اخباراخبار داخلیاسلایدربررسی

رنو کپچر 100 میلیونی،ستاره بعدی بازار ؟ + شرایط پش فروش

ایران خودرو سر انجام و پس از گمانه زنی های فراوان قیمت رسمی رنو کپچر را اعلام کرد، کراس اور شهری با موتور 1.2 لیتری توربو که یارای تولید 120 اسب بخار را در صورت تامین بنزین مناسب دارد و می تواند ظرف مدت 11.1 ثانیه به تندی یکصد کیلومتر بر ساعت دست یابد، توسط ایران خودرویی ها با برچسب قیمتی نزدیک به 100 میلیون تومان عرضه خواهد شد.به نظر می رسد که با توجه به اقبال عمومی نسبت به خودروهای نیمه شاسی بلند و کراس اور، برند مطرح رنو، رنگ بندی جذاب و طراحی مدرن این خودرو، استقبال بازار از این مدل قطعی باشد اما باید منتظر ماند و دید که آیا در بلند مدت این کراس اور کوچک شهری می تواند یک خودرو رضایت بخش 100 میلیونی قلمداد شود یا در مقابل SUV های کلاسیک و بادوامی که قابلیت استفاده برون شهری را هم دارند ،به گزینه ای غیر کاربردی و گران قیمت بدل می شود.

کپچر-3

شرایط پیش فروش رنو کپچر

به نقل از ایکو پرس به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، گروه صنعتي ايران خودرو محصول جدید رنو كپچر را از 12خرداد به‌صورت فروش فوري تا تكميل ظرفيت، به‌صورت پيش فروش عرضه مي‌كند.

قيمت رنو كپچر يك ميليارد و 50 ميليون ريال اعلام شده كه به مناسبت نيمه شعبان براي 120 دستگاه فروش فوري اين محصول به قيمت 989 ميليون ريال تعيين شده است.

موعد تحويل در فروش فوري 45 روز است و با توجه به محدوديت سقف خريد در شبكه شاپرك تا مبلغ ۵٠٠ ميليون ريال، از مشتريان خواسته شده براي پرداخت كل وجه در روز ثبت‌نام، از دو كارت بانكي استفاده كنند؛ به‌طوري‌كه ابتدا در ثبت‌نام 500 ميليون ريال پرداخت و سپس 489 ميليون ريال مابه‌التفاوت قيمت خودرو را از سايت فروش اينترنتي، دستگاه‌هاي كارتخوان يا از طريق موبايل پرداخت كنند.

در شرايط پیش‌فروش عادي، مبلغ مابه‌التفاوت، در زمان صدور دعوت‌نامه براساس قیمت مصوب شركت در موعد تحويل و پس از محاسبه سود مشاركت و هزينه‌هاي قانوني به مشتريان اطلاع داده مي‌شود. اين خودروها از بیمه شخص ثالث برابر آخرين سقف قانوني ابلاغ شده در زمان تحويل برخوردار خواهند بود.

 

تست رانندگی این خودرو را که توسط نشریات خارجی انجام شده است می توانید از لینک زیر مشاهده فرمایید.

رنو کپچر،مشخصات فنی و آزمایش رانندگی+گالری

رنو کپچر،مشخصات فنی و آزمایش رانندگی+گالری

آغاز پیش‌فروش رنو کپچر تا چند روز آینده از سوی ایران‌خودرو

ایران‌خودرو تا چند روز آینده محصول جدید خود را پیش‌فروش خواهد کرد که به بررسی مختصری از این خودرو جدید خواهیم پرداخت .

به اطلاع کلیه متقاضیان محترم می رساند،در پي تقاضاي روزافزون مشتريان براي استفاده از خودرويي با ويژگي ھاي تركیبي جمع و جور بودن خودروھاي بدون صندوق و داشتن ظاھر پر ابھت و جذاب خودروھاي شاسي بلند، شركت ايران خودرو اقدام به ارائه محصولي جديد از گروه خودروسازي رنو نموده است.

پس از سالھا فعالیت مستمر با شركت رنو و پس از عرضه خودروھاي با كیفیت رنو تندر و تندر پیكاپ ( وانت تندر ) اين بار يك خودروي مدرن و به روز ديگر از محصولات شركت رنو در معرض استفاده مشتريان محترم شركت ايران خودرو قرار گرفته است. در ادامه برخي از مھمترين ويژگي ھا و مشخصات اين محصول جدید خدمت شما متقاضیان محترم ارائه مي شود. امید است تا ھمچون ھمیشه با ھمكاري شما بزرگواران بتوانیم پاسخگوي نیاز مشتريان محترم ايران خودرو باشیم.

شاسی بلند جمع و جور شهری رنو به نام كپچر بسيار زيبا و جذاب است. ظاهر پرغرور و جدي اين خودرو با اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو بر زیبایی کپچر افزوده است. طیف وسیعی از امکانات برای این خودرو به صورت استاندارد تعريف شده است تا راحتي بيشتري براي سرنشينان خود فراهم كند و حس لوكس بودن و لذت رانندگي را منتقل نمايد. اين خودرو جاداري يك خودروي شاسي بلند و چابكي يك خودروي كوچك سواري را در هم آميخته و بعنوان يك خودروي نو با طراحي متفاوت، سبك زندگي نويني را به شما خواهد بخشيد.

مزاياي خودروي كپچر : 

  1. طراحي اسپرت بيروني
  2. برند اروپايي
  3. برخورداري از موتور قدرتمند با تكنولوژي توربوشارژ
  4. برخورداري از گيربكس دو كلاچه

آشنایی با خودروي کپچر

خودروي كپچر در دسته بندي خودروھا از منظر ابعادي يك خودروي شاسی بلند جمع و جور شھری يا به اصطلاح كراس اوور به حساب مي آيد. در واقع اين خودرو جاداري يك خودروي شاسي بلند و چابكي يك خودروي كوچك سواري را در ھم آمیخته و داراي ظاھري بسیار زيبا و جذاب است كه اختلاف رنگ بدنه با سقف خودرو نیز بر زیبایی ظاھري اين خودرو افزوده است.

عمده مزيت و برتري اين خودرو در قیاس با ساير خودروھاي رقیب برخورداري از موتور بسیار قدرتمند و پرتوان توربوشارژ ھمراه با مصرف بسیار پايین سوخت است كه با ھمراھي يك گیربكس دوكلاچه اتوماتیك سواري بسیار نرم و لذت بخشي را براي سرنشین فراھم خواھد كرد. در اين خودرو طیف وسیعی از امکانات به صورت استاندارد تعريف شده است تا راحتي بیشتري براي سرنشینان خود فراھم كند و حس لوكس بودن و لذت رانندگي را منتقل نمايد.

برخی از افتخارات این خودرو :

داراي 5 ستاره ايمني از EuroNCAP

فروش 255.000 دستگاه در مدت 20 ماه در اروپا

سومین SUV سال 2014 در اروپا

اولین SUV سال 2015 در فرانسه

بھترين خودرو در نمايشگاه 2013 در سئول

فروش 1000 دستگاه در کشور كره در مدت 7 دقیقه

خودرو سال 2014 در كره

خودروی پر فروش برند رنو در سال 2014

کپچر-3

برخی از ویژگی هاي این خودرو :

خودرويي كاربردي ھمراه با نوآوري، زيبا و برازنده

جمع و جور و يك كراس اور غیرتھاجمي

يك خودروي مدرن، بروز، شیك و باھوش

خودروي امن طبق استاندارھاي روز اروپا v خودرويي جادار ،شیك و جذاب

تولید رنو در سايت والادولید اسپانیا

کپچر-2
آشنایی با موتور این خودرو :

موتورH٥FT يكي از جديد ترين و مدرن ترين موتورھاي رنو مي باشد كه داراي 4 سیلندر و ١٦ سوپاپ بوده و با داشتن توربو شارژ توانسته با حجم موتور ١٢٠٠ سي سي توان ١٢٠ اسب بخار را فراھم آورد. توربوشارژ اين خودرو در محدوده دور موتور 2000 دور در دقیقه وارد مدار شده و حداكثر خروجي توان موتور از اين دور قابل دسترسي است. لازم به ذكر است كه دور موتور 2000 معمولاً از دنده ١ به بعد در دسترس قرار مي گیرد و اين بدين معني است كه حداكثر توان موتور را به محض خروج از دنده يك و در دنده دو خواھیم داشت و در نتیجه خودرو بسیار سريع شتاب گرفته و در صورت نیاز به حركت پرشتاب مي تواند بسیار لذت بخش باشد و به سرعت به نیاز راننده پاسخ دھد.

کپچر-4

ضمن اينكه 90% قدرت موتور در دنده يك و دور موتور 1500 قابل دسترسي خواھد بود بنابراين در شتاب گیري و حركت اولیه خودرو بسیار چابك خواھد بود. اين امر بدلیل استفاده از تكنولوژي VVT در اين موتور است.

در طراحي موتور اين خودرو رنو از اصول طراحي موتور خودروھاي فرمول يك خود بھره برده است و از آلومینیوم براي ساخت آن استفاده شده است و ھمانطور كه مستحضريد رنو ھمه ساله در بین خودروھاي مسابقات بین المللي فرمول يك جزو برترين ھا بوده است.

رنگ های قابل عرضه توسط ایران خودرو :

کپچر-5

آشنایی با گیربکس این خودرو :

گیربكس اين خودرو از مدل EDC است كه يكي از بروزترين گیربكس ھاي اتوماتیك دو كلاچه مي باشد .اين گیربكس از نوع ٦ سرعته بوده و دنده ھاي زوج بر روي يك كلاچ و دنده ھاي فرد بر روي كلاچ ديگر قرار دارند. اين تكنولوژي باعث مي شود كه تعويض دنده ھا در اين خودرو بسیار به نرمي و رواني صورت گیرد و ھیچگونه احساس وقفه و تأخیري در تعويض دنده احساس نشود.
جدول مشخصات فنی کپچر :
کپچر-6 کپچر-7
شرایط فروش رنو کپچر تا چند روز آینده  منتشر خواهد شد .

 

 

101 دیدگاه

  1. با وجود این کراس آور تمام کسانیکه چانگان c35 و برلیانس v5 و جیلی x7 خریدن از بازار حذف میشن…

    1. کلا با ورور این ماشین ها و اگر تحریم ها بردلشته بشه که قطعا هم برداشته خواهد شد تا 3 یا 4 اسال اینده کلیه خریدار های ماشین های چینی ضرر های قابل توجهی رو خواهند دید و ورود ماشین های چینی هم به شدت به ایران کاهش پیدا میکنه
      یک ماشین اروپای کراس اور با این قیمت واقعا عالی هست
      اگر هم که واقعا قیمت تمام شده این مدل رنو 100 باشه به محض ورود به بازار خیلی از رقبا و به خصوص چینی ها رو به شدت تحت تاثیر قرار میده

      1. این هم یک مقدار از افتخارات این ماشین رنو هست :

        برخی از افتخارات این خودرو:

        دارای 5 ستاره ایمنی از EuroNCAP

        فروش ٢55.٠٠٠ دستگاه در مدت ٢٠ ماه در اروپا

        سومین SUV سال ٢٠١4 در اروپا

        اولین SUV سال ٢٠١5 در فرانسه

        بھترین خودرو در نمایشگاه ٢٠١٣ در سئول

        فروش ١.٠٠٠ دستگاه در کره در مدت ٧ دقیقه

        خودرو سال ٢٠١4 در کره

        خودرو پر فروش برند رنو در سال 2014

        این دیگه خیلی زور داره بعضی ها میان این ماشین درجه یک اروپایی رو با این ماشین های درجه 10 به درد نخور چینی مقایسه میکنند که تو خور چین هم خریدار نداره

        با این قیمت فقط ارم جلوش میارزه به کل این اسباب بازی های چینی

  2. موتور 1.2 لیتری توربو شارژ با 120 اسب بخار و صفر تا صد 10.9 ثانیه. موتورش که قدرت کافی نداره. شتابشم که چنگی به دل نمیزنه. بنزین ایران هم که مناسبش نیست. جک s5 با وجود دنده دستی و 30 میلیون اختلاف قیمت خیلی از این ارزنده تره. ولی قطعا با اومدنش بازار برلیانس V5 و چانگان cs35 بدجوری کساد میشه و سایپا باید توی قیمت گذاری اونا یه تجدید نظر کلی بکنه.

  3. اصلا ربطي به ساير ماشينها نداره.چون ثبت نام اين ماشين 100 ميليون هست.ولي ثبت نام اس 5 الان ميشه 75 و چانگان ميشه 88 كه تفوت زيادي با رنو كپچر داره. ولي رنو ماشين كم خرجي نيست. قطعات گران و كمياب و ابعاد كوچكتري هم داره. نظر شخصيم اينه كه فقط نماي جلوي خوبي داره.نماي عقب و داخل كابين اصلا شكيل نيست . ترمز عقب را كاسه اي زده. احتمالا سري اول جولان دلالان ميشه ولي بعدا افت ميكنه.بهر حال مزيتي نسبت به چيني ها قابل تصور نيست .

    1. آقای علی شاید با توجه به اختلاف 25میلیونی با جک اس5 و تفاوت در ابعاد بسیاری از خریداران جک نتونند برای خرید این ماشین اقدام کنند ولی با توجه به برتری بی چون و چرای عملکرد فنی کپچر نسبت به چانگان سی اس35 و ابعاد نزدیک به هم و اختلاف قیمت کم قطعا بازار چانگان را تحت تاثیر قرار خواهد داد مگر اینکه سایپا در قیمت چانگان یه تجدید نظر اساسی بکنه.

    2. موافقم که توی بازار فروش چانگان و برلیانس تاثیر قابل ملاحظه ای میگذاره ولی باید توجه کرد که قیمت 105 میلیون ارایه شده برای حالت فول آپشن ماشین نیست چیزی که اینجا از ایرانجیب نقل قول شده توی سایت ایران خودرو بعضی هاش نیست مثل سنسور نور و باران و کروز کنترل. و یک نکته دیگه هم اینکه برای استفاده خانوادگی ( و نه لزوماً برون شهری) به دلیل کوچک بودن ماشین برای بخشی از خانواده های ایرانی مناسب نیست ولی میتونه برای خانواده های کم جمعیت خودروی ایده آلی باشه. در مورد رقابت با چینی ها باید دقت کرد که چینی ها هوشمندی خاص خودشونو دارند و به این راحتی از ایران و کشورهای دیگه ای که برای خودشون بازاری کسب کردند خارج نمیشن. درسته که با کاهش فروش مواجه میشن ولی مطمئناً با استفاده از ابزارهایی مثل دامپینگ و اضافه کردن آپشنهای روز حضورشون توی بازار ایران رو حفظ میکنند. در کل حضور چینی ها میتونه به رقابت بیشتر در بازار خودروی ایران کمک کنه

  4. من نمیدونم مقایسه این ماشین با چینی ها اصلا چی معنی میده.یا چشممون را بستیم یا خودمون را به ندانستن میزنیم.اخه رنو چه ربطی به جک و جیلی و.. داره.بنز b classهم 200 تومنه تقریبا،کوچیکه.موتورش هم حجم کمتری از جک وامثال هم داره.گرونتر هم هست.قطعات هم گرونتره.نتیجه میگیریم ماشین جینی از بنز وهر جی برند مطرحه بهتره.عجب

    1. اینای که ماشین چینی دارن برای اینکه اشتباه خودشون رو توجیه کنن مجبورن اینطور موضع گیری های انجام بدن وگرنه چشم بسته هم میشه متوجه تفاوت توربوشارژ رنو با یه شرکت چینی که در صنعت خودروسازی گمنام هست، شد،
      بقیه قطعات موتور و گیربکس و ترمز و تعلیق و……….. و کیفیت بسیار بسیار بالاتر قطعات فنی و غیر فنی رنو نسبت به این نوع اعجوبه ها که نیاز به گفتن نداره

      1. دوست من به نظر من قیمت کپچر در مقایسه با اکثر چینی ها قیمت مناسبیه ولی اگر قرار بر پشیمانی باشه فقط کسانی که چینی خریدند دچار ضرر نشدند خیلی های دیگه هم که ماشینهای دیگه با قیمتهای بالا خریدند هم دچار ضرر میشن. از جمله کسانی که سراتو مونتاژ خریدند یا یاریس، اکسنت ، لنسر 1.6 و خودروهای مشابه دیگه خریدند ( حالا درسته که اینها همه در یک کلاس نیستند ولی معمولاً توی ایران کلاس تعیین کننده نوع ماشین نیست بلکه قدرت خرید تعیین کننده در خرید ماشینه)
        به هر حال هر معامله ای ممکنه با سود یا زیان مواجه بشه. این مساله طبیعت هر خرید و فروشیه. اگه قرار بر سود کردن باشه فقط اونهایی که هیچ ماشینی نخریدند و صبر کردند و الان با احتمال حل مشکل تحریمها قصد خرید خودرو دارند ممکنه سود کرده باشند.

    2. دوست عزیز اون بنزی که شما میفرمایید برای بازار ایران برنامه ریزی نکرده بازار هدفش جای دیگریه ولی ایران خودرو برای بازار ایران باید برنامه ریزی کنه اگه این ماشین با این قیمت سالی 400 الی 500 دستگاه بفروشه که با این مشخصات و قیمت بعید میدانم بیشتر هم بشه هم برای خریدار هم فروشنده فاجعه هست.

      1. من فکر میکنم کپچر فروش بدی توی ایران نخواهد داشت. برند رنو و پژو توی ایران محبوبند همین الان میشه پیش بینی کرد که توی روز اول فروش خیلی ها بدون اطلاع کامل از مشخصات خودرو اقدام به خرید این ماشین کنند. بخش قابل توجهی از بازار خودروهایی مثل چانگان، برلیانس ، اکسنت، ریو، سراتو مونتاژ و حتی خودروهای با رده های قیمتی پایینتر مثل جک اس 5 جذب بازار کپچر خواهد شد. بعید میدونم کپچر دچار وضعیت کیزاشی و 407 بشه.

  5. دوستان از اینجهت مقایسه کردن که همگی ظاهرا suv هستن.به نظر نمیاد مقایسه c class با suv که شما منظورتونه کار درسی باشه.

  6. هر ماشینی نقاط قوت وضعف خودش راداره . اینکه از چانگان میگویند بنظرم اگر نبود ندانم کاری سایپا و مشکل گواهی اسقاط برای این ماشین .و تبلیغی حتی به اندازه رنو کپچر در چند نشریه برایش میکرد الان بازار جوردیگر بود ضمنا با برطرف شدن مشکل پلاک و بیشتر شدن آن در بازار و آشناترشدن مردم با چانگان بازار و مصرف کننده کیفیت را خواهند شناخت . برند و نام تا جایی کاربرد دارد. یادمان باشد بسیاری از برندهای حاضر تا 3 سال پیش کاملا ناشناخته بودند . در ضمن قیمت 105 تومانی برای رنو کپچر هم کم نیست .

    1. دوست عزيز چانگان توسط كارشناس همين سايت تست شده و به تنبلي ماشين و سر و صداي موتور در آن تست اشاره شده.

    2. من نمیگم چانگان ماشین بدیه. ولی بحث برند بحث مهمیه. من خودم ترجیح میدم به جای اعتماد به برند تحقیق کنم ببینم کدام ماشین واقعاً وضعیت بهتری داره ولی خیلی ها به جای تحقیق در مورد کیفیت یک ماشین میان به برند اعتماد میکنند برند شدن هم کار ساده ای نیست. چانگان حتی اگه کیفیت رنو هم داشته باشه برای اینکه بخواد هم رده با رنو قرار بگیره باید یک راه طولانی برای کسب اعتماد طی کنه. برند رنو توی ایران باید قبول کنیم که محبوبیت قابل قبولی داره و اصلاً قابل مقایسه با چانگان نیست. چانگان اگه میخواد توی بازار ایران با رنو کپچر رقابت کنه راهی نداره جز اینکه دامپینگ کنه تا قیمت متعادلی پیدا کنه. در حال حاضر قیمت چانگان نسبت به بازار چین بالاست و جا برای کاهش قیمت داره. فکر کنم اگر به جای واردات، به صورت مونتاژ باشه با کاهش تعرفه میشه قیمت پایینتری داشته باشه و بتونه رقابت کنه

      1. موضوع برند در صنعت خودرو با برند در صنایع پوشاک ,ساعت ,عطر و ادکلن ,عینک و…بسیار متفاوته در صنایعی که نام بردم برند میتونه تا دهها برابر قیمت را افزایش بدهد.مثلا یک ساعت با برند شناخته شده مانند امگا,فورتیس و… نسبت به ساعتی با همون کیفیت ولی ناشناخته بسیار اختلاف قیمت دارند.ولی ماشینهای تولید انبوه با برندهای بسیار معتبر حتی زیر 10درصد قیمت بالاتری صرفا بخاطر برند با ماشینهای ناشناخته دارند و اگر اختلافی باشه بخاطر تفاوت کاملا آشکار در کیفیت و عملکرد فنی بالاتراونهاست و برند بیشتر به فروش بیشترکمک میکند .
        اگر بحث اختلاف ارزش برند در قیمت ماشین تاثیرگزار بود میبایستی رنو کپچر فقط بخاطر برند حداقل قیمتش 2برابر سی اس 35 میبود .در حالی که کپچر نهایتا 20درصد قیمت بالاتری داره که اونهم اگر اختلاف کیفیت و عملکرد را در نظر میگرفتیم باز هم دست کم باید 50درصد گرونتر میبود.زیاد نمیخوام موارد منفی سی اس 35 را مطرح کنم به همین خاطر خود شما یه نگاه به اختلاف شتاب,وضعیت ایمنی,و اختلاف کیفیت این 2بندازید اونوقت مشخص میشه که ماشینهای چینی نه تنها ارزون نیستند حتی با توجه به کیفیت و عملکرد و دوام در ایران بسیار هم گران فروخته میشن.اگر کیفیت و عملکرد سی اس 35 دقیقا مانند کپچر بود و اونوقت 30 میلیون اختلاف قیمت میداشتند میشد گفت خرید ماشین چینی بدلیل قیمت کمتر به صرفه است .
        موضوع آخر اینه که در تجارت برند مانند یک گواهینامه عمل میکنه و باعث سهولت در انتخاب میشه چرا که ما ابزارهای لازم و زمان لازم برای اینکه تمام ماشینهای مورد نظرمون را آزمایش کنیم را نداریم بنابراین اعتماد به برند که دهها سال برای ایجادش زحمت کشیده شده یک را ه کاملا منطقی و مطمئن هست.

  7. به نظر من خیلی گرانه و ماشین با این مشخصات فنی حداکثر 30% از L90 گرانتر باشه
    ضمنا موتور توربو برای بقیه بد بود حالا چه شده یهویی خوب شد!!!!!

    1. کی همچین حرفی زده؟ تقریبا 50 درصد ماشینایی که توی چین فروخته میشن چینی هستن. توی بخش ماشینای سنگین، suv ها، mpv ها و … برتری فروش مطلقا با برند های چینیه.

  8. رنو کیچر اگه دو دیفرانسیل بود و موتور قوی تری داشت استقبال به مراتب بهتری ازش میشد،ایران خودرو دیده کسی محصولاتش رو نمیخره،فکر عرضه محصول جدید افتاده،فکر نکنم استقبال بشه،جالب اینجاست که تو سایت خود ایران خودرو تو قسمت گالریش از نمای داخل خودرو اصلا هیچ تصویری نیست،با قیمت 120 تومن نمیرزه،گر چه که تو مملکت ما اگه اسم یک ماشین دو دیفرانسیل جدید بیاد قیمتش نجومی میشه..

    1. قیمتش 105 میلیونه . البته ظاهراً مدل کم آپشنش توسط ایران خودرو وارد میشه. موتورش هم با توجه به 120 اسب بخار و وزن نسبتاً کمی که داره بد نیست ولی به هر حال یک خودروی چابک محسوب نمیشه

  9. به نظرم قیمتش نسبت به بازار این روزا خوبه.
    قشنگه و کیفیتشم که عالیه . فک کنم این ماشین و کراس اورهای جدید سانگ یانگ و ام جی بازارو یه تکونی بدن

  10. ابعاد ماشين خيلي كوچيكه (كوچكتر از X60) و 100 تومن نمي ارزه . اين خودرو اگر عادلانه قيمت گذاري بشه بيشتر از 70 تومن نمي ارزه. موتورشم كه ضعيفه.

  11. ببخشید خبرتون اشتباه بود چون قیمت این ماشین ۱۰۵ در مرحله اول فروش که بعدش قرار با قیمت بالاتر بفروشن ضمنا با موتور ۱۲۰۰ بد تعمیری معروف رنو خرج بالا دم به دقیقه رنو قهر میکنه ودیگه قطعه هاش گیر نمیاد خیلی کوچیکه تو نمایشگاه دیدم ازش کنارش که وای میستی انگار کنار سواری هستی فقط ظاهر خوبی داره ضمنا دوست عزیز که جو میدی اولا این ماشین از چانگان ۲۵ میلیون گرونتر ضمنا چانگان از این ماشین ارتفاعش ۱۰ سانت بیشتر وچانگان ۱۲۵ اسب بخار اگه به قول خودتون چانگان تنبل این ماشین که حداکثر ۱۲۰ اسب با توربو از چانگان تنبل تر ترمزش کاسه ای هست ۲ ایربگ داره چانگان ۴ تا دو مدل ترمز داره چانگان ۳ تا خیلی چیزا نداره فقط بیخود گرونه هر چی مارک رنو روس باشه باید خرید چرا تو رنج ۱۰۵ تا ۱۱۰ خوبه

    1. رنو کپچر 4 ایربگ داره و ترمز عقب هم دیسکی هست اینجا ایران جیب اشتباه زده البته برخی از آپشنهایی هم که ایران جیب زده توی ایران خودرو ذکر نشده و ظاهراً حذف شده. اختلاف قیمت این با چانگان هم فکر کنم کمتر از 25 میلیون باشه

      1. البته امروز دوباره ترمز های عقب رو کردند کاسه ای !! هر روز یک چیزی از مشخصاتش عوض میشه

  12. ميني كراس اور با قيمت بالا كه قعطا ايرانخودرو مدل فول اپشن انرا عرضه نخواهد كرد و به نظر مياد فضاي عقب كابين يه مقدار از فضاي عقب ٢٠٦ بزرگتر است ، و به نظر مياد به خاطر قيمت بالاش استقبال چنداني ازش نخواهد شد و به سرنوشت تويوتا ياريس و كرولا دچار خواهد شد چون اين ماشينها براي اقشار متوسطه طراحي و ساخته شده ولي در ايران با قيمتي كه عرضه ميشه خودروي لوكس حساب ميشه ، رنو كپچر هم توي اورپا براي اقشار متوسطه و قيمت مناسب ، و تو ايران كه مياد ، ١٠٥ ميليون عرضه ميشه ،،،ايا قشر متوسط در ايران ميتونن اين خودرو را تهيه كنن قعطا خير ،،

  13. قیمت ها در ایران واقعی نیست لطفا به تحریم خودرو ادامه بدید و نخرید من از چند نمایشگاه دار پرسیدم گفتند:اصلا مشتری نداریم مسئولان گران مایه ویران خودرو و سایه بان کرمان خودرو و سایر چینی مونتاژ کاران هم به این جو بی مشتری اذعان میکنند زیبایی این خودرو صحیح کارایی توربو شارژر ساخت یکی از معتبرترین خودروسازان جهان صحیح اما یک کراس آور کوچک ارزان قیمت به این قیمت ها ارزش خرید نداره همانطور که جک s5 و چانگان و ..با این قیمت ها ارزش خرید ندارند کمی صبر کنید تا دلالان به دام بیوفتند

  14. اینجوری که ایران خودرو اعلام کرده قیمتش 105 میلونه. اما سری اول رو که 120 دستگاه هستند به قیمت 98 میلیون و 900 هزار تومن میفروشه. فروشش از روز سه شنبه 12 خرداد ساعت 10 صبح شروع میشه. کاملا واضحه که با این شرایط توی کمتر از 5 دقیقه تمامش فروش میره و احتمالا همش نصیب برادران دلال میشه. اونا هم احتمالا بین 10 تا 15 میلیون سودشو می برن. نوش جونشون!
    http://asrekhodro.com/News/61428/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B1%D9%86%D9%88-%DA%A9%D9%BE%DA%86%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88

  15. خیلیم خوب بازار ماشین چینیارو بدجور خراب میکنه! البته ماشین چینی همینجوریش افت قیمت زیادی داره حالا بدترم میشه!

  16. ترو خدا 100 میلیون بدی یه ماشین 120 اسب بخاری بخری که البته با بنزین ایران عمرا بتوه همچین قدرتی تولید کنه

  17. اقا سپهر گل بنده از خود شما میپرسم بنده به یاد دارم که شما جایی فرمودید توربو با بنزین روغن ایران سازگاری خوبی نداره وحتی بی ام دبلیو های توربو تو ایران اسیب میبینن حالا ماشینی که از دور ۲۰۰۰ توربوش فعاله یعنی در حقیقت توربوش مدام فعال با حجم ۱۲۰۰ سی سی به نظر شما تو ایران دووم میاره ؟خواهشا راهنمایی بفرمایید ،ضمنا با بد تعمیری که همه از رنوسراغ دارن وهزینه های بالا

    1. سلام ودرود، رنو تکنولوژی خیلی پیشرفته ای رو در طراحی این موتورها استفاه کرده که از جمله جالب ترین هاش میشه به رینگ های پیستون کم اصطکاک،توربو دو بخشی، سیستم روغن کاری با روغن ویسکوزیته پایین (در جهت کاهش اصطکاک) و …اشاره کرد اما در مجموع با توجه به شرایط ایران بنده هم با شما هم عقیده هستم که ریسک خرید این ماشین حتی از جک S5 هم بیشتر هست و فکر نمیکنم ایران خودرو هیچ گونه تست و بررسی و آزمایش رو با بنزین و شرایط ایران انجام داده باشه

  18. رنو گیچر هم به سرنوشت پژو 407،سیتروئن c5 و سوزوکی کیزاشی دچار میشه،البته اونها که ماشینهای به مراتب پر قدرت تری بودند و به خاطر سیاستهای نادرست گوشه نشین شدند ،این فسقلی که دیگه جای خود داره…

    1. 407 یا نیو سی 5 یا کیزاشی بهترین اتومبیلها در کلاس خودشون هستند و کسانی که براشون کیفیت و لذت سواری ماشین مهمه نه چیز دیگه این ماشینها را دارند و بدون هیچ مشکلی از بابت نبود قطعات دارن استفاده میکنند و اینکه مثل بعضی ماشینهای دیگه که فقط به خاطر اینکه روزی بشه راحت به فروش برسه خیابانها پر شده ازشون ، ملاک انتخاب برای دارندگانشان نبوده . پس لطفا هرجا که می خواهید نظرات خودتون رو که مبنای فنی نداره و فقط مثل یه بازاری و دلال به خودرو نگاه میکنید از این خودروها مثال نزنید لطفا ….

  19. این مدل خودروها زیاد تو ایران میاد و به سرنوشته کزاشی و 407 C5 دچار میشه .فقط دلال سود شو میبره .
    اما اگه قیمت پایین بود ازش استقباله خوبی میشد.

  20. ممنون اقا سپهر منظور منم دقیقا این هست که جک توربو باز سیستمش ساده تره رنو با این پیشرفته بودن وهزینه بالا وکمبود همیشی قطعات احتمالا اذیت کنه من موافقم که ذاتا ماشین خوب وبا کیفیتی هست اما نه برای ایران واونم با این قیمت واین سایز

    1. یکی از نکات جالب اینکه موتور 2.0 لیتری برای تولید 170 اسب، کمتر تحت فشار قرار میگیره تا موتور 1.2 لیتری برای تولید 120 اسب بخار، از طرف دیگه برای رانندگی نرمال با جک نیازی به فشار اوردن به موتور و استخراج تمام قدرت وجود ندارد اما در مقابل استفاده از تمام توان 100 – 120 اسب بخار کپچر الزامی به نظر می رسه و این مسئله باعث تشدید فشاری روی موتور میشه

  21. ولی اقا سپهر خدایی چانگانم ماشین خوبیه من باور کنید چانگان ندارم وماشینم جک ولی چند بار پشت چانگان نشستم حرف نداشت بازم ممنون از راهنماییتون

  22. الان موضوع راجع به رنو کپچر هست نه جک و جیلی و چانگان و اقمار چینی ها جالب اینجاست اگه من این کامنت میدادم یا سپهر پاک میکردند یا با خیل عظیم چینی بازان گران مایه طرف میشدن درسته کپچر مانند اکثر فرانسوی ها بدلیل مهندسی مکانیک پیچیده و غیر ضروری (مانند سیتروئن ds و رنو اسکالا و توینگو و مگان و سافران) دارای فرسایش استهلاک بالا و طراحی مکعبی هست در ستون ها و پنجرها اما قابل قیاس با هیچ یک از چینی ها نیست و در کلاس خودروهای اروپایی قرار میگیرد تنها مشکل این خودرو قیمت گزاف و غیر منطقی و سیستم پرخوران توربو با تنفس توربوشارژر است که البته مشخص نیست از کدام دسته از توربوها دراین خودرو استفاده شده و جناب سپهر باید پایخگو باشد همانطور که میدانیم:
    این سیستم توربو هست و نه سومر شارژر که اگه سوپر شارژر بود کارایی و استهلاک کمتری داشت بنده مطالعاتی در این زمینه انجام دادم صرفا بدلیل علایقه شخصی و چند دوره آموزش مکانیک یک و دو در سازمان فنی و حرفه ای اما مطمئنا این سیستم ها قبل از ورود به ایران تست شده اند متخصصان زیادی در ویران خودرو وجوددارند و نیز سایه بان اما متاسفانه سیاست تولید و مونتاژ خودرو را عده ای دیگر تصمیم گیری و ابلاغ میکنند هستند افراد دلسوز و آگاهی که از تولید خودروهای نیم قرن پیش شاکی هیتند اما کو گوش شنوا چون سود عده ای در این امر بنا شده است

  23. اگه رنو میدونست یه روزی قراره محصولاتش با چانگان و جک مقایسه بشن هیچ موقع به فکر تولید ماشین نمی افتاد :دی

    1. بنظر بنده اینقدر تعصب و یا اونطرف بدبینی محض خوب نیست.
      هر کدوم از این محصولات معایب و مزایای خودشون رو دارن.
      هر کس میتونه نسبت به بودجه ای و انتظاراتی که داره خوب و بد هر محصول رو در نظر بگیره و دست به انتخاب بزنه.

  24. این قیمت ته بی انصافیه!!
    قیمت این ماشین با پلاک منطقه آزاد با اپشن های بیشتر 50 تومنه!! تازه بعد از سود دلال ها
    اونوقت ایرانخودرو زده 99 تومن دقیقا دو برابر
    هیچ کس هم نیست نظارت کنه ….
    چرا آخه؟!
    تا کی باید ما تاوان این شرکت های به اصطلاح خودرو ساز رو بدیم!

  25. اقای سانمارتین اولا دلیل گیر دادن به شما اینه که همه جا حضور دارید که این خیلی خوبه ولی هر جایی یه نظر متفاوت با قبلی میدی وکلا روی هیچ اصولی بند نیستن نظراتون که این خیلی بده وادم فکر میکنه شما داری به صورت دلخواه وبدون هیچ اصولی نظر میدی بنده خودم مهندس مکانیک هستم وبه خوبی میدونم که سیستم توربوشارژ تو ایران جالب نیست حالا کار نداریم که منظور اصلا خراب شدن خود توربو نیست منظور خراب شدن سیستم خود موتوره والبته همه میدونن جک وچانگان به هیچ وجه در حد برند رنو با این سابقه نیستن گرچه خودروسازی چین با چنان سرعتی درحال پیشرفت که خود کارشناس های اروپایی هم اذعان دارن بازار خودرو جهان در اینده نزدیک در دست چینی هاست شما به ام وی ام ولیفان نگاه نکن برو چانگان cs95 را به عنوان نمونه نگاه کن تا متوجه حرف بنده بشی من قبول دارم کپچر ماشین فوقالعاده ای اما راستش کمبود انچنانی هم تو چانگان نسبت به کپچر ندیدم از رنگ وموتور و داخلش بگیر تا نکات فنی اما یادمون نره رنو اولا بدتعمیرترین ماشین دنیاست وخرجشم زیاد واگه قرار باشه تو ایران مونتاژ نشه با توجه به اروپایی بودنش اولا کمبود قطعات رو شاخش یه ذره فرانسه ترش هم بکنه خط تولیدش یا وارداتس قطع میشه ومیمونه رو دست صاحباش

  26. این ماشین هم سرنوشت کیزاشی و 407 به همراه داره و قیمتش غیر واقعیه …
    به نظر من قیمتش باید 60 تا 70 باشه … بیشتر از این نمی ارزه … معمولا قیمت این ماشین تازه وارد تو بازار ایران رو مردم تعیین می کنند وگرنه مثل کیزاشی و 407 با عدم استقبال روبرو میشن …
    ولی دوستان خدایی اگه همین ماشینهای چینی تو بازار ایران ورود نمیکرد .. الان باید مردم بابت خرید یدونه پراید 50 میلیون پول پرداخت میکردن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا