اخبار خارجیاسلایدر

درگ رفت و برگشتی جذاب بین مک‌لارن 750S و شورلت کوروت E-Ray

در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت در برابر مک‌لارن ۷۵۰S شانسی خواهد داشت؟

به گزارش دنده 6 – مک‌لارن ۷۵۰S عضوی از دودمانی افسانه‌ای است که لرزه بر اندام رقبا می‌اندازد. از سوی دیگر، شورلت کوروت E-Ray هم سوپراسپرتی قدرتمند است که پرفورمنس چشمگیری از خود نشان داده است. حال ادموندز این دو سوپرکار را در رقابت معروف U-Drag خود در برابر هم قرار داده است. ۷۵۰S سال گذشته به‌عنوان جایگزین ۷۲۰S معرفی شد و هرچند در ظاهر شبیه سلف خود به نظر می‌رسد اما ۳۰ درصد قطعات آن متفاوت است.

در سینهٔ این سوپراسپرت بریتانیایی همان پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربوی قبلی قرار دارد که حالا ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. سوپراسپرت مک‌لارن تنها ۱۴۴۵ کیلوگرم وزن دارد. از سوی دیگر، E-Ray اولین کوروت چهارچرخ محرک تاریخ محسوب می‌شود. این خودرو به همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 کوروت استینگری مجهز است که ۴۹۵ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند اما یک موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخاری هم در جلو وجود دارد که مجموع خروجی را به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۷ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، مسابقهٔ بین این دو خودرو یک U-Drag است که با درگ معمولی تفاوت دارد. در این مسابقه، خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر، دور می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند. این رقابت دو بار برگزار می‌شود و برای اینکه شرایط عادلانه‌تر باشد، در مسابقهٔ دوم راننده‌ها جابجا می‌شوند. در هردو مسابقهٔ، E-Ray به لطف سامانه چهارچرخ محرک ابتدا جلو افتاد اما قدرت بیشتر مک‌لارن باعث شد ۷۵۰S هر دو بار در ادامه شورلت را پشت سر بگذارد. بدین ترتیب، مک‌لارن ظرف ۹.۹ ثانیه ۴۰۰ متر را طی کرد درحالی‌که کوروت این کار را در ۱۰.۵ ثانیه انجام داد.

در مسیر بازگشت، ۷۵۰S پیشتازی خود را حفظ کرد و پس از ۲۹.۶ ثانیه، مسیر U-Drag را به پایان رساند اما کوروت پس از ۳۱.۷ ثانیه به خط پایان رسید. این یعنی در U-Drag، مک‌لارن ۲.۱ ثانیه سریع‌تر از E-Ray است. این تایم با مک‌لارن ۷۶۵LT برابر است و ۷۵۰S را به همراه برادر قوی‌تر خود به سریع‌ترین خودروی U-Darg ادموندز تبدیل می‌کند. در این لیست، E-Ray در رتبهٔ پنجم قرار می‌گیرد و نیم ثانیه از Z06 کُندتر است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که اختلاف قیمت مک‌لارن و کوروت حداقل ۳۰۰ هزار دلار است، مهم نیست شورلت چقدر دیرتر از رقیب بریتانیایی به خط پایان می‌رسد زیرا با قیمت یک ۷۵۰S می‌توان چهار E-Ray خرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا