اخباراخبار داخلیاسلایدرایرانیبررسی

رنو ساندرو دنده ای 40 تا 43 میلیون تومان

سرمایه گذاری بیشتر در ایران

پیمان کارگر عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: خودرو ساندرو که امروز تولید آن در شرکت پارس خودرو آغاز شد برپایه پلتفرم مشترک با تندر 90 طراحی شده و یک خودروی اقتصادی است که با حفظ خصوصیات مثبت آن مناسب برای خانواده های ایرانی است.
وی تصریح کرد: این خودرو تاکنون در بسیاری از کشورهای جهان فروش خوبی داشته و با حمایت فنی رنوی فرانسه و مشارکت رنوپارس به عنوان نماینده این شرکت در ایران توسط شرکت پارس خودرو تولید می شود.
کارگر افزود: پیش از این خودرو سواری ال 90 روند موفقیت آمیزی در ایران داشته و به دلیل کیفیت و دوام بالا، مصرف سوخت کم، هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب یکی از محبوب ترین خودروها بود که در اروپای غربی نیز مشتریان زیادی دارد.
مدیرعامل شرکت رنوپارس ادامه داد: محصولات رنو در ایران به 60 درصد تولید داخل رسیده لذا رنوپارس در صدد است سهم داخل در تولید محصولات خود را در ایران تا 80 درصد افزایش دهد.

رنو ساندرو-5

به گزارش ایرنا کارگر با بیان اینکه شرکت رنوپارس تاکنون 80 میلیون یورو در زمینه قطعه سازی ال 90 در ایران سرمایه گذاری کرده است، افزود: این شرکت اخیرا نیز 12 میلیون یورو برای قطعه سازی ال 90 هزینه کرده است.
وی اظهار داشت: شرکت رنوپارس راه اندازی مرکز فنی مهندسی رنو را همانند کشورهای کره، برزیل، رومانی و هند راه اندازی می کند تا این مرکز بتواند خودروهای جدیدی را در ایران طراحی و تولید کند.

وی گفت: رنو برای بازار خاورمیانه سالانه فروش 20 هزار دستگاه خودرو را برنامه ریزی کرده و پس از تولید ساندرو برنامه تولید داستر جدید را در دستور کار خود قرار داده تا این خودرو شاسی بلند را به سایر کشورهای خاورمیانه صادر کند.
وی با بیان اینکه تولید موتور یکی از اهداف رنو پارس در ایران است، گفت: سرمایه گذاری در کارخانه های خودروسازی و موتورسازی در ایران از دیگر اهداف این شرکت است.

dacia-sandero_2008_front

کارگر یادآور شد: برای راه اندازی تولید محصول ساندرو در پارس خودرو، شرکت رنوپارس بیش از 10 میلیون یورو سرمایه گذاری کرده و حتی ممکن است در بلندمدت هدف خرید کامل یکی از خطوط تولید پارس خودرو یا ایران خودرو را دنبال کند.

قیمت حدودی (غیر رسمی) مدل دنده ای رنو ساندرو 43 میلیون تومان و نمونه اتوماتیک رنو ساندرو حدود 47 میلیون تومان اعلام شده است.

بررسی اولیه رنو ساندرو، رقیب پژو 206

بررسی اولیه رنو ساندرو، رقیب پژو 206

احتمال خرید خط تولید مگا موتور و سرمایه گذاری مستقیم در تولید خودرو

دنده 6 – به گفته پیمان کارگر،مدیر رنو پارس،برای افزایش تیراژ تولیدی ال 90 به افزایش تیراژ تولیدی موتورهای k4m نیاز است اما مگا موتور به عنوان تولید کننده ایرانی این موتور در شرایط فعلی از توان تولیدی تیراژ مورد نیاز این موتورها را ندارد و در صورت ادامه یافتن این شرایط  تا پایان سال میلادی جاری،احتمال ایجاد تحول در زمینه تولید خودروهای داخلی وجود دارد.این تحول می تواند خریداری کامل سالن مونتاژ موتوهای تندر 90 در مگا موتور یا انتقال این خط تولید به یکی از مجموعه های تحت کنترل رنو پارس باشد.

همچنین تیم مدیریتی رنو پارس در حال بازدید از سالن های مونتاژ و خط تولید های مختلف است تا امکان تولید مستقل خودروهای رنو در ایران به وجود آید،این تحول می تواند شامل خرید کامل مجموعه پارس خودرو از گروه خودروسازی سایپا هم باشد اما هنوز تصمیم قطعی در این خصوص اتخاذ نشده است.

102 دیدگاه

  1. این ماشین 26 میلیون قیمت داره
    حالا اگه بلفرض محال با 35 میلیون عرضه می شد و نهایتا اتوماتش 40 تومن بود شاید ارزش خرید داشت
    اما الان نمی دونم چرا کسی باید یه همچین چیزی رو بخره چون اونایی که ال نوت می خرن خریدشون توجیه داره چون اکثرشون از ماشین چیزی نمی فهمن و فقط دنبال یه وسیله متحرک هستن که استهلاک کمتری نسبت به بقیه داشته باشه
    اما چرا کسی باید یه هاچبک بی ریخت بخره فقط خدا می دونه البته شاید سلیقه من اینجوریه و بعضی ها این ماشینا رو قشنگ می بینن اما اگه من بودم یه 315 هاچبک (برخلاف سدانش که ظاهر افتضاحی داره ) می خریدم
    یکی از دوستام از سال 91 یک 315 داره تا به حال فقط چن مورد کوچیک بوده که به نمایندگی و تعمیر کشونده اش و الی ماشین مث ساعت کار می کرده و امکانات و ظاهر خیلی بهتری هم داره مخصوصا نیوفیسش
    حالا اگه کسی فکر 10 سال آینده ی یه ماشین هست می تونه ماشینی بخره چیز خاصی برای خراب شدن نداشته باشه

    1. اونایی که ال 90 میخرن (با شتاب عالی و کابین جادارو استهلاک کم) هیچی حالیشون نیست، اونوقت ایشون که 315 رو به خاطر سانروف و 4 تا آپشن بدردنخور و بچه گول زن با اون موتور و شتاب مزخرفش میخرن، خیلی از ماشین حالیشونه!!!!! به خدا آخرالزمون شده دیگه!!!

    2. آق پسر واقعا از شماست که بر شماست شما برو ماشین چینی سوار شو فک کن داری ماشین اروپایی سوار میشی.اگه تو کشور آدمایی مثه شما نداشت هیچ وقت ماشین چینی جاشو تو بازار خوش نمیکرد.در ضمن وقتی از L90 چیزی نمیدونی نظر نده

    3. حتی اگر حرف شما درست باشه و 315 از کیفیت نسبی برخوردار باشه . افت قیمت و بازار بد فروش دست دوم رو نمیشه انکار کرد. 315 با 1 سال کارکرد الان حدود 10 تا 12 میلیون زیر قیمت صفرش هست …! و با اینحال هم خرید و فروشش خیلی سخته حتی با همین قیمت ها !
      و نکته دیگر هم اینه کسی که این ضرر سنگین رو برای فروش یه چیزی به چشم میبینه لابد از خریدش راضی نیست…(و به وفور هم در آگهی ها و نمایشگاه ها دیده میشه که این افراد تمایل به تعویض با خودروهایی نظیر لوگان206 پارس و … که در این رنج قیمت هستن دارن)

      بنده کلا مخالف همه چینی ها نیستم و بنظرم نباید هر جنسی رو به اسم تولید کدوم کشور هست سریع کوبید یا ستایش کرد. محصولات چینی تقریبا خوبی هم در بازار پیدا میشه اما بعید میدونم چری جزو اون دسته قرار بگیره …

      1. جالبه بدونید که این مدل ساندرو 2012 هستش که از لحاظ ایمنی وضعیت خوبی نداره مو تونید تو آپارات ببینید بعدشم مدل 2013 که به مراتب زیبا تر و ایمنی بهتری داره می تونست تو کشور مون تولید بشه و از لحاظ ضاهر هم بهتر هستش

  2. من خودم قصد خریدش و دارم امیدوارم زودتر اعلام بشه فروشش
    تحریم خودرو هم هیچ فرقی نداشت عمرا چیزی ارزون بشه

    1. شما میتونی سریع بری ثبت نام کنی.

      اینکه تحریم تاثیر داره یا نه الان مشخصه!
      تخفیف 800 هزار تومنی ایرانخودرو برای فروش فوری
      و طرح ویژه ثبت نام سایپا با واریز سود ماهانه 28 درصدی و …

      هنوز هم اولشه!

    2. حتی اگر خودرو ارزان نشود کوچک ترین تاثییر کمپین افزایش کیفیت خودرو های خودروسازان خواهد بود.

  3. متاسفانه سیاست های قیمتگذاری مستقیما دست دولت هست و ملت نقش کمرنگی در قیمت ها رارن مثل قیمت تخم مرغ که بیکباره 4 برابر شد و یا لبنیات که هر 3 ماه معادل 30 تا 35 درصد افزایشش میدن و سایر قیمت ها
    همینطور خودرو که بک پژو 206 تیپ 5 از قیمت 18 تومان به 48 ملیون رسید و یا اسپرتیج 45 تومانی که شد 125 تومان در همه این موارد نقش تصمیم گیران کلان کاملا مشهود هست و عملا بازار در دست عده ای خاص هست که با توجه به منافع خود عمل میکنند تا خود آقایان نخواهند تغییری در قیمت ها حاصل نمیشود ولو با نخریدن گو اینکه بنده از مخالفان خرید با این کیفیت و قیمت هستم اما سرانجام حرف اول و آخر کسانی دبگر میزنند

  4. من قصد خرید ساندرو را از ابتدای سال داشتم اما با قیمت گذاری 44 تومنی آن و ارائه نسل قدیمش، کاملا منصرف شدم. بنظرم نسل جدیدشو اگه تولید میکردند میتونستند با قیمت 35 فروش خوبی داشته باشند. از طرف دیگه تا فروردین صبر میکنم که به کمپینی که خودمون بیش از همه ازش حمایت کردیم، احترام گذاشته باشم. شاید در سال آتی بفکر خرید 207 باشم که انگار قراره دوباره تولید بشه و البته با کیفیت مانند گذشته که خب از کیفیت 206 های ایرانیزه شده این دو سه سال اخیر بسیار بهتره. همچنین شنیدم قراره 208 هم در سال 95 یا 96 در ایران خودرو تولید شه که اگه از موتور اصلی آن بهره گرفته بشه (نه اینکه ایران خودرو موتور tu5 قدیمی را روش بزاره) و با توان 118 اسب، قیمت معقولی نیز داشته باشه، بنظرم فروش خوبی خواهد داشت. در نهایت بنظرم کمپین با توجه به تفکر مدیران، شاید تاثیر چندانی نداشته باشه و اینکه دوستان میگن 50% کاهش قیمت داریم، بنظرم محاله. 25% هم بنظرم موفقیت خوبیه. ما بفکر این باشیم که چطور بتونیم به اهدافم به حقمون برسیم…

  5. سری جدید 2013این ماشین در فرانسه 32-35میلیون است .
    این که مدل 2009هستش 40میلیون!!!!
    حداکثر قیمت این خودرو باید28میلیون باشد نه بیشتر
    ایمنی این خودرو حتما از پراید بیشتر نیست.

    1. البته شما ایمنی هیچ خودرویی رو نمیتونی با پراید و امثالهم مقایسه کنی. چون پراید یه چهارپرخه هست که یه اتاق حلبی روش گذاشتن و چیزی به نام امنیت براش نامفهومه!
      ایمنی برای خئودروسازهای دنیا یک الزام هست نه یک آپشن پس داشتن ایمنی دلیل بر افزایش قیمت نیست و اینکه قیمت این خودرو خیلی بالاست کاملا حق با شماست.

      مدل 2013 این خودرو 4 ستاره ایمنی اروپا رو داره. اینکه این مدل قدیمی هم همین ایمنی رو داره نمیدونم
      http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/8866

      یه تست تصادف مربوط به سال 2012 از موسسه Latin ncap هست برای این خودرو که افتضاحه و یک ستاره گرفته!!
      http://www.sacarfan.co.za/2012/11/renault-sandero-fails-latin-ncap-crash-test-miserably/

      حالا اینکه نسخه ایرانی هم 1 ستاره میگیره یا 4 تا مشخص نیست.

  6. اين خودرو تو فرانسه هشت هزار يورو قيمت داره ، تا داخلش مانيتور داره و كلي امكانات كه اين نداره !
    باز اين مديراي وطني رفتن مدل ده سال پيششو انتخاب كردن !

    خاك تو سر اين مديرا كه بفكر مردم ايران نيستند
    http://www.dacia.fr/gamme-dacia/sandero/

  7. رنو این چه ماشینیه که ساخته؟؟ طراحی نمای چراغ و جلو پنجره ساده و طراحی نمای بغل ساده و نمای پشت ساده و داشبورد ساده و همه چی ساده…. هیچی نداره که دل ادم بهش خوش باشه؟؟؟

  8. فکر کنم جدیدا خودروساز ها ی وظیفه جدید واسه کارکنانشون که هر چند روز یه بار میرسن سر کار تعریف کردن!
    اونم اینکه بیان توی سایتها و به کامنت هایی که نوشته میشه منفی بدن.

  9. والا این همون رنو 5 هستش که کمی تغییر بدنه داده . اگر دقت کنید حتی داخلش و داشبوردش هم خیلی شباهت به شتر گاو پلنگهای هستش که یک زمانی با موتور پراید و با بدنه رنو سرهم می کردند و می فروختند به ملت.

  10. اگر ده هزارتومان بفروشن من دوتا می خرم یکی سبز چمنی آن یکی هم زرد زغفرانی

  11. اول تا اخر این ماشین L90هستش
    این که مدل 2009درایران است دارای یک ستاره ایمنی ازموسسه Latin ncap اروپا رو داره

    1. اگر ده هزارتومان بفروشن من دوتا می خرم یکی سبز چمنی آن یکی هم زرد زغفرانی

  12. اول تا اخر این ماشین L90هستش
    این که مدل 2009درایران است دارای یک ستاره ایمنی ازموسسه Latin ncap اروپا رو داره

    1. تستی که در لاتین ان کاپ انجام شده بدون ایربگ هست و تستی که توی یوروانکاپ انجام شده بهمراه دو ایربگ انجام شده. لینکشم این هست:
      http://www.euroncap.com/en/results/dacia/sandero/15753
      این ماشین از یوروانکاپ 3 ستاره گرفته. مثل خود لوگان که با دو ایربگ تست شد و سه ستاره آورد.
      (ضمنا فکر میکنم موسسه لاتین ان کاپ خودرو های بازار امریکای لاتین رو تست میکنه نه اروپا!)

  13. باینکه از ال نوت اصلا خوشم ننیتد بخصوص اون طراحی جعبه ای و..اما از هر نظر بر خودروهای چینی ولو بهترین اونها ارجحیت داره و حداقلش اینه که فنی خوبی داره(انجین و گیربکس شتاب اولیه مصرف کم و فراوانی قطعات …فروش دست دوم..در بورس بودن) اصلا نمیشه چینی ها را با فرانسوی ها قیاس کرد این یک قیاس مع الفارق هست چینی ها فقط با همنوع خود قابل قیاس هستند همین شرکت رنو که به ساخت خودروهای مردمی و ارزان مشهوره در کارنامه اش اتومبیل های فرمول وان و نیز سری کامپکت سریع شهری مثل توینگوو /کلیو/و سدان های لوکسی مثل لاتیتود و نیز خودردی بی نظییر تالیسمان اشاره کرداما در مورد چینی ها فقط باید گفت هدر دادن پول وقت و انرژی

    1. واقعا درسته، البته کره ای ها وهم همینطورند، یه پیچ ال 90 میارزه به لگن های کره ای که حتی با موتور 2400 فقط بنزین مفت می خورن و شتاب آردی دارند
      حیف پول که با سود دلالان کره ای اینطوری تقدیم این چشم بادومی ها میشه

      ماشین فقط اروپایی
      تمام

  14. منم قصد خرید ساندرو داشتم اما با این قیمت نجومی کلا بیخیال شدم درسته ماشین اروپایی اما به چه قیمتی نه کولر اتومات داره نه داشبورد زشت قبلیو درس کردن اخه تو رو به خدا قیافه ماشینو نگاه کنین چیه خدا وکیلی

  15. خييييييييلي زشته… هم بيرونش هم توش
    حالا ال ٩٠ رو چند سال پيش كه اينقدر ماشين خوشگل تو خيابونا نبود دادند به خوردمون هيچي! ولي اين يكي رو كه به عنوان ماشين جديد و با طراحي مدرن !!! (به قول سايت رنو پارس) دارن ميسازند كجاي دلم بذارم؟! من الان چند وقته يه برليانس ٣٢٠ گرفتم خيلي ازش راضيم خيلي هم خوشگله. شنيدم پارس خودرو يه رنوي جديد زده گفتم قيافشو ببينم. پيش خودم گفتم برليانس رو ميدم بره اينو بگيرم. الان بچه سه سالم اومده عكس ساندرو رو رو گوشيم ديده ميگه اين خيلي زشته بابايي فرقونه!!! :))))))))) الان ديگه روم نميشه بگم ميخوام برليانس رو بدم اين فرقون رو بگيرم! البته توليد اين جور ماشينا خوبه… آدم يه كم زيباييهاي يه ماشينايي مثل ٢٠٦ يا برليانس براش بيشتر تداعي ميشه…

  16. آخه 43 میلیون برای چی باید هزینه کرد؟ طراحی داخلی و خارجی که میشه گفت از ماشینای دهه 90 میلادی عقب تره و واقعاً زشته. طراحی کنسول وسط که بی نهایت بی ریخت و بی کیفیته (جنس داشبورد دقیقاً همون L90 ـه). جایگذاری دکمه های شیشه بالابر روی کنسول وسط هم فقط از مهندسین نابغه شرکت داچیای رومانی برمیاد. گویا تمام تلاش داچیای رومانی تولید خودرویی زشت، بی کیفیت، با ارگونومی پایین در کابین بوده!
    امّا مهم ترین چیز ایمنی پایین این خودروئه. توی عکس تصادفش تا زیر در راننده کامل جمع شده و سقف هم تا شده! بعید میدونم 2 ستاره ایمنی هم داشته باشه.
    نمیدونم اینایی که میگن به چینی ها میارزه، روی چه حسابی این حرفُ میزنن؟ نه ایمنی داره، نه زیبایی داره، نه امکانات رفاهی داره و نه برند معتبری داره (این برند رنو هم فقط برای گول زدن ما ایرانی ها گذاشتن وگرنه توی اروپا با برند داچیا فروش میره. البته میرفت چون دیگه تولید نمیشه!)

    1. آقای محسن و آوش طبیعیه که شما از ساندرو خوشتون نیاد چون ماشین چینی دارین و ساندرو هم ماشینیه که اگر تیراژ تولیدش کافی باشه بعیده کسی سراغ ماشینهای چینی تو این بازه قیمتی بره و کاملا تمام چینیهای از 40 تا 50 میلیون را از دور خارج میکنه.
      شکی نیست هیچ کسی ادعا نمیکنه ساندرو جزءماشینهای زیباست ولی زشت هم نیست و به چشم من از چینیهای زرق و برق دار زیباتر و دلنشینتره.کیفیتشم که اصلی ترین مسئله هست هیچ چینی نمیتونه باهاش مقایسه بشه,خدمات پس از فروششم و تعداد نمایندگیهاشم کاملا سرتر از چینیهاست.به هر حال وقتی کسی ماشین چینی میخره باید فکر یکسال بعدشم بکنه که حتی در برابر هم وطنهای خودش از چشم میفته.
      از نظر ایمنی در تصادف حتی اگر یک ستاره از اروپا داشته باشه که البته 3ستاره داره هموئن 1ستاره با 5ستاره چین برابری میکنه و حتی سرتره راهشم خیلی ساده ست همین برلیانس در اروپا هیچ ستاره ای نتونست بگیره ویدیوهاشم در آپارات هست ولی در چین نمیدونم 5تا یا 4تا ستاره گرفته.

      1. همایون عزیز من اصلاً خودروی چینی ندارم که بخوام دفاع کنم. فقط واقعیت رو گفتم. به نظر من همون L90 با اون ظاهر خشک و ساده ـش از ساندرو بهتره. تازه صندوق دار هم هست. مشکل اینجاست که تا اسم رنو میاد خیلیا به به و چه چه راه میندازن. نه دوست گل برند داچیا با رنو فرق داره. این کمپانی رومانیایی به علت درآمد سرانه مردم این کشور محصولاتی رو طراحی و تولید میکنه که با بودجه پایین قابل خریدن باشه. بیشتر مردم این کشور کشاورز و دامدارن و محصولات داچیا بیشتر برای این قشر تولید میشه. اگه دقت کنید اتاق L90 فاصله زیادی با سطح زمین داره. علتش هم نوع کاربری اون برای زمین های خارج شهری ـه. در مورد کیفیت کابین و طراحی زمخت دکمه ها هم به همین علت ـه.
        حالا سوال اینجاست که چرا باید خودرویی که اونجا با کلی تسهیلات فروخته میشه، اینجا با قیمت بالا قیمتگذاری بشه؟ که همونم مشتری مجبوره نقدِ نقد پرداخت کنه. نکته جالب اینجاست که این محصول معرفی شده برای ایران، نسل جدید اون خودرو نیست و دو نسل گذشته است!
        اگه به جای آرم رنو، آرم داچیا روی اون بود، بازم اینقدر دفاع میکردید؟ مسلماً نه.
        ولی چینی ها دستکم ظاهر نسبتاً لوکس تر، موتور قوی تر و امکانات رفاهی درست و حسابی دارن. از نظر دوام هم محصولات بدی نیستن. الان مدل های چند سال کارکرده ای مثل جک و لیفان چه مشکلی دارن؟ درسته به تویوتا و هیوندای نمیرسن چون کمتر از نصف اونها قیمت دارن.

        1. دوست عزيز
          من در سال ٨٧ ، ٢٠٦ وي هشت داشتم كه عالي بود ، بعد بطور همزمان ايكس ٣٣ داشتم كه با وجود چند مزيت ايرادات زيادي داشت ، جزء اولين كساني بودم كه ٣١٥ خريدم ، وحشتناك بود . در يك دنده عقب با شيب نه چندان زياد هم كم مي آورد و دود صفحه كلاج در مي آمد . با يازده ميليون ضرر آنرا فروختم و گرفتار ٢٠٦ ايرانيزه شده شدم ، شايد جالب باشد كه عرض كنم با كاركرد ٥٠٠٠٠ كيلومتر تابحال سه بار ديسك و صفحه عوض كردم و دهها ايراد ديگر ….
          گول ظاهر چيني ها را نخوريد
          با توجه به تجارب بالا كمبودهاي آپشني كه ساندرو دارد در برابر كيفيت فني آن قابل اغماض است و بعضي از آنها براحتي قابل جبران ، مثلا با قيمت پائيني كروز كنترل بر روي ساندرو قابل نصب است و موارد ديگر

          همين الان هم مدلهاي با كيفيت و امكانات اروپايي در بازار وجود دارند اما با چه
          قيمتهاي گزافي ؟؟؟

      2. من واقعا تعصبي روي ماشيني كه دارم ندارم چون ماشين پول نقده يه روزه ميفروشي و عوضش ميكني!!! ديگه ماشين ٥٠ ميليوني كه تعصب نداره!!! من فقط حرفم اينه كه يه كارخونه ماشين سازي كه معروفه به زدن خودروهاي زشت و بي ريخت مثل داچيا تو يه كشور بيخود مثل روماني مياد ميشه زير مجموعه يه كمپاني نسبتا مطرح تو اروپا مثل رنو و يه ماشيني ميزنه به اسم داچيا ساندرو كه تمام قطعات داخل اطاقش و خيلي از قطعات مكانيكي و برقيش چينيه! حالا واسه اينكه تو ايران خوب بفروشه ميان اسمشو ميذارن رنو! ساندرو! . يه كارخونه خودروسازي بيخود ديگه مثل برليانس تو يه كشور بيخود ديگه مثل چين ميشه زير مجموعه يكي از غولهاي خودروسازي آلمان مثل ب ام و! مياد يه ماشيني ميزنه به اسم برليانس h330 يا 320 و به همه ميگه اين ماشين چينيه و از ب ام و هم هيچ مايه اي نميگذاره. فقط همه مطمئن هستيم كه قطعاتش حتما چيني درجه يكه چون اگر نبود كه شريك تجاري ب ام و نميشد! تو ايران هم به اسم برليانس ماشينشو ميفروشه نه به اسم ب ام و… اينا همش نشون دهنده اينه كه اين فرانسويها در مقايسه با ديگر همتاهاي اروپاييشون چقدر دغل كار و دروغگو هستند. وگر نه اگر اين بي شرف ها دنبال حضور شرافتمندانه تو بازار ايران بودند يه ماشين از محصولات خودشونو مياوردند يا حد اقل نميرفتند ساندروي ٢ نسل قبل رو بيارن ايران و با اين ظاهر زشت و بدتركيب به خورد ايرانيها بدن. داچيا ساندرو اكثر قطعاتش چينيه كه اگر نبود كه ارزونترين خودروي اروپاي شرقي نميشد. كلا هر جنس ارزوني تو اروپا پيدا كنيد مطمئن باشيد چينيه. من الان فقط دارم به اين فكر ميكنم كه اگر ب ام و هم به همين اندازه رنو بي شرف بود الان برليانس رو با آرم ب ام و ميداد تو ايران و ديگه بقيشو ميشه حدس زد. به جاي كل كل و تو سر هم زدن اينجا يه كم فكر كنيد و اينقدر به چسبوندن مارك رو اتوموبيلتون فكر نكنيد.

        1. آقای آوش انسان میتونه تا ابد خودشو گول بزنه آب از آب تکون نخوره فقط نفری که خودشو گول زده ضرر میکنه.هر ماشینی پول نقد باشه ماشین چینی هیچوقت پول نقد نبوده چه برسه به الان و این بازار راکد البته بالاخره پول میشه منتها همون برلیانس ب ام و !شمابا 10تومان زیر قیمت اگر بخرند.
          در مورد دغل بودن کشورها حقیقتش به اندازه شما اطلاعات ندارم فقط میدونم که چینیها حتی سم رو هم به اسم دارو به تمام دنیا میفروشن و در مورد آلمانها و فرانسویها هم هرچند از زحماتی که آلمانها برای تمدن بشری کشیدن چیزی کم نمیکنه و من احترام خیلی بالائی برای ملت آلمان قائلم ولی متاسفانه این رسوائی آلمانیهاست که الان دنیا رو گرفته نه فرانسویهاوتنها دلیل این بدگوئی از فرانسه ترس از فرانسه است که خودرو با قیمت مناسبی به بازار ایران بده و طومار چینیها روجمع کنه.البته خواسته بده ولی خوب عوامل چینیها تا الان خیلی خوب این ضربه رو دفع کردن و با دیدن دهن خیلیها از انعقاد قرار داد با فرانسویها جلوگیری کردن منظورم 301 و 2008 است.

          در مورد داچیا و برلیانس رابطه داچیا با رنو اصلا تشابهی به برلیانس با ب ام و نداره داچیا واقعا زیر مجموعه رنو هست و سهامدار عمده اش رنو نیسان هست و بر اساس خط مشی کاری که براش تعریف کردن ماشینهای اقتصادی تولید میکنه و اکثر تولیداتش چه با برند داچیا و چه با برند رنو در بازه قیمتی خودش جزءپرفروشترین, با کیفیتترین و ارزانترین ماشینها هست در ترکیه ال90 هم با لگوی داچیا وجود داره و هم لگوی رنو
          ولی برلیانس فقط مونتاژکار یک سری از مدلهای ب ام و در چین هست و بس دقیقا مثل ایران خودرو و پژو و حتی بنز و یا سایپا و سیتروئن و کیا.وحتی اون آرم مشابه ب ام و هم مورد شکایت ب ام و هست و کیفیت محصولاتش حتی به یک هزارم ساده ترین محصول ب ام و نمیرسه اونوقت ب ام و چطور اجازه میده برلیانس بی کیفیت آرمشو به ماشیناش بچسبونه هر وقت برلیانس به حدی رسید که بتونه آرم ب ام و رو استفاده کنه اونوقت منم دیدگاهم در باره ش عوض میشه و اولین نفری خواهم بود که از محصولات برلیانس با آرم ب ام و خرید میکنم.
          زشتی و زیبائی هم یک چیز نسبی است و سلیقه ای کما اینکه خود من از قیافه ال 90 خیلی خوشم نمیاد ولی چند صد هزار نفر با رضایت تمام این ماشینو خریدن و ضمنا راننده وقتی در حال رانندگیه مطلقا چیزی به نام زیبائی براش مطرح نیست در حین رانندگی کیفیت راه رفتن ماشین است که راننده رو مجذوب و یا بیزار از خودش میکنه.
          در آخر شما که از قبل میدونستی داچیا یه خودروسازه که به ساخت خودروهای زشت معروفه و زیبائی ماشین برات در درجه اول است چرا پیش خودت انتظار داشتی که ساندرو بیاد بازار تا بتونی برلیانسو رد کنی و ساندرو بخری فکر نمیکنید یه مقدار متناقض صحبت میکنید.

          آقای محسن شما میگی از چینیها طرفداری نمیکنی اونوقت از اول تا آخر متنی که نوشتی تعریف و تمجید از ماشینهای چینی است.بعید میدونم ال90 داشته باشی چون طرفداران ال90 به حدی متعصب هستند که حتی نمیتونی در مورد یه پیچ پیششون بد بگی سایت پدال یه سر بزنید ببینید بعد از سالها استفاده چه طوری از ماشین ال90 خودشون دفاع میکنند
          شما کدام ماشین چینی مد نظرتونه که میگید ظاهر لوکس و قدرت موتور بالا نکنه منظورتون ام وی ام 315 است که هم قیمت ساندروست که اسما 110 اسب قدرت داره ولی حتی نمیتونه مثل 206 تیپ 2 75اسبی راه بره و شتابش در اومده 21ثانیه حالا شما فرض کن خودروبانک خوب گاز نداده و شتابش 16 ثانیه بازهم از تیپ2 ضعیفتره .نکنه پرقدرت به ام وی ام 530 و لیفان 1800 و جیلی و جک جی5 میگی که همشون 200سی سی تا 400 سی سی حجم موتور بیشتری دارند و در حرکت هیچ برتری به 100اسبیهای داخلی ندارند.
          میگید دوام شما که میگید ندارم حالا چطوری اینقدر مطمئن دفاع میکنید من تعجب میکنم اگر واقعا ماشین چینی نداری برو از اونهائی که دارند و صادقانه صحبت میکنند بپرس ببین چقدر هزینه های نگهداریشون بالاست و عمر قطعاتشون چقدر پائینه و قیمتشونم خیلی بالاست
          به هر حال نه با گفته من ساندرو میشه محبوب بازار و نه با گفته شما میشه منفور بازار بهتره ماهم خودمونو اذیت نکنیم صبر کنیم بازار خودش خواهد گفت که چه نظری در باره برلیانس داره و چه نظری در باره ساندرو.همش چند ماه بیشتر طول نمیکشه.

  17. این ماشین بزرگترین حسنش اینه که همون ال 90 هست. به نظر من اصلا مهم نیست که سانروف یا اینطور اپشنها رو نداره. قیمتش هم به نسبت اروپا خیلی گرونه. ولی در مقایسه با اشغالهای چینی مفته.

  18. دوستان چند روز پیش فرمانده پلیس راه مازندران از طریق رسانه ها درخواست کرد که در روزهای برفی در جاده ها و گردنه های شمالی با خودروهای تردد نکنند. چه شاسی بلند چه معمولی. بعد عده ای از دوستان با تندر و ساندرو این چینیهای مزخرف رو مقایسه میکنند!!!

  19. این ماشین هیچ آپشنی نداره ولی من که از نزدیک دیدم و چند موردش و تست کردم خداییش خیلی عاااااااااالی بود انقدر خوشم اومد که خودم و مجبور کردم یکی بنویسم .
    اما چرا عاااالی بود ؟
    آقا ما ی پارس سال رفتیم خریدیم چشمت روز بد نبینه از لای درش گربه رد میشد که هیچ ی لرزشی تو کابین مینداخت با ی صدایی که دیونت میکرد به خودم گفتم انا مشگل نیست گذشت و گذشت تا اینکه ترمز زیر پام چوب میشد ، خوب خداییش اینم مشکل نیست ، گذشت و گذشت تا فرمون و که تا ته میچرخوندم ماشین تتتتتتتق صدا میکرد خوب اینم مشکل خاصی نیست ، تا گذشت و گذشت و گذشت دیدم ماشین روغن کم میکنه خوب اینم مشکلی نیست ی روغن خریدیم و روغنش کردیم دوباره خالی کرد گذشت دیدم ماشین عین قطار دود میکنه سوت میکشه رفتیم نمایندگی گفت داداش مشگلی نداره فقط موتور ماشین پیاده شده ماشینی که 4000تا کار کرده بود موتورش مشگل داشت آقا سرتونو درد نیارم این خودرو های کشور ماست بخداااااا واسه خودشون و خونوادشون ناراحتم بلاخرا ی روز یقه اینارو مردم میگیرن با لگد میندازن تو همین ماشینایی که خودشون ساختن

  20. دوستااااان درست قضاوووووت کنید
    آخه ماشین با این کفایتو باید با ماشینهای بی کیفیت چینی مقایسه کنید
    ما ساندروو دنده ای خریدیم و خیلی راضی هستیم
    البته اول قصد داشتیم جک بخریم اما طی بررسی متوجه شدیم ساندرو از لحاظ کیفیت از جک بالاتره
    جک فقط زیبایی داره اما چینی و …

    1. سلام ببین من ساندرو داشتم و الان هم نفروختمش چون خیلی دوام کارکردش خوب اما دادمش در واقع فورختم به دادشم فقطبگویم خوب نسبت به پیکان پراید وگر نه واقعیت بخواهیم قبول کنیم از حتی لیفان هم حرفی برای گفتن نداره از نظر فضای داخلی و صندلی واقعا مثل 206 فقط دو صندلی جلو قابل استفاده است و اگه کسی بخواهد عقب بشینه یا باید پا نداشته باشد یا یک مسافرت کوتاه از پا در میاید ما چهار نفری حتی تا شمال هم با مصیبت رفتیم اون که از داخلش دنده اتوماتیک گذاشته ولی ای کاش یک OR یا S اضافه میکرد با 95 اسب اگه یک کم سنگین بشه البته با این گیربکس اتوماتیک که روی ان است واقعا کم میاورد روی واقعیت شاید بشه در ظاهر حرفی نزد ولی واقعیت نمیشه مخفی کرد بعد در مقایسه با چینی ها اگه هین قیمت در نظر گرفته شود لیفان حتی 315 ام وی ام هم از ساندرو بهتره حداقل یک دو تا امکانات راحتی در نظر گرفته شده حیف پول این را هم بگویم من که به اندازه یک خودرو سود کردام ولی برای استفاده به خانواده های سه نفر به بالا اصلا به درد نمیخورد حالا من اون موقع که داشتم میگفتم بهترین است ولی خودم کلک میزدام یک با با خودروی پرشیا رفتم مسافرت برگشتم از سر باز کردام البته برای سن بالا و دو نفر خوب است اهته بدون شتاب و دو نفری چون دوام خوبی دارد بد نیست اون اقا که بالا نظر داده بود بهش میگویم ساندرو را نمیشه با خودرو های پر ابشن مقایسه کرد چون در تمامی موارد در ساندرو وجود ندارد و اونها دارن در اخر نداشته ها مقایسه و امتیاز نمیشه داد همان جک که میگویی متریال داخلش به پلاستیک کل ساندرو میارزد واقعا فضا داخلی جک و امکانات موتور شتاب اونها واقعا با یک ساندرو میارزد فقط اون اقا نوشته ساخت اول این ماشین رومانی است اخه ارم رنو دارد موندم چطوری تا امروز من نمیدانستم که ساندرو به شرکت رنو ارتباط ندارد

  21. من بسيارراضيم ازساندرونرم وعالي مدلشم خيلي قشنگه حتي ازمدل جديداشم قشنگتره نسبت به امسالهم ٢٠٦وام وي ام٣١٥خيلي ميارزه،تازه هرچي بخواي صبركني ماشين جديدبيادقيمتاش بالاتره ،ساندروبااينكه فرانسويه قيمت معقولي داره

    1. سلام نمیدانم چرا توی ایران هر نفری هر خودروی میخره میگه اون نرم خوب عالی ساندرو که همه اطلاع دارن هیچ ارتباطی با شرکت رنو فرانسه ندارد و حتی از اسمش گرفته دروغ است مربوط به شرکت داچیا رومانی و صد درصد چینی شده که هیچ حتی یک تهویه درست حسابی نداره و شبیه خودرو های 30 سال پیش مثل پراید پیکان همه چی دستی است وحتی یک سیستم تعلیق هم نداره در مقایسه با خودرو های چینی جز بدترین است انوقت چون خودشان خریدن میگن خوباست و حتی در مقایسه با پرشیا هم ده پله عقب است در مقایسه با خودرو اچ30 که میگویند چینی است هیچ مورد برتری ندارد ووقتی لیست مقایسه را کنار هم گذاشته اند 27 مورد در ساندرو وجود نداردو ناچارا یک خط تیره بکشن بعد چطور مقایسه میکنند نمیدانم بعد در اخر نوشته ابشن در خودرو ارزشی ندارد صحبت شتاب و قدرت موتور و وزن خودرو از شتاب 4 ثانیه عقب می افتد ساندرو قدرت 10 اسب کمتر است از موتور TU5 است و فیلم مقایسه شتاب را همین سایت هم گذاشته نوشته شتاب کم ساندرو باعث امنیت بالا تر است یک مورد در کل ساندرو بهتر بوده که جالب اون یک مورد هم داشبورد ساندرو از داشبورد اچ30 بزرگتر است قدرت وتهویه و فرمان تلسکوبی وحرکت صندلی و آبشن گیربکس از اور درایو OR تا اسپرت S سیستم برفی* اینقدر موارد مهم وجود دارد که نوشته بود اگه اینها را به ساندرو اضافه کنند با هزینه اش میشود یک پراید خرید حتی ایربک کامپیوتر سفری سانروف نمیشه همه را لیست کرد اونوقت به داشبورد گیر داده حداقل یک کم منطقی برخورد کنید نه اینکه اچ30 خوب است فقط با این همه موارد برتری چون اون اقا یا خانم ساندرو خریده میگوید خوب است اره خوب است برای سی سال قبل نه امروز که ناچاری برای تهویه اتوماتیک بادبزن همراه خودت ببری حتی یک کار مودو یک ضبط درست حسابی ندارد

  22. بادرود خواهشا چون ساندرو معروف به باد بزن دارید به دروغ نگویید خودروی خوبی است ما که یک مورد خوبی ندیدیم بجز تعریف دروغ یک عده دارنده من که داشتم فورختم یک کم منطقی یک نفر اگه پیدا شد یک موردی که گفتم جواب داد اون موقع است که بگوییم بهترین ماشین است 1- چرا خودرو طراحی رومانی شرکت داچیا با 16 ایراد در اتاق که توسط کارشناسان گفته شده چرا به اسم فرانسه در بین مردم بی اطلاع 2- یعنی یکی نیست یک طراحی کنه یک اتاق درست حسابی که حداقل یک کم شبیه یک سری باشه نه شاسی نه هاچبک نه سواری معلوم نیست چی همان چین که میگویید فاو نگاه کنید از ژاپنی طراحی اتاق بهتر سنوا که دیگه هیچ 3- توی اروپا خودرو براساس ابشن دسته بندی میشه این خودرو از تا امروز حتی یک تهویه اتوماتیک هم نداره که توی بازار حتی دلال های خودرو اسمشو گذاشتن باد بزن از همه مهمتر شتاب قدرت همین سایت رفرنس قرار بدهید از ااون چینی های که میگویید هم عقب تر است اچ30 چی است که این حتی به گرد اونم نمیرسه فیلم که سایت یا آپارات گذاشته 4 ثانیه عقب میماند در حالت عادی چه برسه به اینکه اون قابلیت اور درایو هم داره حتی صندلی عقب به اندازه پراید جا نداره اخه تا کی میخواهید گیر بدین به پیکان پراید ال90 ساندرو این خودرو های بی ابشن

    1. سلام واقعا بالاخره یکی اینجا حقیقت نوشت اما حتی این حدی که شما گفتین هم برای ساندرو زیاد یک نفر نیست بگه با 80 نمیشه یک پیچ معمولی دور زد و هر نفر این کار بکنه کارش به چپ کردن میکشه من که ضرر پس دادم جلوی ورودی درب بیمارستان با سرعت خیلی پایین ولی پیچ سختی چپ کردم چون گویا ساندرو نه سیستم تعلیق داره ارتفاع از زمین زیاد و مشکل فرمانی داره که هیچ کس اشاره هم نکرده توصیه میکنم حتمی یک هدرز نصب کنند دارندگان ساندرو و ال90 از حق نگزریم موتور با دوامی داره البته اگه بشه بهش بگی موتور چون خیلی خیلی ضعیف است حتی نسبت به چینی ها 10 اسب بخار کمتر است از اینها که بگوزریم فقط لازم که یک بار مسافرت بری بعد دیگه دیگه متوجه میشی خستگی رانندگی با ساندرو چی است و این مشکل اصلی ساندرو است وگر نه شتاب و قدرت موتور و فضای اتاق ووووو بقیه مشکلات ساندرو را نادیده بگیری این بی آبشنی و سیستم راحت نبوندن ساندرو نمیشه نادیده گرفت البته برای افرادی که هیچ چیز بجز ارم دروغ رنو جلوی ساندرو که تماما چین و مربوط به شرکت داچیا رومانی است مطالب مهم یک خودرو را در نظر نمیگیرند و دوست دارن کلک بخورند

  23. تنها نقطه قوت پژو . رنو موتور خوب اونهاست ساندرو هم که جز پلت فرم B از خودروی لوگان محسوب میشه از این قاعده مستثنی نیست
    از از هر لحاظ نسبت به دانگ فنگ اچ سی و اقمار اون حتی بسترن بی 30 بهتره
    معمولی ترین و اقتصادی ترین خودورهای اروپایی و کره ای از هر لحاظ ارجحیت دارن به هر خودروی چینی
    اینو یک گوشه در ذهنتون سیو کنید

    1. منم گول اروپایی بودن ساندرو خوردم دو سال پیش اتوماتش رو گرفتم
      بعد از 30 هزار کیلومتر از همه جای اتاق ماشین صدا درمیاد. ضامن در داشبورد شکسته میگن باید کل داشبورد عوض شه گیربکس زوزه میکشه. صندلی مثل نیمکت هست و توی مسافرت باعث کمردردمیشه امکانات هم که چیزی نگم بهتره. مصرف ماشین از همه همرده هاش بیشتره….
      فقط دلخوش هستم به بازار فروشش
      البته موتور عالی و بی عیبی داره ولی بجز موتور تقریبا از همه لحاظ از چینی های همرده ضعیفتره

      1. سلام شما تنها گول نخوردی من هم از بس به دروغ گفتن اچ30 خوب نیست حواله اچ30 گرفتن با یک کم پولی اضافی یک ساندرو استپ دادن باور نمیکردم ساندرو اینقدر ضعیف پر سر صدا و بدون هیچ جنبه مثبتی حتی در مقابل 206 SD قبلی ام باشد جالب اینجا بود که خود اون نفر اچ30 برداشت برای خودش و بعد یک مدت که فهمیدام ساندرو حتی برای سواری معمولی هم اشغال است به اون دلال که ساندرو اش را داد به من و حواله اچ30 من گرفت گفتم شما که گفتید ساندرو خوب پس چرا اچ30 سوار میشوی خیلی بدون تعارف گفت که اگه شما ها نباشید گول آرم رنو نخورید چطور ما میتونیم ماشین رومانی بفروشیم به اسم فرانسه همان اقا گفت که فعلا بهترین کم هزینه ترین راحت ترین خودرو امروز ایران در این قیمت بدون رغیب اچ30 است و بدترین خودرو امروز بازار ساندرو است البته من فروختم دوباره یک اچ30 خریدام واقعا راحتی اچ30 یا حتی ام وی ام315 را نمیشه با ساندرو مقایسه کرد خدا نسازه برای هر نفری که دروغ میگویند و تعریف الکی از ساندرو میکنند اما کم کم همه آدم حسابی ها دارن میفهمن که ساندرو یک لگن 30 سال پیش رومانی است حتی از نظر موتوری هم به گرد اچ30 اصلی سری اول نمیرسد اخه اچ30 هم دارن خراب میکنن

      1. عمو جان در بین خودورهای برتر سال که دیروز منتشر شد 5 تا از 10 خودور کره ای بودن کجای کاری شما
        چند سالته اخوی؟؟
        اصلا چیزی بنام کیفیت و امنیت و رضایت مشتری حالیت هست؟ کره ای ها در بسیاری از موارد بالاتر از اروپایی بودن تو بهتره بری با اسباب بازی چینیت بازی کنی البته بپا نشکنه که گریه میفتی هههه

        1. نه عمو سانی
          برو خبر آتش سوزی های مکرر کره ای ها تو آمریکا که به دادگاه کشیده رو و حتی با فراخوان هم حل نشده بود هم بخون یا هیوندا کنا الکتریکی که تو پارکینگ منفجر شده بود و سقف پارکینگ رو کنده بود
          البته میدونم که برابر بهتر از من در جریانی منتها چون تو سایت های دیگه کاربرا تخصصی تر و هستن اونجاها اسپم هستی و نمیتونی چرت و پرت بگی و سکوت احتیار میکنی به جاش میای اینجا خودنمایی میکنی عمو سانی جومونگ زاده اصل سئولی😅😅😅

    2. سلام به همه خودرو دوستان واقعی گفتم واقعی و کسانی که با در نظر گرفتن حقیقت و نه سود شخصی نظرات مثبت میدهند می گویم اخه کجا!!!! داچیا رومانی به فرانسه مربوط است اخه با آرم رنو که یک خودرو نمیشه رنو اخه چه نکته مثبتی در این خودرو وجود داره سیستم تعلیق داره آبشن داره موتور رنو داره حداقل موتور تکنولوژی روز داره اگه یک نکته مثبت گفتم یک نکته خوب البته واقعی نه اینکه بگوییم موتور رنو فرانسه اش خوب است بعد در واقعیت موتور 90 اسب بخار 30 سال پیش رومانی بگوییم خوب ولی در واقعیت موتور سی سال پیش رومانی چی خوب داره با آرم رنو موتور شد خوب همان چین که شما میگویی موتو که روی بایک سنوا نصب کرده قویترین موتور چهار سیلندر دنیا لغب گرفته گذشت دیگه موتور فیتیلهای سی سال پیش بس دیگه دروغ گویی همه جا را از دروغ پر کردی با اسامی مختلف

    3. به عنوان کسی که هم ساندرو دارم و هم بی۳۰ حرفهای شما را تکذیب می کنم. کره ای نداشتم و ادای آدم هایی که داشتن رو در نمیارم اما بسترن بی ۳۰ ده سر و گردن بهتر از ساندرو است

  24. سلام عادت دارید که مطالب واژگون بیان کنید اخه موتور ساندرو مربوط به 30 سال پیش است و شرکت رومانی داچیا تولید کرده چون اجازه تولید نداشته از لیبل رنو استفاده کرده اتفاقا موتور ضعیف و اشغال که رومانی تولید کرده با 90 اسب چی خوب است تا موقع که نخواهیم قبول کنیم که به علت داشتن این خودرو نباید برعکس تعریف تمجید کنیم و واقعیت ننویسیم همین هست که امروز ساندرو خودرو خوب بحساب میاید توی همین سایت که نظر میدهید استناد کنید میبینید از تمام خودرو های چینی هم موتور ضعیف تر ی دارد اخه چی بهت میدن اشتباه تبلیغ میکنی مطمعن باش همه از اتاق گرفته تا موتور بعد از خرید یک مسافرت کوتاه متنفر میشوند اگه حتی قبل پراید داشته باشند کره کجا رومانی کجا نکنه فقط به خاطر آرم رنو این خوب است که آرم زدهاند که امسال شما را کلک بزند

      1. سلام نمیخواستم جواب این جور افراد بدهم اما اگه فهم داری ادرس میل را چک کن میفهمی اگه تو راست میگویی که تمام حرفهای که میزنن ل ع ن ت بر کسانی که دروغ نوشتن البته اینجا نمیشه حرف بد نوشت و گر نه تمام اون جملات و حرف بد اگه اونی که تو میگویی من باشم حیف نمیشه اینجا حرف درست حسابی بار کنم البته برای تو که فرقی هم نداره اگه دست به این جور حرفها دروغ در رابطه با خودرو میزنی حرف بدی هم بهت بزنن چون هستی بر نمیخوره بهت این هم بدان مونث حداقل مثل بعضی ها اسم مزکر ندارند بعد از یک ح کمتر باشند حیف چون حرف بد بنویسم پخش نمیشه

  25. ههه
    من عشقم چین و چینیه نه پژو نه رنو نه کیا نه هیوندا در مقابل لیوان 820 عددی نیستن
    mvm ایکس 22 این بز وحشی هم برای خودش از همه سره
    رنو صندلیش نیمکته
    کیا هم که آتش میگیره
    هیوندا هم دنده اش خوب جا نمیره
    فقط چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا