اسلایدربررسیچینیکره ای

مقایسه فنی جک اس 5 اتوماتیک و هیوندای توسان +کلیپ درگ ریس

اگر این روزها با بودجه حدود 100 میلیون تومان قصد خرید یک کراس اوور دنده اتوماتیک و صفر کیلومتر را داشته باشید، مسلما یکی از گزینه های پیش روی شما جک اس 5 اتوماتیک خواهد بود. این خودرو از طراحی ظاهری نسبتا خوبی بهره میبرد و از نظر امکانات و تجهیزات نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. خدمات پس از فروش مناسب و رضایت بخش شرکت کرمان موتور نیز از نکات مثبت دیگر در مورد این کراس اوور چینی به حساب می آید. از آن جاییکه برخی جک اس 5 را نسخه چینی هیوندای ix35 نامیده اند، ما این دو خودرو را رو در روی هم قرار دادیم و در این نوشته قصد داریم جواب این سوال را پیدا کنیم که آیا واقعا میتوان جک اس 5 را هیوندای ix35 چینی نامید یا خیر؟

لازم به ذکر است که هیوندای توسان مورد تست مدل سال 2013 بوده و کارکردی در حدود 45 هزار کیلومتر داشت که قیمت آن در بازار حدودا 125 میلیون تومان است.

طراحی خارجی

در نمای خارجی شباهت های زیادی بین طرح این دو خودرو وجود دارد. از نمای جلو، سبک کلی طراحی این دو خودرو بسیار مشابه است، اما متفاوت بودن طرح چراغ ها و جلو پنجره کمی آن ها را از هم متمایز کرده است.

بیشترین شباهت در نمای جانبی به چشم میخورد که برخی اوقات تشخیص این دو خودرو از همدیگر را در نگاه اول غیر ممکن میسازد. طرح پنجره های کناری و درب ها یکسان بوده و تشابه بسیار زیاد طرح رینگ های 18 اینچی آلومینیومی دو خودرو نیز غیر قابل انکار است. حتی مشخصات لاستیک های هر دو نیز یکسان بوده و هر دو از تایرهای 225/55R18 بهره میبرند.

از نمای عقب نمیتوان خیلی این دو خودرو را شبیه به هم دانست، بلکه به نظر میرسد جک در طراحی عقب اس 5 بیشتر از آئودی Q5 الهام گرفته است.

میتوانید ابعاد دو خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید:

ابعاد جک اس 5 اتوماتیک هیوندای توسان (ix35)
طول (میلی متر) 4430 4410
عرض (میلی متر) 1840 1820
ارتفاع (میلی متر) 1660 1655
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2645 2640

همانطور که مشاهده میکنید، ابعاد این دو خودرو نیز یکسان است و فقط تفاوت های بسیار جزئی دیده میشود.

فضای داخلی

سبک کلی طرح کابین دو خودرو شبیه به هم است، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که آنها را متمایز کرده است، بطور مثال طرح غربیلک فرمان. در نگاه نخست، کیفیت مواد بکار رفته در کابین هر دو خودرو تقریبا یکسان به نظر میرسد، اما پس از لمس کردن داشبورد و اجزای داخلی کابین به برتری هیوندای توسان در این بخش پی خواهید برد. با این وجود، جک اس 5 از نظر کیفیت مواد بکار رفته در کابین وضعیت مطلوبی داشته و نمره قبولی را دریافت میکند. به نظر میرسد مواد به کار رفته در کابین هیوندای توسان در دراز مدت دوام بیشتری نسبت به جک اس 5 خواهد داشت.

از نکات مثبت در هر دو خودرو میتوان به کابین جادار اشاره کرد. در قسمت جلو و عقب فضای مناسبی برای سرنشینان وجود داشته و حتی افراد بلند قد نیز با مشکل کمبود فضای سر مواجه نخواهند شد.

لازم به ذکر است که عملکرد سیستم تهویه هر دو خودرو نیز خوب و رضایت بخش ارزیابی میشود.

تجربه رانندگی

در این مقایسه با دو نوع موتور و گیربکس متفاوت روبرو هستیم: از طرفی جک اس 5 با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه و از طرف دیگر هیوندای توسان با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک معمولی.

همانطور که میدانید پیشرانه های مجهز به توربو شارژر به مواردی همچون روغن، فیلتر هوا، عدم کارکرد مناسب سیستم خنک کننده و کیفیت بنزین حساسیت داشته و بطور کلی نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به پیشرانه های تنفس طبیعی دارند. اما از طرفی با در نظر گرفتن ارتفاع تهران از سطح دریا، افت شتاب پیشرانه های توربو نسبت به پیشرانه های تنفس طبیعی کمتر خواهد بود. بطور مثال بی ام و 328i با موتور توربو در تهران حدودا 0.5 ثانیه کندتر از شتاب اعلامی عمل میکند، در حالیکه کیا کادنزا با موتور تنفس طبیعی در تهران چیزی در حدود 1.5 ثانیه افت شتاب دارد. همچنین از بابت وجود توربو لگ در جک اس 5 جای نگرانی نیست و این مورد برای افراد عادی محسوس نبوده و به راحتی قابل تشخیص نیست.

حداکثر قدرت هر دو موتور تقریباً یکسان است (توسان = ۱۷۷، اس ۵ = ۱۷۴)، اما حداکثر گشتاور توسان که معادل ۲۲۷ نیوتن متر است در دور ۴۰۰۰ بدست می‌آید، در حالیکه حداکثر گشتاور اس ۵ برابر ۲۶۵ نیوتن متر است که در بازه ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. وزن اس ۵ نیز ۴۰ کیلوگرم از توسان کمتر است. با در نظر گرفتن مشخصات فنی انتظار میرود جک اس ۵ عملکرد بهتری از هیوندای توسان داشته باشد، اما در واقعیت اینطور نیست و هر دو خودرو عملکرد تقریباً مشابهی دارند.

دلیل اصلی آن را میتوان گیربکس دوکلاچه خیس اس ۵ دانست. نرم افزار این جعبه دنده طوری برنامه‌ ریزی شده که تا حد ممکن به کاهش مصرف سوخت و دوام بیشتر موتور کمک کند. در نتیجه از عملکرد اس ۵ کاسته شده و در عمل شاهد شتاب گیری یکسان این دو خودرو هستیم. این گیربکس تمایل زیادی به سبک کردن دنده دارد و تا جای ممکن دور موتور را در پایین ترین حد نگه میدارد. اگر دسته دنده را از حالت D به عقب ببرید، حالت S (اسپرت) فعال میشود که از تمایل گیربکس برای سبک کردن دنده کاسته شده و دنده را سنگین نگه میدارد. حالت تیپ ترونیک یا تعویض دستی نیز برای گیربکس در نظر گرفته شده است. نکته جالب اینجاست که محدوده خط قرمز دور موتور اس 5 از دور 5500 آغاز میشود، اما چه در حالت عادی، چه حالت اسپرت و چه تعویض دستی، دنده قبل از رسیدن دور موتور به 5000 دور در دقیقه سبک میشود. به زبان ساده تر، دست یافتن به دور موتور بالای 5000 غیرممکن است!

از طرفی گیربکس توسان که به قابلیت تیپ ترونیک نیز مجهز است، عملکرد دقیقی داشته و دنده ها را به موقع و در دور موتور مناسب تعویض میکند و میتوان گیربکس این خودرو را از نکات مثبت آن دانست. لازم به ذکر است که هر دو خودرو تعویض دنده نرمی داشتند و خبری از ضربه زدن هنگام تعویض دنده نبود.

هر دو خودرو با بهره مندی از ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز عملکرد مطلوب و قابل اطمینانی دارند.

در آخر بحث قابلیت های دینامیکی و کیفیت سواری مطرح است که در این زمینه اس 5 و توسان عملکرد متفاوتی دارند. از یک طرف در جک اس 5 شاهد سواری بسیار نرم هستیم، تا حدی که هنگام عبور از برخی ناهمواری ها فقط صدای عبور از آن به گوش میرسد و تکانی به کابین وارد نمیشود. اما مشکل اینجاست که نرمی بیش از حد سیستم تعلیق تا حدودی به قیمت از دست دادن قابلیت های دینامیکی اس 5 تمام شده است. از طرف دیگر در هیوندای توسان شاهد سواری کمی خشک تر از اس 5 هستیم، اما در عوض هنگام مواجه با پیچ های تند، تفاوت این دو خودرو کاملا محسوس بوده و توسان قابلیت های دینامیکی بهتری دارد. در حقیقت بین کیفیت سواری و قابلیت های دینامیکی، توازن مناسبی در توسان برقرار است، اما در اس 5 کفه ترازو به سمت نرمی و کیفیت سواری سنگینی میکند تا هندلینگ و قابلیت های دینامیکی.

تجهیزات و امکانات

میتوانید در جدول زیر تجهیزات و امکانات این دو خودرو را با هم مقایسه کنید:

تجهیزات و امکانات جک اس 5 اتوماتیک هیوندای توسان (ix35)
سان روف دارد دارد
سقف پاناروما دارد
شیشه های سولار دارد دارد
آیینه های جانبی برقی همراه با گرمکن دارد دارد
آیینه های جانبی تاشونده برقی دارد دارد
چراغ راهنما روی آیینه های جانبی دارد دارد
سنسور نور (روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو) دارد دارد
تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو دارد دارد
کامپیوتر سفری دارد دارد
کروز کنترل دارد
روکش چرمی صندلی ها دارد دارد
روکش چرمی فرمان دارد دارد
تنظیم برقی صندلی راننده دارد دارد
حافظه تنظیمات صندلی راننده دارد
گرمکن صندلی های جلو دارد دارد
سیستم ضد سرقت دارد دارد
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی دارد دارد
سیستم کنترل هرزگردی (TCS) دارد
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی دارد دارد
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) دارد دارد
ترمز پارک برقی دارد
سیستم اخطار فشار باد چرخ ها (TPMS) دارد
سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه دارد دارد
سنسور پارک جلو دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد
دوربین دنده عقب دارد دارد
سیستم پخش صوتی + تصویری صوتی
بلوتوث دارد دارد
تعداد بلندگو 6 بلندگو 1 ساب ووفر، 2 عدد توییتر و 4 بلندگو
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان دارد دارد
سنسور باران (روشن شدن خودکار برف پاک کن) دارد دارد
استارت دکمه ای دارد دارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد
تعداد کیسه هوا 4 6

جمع بندی

در حال حاضر جک اس 5 اتوماتیک با قیمت حدودی 94 میلیون تومان به فروش میرسد، در حالیکه نمونه های 2015 کم کارکرد هیوندای توسان حدودا 155 میلیون تومان قیمت داشته و نمونه های 2016 صفر کیلومتر آن چیزی در حدود 165 میلیون تومان قیمت دارد.

با در نظر گرفتن نتایج این تست و اختلاف قیمت این دو خودرو، میتوان گفت که جک اس 5 اتوماتیک نسبت به قیمتش قابلیت های مناسبی داشته و به راحتی از رقبای چینی در بازار ایران برتر است. در حقیقت کمپانی جک با تولید اس 5 توانسته خود را به خودروسازان بین المللی نزدیک کند و اگر با بودجه بین 90 تا 100 میلیون تومان قصد خرید یک کراس اوور دنده اتوماتیک صفر کیلومتر را دارید، میتوانید در کوتاه مدت و دراز مدت روی جک اس 5 اتوماتیک حساب کنید.

جدول مشخصات فنی:

مشخصات فنی جک اس 5 اتوماتیک هیوندای توسان (ix35)
حجم دقیق موتور (سی سی) 1997 2359
نوع موتور مجهز به توربو شارژر تنفس طبیعی
تعداد سیلندر 4 4
تعداد سوپاپ 16 16
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 174 / 5200 177 / 6000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 265 / از دور 2000 تا 4000 227 / 4000
سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو از طریق هر دو محور (4WD)
جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه 6 سرعته خودکار
قابلیت تعویض دنده بصورت دستی (تیپ ترونیک) دارد دارد
سیستم فرمان کمکی برقی الکتریکی
ترمز های جلو دیسکی دیسکی
ترمز های عقب دیسکی دیسکی
سیستم های ترمز ABS CBC
HBA BAS
EBD ABS
EBD
نوع تعلیق جلو فنر حلقوی با ستون مک فرسون مک فرسون
نوع تعلیق عقب مستقل چند بازو اتصال چندگانه
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55 55
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 180 190
مشخصات تایر 225/55R18 225/55R18
وزن خالص (کیلوگرم) 1545 1585

 

 

146 دیدگاه

  1. آقا چرا بحث بیهوده میکنید؟؟؟مگه نمیدونید که کره ای ها سرور خودرو سازان جهان هستند و چپ و راست به عنوان خودروی سال همه جا انتخاب میشن؟؟؟؟؟؟!!!!!طبق آمار دوستان هم در همه کشورها کره ای ها در صدر فروش هستند!!!!!!!!!!!!و هیچ خودرویی حتی به گرد پای کره ای نمیرسه!
    از قدیم گفتن نرود میخ آهنی در سنگ

    1. عزیزم کره در صدر نیست، ژاپنه و در صدر فروش تویوتاست با پرفروشترین ماشین یعنی کورولا و به گرد پا هم که باید آلمان را میگفتی . می دونی
      آدم با سواد با رفرنس صحبت میکنه و اگه دوست داشتی تحقیق کن که از نظر تیراژ چین بزرگترین تولید کننده خودرو در دنیاست.
      شب خوش ضمنا ضرب المثلت دیگه خیلی بی ربط بود.

    2. مگر با زور بی خیال تعصب الکی جو الکی ندین واقعا با شما 70 ملیون شدیم سر چی بحث میکنید هر چی سرمون میاد حقمونه کاش بدتر از این بشه طرف ی ماشین به اسم کره یا چین داره ی جبه ای جلو هم میگرن انگار قضیه ناموسی برین خجالت بکشید ببینید دلیل این پس رف بدبختی ملت چیه حالم بد شد با این حرفا نظرا برای این اشخاص متاسفم

  2. ميدونم دوست عزيز.اگر دقت ميكرديد داشتم مزاح ميكردم و از قول دوستان عشق كره ايمون كه در خيالشون كره ابرقدرت صنعت خودرو هست و همه جا اوله صحبت ميكردم.

  3. آقای مجتبی:
    والا ما که نمیشناسیم ایشون رو (شخصیت حقیقیشون قابل احترام).
    اولا شخصیی خودتون رو با توهین نشون ندید ، فکر کنم بهتر باشه براتون. من والا نیسان نداشتم و ننشستم پشتش اما برای اونهایی که از این راه درآمد حلال در میارن احترام قایلم. ولی شما شخصیت خودتون رو نشون دادی.
    دوما ، شتاب 14 ثانیههههههههههههههههه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    حالت خوشه بچه جان؟ من میگم توسان بیار تست بزنیم. فیلم هم میگیریم ، اما تست شتاب رو نه با گوشی. با دستگاه تست شتاب. با بنزین یکسان ، با در نظر گرفتن ارتفاع از سطح دریا ، با توجه به نوع سوخت ، و …

    ضمنا مگه خودرو فقط شتابه؟ (اگرچه شتاب جک بسیار بسیار عالیه) ، گزینه های بسیار زیادی تعیین کننده کیفیت و سواری خوب خودرو هست. یکم این چیزا رو هم بفهمید بد نیست بخدا

    1. دوست عزیز شما یا واقعا نمیگیری یا خودتو زدی به … !
      من گفتم شما قبل این ماشینت نیسان سوار شدی ، این توهینه؟؟؟؟ شما ذهنت خرابه چرا به دیگران نسبت میدی؟؟؟
      من کجا به کسایی که با نیسان نون حلال درمیارن توهین کردم؟ گفتم آقای زنگنه مثه شما از پشت نیسان آبی ننشستن پشت جک! یعنی ایشون زیاد ماشین تست کردن، یعنی شما ماشینای زیادی سوار نشدی یا لااقل ماشین با کیفیت سوار نشدی که الان جک برات مثه لکسوس می مونه!! افتاد حالا؟؟
      در ضمن تست ویدویی سایت خودروبانک دیروز منتشر شده و در تست شتاب به عدد 14.02 ثانیه ،با دستگاه Vbox ، میرسن! یعنی شتاب افتضاحه ، افتضاح!! تکرار کن افففففففففففتضاححححححححح

      1. آقای باشعور ، اتفاقا این مطلب کنایه آمیزت توهین محسوب میشه. حالا کاری نداریم که نمیخوای قبول کنی.
        ضمنا فکر نکن فقط خودت لکسوس دیدی (احتمالا دیدی البته).
        در انتها ، برای بار چند هزارم عرض میکنم ، شما هر چقدر هم تلاش بیهوده بکنی برای زیر سوال بردن اعتبار این خودرو ، افزایش روزانه این خودروی عالی در خیابونها و خرید و فروش عالی اون در بنگاهها ، چیزی رو نمیتونی عوض کنی.
        این مایشن در محدوده قیمتی خودش بسیار عالی و شدیدا مورد استقبال هست. من بالاتر گفته بودم که خودروی ثبت نامیم رو (9 آذر گفته بودم) هنوز تحویل نگرفتم ، خدا شاهده روز 14 آذر تحویل گرفتم و به اولین مشتری (از بین 9 مشتری پر و پا قرص) به قیمت اعلامی 96 تومن فروختم (در صورت نیاز میتونم تصویر کارت خودرو و مبایعه نامه رو منتشر کنم).
        این خودرو بسیار بسیار عالی و با کیفیت قابل قبول تولید شده ، ضمنا داداش همه چی شتاب نیست (اگرچه شتابش هم بسیار خوبه) ، این رو متوجه باشی بد نیستاااااااااا

      2. اینقدر غلیظ میگی افتضاح که انگار از درون داری آتیش میگیری بابا یه آهن پاره هست آدم که آدمه چند وقته دیگه میزارنش تو گور و خاک و بقیه چیزا این که دیگه آهن پارست چرا اینقدر به هم بی احترامی میکنیم گور پدر لکسوس و جک و همه اونها اگه بخاطرش آدمها بخوان به جون هم بیوفتن این وسایل برا آسایش انسان نه منش بد و بی ادبی و بی احترامی

  4. سلام به اقا مهدی
    به نظر شما ایا برای یک خودروی 2.0توربو شتاب صفر تا صد 13:5ثانیه زیاد نیست؟چون امروز سایت خودرو بانک ی بررسی کرده این شتاب بدست امد و دوم اینکه اگه گیربکس روی حالت Sباشه توی شتاب اولیه تفاوت محسوسی دیده میشه؟

  5. سلام به اقا مهدی
    به نظر شما ایا برای یک خودروی 2.0توربو شتاب صفر تا صد 13:5ثانیه کم نیست؟چون امروز سایت خودرو بانک ی بررسی کرده این شتاب بدست امد و دوم اینکه اگه گیربکس روی حالت Sباشه توی شتاب اولیه تفاوت محسوسی دیده میشه؟

    1. من به شما شتاب 10 ثانیه نشون میدم از همین خودرو. ضمنا اعتبار خودرو بانک کجا و اعتبار سبقت آزاد کجا؟ سبقت آزاد 11.9 گرفته اما باز بنده عرض میکنم شتاب 10 ثانیه نشونتون میدم.
      در مورد دنده S ، باید عرض کنم شتاب در حالت های D ، تیپ ترونیک و S معمولا 1 الی 2 ثانیه با هم اختلاف دارن

  6. سلام
    اقای مهدی مگه نمیگید تست سبقت ازادو قبول دارید!؟
    تو تست سبقت ازاد تو حالت D شتاب این ماشین 12.49 و تو حالت S شتاب این ماشین 12.04 بدست اومد در نتیجه تفاوت مود D و S تو این ماشین حدود 0.5 ثانیه است نه 1 و نه 2 ثانیه!

    در ثانی در تست خودرو بانک ذکر شده که با دستگاه Vbox این شتاب اندازه گیری شده و همچنین در تهران و با توجه به اختلاف ارتفاع تهران از سطح دریا در صورتی که اولا سبقت ازاد هیچ توضیحی در مورد دستگاهی که شتاب رو اندازه گیری کرده نداده و احتمال زیاد از رو کیلومتر این اعداد رو بدست اورده و همچنین این تست در شمال بوده و ارتفاع هم سطح دریا در نتیجه اگه تعصب رو کنار بزاریم میتونیم نتیجه گیری کنیم که تست خودرو بانک استاندارد تره
    مطلب بعدی هم اینکه این تستها برای این انجام میشه که بی طرفانه باشه و قابل مقایسه برای افراد عادی که دسترسی به خودرو رو ندارن و ملاک مقایسه هم همینه در نتیجه اینکه شما میگید من شتاب 10 میزنم هیچ منطقی نمیتونه داشته باشه! اگه اینجوری بخوایم برخورد کنیم هر کسی هر ماشینی داره میگه من 2 تا 4 ثانیه زیر زمان تست شده مجلات میزنم میگی نه بیا تا نشونت بدم!!!

    کمی منطقی باشیم…

    1. عزيز من ميگم بيا نشونت بدم با همون دستگاه وي باكس
      اين رانندش خواب بوده دو سه ثانيه اول رو
      حالا شما هي حرف خودتو بزن

  7. سلام واقعا حیف پول نیست بدی ماشین چینی سوار شی مردم پولشونو از تو جوب پیدا کردن بخدا ….ماشینی که کپی باشه یک سال بیشتر ماشین نیست بعداز یک سال باید دیدونظر داد..در ضمن دوستان جک سوار..‌اسمشم خیلی مسخرس ادم یاد فیلمای کارتونی میافته

    1. بعد دو سال هم ميام حالت ميپرسم، بعد پنج سالم ميام البته به شرط بقاي عمر. چند بار بالاتر گفتم اين خودروي بسيار عالي در محدوده قيمتي خودش و البته يكم بالاتر بسيار خوب و همچنين مورد استقبال مردمه حالا هي شماها داد و بيداد كنيد
      ضمنا، آبو بريز جايي كه ميسوزه عزيز من

  8. خودروی جک اوتومات یک‌گیربکس احمق داره که که معکوس بلد نیست . . توسان رو با جک مقایسه میکنن آخه؟
    بی ام‌ و رو هم با سمند بزارین شاید توی تست سمند بهتر بود !

  9. من جک ندارم ولی یه چیزی فهمیدم. اونایی که ماشین چینی ندارن و پول خریدشم ندارن فقط سعی میکنن با تخریب و بدگویی بقیه رو منصرف کنند . اما خقیقت اینه که جک نه با ماشینهای همرده خودش بلکه ماشینهای ۵۰ تا ۶۰ میلیون گرونتر مثل توسان و اسپورتیج مقایسه میشه و این یعنی از همرده های خودش خیلی بالاتره.

  10. با سلام خدمت همه دوستان مخصوصا آقا مهدی عزیز .آقا مهدی “نیاز نیست اینقدر خودت رو ناراحت کنی انچه که عیان هست چه حاجت به بیان است.بهر حال هر کسی با داشته های خودش لذت میبره یه زمانی پدر خدا بیامورز من با پیکانش حال میکرد و لذتش رو می برد و همیشه میگفت هیچ ماشینی پیکان نمیشه .کلا می بینی یکی با پراید یکی با خودرو پژو لذت میبره واز دیدگاه خودشون بهترین ماشین رو داره..منم هم به نوبه خودم الان یه چند ماهی هست که اس 5 اتومات دارم و ازش راضی هستم و خدا رو شکر میکنم که نسبت به پولی که دادم ماشین خوبی هم سوار شدم و دارم لذتش رو می برم و دیگه کاری ندارم که بقیه در موردش چی میگن مهم اینه که من از خودرو خودم راضی هستم . با آرزوی موفقیت و سربلندی و ایرانی نو و روزی برسه که ملت ما به انچه که لیاقتش رو دارن برسن .پاینده باشید.

  11. این کره ای که میگین هر سال در لیست 20 خوردوی پر فروش جهانی حضور داره در کنار بزرگانی همچون المان امریکا و ژاپن هر وقت چین و فرانسه به این جایگاه رسید اونوقت بگین فلان چنان همه اینایی که میگن کره ای اخ بو میده یا چینی سوارن یا فرانسوی سوار وقتی توان مالیشون زیاد شد همشون کره ای یا ژاپنی یا المانی می خرند پول به چینی و فرانسوی نمی دند گواه بر این ادعا امار فروش داخل ایران و در کل جهان تو خود ایران زیر صد ملیون چینی ها و فرانسوی ها می تازونند بالای صد ملیون بازار دست کره ای ژاپنی و المانی شما هزارتا اسپورتیج و سانتافه می بینی ولی یه دونه رنو کولیوس نمی بینی این حقیقت موجود البته در اروپای 400 ملیونی که یک چهارم کشور هندوستان جمعیت نداره خودروهای فرانسوی در بعضی از مدل ها پر فروش هستند و جالبه که بدونید حتی در اروپا هم خودروهای زیر 25000 هزار دلار فرانسوی پر فروش هستند و در قیمت های بالاتر مردم ترجیح می دهند خودروهای تولید سایر کشورها را سوار شوند به عبارتی صنعت خودروسازی چین برای کشورهای جهان سوم و بعضی از کشورهای در حال توسعه بازار بسیار خوبی است با قیمت های ارزان و فرانسه با ارایه محصولاتی بیشتر ارزان قیمت و میان رده که در عین حال نسبت به قیمت کیفیت خوبی هم دارند قصد حضور و جذب بازارهای نوظهور و توسعه یافته را دارد به هر حال این واقعیت های امروز خودرو سازی هستند حال چرا بحث جدل الکی و در پایان پیشنهاد من به شما دوستان که تاکنون خودروهای متنوعی را خریدم این است که زیر 50 ملیون تولیدات داخل و چینی بخرید بین 50 تا 100 ملیون فرانسوی و کره ای کارکرده 100 ملیون تا300 ملیون کره ای و ژاپنی بالای 300 ملیون المانی ان شا الله با امید و هدف بتوانید توان مالی خود را افزایش دهید و تمام خودروها از هر رده قیمتی را سوار شوید ماشین ها صاحب ما نیستند ما صاحب انها هستیم ارادت مند همه شما دوستان عزیز

  12. من تو شمال کشور زندگی میکنم همانطور که دوستان میدونن دردر این فصل هوای اینجا برفیه واکثر مواقع جاده ها لغزنده است ویک شاسی بلند ایده ال در اینجا باید دو دیفرانسیل باشه که جک نیستش اینجا جک با پراید فرقی نداره واین توسان واسپرتیج هستن که اینجا جولان میدن

    1. تو ک میخوای جکو بد جلوه بدی یکم منطقی تر حرف بزن
      اولا ک توسان دو برابر جک قیمتشه
      دوما سیستم AWD توسان و دیگر کراس اور ها اونقد قوی نیس ک بتونه روی برف و یخ کار خاصی بکنه
      سوما اصلی ترین قسمت برای برف و یخ . لاستیک ها هستن و توانایی خوده راننده
      برای برف و یخ باید SUV گرفت ن کراس اور . چون 4WD هستن و دیفلاک دارن . ولی کراس ها AWD با دیفلاک برقی فانتزی

  13. اس 5 از همه ماشین های چینی که تویه بازار هست خیلی بهتره از نظر کیفیت وهم از نظر ظاهر شیکی که داره . من که خودم از آقای میرزایی تو خیابان تخت طاووس گرفتم ماشینمو واقعا عالی هست. از مصرف کننده های این ماشین سوال کنید تا مطمئن بشید از خرید این ماشین به نظر من از ماشین های که داخل ایران داره تولید میشه خیلی بهتره .

  14. سلام به همه عزیزان
    آقا من بعد از 11.500 کیلومتر رانندگی با جک اس5 اتومات ، باز برگشتم خدمتتون تا تجربیاتی رو که در این مدت بدست آوردم خدمتتون عرض کنم.

    مزایا:
    – هندلینگ ، فرمان ، گیربکس و موتور این خودرو بسیار بسیار عالی و ماشین خیلی نرم کار میکنه و فوق العاده از این جهت راضی هستم.
    – بعد از این مدت رانندگی که ترکیبی از جاده و شهر و ترافیک سنگین تهران بوده ، میانگین مصرف حدود 11 تا 12 هست که بنظرم برای ماشینی با این اندازه و وزن و این قدرت قابل قبوله.
    – قدرت ماشین بسیار عالی بوده و کوچکترین مشکلی در مورد توربو شارژر ، موتور یا گیربکس یا ضعیف شدن اونها و … ندیدم.
    – شتاب ماشین هنوز هم در حد بسیار عالی و خیره کننده هست.
    – اتاق ، کمک فنرها و … به هیچ وجه صدا نیافتاده و کاملا نرم دارن به کار خودشون ادمه میدن.
    – گارانتی خودرو بنده رو کاملا راضی کرد ، با توجه اینکه صفحه کیلومتر ایراد پیدا کرد (400 هزار تومن) و یکی از آینه ها (350 هزار تومن) ، بدون کوچکترین بحث یا اذیتی بلافاصله در سریعترین زمان تحت گارانتی تعویض شد.

    ایرادها:
    – سیستم برق این ماشین بسیار حساسه و به هیچ وجه نباید آپشن های غیر فابریک نصب بشه. بنظر من مشکلی که برای صفحه کیلومتر خودرو من پیش اومد بدلیل استفاده از کروز کنترل غیر فابریک بود (بعدا متوجه شدیم که کروز کنترل آپدیت شده جک اس5 دنده ای بوده) که البته جدیدا کروز فابریک مخصوص اتومات اومده بازار که هنوز بنده نصب نکردم.

  15. 95 تومن پول بدی اخرم چینی سوار شی؟!!!!!!! خیلی دوست دارم بدونم کسی که 95 م پول میده واسه چینی چه فکری میکنه؟!!!

  16. جک اس 5 اتومات خیلی ماشین خوبیه من خودم از نمایندگی میرزایی خریدم این ماشینو نقدی هم گرفتم تا الان که مشکلی نداشته این ماشین . هر کسی هم بد گفته از ماشین اصلا سوار نشده. به نظر من و جک سواران که عالی بوده این.

  17. برتری توسان نسبت به جک اینجا مشخص میشه که توسان 4wd هست ولی جک دیفرانسیل جلو.وقتی یه کراس اور دف جلو باشه هیچ فرقی با سواری سدان نداره.مطمئنا قیمت کمتر جک هم به همین خاطره برای اینکه راحت فروش بره یه سدان را در قالب کراس اور تولید میکنند.در کل سلیقه ای هست من به شخصه دوس دارم وقتی اینجور ماشینها را سوار میشم حتما 4wd باشه.در هر صورت امیدوارم اونایی که دارن چرخش بچرخه براشون و حالشو ببرن.

    1. نه دوست عزیز این خودرو هم دف جلو داره هم چهار چرخ که در ایران فقط دف جلو وارد شد تا سال ۲۰۱۶

    1. لطفا به کیفیت توجه کنید امروط در جاده شیراز اصفهان یکدستگاه جک s5 روئیت شد که از قسمت عقب اصادف جزئ داشت کلا قسمت عقب نابود شده بود از راننده که پرسیدم گفت که یک دنا از هقب به من زده رویه سپر مانند سایر خودروها محکم نیست و بحالت پوسته آویزان شده بود کلا قیمت عقب دفورمه شده و خودرو حالت خود را از دست داده بود راننده چنین اظهار میکرد که بسیار از خرید پشیمان است و پس از بازگشت از مسافرت و تعپیر خودرو را خواهد فروخت فرق برندهای واقعی با شرکت های معلوم الحال چینی در اینجا مشخص میشود جدای مسئله امکانات و سیستم قدرت و نوع دیفرانسیل که تمامی چینی ها در این موارد دچار نقص فنی و نقص تجهیزاتی هستند

  18. سلام بهترین ماشینی که میخواین سوار شین تیوولی هست چون هم از نظر مصرف قابل مقایسه با این چینی نیست و هم از نظر شتاب و هم از نظر کیفیت ( چون تیوولی سانگ یانگ کره هست) و مصرفش هم تو مدل 2017 به ترکیبی 5.5 تا 5.7 لیتر کاهش یافته
    و شتابش هم با موتور 1600 سی سی که خیلی کمتر از اون چینی هست برابر یا حتی بهتره

  19. با سلام می خواستم یه سری مطلب را که اصلا بهش دقت نمیشه را بیان کنم من تا حالا ۴۰۵ و ۲۰۶ اتومات و چند سالی هم هست ال نود داشتم تا تصمیم گرفتم یه ماشین بگیرم که زیر صد میلیون باشه اولین چیزی که باید در نظر داشت قیمت جهانی یک کالا هست نه قیمت داخلی مثلا جک قیمتش با توسان در دبی انقدر تفاوت زیاد ندارن ولی چون جک در ایران مونتاژ میشه عوارض ورود ۲۵ درصدی داره و مثل توسان و اسپرتج نیست که عوارض و گمرک ۱۲۰ درصدی پرداخت بشه البته اسما عوارض کمتر ولی اگه هزاران مبلغ که دولت و مسولان از وارد کننده میگیرن قیمت نجومی میشه البته اگر دولت به جهت اینکه ما یه خودرو ساز بشیم و اشتغال زایی کنه اینطور عمل کنه خوب ولی تا چند سال متاسفانه این شده بهانه تا جیب ما ایرانیها را خالی کنند من خودم به شخصه توان خرید ماشین یه مقدار بالاتر هم دارم ولی از اینکه می بینم مبلغ پرداختی من نصیب یه سری ادم مفت خور میشه حاضر نیستم بخرم ای کاش ما ایرانیها یک اتحاد ی داشتیم و اون وقت حداقل می‌دونم که زندگی ما خیلی فرق می‌کرد اونوقت معلوم می‌شود که وزیر صنعت دشمن این مردم و صنعت یا ما مردم
    ولی افسوس از نبود اتحاد بخدا من چند وقت پیش با ال نود رفتم گرجستان اونجا هر کی دلش بخواد می رود از اروپا یه ماشین دو سه سال تا پنج سال کار کرده شاسی یا هر چی دلش بخواد با مبلغ باور نکردنی میاره سوار میشه من که باورم نمی‌شد ولی یارو با سی میلیون ماشینی سوار میشد که ما با صد یا دویست تومان هم نمی‌توانیم بگذریم من تصمیم گرفتم صبر کنم یه پژو ۲۰۰۸ بخرم به هر حال چون تولید داخل بود و اگه اولین سریهاش را بگیری کمتر توش دزدی شده و یه عامل مهم که ما ایرانیها باز به اون توجه نمی‌کنیم متاسفانه مصرف بنزین بالاست که داره در شهر های ایران الودگی ایجاد می‌کنند و تا چند وقت دیگه بیماری‌های زیادی جان ما بدبخت ها را می‌گیرد بگزریم به هر حال دیدم شاید طول بکشه تا ۲۰۰۸ بیاد طی تحقیقی که کردم تقریبا بهترین ماشین شاسی صفر کیلومتر زیر صد میلیون یادتون نره صفر کیلومتر میگم همون جک هست که فقط بزرگترین عیبش مصرف بالا بنزین در حدود پانزده لیتر در صد کیلومتر هست چون تیوولی همون قدرت و سرعت ال نود را داره منتهی خوشگل و کراس اوور و بروز با ابشنهای زیاد خوب تیگو نه قیافه‌ی قشنگ و نه قدرت و شتاب جک و خلاصه ماشینی که سواریش نرم و راحت من پرادو رفیقم را سوار میشم انقدر خشک و میکوبه که تو یه سفر انگار یه فصل کتک خوردی تا رسیدی مقصد البته ماشین پر شتاب پر قدرت و بسیار ایمن و قابل مقایسه نیست ولی به نظرم فقط کسی باید پول بده که کارش تو کوه و کمر و صحرا وگرنه ادم عاقل پول نمی‌ده به اون تا تو شهر سوار اون بشه ما از کرج رفتیم تهران دو ساعت گشتیم برگشتیم رفیقم هشتاد هزار تومان پول بنزین داد به نظر من اصلا واسه اینکه با پرادو حال کنه نخریده بلکه فقط واسه کلاسش و فخر فروشی خریده بگزریم خلاصه من یه

  20. خلاصه من تصمیم گرفتم یک جک بخرم که تا پنج هزارتا کار کرده باشه چون با توجه به افت قیمت دیدم موقع فروش زیاد ضرر نمی‌کنم اگر الان یکم با حوصله بخرم من پنج هزار کیلومتر راه رفته اتومات را نود و دو خریده وقتی سوار شدم درسته اون شتاب خیلی زیاد را نداشت خوب من با سانتافه و پرادو مقایسه کردم فقط شتابش را ولی راضی کننده بود نرم بودن ماشین و راحتیش من را شگفت زده کرد البته اگه این راحتی و نرمی بعد از یه مدت باعث سرو صدا نشه خوبه که این را زمان ثابت می‌کند قطعا چون ماشین خوبیه از لحاظ کیفیت قطعات پنج سال گارانتی داره وگرنه تو ایران پنج سال یه ماشین بنجل را گارانتی نمیکنند خلاصه فعلا سوارشیم و راضی هستیم اگه مصرفش بالا نبود قطعا نگهش می داشتم مگر اذیت کنه که این را هم باید صبر کرد و دید متاسفانه خیلی ها از روی تعصبات بی خود خیلی‌ها از روی غرور و یک سری هم از روی
    منافع شخصی حاضر نیستند واقعیات را بازگو کنند

  21. با توجه به اختلاف قیمتشون هر جوری که حساب کنی جک برندس و خریدش ارزش بیشتری داره توسان اصلا به قیمتش نمیارزه

  22. اقا من نمیدونم والا بخدا طرف بنده خدا اومده یه سوال پرسیده جک ماشینه خوبیه ؟ بعد اونی که میاد جوابشو میده جالبه چرا دری وری مگید اخه یه سریا فقط یه چیزی تو این فیلما دیدن شما بیا یه e46 جم کن موتور s54 بکون توش بده دست پدر خانواده یا دختر خانواده که بره سر خط وایسه نشستی واسه طرف غصه می بافی میاد تجزیه تحلیل میکنه واقعا یه سریا … دوستان عزیز جک اس 5 ماشینه خوبیه واسه خانواده و اینکه میگم با این قیمت در حاله حاضر چیزه دیگه ای تو ایران نداریم

  23. با توجه به ورود مدار توربو در دورهای 2600 الی 4000 و کیفیت فوق افتضاح بنزین ایران چینی بودن کل خودروی s5 و از آن بدتر مونتاژ ایران پوسته ضعیف سپر و بدنه و رنگ بسیار بی کیفیت و دانه دار و پوست تخم مرغی قیمت غیر معقول این چینی با بازار دست دوم بسیار بد خرید یک دستگاه توسان دست دوم یا اسپرتیج و حتی هایما s7 صفر کیلومتر پیشنهاد بهتر و امتحاب بهتری است

  24. با سلام
    من خیلی تحقیق کردم و رفتم ثبت نام کردم . مطمئن هستم برای من که مصرف کننده هستم و حداقل 4 سال استفاده خواهم کرد جک اس 5 گزینه مناسبی هست .تازه من دنده دستی گرفتم . اول یک کم به خاطر چینی بودن دست نگهداشتم . ولی نهایتا تصمیم به خرید گرفتم . من یادم میاد زمانی که تویوتا کرونا داشتیم و میخواستیم پراید بگیریم سال 76 همه میگفتن ژاپنی رو میخوای بدی کره ای بگیری ؟ ولی تا سال 79 که پراید داشتیم راضی بودیم . ماشین چینی هم (البته با کیفیت ها) جا خواهد افتاد . خواهید دید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا