اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیبررسی

رنو ساندرو دنده ای 40 تا 43 میلیون تومان

سرمایه گذاری بیشتر در ایران

پیمان کارگر عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: خودرو ساندرو که امروز تولید آن در شرکت پارس خودرو آغاز شد برپایه پلتفرم مشترک با تندر 90 طراحی شده و یک خودروی اقتصادی است که با حفظ خصوصیات مثبت آن مناسب برای خانواده های ایرانی است.
وی تصریح کرد: این خودرو تاکنون در بسیاری از کشورهای جهان فروش خوبی داشته و با حمایت فنی رنوی فرانسه و مشارکت رنوپارس به عنوان نماینده این شرکت در ایران توسط شرکت پارس خودرو تولید می شود.
کارگر افزود: پیش از این خودرو سواری ال 90 روند موفقیت آمیزی در ایران داشته و به دلیل کیفیت و دوام بالا، مصرف سوخت کم، هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب یکی از محبوب ترین خودروها بود که در اروپای غربی نیز مشتریان زیادی دارد.
مدیرعامل شرکت رنوپارس ادامه داد: محصولات رنو در ایران به 60 درصد تولید داخل رسیده لذا رنوپارس در صدد است سهم داخل در تولید محصولات خود را در ایران تا 80 درصد افزایش دهد.

رنو ساندرو-5

به گزارش ایرنا کارگر با بیان اینکه شرکت رنوپارس تاکنون 80 میلیون یورو در زمینه قطعه سازی ال 90 در ایران سرمایه گذاری کرده است، افزود: این شرکت اخیرا نیز 12 میلیون یورو برای قطعه سازی ال 90 هزینه کرده است.
وی اظهار داشت: شرکت رنوپارس راه اندازی مرکز فنی مهندسی رنو را همانند کشورهای کره، برزیل، رومانی و هند راه اندازی می کند تا این مرکز بتواند خودروهای جدیدی را در ایران طراحی و تولید کند.

وی گفت: رنو برای بازار خاورمیانه سالانه فروش 20 هزار دستگاه خودرو را برنامه ریزی کرده و پس از تولید ساندرو برنامه تولید داستر جدید را در دستور کار خود قرار داده تا این خودرو شاسی بلند را به سایر کشورهای خاورمیانه صادر کند.
وی با بیان اینکه تولید موتور یکی از اهداف رنو پارس در ایران است، گفت: سرمایه گذاری در کارخانه های خودروسازی و موتورسازی در ایران از دیگر اهداف این شرکت است.

dacia-sandero_2008_front

کارگر یادآور شد: برای راه اندازی تولید محصول ساندرو در پارس خودرو، شرکت رنوپارس بیش از 10 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده و حتی ممکن است در بلندمدت هدف خرید کامل یکی از خطوط تولید پارس خودرو یا ایران خودرو را دنبال کند.

قیمت حدودی (غیر رسمی) مدل دنده ای رنو ساندرو 43 میلیون تومان و نمونه اتوماتیک رنو ساندرو حدود 47 میلیون تومان اعلام شده است.

بررسی اولیه رنو ساندرو، رقیب پژو 206

بررسی اولیه رنو ساندرو، رقیب پژو 206

احتمال خرید خط تولید مگا موتور و سرمایه گذاری مستقیم در تولید خودرو

دنده 6 – به گفته پیمان کارگر،مدیر رنو پارس،برای افزایش تیراژ تولیدی ال 90 به افزایش تیراژ تولیدی موتورهای k4m نیاز است اما مگا موتور به عنوان تولید کننده ایرانی این موتور در شرایط فعلی از توان تولیدی تیراژ مورد نیاز این موتورها را ندارد و در صورت ادامه یافتن این شرایط  تا پایان سال میلادی جاری،احتمال ایجاد تحول در زمینه تولید خودروهای داخلی وجود دارد.این تحول می تواند خریداری کامل سالن مونتاژ موتوهای تندر 90 در مگا موتور یا انتقال این خط تولید به یکی از مجموعه های تحت کنترل رنو پارس باشد.

همچنین تیم مدیریتی رنو پارس در حال بازدید از سالن های مونتاژ و خط تولید های مختلف است تا امکان تولید مستقل خودروهای رنو در ایران به وجود آید،این تحول می تواند شامل خرید کامل مجموعه پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا هم باشد اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است.

102 دیدگاه

  1. گلایه شدید مدیرعامل رنو پارس از قیمت احتمالی ساندرو
    عصر خودرو: ساعاتی پیش همزمان با آغاز به کار خط تولید رنو ساندرو در پارس خودرو منابع آگاه از قیمت ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی مدل دستی و قیمت ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی مدل اتوماتیک این خودرو خبر دادند.

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، از ساعت ١٣ امروز مراسم رونمایی و گفتگوی خبری مدیرعامل رنو پارس با خبرنگاران در حال برگزاری است و شنیده ها حاکی از آن است که پیمان کارگر از شنیدن قیمت اعلام شده از سوی پایگاه خبری عصرخودرو بسیار ناخشنود است.
    گفتنی است نارضایتی پیمان کارگر ناشی از اختلاف نظر وی با مدیران شرکت پارس خودرو در قیمت گذاری است.
    نماینده رنو در ایران معتقد است قیمت اعلام شده بالاتر از برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی رنو است.

    1. “پیمان کارگر مدیرعامل رنو پارس درباره قیمت فروش خودروی ساندرو اظهار کرد: صحبتی که با شریک ایرانی صورت گرفته قیمت بین ۴۰ تا ۴۳ میلیون تومان برای ساندروی مدل گیربکس دستی است. قیمت ۴۰ میلیون تومان با مقداری ضرر همراه است و ۴۳ میلیون تومان مناسب است.” … پیمان کارگر هم زیادی با ایران خودرو و سایپا گشته اخلاقش داره عین اونا میشه!

  2. هر دم از این باغ بری می رسد
    آشغال تر از آشغالی می رسد
    این تابوت آخه چی داره که 40 تومن بابتش بدی؟؟؟
    خدایا خودت به فریادمون برس.
    الانه که بریزن برای خریدش دلال های محترم و مردم همیشه در صحنه.
    لیاقت مردم ما این آشغاله؟؟
    اون هم 40 تومن؟
    مردم همیشه در صحنه بریزید 10 تا 10 تا بخرید.

    1. جناب علیرضا ساندرو هم قیمت ام وی ام 315 است .تا آنجائی که من اطلاع دارم رنو ساندرو از نظر فنی مشابه ال نود هست که در این بازه قیمت از نظر فنی ماشین مطمئنیست با ظاهری متفاوت حالا به دید برخی بهتر و به دید برخی بدتر از ال90.
      اگر از نظر توانائیهای فنی و حرکتی مقایسه ای با ام وی ام 315 انجام بگیره با دلایل کافی میشه در موردش قضاوت کرد.

      1. آقا کاوه ی عزیز سلام عرض می کنم به شما.
        اولا ممنونم که نظر من رو خوندی و پاسخ دادی.
        من خودم شخصا یک دستگاه ال 90 مدل 89 دارم ازش هم راضی هستم پس نظر من این نیست که ال 90
        بده و یا بی کیفیته بلکه به نظرم در بین خودرو های مونتاژ داخل در رنج 40 تومن همیشه با کیفیت ترین بوده ولی آقا کاوه این دلیلی نمیشه که بگیم قیمت این خودرو مناسبه.
        37 تومن برای یک ال 90 که هیچ آپشنی نداره و قیافه ای منسوخ شده!
        این هم که در تمامی مسائل مشابه ال 90 هستش.
        نظر من فقط و فقط در مورد قیمت این ماشینه 37 تومن برای ال 90 یا 43 تومن برای این؟؟
        به خدا مصداق بارز دزدیه.
        نسل جدید این خودرو یعنی سیمبل هم به این قیمت بدن به خدا ظلمه.
        به قرآن ظلمه.
        لوگان داچیا که تو ایران 37 تومن قیمت داره بهش می گن Mac Donalds Of Cars یعنی ساندویچ ماشین ها.
        به این دلیل که یک ماشین اقتصادیه و قیمت پایینی داره و اصلا ساخته شده که ارزون و اقتصادی باشه و اقشار ضعیف تر جامعه بتونن ازش استفاده کنند.
        ولی در ایران یک مشت دزد بر می دارن به قیمت بیش از 2 برابر و حتی 3 برابر می فروشن و اگر هم اعتراض بکنی ضد انقلاب هستی و کفر مطلق.
        پس هم وطن من.
        عزیز من.
        برادر من.
        همین یکبار رو بیایم متحد باشیم و این قدر مغرضانه نظر ندیم.
        نگیم حالا چون من مثلا ال 90 دارم قیمتش 100 میلیونه و بهترین ماشین جهانه.
        خواست من و همه ی امثال من یعنی مردم جامعه و قشر ضعیف و متوسط اینکه خودروی با کیفیت با قیمت مناسب داشته باشیم.
        این وسط از ما بهترونی هم هستند که آیینه بغل ماشینشون هم قیمت دیه من هستش.
        اون ها چه از درد ما می فهمن.
        یا دلال ها چه می فهمن؟؟
        در مورد ام وی ام 315 هم من نظری نمی تونم بدم چون هیچگاه دید مثبتی به چینی ها نداشتم فقط می تونم بگم چینی ها با روحیه ی انقلابی و سخت کوشی که دارن راهی که ما 50 سال نتونستیم بریم در کمتر از یک دهه رفتن.

        1. جناب علیرضا واقعا شگفت زده شدم که از یک جمله که من گفتم برای قضاوت عادلانه در باره آشغال بودن و یا نبودن این ماشین با هم کلاس و هم قیمت خودش مقایسه بشه اینهمه مورد برداشت بشه.
          کجا من در مورد عادلانه و یا ناعادلانه بودن قیمتش صحبت کردم.کی گفتم برید بخرید که شما میفرمائید همین یکبار متحد بمانیم.
          کجا من گفتم ال90 دارم بنابراین بشه 100میلیون خیلی هم راضی باشم.در تمام این 8سالی که ال90 وارد ایران شده من حدود 10کیلومتر سوارش شدم و رانندگی کردم حتی سرنشین هم نبودم.حتی زمانی که خیلیها از ال90 دفاع جانانه میکردند بخاطر فنی خوب من مثال فولکس پولو را میزدم که روسیه با نگرشی مشابه ایران ماشینی اقتصادی انتخاب کرد منتها اونها پولو را انتخاب کردند که همش 100دلار گرونتر بود ولی بسیار زیباتر بود و از نظر فنی هم در یک سطح بودند.
          کجای پیشنهاد من مغرضانه است و برای کی مغرضانه است ؟
          نمیدونم منظورتون از نقل قول جمله آقای فرخ نژاد در فیلم گشت ارشاد چه کسی است ؟
          خلاصه من آخرین باری که خودروصفر کیلومتر خریدم سال 85 بوده و در نوشته هام هم همیشه به برتری دست دوم سالم بر صفر کیلومترهای امروزی تاکید داشتم و همیشه هم از عملکرد ایران خودرو و سایپا انتقاد کردم میتونید به مقاله تست و بررسی تیبا ,آهوی ایرانی سایپا در همین سایت مراجعه کنید تاریخ نوشته من 13ام خرداد 93 هست.و تمام این دیدگاهها زمانی بود که بسیاری از این افراد که مدعی کمپین هستند با هزار دلیل ثابت میکردند بجز خرید خودرو صفر کیلومتر چینی و حتی داخلی بقیه انتخابها اشتباه است. و حتما این جمله معروف را بیاد دارید “”شما بگید با 39.5میلیون چه ماشین صفر کیلومتر دیگه ای میشه خرید لطفا دست دوم نگید که اصلا حوصله تعمیرگاه رو ندارم””.این جمله تا همین چند هفته پیش شاه بیت نوشته های دوستان بود.
          هر چند در مورد این وضعیت که برخی نام کمپین بر آن گذاشتن و موضع عجیب مسئولین در باره این وضعیت میشه مفصل صحبت کرد ولی متاسفانه روحیه جوگیر شدن ما و علاقه شدید ما به التهاب و قضاوت در باره افراد در شرایط ملتهب مانع میشود که افراد دیدگاه خودشون را بیان کنند تا با برخورد دیدگاهها یک خواسته بهم ریخته و مبهم تراش بخورد و به یک حرکت متمرکز نتیجه گرا تبدیل بشود.
          همین الان از 10نفر مدعی بپرسید قیمت مطلوبی که برای ال90 و یا ساندرو در نظر دارند چقدر است مطمئن باشید 10نظر متفاوت خواهید شنید از 7میلیون شروع میشود و تا 25میلیون .و اگر بپرسید با چه نوع محاسبه ای به این اعداد و ارقام رسیدید .بازهم نظرات متفاوتی خواهید شنید از قرار بود بجای پیکان بیاید تا …خواهید شنید.

  3. تو متن بالا نوشته “رنو برای بازار خاورمیانه سالانه فروش 20 هزار دستگاه خودرو را برنامه ریزی کرده ؟!!!!!”
    فکر کنم اشتباه شده…

  4. سلام هم وطن،قیمت واقعی این ماشین 26 تومان است، بازهم دارن تا سقف 17 میلیون گرون فروشی میکنن،فعلا فقط کمپین تحریم را عشق است،به پیش تا کاهش منطقی قیمت ها،مقاومت تا حداقل 3 ماه دیگه،

  5. تو متن بالا اشاره ای به قیمت نشده بود!
    اما اگر واقعا میخوان اینو 43 بدن خوب ادم میره یک دنا میخره که هم اپشن هاش از این بیشتره و هم زیبا تره و هم هاشبک نیست و برای مسافرت خوبه !
    اینا دیگه با این قیمت های فضایی مسخرشو در اوردن این باید با توجه به این که تندر 90 قیمتی در حدود 37 میلیون داره این قیمتش حدود 34-35 باشه .نه اینکه گرون تر باشه.
    تو همه دنیا ماشین های هاشبک از سدان قیمتش کمتره تو ایران برعکس پراید نصف شده از سدانش گرون تره و تیبا2 هم از سدانش گرون تره !!!!!!

    1. موتور مسخره دنا رو هرگز با موتور مقاوم K4M مقايسه نكن. شاهد حرفم هم جوش آوردنهاي بي دليل دناست كه همه دارندگانش رو عاصي كرده.

      1. حرف شما از روی تعصب است.
        موتور EF7 ازنظر مشخصات فنی از موتوری مثل K4M برتری دارد.
        اما باید دید که ایا از نظر کیفیتی با موتور رنو برابری میکند؟ پاسخ نه هست اما کیفیت این موتور بر روی خودرو های دنا با دیگر موتور های EF7 متفاوت است و بهتر شده است لذا این موتور ان موتوری نیست که سابقا میشناختید. حتی این تغییرات به گونه ای بوده که در دفترچه های دنا قدرت خودرو را چیزی حدود2-3 اسب بیشتر از EF7 معمولی ذکر کرده است.
        اما جوش اوردن ایراد شایعی در این خودرو نیست میتوانید برای پی بردن به این مطلب به سایت تیوننینگ تاک مراجعه کنید.
        اینم ادرسhttp://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=385&t=99839&sid=bd6c16b2cdc0ab8fec57ddfa901a43dd
        ایراد شایع این موتور صدای زیاد در سرعت های بالا است که مربوط به عملکرد سیستم CVVT است.

  6. ال نوت هاچ بک با قیمت بالاتر ؛ کسی اگه خواست بخره بخره فقط خواهشا ژست خودروی اسپرت با این نگیره که منو یاد رنو 5 می ندازه

    1. علاوه بر mvm برلیانس h320 هاچ بک خیلی خوش رخ تر با امکانات بروزتری نسبت به این خودرو هست. کار به چینی بودنش ندارم اما واقعا از لحاظ قیافه و امکانات قابل مقایسه نیستن!

  7. دوستان اینیم که میگن کارگر گفته باید قیمت کمتر میبود…اینم فیلمه خودشونه که آره ما طرف مردمو گرفتیم…دقیقا همون مسله دنا که گفتن نمیشه 42 ضرر میکنه..الان با همون قیمت میدن کلیم سود میکنن چون از اولش میخواستن 42 بدن این فیلمو را انداختن که مردمو گول بزنن….

    مارموززااااااااا….این موجود ساخت رنو 25 تومن میارزه…برید گمیشد

  8. دوستان یه سری به این لینک بزنید…ببینید خودروهایی که تو قیمت 40 تا 45 میلیون میتونید بخرید…ماسیما 81..زانتیا..ام وی ام 33…لیفان..207 پژو…

    واقعا که قیمت مصخره ایه….چون مثلا اتوماتیکه باید 43 میلیون باشه؟ جم کنید بابا…تحررررریم ادامه دارد….3 ماهه دیگه میبینمتون دوستان گاری ساز

  9. واااااااااااااااااااااااااااااااااااای از دست این مدیران صنعت خودرو سازی باز دوباره رفتن یه مدل از دور خارج شده را آوردن به ملت بندازن لطفا لینک زیر را ببینید واقعا عصیانی میشید. این مدل ساندرو برای 2009 هستش حتی داچیا هم که تولید کننده ساندرو هست مدل 2013 را روانه بازار کرده که قیافش خیلی بهتره. نمیدونم چرا ما همش داریم عقب گرد می کنیم.
    http://www.netcarshow.com/dacia/2013-sandero/
    http://www.netcarshow.com/dacia/2009-sandero/
    خودتون قضاوت کنید اینا دیگه چه موجوداتی هستند واقعا وقاحت هم حدی داره. به نظرم باید شعار اول کمپین نخریدن خودروی صفر باید تحول در مدیریت صنعت خودرو باشد ملت ایران با این مدیران خودرو سازی خوشبخت نمی شوند

  10. قیمت ساندرو مدل 2013 در انگلیس 6000 پونده چه برسد به این مدلی که برای سال 2009 می باشد خداییش این مدیران صنعت خودرو سازی دنبال چند درصد سود هستند؟؟؟؟؟؟

  11. یعنی راضیم از رنو.

    تو آشغال فروشی پا به پای پارس خودرو و ایران خودرو پیش میره.

  12. خودرو سازان چون خیلی ثروتمند هستند فکرمی کنند خودرو های 25تا30 میلیون را مجانی به مردم می فروشند.

  13. شرکت رنو پارس با پارس خودرو و نگین خودرو دستشون تو یه کاسه هست.این طوری که نگین خودرو مدل به روز خودرو را( البته از رنو سامسونگ کره که با رنو فرانسه هم در محصول هم در کیفیت فرق دارند) وارد میکنه به قیمت گزاف میفروشه (رنو سیمبل یا داستر) بعد پارس خودرو میاد میگه ما خیلی شرکت خفنی هستیم و یه مدل روز اروپایی را با قیمتی مناسب داریم تولید می کنیم قافل از این که این مدل 2/5 سال بعد از رده خارج شدن در رومانی تازه داره در ایران تولید میشه و این قصه ادامه دارد…..
    واقعا اگه برید بخرید هر بلایی سرمون بیارن حقمونه و سزاوار .لااقل واسه امنیت و آسایش خانواده خودتونم که شده یه بار همه هم صدا به این از همه جا بی خبرا بفهمونید که لیاقت ما بیشتر از ایناست

  14. یه سوال از مسئولین خودروسازی دارم!!
    خودروی به روز که میگن ، منظورشون دقیقاً کدوم روزه؟؟؟!
    بابا این خودروی بروز که هیچ خودروی دیروز پریروز هم نیست!!
    هر خودروسازی تو فرانسه میخواد یه آشغال از رده خارج کنه میاره تو ایران مونتاژ میکنه!!!!

  15. این رنو ساندرو ظاهر تولیدی 2008 میباشد و ساندرو در سال 2013 هم یکم ظاهر رو تغییر داد هم ایمنی رو.مدل 2013 هم چراغهای عقب و هم جلو کوچکتر شده هم ظاهر داشبورد کمی تغییر کرده(مانیتور و ..).این مدل با اون کیفیت تولید بدنه و… تو euroncap سه ستاره ایمنی اورده میتونین برین ببینین.(همچنین L90)اینجا با این کیفیت تولیدشون روی 1 ستاره حساب کنیم.اینو L90 که 3 ستارن رو همه قبول دارن پس پراید چند ستارس.نمیدونم چه اصراریه ماشینهای از رده خارج و قدیمی بقیه کشورها رو به خورد ما بدن مگه ما ادم نیستیم؟؟؟شایدم نیستیم

  16. این مسئولین خودروسازی داخلی مردم کشورشون را ادم حساب نمی کنند.
    و خودروهای زباله ی کشورها چین وفرانسه راهمچنان می فروشن به مردم ومردم هم این خودروها را می چسندند.

  17. واقعا نامید شدم. بهیچ وجه قیمت 44 برای این خودرو مناسب نیست. با این قیمت آریو با آپشن بیشتر و موتور میتسوبیشی گزینه بهتری است. این قیمت گذاری نشون میده که بهیچ وجه کاهش قیمتها را نخواهیم داشت و بنظرم کمپینها هم تاثیرشو نخواهد گذاشت، چراکه طرف مقابل ما بسیار نادانند. مدل جدید ساندرو را اگه 35 تا 38 تومن میدادن باز قابل قبولتر بود، نه مدل بسیار زشت فعلی (خصوصا در نمای عقب) با 44 تومن!!! امیدوارم هیوندا در ایران خودش سرمایه گذاری کنه و محصولاتشو بفروشه که دراینصورت قیمتهاش تا 33% راحت کم میشه.

  18. این چیه واقعا داخلش که مثل ال نود بی ریخت زشت هم که هست نسل قدیم هم که هست امکانات و اپشن هم نداره 43 میلیون یادش بخیر یه زمانی میشد با 43 میلیون 7تا پژو405 بخری یا یدونه سوزوکی

    این خودرو اصلا هیچ ارزشی در خرید ندارد جز ارم رنو

  19. دوستان لطفا توجه كنيد:

    اين مدل 6 سال پيشه (2009) البته با امكانات و آپشن هاي كمتر از توليد اروپا. حالا آقايون رو ببين كه دارن اون رو به قيمت يك ماشين هاچ بك توليد روز (2015) و با هزار منت قالب كنن به ما ملت!!!!
    آخه با اين قيمت غير منطقي انتظار دارين چه اتفاقي توي وضع ركود صنعت و توليد مملكت رخ بده؟

    مدل 2009 داچيا ساندرو
    http://www.netcarshow.com/dacia/2009-sandero/

    مدل 2013 كه مي تونست حداقل اين مدل رو بيارن
    http://www.netcarshow.com/dacia/2013-sandero

  20. تو عکسا مشخصه که این حتی سنسور دنده عقب هم نداره چرا باید انقدر پول بدیم براش؟ کاش لا اقل مدل جدیدش میبود

  21. سپهر و دست اندرکاران سایت کامنت دیروز من رو درباره ساندرو این خودروی ارزان قیمت اروپای شرقی با نام B90 و با تمامی خثوصیات فنی ال نوت حذف کردید
    من گفته بودم که قیمت هاچ بک یک خودرو از نمونه سدانش 10 ملیوت تا حداقل 5 ملیون ارزانتر هست اما این آهن پاره سازان بدلایل واضحس مانند کم بود نقدینگی و سربار شدن محصولاتشون بدلیل عدم وجود مشتری به این نتیجه رسیدن که ساندور را با قیمتی گزاف و 5 الی 7 ملیون بیشتر از نرخ گران شده آن بفروشن

  22. لعنت بر ايرانخودرو و سايپا و پارس خودر و …..كه مردم از سوار شدن به خودروهاي روز و با كيفيت دنيا محروم كردن

    اخه اين چه ……با اين قيمت نمي خريم ونخواهيم خريد ،،،،

  23. کشورهای دیگه هر سال یه ورژن جدید از خودرو می دهند ایران یه خودروی از رده خارج مال هشت سال پیش را تازه می خواهد تولید کنه اونم که هاچ بک ال نود که بایه از ال نود ارزون تر باشه … خودرو ساز های کلاه بردار ایشالا هر چه زودتر نابود شند مردم از شرشون خلاص بشند

  24. به نظر من از نظر ظاهر خودروهای اشغال چینی از این قشنگ تر هست.ولی در کل بخوایم بگیم باید بگیم تا کاهش قیمتها نمیخریم.کمپین ادامه دارد تا زمانی که قیمتها کاهش حداقل 50% درصدی نداشته باشد.انایی هم که میرن فوری ثبت نام میکنن که بخرن همانایی هستن که رفتن به پراید 21 تومن و پرشیا 42 تومن دادن الان به گریه افتادن.نمیخریم هیچ ماشین صفری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا