اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

رقابت 80 میلیونی، بسترن B50 F را انتخاب می کنید یا لیفان 820 ؟

سدان های لوکس چینی و رقابت با دست دوم های ژاپنی و کره ای
اگر قصد خرید خودرویی در بازه ۸۰ میلیون تومان را داشته باشید و احیاناً نمی توانید به سراغ خودروهای کارکرده بروید، باید خودرویی چینی را برای گذران زندگی انتخاب کنید. حال ممکن است که از بین چینی ها، کراس اوور یا سواری را انتخاب کنید. در بحث کراس اووها قبلا به این موضوع پرداختیم که کدام شاسی بلند چینی زیر ۱۰۰ میلیون تومان محبوبیت بیشتری را دارد و کدام ارزش ریالی واقعی تری را برای خود انتخاب کرده است. در این بخش به این مسئله می پردازیم که در بین سواری های چینی، کدام را در بازار صفر انتخاب کنیم. وقتی بودجه ۸۰ میلیون تومانی وسط می آید، اولین گزینه ها که به ذهن هر کسی می رسد، لیفان ۸۲۰ و فاو بسترن B50F ملقب به آسا است. این روزها آسا در خیابان ها و جاده های کشور تردد داشته و به مراتب بیشتر از لیفان ۸۲۰ دیده می شود. حال مسئله این است که با ورود رقیب قیمتی جدید، هنوز بسترن پیروز باقی می ماند یا لیفان است که با ۸۲۰، قلمرو ۸۰ میلیون تومانی ها را به خود اختصاص می دهد؟
لیفان-2

– بسترن را دیگر همه می شناسندبرند فاو در بازار سواری های ایران سهم آنچنانی ندارد. ولی با حضور اندک خود زاویه دید جدیدی را برای مشتریان ایرانی ایجاد کرده است. برندی چینی که با همکاری با خودروسازان بزرگ جهان، توان تولید محصولاتی را دارد که در بازار چین برخی رقبای غیر وطنی را شکست داده و در کشورهای در حال توسعه مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. B50F یا آسا خودرویی سواری است که به عنوان با کیفیت ترین محصول فاو در ایران عرضه شده است و این روزها از نظر کیفی با سراتو سایپا ۹۰ میلیون تومانی رقابت می کند. فاو اولین حضور خود را با سواری B50 در ایران تجربه کرد که با موتور ۱٫۶ لیتری عرضه می شد. واقعیت این است که از این مدل استقبال خوبی نشد و در نهایت با ورود B50F تولید این خودرو به پایان رسید. B50F با اینکه نسخه فیس لیفت B50 بود به مراتب با جذابیت بیشتری به بازار آمد و اینبار با موتور ۱٫۸ لیتری سری L مزدا توانست عملکرد خوبی از فاو را در صنعت خودرو نشان داد.

لیفان-3

این موتور بر خلاف نسخه قبلی توانمندی به مراتب بیشتری را دارد و با توجه به فناوری مزدا، توان تولید ۱۴۲ اسب بخار را با گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر دارد. گیربکس این خودرو از نوع AF21 کمپانی Aisin ژاپن است که از مطرح ترین کمپانی های تولید کننده گیربکس بوده و با برندهای به نام دنیا فعالیت می کند. یکی از مزیت های بسترن همین موتور و گیربکس است که هماهنگی بسیار خوبی را با هم دارند و در تخت گاز رفتن ها با پر کردن تا هفت هزار دور موتور در دقیقه، رضایت خوبی را برای راننده فراهم می کند. طراحی ظاهری خودرو هم کمک زیادی را به فروش این ماشین کرده است. B50F محبوبیت این روزهای خود را مدیون دگردیسی است که مهندسان فاو بر روی B50 انجام دادند. طراحی داخلی و بیرونی خودرو به سبک خودروهایی است که حتی در سال ۲۰۱۶ همچنان به روز به نظر می رسند. از نظر ایمنی بسترن با شاسی H3 و M1 طراحی شده است که مقاومت خوبی را دارد و در تصادفات واکنش مناسبی را از خود نشان می دهد. وجود چهار کیسه هوا و سیستم کنترل هرزگردی هم مزید بر علت می شود که بسترن B50F به نسبت برخی رقبا در بازه قیمتی خود امنتر باشد. پلتفرم مزدا۶ مدل ۲۰۰۲ هم باعث شده تا ایمنی اصولی تر در این خودرو چینی ایجاد شود و در کنار ایمنی، فضای اتاق مناسب را به سرنشینان بدهد. مسئله ای که در مورد B50F وجود دارد، کیفیت مونتاژ است که گاهی مورد انتقاد قرار می گیرد. البته به گفته گروه بهمن و سازمان ملی استادارد، کیفیت این خودرو افزایش یافته و کمتر شاهد گزارش مشکل مونتاژ از خریداران هستیم.

لیفان-5

تودوزی ترم داخلی دو رنگ خودرو باعث شده که بسیاری این طرح را بپسندند و افرادی از خرید آن امتنا کنند. زیرا افرادی هستند که تریم تک رنگ مخصوصا مشکی را بیشتر از رنگ مشکی- کِرِم می پسندند. امکاناتی مثل سانروف، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی راننده برقی، کروزکنترل، چراغ های جلو با نور لنزی و… سطح آپشنی بسترن را بالا برده و خیلی از مالکین این خودرو را بهترین گزینه موجود در بازار می دانند. نرمی سواری و صندلی های به نسبت راحت از ویژگی هایی است که خیلی از خانواده های ایرانی به آن اهمیت می دهند. ارتفاع کم خودرو به نسبت ماشین هایی مثل سراتو باعث شده تا افراد ساکن در برخی شهرستان ها کمتر به سراغ این خودرو بروند. زیرا اعتقاد دارند که در هر دست انداز شهری، جلو و کف ماشین گیر می کند و به مرور زمان آسیب جدی به خودرو می زند.
با همه این ویژگی ها، بسترن B50F قیمت ۷۶ میلیون و ۷۱۰ هزار تومانی را در سال ۹۴ تجربه کرده است و توانسته در بازه بین ۸۰ میلیون تومانی ها به عنوان یک خودرو چینی اما با کیفیت، فروش خوبی را در بازار ایران تجربه کند.

لیفان-7
– لیفان ۸۲۰، خودرویی که در هر زمان تهدید به حساب می آید

نمی توان گفت که کمپانی لیفان یک خودروساز با کیفیت است. زیرا ما ایرانیان سابقه ۵۲۰ و ۶۲۰ را داریم و به هر حال با این خودروها نمی توانیم ادعای با کیفیت بودن لیفان را بپذیریم. ولی لیفان تصمیم دارد که با عرضه محصولی جدید نظر خیلی از ایرانیان را تغییر دهد. لیفان ۸۲۰، لوکس ترین محصول لیفان است که با قیمت ۸۲ میلیون تومانی، این روزها باعث شده که خیلی ها برای خرید آن دست نگه دارند. لیفان ۸۲۰ از هر زاویه تصویری متفاوت از خود به نمایش می گذارد. برخی آن را کمری، برخی دیگر سوناتا و حتی بعضی آن را به آلمانی هایی مثل ب ام و ۵۲۸ و آئودی A6 تشبیه می کنند. ولی واقعیت این است که طبق گفته کمپانی لیفان، پلتفرم این خودرو مشابه تویوتا کمری است و مهندسان لیفان، ۸۲۰ را بر مبنا کمری XV50 طراحی کرده اند. با این که کد موتور ۸۲۰ با LF شروع می شود، ولی خیلی ها از جمله مهندسان اعتقاد دارند که موتور ۲٫۴ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری لیفان، نسخه «های کپی» موتور ۲AZ تویوتا بوده که بیشتر با گشتاور ۲۲۱ نیوتون متری خود ایفای نقش می کند. گیربکس لیفان شش سرعته اتوماتیک است که تا حد زیادی هماهنگی خوبی را با موتور دارد و با خاموش کردن ESP، می توانید صدای کاتاف موتور را به وسیله لغو عملگرهای کنترلی بشنوید. خاموش کردن این سیستم پایداری بهای گرانی را دارد. زیرا با لغو ESP، می توانید کم فرمانی زیادی را شاهد باشید. ولی وقتی که سیستم کنترل پایداری فعال است، فرمان را زیر دستان خود حس می کنید که خودرویی چینی را تا چه حد قابل کنترل کرده است. در کنار هندلینگ مناسب، وجود شش کیسه هوا هم به ایمنی خودرو می افزاید. سیستم های مثل سیستم شروع حرکت در سربالایی اتوماتیک، کنترل هرزگردی ابتدایی و… نشان می دهد که لیفان پارامترهای ایمنی را در این خودرو خوب رعایت کرده است. کیفیت داخلی و خارجی ۸۲۰ در حد یک ماشین ۸۲ میلیون تومانی مناسب است.

لیفان 820-10

ولی نباید فکر شود که چون شبیه کمری طراحی شده است، باید کیفیتی مثل آن را داشته باشد. سانروف، صندلی برقی راننده با گرمکن، کروزکنترل، مانیتور، دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای و… نشان می دهد که این خودرو از نظر امکاناتی در سطح بالاتری از رقبا قرار دارد. عملکرد و نرمی ۸۲۰ هم یکی از دلایلی است که باعث می شود این ماشین امروز در ایران با فاو بسترن B50F رقابت کند. طراحی زیبا این خودرو و فضای دلباز کابین، نکته ای دیگر است که می توان خرید این خودرو را به جای رقبا پیشنهاد کرد. همچنین گارانتی ۵ سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتری این خودرو یکی از ویژگی هایی است که با تعداد زیاد نمایندگی های کرمان موتور تکمیل می شود و باعث شده تا این خودرو با خدمات بهتری در ایران به فروش برسد.

لیفان-4

اگر چه لیفان ۸۲۰ و فاو بسترن B50F خودروهایی در یک کلاس به حساب نمی آیند، ولی قیمت نزدیک این دو خودرو باعث شده تا این روزها کسانی که قصد خرید خودرویی ۸۰ میلیون تومانی را داشته باشند، بین ۸۲۰ و B50F دو به شک باشند. هر خودرو مزیت خود را داشته و برای گروهی خاص طراحی شده است. بدیهی است که اعلام نظر یک طرفه در مورد این ماشین ها کاری سخت و دشوار بوده و باعث می شود تا واقعیت ها دور شویم. ولی باید در نظر گرفت که با توجه به نحوه فعالیت کرمان موتور، بزودی حجم انبوهی از ۸۲۰ به بازار تزریق می شود و آن موقع است که جایگاه بسترن به خطر می افتد. افرادی که آپشن را در کنار اتاق بزرگ می خواهند به راحتی سمت ۸۲۰ می روند. جوانانی هم که به دنبال خودروی جذابتر می گردند، راحت تر به خرید B50F اقدام می کنند. به هر حال می توان نتیجه گرفت که کم و بیش این خودروها در سال ۱۳۹۵ فروش خود را ادامه خواهند داد. فقط سوالی که مطرح می شود این است. اگر لیفان ۸۲۰ و بسترن B50F در یک بازه زمانی عرضه می شدند، آن موقع استقبال عمومی از کدامشان صورت می گرفت؟

لیفان-6
حسین دلاور و محمدمهدی تفضلی- روزنامه دنیای خودرو

146 دیدگاه

  1. الان هرچی بگیم یه بابایی به اسم سان مارتینی!!!میاد میگه اه اه پیف پیف چینیه ..بو میده!! بابا یادتون رفته ملت تا دیروز سر اینکه کی صندلی جلوی پیکان جوانان بشینه دعواع میکردن حالا به زیر لکسوس رضایت نمیدن .عمر هر وسیله ای تا حد زیادی ربط به نحوه صحیح نگهداری اون داره. ما که نمیخوایم مثل برادرای قاچاقچی تو مناطق صعب العبور تردد کنیم.در اون صورت میگفتیم ماشین فقط تویوتا هایلوکس.ولی خدا وکیلی برا یه وانت بار 200 میلیون پول بی زبون رو دادن منطقی نیست. مگه اینکه پول اضافی داشته باشیم مثل خیلیها..من بشخصه پرستیژ ماشینو خیلی مهم میدونم وقتی تو ال 90 میشینم احساس میکنم تو یه جعبه میوه آهنی نشتم نه پرستیژی نه احساس خوبی ونه دوست داشتنی حالا تا آخر عمرمم خراب نشه!!!ولی ظاهر این دست کمی از بنز 400 میلیونی نداره حداقل یه حس خوب به آدم میده حس خوب چیز خیلی مهمه تو زندگی آدمه!!

    1. قيافه اين چينى اشغال كمى از بنز ٤٠٠ ميليونى نداره … سليقه ام خوب چيزيه … واقعاً كه .
      يه چرخ ال٩٠ زشت به اين چينيا مي ارزه.

      1. شما هم میخواستی جای ال نود پراید گونه یه ماشین درست حسابی تر میخریدی تا تعصب الکی بخرج ندی

  2. جانا سخن از دل ما میگویی سراتو خودرویی هست که داره تو آلمان و فرانسه و انگلیس استرالیا و بصورت گسترده در آمریکا به فروش میرسه من نمیدونم چه ربطی به جک و چری و دانگ فنگ و بسترن و لوبو و لیفان و انواع اسامی چینی دیگه داره خودروهای چینی خود چینی ها هم قبول ندارن اما در ایران طرفداران خاصی پیدا کرده که بدام شرکت های نان به نرخ روز می افتند که این چینی ها را به قیمتی فرانر از دوبل و سوبل به مشتری میندازن و با کمال وقاحت عنوان لوکس که بیشتر شیبه یه جوک بی معنی هست به این چینی ها میدن فقط برای عوام فریبی

    1. جانا خدا شفات بده!!!
      نه مقاله مربوط به سراتو هست، نه کامنت نفر قبلی، و نه حتی نفر قبلیش!
      اگه میخوای جواب کسی رو بدی ، دکمه پاسخ واسه همین کاراست!
      شما برو بشین دوم ابتدایی پسرم ، یه کم چیز یاد بگیری، نمیخواد درباره خودرو نظر بدی! 🙂

      1. اقایون من از گستاخی این پسرم سینا عذرخواهی می کنم هواسم نبود دوباره گوشی باباشو برداشت

        1. سلام
          به ظاهر قضیه توجه میشود فقط دوستان تمامی کسانی که در صنعت خودرو در تمام جهان کار میکنند بسیار پر واضح است که چین از مرحله کپی کاری خارج شده است دلیل این مطلب برای دوستانی که هنوز تکنولوژی رو قبول ندارند باید گفت سطح تکنولوژی در دنیا تعریف از level و درجه بندی و سطوح مختلف از طراحی بدنه و موتور و غیره به یک اندازه هستند کسانی که در خودرو سازی کار میکنند خارج از کمیت فقط کیفیت دارند.فرض کمری 2015 یا 2016 تعریفی از زیبایی ندارند فقط کیفیت که در بعضی از خودرو سازی های چینی گارانتی های خوبی عنوان میشود پس میشود اعتماد کرد و سری به جدول فروش خودرو های چینی در 2 سال اخیر بزنید ببینید چقدر رشد داشته اند

          1. درسته فروش اين اشغالا متاسفانه تو كشورهايى مثل ايران رشد داشته ، تو اروپا و امريكا كه اصلا اجازه ورود نداره.

          2. بی سواد تو اروپا بی وای دی ترکونده اجازه ورود نداره؟
            و خداوند گوگل را افرید!

    2. سراتو در این کشورهایی که گفتید به جز استرالیا که اطلاعی ندارم ، حضور ندارد..!!
      آنچه در اروپاست کیا Ceed است که با سراتو و یا فورت ، خیلی متفاوت است ..
      سراتو و الانترا هردو دارای یک پلت فرم هستند و برای اروپا طراحی نشده اند و فقط در برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی و در آمریکای جنوبی عرضه می شوند .
      خیلی جالبه از خودرویی که این همه درباره اش بحث و جدل میکنی ، کوچکترین آگاهی نداری..!!
      سراتو در انگلستان ، فرانسه و آلمان..!!!؟؟؟

      1. شما كلاً اطلاعى ندارى … كيا سراتو به اسم فورت تو كانادا و امريكا فروش بالايى داشته و دارد، تاكيد ميكنم امريكا( USA ).در زمینه ایمنی این خودرو 4 ستاره را از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا کسب و همچنین 4 ستاره را هم از موسسه ANCAP استرالیا دریافت کرد. علاوه بر این‌ها، کیا سراتو در انستیتو ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) هم تست شد و در تمامی موارد اعم از مقاومت سقف، تصادف از نیمه جلو، ضربه به ناحیه سر و نیز تصادف از بخش‌های کناری خودرو، نمره خوب (GOOD) که بالاترین امتیاز این آزمون بود را دریافت نمود.
        خودرويى كه استانداردهاى ايمنى را در امريكا با نمره خوبى گذرانده اجازه ورود به تمام كشورها را دارد و غير از امريكا و كانادا و استراليا در كشورهاى اروپايى هم فروش داشته است .

        1. خوب کیان جان این چه ربطی به کشورهای اروپایی داره..!!؟؟
          من در مورد اروپا گفتم.. شما در مورد آمریکای شمالی می گویی..!!
          استاندارد های زیست محیطی اروپا از آمریکای شمالی سختگیرانه تر است و برای همین اکثر موتور های طراحی قدیم پترول با تکنولوژی MPFi نمی توانند سطح تولید کربن را نسبت به حجم پیشرانه ، رعایت و پاس کنند و برای همین خودروهای مذکور به اروپا فرستاده نمی شوند . البته چنین خودروهایی اساسا به دلیل مالیات سنگین سالانه زیست محیطی ، برای مصرف کننده ، صرف ندارد .
          در ضمن داشتن استاندارد ایمنی نه حقی را برای عرضه ایجاد می کند و نه نداشتن آن منعی را ..
          این حرف که فلان خودرو اجازه ورود بر اساس ایمنی دارد و یا ندارد یک چیز من در آوردی عوامانه در بین نظرات مردم ماست و اگر نه استاندارد های اجباری ایمنی و زیست محیطی هر کشور و منطقه ای تعریف شده است و بر اساس قانون تجارت آزاد هر خودرویی که در هر کشوری خدمات فروش و پس از فروش داشته باشد ، می تواند با داشتن آن استاندارد ها به کشوری ورود کند . موسسات ایمنی اروپا و آمریکا ، موسساتی تحقیقاتی و خصوصی هستند و بر اساس آزمایشات آنها هیچ مجوزی صادر و یا باطل نمی شود . بسیاری از خودروها در اروپا و آمریکا بدون تست این موسسه ها ، حضور دارند و به فروش می رسند..

          1. صحبت هاى من در مورد ايمنى چه ربطى به استاندارد زيست محيطى داره !!!!!! … اولاً هيچ خودرويى بدون گذراندن تست ايمنى( تاكيد ميكنم ايمنى) در NCAP اروپا و يا NHTSA امريكا مجوز ورود و يا توليد درامريكا ويا بسيارى از كشورهاى اروپايى مانند المان را نميگيرد، نمونه اش زانتيا كه به دليل ضعف ايمنى توليدش در اروپا متوقف شد و يا فورد فستيوا( پرايد) كه باز هم به دليل ضعف ايمنى توليدش در امريكا متوقف شد، تازه اين نمونه ها قديمى است و امروزه اين تست ها سخت گيرانه تر و واجب شده است. پس داشتن استاندارد ايمنى معتبر براى ورود به امريكا و بسيارى از كشورهاى اروپايى واجب است، واجب ! كمى مطالعه براى فهميدن اين مورد كافى است.NCAP اروپا برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی می‌باشد که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مورد NHTSA هم همينطور. اين دو موسسه دولتى هستند نه خصوصى. باز هم كمى مطالعه … دوماً استاندارد هاى ايمنى در اين كشورها جهت حفظ جان سرنشينان مهم تر از
            استانداردهاى زيست محيطى است.
            لطفاً اطلاعاتتون رو ببريد بالا…

          2. دوست من شما اول بگو ربط اروپا به آمریکا چیه که وقتی من میگم فلان خودرو (کیا سراتو) در فلان کشور اروپا نیست ، شما میگی در آمریکا هست..!!!
            در قسمت About سایت دو موسسه مذکور نوشته که این دو موسسه و نظایر آنها ، خصوصی هستند و شاید فقط از دولت ها و اتحادیه هایشان ، کمک مالی دریافت می کنند .
            تعداد تست های انجام شده در یک موسسه مانند Euroncap فقط شامل 20 درصد خودروهای عرضه شده است و این خود نشان دهنده عدم الزام چنین تست هایی است . شما با یک سرچ ساده هم میتوانی ببینی که بسیاری از مدل ها و گونه ها در اروپا بفروش می رسند ولی تست تصادف Ncap اروپا را ندارند ولی در مورد استاندارد Euro 4و5 و6 ، هیچ اغماضی وجود ندارد و هیج خودرویی با استاندارد Euro 4 ، هم اکنون اجازه ورود به اروپا را ندارد .
            شما اگر چیزی را نمیدانی ، پیش از عجله کردن در نظر دادن (مانند دوست معروفمان در این سایت) ، مطالعه کن تا معروف نشی..

          3. میتونی بخوانی یا برات ترجمه کنم..
            این افسانه های زانتیا را هم که بین عوام در مملکت ما رایجه در سایت های تخصصی خودرو نگو..
            زانتیا یی که شما در ایران می شناسی ، شش سال در اروپا تولید و فروخته شد و پس از آن با گونه جدید تر و با نامگذاری جدید سیتروئن باز طراحی شد.. و مانند همه خودروها ، مدل جدید جایگزین شد و قرار نبود مانند سمند ، پانزده سال تولید بشه که شما میگویی جلوی تولیدش گرفته شد..!!

          4. بنظر من حق با آقا سیناست. در اروپا فقط استانداردهای زیست محیطی سختگیری بیشتری نسبت به امریکا میشه. ضمن امریکا یعنی کل جهان . اروپا هم به گرد امریکا نمیرسه داداش. اینقدر اروپا اروپا هم نکن و همه هم توی این دوروزمونه انگلیسی بلدن. شما هم زیاد سرچ نکن توی دیکشنری آنلاین گوگل.

  3. کیان گرامی لطقا به جدول فروش افزایش برند کیا در فرانسه مشخصا آلمان و انگلیس به میزان 18 درصد هم نگاهی درسال جاری بیندازید البته هیوندای رشد 26 درصدی داشته اما برخی کاربران یا نمیخواهند یا باور ندارند و یا میدانند و خود را ندانسته ای میزنند و میگویند کیا در اروپا و آمریکا هیچ فروشی ندارند و فقط در امریکای جنوبی و چند کشور فقیر آفریقایی فروش دارند البته تنها افراد بی مطالعه و باری بهر جهت این ادعا را باور میکنند در یکی از سریالهای اخیر امریکای شمالی مشخصا و نه جنوبی اسپانسر سریال شرکت کیل موتورز و مشخصا کیا فورته یا همان سراتو هست نام این سریال outcast و بتاریخ 2016 هست
    در بازیهای یورو امسال دو شرکت کیا و هیوندای اسپانسر این مسابقات مهم فوتبال بودند

  4. جناب AREF شما يه سر به اين ادرس ها بزن تا متوجه شى كه اين دو موسسه دولتى اند. خوب بخون
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Euro_NCAP
    اينم فارسيش
    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%88_%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%DB%8C
    و
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/National_Highway_Traffic_Safety_Administration
    اينم about euroncap كه پيداست يكبارم نخونديش
    http://www.euroncap.com/en/about-euro-ncap

    و اينم براى زانتيا ( فاجعه ايمنى)
    http://www.euroncap.com/en/results/citro%C3%ABn/xantia/15460
    هيچ بازطراحى هم درمورد زانتيا وجود ندارد

  5. شما بیش از این خودتو خراب نکن جناب AREF اولش گفتی سراتو (فورت) فقط در برخی کشورهای آسیایی و آفریقایی و در آمریکای جنوبی عرضه می شود. که بهت ثابت شد در امریکای شمالی هم فروش بالایی دارد. واما در مورد اروپا اگه یه نگاهی به این ادرس بندازی متوجه میشی که در روسیه و اوکراین هم سراتو و هم ceed به فروش میرسند و در باقی کشور های اروپایی هم ceed ( که خودت گفتی ) به فروش میرسد اما این را هم بدان که ceed فقط در طراحی با سراتو متفاوت است و در واقع متناسب با سلیقه اروپاییان طراحی شده است و از نظر فنی و الایندگی هیچ فرقی باهم ندارند ( هر دو در اخرین مدلشان euro5 دارند ) پس مزیتی نسبت به هم ندارند. بر خلاف اطلاعات ناقص شما که گفتی ceed با سراتو خیلی متفاوت است.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_Forte

    شما اون 20 درصد رو ازکجا اوردی !!!!!! ثابت کن ( با مدرک) میپذیریم. علاوه بر این شما خودرویی را معرفی کن که بدون گذراندن تست ایمنی در یکی از موسسات معتبر ( مسلما غیر چینی ) وارد اروپا شده و یا در اروپا تولید شود. همچنین عدم ورود خودروی دارای euro4 به اروپا را با مدرک ثابت کن. مسلما میپذیرم.

  6. کیان گرامی بحث با AREEF عبث است بیهوده وقت و اعصاب خودتون آزرده نکنید ایشان عناد خاصی با صنعت پیشتاز کره جنوبی دارند و همیشه کامنت های بنده را مورد هجوم قرار میدادند کافی بود جی دی پاور یا کانسیومر ریپورتز کیا را برند برتر معرفی کند و یا مجله معتبر خودرویی آمریکایی و یا اروپایی در تمجید طراحی و کیفیت اخیر کیا هیوندای مطلبی چاپ کنید این کاربر با حملات ترول گونه متفاوت به نقد بی منطق آن میپرداخت و تمام تست ها و امتیازات کیا موتورز را بیهوده و نادرست جلوه میداد اگر کاربری از کیا و پیشرفت هایش صحبتی میکرد برچسب میزد که سانمارتین با id مختلف و بهر طریقی سعی در جو سازی داشت پس بیهوده وقت خود را تلف نکنید بنده بارها آمار فروش کیا فورته در اروپا کیا ریو در انگلیس را برای اطمینان خاطر ناباوران ارائه کردم اما بازهم حرف خود را میزنند شما هم خرده نگیرید تا زمانیکه رنو و پژو و سیتروئن از دید برخی کاربران برترین های تاریخ هستند

  7. کیان جان با این پسر عارف بحث نکن فقط رو هوا حرف میزنه ایشون اقای جک ما رییس هیت مدیره علی بابا رو اشتبا هن رییس رییس سایک موتور نام بردند فقط کافی تاپیک مربوط به هم کاری علی بابا و سایک موتور در ساخت خودروی برقی را در همین سایت یه نگاهی بندازی و ببینی که فقط رو هوا حرف می زنند ایشون هنوز نمی دونه صندلی عقب پشت شاگرد کجاست اونوقت در مورد کمپانی مثل کیا ابراز نظر می کنه فقط یه نگاه به اون تاپیک بندازی کافی

    1. به به اکبر اقا نبودی دادا یه مدت دلمون برات تنگ شده بود داشتی با ال نودت مزدا 3 رو نقطه میکردی لابد!
      عارف جان داداش با این پونی کار وارد بحث نشو که وقتتو تلف میکنی خوابه خوابه بزار تو عالم خودش خوش باشه جوونه دل داره دیگه! این پسرمون فکر میکنه اول کیا بعد بقیه دنیا چیکارش داری بزار بازیشو بکنه!
      بازم زیر مقاله دو ماشین بیربط خیلی خودجوش بحث سراتو درومد دیگه حالم از سراتو بهم خورد بخدا بس کنین دیگه! کم سایپا مورد عنایتش قرار داده حالا اینام ول کن معامله نیستن!

  8. یک نفر در قالب سه نام کاربری..
    دوست من شما سواد خودرویی ات در حد همون یک اسم هم نیست و با نام سان مارتین در فضای مجازی جاودانه شدی ، لازم نیست با اسامی دیگر خودت به خودت صد آفرین بدی..!!
    برای این که زیادی هم برای برند محبوبت جو سازی نکرده باشی ، این جدول فروش اروپاست . کیا کجاست؟؟ کره ای های پرفروش در بین خودروها و برند ها کجا هستند؟؟ ریو کجاست؟؟آمار فروش کیا فورته در اروپا کجاست جناب سان مارتین؟؟
    http://www.best-selling-cars.com/europe/2016-q1-europe-best-selling-car-manufacturers-brands//
    عزیزم این خودرو با نام فورت ، سراتو و یا K3 در اروپا عرضه نمی شود و به ceed هم ربطی نداره و موتورهایشان متفاوت است .
    و اما جمله ای که از سایت Euroncap نقل کردم ، تمام توضیح ماجرایی است که شما از درک آن عاجزی .. دوباره می گذارم تا بفهمی که خود موسسه خصوصی ENcap هم داره میگه این تست برای همه خودروها در اروپا انجام نمی شود :
    http://www.euroncap.com/en/about-euro-ncap/the-car-selection-explained/
    Does Euro NCAP Test Every New Car ?

    It is not possible for Euro NCAP to test every new car that comes onto the market, nor can it test all variants of each car offered by the manufacturer
    یه نصیحت برادرانه هم برایت دارم : به خودت برس ، سعی کن شخصیت مستقل داشته باشی ، با یک اسم که پدر و مادرت برایت انتخاب کرده اند ، شهامت نظر دادن داشته باش و خود را آنچه نیستی نه نام..

  9. هه بازم که میگی خصوصی … عجب !!! …
    فارسیم نمیتونی بخونی ؟؟؟؟؟؟
    https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%DB%8C%D9%88%D8%B1%D9%88_%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%B3%DB%8C%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%DB%8C
    یورو اِن‌سی‌اِی‌پی (به انگلیسی: Euro NCAP) که مخفف عبارت (به انگلیسی: European New Car Assessment Programme) به معنی (برنامه ارزیابی خودروهای جدیدی اروپایی) می‌باشد، برنامه ارزیابی عملکرد ایمنی خودروهایی می‌باشد که در قاره اروپا تولید و یا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این برنامه از سال ۱۹۹۷ کار خود را در بروکسل بلژیک و با پشتیبانی آزمایشگاه تحقیقات ترابری که زیر نظر وزارت ترابری بریتانیا انجام فعالیت می‌کرد، آغاز کرد. این برنامه را اغلب کشورهای اتحادیه اروپا پشتیبانی می‌کنند و نتایج بررسی‌های آن مورد تأیید بوده است.
    ترکی پیدا نکردم …
    خوب معلومه euroncap همه خودروهای اروپا رو تست نمیکنه. بقیه شون تو موسسات معتبر دیگه تست میشن …
    یه مطلب بدیهی رو انقدر تکرار نکن غزیزم … برو با ماشین کوچولوهات بازی کن.

  10. لطفا از هر واژه ای برای چینی ها استفاده میکنید از قبیل ماشاله پیشرفت کردن و 5 سال دیگه کره جنوبی غورت میده و 10 سال دیگه میزنه جلو آلمان و غیره و ذالک که در حقیقت آرزو و امیال به واقعیت نپیوسته خودتون هست تا دلتون میخواد استفاده کنید ولی لطفا از کلمه لوکس چینی استفاده نکنید که چیزی بیش تر از اغراق و جو دادن هست آخه چینی و لوکس؟ چینی ها در بهترین حالت در حال کپی معکوس ،اسنفاده از مهندسی معکوس انجین های دموده قدیمی و در نهایت خرید پلت فرم از خودرسازانی هستند که این پلت فرم ها را کنار گذاشتن در حقیقت چین در این 12 سال که از یخچال سازی و اسلحه سازی به مونتاژ کاری روی آورده نتنها در مورد کیفیت کوچکترین قدمی برنداشته بلکه فقط تنوع شبه خودروهای خودش زیاد کرده و چه کشور توسعه نیافته و جهان سومی بهتر از اینجا برای تست و آزمون و خطا

  11. آرف یا areef یا هرچی که هستی دوستان درست میگن لجبازی نداره که کیا هیوندای دارن هم خوب میفروشن هم پیشرفت میکنن شما خودت اذیت میکنی بی خودی حتی تو ایران با وجود تویوتا و لکسوس و بی ام دبلیو و …ام جی چینی بازم هیوندای و کیا بیشترین فروش دارن این از کشور خودمون در آمریکا هم که کیا امسال 2 تا کارخانه بزرگ ساخت که تو جراید اخبارش پخش شد هیوندای هم که چند روز پیش آمارش همین بچه های پدال منتشر کردن 26 درصد فروش بیشتری در اروپا داشته و کیا 18 درصد ببشتر نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی فروش بیشتر و خواهان بیشتر در اروپا شنیدی اروپا حالا تو عالم خودت خوش باش اما دروغ پراکنی نکن دیگه باشه آفرین

  12. شما چکار به این بنده خدا sunmartin داری ؟؟؟ به کرسی نشوندن حرفای بی اساس و منطقت ارزش تهمت زدن به مردم رو نداره .

  13. این فرانسوی دوست ها مثل احمد عارف و غیره که خیلی ادعاشون میشه یک منبع معتبر معرفی کنند که یکی از سدان های فرانسوی برای یک بار فقط و فقط برای یک بار بالاتر از رقبای خودشون قرار گرفتند یا حداقل یک بار عنوان پر فروشترین اصلا نه جز 20 تای اول جهانی باشه اول پیش کش گفتم جهانی نه اروپای کم جمعیت کوچک که نصف چین هم جمعیت نداره این گوی و این هم میدان ادعاتونو با مدرک ثابت کنید یا اینکه دیگه در مورد کره ای هایی مثل کیا و هیوندای که الان چند سال همواره جزو پرفروشترین های جهانی هستند ابراز نظر نکنید .شما یه سدان فرانسوی رو نام ببر مطابق مطالبی که گفتم اصلا من خودم از اون لحظه به بعد فقط میگم فرانسه رنو پژو سیتروین عشق است این گوی این میدون منتظرم

  14. زیاد به خودتون فشار نیارید گشتم نبود نگرد نیست برای مثال مجله کالایاب خودرو در اخرین شماره خودش رنو فلوینس بدترین انتخاب یاد کرده رخصت پهلوون احمد یا اکبر یا هرچی اسمت هست ما که نفهمیدیم ولی خدایی با ال نودت مزدا 3 نیو رو تو بیداری نقطه کردی یا خواب بودی??????????فرانسه هاچ بک های خوبی می زنه و رکوردهای خوبی داره ولی تمام دنیا میدونند که سدان های فرانسوی اشغالن در حد چینی ها اونم با ارفاق اگر من دروغ میگم شما با مدرک به من ثابت کن یه سدان فرانسوی نام ببر که حداقل تو این بیست سال اخیر بالاتر از رقبای خودش بوده یا مثل کره ای ها جزو 20 خودروی پر فروش دنیا بوده نه فرانسه و اروپا سوسیالیستی

  15. بحث کردن با پونی مونی یا همون اکبر ال نود مثل این میمونه که بخوای با یه طفل صغیر کل کل کنی! بابا ایشالا تو هم یه روز ریو میخری و به عشقت کیا میرسی منم برای شما دعا میکنم! وقتی با النودت مزدا 3 رو گرفتی احتمالا مزدا تو دنده عقب نبوده !؟ D ;
    مطلب بعدی اینکه برو ببین ماشینهای فرانسوی تا حالا چند بار ماشین سال اروپا شدن بعد ببین اصلا اسمی از اسباب بازیهای کره ایت اون بالاها میبینی !؟ یا ببین فروش داچیا در چه حاله!؟ واسه کل دنیا مهمه حالا واسه اکبر یا پونی مونی مهم نیست هو کرز! بعدم دلبندم کیفیت مهمه نه کمیت هند و چین فرغون هم براشون ماشین حساب میشه و هر لگنی بسازی رو میخرن ولی نهایت کیفیت و سخت گیریها برای بازار اروپاست که کره ای ها هم توش موندن حالا باز شب شام زیاد بخور بعد بیا اینجا وقت مارو تلف کن!

    1. داچیا سدان ?اصلا میونی سدان یعنی چی .یه نگاهی به لیست 20 خودروی پر فروش جهان در نیمه اول 2016 بنداز می بینی همشون از کمپانی های معتبر هستند نه اشغالهی چینی و هندی که به قول خودت برای مردم این دو کشور مهم نیست و می خرند بعد رو هوا حرف نزن با مدرک صحبت کن سدان های فرانسوی در سطح اروپا و خود فرانسه که سیاست های سوسیالیستی بر این جوامع حاکم بعضا عناوینی کسب کرده اند ولی در سطح جهانی کسی پول به این اشغالها نمی ده مثلا پراید تو ایران پر فروشترین اگر در سطح جهانی وارد بازار بشه اصلا کشوری هست که به اون مجوز ورود بده و فروشی داشته باشه اینو خود فرانسوی ها هم میدونند به خاطر همینه جرات ورود به بعضیی از بازارهای بزرگ دنیا رو ندارند

  16. کسی نمیگه کره ای ها بد
    کسی نمیگه ژاپنی ها بد
    کسی نمیگه المان و امریکا و فرانسه بد
    کسی نمیگه چین بهترین
    حرف سر اینه که چین با این قیمت خوبه شاید اشکالاتی باشه
    اما
    با 80 یا 90 میلیون اونم قسطی
    خوبه
    دست دوم بهش اعتمادی نیست
    خیلیا ماشینو میترکونن و میفروشن
    اصالت؟ مسخره میکنی؟ پولشو داری پول برند بدی؟
    نه
    اقایون بحث سر امریکا و اروپا و… هم نیست
    سر اینکه من یه ماشین خانوادگی میخوام صفر
    پولم به چینی میرسه و کیفیتشم متوسطه روبه خوبه
    تو پول داری بنز بخر
    کی بیخیله؟

    1. حالت خوب نيست چيني خَر…
      كيفيت اشغال چينى متوسط روبه خوبه ؟؟؟؟؟
      چينى هاى بازار ٢ ستاره كيفى هم به زور گرفتند كه البته همينارم تشويقى بشون دادن كه دل كسايى مثل تو خوش باشه . اره خوش باش ….

      1. کیان گرامی افرادیکه تیگو 5 در سطح سانتافه و سورنتو و برتر از اسپرتیج قلمداد میکنن همون افرادی هستن که بسادگی تز از خودشون ول میدن
        یه مطلب جالب که خوندم این بود دودسته آدم هستن که همیشه از کاری که کردن بنحوی دفاع میکنند
        دسته اول که همه میدونن و دسته دوم افرادی هستن که خودروی چینی خریدن
        چینی ها برای بازار های هدف مشخصی مثل سنگال چاد موزامبیک لیبی اروگوئه ونزوئلا ایران روسیه موریتانی بوتان جنوبی و کشورهای مهمی ازین دست برنامه ریزی شدن کشورهایی که در بدترین شرایط اقتصادی هستند
        نکته قابل تامل که کسی تا بحال به اون اشاره نکرده اینه که قیمت چینی ها در این کشورها بمراتب پایینتر از ایران و به قیمت واقعی نزدیکتره اما بخاطر تعاریف و تمجید های بی سر و ته عده ای مواجب بگیر در ایران قیمت چینی ها نزدیک به کره ای ها شده و در مرز 60 تا 200 ملیون قرار گرفتن که با این روش جاهلانه اون تعداد کم فروش را هم از دست میدهند لطفا برای آگاهی از دپو شدن خودروهای چینی سری به انبار کرمان خودرو مدیران خودرو و سایر شرکت های مونتاژ کاری بزنید

  17. ای بابا باز این جناب پونی کار و کل کل های بچه گانش!
    هر جا نظر میده بحث میره قاطی باقالیا…
    این جمله خیلی خنده داره که کسی امار فروش اروپارو قبول نداره چون نصف چین جمعیت نداره!!!!! بیخیال!

    نظر من : هم کره ماشینهای خوبی داره هم مسلما فرانسه هرکی تعصب نداشته باشه این مساله براش مثل روز روشنه برای همین این بحث هاتون خیلی خنده داره!

  18. کل اتحادیه اروپا 500 ملیون جمعیت داره تقریبا دو برابر کشور اندونزی خو کسور فرانسه الان 70 ملیون جمعیت داره یعنی تقریبا اگر فرانسوی ها با اون سیاست های سوسیالیستی خودشون که جنس و کالای وطنی رو تحت هر شرایطی می خرند اگر یکی از محصولات فرانسوی در خود فرانسه در یک سال حدود 200 هزار فروش داشته باشه به راحتی میتونه عنوان خودروی سال اروپا رو کسب کنه اما در سطح جهانی چون جمعیت به شدت افزایش پیدا می کنه و مردم سایر کشورها و مخصوصا پیشرفته که خارج از اروپا هستند انتخاب ازاد دارند پول به این اشغالهی فرانسوی نمی دنند و همین وضع موجود ادامه پیدا می کنه و فرانسوی ها به لطف قاره کم جمعیت اروپا و کشور پر جمعیت خودش که دومین کشور پر جمعیت اروپاست تونسته عناوینی رو کسب کنه اگر به خودروهای فرانسوی که عنوان خودروی سال اروپا رو دارند یه نگاهی بندازید می بینید که بیشترین فروشش در خود فرانسه بوده و این میزان فروش در فرانسه امار به نفع این خروسها بالا برده اما زمانی که میزان فروش وارد محدوده جهانی میشه دیگه هیچی ازش نمی مونه یک مثال ساده اگر ایرا عضو اتحادیه اروپا بود با همین جمعیت 80 ملیونی پراید هرسال خودروی پر فروش اروپا بود پس انقدر نگید اروپا اروپا فعلا در حد همون اروپای 500 ملیونی خوش باشید ولی از این ژاپنی ها و کره ای ها یا د بگیرید که با چه جسارتی در بازارهای جهانی مخصوصا امریکای 350 ملیونی وارد شدند و پا یا پای کمپانی های بزرگی مثل فورد و تویوتا در حال حرکت هستند و سایه به سایه در میزان فروش در حال نزدیکی به هم هستند

  19. تا بحال به این موضوعی که پونی کار اشاره کرده بود فکر نکرده بودم واقعا جالب بود بله بیشترین فروش فرانسوی ها بعد از ایران در خود فرانسه هسن و همین میتونه آمار فروش فرانسوی ها را بالا ببره

  20. مغلطه نکن اخوی اولا بحث درباره میزان فروش بود منم گفتم برو امار فروش داچیارو نگاه کن حساب کار دستت بیاد داچیا سدانو از کجا دراوردی!? اینکه ماشین سال اروپا هم برای شما بی اهمیته چون جمعیتش نصف هنده!!!جسارتا برای بنده اهمیتی نداره!

    یه سوال خیلی تخصصی از شما دارم! کره جنوبی تو اروپاست!? کره جنوبی جزو فرانسه سوسیالیستیه!? فکر کنم نه !!!
    پس حالا که موافقی با من بیا امار فروش رنو کپچر در کره جنوبی رو بخون اینکه خودروی سال کره شده در سال 2014 اینکه بهترین خودرو در نمایشگاه سئول شده در سال 2013 اینکه در 7 دقیقه 1000 دستگاه تو کره فروخته تاکید میکنم اقا پونی در کره عشق شما نه فرانسه جنایتکار?

    برخی از افتخارات رنو کپچر : منبع همین سایت دنده 6

    دارای 5 ستاره ایمنی از EuroNCAP

    فروش 255.000 دستگاه در مدت 20 ماه در اروپا

    سومین SUV سال 2014 در اروپا

    اولین SUV سال 2015 در فرانسه

    بهترین خودرو در نمایشگاه 2013 در سئول

    فروش 1000 دستگاه در کشور کره در مدت 7 دقیقه

    خودرو سال 2014 در کره

    خودروی پر فروش برند رنو در سال 2014

    در کل شما کره ایتو سوار شو منم فرانسویمو سوار میشم به همین سادگی!

    1. مثل اینکه کاملا خودت زدی به اون راه من گفتم یه سدان موفق فرانسوی نام ببر در سطح جهانی حالا او هی برو بگو فلان کراس اوور و یا هاچ بک تو فلان کشور فروش خوبی داشته من خودم همیشه گفتم فرانسوی ها هاچ بک ها و مینی کراس های خوبی می سازند و من خودم عاشق هاچ بک های فرانسوی هستم مثل کلیو یا 208 ولی سدان های فرانسوی مفت گرونند به خاطر همینه نتونستی یه سدان موفق فرانسوی در خارج از مرزهای اروپا معرفی کنی بیایید یکم منطقی باشیم نه خودرو سازی فرانسه و نه کره ارث بابامون نیست فرانسوی دوست ها دست به دست هم بدین به احمد کمک کنید یه سدان فرانسوی تاکید می کنم سدان همون سواری هایی که شبیه ال نود و پژو 405 هستند نام ببرید که در سطح جهانی عناوینی را کسب کرده اند ظرف 20 سال گزشته هم باشه قبول باز بیایین بگید مگان تو سال 2004 خودروی سال اروپا شد بابا جهان نه اروپایی که یک سوم هندوستان هم جمعیت نداره تازه بریتانیا هم که شامل کشورهایی مثل ولز و اسکاتلند و انگلیس و ایرلند میشه از اتحادیه اروپا خارج شد و دیگه چیزی از اتحادیه اروپا نموند و فرانسوی ها میتونند هر سال عنوان خودروی سال اروپا رو کسب کنند چرا چون خودروی پر فروش فرانسه مساوی خودروی پر فروش اروپا اون جمعیت 500 ملیونی اروپا هم مال زمانی که هنوز این کشورهایی که ذکر کردم جزو اتحادیه اروپا بودند عجب ارزوی دست نیافتنی شده برای فرانسوی ها که یه سدان خوب به بازار بدن که در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشه فقط یه سدان یه سدان برای یک بار

  21. خوبه حداقل احمد منطقی حرف میزنه و چاشنی مغلطه در سخنانش نیست اقای آر اف شما هم با منطق مثل احمد صحبت کن حداقل متوجه معانی شیوای کلمات قصارتون بشیم

  22. پونی تاحالا که میگفتی رنو فقط تو خود فرانسه فروش داره و اروپا حالا که عشقت کره رو مثال زدم زدی جاده خاکی میگی سدان بگو اخه پسر جون هاچ بک و کراس اوور بستنی سنتین ولی سدان ماشین حساب میشه!!! اخه من این استدلالهای مزحکتو کجای دلم بزارم!!!?
    داریم درباره خودروهای ساخت رنو صحبت میکنیم حالا چه هاچبک چه کراس اوور چه سدان خودتو زدی به کوچه علی چپ!!! اون از اروپا نصف هند جمعیت داره پس فروشش مهم نیست این از این! چند سالته شما پسرم!?

    این مقاله رو بخون بجای این بچه بازیا یکم با رنو بیشتر اشنا شو شاید پیشرفت کردی…

    با توجه به آمار ارائه شده از سوی انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) میزان فروش خودروهای شرکت رنو در اروپا در نیمه اول سال ۲۰۱۶ نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل، افزایش ۱۴.۲ درصدی داشته است. این افزایش باعث شده است تا رنو با سبقت از فورد به عنوان دومین شرکت فعال اروپا از لحاظ میزان فروش خودرو، قرار بگیرد. با زومیت همراه باشید.
    در نیمه اول سال ۲۰۱۶، شرکت‌های فورد و رنو با افزایش ۴.۸ و ۱۴.۲ درصدی در میزان فروش بازار خودروهای خود در اروپا، نسبت به نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ مواجه شدند. رشد بالای فروش رنو باعث شد تا این شرکت در جایگاه دوم فروش خودرو در اروپا قرار گیرد. فورد با فروش ۵۲۷٬۵۰۲ خودرو موفق نشد بیش از رنو، با فروش ۵۶۱٬۲۳۸ دستگاه، در بازار اروپا فروش داشته باشد و جایگاه دوم فروش را به این شرکت واگذار کرد. این در حالی است که سال گذشته همین آمار به نفع فورد بوده است و این شرکت توانسته ۱۱ هزار خودرو بیش از رنو به فروش برساند. البته هر دو این شرکت‌ها با اختلاف بسیاری از فولکس‌واگن، که مقام اول را در این رده‌بندی دارا است، عقب هستند.
    افزایش فروش رنو می‌تواند نتیجه‌ای از توسعه‌ی گستره‌ی خودروهای تولید‌ شده توسط این شرکت باشد. خودروهای جدیدی همانند رنو کجار یا قجر (Kadjar) که در مناطقی از برتانیا که رقابت داغی میان خودروسازها برای فروش وجود دارد، توانسته است آمار فروش بالایی را از خود نشان دهد.

    در سوی دیگر فورد سخت در تلاش است تا خود را به جایگاه دوم برگرداند. نسل جدید کراس‌اوور فورد با نام اج (Edge) توانسته است همتای فرانسوی خود رنو کولیوس را در فروش شکست دهد. از آن سو رنو نیز بیکار نخواهد نشست و با ارائه نسخه جدید مگان بازار فورد فوکس را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد رقابت این دو شرکت برای فروش بسیار پیچیده است. انتشار نسخه جدید فورد فیستا، پرفروش‌ترین خودروی بریتانیا، نیز به پیچیدگی این رقابت خواهد افزود.

    موفقیت رنو در فروش محدود به خودروهای شاسی‌بلند آن نمی‌شود. سخنگوی شرکت رنو در این‌باره گفته است: 

    خودروی کلیو سال ۲۰۱۲ به بازار وارد شد و اکنون چهار سال است که هر ساله در فروش خود رشد داشته است. این رشد مداوم برای ما مایه دلگرمی است و هم‌چنین برای خودرویی با اندازه متوسط تقریبا دور از انتظار است. هنگام تولید این خودرو انتظار می‌رفت فروش آن مدتی پس از انتشار ثابت شود، در حالی که این عدد همیشه رشد داشته است. خودروی اندازه متوسط دیگر رنو، یعنی کپچر، نیز پس از گذشت سه سال از انتشار توانسته است به پرفروش‌ترین خودروی اروپا در کلاس خود تبدیل شود. این رکورد نشان‌گر این حقیقت است که خودروهای ما، به خصوص در قسمت طراحی، به ذائقه مردم اروپا دلچسب بوده‌اند.

    خودروی کجار نیز که در انتهای ۲۰۱۵ به گروه خودروهای رنو اضافه شد، شروع پرقدرتی در ابتدای سال جدید داشته است و با فروش خود کمک بزرگی به بازار رنو داشته است. خودروهای مگان، سینیک و گرند سینیک که به ترتیب در بهار، تابستان و زمستان ۲۰۱۶ شاهد حضور نسخه‌های جدید خود بوده‌اند. این خودروها نیز به حفظ شتاب به دست آمده در فروش خودروهای رنو و افزایش آن در ابتدای سال بعد میلادی کمک خواهند کرد. خودروهای دیگر رنو، یعنی تالیسمن و اسپاس، نیز در سال جاری فروش بهتری را نسبت به نسل گذشته‌ی خود شاهد بودند.
    فروش خودروهای رنو در بریتانیا در نیمه‌ی اول ۲۰۱۶، ۲۱ درصد رشد داشته است. در حالی که در ماه ژولیه این مقدار ۳۱ درصد افت پیدا کرده‌ است. فروش خودروهای فورد نیز در این ماه دستخوش تغییر بوده است. اما با افت ۷.۵ درصدی وضعیت آن از رنو بهتر به نظر می‌رسد.

    بعضی صاحب‌نظران اقتصادی عقیده دارند این افت فروش نتیجه‌ای قابل پیش‌بینی از طرح جدید شماره‌گذاری خودروها در بریتانیا است. در حالی که دیگران این افت را نتیجه‌ای از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا می‌دانند که باعث شده‌ است مردم میل کمتری به خرید خودروی جدید داشته باشند.

    در عین حال شرکت خودروسازی فولکس‌واگن با حضور پرقدرت در صدر جدول فروش اروپا قرار دارد. این شرکت با فروش ۸۵۰ هزار خودرو و در عین رشد اندک (۰.۱ درصد در سال) فاصله بسیار زیادی با فورد و رنو دارد.

    نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که تمام آمار ارائه شده مربوط به خودروهایی است که تحت نام رنو تولید می‌شوند و خودروهای داچیا، که اکنون شریک اقتصادی رنو به حساب می‌آید، را شامل نمی‌شود. به گفته سخنگوی رنو، این شرکت عنوان بهترین سازنده خودروهای سبک را برای ۱۸ سال پی‌درپی در اروپا از آن خود کرده است.

    http://www.zoomit.ir/2016/8/10/134408/renault-second-largest-car-brand-europe/

    حالا اقا پونی باز بیا سفسطه کن بیکاریه بیش از حدم چیز بدیه واقعا…

    1. اخی این همه گشتی چیزی در سطح جهانی گیر نیاوردی ناراحت نباش به اینده امید وار باش که شاید روزی برسه که یک سدان فرانسوی در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشه.و با یک سرچ ساده بتونی صدها لینک پیدا کنی که مثلا گفته رنو فلوینس جزو 50 خودروی پر فروش جهانی شد 20 تا باشه پیشکش به عنوان یک هم وطن صادقانه توصیه میکنم اگر خاستی ماشین بخری بالای صد ملیون هیچ وقت سدان های فرانسوی رو نخر وزیر هشتاد ملیون هاچ بک های فرانسوی مثل کلیو از هاچ بک های کره ای مثل ای20 خیلی بهتره و کراس های فرانسوی هم خوب هستند ولی حقیقتا سدان های فرانسوی هیچ وقت خوب نبوده اند حداقل در این 20 سال اخیر ولی افسوس که گفتمان منطقی برای بعضی از کاربرها جایگاهی ندارد و جدا از بحث های شوخی واری که در باب ال نود داشتیم باید اقرار کنم که این خودرو به نسبت قیمت با توجه به شرایط بازار ایران خودروی بسیار ارزشمندی هست و اگر ظاهری زیبا تر داشت در رنج خودش چیزی کم نداشت و در کل فرانسوی ها در ساخت خودروهای ارزان قیمتی که در عین حال خوب هم هستند استاد هستند و این واقعیتی هست که نباید کتمان کرد من خودم بارها گفته ام اگر رنو کلیو یا پژو208 با قیمتی حول هوش 60 ملیون وارد بازار شوند من خودم بدون معطلی برای استفاده روز مره خریدارم

  23. حس دلسوزی پیدا کردم بهت اگه میخواستی بفهمی تا حالا فهمیده بودی بگذریم دیوار حاشا بلنده به خوابت برس شما منطق پیشکش!
    اونجایی برات سنگین بود که دیدی یه کراس اوور فرانسوی تو کشور مورد علاقت یعنی کره ماشین سال شده!!! ماشین فرانسوی تو کره! حالا برو بگرد ببین کدوم ماشین کره ای تو فرانسه که پیشکش تو کل اروپا ماشین سال شده!
    کسی از منطق حرف میزنه که خودش منطقی باشه! کسی که بگه سدان های فرانسوی در حد ماشینهای چینین باید فقط بهش یه لبخند زد و رفت چون بحث کردن باهاش خودزنیه!
    من تو خونمون هم ماشین فرانسوی هست هم کره ای هم ژاپنی خودمو و پدرم و برادرم برای همین رو هوا حرف نمیزنم تجربه کردم بعد نظر میدم
    امیدوارم تو هم یه روزی سواری همین سدان های فرانسوی رو تجربه کنی و از افکار خنده دارت بیای بیرون اصلا سواری کره ای خیلی تفاوت داره با فرانسوی نمیگم همه چیش بهتره ولی سبک سواری و لذت رانندگی و ترمز و فرمان و سیستم تعلیق یه سر و گردن بالاتره حالا میخوای قبول کن میخوای نکن نسل جدید طراحی هاشونم که دیدی بزرگترین نقطه ضعفشون بوده که اساسی روش کار کردن مگان جدید رو برو ببین میفهمی چی میگم

    1. جناب احمد ، کسی که بین اسامی گوناگون ( سان مارتین ، ایرون من ، رئال من ، پونی کار و کیان و غیره ..) غوطه ور هست ، در افکار و خیالات خودش هم ، سرگردان است . شما با آدم نرمالی سر و کار ندارید..
      من هم چندی پیش همین حس دلسوزی را همانند شما پیدا کردم ولی باز به توصیه دوستان گوش نکردم و بحث کردم.
      پیش از این هم دوستانی مانند نریمان ، مهربد و .. هم با ایشان همین بحث ها را داشتند و در نهایت به خاطر روال و روان این شخص ، متاسفانه این پایگاه تخصصی و مفید را کنار گذاشتند .
      بهترین تحلیل را دوستمون نریمان در باره ایشان داشت .
      قبلا هم گفته شده که به کسی که سریال های کره ای میبینه و گانگنام استایل گوش میکنه ، نمیتونی آثار شکسپیر ، موتزارت و گوگن و .. را بفهمانی !

    2. اخه پسر گلم کسی که می خواد یه ماشین گرون قیمت بخره مثلا بالای 150 ملیون یا 40 هزار دلار یا یورو پول به فرانسوی ها نمی ده فرانسوی ها فقط در زمینه خودروهای ارزان قیمت استاد هستند اصلا شما تو خود فرانسه یه ماشین 40هزار دلاری به بالا که فرانسوی باشه نام ببر که خود فرانسوی ها بیشتر بابتش پول دادن و جزو 10 خودروی پر فروش فرانسه است حتی خود فرانسوی ها با اون سیاست های سوسیلیستی که دارند وقتی قرار باشه برای خرید خودرو پول زیادی هزینه کنند دور خودروهای فرانسوی رو خط می کشند و میرند خودروهای خارجی انتخاب می کنند اگه دروغ می گم ثابت کن صد بار گفتم بازم می گم فرانسه در ساخت خودروهای ارزان اقتصادی استاد مثل کپچر کلیو 2008 208 و غیره و اگه به میزان فروش کمپانی رنو و پژو سیتروین نگاهی بندازی متوجه این موضوع می شی بازم برای صدق گفتار خود شما به من یه لینک بده که تو اون یه خودروی فرانسوی بالای 40 هزار دلاری بالاتر از رقبای خودش قرار گرفته که تو یک رده قیمت هستند در اینصورت هرچی شما بگی قبول اصلا کره ای ها اشغال این گوی این میدان

  24. اثار شکسپیر بدرد خودت میخوره اخه ما جماعت ایرانی چه به شکسپیر که تو نون شبمون محتاجیم آر اف مثل اینکه شبها به سمت غرب میخوابی ? کمی متمایل به سمت شرق بخواب و ازین توهمات بیرون بیا

    1. عمو جان چه یهو زبونت باز شد!!!!
      4 تا کامنت گذاشتی حرف زدنت مثل افغانیا بود چه بهویی عین ادم و بی غلط حرف زدی مدیونی فک کنی مولتی اکانتیا بچه زرنگ تابلووووووووو D ;

  25. من نمیدونم کیفیت ساخت لیفان ۸۲۰ چطوره , فقط اینو میدونم خیلی زیباست , یعنی اگه یه لوگوی هیوندا یا کیا روش بود راحت ۱۵۰ میلیون قیمتش بود , البته اگه کیفیت و فنیش خوب باشه , ولی ایشالا برای هر کی داره چرخش بچره .

    1. دوست عزیز اگر لیفان ها ب گفته خریداران گیربکسشان مشکل داشته بهتره صبر کنید تا بازار کارکرده پیدا کنند بعد از نمایندگی ها مشکلاتشو بپرسید برای همه ماشینا اینکارو باید کرد
      عجله نکنید من ام جی 6 میخواستم وقتی دیدم تهیه قطعات توسط نمایندگی چقدر زمان بر هست پشیمان شدم

      البته ماشین میگویند گران میشود ولی در کل چیزی ک کارراه انداز باشد بخرید بهتر است
      سوال پیش میاد اکسنت 90 ب پاشیین اگهی میبینم چرا سراتو سایپا مردم میخرن؟??

  26. بعضیا یه جوری میگن این ماشینا اشغالن که انگار خودشون بنز و لکسوس سوارن خوب عزیز همه دوس دارن ماشین 300 تومنی سوار شن نباید توهین کرد .لیفان 820 با موتور کمری و گیربکس ساخت استرالیا و شاسی طراحی انگلیس با 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی گواه از با کیفیت بودن این خودرو داره که قیمتش هم افزایش پیدا کرده و91 تومن شده در ضمن 820 مجوز ورود به کشور هلند رو گرفته که با سرچ کردن میتونین ببینین .
    در مورد فاو هم تو خود چین اونو با نام فولکس واگن چینی میشناسن و خودرو سازی تمام عیار میدونن .دوستایی که منفی میدن اول یه رانندگی با اینا بکنید بعد نظر بدین

  27. دوستان قبول کنید ایران مثل یک جزیرست حق انتخاب با مسئولینه نه ما ک کیفیت چی باشه
    مناطق ازاد هم ک حرفی برای گفتن ن ارند میمونه مناطق معمولی مثل تهران . با نهایت 100 تومن دست دو خارجی نیست ک سالم کم کارکرد بخری مدام داخل گروه ها و سایتا مینویسن شرف کارکرده خارجی به چینیا بیشتره خرج و مخارج از رده خارجاش که بیشتره تو این رنج چیزی نیست که پیدا شه اگرم باشه به ندرت
    الان چینیا بیخود نیست مردم میخرن مثل جک تیگو 5 بسترن جیلی ام جی
    حالا الان من یکی میخوام 90 تومن سراتو بخرم واقعا زورم میاد ولی اگر ی نفر بیاد مرد مردونه درمورد ماشین چینیش چیزی بنویسه همش تو سایتا حرف همو نقل میکنید که خوب نیست
    یه بحثیم هست خیلیاتون طوری تو کامنتها مینویسید فلان چینی کجا بنز 400 تومنی کجا اگر برادر من شما پول خارجی دارید چرا وقتتونو اینجا بین ما فقرا تلف میکنید برید عشق کنید
    خلاصه من خیلی حضوری تحقیق کردم همه چینیا خدمات ضعیفی دارن ادم سر کار میذارن و گارانتیم ب قول خودشون به یه طریقی میتیغن و بحثیم هست گارانتی تموم بشه ماشین مفت میخرن مثلا من ام جی رفتم همینطوری بود دوباره هم گارانتی نمیکنن باید دوباره بخری
    جیلی با 65 هم صفرش هست با هر قیمتی بگید هست افتشو کرده

    1. سلام
      دوست عزیز من بسترن آسا دارم قبلش هم مگان داشتم و به جرات بهت میگم بسترن عالیه و از این صحبتا بیا بیرو که بعضیا میگن چینی چینیه و از این صحبتا…بسترن واقعا عالیه هم زیباست هم با کیفیته من واقعا راضی هستم …خدمات پس از فروش و قطعات هم که تا حالا برا خریدشون به مشکل بر نخوردم چون بهمن پشتشه و هر وقت رفتم کارم راه افتاده و بسترن از خیلی از ماشینای تا رنج ۱۰۰ تومن اصلا قابل مقایسه نیست و بهتره دوست خودم سراتو سایپایی آپشنال خریده ترمز عقبش کاسه ایه باورت میشه؟؟؟
      بسترن به نظر من که دارم خوبه و به نظرات افرادی که تا حالا فقط ماشینای ایران خودرو سایپا سوار شدن و بد و بیراه میگن به ماشین چینی گوش نده چون نمیدونم چرا دوست دارن تخریب کنن…تا بحال نشنیدم کسی بسترن خریده باشه و پشیمون شده باشه
      یا حق

  28. سلام میخواستم بدونم که هنگام خرید چه آپشن ها رو میتونیم سفارش بدیم برای بسترن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا