اخبار خارجیاسلایدر

دوچرخه برقی‌آفرود پورشه راهی‌بازار‌شد

لذت دوچرخه‌سواری خارج از جاده‌ها و در دل مناطق کوهستانی از سوی برند پورشه با همکاری ROTWILD به تازگی توسعه و تحقق یافته است. این برند سعی دارد رؤیای بسیاری از عاشقان دوچرخه درباره دوچرخه سواری در مسیرهای ناهموار را به واقعیت تبدیل کند.برند پورشه قطعاً با تولید خودروهای لوکس‌ مشهور است، اما جالب اینکه چند سالی است دوچرخه‌های برقی این برند هم سر زبان‌ها افتاده. این غول آلمانی اخیراً دو مدل جدید از دوچرخه‌های برقی آفرود را با نام‌های «ای‌بایک کراس پرفورمنس» و «پورشه ای‌بایک کراس پرفورمنس» EXC تولید کرده است. هدف از تولید این دوچرخه‌ها تحقق بخشیدن به تجربه دوچرخه‌سواری بهینه و ادغام آن با هویت خودروهایی است که موفقیت این برند را در زمینه طراحی تضمین کرده‌اند. دوچرخه برقی ای‌بایک کراس پرفورمنس EXC (Porsche eBike Cross Performance EXC) گران‌ترین دوچرخه این برند آلمانی به شمار می‌آید.

دوچرخه‌هایی که گران تمام می‌شوند
به گزارش دنده 6 – پورشه با عرضه دو سری دوچرخه به نام‌های «ای‌بایک اسپرت» و «ای‌بایک کراس» در سال 2021 جایگاه خود را در بازار دوچرخه‌های الکتریکی (VAE) تثبیت کرد. دوچرخه‌های برقی آفرود این برند که قبلاً به‌دلیل قابلیت‌هایشان همه را تحت تأثیر قرار دادند، به‌دلیل قیمت بالا دور از دسترس عموم قرار داشتند. بخصوص که قیمت آنها اخیراً افزایش بیشتری یافت. برای خرید یکی از این دو مدل، در حال حاضر بین 10 تا 11500 یورو باید پرداخت کرد. اما پورشه به همین جا بسنده نکرده و دو مدل اخیر را با قیمت‌هایی بالاتر عرضه کرده است.
اگرچه طراحی این دو مدل شبیه سری‌های قبلی است، اما آنها دوچرخه‌های برقی آفرود با پیشرفت‌هایی قابل توجه هستند. هر دو مدل روی یک پلتفرم ساخته شده‌اند. تنها تفاوتی که میان پرفورمنس و پرفورمنس EXC وجود دارد، این است که دومی در چند رنگ و با الهام از رنگ خودروهای پورشه تولید شده است. البته قاب بدنه، چرخ و دسته فرمان آنها از فیبر کربن ساخته شده‌‌ است.

باتری و برد دوچرخه‌های پورشه
این دوچرخه‌ها در سه سایز مختلف Sو M و L موجود و دارای یک باتری 630 وات ساعتی هستند. اما سایز S آنها از باتری 504 وات ساعتی بهره می‌برد. دوچرخه‌ها از موتور شیمانو EP801 با حداکثر گشتاور 85 نیوتن متر بهره می‌برند. این موتورها در میل لنگ نصب شده و به‌دلیل سبکی و فشردگی (وزن 2.6 کیلوگرمی) امکان مانور بهتری را برای دوچرخه‌سوار فراهم می‌آورند. این دوچرخه به یک دنده الکترونیکی 11 سرعته مجهز است. همچنین موتور دوچرخه‌های جدید میزبان یک گیربکس 12 سرعته مجهز به فناوری تعویض دنده اتوماتیک شیمانو Auto Shift و FreeShift است که به راکب امکان می‌دهد بدون پدال زدن دنده را عوض کند. این فناوری‌ها لذت گشت‌وگذار با سرعت و شدتی ثابت را که توسط راکب تعیین می‌شود ارتقا داده است. AUTO SHIFT برای دوچرخه‌های برقی کوهستانی، با هدف کمک به سوارکاران در مسیر حرکت آنها هنگام بالارفتن از سربالایی، پایین آمدن در سراشیبی و کلاً سواری در مناطق کوهستانی طراحی شده است.
هر دو مدل دوچرخه پورشه در حال حاضر برای سفارش در وب‌سایت این سازنده آماده تحویل در عرض چند هفته است ولی مشکل اصلی هنگام خرید هویدا می‌شود؛ یعنی هنگام پرداخت مبلغی بالای 700 الی 800 میلیون تومان. در واقع هزینه این مدل‌ها برای کراس پرفورمنس حدود 12900 یورو و برای مدل EXC باتوجه به رنگ‌ آن 1000 یورو بیشتر است.

بدنه کربنی
قاب کربنی طراحی شده توسط Studio FA Porsche نه تنها از ثبات و استحکام خاصی برخوردار است، بلکه ویژگی منحصر به فردی را به eBike بخشیده تا حداکثر عملکرد خارج از جاده را با انتخاب هماهنگ و بهینه اجزا تضمین کند. این تنه کربنی به سیستم تعلیق کامل 100 میلیمتری مجهز است. همچنین ترمزهای دیسکی MAGURA MCi با کالیبرهای 4 پیستونی جلو و عقب قابلیت ترمزگیری قدرتمند و پاسخگویی سریع و اطمینان‌بخش را در این مدل فراهم می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا