اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

رونمایی از نسل جدید بی ام و سری 5 هیبریدی

توسعه دامنه خودروهای الکتریکی

بی ام و در حال گسترش دامنه خودروهای الکتریکی خود است و قرار است دو نوع موتور احتراقی جدید سری ۵ را با فناوری هیبریدی ملایم eDrive ۴۸ ولتی خود بسازد. هر دو مدل که با نام‌های ۵۳۰e و ۵۵۰e xDrive شناخته می‌شوند، در ماه نوامبر عرضه می‌شوند و اکنون در آلمان قابل سفارش هستند.

پلتفرم نسل هشتم سری ۵ با قوای محرکه هیبریدی

سدان BMW ۵۳۰e مجهز به موتور چهار سیلندر بنزینی است که با فناوری eDrive بی ام و ترکیب شده است تا ۲۹۹ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ کیلومتر برد الکتریکی خالص را تولید کند.

در مورد سدان ۵۵۰e xDrive، این خودرو دارای یک موتور شش سیلندر خطی برای تولید ۴۸۹ اسب‌بخار قدرت است و بردی تا ۹۰ کیلومتر را فقط برای حالت برق فراهم می‌کند.

eDrive واحد محرک بسیار کارآمد BMW است که از یک موتور الکتریکی یکپارچه با گیربکس هشت سرعته Steptronic Sport استفاده می‌کند. این پیشرانه هر دو خودروی پلاگین هیبریدی را قادر می‌سازد تا با استفاده از روش WLTP، به مصرف سوخت ترکیبی بین ۲۳۵ تا ۳۹۲ مایل در هر گالن معادل (۱.۰ تا ۰.۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) دست یابند.

برای بهبود تعادل و ظرفیت ذخیره سازی خودرو، باتری لیتیوم یونی ولتاژ بالا در زیر بدنه سری ۵ قرار داده شده است. این باتری دارای انرژی قابل استفاده تا ۱۹.۴ کیلووات ساعت است و می‌تواند در حدود ۳ ساعت و ۱۵ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

علاوه بر این، BMW از بازیابی تطبیقی استفاده کرده است که باتری را قادر می‌سازد که انرژی الکتریکی را در حین رانندگی بازیابی کند.

هر دو سدان جدید لیست گسترده‌ای از تجهیزات استاندارد، از جمله رینگ‌های آلیاژی سبک ۱۹ اینچی ویژه را ارائه می‌دهند. خودروهای هیبریدی همچنین دارای سیستم IconicSounds Electric BMW هستند، سیستمی که بازخورد صوتی مطابق با حرکات پدال گاز را برای بهبود تجربه رانندگی الکتریکی ارائه می‌دهد.

۵۳۰ و ۵۵۰ هیبریدی جدیدترین خودروهایی هستند که از پلتفرم نسل هشتم سری ۵ استفاده می‌کنند. علاوه بر این دو خودروی هیبریدی، i۵ تمام الکتریکی نیز وجود دارد که اوایل سال جاری معرفی شد.

این خودروساز همچنین در حال آزمایش نسخه جدیدی از M۵ است که شایعه شده از تنظیمات هیبریدی XM، با استفاده از یک توربو دوقلو V۸ و یک موتور الکتریکی، برای تولید قدرت ترکیبی ۶۴۴ اسب بخار استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا