اخباراسلایدربررسیچینی

بررسی دانگ فنگ H30 کراس+ قیمت و مشخصات فنی

دانگ فنگ H30 کراس از محصولات جدید مونتاژ ایران خودرو است . دانگ فنگ از چهار خودروساز بزرگ چین، تولید کننده خودروهای سواری، اتوبوس، خودروهای تجاری و قطعات خودرو پیش از این با خودروهای تجاری آن در ایران آشنا بوده ایم، اینک با محصولات سواری توسط ایران خودرو وارد کشور می شوند. یکی از این محصولات دانگ فنگH30 است . اکنون این خودرو دارای رقبایی مانند رنو ساندرو،برلیانس H330 است که رقابت در این رده قیمتی را دو چندان کرده است

قیمت روز تمامی خودروهای موجود در بازار ( کلیک کنید)

ویدئو دانگ فنگ H30

رنو ساندرو، 10 نقطه قوت و ضعف که باید بدانید

برلیانس H330 در برابر پژو 206 اتوماتیک

دانگ فنگ H30

دانگ فنگ H30 کراس خودرویی است هاچبک که به خاطر تعدادی فلاپ بدنه و باربند، نام «کراس» را یدک می کشد. این هاچبک کراس که اصالتی چینی ندارد، ماحصل همکاری دانگ فنگ چین و PSA فرانسه است. در بسیاری از بخش های این خودرو رد پژو- سیتروئن دیده می شود.

این خودروی  سایز متوسط با با موتور 1.6 لیتری پژو با کد TU5 قدرت داده شده و دقیقا همان موتوری است که سالها ایرانی ها بر روی 206 تیپ 5 با آن آشنا بوده اند. البته دانگ فنگ شریک تجاری پژو است و این قضیه سبب می شود حداقل از باب خدمات پس از فروش قطعات موتوری خریداران این محصول مشکلی در ایران نداشته باشند. موتور 1.6 لیتری با قدرت 106 اسب بخار و 142 نیوتن مترگشتاور.

دانگ فنگ دو تیپ اتوماتیک و دستی را عرضه کرده، گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک، بر خلاف تصور گیربکس اتوماتیک این خودرو از نوع AL4 پژو که بر روی 206 اتوماتیک در ایران نصب شده است نیست بلکه دانگ فنگ ترجیح داده از گیربکس ساز معروف آیسین ژاپن گیربکس خودرو را تهیه نماید.

دانگ فنگ H30

سیستم تعلیق عقب خودرو از نوع مستقل و تورشن است و پس از نگاهی به زیر خودرو مشخص می شود دقیقا همان سیستم تعلیقی است که بر روی پژو 306 استفاده شده. پلتفورم خودرو نیز به نوعی پلتفورم خودروی قدیمی سیتروئن ZX است که بین سالهای 1991 و 1998 تولید می شد.

دانگ فنگ H30

فضای داخلی خودرو ساده طراحی شده اما نسبت به قیمت و رقبای خود به نوعی مدرن هم محسوب می شود. طول 4.3 متر است و اندکی از 206 صندوقدار بزرکتر است اما فاصله بین دو محور آن حدود 20 سانت بیشتر از 206 است. در واقع نکته قوت خودرو در فضای داخلی است.

دانگ_فنگ_اج _30 (2)

هر چند این قضیه به تنهایی نمی تواند تضمین کننده راحتی سرنشینان باشد چرا که باید ارگونومی صندلی های و وضعیت طراحی نحوه نشستن سرنشین را نیز بررسی کرد.

دانگ_فنگ_اج _30 (11)

فضای صندوق این خودرو 417 لیتر است که در قیاس با 206 صندوق دار 33 لیتر فضای کمتری دارد اما اچی 30 با خواباندن صندلی های عقب می تواند 1137 لیتردر اختیار قرار دهد.

دانگ فنگ H30

شتاب صد کیلومتر خودرو توسط یک نشریه روسی یا گیربکس اتوماتیک 13.3 ثانیه بدست آمده که عملکرد بدی به نظر نمی آید.

دانگ_فنگ_اج _30 (22)

دو ایربگ جلو، سیستم ترمز ای بی اس به همراه ای بی دی، ایربگ های جانبی، تهویه مطبوع خودکار، سیستم نویگیشن با  دوربین عقب  و صندلی های چرم از امکانات این خودرو هستند ولی مشخص نیست ایران خودرو با چه سطح امکاناتی این خودرو را وارد ایران خواهد کرد.

گارانتی مناسب 60 هزار کیلومتری یا سه ساله که ایرانخودرو مختص این محصول ارائه نموده نیز مناسب  است.

مشخصات دانگ فنگ H30

وع پیشرانه TU5
حجم پیشرانه (سی‌سی) ۱۶۰۰
تعدا سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت خروجی (اسب بخار) ۱۰۵
حداکثر گشتاور (نیوتن متر) ۱۴۲
استاندارد آلایندگی یورو۴
جعبه دنده اتوماتیک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت (ثانیه) ۱۲.۵
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) ۱۸۳
حجم باک بنزین (لیتر) ۵۱
مصرف سوخت (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) ۷.۰۴
طول (میلی‌متر) ۴۳۵۱
عرض (میلی‌متر) ۱۷۶۰
ارتفاع (میلی‌متر) ‍‍۱۵۲۸
فاصله دو محور (میلی‌متر) ۲۶۱۰
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۳۰

 

 

قیمت دانگ فنگ H30 در ایران

آخرین قیمت اعلام شده از سوی ایران خودرو برای دانگ فنگ H30 کراس در تاریخ هفتم خرداد 97  50 میلیون تومان می باشد.

1,511 دیدگاه

  1. دوستان جدا از بحث دانگ فنگ که اگه قیمتش حدود40 باشه باید بپذیریم که موفق خواهد بود، چراکه قرار نیست این خودرو صرفا به ما یعنی مطالعه کنندگان دنده6 عرضه شه و اون طرف میلونها انسان وجود داره که بیشک تحلیلشون در مورد خودرو مثه ما نخواهد بود. از طرفی بنظرم بالای60تومن بهتره خرید روی محصول چینی نکنیم. به این 2سئوال میشه پاسخ بدید: در بازه زیر 40تومن 315نیو در مقایسه با داخلیها آیا بهترینه؟ و در بازه حدود 50تومن آیا برلیانس و لیفانx50 و جکj5 بهترین هستند؟

    1. شخصاً در چین باهاش رانندگی کردم. تفاوت گیربکس آیسین بسیار مشهوده، تاخیرها خیلی کمه و مدیریت تعویض دنده بسیار خوبه.
      برای آدمهای متوسط ایرانی در عقب جای پا خوبه، بهتر از سراتو و نه در حد اسپورتیج که تجربه داشتم.
      موتور برای بدنه نسبت قدرت مشابه تویوتا کارینا کلاسیک را داره. کله ماشین نه سنگین ولی حس میشه و چرخهای عقب سبکه.
      شتابش مثل پرشیای خودمونه ولی داخلش خیلی خوبتر از پرشیاست .
      کابین تقلیدی از مزدای کراس آوره ولی نمونه چینی شده اون. در مجموع خیل سرتر از 206 و 207 داخلیه.
      موتورش درسته tu5 هست ولی با tu5 ایرانی از نظر کیفیت فرق داره. چون روی تیراژ دو میلیون و با نظارت پژو در چین ساخته شده و عین نمونه فرانسوی پژوهای اتومات تیپ 6 سالهای اول دهه 80 خودمونه. موتور با نفسه و فیلتر روغن و هوای استاندارد پژو تاثیر داشته.

      کیفیت ورق بدنه مثل پژو پارس خودمونه ،با فشار دست غر نمیشه و بازی کمی داره. کاپوتش سبکه و فکر کنم نمد دوبل باید انداخت ولی صدای کابین مثل برلیانس کمه و قابل قیاس با ماشینهای متوسط تولید داخلی نیست.
      در مجموع، در مدت اقامت من در چین، با توجه به گرمای جنوب چین، ماشین از نظر گیربکس عالی، از نظر بدنه مثل پژو پرشیا و از نظر موتور مثل اوایل 206 اتومات و داخلش هم برای خانواده واقعا جا دارد. با توجه به آشنایی مکانیکهای ایرانی با موتورش فکر کنم به چیزی شبیه دوو سیلو تبدیل بشه. اصلا بازار ایران یه چیزی مثل این را می خواست.
      من فکر کنم تقریباً مثل ساندرو برای ایرانیها ماشین خوبی در بیاد.
      ولی خودتون هم تحقیق کنید، حتما تست کنید. سلیقه هم خیلی مهمه.

    2. کراس اورها به خاطر ایرودینامیک بدتری که دارن باید موتور قویتری داشته باشن
      سال پیش که ایران خودرو و سایپا ماشیناشون تو پارکینگ خابیده بود کسی نمیخرید دولت اومد وام داد همه ماشینا رو فروختن و پیش فروش اضافه هم کردن و به پول رسیدن. دیدن. به ایرانیا هر اشغالیو میتونن بفروشن اینم. اوردن تا وقتی حمایت های مسخره از ایران خودرو باشه به همین رویه ادامه میدن

  2. سلام نمیدانم چرا ایران خودرو در انتخاب محصولات جدید خود تصمیم به افزایش توان ندارد اکثر تولیدات این شرکت بزرگ در رنج توانی 106 تا 110 اسب بخار است که با توجه به شرایط کشور ما ومخصوصا نواحی گرمسیر امکان استفاده از کولر را محدود میکند ومتاسفانه این ماشین جدید نیز دوباره با رنج 106 اسب بخار انتخاب شده که به اعتقاد من اشتباه دیگری است.

  3. تین خودرو ها چینیه کجاس ایرانیه پس چطور صنعت خودرو سازی شغل ایجاد می کنه تو کشور ؟! پس چرا حی قیمت ماشینو بالا می برن به بهانیه اینکه هزینه ی تولید تو ایران بالاس ؟

  4. سلام سايت ايران خودرو تو بخش محصولات اين خودرو رو قرار داده.طبق كاتالوگي كه اونجا قرار داده شده امكانات مناسبي براش در نظر گرفته شده است.
    نوع موتور TU5
    حجم موتور (cc) 1.6 ليتر
    حداکثر توان موتور (hp) 105اسب بخار در 5750 دور در دقيقه
    حداكثر گشتاور (Nm) 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
    ترمز سيستم ترمز ضد قفل با سيستم توزيع الكترونيكي نيرو(ABS+EBD)
    کیسه هوای ایمنی راننده , سرنشين جلو
    فرمان هيدروليك و مجهز به كليد هاي كنترلي سيستم صوتي و بلوتوث هندزفري
    سیستم تهویه سيستم تهويه مطبوع اتوماتيك
    سیستم صوتی صفحه نمايشي لمسي (6.5 اينچي) با قابليت پخش فايل هاي تصويري و سيستم رهياب
    چراغها چراغ هاي عقب LED دار و چراغ هاي جلو ال اي دي كريستالي
    آیینه‌ها آيينه هاي جانبي راهنمادار و داراي سيستم گرمايشي
    شیشه ها شيشه بالابر هاي جلو و عقب برقي
    تزئینات روكش چرمي غربيلك فرمان،دكوراتيو طرح متال ،استفاده از قطعات كرومي در بدنه،آيينه هاي جانبي و سپرهاي هم رنگ بدنه
    تجهیزات ایمنی سيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) ، قفل ميكرو سوييچي درب ها ،سنسور پارك،چراغ مه شكن جلو و عقب و دوربين ديد عقب،ايزوفيكس
    رینگ و لاستیک رينگ اسپرت آلومينيومي 16 اينچ و لاستيك 205
    صندلی راننده با قابليت تنظيم دستي در 6 جهت، صند لي هاي عقب تاشو
    سایر تجهیزات جا عينك، اسپويلر ، قطعات تزييني دور بدنه ،كامپيوتر سفري، 4 عدد بلندگو + 2 عدد تيوتر،چراغ مطالعه جلو و عقب
    كسي خبر داره اين موتور آيا همون موتورtu5نصب شده تو پژوهاي ايرانيه؟

  5. خودرو H30 از حالا برگ برنده فروش را قاپیده
    اینخودرو طراحی قابل قبول و منطقی فراوانی قطعات و گیربکس ژاپنی روانی دارد از شرکت آیسین بهر حال به زعم بنده اچ سی خودروی پرفروش و پروژه موفقی است و مینواند بجای 206 و 206 i وارد عرصه شود

  6. والا نمیدونم روی چه منطقی میرن چنین خودرویی میارن تازه اونم از چین دور گلگیر های این ماشین مربوط به خودوهای 12سال پیشه مثل کیا سورنتو نیسان رونیز .خدایی این حق ما ملت ایرانه که یه ماشین از تکنولوژی 20سال قبل را به ما بدن
    ای کاش حداقل از یه برند معتبر بود نه یه شرکت چینی( دانگ فنگ )که یک سری از کامیوناش اومد توی ایران و تا الان چقدر راننده را بدبخت کرده

  7. سلام .واقعا ماايرانيا خيلي پرروييم كه ماشين هاي چين رو زيرسوال ميبريم . اينو نخرم برم تيبا بخرم بااون شكلش!!! ما اصلا درحدچين نيستيم كه بخوايم نظرراجع بهش بديم بهترين محصولات چه ازلباس تابدنه ماشين وهمه چيز مال چينه اونوقت ايران ميره درجه ٤ميخره به چين چه!! خب مثل آمريكا وايتاليا ايرانم اجناس درجه ١چين روبخره

    1. آقای شاهین اگر اجناس درجه 1چین در آمریکا فروش داره به دلیل اینه که درجه 1چین بعنوان اجناس درجه 3 بسیار ارزان فروخته میشه .وضمنا ماشین چینی را هم شامل نمیشه حتی در ایتالیا که ماشین چینی با کیفیت چند برابری ماشینهای چینی در ایران عرضه شده علیرغم قیمت بسیار ناچیز استقبالی ازش نشده.
      شما دیگه خیلی بیش از حد شیفته چین هستی که در دنیائی که حق رو به مشتری میده میگی هم پول زیادی به چینیها بدیم و هم بریم تعظیمشون هم بکنیم و اگر غیر از این باشه پس خیلی پر رو هستیم.

    2. بحث سراینه که این به اسطلاح خودروسازان دارن محصولات چین رو واردمیکنن مونتاژ میکننن وبعدجزافتخاراتشون میدونن اینکارو.

      تازه اینم بگم اینابقدری قبیح هستن که بزودی کله تکنولوژی ماشینو باآپشناش بدزدن وبراارائه هرکدومش پول بیشتر طلب کنن.
      استانداردم ک تومملکت ما معنی نداره چون این آقایون استانداردهاشونو تغییر میدن گرفتی داداش من
      استانداردو تغییرمیدن…

  8. همين ماشيناي سايپا و ويران خودروهم اگه چين اونورش نباشه نيست .خوبه چين هست اجناس درجه ٤ بهمان ميده ميتونيم پرايدم بسازيم .جالبه جديدا ويران خودرو آرم ماشيناي چين روميدزده آرم خودشوميزنه فتون تولند هم آرمشو برداشته بود آرم ويران خودرو ده بود روش چه غلطا

  9. تضمین فروش اچ سی از حالا مشخصه ویران خودرو اینبار مانند 206 در سالهای گذشته بروی پروژه فروش خوبی دست گذاشته و این انتخاب کاملا هوشمندانه بوده اما در مورد مونتاژ هایما واقعا بد خودرویی اننخاب کرد اما H30 در دومدل سدان و کراس آورر بعلت بهره مندی از پلت فرم 306 و ابعاد مناسب و طراحی بروز و آپشن های کاربردی در بین مشتریان و آنها که بلقوه برای خرید یک خودروی متوسط اندیشه میکنند شرایط بلفعلی فراهم میکنه در نتیجه در ابتدای فروش شاهد استقبال ازین خودرو هستیم تا روز 2 اردیبهشت

  10. بنظرم این خودرو با توجه به موتورش میتواند فروش خوبی داشته باش اگر سواری s30 هم در ایران تولید بشه و همین رنج قیمتی داشته باش شک نکنید این ماشین با تداوم تولید یک برند عالی خواهد شد چون طراحی این ماشین و کیفیتشم خوبه و ارزشش از ماشینای ایرانی بیشتر بنظرم موتور خوب این ماشین برگ برنده ان است شکل ظاهری ماشین هم خوب حداقل از تیبا و همه پژوها بهتر افزایش تولید این ماشین و قیمت مناسب و تداوم در تولید میتواند برگ برنده ایرانخودرو باشد.

  11. سلام به دوستان………
    با توجه به آب و هوای خشک و گرم ایران و ارتفاعات گوناگونی که اغلب مردم خیلی براشون مهم نیست و سر سری میگیرن خب البته حقم دارن نمیدونن این چیزارو این خودرو با توجه به گشتاور و قدرت پایینش نمیتونه هیچ وقت ماشین خوبی برای مملکت ما باشه چون مردم ما برای اینکه به شتاب و قدرت ایده ال ماشین برسن پا میذارن رو گاز خب به طبع اخرشم میشه همین تصادفات و کشته شدنها پس بیایم نگاهی بندازیم به کشورهای دیگه که چرا از خودرو هایی این چنینی استفاده نمیکنن چون معیاری که از موتور و سیستم فنی خودرو میخوان یه چیزی فرای اینهاست که تو ماشینهای ما وجود ندارد .بنابریان این دانگ فنگ کراس اور هم همون پژو 15 سال پیشه البته با قدرت پایینتر خودتو ببینید و قضاوت کنید فقط یه کاور نسبتا قدیمی کشیدن رو موتور قدیمی که کسی سر در نیاره …ایران خودرو بسه دیگه انقدر به مردمت خیانت نکن

  12. امروز تو سایت ایران خودرو اچ سی کراس دستی هم وارد شده.
    کد کلاس(های) خودرو 72301 72201
    نوع موتور TU5 TU5
    حجم موتور (cc) 1.6 ليتر 1.6 ليتر
    حداکثر توان موتور (hp) 105اسب بخار در 5750 دور در دقيقه 105اسب بخار در 5750 دور در دقيقه
    حداكثر گشتاور (Nm) 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه 142 نيوتن متر در 4000 دور در دقيقه
    تعداد سوپاپ 16 16
    نوع سوخت سازگار بنزين بنزين
    سيستم انژكتوري پاشش مستقيم پاشش مستقيم
    استاندارد حد آلايندگي يورو 4 يورو 4
    حداکثر سرعت (km/h) 183 183
    شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 12.5 11
    سيستم انتقال قدرت گیربکس اتوماتیک، ديفرانسيل جلو گیربکس دستی، ديفرانسيل جلو
    مصرف سوخت (در 100 كيلومتر ) ترکیبی (لیتر) 7.04 6.7
    طول خودرو (mm) 4351 4351
    عرض خودرو(mm) 1760 1760
    ارتفاع خودرو (mm) 1528 1528
    فاصله بين دو محور چرخهاي عقب و جلو (mm) 2610 2610
    وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1230 1230
    گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 51 51
    حجم فضاي صندوق عقب (دسی متر مکعب) 417- حجم فضاي صندوق عقب (ليتر ) با صندلي هاي تا شده عقب: 1137 417- حجم فضاي صندوق عقب (ليتر ) با صندلي هاي تا شده عقب: 1137

  13. ایرانخودرو استاد نصب موتورهای یک خودرو روی یک خودرو دیگه است. موتور پژو روی پیکان، موتور پیکان روی پژو ، موتور پیکان روی وانت آریسان، موتور پیکان روی وانت کارای بهمن موتور، موتور زانتیا روی پژو پارس، موتور TU5 پژو روی دانگ فنگ.
    خودم گیج شدم از این همه استعداد و توانایی. یعنی مدیر تشکیلاتی به بزرگی ایرانخودرو نمیتونه یک موتور ساده رو به چین سفارش بده؟ چطور بلدن قالپاق و تیغه برف پاک کن رو کانتینر کانتینر از اونجا بیارن، ولی نمیتونن با همکاری اونا یک موتور جدید تولید کنن؟

  14. اینخودرو گیربکس خوبی داره در یک سایت روسی اینخودرو تست شده بود (زیرنویس ترکی داشت) و مدام از گیربکس روان و بدون تاخیر صحبت میشد بهر حال من با این خودرو موافق هستم البته در رنج 43 تا 44 وگرنه خودروی چینی بیشتر از این مبالغ ارزش خرید بهیچ وجه ندارد

  15. کسی که کمی فنی باشه اینو میفهمه که گیربکس اتومات برای موتور 106 اسب یعنی کم شتابی و خنگی تعویض دنده هرچند وزن این ماشین هم احتمالا از رانا و اس دی و 206 های جدید بیشتره !
    ما اومدیم یک موتور فرانسوی 110 اسبی با نسبت تراکم 11 رو تغییر دادیم ونسبت تراکم رو از 11 به 10.5 تبدیل کردیم تا با هر نوع سوختی کار کنه و توان رو از 110 اسب به 106 رسوندیم . با این تغییر تمام فاکتورهای طراحی به هم ریخته و این تفاوت در 206 های جدید و قدیم به خوبی مشهوده. لرزش موتور-افزایش ویبریشن های اضافی در گذر از دورهای بحرانی – تمایل به کم قدرتی در دورهای پایین که راننده مجبوره همیشه دور موتور رو بالا نگه داره و به همین دلیل مصرف بالا میره- ریپ زدن موتور هنگام گاز دادن چون همونطور که گفتم تغییر نسبت تراکم تمام فاکتورهای طراحی رو به هم ریخته. در کل موتور نرم و عالی TU5 که 15 سال پیش تو دنیا زبانزد بود تبدیل شده به یک موتور وطنی نه چندان خوب هرچند که به نظر من همین موتور از EF7 خیلی بهتره ولی فکر نمیکنم این خودرو از نظر شتاب و کم لرزشی موتور و بیصدایی و نرمی شبیه 206 های قدیمی باشه

  16. اگر به این ماشین با این دید نگاه کنیم که با 44، 5 میلیون داریم ماشینی سوار می شیم که از نظر موتور گیربکس همون 206 تیپ 6 است ولی از نظر بدنه جدیدتر و دارای فضای داخلی بسیار بیشتر و امکانات به روزتر، آدم وسوسه می شه برای خرید ثبت نام کنه. با این حال به نظرم باز هم باید صبر کرد. همه خودروسازا دارن می آن و صد در صد انتخابای بهتری در پیشه. حتی خود این چینیا هم روز به روز دارن بهتر می شن و مدلهای بهتری را ارائه خواهند کرد.

  17. بنظر ميرسه ايران خودرو با عرضه اچ 30 تو اين رنج قيمتي ، تنها هدفش به چالش كشوندن جدي ساندروي پارس خودرو هست. البته بلحاظ كيفيت قابل رقابت ساندرو نيست ولي از طراحي زيباتر و و كراس اوور بودنش نمي شه براحتي عبور كرد.

  18. بله متوقف شده در سال 2010 اما این مدل مربوط به فیس لیفت ماژور سال 2012 هست
    ببینید بیاید واقع گرا باشیم کمتر کسی در ایران توانایی مالی زیادی داره اون 30 درصد که بالای 200 ملیون سوار میشن و اون 20 در صد بین 50 تا 100 هم مخاطبان این خودرو نیستند قشری که از پراید و 405 عهد دقیانوس و ال نوت بی ریخیت و اقمار 405 مانند سمند و دنا و دانا و رانا به ستوه اومده به سمت چنین خودروهایی میره
    قیمت 43 ملیونی برای دنده اتومات واقعا خوب است در این شرایط شما باید ببینی با ترید این خودرو چه چیزهایی دریافت میکنی اتاق جادار تر از 206 اس دی ظاهر و قیافه به روز و مربوط به سال 2012 دنده اتومات جی پی اس و گیربکس ژاپنی خوب اینها پوان محسوب میشن مگه چری فالووین 2 یا همان mvm 315 با اون کلاس کامپکت و شهری و موتور ضعیف و گیربکس ملال آور چه چیزی بیشتر از H30 داره یا سایر چینی ها در این رنج قیمت؟؟

  19. سلام دوستان. ..
    به نظر میرسد که ما ایرانیها با این طرز فکر و فرهنگ و کم درآمدی انتظار داریم آخرین مدل مرسدس بنز می باخ رو با تمام تکنولوژی به قیمت یه پراید بهمون بفروشند و بگن آفرین شما پسر خوبی هستید.
    نه آقا از این خبر ها نیست
    ما ها چند درصد درآمدمون رو مالیات میدیم
    روی یه خودرو تو کشور مبدا چند درصد کشور ثالث گرون تر میدن
    چند کشور میشناسین که بدون محدودیت گمرکی ماشین وارد میکنن
    کشورهایی که بدون گمرک ماشین وارد میکنن چی دارن چی ندارن.
    صرف نظر از خودرو سازی داخلی که دولتی هستن بقیه خودرو سازها خصوصی هستن چی کار کرده اند.
    نه عزیز من هیچ کشوری بجز چین و فرانسه به ایران ،خودرو و تکنولوژی نمیده میخوای باور کن میخوای نکن
    تا پارسال از تکنولوژی صد سال پیش فرانسه به به چه چه از زبونت نمی افتاد.
    خدایی تا چند سال پیش چه ماشینی زیر پات بود حالا اومدی کر کری میخونی
    دوست من عزیز من همین خودروی زاقارتی هم که بهمون میدن باید خیلی هم مچکر شون باشیم
    بنده الان 206 دارم و سعی بر این هست که تمامی مقالات در حوزه ماشین رو مطالعه کنم.
    من باب اطلاع دوستان که نگن چینی باز هست.
    اگر سر رشته کوچکی از معاملات داشته باشین و هزینه ها رو حساب کنی ؟؟؟؟!!!!که یه محصول رو پیدا کنی و تولید کنی فکر کنم اینقدر چرت و پرت و پلا نمی گفتیم.
    با تمامی اوصاف هر ماشینی که در ایران با تمامی مشکلات تولید میشود باید با دستانی باز پذیرفت.
    در هر بازاری از تمامی کشورها از ماشین های چینی گرفته تا آمریکایی یافت میشود و مردم با توجه به درآمدشان ماشین میخرند.حتما عراقی ها احمق ترین آدمها هستن که پراید و تیبا رو میخرن نه عزیز من ماشین ژاپنی تا آمریکایی یافت میشه
    در عربستان امارات دوبی کشورهایی که درآمد خوبی دارند ماشینهای چینی به وفور پیدا میشه که بنظر خیلی از خوانندگان از تکنولوژی پایینی سود میبرند مثل جبلی فرضا
    ولی در کل دستشون درد نکنه که باعث تنوع در کشور شدند حتی با اسباب بازی هاشون
    کمی تعقل و فکر بدون جهت گرایی بهترین روش برای ساختن رویاهایمان.
    بدرود

    1. کاملا با نظرات کاربری بنام “یاس” موافقم بله واقعیت اینه که جز چین و شرکت های فرانسوی کسی حاصر نیست در این شرایط جوی با ایران همکاری کنه من به نکته کوچکی اشاره کردم پارامترهای بی شماری در این مورد حائز اهمیت هستند که اغلب مردم از اونها کم و بیش اطلاع دارند پس زمانیکه سایپا سراتوی نسل 2 را مونتاژ میکنه بجای نسل سومش دو دلیل داره ندادن تکنولوژی از طرف کره جنوبی و بالا رفتن هزینه تولید و در نهایت قیمت تمام شده یکبار برای همیشه در نظر داشته باشید که تمام سود حاصل از فروش خودور به جیب شرکت های مونتاژ کار ایران خودور و سایپا نمیره و اونها باید به اشخاص و سازمانها و نهادهایی بالا دستی خود که معرف حضور هستند بیلان مالی ارائه بدن (نمی خوام بیش ازاین وارد جزییات بشم) زمانی که نسل قدیمی ساندرو بجای فیس لیفت 2015 وارد چرخه مونتاژ میشه دلایلی داره فرانسه و کلا سایر شرمت های اروپایی و کره ای حاضر نیستند تکنولوژی روز خودشون با این شرایط به ایران انتقال بدهند

    2. یاس عزیز عراق و سوریه پراید و تیبا رو میخرن چون مثل ما از نظر سطح درآمدی در قعر جدول ان! البته اونها با قیمت اینجا پراید نمیخرن. قیمت پراید اونجا زیر 7 میلیونه. برای تاکسی توی شهر هم میصرفه.
      کسی توقع بنز میباخ نداره ولی وقتی میشه با 2 میلیون بالاتر از تیبا، کیا پیکانتو خرید و خیلی ، تازه با اقساط کم بهره هم میشه گیر آورد ولی توی ایران برای چیزی که حتی مشتری به چشم ندیده پیش پرداخت میگیرن و خودروساز هم اعلام میکنه که ممکنه قیمت و سطح تجهیزات بدون اطلاع قبلی تغییر کنه !!!

  20. سپهر گرامی بنده کلا نظرم بروی خودرو نماهای چینی منفی است اما با توجه به شرایط موجود برای آندسته از مشتریان بلقوه 206 سدان و یا mvm 315 و حتی 550 و نیز جک جی 5 دنده دستی که تقریبا در یک رنج قیمتی هستند اچ 30 میتواند بعنوان آلترناتیو عمل کند هرچند دانگ فنگ سابقه خوبی در خودروهای سنگین ندارد و کلا برندهای چینی از دو فقدان بزرگ رنج میبرند طراحی بسیار ضعیف و نامتعارف و کیفیت و دوام اما در رنج 40 ملیون شاید گزینه مناسبی برای آنانکه به خودروی چینی رضایت میدهند و بیش ازاین نمیخو اهند و یا نمیتوانند برای چینی ها هزینه کنند

  21. با سلام خدمت هموطنان.
    طی چند روز بررسی و مقایسه ماشینهای چینی موجود در بازار که بعد از عید سال ۱۳۹۵ در بازار معرفی گردید ذکر نکاتی چند جهت تنویر افکار خریداران محترم پر اهمیت می باشد:
    ۱: قیمت: اچ ۳۰ حدوداً ۴۴ میلیون تومان***قیمت ایکس ۵۰: حدوداً ۵۴ میلیون تومان.
    ۲- هر دور ماشین مورد مقایسه دارای سان­روف برقی می باشد. ولی کروز کنترل و keyless ندارند.
    ۳- حجم موتور: اچ ۳۰: ۱۶۰۰ سی سی *** حجم موتور ایکس ۵۰: ۱۵۰۰ سی سی
    ۴-مصرف سوخت: در ۱۰۰ کیلومتر: اچ ۳۰ حدوداً ۷.۴ لیتر*** ایکس ۵۰ حدوداً ۶.۸ لیتر
    ۵- حداکثر سرعت: اچ ۳۰:: ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت***ایکس ۵۰: ۱۶۰/۱۷۰کیلومتر بر ساعت.
    به نظر اینجانب عوامل مذکور جزو عوامل اصلی خرید خودرو هموطنان عزیز می باشد.
    به امید موفقیت روزافزون تمام ایرانیان

  22. اجناس چینی با توجه به در جه بندی و اینکه بهترین آنها در اروپا و آمریکا به فروش میرسند
    اجازه بدید یه تجربه جالب بگم فرصتی دست داد برای دیدار خویشاوندان به شهر برلین سفر کنم دریک فروشگاه بزرگ که همچین فروشگاهی تا بحال درایران ندیده بودم باینکه از مراکز خرید بزرگ دیدن کرده بودم ب ای خرید یک کت و یک شال گردن به سراغ برندی رفتم که آف خورده بود با کمال تعجب از هر کالا دو نوع وجود داشت که فقط نوع اصلی شامل آف بود در کنار نوع اصلی که ساخت شرکت صاحب برند بود دقیقا نوع چینی با یک سوم قیمت اما باهمان برند وجود داشت اگر به اروپا سفر کرده باشید کارکنان یک فروشگاه موظف هستند در باره کالا اطلاعات کاملی داشته و ارائه دهند همراه من که در مورد کالا سوال کرد گفتند نوع چینی بهنگام شستشوی رنگ پس میدهد و تغییر سایز دارد و ممکن است بافت هایش پس از مدتی باز شود با این تفاسیر عطای آن جنس را به لقایش بخشیده و نوع اصلی را که درحراج بود با 3 برابر چینی خریداری کردم ،مشتی نمونه خروار در مورد سایر کالاهای چینی و بخصوص خودرو صدق میکند درجاییکه در اروپا و آمریکا حتی مردم نام های خودروهای چین به گوششان نخورده و بازخورد خوبی نسبت به آنها ندارند اما در کشورهای توسعه نیافته و عقب مانده اقتصادی خودروهای چینی فرصت پیدا کرده تا جولان دهند جالب اینجاست که ایران بیشترین واردات خودرو را نسبت به تمامی کشورهای معلوم الحال دارد و این یک فاجعه است

    1. سن مارتین جان من پالتو و چتر و شال Burburry دارم از آلمان خریدم پالتو Made in Turkey و چتر و شال Made in China هستند. قیمت پالتو 1899 یورو و قیمت چتر 399 یورو و شال 299 یورو! پس دلیل نمیشه تمام اجناس ساخت چین یا سایر کشورهای جهان سوم بد باشه.

    2. یعنی یک برند شناخته شده ، جناب همه جا حاضر ( سان مارتین ) حاضر میشه که با آرم و کردیتش ، جنسی ساخته بشه که مشکل داشته باشه ؟!!!
      خودت رو چی فرض کردی ؟
      ما که میفهمیم .
      من 10 ساله تو آلمانم ( کی به کیه ) .

  23. سپهر عزیز با توجه به اینکه ایرانخودرو رو این ماشین گارانتی!!! سه ساله گذاشته ممکنه کیفیت موتوریش بهتر از tu5 های فعلی باشه؟

  24. باسلام خدمت دوستان .بنده یک پژو slx با موتور tu5 دارم که با این مدل h30یکی می باشد .حجم موتور هردو 1600و قدرت پژو 108ولی اچ سی 105، اختلاف وزن این دو100کیلو گرم میباشد که اچ سی سنگین تر است .به نظرم این ماشین فوق العاده تنبل می باشد ان هم دنده اتومات .قیمت slxسی تومن و اچ سی 44،آیا به نظر شما یک صفحه لمسی،سنسورپارک،ساروف،چند چیز دیگه اختلافش 14 تومنه ،البته پژو آشغال به تمام معناست .فقط صبر کنید ،اسب رو دادم خر گرفتم از خوشحالی پر گرفتم ،

  25. دوستان عزیز سلام،میخواستم بدونم این ماشین خوبه یا لیفانx33یاx60،واقعا موندم کدوم بهتره،خواهشا کمکم کنید اگه خوبه h30رو ثبت نام کنم.مرسی از همگی

    1. من که میخوام ثبت نام کنم.قبلش قصد خرید H320 اتومات داشتم.ولی H30 هم موتورش TU5 هه که دیگه 10 سالی میشه امتحانشو پس داده هم گیربکسش آیسین ژاپنه که دیگه رو دستش نیست و حتی تویوتا هم از این شرکت گیربکس خریداری میکنه.امکاناتش هم که عالیه سانروف برقی – مانیتور – نویگیشن – دوربین دنده عقب و …. ولی بیشترین چیزی که باعث شد علاقه به این ماشین پیدا کنم همین گیربکسشه و یه نکته مثبتی که داره بر خلاف تندر 90 اتومات که فقط حالت برفی ( Sonw ) داره H30 هم حالت اسنو و هم حالت اسپرت داره که خیلی عالیه.تیپ ترونیک هم هست.قیمتش هم من از نمایندگی سوال کردم گفت سری اولشو میخوان برای تبلیغات 44 تومن بدن و بعدا گرون میشه.البته خدا کنه هیچ چیز گرون نشه که همه بتونن بخرن.در کل محمد جان من که میخوام بخرم به شما هم توصیه میکنم بخر.سراغ لیفان و چری هم نرو.هم گرونن هم پر مصرف هم افت قیمتشون زیاد.X60 که مشکل دیسک و صفحه هم داره شده قوز بالا قوز.اگه طولانی ببخشید

  26. موتور tu5 روی slxخوب جواب نداده.فشار زیادی بهش میاد و زود به خرج میافته.اینو میتونید از هر تعمیر کاری بپرسید.حالا فک کنید صد کیلو وزن اضافه تر هم بهش تحمیل بشه …یه گیربکس اتومات هم روش ….یه ماشین با موتور گیربکس نامناسب میشه ماشین تنبل با فشار زیاد روی موتور…تنها بخش جذابش کراس اور بودن اونه در قیمت پایین.به نظر ماشین مناسب برای خانم های خونه داره که برای خریدهای روزانه و رساندن بچه ها به مدرسه مورد استفاده قرار بگیره…

    1. موتور TU5 نه تنها روی 405 SLX بلکه رو پارس LX و برخی از مدل های رانا کلا جواب نمیده.دلیلش هم اینه که روی این ماشینا درسته موتور TU5 نصبه ولی گیربکس BE3 پژو 405 نصب شده که باعث شده موتور و گیربکس با هم هماهنگ نباشند و نتیجش هم میشه شتاب صفر تا صد 13.5 ثانیه ای برای پارس LX!!!
      من که 206 اس دی V8 مدل 90 داشتم خیلی از موتور TU5 راضی بودم و اصلا اذیتم نکرد ولی از لحاظ قدرت و شتاب به گرد پای تندر 90 و حتی سمند EF7 هم نمیرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا