعصبم حدی داره دیگه، حداقل ما چندتا فیلم گذاشتیم جیلی چندتا ماشینو زد از جمله کمری رو البته تو دور بالا کمری گرفتش، حالا شما هم یه دونه فیلم از مگان 2000 اتومات بذار که شتابش ببینیم، البته خیلی سادست دوستان کافیه تو سایت آپارات تو سرچ بنویسن (مگان) کلی کلیپ میاد این مگان 2000 را رو فقط ببینید چطوری له میشن بعد این دو نفر برا ما صحبت فرمول 1 میکنن، یه ماشین دارن برا بیست سال پیش چه تعصبی هم روش دارن، اون عتیقتونو باید ببرید موزه ولی قبلش یبار دیگه با تیبا کورس بذارید فیلم بگرید حال کنیم

          4. بابا تو چه رویی داری پسر :))) تو اول برو یاد بگیر به چه ماشینی میگن خشک به چه ماشینی میگن نرم بعد بیا بحث فنی کن :))) فعلا همون در حد چراغ ترمز سوم نظر بده اگه اندازش اطلاعات داره البته!!!

          5. جالبه فیلم پیکان وانت مسخره بازیه ولی فیلم تیبا واقعی!!! خیلی باحالی!! راستی جیلی نرمه یا خشکه؟ :)))

          6. هه هه هه
            بابا این بنده خدا وقتی کم میاره و میبینه بدجور سوتی داده بلافاصله از ۳ تا کلمه مشخص استفاده میکنه و باهاشون جمله میسازه ۱-پیرمرد ۲- ۲۰ سال پیش ۳- موزه
            دفه قبل که میگفت مگان Rs چه ربطی به ماشین ۲۰ سال پیش شما داره نمیدونست مگان Rs هم واسه ۲۰ سال پیشه!!! الانم که میگفت رنو ماشینای اقتصادی میزنه فقط و در حد محصولا یخچالی اسباب بازی من نیست بهش میگیم رنو سالهاست تو فرمول ۱ داره فعالیت میکنه که جیلی فقط برای پرسنلش یخ واسه نوشابه هاشون میزنه میگه چه ربطی به مگان داره بابا یعنی ادم انقد بامزه!! مهندس بحث تکنولوژی و توان رنو که تو فرمول ۱ حضور داره جیلی باید بره سوت اونم از نوع بلبلیش بزنه! ‎;-)‎

          7. دقیقا! فقط یا این 3 کلمه جمله میسازه! جالبه یه چیزی میگه بعد که واسش دلیل میاری کلا میزنه زیر حرفش!!! بیا همون در حد اطلاعاتش باهاش حرف بزنیم در جد چراغ ترمز سوم و اینا الکی خودمونو خسته نکنیم چیزی که اصلا ازش سر در نمیاره رو کلی توضیح بدیم بخونه هسچیم ازش نفهمه!!!

    1. احمد ما چند روزه داریم با یه آدمی که ساده ترین اطلاعات ماشینی رو هم نداره و حتی نمیدونه به چه ماشینی میگن خشک به چه ماشینی میگن نرم بحث تخصصی میکنیم!! بابا چمیدونه فرمولا چیه بنده خدا الان هنگ میکنه! ماشینم مطمئنم واسه باباشه! اصلا بعید میدونم حتی گواهینامه داشته باشه! نمیدونه به چه ماشینی میگن خشک به چه ماشینی میگن نرم بعد اینجا نظرات کارشناسانه میده!! فکر کن میگه پراید نرمه :)))) بعد حتما کمری خشکه!!!
      خب بقیه آپشنای جیلی رو بگو کامبیز جان! قفل مرکزی؟ چراغ ترمز سوم؟

      1. یا شما از بهره هوشی پایینی برخورداری یا خودتو به اون راه میزنی!
        شما گفتی جیلی میکوبه مگان نرم نمیکوبه و از این داستانا منم گفتم پرایدم خیلی نرمه کمکاشم مثل هلو برات بالا پایین میره ولی چه فایده!
        آقا ما اصلا هیچ نمیدونیم، شما همه چی دون، شما غول آخر ماشین بازی
        من فقط موندم با این همه مطالعت این ماشین پیرمردی چیه خریدی؟لابد جوونم هستی رفتی مگان خریدی؟ با این باهوش بازیات لابد دانشجو هم هستی؟

        1. آره آره مثل هلوئه :))) نگفتی بالاخره جیلی نرمه یا خشک! یعنی من بودم دیگه روم نمیشد بیام اینجا!! عزیز من وقتی از چیزی هیچ اطلاعاتی نداری مجبور نیستی بیای درموردش نظر بدی که! خودتو داری سوژه میکنی فقط!! یه نگاه بکن نظرات فقط داره منفی میگیره!!! یکم که اطلاعاتتو ببری بالا میفهمی چراشو!! یه بار بشین پشتش تا تفاوت رو حس کنی!!! الان من بیان درمورد سیستم ترمز سیستم تعلیق سیستم فرمون و اینا واست توضیح بدم که یک کلمشم سر در نمیاری! همون آپشنایی مثل سانروفو چراغ ترمز سوم و اینارو فقط میبینی همون جیلی خوبه :)))

          1. شما خوشحال باش، اصلا مگان فراری، شما هم خودتو بزن به اون راه و مغلطه کن هی بگو اون خشکه اون نرمه اطلاعاتت کمه واقعا برا من مهم نیست چون هرکی کامنتای شما رو بخونه به شخصیتتون پی میبره.
            من مثل شما بیکار نیستم با ده تا آی پی بیام بخودم مثبت بدم.دیگه این منفی مثبتارو همه میدونن داستانشو دلت به این چیزا خوش نکن.
            شخصیت شما روشنه بجز من چندتا دیگه از دوستان تا معایب مگان رو گفتن شما بهشون حمله کردید
            متاسفم براتون که روی یک ماشین قدیمی که شتابش در حد تیبا هم نیست انقدر متعصبید.
            البته ناگفته نماند کلی هم با شما حال کردیم،
            حالا صبح تا شب برو نطراته منو منفی بده برا خودتو مثبت موفق باشی.

        2. این آقاهه باز اومد! جدا روحیه و اعتماد به سقفشون مثال زدنیه! بعد اون همه سوتی پشت سر هم بازم بیخیال نمیشه! جالبه جواب سوالارم نمیده اصلا فقط واسه خودش تایپ میکنه! آقا مگه کلیپ نذاشتی جیلی 0 تا 100 رو 8 ثانیه میزنه! پس چرا از پیکان وانت میخوره چرا elx تو شتاب جیلی رو نقطه میکنه !؟؟؟ راستی شما که از همه ما بیکار تری و به بحث تغییر IP واردتر چون یهو لایکات رفت بالا!
          جدا با پستاتون باعث نشاطمون میشین!

          1. فعلا که شما خودتو زدی به اون راه! 60 بار سوتی دادی جواب سوالای مارم که نمیدی بعد به ما میگی مغلطه میکنی!! نه خداوکیلی اصلا مغلطه میدونی یعنی چی؟ :)) شخصیت شما این چند روزه واسه همه مشخص شده اصلا در شان ما نبود که با شما که ادبیات درستی نداری بشینیم بحث کنیم!!! ولی دستت درد نکنه این چند روز خیلی خندوندی مارو :))) جالبه تا من گفتم نظراتت همش داره منفی میگیره یهو بحث تغییر IP رو گفتی بعد گفتی بیکار نیستی بیای نظرای خودتو مثبت بدی واسه مارو منفی ولی یهو کاملا خود جوش مثبتات رفت بالا منفیای ما هم رفت بالا :))) خیلی تابلویی خدایی خیلی :)))) حداقل میذاشتی یه 2روز میگذشت نه 5 دقیقه :)))) دلتو خوش کن به اینا کارات صورت مسئله رو داری پاک میکنی بنده خدا! اصلا ارزششو نداره که من بیام با کسی که اطلاعات ماشینیش در حد سانروف و چراغ ترمز سومه بیام بحث تخصصی کنم چه بررسه به این بچه بازیات :))) آره آقا جیلی سانروف داره پس از مگان بهتره برو خوش باش :))))

  23. آقا سپهر سلام
    چنتا سوال برام پیش اومده ممنون میشم پاسخ بدید :
    1- وقتی شتاب 0 تا 100 از جیلی نگرفتین چطور 0 تا 100مورد آزمایش رو در متن 11.5 و در جدول 12 اعلام کردید اونم با توجه به عدد 12 اعلامی کارخانه در جدول شما!؟
    2- مصرف سوخت مگان با موتور 2 لیتری و گیربکس اتومات به صورت ترکیبی 8.4 و برای جیلی با موتور 1.8 لیتری و گیربکس دستی 8.5 اعلام شده ، در واقع مگان هم حجم موتور بیشتر داره و هم گیربکس اتومات که هر دو باعث مصرف سوخت بیشتر میشن(مخصوصا گیربکس اتومات) ولی با این حال از جیلی دنده ای مصرف کمتری داره با این اوصاف چطور مصرف جیلی رو مناسب ارزیابی کردید در حالی که باید گفت مصرف بالایی داره!؟ (تو پستای ابتدایی دارندگان منصف و بی تعصب جیلی هم به مصرف بالاش اشاره کردن)
    3- جیلی مورد ازمایش شما 10000 تا کارکرد و مگان 30000 تا کارکرد داره یعنی 3 برابر ، قبول دارین برای مقایسه سر و صدای اضافی ایجاد شده در کابین با توجه به کارکرد 3 برابری به ضرر مگان بوده و اگه جیلی هم 30000 تا کارکرد داشت شرایط فرق میکرد!؟
    اینها کلی ترین علامت سوالا برای من بودن چند مورد دیگه مثل سبک بودن ضرایب گیربکس جیلی مثل باقی چینیها و … هم هست که به دلیل طولانی شدن ادامه نمیدم
    اگر هر کدام از این موارد به نظر شما هم درست بود لطفا در جدول و متن مقایسه هم اصلاح بفرمایید
    با تشکر

    1. سلام ،مهمترین نکته این هست که این ماشین جیلی EC7 کاملا وارداتی هست که شتاب 0 تا 100 رو در حدود 12 ثانیه ثبت می کرد، البته در شرایط غیر استاندارد و تست های خیابانی….اما ما تست شتاب جیلی امگرند 7 اتوماتیک رو اصلا نداریم و اگر شرایطش فراهم بود،تمایل داشتیم که تست شتابش رو انجام بدیم (البته در تست همکاران در نشریه خودرو امروز مشخص شد که نمونه اتوماتیک به وضوح کند تر از نمونه دستی هست).از نظر متریال داخلی هم باز فارغ از میزان کارکرد، قطعات پلاستیکی شکننده ای که روی کنسول میانی و پوشش داخلی ستون وسط نصب شدند، متاسفانه در برخی حالات به سر و صدا می افتند و کیفیت مطلوبی ندارند.هرچند به هرحال توقع نداریم خودرو فرانسوی بعد از 30 هزار کیلومتر دچار چنین افت کیفیت شدیدی شده باشد و در مقایسه با چند نمونه کم کارکرد مشخص شد که این مسئله حتی در نمونه های تقریبا صفر کیلومتر هم وجود دارد.البته جیلی امگرند هم در مقایسه با جییلی EC7 دچار افت کیفیت شد که بعدا در تست گروهی با ماشین های چینی به این نکته پی بردیم !

      1. متاسفانه بنده خاطره بسیار بدی از مگان دارم که پیش از آن حتی فکرشم نمیکردم امیدوارم جسارت نباشه:
        ماشین خودم آزرا 2008 هست که بعد از 115000 تا کارکرد حاظر نیستم لاستیکاشو با این دو تا ماشین عوض کنم
        تابستان سال گذشته بود یکی از دوستان ما خوشحال از اینکه یک مگان 2000 مدل 89 گرفته من و یکی دیگر از دوستان را دعوت به ویلای شمالشون کرد اما تو جاده بخصوص سربالایی ها شتابگیری ماشین افتضاح بود و برای سبقت گرفتن چنان زوری میزد که آدم خجالت میکشید و این موضوع انقدر برای رفیق ما سخت بود که ما نرسیده با آب اسک تو جاده هراز برگشتیم و صاف رفتیم 30 متری نیرو هوایی و ماشینو با 3 ملیون ضرر به یکی از آشناهاشون تو نمایشگاه فروخت و یک مزدا 3 مدل 88 برداشت دو روز بعد با مزدا رفتیم شمال یعنی اصلا قابل مقایسه با مگان نبود و همه لذت بردیم.
        سوار جیلی هم شدم البته دنده ایی بود به نسبت پول و چینی بودنش خوبه ولی عمرا هیچ کدومشون همون آزرا قدیمی خودم نمیشه 🙂

        1. 2 ماشین تو یه کلاس رو با هم مقایسه میکنن نه آزرا و مگان!؟
          معلومه بین آزرا و مگان ، آزرا بهتره!
          والا پدر من 5 سالی میشه یه آزرای 2007 داره تجربه مبسوطی باهاش دارم و به نظرم نسبت به قیمتش ماشین خوبیه ، نرم و راحت با ابشنهای خوب ولی شما خودت بهتر میدونی که آزرا باید با آریون مقایسه شه نه مگان! که اونوقت تو هیچ ضمینه ای حرفی برای گفتن نداره! شما آزرای خودتو با آریون هم نسل خودت مقایسه کن تفاوت تو همه ضمینه ها فاحشه!
          اگه دوست داشته باشید آریون 2010 موجوده میتونین از نزدیک مقایسه کنین هم کیفیت هم شتاب و هندلینگ و ترمز و …
          البته آزرا 2 تا ایراد داره یکی ترمز ضعیف نسبت به وزن زیاد اتاق یکی فرمان سفت(البته این آخری شاید فرمان مگان بد عادتم کرده!)
          در اینکه مزدا خودروی اسپرت و پر شتابیه شکی نیست ولی نه اینقدر که شما فرمودید چون هم مزدا زیاد روندم هم شمال با هردو زیاد رفتم ولی اگه کسی شتاب اولویتش باشه قطعا مزدا !

          1. اگه دقت کنید من اصلا مگان رو با آزرا مقایسه نکردم حتی لاستیکاشٍ. مگان را با مزدا 3 مقایسه کردم و تجربمو گفتم تا دوستانی که قصد خرید این خودروها را دارند آگاه باشند و بنظرم مگان از جیلی دنده که هیچ از 405 هم میخوره اینو به چشم تو جاده دیدم البته میدونم که الان میفرمایید چرا جیلی دنده رو با مگان اتو مقایسه میکنید من بی تقصیرم موضوع این تاپیک همینه البته مگان با حجم 2000 و 200 تا بالاتر جیلی باید یه حرفی برا گفتن داشته باشد که نداره جالبه که مزدا هم موتورش 2000 و اتو ولی مزدا کجا و مگان کجا.
            من راستش ظاهر جیلی برام جذابتر هست و فکر میکنم به قیمتش میارزه و بنظرم تو این ماشینا زیاد بحث شتاب مهم نیست و تا اونجا که میدانم جیلی از ایمنی خوبی برخوردار هست و برخلاف نظر شما سر پیچها عملکردش خوبه همه اینایی که گفتم به نسبت قیمتش بود .
            یادم یه روزی یه سری از دوستان به ماشینه من میگفتند آشغال کر ه ایی ولی بعد از 7 سال واقعا راضی کنند است اکه شما این خودرو را دارید حتما میدونید من چی میگم. بنظرم صرف نظر از تعدادی از برندهای چینی بقیه آنها پیشرفت خوبی داشته و دارند و قیمت مناسبی هم دارند.

          2. وقتی اول و اخر صحبتتون از آزرا تعریف میکنین تو بحث مگان و جیلی این شاعبه به وجود میاد که دارین مقایسه میکنین!
            آزرا ماشین خوبیه ولی تو همرده هاش ضعیفترینه هم از لحاظ فنی و شتاب هم کیفیت و … ولی چون ارزونتره میشه از خیلی از ضعفهاش چشم پوشی کرد مثل کیفیت چرم پایین صندلیها و سفتی فرمون ولی ترمز ضعیف و استهلاک و مصرف بالاش نسبت به همکلاساش رو نه! مخصوصا اگه با آریون مقایسش کنید …
            درباره جیلی شما مشخصا طرفدار این ماشین هستید و صرفنم از خوبیای اون میگید و نه ایراداتش که البته نظرتون محترمه
            اما نظر من! بنده با شما هم عقیده نیستم و اگه تجربه شخصی ملاکه و قابل استناد 405 که خنده داره همین جیلی بارها پیش اومده تو اتوبانها و سربالاییها با مگان کل کل کرده و به سادگی جا مونده و ادامه مسیر رو تو آینه بغل مگان به مسیر خودش ادامه داده!
            درباره مشخصات فنی هم اسب بخار مهمه نه حجم موتور-مگان قدیمی 132 اسبه ولی جیلی 134 اسب به اضافه اینکه مگان 100 کیلو هم سنگینتره! حرف گفتنی مگان برای جیلی همین بس که جیلی دنده داره با مگان اتو مقایسه میشه مگان دنده که جیلیو پرپر میکنه!
            منم موافقم برخی چینیا پیشرفت خوبی داشتن ولی در حال حاضر بغیر از طراحی که اونم اکثرا توسط خود اروپاییها انجام میشه و البته بحث شیرین آبشن! در باقی موارد برای محصولات 10 سال پیش اروپا حرفی برای گفتن ندارن چه برسه به محصولات اخیرشون!

          3. آقا آرش شاید مگان دوست شما مشکلی داشته چون مگان اونقدر که شما میگی من جون نیست!! اگه با مزدا مقایسه شه درسته اما درمورد 405 باید بگم که من با دوستم یه درگ دوستانه انجام دادیم و من با اختلاف زدم 405 اونو. اگه شما 405 دارید یه قرار میذاریم دوباره تست میکنیم. درمورد جیلی هم خودتون باید بدونید که ماشین اتومات با اتومات مقایسه میشه ماشین دستی با دستی. اگه ماشین دستی با اتومات بخواد مقایسه شه دستی باید لانچ نکنه که در این صورت مگان اتومات 100% میزنه جیلی رو. البته من با تجربه ای که از جیلی دارم حدس میزنم جیلی لانچ هم کنه مگان میزنتش احتمالا. درمورد شتاب ثانویه باید خدمتتون بگم که مگان شتاب ثانویش خیلی از شتاب اولیش بهتره! یعنی تو دور امکان نداره جیلی مگانو بگیره چه دستی چه اتومات! درمورد هندلینگ و چسبندگی جیلی تجربه ای که من داشتم واقعا افتضاح بود! باعث تعجبمه که چطور آقا سپر اینو تو تستشون نگفتن! این فقط حرف من نیست تو همین تاپیک نظرات بالا رو بخونید اکثر جیلی سوارای بدون تعصب هم اشاره کردن!!

            احمد به فرمون مگان عادت کردی D: لامصب انقدر فرمونش نرمه هر ماشینی میشینم میگم چرا انقدر سفته فرمونش! حتی یه bmw 120i نشستم اونم به نظرم خیلی سفت بود! تنها ماشینی که نشستم فرمونش از مگان نرم تر بود اسپورتیج 2014 بود از این فرمون 3حالته ها! تعجب میکنم چطور آقا سپهر تو تستشون هیچ اشاره ای به فرمون الکتریکی سفت شونده مگان نکردن!

          4. آقا لطف كن اين مگان را با بي ام و ديگه مقايسه نكن، يعني فرمون مگان از بي ام و بهتر بود؟
            متاسفانه تو ايران اكثرا ماشيناي خودشون رو در حد فراري ميبينن، چند وقت ما سوار جنسيس سدان كه براي يكي از اقوام بوديم طرف با پرايد اومد بغلمون دو تا اشاره كرد گازشو گرفت بعد سر چهارراه يه قياف گرفت يه راهنم چپ و راست هم براي مازد و رفت، الان اين متعصبين مگان همينطور پيش بروند بزودي در اين اينجا شاهد مقايسه فراري با مگان هستيم حالا ببينيد كي گفتم، تا اونجا كه من ديدم داخل مگان پر از سر و صدا ناشي از تعويض دنده ها صداي موتور و صداي كنسول و غيره هست با وجود طراحي داخلي قديمي و خارجي زشت واقعا من نميدونم اونايي كه ميخرن فازشون چيه!!!!

        2. هر ماشینی اسمش بزرگ باشه که دلیل بر بهتر بودنش از همه نظر نیست عزیز من! البته ما داریم درمورد 2تا ماشین اروپایی صحبت میکنیم یکی آلمانی یکی فرانسوی. درسته bmw جز استهلاک بالاش از همه نظر از مگان بهتره (البته من از موتور 120 بیشتر انتظار داشتم ولی شتابش در حد مزدا3 بود شایدم یکم کمتر) اما فرمون bmw 120i هیدرولیک هست و فرمون مگان قدرت کمکی الکترونیکی. یکم تحقیق کن عزیز من. پیکانم فرمونش الکترونیکی باشه لامبورگینی هیدرولیک خب قطعا فرمون پیکان نرم تر خواهد بود!! چون سیستم قدرت کمکی الکترونیکی از هیدرولیک خیلی نرم تره. شما تست نکرده فقط رو هوا حمله میکنی به بقیه!! شما برو تست کن پشت جفتش بشین اگه نظرت خلاف نظر من بود و فرمون 120 نرم تر بود من سوئیچ مگان رو تقدیم شما میکنم!!

          1. من موندم اینایی که دنبال فاز ملتن که چرا چی خریدن فازشون چیه!!! مثلا اینایی که جیلی که نه شتاب و کشش داره نه برند درست حسابی نه تعلیق و هندلینگ نه مصرف سوخت مناسب نه بازار دست دوم فازشون چیه!!! فرمان الکترونیکی رو هم از نظر نرمی با هیدرولیک مقایسه نکنین!

          2. والا بخدا! فقط ظاهر ماشین رو میبینن دیگه شتاب و فنی و هندلینگ و چسبندگی و مصرف و سیستم تعلیق و اینا که مهم نیست!

          3. دوباره شروع شد! برای بار هزارم میگم نه جیلی اتومات میتونه مگان اتوماتو بزنه نه جیلی دنده مگان دنده رو. همون جیلی دنده هم لانچ نکنه حتی نمیتونه مگان اتومات رو بزنه تو صفر تا صد. تو دور که بازم از مگان میخوره

  24. ممنون از پاسختون
    با شما در مورد خشک بودن کنسول میانی مگان موافقم ولی در مورد سوال دوم اصلا جوابی ندادین جیلی با موتور ضعیفتر و گیربکس دستی به وضوح از مگان با توجه به حجم بیشتر موتور و اتومات بودن مصرف بیشتری داره(وای به حال جیلی اتومات!)
    مطلب بعدی درباره شتاب منظور بنده اینه که شتاب اعلامی کارخانه یک طرف شتاب مورد آزمایش در تهران یه طرف دیگه
    شما از جیلی مورد تستتون تست شتاب گرفتید؟
    وقتی مگان اتومات که شتاب اعلامیش 11.1هست در عمل در تهران 12.8 میزنه جیلی که شتاب اعلامیش 12 هست در تهران با توجه به ارتفاع از سطح دریا و کیفیت بنزین ایران چه زمانیو ثبت میکنه؟
    پس جیلی اتومات به وضوح شتاب کمتری از جیلی دنده ای داره حتما میرم تستشو میبینم
    ممکنه بفرمایید چه تفاوتهایی در مورد جیلی مونتاژ با این جیلی که وارداتی بود دیدید!؟(واقعا مهمه دوستان بدونن تفاوتهارو)
    ممنون

  25. این مگانی که ما دیدیم خیلی راحت از جیلی جا میمونه چه با جیلی اتو مقایسه شه چه با دنده ایی . تعصبم حدی داره آقایون.
    یک فیلم در خودرو بانک مگان را کاملا معرفی کرده و آنجا میگه مگان ماشینه کندیه و هرکس به شتاب علاقه دارد اصلا مگان نخرد.
    در قسمت دیگری از فیلم میگه صدای موتور بشدت داخل مگان میاد و تعویض دنده ها با سرو صدا هست.
    من فکر میکنم یک ماشین که نه ظاهر داخلی و نه خارجی دارد و کلی هم معایب دارد نیاز به انقدر بحث و جدل ندارد.
    و لطفا مگان را با BMW مقایسه نکنید چرا که مگان شما یک محصول بسیار قدیمی از کمپانی رنو هست که محصولاتش هیچ وقت چه از نظر قیمتی و چه کیفیت به محصولات BMW نمیرسد.

    1. همین پست نشون میده شما بدجوری رو جیلی تعصب دارین! البته از قبلم کاملا مشخص بود!
      اولا تو این فیلم مگان رو با سراتو و مزدا ۳ مقایسه کرده نه با یه ماشین بی نام و نشون از یه برند درجه چندم بنجل چینی! شما مطمئنی فیلمو کامل دیدی!؟ میگه صدای موتور بشدت میاد !؟ غلو !؟ درباره خوبیای مگان چی میگه !؟ خلاصه تعصب قابل درکه ولی اخه رو ماشین چینی تعصب!!؟؟؟
      منم فکر میکنم یه ماشین چینی بی هویت که نه کیفیت داره نه شتاب نه کشش نه سیستم تعلیق درست حسابی نه چسبندگی و تعادل با بازار دست دو افتضاح ارزش بحث نداره!
      تو شتابم جیلی دنده وقتی انقدر کند و داغونه ببین دیگه اتوماتش چه شتاب خنده داری داره! ‎;)‎

      1. آقا ما هم اون فیلم رو دیدیم اتفاقا با جیلی هم مقایسه میکنه و میگه قیمتاش تو یه رنج هست البته دنده دستی چون اون موقع که این فیلمو ساختن اتوماتش نبود، یکبار دیگه فیلم رو ببینید بد نیست، اتفاقا من الان فیلمشو دیدم و راجبه صدای دنده ها و صدای موتور به داخل ماشین و از همه مهمتر کندی مگان هم میگه و توصیه میکنه هر کسی که اگه دنبال شتاب هستید اصلا مگان نخره.ممنون از آقا آرش بخاطر یاددآوری منبع (خودرو بانک)

        1. به به آقا کامبیز کم پیدا شدی! صدای دنده؟ کجاش گفته صدای دنده؟ نه کجاش؟
          چراغ ترمز سوم جیلی چطوره؟ قفل مرکزی؟ برف پاک کن؟

          1. آقا مگه من گفتم که به شما بر میخوره؟ اینو تیم خودروبانک تست کرده!! لابد اوناهم اشتباه میگن ، بعد چرا مثل دخترای 9 ساله رفتار میکنید!؟ منظورتون از چراغ ترمز سوم جیلی و … چیه؟ اینجا همه نظراتشون را میدن و راجب مسائل مختلف بحث میشه، واقعا نمیدونم شما چند سالتونه که اینطوری رفتار میکنید. جهت اطلاع دقیقه 3 رو نگاه کنید میگه از معایب مگان یکی صدای موتوره که خیلی تویه کابینه که جالب نیست ،دنده هاش اصلا عملکرد نرمی نداره و کاملا متوجه تعویض دنده می شود.
            دقیقه ۵:۴۰ میگه رقیبهای مگان سراتو کرولا جیلی هست که با جیلی تو یک قیمته بعدش میگه بزودی ام جی 350 وارد میشه که از رقیبای مگان محسوب خواهد شد یعنی ام جی 350 با اون موتور ضعیفشم با مگان مقایسه شده.آخرشم میگه مگان کنده و گیربکسشم قدیمیه اینم منبع:
            http://khodrobank.ir/Video.aspx?ID=332

    2. من فکر میکردم شما آدم منتقی باشی ولی…
      آقا آرش اور درمورد bmw باید بگم که رنو و bmw هردو اروپایی هستن و چینی رو با اروپایی مقایسه نکردیم اروپایی با اروپایی بود! دوم مگان طراحی 2002 و 120 طراحی 2006 هست پس خیلی باهم اختلاف ندارن. بعد من فقط گفتم “فرمون مگان” از bmw 120 نرم تر بود که واضحه کسی که یکم دانش خودرویی داشته باشه میدونه که فرمون الکترونیکی از فرمون هیدرولیک نرم تره. غیر از اینه؟ من از نظر قیمت یا کیفیت یا چیز دیگه مقایسه کردم؟ همون خودروبانکم که شما گفتی همون اول که با ماشین راه میفته میگه چی؟ فرمون خیلی خیلی نرمه و هندلینگ فوق العاده خوبی داره.
      درمورد صدای موتور بستگی داره با چه ماشینی مقایسه کنید. من تجربه رانندگی با جیلی رو هم دارم که یکیشون 10000تا کار کرده بود صدای موتور از جیلی کمتر هست. صدای موتور مگان تو دور های بالای 4000 فقط یکم زیاده ولی باز از جیلی و بقیه چینیا کمتره.
      شتاب صفر تا صد مگان طبق سایت خودروبانک 12.86 هست که کارخونه 11.1 اعلام کرده بود (البته اینم بگم که این ماشین که تو خودروبانک تست شده دنده 1 رو روی 5500 عوض کرد و روی 6000 نیومد نمیدونم چرا) جیلی دستی اعلامی کارخونش 12 ثانیس که تو تست میره بالای 13 ثانیه که توسط مجله ماشین تست شده شماره 365 میتونید برید بخونید آزمایش رانندگی جیلی رو صفر تا صد 15 ثانیه!! وای به حال اتوماتش!!! بهتره شما تعصب رو کنار بگذارید.. هیچ جای اون کلیپ هم نگفته که نرید سراغ مگان جیلی بخرید!!
      بازم اگه مایل بودید من و احمد هستیم جیلی بیارید قرار میذاریم تست میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا