اخباراخبار داخلیاسلایدرچینی

خبر بد برای مالکین خودروهای جیلی

در پی توافق هسته ای، همگان در انتظار تحول در بازار خودرو کشورمان هستند.زمزمه ورود برخی از مشهور ترین و معتبرترین برندهای جهان به بازار شنیده می شود و از سوی دیگر در شرف عرضه خودروهای سال 2016 هستیم.در این شرایط بازار خودرو هم دچار افت و رکودی بی سابقه شده است و ماحصل این وضعیت درهم پیچیده، افزایش امید خریداران به کاهش قیمت یا افزایش حق انتخاب در بازار بی رونق و چینی شده این روزهای کشورمان (به خصوص در بازه قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان) است و همین وضعیت برخی وارد کنندگان و خودروسازان وحشت زده را مجبور به کاهش قیمت ها، ارائه طرح های فروش قسطی بدون سود و ارائه تخفیف های ویژه برای خرید نقدی کرده است.

جیلی X7 شرایط فروش

در تازه ترین تحول از این دست، شرکت جیلیران که نمایندگی فروش محصولات جیلی را در کشور برعهده دارد پس از ماه ها سکوت و عدم فعالیت و ارائه طرح فروش های ویژه، ناگهان به ارائه تخفیف ویژه برای فروش نقدی محصولات خود دست زده است که از 16 تا 26 میلیون تومان تخفیف را در فروش نقدی شامل می شود.در شرایط فروش اقساطی نیز تخفیف 7.7 تا 16 میلیونی برای خودروهای مختلف این شرکت اعمال می شود.

photo_2015-07-17_13-42-22

بنابراین پر واضح است که خریداران و مالکین قبلی خودروهای جیلی دچار ضرر و زیانی قابل توجه می شوند.برای مثال SUV ایکس 7 که پیش از این با قیمتی نزدیک به 116 میلیون تومان به فروش می رسید حالا ناگهان به قیمت 89.5 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر عرضه می شود و بنابراین مشخص است که چنین قیمت گذاری ای به شکل مستقیم باعث افت ارزش نمونه های دست دوم و کارکرده خواهد شد.

photo_2015-07-17_13-42-25

از سوی دیگر مشخص نیست که با توجه به وجود این خودروهای 2014 در انبار شرکت مذکور (که از کم فروش بودن خودروها حکایت دارد) برنامه بلند مدت شرکت برای عرضه مدل های 2015 و 2016 به چه صورت خواهد بود و طبیعتا این مهم تاثیر بسیار بالایی بر روی نگهداری خودروها در بلند مدت و تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش دارد.

 

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

 

آزمایش رانندگی جیلی X7 در تهران

آزمایش رانندگی جیلی X7 در تهران

88 دیدگاه

    1. قیمت های بالا داره به حالت عادیش تبدیل میشه
      بالاترین قیمت جیلی 100 هزار بوان یا 16 هزار دلار هست که قیمت های جدید جدول منطقی هست

  1. بعد دوستان میگن دامپینگ وجود نداره….. بفرما تا احساس خطر میکنن قیمتاشونو میکشن پایین………………….به امید صفر شدن قیمت تمام خودرو های چینی.

  2. تحریم ها که حداقل شیش ماه دیگه وضعیتش معلوم میشه.الان تو بازار نه تنها چینی ها بلکه کره ای ها هم خیلی افت کردن مثله هیوندای توسان که از 160 به 130 رسیده و خیلیای دیگه چون فعلا بازار رکوده ولی اطمینان میدم که حتی اگر تحریم ها هم برداشته شود هم خودروساز های داخلی و هم دولت اجازه ورود مستقیم نمایندگی های خارجی رو نمیدن چو ورشکست میشوند.

  3. ببین تا حالا چه بخور بخوری بوده.چرا کسی روی قیمت وارداتی ها نظارت نداره.
    محض اطلاع جیلییران هم متعلق به خانواده گرامی است که واردات کیا وهیوندا را در انحصار دارن بالا 70%واردات خودرو به ایران واز جمله اصرار کنندگان بر قانون ممنوعیت واردات توسط افراد عادی.حالا مشخص مشه دلیل مخالفتشون چ بوده.خدا به فربادمون برس ازدست این ….

    1. قبلا مقاله ای خوندم نوشته بود که شرکت جیلیران با خرید یکی از سایت های ایرانخودرو در نشابور(اگه اشتباه نکنم) به مونتاژ می پردازن.
      من که گیج شدم بلاخره جیلی وارداتی هست یا مونتاژی؟؟؟؟

      1. جیلی فعلاً وارداتی هست. من توی همین دنده 6 یا شاید پدال خوندم که جیلران دیگه قصد واردات خودروی جیلی رو نداره و قصد داره به جاش یک خودروی چینی جدید به اسم GAC داخل یک سایتی نزدیک سمنان مونتاژ کنه. شاید این فروش با تخفیف هم مرتبط با این موضوع باشه. به هر حال بعیده که جیلی بتونه با این سیاست قیمت گذاری از این به بعد موفق باشه. برای اینکه جیلی بتونه توی ایران فروش داشته باشه یا باید مونتاژ بشه تا تعرفه های کمتری بخوره یا اینکه با دامپینگ و سود پایینتر برای وارد کننده به فروش برسه

  4. جيلي از ابتدا هم قيمت هاش تخيلي بود
    حتي اگه دلار هم ارزون نشه،ماشين ها بايد با قيمت دلار واقعي ٣٠٠٠ تومان به فروش برسند
    مثلا تويوتا راو٤ ٢٣٠٠٠ دلاري به ١٤٠ تومن برسه از ٢١٠ميليون

    1. کاملا با نظر شما موافقم جیلی رو در ابتدای ورود زیر قیمت x60 میدادن بعد به تدریج دیدن مردم میخرن شروع کردن به گران کردن

  5. درسته که افرادی که قبلا جیلی خریدن ضرر میکنن، اما این قطعا به سود افرادیه که الان قصد خرید جیلی دارند. از عجایب ملت ما اینه که هم به گرون شدن اعتراض میکنیم و هم به ارزون شدن. اگرم قیمتا تغییری نکنه اعتراض میکنیم که بازار راکده!

    1. به ضرر خریدراان جدید هم هست….چون وقتی 1 شرکت با خریدارای قبلیش چنین کاری رو کرده، مشخص نیست با جدید ها چطور رفتار کنه

      1. آقا سپهر عزیز وقتی که همه شرکت ها با کوچکترین اتفاقی قیمت ها رو افزایش میدن، چرا نباید وقتی یه تغییر مثبت اتفاق میفته قیمت رو پایین بیارن؟ وقتی یک شرکت میبینه که وقتی قیمتش رو پایین میاره همه بهش اعتراض میکنن، دیگه چه انگیزه ای برای کاهش قیمت باقی میمونه؟ مگه خواسته اصلی همه ما کاهش قیمت ها نیست؟ پس چرا باید در برابر کاهش قیمت جبهه بگیریم؟

          1. درسته
            چون این کاهش به طبعش باعث کاهش قیمت سایرین هم خواهد شد!
            در نتیجه در حقیقت ضرر نخواهند کرد.

      2. سپهر جان اینطور نیست که شما میگی!

        الان اگه قیمت رو پایین نیارن که خریداران جدید هم همون کلاه گشاد سرشون میره!

        1. کلا قیمت گذاری باید از ابتدا عادلانه و منصفانه باشه تا این شرایط پیش نیاد، اما وقتی اینطور نیست، کاهش قیمت شدید باعث از بین رفتن اعتبار برند توی بازار میشه ، شما الان خودتون امگرند 7 رو حدود 80 تومن با این شرایط بخرید ، 3ماه دیگه 15 میلیون دیگه کم بشه، چه حسی پیدا خواهید کرد؟ میایید میگید سر من کلاه رفت ، یا میگید خداروشکر که سر خریدارهای بعدی کلاه نرفت؟

          1. شما درست میگید
            اما باید در نظر گرفت که اینجا شرایط متفاوت با اون ایده آلی هست که باید باشه …

          2. سپهر عزیز هر کسی باید قبل از خرید یک مقدار تحقیق کنه تا سرش کلاه نره. الان دنیای اینترنته و دسترسی به قیمت واقعی خودروها کار خیلی ساده ایه. قیمت جیلی توی جدیدترین مدلش با موتور توربو و کلی امکانات دیگه چیزی در حدود 100 هزار یوان یعنی 55 میلیون هست خب اگه کسی بدون تحقیق رفت بابت خودرویی که قطعاً قیمت واقعیش کمتر از 55 میلیون هست حاضر میشه 87 میلیون پول بده به نظر من که حقشه که سرش کلاه بره. این مساله البته شامل عاشقان سینه چاک خودروهای برند غیرچینی هم میشه که به خاطر یک آرم بدون توجه به قیمت اصلی خودرو و آپشنهایی که از ماشین حذف میشه بالای صد میلیون پول پرداخت میکنند. در ضمن جیلی زمانی فروش خوب داشت که قیمتش هم زیر 80 و منطقی بود از وقتی که قیمت بالای 80 میلیون شد فروش این ماشین به شدت پایین آمد و کمتر کسی حاضر شد با این قیمت این ماشن رو خریداری کنه. اکثر خریداران این خودرو (منظورم مدل امگراند 7 هست ) کمتر از 80 میلیون برای این ماشین هزینه کردند و خیلی کم هستند اونهایی که بالای 80 هزینه کردند

          3. شما الان در مورد خرید جیلی با همین قیمت های اعلام شده با توجه به تحقیقاتی که کردید…چی فکر میکنید؟

          4. آقا سپهر به نظرم با مقایسه با بقیه خودروها برای کسی که بخواد حدود 70 هزینه بکنه خودروی جیلی 7 گزینه بدی نیست ولی برای کسانی که میخوان بیشتر هزینه کنند بهتره که صبر کنند چون خودروهای متنوعی وارد بازار میشن که شاید خرید جیلی توجیه نداشته باشه. باید منتظر خودروهایی مثل پژو 2008 ، 208 و 301 ، رنوی کلیو و کپچر و حتی چینی هایی مثل لیفان 820 ، جک اس 3 و اس 5 اتومات و تیگو 5 باشیم ولی بعیده توی بازه 70 میلیون بهتر از جیلی 2014 با استاندارد ایمنی اروپا البته با قبول برخی ایرادات چیزی وارد بازار بشه. البته شما استادید و اظهار نظر شما بسیار کارشناسی تر از بنده تازه کار هست

          5. اختیار دارید…اینطور که اخبار تایید نشده میگن ، احتمالا امگرند 7 در کشور و همون سایت سمنان مونتاژ خواهد شد و در این صورت میشه انتظار کاهش دوباره قیمت ها رو هم داشت…

      3. آقا سپهر این حرفها از شما بعیده. باید هر کاهش قیمتی رو به فال نیک بگیریم. اصلاً خودرو که برای سود نیست که بگیم چون ارزان شده خریدارهای قبلی ضرر کردند. خودرو برای استفاده است اونم توی یک بازه 5 تا 10 ساله. بعد از این مدت اگه مفت هم شد خیلی برای فروشنده سوزش نداره چون استفاده مورد نظرشو کرده و افت قیمت هم توی مدت زمان طولانی مصرف پخش میشه. غیر از جیلی که البته به طور عجیبی با تخفیف ارایه میشه بقیه خودروهای وارداتی هم در حال کاهش قیمت هستند. به عنوان نمونه سراتو که قبلاً 138 بود و قیمتی غیرمنطقی داشت الان داره با ده میلیون تخفیف ارایه میشه. کاهش قیمت جیلی البته یک چیز دیگه هم نشون میده اونم اینکه چینی ها به این راحتی از کشور ما نمیرن. بازاری که چینیها توی ایران به دست آوردند به این راحتی از دست نمیدن و این البته به سود مردم ماست. از یکطرف با توافق یک مقدار تنوع در بازار زیاد میشه و خودروهای غیرچینی که قبلاً با قیمتهای نجومی ارایه میشدند الان با از دور خارج شدن واسطه ها اقلاً ده میلیونی ارزان میشن و از طرف دیگه هم چینی ها مجبور به ارایه محصولات با دامپینگ هستند که این خودش باعث به خطر انداختن بازار محصولات داخلی میشه که باعث میشه دو خودروساز بزرگ وطنی هم یک مقدار بجنبند و یا در قیمت تعدیل کنند یا روی کیفیت و تنوع محصولاتشون کار کنند.

        1. خودرو در ایران یک کالای سرمایه ای و یا شبه سرمایه ای هست، در کشورهای خارجی و غربی هم افت قیمت خودرو فاکتور مهمی هست و مجلات بهش می پردازدن، در ضمن این کار نمود بی عدالتی هست.هیچ انسان منطقی ای، زمانی که بدونه احتمال کاهش قیمت 10 – 15 یا 26 میلیونی وجود دارد، نسبت به خرید اقدام نمیکند، پس این کار در واقع سوء استفاده از اعتماد و ناآگاهی مشتریان سابق میتونه باشه، برعکسش هم صادقه…اگر افراد از افزایش قیمت قطعی کالایی که میخرند اگاهی داشته باشند، بیشتر تمایل به خرید دارند….هر دو اتفاق از نظر اقتصادی دارای ایراد های فراوان هست

          1. سپهر عزیز نگاه سرمایه ای به خودرو یک اشتباه محضه. این فقط کشور ماست که اونهم در دوره تحریم قیمت خودرو افزایش یافت و گرنه سالها قیمت خودرو ثابت یا نسبتاً ثابت بود. پراید سالها در حدود قیمت 7 میلیون بود. همین الان هم با وجود کلی خبر که قرار بود قیمت خودروهای داخلی و حتی خارجی حدود 10 درصد گران بشه ولی عملاً جز اندکی که به خاطر افزایش درصد مالیات بر ارزش افزوده است دیگر افزایش برای قیمت خودرو شاهد نبودیم. خودرو نمیتونه سرمایه باشه. هزینه های مختلفی که یک خودرو داره اصلاً توجیه برای نگاه سرمایه ای به خودرو رو از بین میبره. شما سالانه 500 هزار تا یک میلیون فقط باید هزینه بیمه شخص ثالث کنید به اینها اضافه کنید هزینه بنزین، تعویض روغن و فیلتر، لاستیک ، باتری و … و البته بدتراز همه استهلاک خودرو که هر چقدر خودرو گرانتر باشه این هزینه سنگینتره. شما نمیتونید سرمایه تون رو توی خیابان راه بیاندازید و اینور و اونور ببرید در حالی که هر لحظه امکان تصادف و یا دزدی خودرو وجود داره. خودم یک حساب سرانگشتی روی خودروی قبلی خودم ( پژو 206) توی دوره 5 ساله ای که داشتم کردم. با یک حساب سرانگشتی با احتساب هزینه خواب سرمایه، بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، پول بنزین و روغن ، استهلاک خودرو، و هزینه های دیگه مثل تعویض لاستیک و باتری برای من در حدود 4 میلیون تومان در سال هزینه در بر داشته. حالا این محاسبات مربوط به یک خودروی زیر 40 میلیونه. حالا حساب کنید که اگه خودرو بالای 100 میلیون قیمت داشته باشه چقدر این هزینه ها خواهد شد. من با وجود تمام این اطلاعات اما قبول این هزینه ها رو میکنم و ترجیح میدم که خودرو داشته باشم و از خودرو جهت رفاه حالم استفاده کنم البته تلاش میکنم که بهترین و به صرفه ترین خودرو زیر پایم باشه ولی وقتی که با تحقیق خودرویی خریدم تا وقتی که این خودرو به مشکل برنخورده یا پول ارتقا به یک خودروی بالاتر به دستم نیامده اصلاً به فروشش فکر نمیکنم. به هر حال همه این حرفها رو زدم تا بگم باید از ارزانی هر خودرویی استقبال کنیم.

      4. سپهر جان
        من فکر میکنم جیلی عملا در ایران ورشکسته شده و کارش به پایان رسیده
        با این قیمت ها با توجه به وارداتی بودن خودرو ، صرفه اقتصادی نداره، و اگر با قیمت قدیم بخوان ادامه بدن با توجه به ورود خودروهای اروپایی عملا فروشی نخواهند داشت.
        پس مشخصه دارن انبار خودشون را با کف قیمت، خالی میکنند و بعدش هم کلا جیلی از ایران جمع میشه
        و احتمال اینکه برادران گرامی دنبال برند جدید اروپایی باشن بسیار زیاده

    2. آقا علیرضا موضوع این نیست که کسی به ارزون شدن اعتراض داشته باشه .موضوع اینه که فرق باید باشه بین یه دست فروش که از ناآگاهی خریدار سوءاستفاده میکنه و جنسشو گرونتر از قیمت متعارف میفروشه با یه خودروساز و یه وارد کننده مدعی اسم و رسم که اینقدر سود اضافی از افراد گرفتن بعدش هنوز که هیچ اتفاقی نیفتاده که عامل اساسی برای ارزونتر شدن باشه نه ارزش پول ما بالا رفته نه اقتصاد ما قویتر شده نه واردات دیگر ماشینها از اروپا و امریکا شروع شده هیچی هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده وقتی یه شبه 26 میلیون پائین میکشند یعنی به جز سود حسابی دیدن میدان خالیه و هر به هرکیه 26 میلیون هم پول چای از جماعت اضافه گرفتن .بعد رفتار خرید مردم ایران اینه که زمانی که یه جنسی ارزون میشه نمیخرند چون انتظار دارن دوباره ارزون بشه حدی هم برای ارزونی خودشون قائل نیستند تا اینکه بازار به رکود کشیده بشه و بعد که شروع به گرون شدن بکنه اونوقت است که همه هجوم میارن و با قیمتهای بالاتر میخرند چون دوباره انتظار دارند گرونتر بشه و اینبار حدی برای گرون شدن قائل نیستند .

  6. مردم همش میگن دلارواقعی سه هزارتومن آخه برادرمن دلارواقعی سه هزارتومن نیست هزارتومنه مثل همین جیلی که قیمتش اینهانیست

  7. بهتر بود بجای تیتر
    “خبر بد برای مالکین خودروهای جیلی”
    نوشته می شد:
    “خبر خوب برای خریداران خودروهای جیلی”
    واقعا متاسفم!!!!

  8. برای دارندگانش که قطعا خبر بدی بود
    اما برای ما خبر خوبی بود
    چون این کاهش ها باعث رقابتی شدن و کاهش سایرین خواهد شد
    انشاالله این کاهش ها ادامه دار باشه تا به قیمت واقعیشون نزدیک بشن

  9. الان من برام سئواله که با این قیمت ها کرمان موتور مدیران خودرو و سایپا چه عکس العملی خواهند داشت!
    چون شدیدا محصولاتشون تحت شعاع این قیمت خواهد بود!

  10. پیشنهاد میدم تیتر رو اصلاح کنید به کاهش قیمت محصولات جیلی یا همچین چیزی
    این تیتر خودش بار منفی داره و جالب نیست.

  11. به نظر من بيشتر اتومبيل هاي شركت سايپا،مديران خودرو و ديار خودرو كه قيمتاشون واقعا تخيلي هست رو تحت تاثير قرار ميده.سيست قيمت گذاري در كرمان موتور خوب بوده و فكر نكنم كاهش قيمتي براي كرمان موتور داشته باشه.اما سايپا با برليانس ١٦٠٠ سي سي ١٠٠ ميليونيش واقعا……..

  12. بنده هم پیشنهاد میدم که تیتر خبر رو عوض کنید / چون همین تیتر یه جو روانی بد برای صاحبان خودروی جیلی هستش / درضمن من تلفن یاز شرکت پرسیدم گفتن این طرح به مدت 10 روز هستش به مناسبت عید سعید فطر و بعد 10 روز دوباره قیمت ها مثل قبل میشه .

    1. تیتر که خوبه! واقعا خبر بدی واسه کساییه که جیلی خریدن. منم بودم دپرس میشدم.

  13. من که از این خبر خوشحال شدم جیلیران واقعا قیمتهای تخیلی گذاشته بود و فروشش هم خیلی کم شده بود دید با این وضعیت نمیتونه ادامه بده تازه توجه کنید اینها محصولات مدل 2014 هستند الان بازار خودرو به شدت راکد شده واردات خودرو هم طبق آماری که دادن در سه ماه اول 94 نصف شده به همین دلیل هم هست که سایپا هم قیمت آریو z300 رو 20 میلیون کاهش داده و داره 55 میلیون میده در صورتی که 6 ماه پیش 76 میلیون بود امیدوارم این وضعیت رقابتی ادامه پیدا کنه تا بقیه شرکتهای خودرو سازی هم مجبور بشن قیمتهاشون رو کاهش بدن البته قیمتهای کرمان موتور و بهمن تقریبا منصفانس ولی بازم هر چی کمترش کنن به نفع منه خریداره
    محصولات دو تا خودرو ساز وطنی هم که باید خیلی کاهش پیدا کنه کجای دنیا پژو پارس آشغال رو 40 میلیون باید بخرن

  14. نه تنها جیلیران کرمان خودرو سایه بان و ویران خودرو و مدیران خودرو و رامک و سایرین مانند راین ..همه و همه دان خودرو ها را با قیمت های نجومی میفروشن از مراجعه کنندگان به این سایت و هر شخص فهیم و آگاه تقاضا دارم با تحریم خرید خودرو تا کاهش واقعی قیمت ها این فرصت به خودش و دیگران بده که ما مصرف کنندگان هم باید از یک نقطه شروع کنیم تا به حقوق حقه خوددبرسیم پس اگه از دوستان و آشنایان و تزدیکانتون کسی خواست خودرو بخره جه تحریم ها را بردارن چه بر ندارن و کنگره آمریکا تصویبش نکنه و صهیونیست ها ی خونخوار پیروز بشن فعلا دست نگه دارید تا قیمت ها عادلانه بشه

    1. قیمت های کرمان موتور کاملا عادلانه است، اون روزی که همه فکر میکردن چرا کرمان موتور داره زیر قیمت میفروشه، فکر اینجا رونمیکردن که روزی قیمت ها واقعی میشه، حالا بقیه باید قیمت هاشون را پایین بیارن ولی قیمت های کرمان موتور ثابت می مونه، چون کاذب نبوده

  15. به نظر میاد قطعنامه درست و حسابی داره به تن خودروها میخوره 🙂

    خبر بدی برای دارندگان جیلی بود ولی جیلی داران که همه مردم رو شامل نمیشن!!! ولی خبر عالی برای اکثریت مردمه .

    این موفقیت رو به همه ایرانی های داخل کشور تبریک میگم ، به امید نخریدن این محصولات تا واقعی شدن قیمت ها.

    حالا فکرشو بکنید سایپا با این آشغال هایی که داره و میخواست قالب کنه با روزی ۲ میلیارد ضرر چه وضعی پیدا میکنه 🙂

  16. این یعنی قیمت رو کم کرده!!؟نمردیم و معنی کاهش قیمت رو هم دیدیم.!!!! صد میلیون برای شاسی بلند چینی که نام و نشانی
    هم در سطح جهان ندارد.!!صد میلیون داشته باشم سوزوکی ویتارا سه سال ساخت می گیرم حداقل می دانم از لحاظ کیفیت
    چند سر و گردن بالاتر از ای چینی است.

  17. به امید روزی که قیمت همه برندها کاهش پیدا کنه تا مردم نجیب ایران بتونند ماشینی بهتر و با کیفیت تر و ایمن تر سوار بشوند،به امید روزی که خودرو سازان وطنی بیشتر به فکر مردم باشند تا پر کردن جیبهایشان و سود بیشتر و انحصار ظالمانه

  18. خوبه نوشته به مناسبت عید معلومه موقتیه و حالت طرح موفته بنابراین برمیگرده به حالت قبل

    1. دوست عزیز این عید بهانست!!
      برای عید زور بزنن همیشه تخفیف 500 هزار تومنی فوقش یک تومنی میدن کی تا حالا دیدین واسه عید فطر تخفیف 5 میلیونی 15 میلیونی و 26 میلیونی بدن!!!
      حتی قیمت برگرده از طرف شرکت هم دیگه کسی استقبال نمیکنه! ماشینی که مثلا با 89 تومن فروخته میشده رو دوبراه کسی نمیاد 115 تومن پول بده !

      1. قبول دارم کار چیپی کردن و یه جورایی مسول فروش و بازاریابیش خراب کرده ولی بازم این قیمتا برگرده ملت میخرن ولی نباید انقدر تخفیف میداد بیشتر به ضرر شرکت خواهد بود ! اما بحِث من سر کاهش نمونه دست دومه که مطرح شد تو سایت دیکه انقدرم کشکی نیست که گفته شده چون بعد 10 روز گفتن برمیگرده حالت قبل.. فقط به ضرر وجهه ی شرکت خواهد بود و بس!!

          1. شاید خودروهای چینی اعتبار زیادی نداشته باشن. اما اعتبارشون قطعا بالاتر از خودرو های داخلیه!

        1. البته دست دوم جیلی کلا خیلی بد فروش هست
          حتی قبل از این داستان کاهش قیمت که قیمت x7 115 تومن بود دست دومش با کارکرد 10 تا 20 هزار تا مدل 2014 85 تا 90 تومن تو بازار بود اما بازم استفبال نمیشد ….
          نمونه قیمت دست دوم برای قبل از تخفیف :
          http://www.bama.ir/car/details-2-2813266/2014-geely-emgrand-x7-for-sale

          1. من خودم sd v8 مدل 86 دارم سگش به 87 به بعد می ارزه منم میگم ماشینای چینی از ماشینای تولید داخل 87 به بعد بهتره از 0 های الان که صد در صد بهتره

          2. البنه اینم بگم اگه 70-80 داشته باشم مزدا3 میگیرم بعدش کمری 2007 بعدش نبود مگان2000 ولی چینی بخر نیستم چون هنوزم صاحب اول اخرش خودتی بعدم قابل مقایسه با این 3تا نیست

  19. ببهتره یکم جای استدلالای غلط و نتیجه گیری غلط اول همه جانبه بررسی کنین بعد بیان!

  20. قیمت ها چه بخواین چه نخواین کاهش پیدا میکنه این عزم عمومی آحاد ملت برای نخریدن خودرو ادامه داره قیمت هیچکدوم از خودروها واقعی نیست واقعا با قسمتی از صحبت سپهر نوافقم درسته نگاه سرمایه ای به خودرو اشتباه است اما در ایران در برخی کشورهای تظیر ایران مردم به دید یک کالای ارزشی به خودرو نگاه میکنند و در مقابل پول پرداختی کارایی زیبایی دوام خدمات و حداقل کاهش قیمت در فروش را میخوان

    1. به نظرم این اولین باره که مردم سفت وایستادن و نمیخرن.اگه 5 تا 6 ماه دیگه ادامه بدن خیلی خوب میشه

  21. با سلام به نظر من جیلیران کار منطقی رو انجام داده با این تنوع محصولات چینی که انصافا از تولیدات داخل که عقب ماندگی رویدک میکشند سرتره واوضاع تحریم وتوافق بایستی در قیمتها بازنگری کرد کاری که شرکتهای دیگر هم باید انجام دهند دوستان عامل دیگر این کاهش قیمت رکود بازار وآمدن محصولات جدید سایر شرکتهاست که دست مصرف کننده برای خرید بازتر است

  22. آقای تعزیرات کجا تشریف دارن ، این شرکت چقدر سود میکرده که الان ۲۶ میلیون تخفیف میده ؟ حالا اگه یه ساندویچی سالاد رو ۵۰۰ تومن گرون تر بفروشه ، دودمانش رو به باد میدن و کلی جریمش میکنن .

    1. قیمت MVM 550 (البته موتور 1.8)
      81,800 یوان معادل 43.350 میلیون تومان
      57 قیمت فروش نمایندگی
      1.31 ضریب افزایش قیمت ایران به چین ( مالیات + گمرگی+سود)

      قیمت GEELY X7
      111,900 یوان معادل 59.307 میلیون تومان
      116 میلیون تومان قیمت فروش نمایندگی بود
      ****1.95 ضریب افزایش قیمت ایران به چین (مالیات + گمرگی+سود)
      89 ملیون تومان (بعد از کاهش قیمت )
      ******1.5 ضریب افزایش قیمت ایران به چین (مالیات + گمرگی+سود)

      قیمت جک s5
      109,800 یوان معادل 58.194 میلیون تومان
      73 میلیون تومان قیمت فروش نمایندگی
      1.25 ضریب افزایش قیمت ایران به چین (مالیات + گمرگی+سود)

      جالب است که بررسی خودروهای مشابه نشان می دهد که خودروهای جک، چری، لیفان همگی ضریب 1.3 (حدودی) اختلاف قیمت با قیمت چین داشته در صورتی که جیلی قیمت های کذایی داشته و هنوز هم قیمت کاذب داراست.
      آقای مدیر سایت یک مقاله راجع به این حوزه بنویسید بد نیست….
      http://chinaautoweb.com/

  23. منم قيمتها رو بررسي كردم به نظرم برليانس h320 و h330 از سايپا و جك جي ٥ از كرمان موتور خيلي خوب قيمتگذاري شده. براي مثال ٣٢٠ دنده اي قيمتش ٧١٨٠٠ يوآن هست كه با يوآن ٥٣٠ توماني حدودا ٣٨،٥ ميليون تومان ميشه كه از طرف پارس خودرو ٤٥،٨٠٠ ميليون تومان يعني فقط ٧،٥ ميليون بيشتر قيمتگذاري شده و جك جي ٥ دنده اي قيمتش ٦٧،٨٠٠ يوآن هست كه ميشه حدود ٣٦ ميليون تومان كه ٤٨،٨٠٠ ميليون هم قيمتگذاري شده يعني حدودا ١٣ ميليون گرانتر. باز هم به نظرم قيمت برليانس خيلي بهتر از جك هست. اگر اشتباه ميكنم بگيد لطفا… ضمنا اين دو تا رو مقايسه كردم چون اين روزها خيلي خيلي بحث بوده كه كدومشون بهترن واسه خريد. البته بايد بگم قيمت گذاري جك اتومات و h330 اتومات خيلي شبيه همه و هر دو تقريبا ١٣ ميليون بيشتر قيمتگذاري شدند و قيمت برليانس v5 هم در مقايسه با جك s5 خيلي ناعادلانست و از ١٣٧٠٠٠ يوآن يعني حدود ٧٢ ميليون تومان تقريبا داره الان ١٠٠ ميليون فروش ميره كه خيلي گرونتر از جك s5 با قيمت ١١٧٠٠٠ يوآنه كه از ٦٠ ميليون تومن داره ٧٥ ميليون قيمتگذاري ميشه. فكر نميكنم الان در ايران خودروي خارجي وجود داشته باشه كه بهتر از برليانس h320 قيمت گذاري شده باشه. البته باز هم ميگم اگر اشتباه كردم حتما بهم بگيد لطفا خوشحال ميشم. ممنون…

    1. بهترین قیمت گذاری مربوط به بسترن که در چین122800 یوان. ودر ایران حدود75 تومان است که 15.5درصد از گرانتر از بازار چین در می اید

      1. 2ماه قبل یه سر تا نمایشگاه رفتم
        یه بسترن تو نمایشگاه بود.
        دیروز هم که رفتم همون بسترن دقیقا همونجا جا خشک کرده بود!
        واقعا از لحاظ طراحی ماشین خوبی بنظر میرسه . از نظر فنی هم بررسی سایت ها میگن خودروی خوبیه. اما از نظر بازار وقتی صفرش فروش نمیره دست دومش باید با افت زیاد و بدفروش باشه

  24. در همه جای دنیا ، اگه کالایی با این تخفیف به فروش بره ، باید به خریداران آن کالا از یکسال یا شش ماه قبل ، پول مابه التفاوت عودت بشود . ضمن اینکه این مساله عدم سیاست گذاری صحیح شرکت در قیمت گذاری و زیر سوال رفتن برند آن شرکت رو باعث میشه

    1. البته فکر نمیکنم اینطور باشه که در همه جای دنیا برای هر کالایی این شرایط حاکم باشه.
      چون این عمل جلو هر گونه فروش ویژخ و پروموشن رو میگیره!
      در حالیکه مثلا برای کریسمس برای اکثر کالاها قیمت هایی با آف های خوبی فروخته میشه که قاعدتا برای مشتری های قبلی با هر قیمتی حقی ایجاد نمیکنه.

  25. با سلام به دوستان که نظر دادند / هیچکدوم شما متخصص بازار خودرو نیستید و نطرات شما کارشناسی نیست/ روش ساده تبدیل یوان به ریال راه کشف قیمت نیست/ قیمت خودرو چندین پارامتر داره و از طرفی شرکتهایی مثل سایپا و بقیه که ساخت داخل دارند فرمول قیمتشون فرق داره/ کلا خودروسازها و واردکننده ها سود سرشاری نصیبشون میشه که قطعا بیشتر از پانزده میلیون تومان در هر خودرو هست/ وارداتی ها که با پول خریدار خودرو میارند سودشون چند برابر بشتر هست/

  26. توجه کنید که فروشنده خودرو مسئول حفظ قیمت بالا برای خریدار پس از فروش نیست/ فروشنده باید در شرایط مختلف بازار با کاهش یا افزایش قیمت بازار فروش و اصطلاحا سهم بازار حودشو برداره/ کسانی که قبلا خرید کردند و حالا کاهش قیمت را شاهدند مسئولیت با خودشونه نه با فروشنده/ در سال 67 وقتی قطعنامه پایان جنگ معروف به قطعنامه 598 صادر شد یکدفعه دلار 120 تومانی بازار آزاد به 60 تومان رسید/ قاعده بازار افزایش و کاهش قیمتها را دارد/ کسانی که به اسم تحریم کالا را چند برابر گرانتر میفروختند حالا باید در سراشیبی قیمتها کمی تحمل داشته باشند.

  27. ماشین چینی مفتشم گرونه حالا هر مدلی بخواد باشه
    همشون سرو ته یک کرباسن
    خدا رو شکر با توافق کم کم هشون میرن از ایران
    اینیم که میبینید جیلی داره این کارو میکنه دمپینگ نیست ترسیدن مثل چی

    این حرف منو یادتون باشه تا 2 سال دیگه هیچ اثری از خودرو های چینی تو ایران باقی نمیمونه فقط شاید کرمان موتور بتونه جک رو نگه داره

    1. بعید میدونم بعد از رفع تحریم برن
      چون خودرو های برند های معتبر هم که بیان باز هم تو رنج قیمت بالاتری از چینی ها عرضه میشن و بدلیل توان خرید پایین عده زیادی از مردم توان خرید اون خودروها رو ندارن و کماکان مجبور به خرید چینی یا ایرانی هستن.

      1. ایرن خودرو و سایپا به شدت دارن تلاش میکنند چینی ها رو از بازارخارج کنند و این کا رو هم میکنند چون میخوان سود بره تو جیب خودشون
        روزی هم که کپچر رو ایران خودرو اورد تحلیل این اتفاقاتی که الا ن داره میافته مثل اب خوردن بود
        تا1 سال اینده شاهد افت بسیار شدید قیمت هودرو های چینی و خروج تدریجی و کامل اون ها از بازار ایران باشید
        این بحث خیلیمفصله وبسیارتخصصی که خارج ازحوصله این جاست
        فقط منتظر باشید وببینید

        1. البته ما از این مورد استقبال میکنیم …
          هیچ کی از خودرو با کیفیت ارزون بدش نمیاد …
          اما ببینید توی کشور ما نمیشه خیلی به مسائل رو کارشناسانه تحلیل کرد چون بیشتر این اتفاقات با باند بازی انجام میشه.
          مثلا کرمان موتور اگه به جایی وصل نباشه تا حالا صد بار ایرانخودرو و سایپا پنبشو زده بودن …
          به همین دلیل فکر نمیکنم بشه به قطعیت نظر داد اما در صورتی که اتفاقی که شما میگید بیوفته استقبال میشه . اما بشرطی که ایرانخودرو و سایپا رویه فعلیشون که دزدی از من و شماست رو تغییر بدن و گرنه باید شاهد ادامه حکمرانی پراید و انواع پژو عهد دقیانوس باشیم!

        2. احمد آقا خود ایران خودرو و سایپا وزیر مجموعه های اونها دارن خودرو های چینی وارد و پیش فروش میکنم سایپا که داره محصولات چانگان و بریلیانس رو وارد میکنه و آریو از شرکت زوتی که دارد تولید داخل میکنه و ایران خودرو هم دارها دانگ فنگ درچند مدل وارد میکنه همه اینها رو هم تو سال اخیر که توافق با 1+5 قطعی بود انجام داده به نظر تو اونها با علم به اینکه توافق داره انجام میشه رفتن خط تولید یه خودرو چینی رو راه اندازی کردن ؟! به نظر من که حرفتون منطقی نیست ایران خودرو و سایپا هیچ استراتژی بلند مدتی ندارن هر چی سود توش باشه اونها همونو انجام میدن اتفاقا سود خوبی هم میکنن خودرو چانگان eado رو که 45 میلوین تو چین میدن رو داره اینجا 83 میلیون میفروشه این دو تا فرقون ساز ملی جز یه دلال دزد چیز بیشتری نیستن!

          1. دوست عزیز در کامنت قبلی هم گفتم باز کردن این مسئله بسیار وقت گیر و خارج از حوصله این جاست

            قرار دادهای ما با چینی ها به اجبار با اون ها بسته شده بود و اکثر اون ها تا 6 ماه دیگه تمام میشه و خیلیها هم بدون قرار داده
            از وقتی هم که بوی توافق به مشام ایران خودرو و سایپا رسید واردات قطعه و ماشین چینی رو به شدت پایین اوردن

            من هم همینو گفتم دیگه این دو تا شرکت به خاطر جیب خودشون اول و بعد هم به خاطر مسایل دیگه خودشون چینی ها رو بیرون میکنند

            فقط همینو بدونید که اغلب چینی ها با بازارایران کاملا خداحافظی میکنند یعنی مجبورن این کارو کنند

            شایدیکی یا دو تاشونبتونن بافروش بسیارمحدود دوام بیارن

            فقط 6 ماه تا حداکثر 1 سال صبر کنید حرف های بنده رو مشاهدومیفرمایید

            بیش از 40 درصد بازارایران هم توی توافق که با هیئت فرانسوی انجام شده به فرانسوی ها داده شده و نوع قراردادها به صورتی که سودش برا ایران خودرو وبقیه بیشتر و از لحاظ بقیه مسایل اقتصادی و سیاسی هم بسیار بهنفع خودروساز ها وکشوره

            صبر کنیدو ببینید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا