اسلایدربررسیچینیکره ای

مقایسه فنی جک اس 5 اتوماتیک و هیوندای توسان +کلیپ درگ ریس

اگر این روزها با بودجه حدود 100 میلیون تومان قصد خرید یک کراس اوور دنده اتوماتیک و صفر کیلومتر را داشته باشید، مسلما یکی از گزینه های پیش روی شما جک اس 5 اتوماتیک خواهد بود. این خودرو از طراحی ظاهری نسبتا خوبی بهره میبرد و از نظر امکانات و تجهیزات نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد. خدمات پس از فروش مناسب و رضایت بخش شرکت کرمان موتور نیز از نکات مثبت دیگر در مورد این کراس اوور چینی به حساب می آید. از آن جاییکه برخی جک اس 5 را نسخه چینی هیوندای ix35 نامیده اند، ما این دو خودرو را رو در روی هم قرار دادیم و در این نوشته قصد داریم جواب این سوال را پیدا کنیم که آیا واقعا میتوان جک اس 5 را هیوندای ix35 چینی نامید یا خیر؟

لازم به ذکر است که هیوندای توسان مورد تست مدل سال 2013 بوده و کارکردی در حدود 45 هزار کیلومتر داشت که قیمت آن در بازار حدودا 125 میلیون تومان است.

طراحی خارجی

در نمای خارجی شباهت های زیادی بین طرح این دو خودرو وجود دارد. از نمای جلو، سبک کلی طراحی این دو خودرو بسیار مشابه است، اما متفاوت بودن طرح چراغ ها و جلو پنجره کمی آن ها را از هم متمایز کرده است.

بیشترین شباهت در نمای جانبی به چشم میخورد که برخی اوقات تشخیص این دو خودرو از همدیگر را در نگاه اول غیر ممکن میسازد. طرح پنجره های کناری و درب ها یکسان بوده و تشابه بسیار زیاد طرح رینگ های 18 اینچی آلومینیومی دو خودرو نیز غیر قابل انکار است. حتی مشخصات لاستیک های هر دو نیز یکسان بوده و هر دو از تایرهای 225/55R18 بهره میبرند.

از نمای عقب نمیتوان خیلی این دو خودرو را شبیه به هم دانست، بلکه به نظر میرسد جک در طراحی عقب اس 5 بیشتر از آئودی Q5 الهام گرفته است.

میتوانید ابعاد دو خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید:

ابعاد جک اس 5 اتوماتیک هیوندای توسان (ix35)
طول (میلی متر) 4430 4410
عرض (میلی متر) 1840 1820
ارتفاع (میلی متر) 1660 1655
فاصله بین دو محور (میلی متر) 2645 2640

همانطور که مشاهده میکنید، ابعاد این دو خودرو نیز یکسان است و فقط تفاوت های بسیار جزئی دیده میشود.

فضای داخلی

سبک کلی طرح کابین دو خودرو شبیه به هم است، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد که آنها را متمایز کرده است، بطور مثال طرح غربیلک فرمان. در نگاه نخست، کیفیت مواد بکار رفته در کابین هر دو خودرو تقریبا یکسان به نظر میرسد، اما پس از لمس کردن داشبورد و اجزای داخلی کابین به برتری هیوندای توسان در این بخش پی خواهید برد. با این وجود، جک اس 5 از نظر کیفیت مواد بکار رفته در کابین وضعیت مطلوبی داشته و نمره قبولی را دریافت میکند. به نظر میرسد مواد به کار رفته در کابین هیوندای توسان در دراز مدت دوام بیشتری نسبت به جک اس 5 خواهد داشت.

از نکات مثبت در هر دو خودرو میتوان به کابین جادار اشاره کرد. در قسمت جلو و عقب فضای مناسبی برای سرنشینان وجود داشته و حتی افراد بلند قد نیز با مشکل کمبود فضای سر مواجه نخواهند شد.

لازم به ذکر است که عملکرد سیستم تهویه هر دو خودرو نیز خوب و رضایت بخش ارزیابی میشود.

تجربه رانندگی

در این مقایسه با دو نوع موتور و گیربکس متفاوت روبرو هستیم: از طرفی جک اس 5 با موتور 2 لیتری توربو و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دوکلاچه و از طرف دیگر هیوندای توسان با موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک معمولی.

همانطور که میدانید پیشرانه های مجهز به توربو شارژر به مواردی همچون روغن، فیلتر هوا، عدم کارکرد مناسب سیستم خنک کننده و کیفیت بنزین حساسیت داشته و بطور کلی نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به پیشرانه های تنفس طبیعی دارند. اما از طرفی با در نظر گرفتن ارتفاع تهران از سطح دریا، افت شتاب پیشرانه های توربو نسبت به پیشرانه های تنفس طبیعی کمتر خواهد بود. بطور مثال بی ام و 328i با موتور توربو در تهران حدودا 0.5 ثانیه کندتر از شتاب اعلامی عمل میکند، در حالیکه کیا کادنزا با موتور تنفس طبیعی در تهران چیزی در حدود 1.5 ثانیه افت شتاب دارد. همچنین از بابت وجود توربو لگ در جک اس 5 جای نگرانی نیست و این مورد برای افراد عادی محسوس نبوده و به راحتی قابل تشخیص نیست.

حداکثر قدرت هر دو موتور تقریباً یکسان است (توسان = ۱۷۷، اس ۵ = ۱۷۴)، اما حداکثر گشتاور توسان که معادل ۲۲۷ نیوتن متر است در دور ۴۰۰۰ بدست می‌آید، در حالیکه حداکثر گشتاور اس ۵ برابر ۲۶۵ نیوتن متر است که در بازه ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه در دسترس است. وزن اس ۵ نیز ۴۰ کیلوگرم از توسان کمتر است. با در نظر گرفتن مشخصات فنی انتظار میرود جک اس ۵ عملکرد بهتری از هیوندای توسان داشته باشد، اما در واقعیت اینطور نیست و هر دو خودرو عملکرد تقریباً مشابهی دارند.

دلیل اصلی آن را میتوان گیربکس دوکلاچه خیس اس ۵ دانست. نرم افزار این جعبه دنده طوری برنامه‌ ریزی شده که تا حد ممکن به کاهش مصرف سوخت و دوام بیشتر موتور کمک کند. در نتیجه از عملکرد اس ۵ کاسته شده و در عمل شاهد شتاب گیری یکسان این دو خودرو هستیم. این گیربکس تمایل زیادی به سبک کردن دنده دارد و تا جای ممکن دور موتور را در پایین ترین حد نگه میدارد. اگر دسته دنده را از حالت D به عقب ببرید، حالت S (اسپرت) فعال میشود که از تمایل گیربکس برای سبک کردن دنده کاسته شده و دنده را سنگین نگه میدارد. حالت تیپ ترونیک یا تعویض دستی نیز برای گیربکس در نظر گرفته شده است. نکته جالب اینجاست که محدوده خط قرمز دور موتور اس 5 از دور 5500 آغاز میشود، اما چه در حالت عادی، چه حالت اسپرت و چه تعویض دستی، دنده قبل از رسیدن دور موتور به 5000 دور در دقیقه سبک میشود. به زبان ساده تر، دست یافتن به دور موتور بالای 5000 غیرممکن است!

از طرفی گیربکس توسان که به قابلیت تیپ ترونیک نیز مجهز است، عملکرد دقیقی داشته و دنده ها را به موقع و در دور موتور مناسب تعویض میکند و میتوان گیربکس این خودرو را از نکات مثبت آن دانست. لازم به ذکر است که هر دو خودرو تعویض دنده نرمی داشتند و خبری از ضربه زدن هنگام تعویض دنده نبود.

هر دو خودرو با بهره مندی از ترمزهای دیسکی در هر 4 چرخ، سیستم ترمز ضد قفل، سیستم کمکی ترمز و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز عملکرد مطلوب و قابل اطمینانی دارند.

در آخر بحث قابلیت های دینامیکی و کیفیت سواری مطرح است که در این زمینه اس 5 و توسان عملکرد متفاوتی دارند. از یک طرف در جک اس 5 شاهد سواری بسیار نرم هستیم، تا حدی که هنگام عبور از برخی ناهمواری ها فقط صدای عبور از آن به گوش میرسد و تکانی به کابین وارد نمیشود. اما مشکل اینجاست که نرمی بیش از حد سیستم تعلیق تا حدودی به قیمت از دست دادن قابلیت های دینامیکی اس 5 تمام شده است. از طرف دیگر در هیوندای توسان شاهد سواری کمی خشک تر از اس 5 هستیم، اما در عوض هنگام مواجه با پیچ های تند، تفاوت این دو خودرو کاملا محسوس بوده و توسان قابلیت های دینامیکی بهتری دارد. در حقیقت بین کیفیت سواری و قابلیت های دینامیکی، توازن مناسبی در توسان برقرار است، اما در اس 5 کفه ترازو به سمت نرمی و کیفیت سواری سنگینی میکند تا هندلینگ و قابلیت های دینامیکی.

تجهیزات و امکانات

میتوانید در جدول زیر تجهیزات و امکانات این دو خودرو را با هم مقایسه کنید:

تجهیزات و امکانات جک اس 5 اتوماتیک هیوندای توسان (ix35)
سان روف دارد دارد
سقف پاناروما دارد
شیشه های سولار دارد دارد
آیینه های جانبی برقی همراه با گرمکن دارد دارد
آیینه های جانبی تاشونده برقی دارد دارد
چراغ راهنما روی آیینه های جانبی دارد دارد
سنسور نور (روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو) دارد دارد
تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو دارد دارد
کامپیوتر سفری دارد دارد
کروز کنترل دارد
روکش چرمی صندلی ها دارد دارد
روکش چرمی فرمان دارد دارد
تنظیم برقی صندلی راننده دارد دارد
حافظه تنظیمات صندلی راننده دارد
گرمکن صندلی های جلو دارد دارد
سیستم ضد سرقت دارد دارد
سیستم کنترل پایداری الکترونیکی دارد دارد
سیستم کنترل هرزگردی (TCS) دارد
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی دارد دارد
سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) دارد دارد
ترمز پارک برقی دارد
سیستم اخطار فشار باد چرخ ها (TPMS) دارد
سیستم تهویه مطبوع خودکار دوگانه دارد دارد
سنسور پارک جلو دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد
دوربین دنده عقب دارد دارد
سیستم پخش صوتی + تصویری صوتی
بلوتوث دارد دارد
تعداد بلندگو 6 بلندگو 1 ساب ووفر، 2 عدد توییتر و 4 بلندگو
کنترل سیستم صوتی از روی فرمان دارد دارد
سنسور باران (روشن شدن خودکار برف پاک کن) دارد دارد
استارت دکمه ای دارد دارد
سیستم ورود بدون کلید دارد دارد
تعداد کیسه هوا 4 6

جمع بندی

در حال حاضر جک اس 5 اتوماتیک با قیمت حدودی 94 میلیون تومان به فروش میرسد، در حالیکه نمونه های 2015 کم کارکرد هیوندای توسان حدودا 155 میلیون تومان قیمت داشته و نمونه های 2016 صفر کیلومتر آن چیزی در حدود 165 میلیون تومان قیمت دارد.

با در نظر گرفتن نتایج این تست و اختلاف قیمت این دو خودرو، میتوان گفت که جک اس 5 اتوماتیک نسبت به قیمتش قابلیت های مناسبی داشته و به راحتی از رقبای چینی در بازار ایران برتر است. در حقیقت کمپانی جک با تولید اس 5 توانسته خود را به خودروسازان بین المللی نزدیک کند و اگر با بودجه بین 90 تا 100 میلیون تومان قصد خرید یک کراس اوور دنده اتوماتیک صفر کیلومتر را دارید، میتوانید در کوتاه مدت و دراز مدت روی جک اس 5 اتوماتیک حساب کنید.

جدول مشخصات فنی:

مشخصات فنی جک اس 5 اتوماتیک هیوندای توسان (ix35)
حجم دقیق موتور (سی سی) 1997 2359
نوع موتور مجهز به توربو شارژر تنفس طبیعی
تعداد سیلندر 4 4
تعداد سوپاپ 16 16
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 174 / 5200 177 / 6000
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 265 / از دور 2000 تا 4000 227 / 4000
سیستم انتقال نیرو دیفرانسیل جلو از طریق هر دو محور (4WD)
جعبه دنده 6 سرعته خودکار دو کلاچه 6 سرعته خودکار
قابلیت تعویض دنده بصورت دستی (تیپ ترونیک) دارد دارد
سیستم فرمان کمکی برقی الکتریکی
ترمز های جلو دیسکی دیسکی
ترمز های عقب دیسکی دیسکی
سیستم های ترمز ABS CBC
HBA BAS
EBD ABS
EBD
نوع تعلیق جلو فنر حلقوی با ستون مک فرسون مک فرسون
نوع تعلیق عقب مستقل چند بازو اتصال چندگانه
حجم مخزن سوخت (لیتر) 55 55
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 180 190
مشخصات تایر 225/55R18 225/55R18
وزن خالص (کیلوگرم) 1545 1585

 

 

146 دیدگاه

  1. به نظر خريد توسان با دو برابر قيمت نسبت به اس٥ يكم عقلاني به نظر نميرسه در صورتي كه با همين قيمت ظاهر و قدرت موتور و اپشن و كلاس و كيفيت سواريه اس٥مشابه توسان هست بلكه تو بعضي جاها سرتر هم باشه و قشنگ ميشه پوله برند و گمركيه الكي كه به خودروهاي وارداتي ميخوره رو از اينجا فهميد

    1. یک جای این مقایسه میلنگه جک در کنترل کیفیت ایران دو ستاره است در حالیکه کیا سیراتوی سایپا و ال 90 حتی چری تیگو ۵ سه ستاره اند تا چه رسد به توسان ساخت کره. پس باید بپذیریم که توسان و جک از نظر کیفیت قابل مقایسه نیستند.

      1. درسته كيفيته توسان بهتره پشت هر دوتايه اين ماشينا نشستم من چيزه خاصي تو توسان نديدم كه بخاد اين همه اختلاف قيمت داشته باشه نهايت توسان بايد ١٠يا نهايت ١٥ميليون اختلاف داشته باشه چون اونقدر دور از هم نيستن كيفيت سواري تو چيزايه خيلي كوچيكي اختلاف محسوسه

      2. متاسفانه یک سری آدم نشستند و فقط ایراد بنی اسراییلی میگیرند!!
        قبل از خریدن ماشین به برند و کشور سازنده نگاه میکنند. در دنیا برند سوبارو سخت جان ترین برنده ولی خب در ایران همه دنبال نیسان هستند!! البته تویوتا و مزدا واقعا بهترینند. یا اشکودا در اروپا
        کم نقص ترین و محکمترین شاسی و کمترین مراجعه به تعمیرگاه را داره ولی همه فضایی فکر میکنند بهترین بنز و بی ام و است. اون مدلهای خوب برندهای خوشنام با مدلهای ارزونشون فرق داره. ماشین اول اقتصادی در خود آلمان اول فولکس واگن و بعد آئودیه.برندهای عالی برای قشر متوسط به بالاست.
        در مدلهای متوسط شرکتهای چینی خودروساز شده اند.
        قبول کنیم که چینی ها توانستند و ما ایرانیهای پر ادعا نتوانستیم!!!
        کسانی می آیند نظر می دهند که اصلا تجربه سواری یا حتی در بحث فنی تعویض یک پیج هم نداشتند.
        بابا همین تکنولوژی توربو شارژ استاندارد کارخانه ای، چیزیه که ایران خودرو حدود 10 ساله دنبالشه بهش نمی دادند. قطعات پوشش سرامیکی دوربالای توربین جز تحریمهاست ولی چینیها برای دنیا دارند میسازند!!! البته با تکنولوژی غربی.
        من تا شش ماه پیش متعصب بودم که چقدر چینیها افتضاحند. با اکراه چند نمونه ماشین دوستان رابرای تست سوار شدم. قبلا مشاور نشریه خودرویی بودم. اولینش همین برلیانس بود. بسیار خوشدست اومد به نظرم. فقط کمی موتورش قوی تر بود چیزی از نمونه های فورد و اشکودا کم نداشت. یا همین ماشین جک جی 5 از نوع دنده ای به نظرم فوق العاده خوب بود. سواریش شبیه گالانت عینکی دهه 90 بود و خوب بود. یه چیزی هم به اسم چانگان تست کردم. شاسی بلند خیلی خوب بود و از پاجروی مدل 1996 خودم بهتر بود!!
        لب مطلب اینکه؛ ماشین ساز شده اند. ایراد بزرگشان چرخهای کوچیک سواری و موتور تنبل است که برای چین خیلی خوبه. بنزین در چین محصولی وارداتی است و برای همین در بند بزرگی موتور نیستند. همین کار را هم هندی می کنند. موتورهای کوچک . کلا عجله ندارند!!
        من جک اس 5 را فقط دنده ای به مدت 4 روز تست کردم و کلا بهش نمره خوبی میدم. ماشین خیلی خوبیه. نگرانی من در دسترس بودن تعمیرکارش هست که توربو را بشناسه و به موقع سرویس بده.

  2. جک خیلی با کمپانی هایی مثل هیوندای فاصله داره.
    ذات مقایسه اشتباه نیست اما همه اون چیزی که باید باشه نمی شه تست کرد.
    کافیه زیر بندیه جک رو ببینید و با هیوندای مقایسه کنید.متوجه میشید اختلاف قیمت از کجا آب می خوره.
    در ظاهر که فرقی ندارن در باطن ولی خیلی فرق دارن

    به طور مثال جک توربوئه باید توسان رو می زد چون قدرتشون برابره و ارتفاع تهران افت توان به هیوندای می ده ولی تو تست شتاب توسان یا برابر بود یا جلو افتاد یعنی عملکرد فنی جک ضعیف تره.

  3. من جک اتومات دارم،عالیه،اگر با کره ای و ژاپنی مقایسه نشه،حریف همه چینیها میشه،قدر تر هم هست،ولی به هیچ وجه هم حریف کیفیت کره نمی شه،چه برسه به ژاپن، کلا با این وضع بازار به قیمتش می ارزه، وقتی پول توسان نداری،جک عالیه

  4. در خودروهای شاسی بلند و کراس اوور 4wd از اهمیت ویژه ای برخورداره که متاسفانه در مقایسه فوق صرفا در جدول انتهایی به این موضوع اشاره شده در حالیکه با توجه به اهمیت موضوع به نظر میرسه بهتر بود در متن هم به نحو مقتضی به برتری توسان از این حیث نسبت به جک اشاره میشد.
    سپاس

    1. عزیز من ، جک کراس اوور شهری هست نه واسه آفرود. البته خیلی هم کم نمیاره تو آفرود اما برای اون هدف ساخته نشده.

  5. من چند روزیه که Jac S5 اتومات رو تحویل گرفته ام. از اونجایی که تجربه رانندگی با خیلی از ماشین ها از جمله توسان و اسپرتیج رو دارم. کلیات کارشناسی ارایه شده دنده ۶ رو تایید میکنم. به نظر من هم حداکثر اختلاف قیمت این دو خودرو باید ۱۰ الی ۲۰ میلیون باشه نه ۷۰ میلیون. تمام کارشناسی های منصفانه گویای نزدیکی عملکرد این دو ماشین هستند. ولی احتمالا به خاطر برند معتبرتر کره ای ها، قبول کردن این موضوع برای بعضی ها سخته.
    نباید فراموش کرد که گارانتی ۵ ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتری جک S5 اتوماتیک ، دوام و کیفیت اون رو از پیش تضمین میکنه و دیگه برچسب چینی بودن اون تداعی کننده ماندگاری پایین نمیتونه باشه. البته امیدوارم

  6. با تشکر .یه سری ایراد داره جک که مالکین ازش گلایه دارن مثل زوزه گیربکس مصرف بنزین رنگ بدنه گرم شدن زیاد موتور

    1. این مواردی که شما میفرمایید فقط در جک اس5 دنده ای هست نه اتومات. بنده اتومات دارم و نزدیک 7000 تا روندم ، بسیار بسیار عالیه و اصلا این ایرادها رو نداره عزیزم

      1. ایرادات گفته شده در اس ۵ اتومات هم وجود دارد .
        زوزه گیربکس دنده ای از اتو کمی بیشتره اما اتو هم زوزه داره .
        کیفیت بد رنگ و مونتاژ ضعیف هم به کرمان موتور برمیگرده .
        در هر حال اس ۵ مزایای بسیار زیادی داره که این معایب رو میپوشونه .
        مدل دنده ای شتاب و قدرت فوق العاده داره و هزینه نگهداری کمتر
        و مدل اتو راحتی و آپشن بیشتر .
        من هر دو نسخه رو داشتم و یکی رو فروختم.

        1. دوست عزيز تو مدلايه ٩٥به بعد گيربكس بهينه شده و صدايي نداره البته تو مدلايه ٩٤يكسري از خودرو ها داشتن اون مشكلو كه با روغن گيربكس درست و حسابي رفع شد برا اينكه حرفم ثابت بشه ١٩اذر بوستان ياس تشريف بيارين همه خودروهارو تست كنين از نزديك

  7. سلام خدمت دوستان عزیز
    جک خودروی بدی نیست و خوب میشه گفت متوسط رو به خوب هست اما خوب انصاف نیست که با توسان برابر در نظرش گرفت خوب با نگاه دقیق میسه دید که توسان AWD هستش در حالی که جک یک خودرو دیفرانسیل جلو هست و ۱۰۰٪ از نظر قابلیت های حرکتی و تست آفرود و پایداری نمیشه یکی دونستشون
    در ضمن اینطور نیست که مثلا توسان فقط پول برند هیوندارو بگیره و با جک یکی باشه،من هر جفتشو سوار شدم خوب متریال های بکار رفته تو توسان از کیفیت خیلی بالاتری برخوردار هستند و همچنین توسان از لحاظ ایمنی یه پله بالاتر از جک ایستاده یه سری آپشن ها هم مثل سقف پانومرا و کروز کنترل و ایربگ بیشترو سیستم ترمز بهتر باعث شده قیمت توسان بالاتر باشه
    اما در جواب دوستانی که میگن جک بهترین شاسی بلند چینی باید بگم در اشتباها چون بهترین شاسی چینی در بازار ایران در حال حاضر MG GS هستش

    1. منظور توی رنج قیمت بود تا وقتی اسپورتج وتوسان هست کیgsمیخره آخه جک بهترین شاسی بلند زیر ۱۰۰میلیون هست اینجوری بهتره

      1. خدمتتون عارض شم در رابطه با gs
        چینی نیس این ماشین
        فقط ساخت چینه نه کیفیتش چینیه نه مهندسیش
        در زمن gs رو اصلا نمیتونین با اسپورتیج یا توسان قیاس کنین
        فقط کافیه یکبار سوارش شین

    2. کروز رو که با یه تومن میشه نصب کرد و نمیدونم چرا کرمان موتور اینکارو نکرده. اما ام جی جی اس ، مطمئنا شکست خواهد خورد در ایران. چون هم طراحیش زیادی مدرنه و خطوط شکسته زیاد داره که باعث خستگی میشه بعد از مدتی ، پنجره عقب اصلا دید نداره و قیمتش هم خیلی گرونه.
      در کل من با نظر اون دوستمون موافقم که فرمودن اختلاف قیمت این دو خودرو نهایتا باید 20 تومن باشه نه 70.

  8. من منکر این که جک کیفیت متوسط رو به بالایی داره نمیشم و اینم باید قبول کرد که از تمام خودروهای تولید داخل و تمام چینی های تو بازار(بجز GS) سرتر هست ولی هستن افرادی مثل خود من که ترجیح میدن خودروهای چند سال کار ژاپن و کره رو با ۱۰۰ میلیون بوجه سوار بشن
    مثل سورنتود۲۰۰۹ یا موهاوی V6 مدل ۲۰۰۸ یا هایلوکس مورانو و… چون مثلا برای خود من اولویت خرید خودرو SUV در قدرت موتور و قابلیت های آفرودیش هستش،من SUV با حجم موتور بالا ۳لیتر رو بیشتر میپسندم،چون دوست دارم از پس چیزایی که میخوام بر بیاد،اینو باید قبول که جک عملا یه خودرو سواری شهری و از شاسی بلند بودن فقط اسمش رو یدک میکشه

  9. نفس مقایسه بلحاظ قیمت هیچ اشکالی نداره اتفاقا پس از امجی GS و هاوال 6و 8 جک برترین خودروی اس یوی بازاره چینی هاست اما در مقام مقایسه با برندی که سالانه ملیونها دلار در آمریکا و اروپا صرف تحقیق و توسعه برند هیوندا و کیا میکنه و همراه با بی ام دبلیو تکنولوژیک ترین کارخانه تولیدی خودرو جهان به شمار میره و خود هیوندای توسان و کیا اسپورتیج افتخارات بسباری بلحاظ 5 ستاره کامل ایمنی از تست بزرگراه های آمریکا ihhs کسب کردن و در یورو انکاپ هم 5 ستاره پاس کردن و جزو یکی از انتخاب های اصلی آمریکایی ها در رده اس یو وی های کوچک هستند ذات این قیاس اشتباه است خوشبختانه افرادیکه در این رنج میخوان خرید کنند با چشم باز جلو میرن شرکت jacهنوز راه درازی تا خوددوساز شدن پیش روی داره چون فعلا چینی ها پس از گذشت 15 سال ار خودرو سازی نتونستند یک شاسی و پلت فرم مستقل گیرباکس مستقل و انجین مستقل طراحی کنند البته امجی بحثش کاملا متفاوته جک در تمامی مدلهاش با مهندسی معکوس فی الواقع یک کپی بخای یک خودرو تهیه کرده از مهندسی معکوس موتور و گیرباکس تا طراحی ظاهری و در پایان اینو هیچگاه فراموش نکنید که “هر گردی گردو نیست”

    1. داداش ، هاوال که ترکید تو ایران. نکنه خبر نداری دیار خودرو امتیازش باطل شد؟ MG GS هم بالاتر توضیح دادم خدمتتون ، خودروی بدی نیست اما زیادی گرونه.
      ولی این رو قبول دارم که جک یکم زمان میبره تا خودروساز بسیار معتبر بشه و البته طبعی هم هست. ضمنا کپی کردن اراد به حساب نمیاد عزیز من. خیلی از خودروسازهای مهم مثل هیوندا و … اول همینکار رو کردن ، البته جک کپی نمیکنه ها ، قرارداد میبنده با اون خودروساز مربوطه. مثلا دفتر R&D داره هم تو ژاپن (میتسوبیشی) و هم تو کره (اتاق IX35).
      البته با همین وضعیت بسیار هم اعتبار مسب کرده تو ایران و برخی کشورها مثل امارات و برزیل و …

      1. جک تو امارات اعتبار کسب کرده؟!!! عجب حرفی زدی هنوز کره ای ها نتونستن تو امارات معتبر بشن اون وقت جک؟ حتی یک دونه جک هم در امارات وجود نداره،ام جی هم نیست چه برسه به جک

        1. اگه دبی رو میشناسی خیابوناشو من تصویر تبلیغش رو برات بزارم جیگر. ضمنا تو خیابوناش هم تردد میکنه البته عکس نگرفتم ولی همین تبلیغش نشون از کسب خیلی استانداردها داره داداش

        1. بله عزیز ،درست میگن کمپانی الحبتور وارد کننده جک در دبی هست که اتفاقا واردکننده خودروهایی مثل بنتلی ، مکلارن و …. هم هست ، سرچ بفرمایید

  10. به نظر میاد که بر اساس ارزش نسبت به قیمت پرداختی اولویت با جک اس 5 باشه ولی به هر حال کسی که بالای 150 میلیون برای خودرو کنار گذاشته باشه سمت جک نمیره و کسی هم که نهایت بودجه اش زیر صد میلیونه نمیتونه سمت توسان حتی نسخه های دسته دوم بره و مجبوره سمت جک بره. پس بهتره بدون تعصب به سلیقه هر دو گروه احترام بگذاریم و هر دو گروه هم از انتخابشون لذت ببرند.

  11. من هم با سبک وسنگین کردن جک s5اتوثبت نام کردم در صورتی که میشد اسپرتیج یا توسان 2010یامورانو ووخرید ولی این خودروها وقت استهلاک شان رسیده وهر لحظه باید ومنتظر یک خرابی باشم

    1. بسیار کار درستی کردیبرادر و مطمئنا از انتخابت پشیمون نمیشی. من که نزدیک 7000 تا باهاش رفتم کاملا عالی و سرحاله. به زودی همه احترام میذارن به این برند. البته در صورتی که مونتاژکارای ایرانی دست تو قطعه ها نبرن.

  12. جک ارزش نداره. من خودم توسان را ترجیح میدم. بهرحال کلاس کاری من و شغلم اجازه نمیده آشغال چینی سوار شم. بقیه را کار ندارم.

    1. آقای کلاس ، شما همون پراید نداشته ت رو سوار شی بهتره عزیزم. وقتی ملاک خوب یا بد بودن رو کشور سازنده در نظر میگیری تفکرت روشنه. ضمنا یه نیگاه به خیابونا بندازی میدونی که روز به روز و ساعت به ساعت جک اس5 اتومات داره بیشتر و بیشتر میشه و استقبال ازش خیلی عالیه.
      تازه همه اینها در شزایطی هست که اس5 اتو فقط نقدی فروخته میشه و خبری از فروش شرایطیش نیست اون هم بعد از 6 الی 7 ماه تحویل میشه و اینطور استقبال شده ازش. اگر فروش شرایطی بود که دیگه هیچی

      1. دوست من حرف شما خیلی خنده داره این که میگید برای خرید خودرو به کشور تولید کننده ش توجه نکنید
        الویت اول کشور تولید کننده ست چرا؟؟؟ چینی ها از اول ورودشون به بازار ایران ثابت کردن صنعت قابل اعتمادی ندارن و به هیچ عنوان کیفیت عالی براشون مسائل مهمی نیست،شما اگر سوار یه خودرو با برند معتبر بشید مثل بنز یا بی ام دبیلو،متوجه میشید که چیزی که ازش برای جک بعنوان کیفیت یاد میکنید فقط بزک هستش،هیچ خودرو نویی وجود نداره که دردسر داشته باشه،۵سال بی دردسر پرایدم کار میکنه،اما مسئله بعد این زمانه وقتی خودرو وارد سالهای بعد از گارانتیش میشه،و تا وقتی که حضور جک اس 5 در ایران ۶-۷ سالب نگذره نمیشه گفت عالیه،فوق العاده ست یا با توسانی که این دومین نسلش تو ایرانه و خودروی موفقی هم بوده مقایسش کرد
        ۲

        1. آقا عجب منطقی داری شما؟؟!!! ایول ، دست بزنید به افتخار دوستمون.

          جک رو با BMW مقایسه میکنی؟ بابا ایول داری به خدا

          1. داداش متوجه منظورم نشدی،منظورم این بود تا ۵-۶ سال از ورودش نگذشته باشه نمیشه اصلا از نظر کیفیت ارزیابیش کرد،منظورمم از بنز این بود شما الان یه E240 مدل ۲۰۰۳ رو سوار شو با این که حدود ۱۳ سال از عمر گذشته و اکثر مزایده اس راهور هستن،بازم تو جنس داشبورد صندلی افت محسوسی ندارن،اصلا چرا خیلی بالا بریم خیلی میاییم پایین شما یه سیلو مدل ۸۳ رو در نظر بگیر از تاریخ تولید تا همین امروز خودرو نرم و باکیفتی هستش،حالا باید دید جک در دراز مدت چی تو مشتش داره
            اما بازم میگم در رنج ۱۰۰ تومن فقط خودروی کارکرده

        2. ضمنا برادر عزیز ، این رو بدون که کیفیت کالاهای چین پایین نیست. اگر چین رفته باشی میدونی که 6 درجه داره کالاهاشون. حالا تاجرای دزد ما میرن جنس درجه 4 و پایینتر رو میارن واسه سود بالاتر بعد اسم چین خراب میشه تو ایران. تقریبا 98% لپ تاپ های دنیا داره تو چین تولید میشه ، یکی از قدرتهای برتر فضایی در جهان هست ، اقتصاد اول دنیاست.
          اتفاقا کیفیت برای چین بسیار مهمه چون اگر رعایت نکنه نمیتونه در آینده صنعت دنیا جایی داشته باشه ، ایراد از تولید کننده های ما هست که میرن دنبال جنسهای درجه چندم چین نه جنس های درجه یک.

          1. داداش جواب خودتو دادی
            وارد کننده های ما همه جنس درجه ۴ میارن ؛)
            بازم میگم ماشین باز باید برند سوار بشه،ببین دوست من،الان من نزدیک ۴ ساله یه آلفا جولیتا دارم،پدرشم در آوردم،هنوز تو کابینش ذره ای صدا نداره،ذره ای جلو بندیش نقص پیدا نکرده با وجود این که ۱۷۰تا کار کشیدم ازش،۴سال هفته ای یک بار بین تهران و عسلویه تردد دارم،ماشین تحت تاثیر هوای گرمو سرد تا حالا،هیچ واکنشی نداشته،هیچ لقی پیدا نکرده الان میتونم قضاوتش کنم،شمام ۱۷۰ تا سوار ماشینت شو ازش بادبی رحمی کار بکش بعد قضاوت کیفیت بکار رفتشو بکن

          2. البته چين رتبه دوم رو به لحاظ اقتصادي داره.آمريكاي جهانخوار!!!! رتبه اول هستش

      2. بچه جون من درآمدم آنقد شده که میتونم خودرویی مثه توسان بگیرم. اما بجای هزینه 150تومن روی توسان خرید کمری نسل بعد که 2018 رونمایی میشه و به ایران میاد را در نظر دارم. گرچه اون 40-50 تومنی گرونتره. پراید چه صیغه ایه! ایمیل یا شماره تلفن بده تا برات اثبات کنم. همه که مثل خودت آس وپاس نیستند.

    2. لطفا ادب را رعایت کن اشغال یعنی چه شما به شعور چند ده هزار نفری که اس فایو خریدن توهین کردی

      1. آقا مسئله اصلی پشت این توهینا اینه:

        رفتن کلی پول دادن بابت خودروهای گرونتر (البته مبارکشون باشه) ، حالا میبینن یه خودرو با 100 تومن داره کل کار اون ماشینا رو انجام میده چه بسا با امکانات بالاتر یا مساوی

    3. دوست عزیز حالا هرکی یه سلیقه ای داره .یکی جک میخره .یکی توسان .یکی لیفان .به سلایق هم احترام بزاریم.من خودم ۲۰۶ دارم .در ضمن تو دنیا ماشینای مثل هیوندا و کیا یا تویوتا رو به خاطره کلاس سوار نمیشن به خاطره ارزونی و کیفیت قابل قبولشونه .

  13. اخه اصلا جک با توسان قابل قیاسه که مقایسشون کردید؟ واقعا توهین به هیوندایی و شعور اون کسایی هست که یک ذره از ماشین سرشون میشه

    گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه بو میده واسه اونایی که میگن توسان نمیرزه
    توی محدوده قیمت جک هم تیوولی هم کپچر و هم داستر بهترن حالا چون از چینیای دیگه بهتره یعنی ماشین عالی هست؟
    چون قیافه داره و امکانات شد بهترین ماشین ایران

    1. اولا کسی نگفت بهترین ماشین ایران. حتی کسی هم نگفت از توسان یا اسپورتیج بهتره. بلکه این مقاله داره میگه جک با اینکه تازه وارد و تازه کار هست خیلی پا به پای توسان و خوب جلو امده.
      ضمنا داداش ، من هم قشقایی روندم هم توسان و هم اسپورتیج. عرض کردم شما میتونی نرمی سواری توسان و اسپورتیج رو مقایسه کنی با جک ، اونموقع خودت متوجه میشی که جک سواریش بسیار نرمتره. امکاناتش هم انصافا اگر بیشتر از توسان و اسپورتیج نباشه (بجز $WD) کمتر نیست.
      اما کسی نگفته بهترین ماشین ایرانه. تو خودروهای چینی (با اینکه بخشهای اصلیش یا چینی نیست یا اگر هست تحت لیانسه ، مثلا موتور= تحت لیسانس میتسوبیشی / گیربکس = طراحی هافر آلمان ، توربوشارژر= تولید بورگ وارنر آمریکا / سیستم الکتریکی= کاملا انگلیس و فرانسه) بهترینه .

      ضمنا حرف اصلی اینه: خرید این خودرو نسبت به هزینه اش (البته هزینه فعلی ، چون بدلیل استقبال زیاد مدام داره گرونتر میشه) ، بسیار به صرفه هست.

    2. ضمنا همون تیوولی و داستر و کپچر رو که میگی ، من صد بار تو اتوبان های تهران و جاده قورتشون دادم با جک. یعنی بیچاره ماشینا موتور سوزوندن و نرسیدن بهم. بعد میگی از جک بهترن؟
      رو چه حساب؟ موتورشون قویتره؟ آپشناشون بیشتره؟ گشتاورشون بالاتره؟

      یا فقط برندشون؟
      خخخخخخخخخخخخخخخ

      1. مهدی س ، داداش ماشین تو شاه!! ماشین تو غول !! اصن فضاپیما!!!
        اصن هم فکرشو نکن که یه چینی خریدی که دو سال بعد با بیست سی تومن ضرر باید بفروشیش!!
        یه تنه میخوای به همه بقبولونی که جک اس5 بهترین ماشین تو این قیمته!

        1. خخخخخخخخخخخخخ

          نه بابا این چه حرفیه. ماشین چون چینیه بدرد نمیخوره
          خخخخخخخخخخخخخخخخخ

          1. ضمنا نیازی نیست من به کسی بقبولونم. تو خیابونا رو دیدی؟
            یا نکنه بعدش میخوای بگی اینهمه آدم دارن اشتباه میکنن که هر روز و هر روز به خریدارای جک اس5 اضافه میشن؟

      2. قشنگ نشون دادی چقدر از ماشین میفهمی.برند که الکی برند نشده حاصل سالها راضی نگه داشتن مشتری و تولید ماشین با کیفیته که مهمترین چیز توی صنعت ماشین سازی هست.
        معلومه چقدر راضی هستی که اینجا همرو با اطلاعات غلط میخوای راضی کنی.
        بعد اینکه تو شتاب گرفتیشون یعنی اونا بدن؟بزار موتورت که توربوش مشکل دار شد ببینم هنوز میای اینجا؟

        1. جیگر بابا ، الان دیگه نسل خودروهای تنفس طبیعی در حال اتمامه. همه خودروسازهای مهم دنیا فقط تعداد و مدلهای بسیار کمی از موتورهای تنفس طبیعی دارن نصب میکنن روی ماشینهاشون و همه دارن میرن سمت توربو شارژر. ضمنا بچه جان یکی دو نکته بگم یاد بگیر چطور موتور توربو رو نگه داری کنی:

          حداکثر نمودن عمر توربو شارژر بسیار ساده س. از اونجاییکه روغنکاری و خنک کاری توربو(معمولا) توسط روغن انجام می گیرد رعایت این سه نکته بسیار مفید خواهد بود:
          • در شروع حرکت به مدت 2 دقیقه با دور ارام رانندگی کنید تا توربو شارژر به خوبی روغنکاری شود.
          • پس از رانندگی های مفصل به مدت حداقل یک دقیقه قبل از خاموش کردن خودرو آن را درحالت روشن در جا نگهدارید یا دو دقیقه آخر رانندگی رو با دور آروم برونید.
          • تعویض به موقع روغن و فیلتر هوا و همینطور استفاده از روغن با کیفیت بالا و ویژه توربو شارژر ورانندگی با دورمناسب، بسیار مهم می باشد.

          اگر رعایت کنی استفاده درست از موتور توربو رو ، به هیچ وجه ایراد پیدا نمیکنه.
          خودتم بکشی ، جک به شدت از طرف مردم استقبال شده ازش و هر روز و هر روز بیشتر میشه تو خیابونا.

      1. دوست عزیز یه حرفی همیجوری میزنن دیگه ، حرف مفت که مالیات نداره عزیزم. بالاتر عرض کردم مخالفان جک اس5 اتو چند دسته هستن:

        1- عده کمی که اطلاعات کافی در مورد این خودرو ندارن.
        2- مواجب بگیران ایران خودرو و سایپا که به شدت نگران فروش بسیار بالای این خودرو هستن.
        3- کسانی که رفتن کلی پول به خودروهای در ظاهر پر زرق و برق مثل کپچر و داستر و … دادن و الان وقتی توی جاده یا سربالایی ها یا حتی شهر میبینن در عرض سه سوت سوسک میشن جلوی جک اس5 ، خب نمیتونن تحمل کنن.
        4- عزیزانی که رفتن 160 تومن (حالا یکم بالاتر یا پایینتر) خرج خودروهای دیگه مثل توسان و … کردن که اتفاقا خودروهای خوبی هستن ، اما الان براشون قابل هضم نیست که تو شتاب یا قدرت کم بیارن جلو جک یا حتی جک باهاشون مساوی باشه یا تو امکانات و آپشن ها ازشون چیزی کم نداشته باشه و از همه اینها مهمتر ، هر روز به خریدارانش اضافه شه و مقبولتر بشه.

  14. در خودروهای چینی مهمترین نقش گشتاور خودرو است که بجز جک اس5بقیه پایین هستندما در ایران حق انتخابی نداریم .شرکت سایپا وایرانخودرو با شرکتهایی که از لحاظ طراحی خودرو مشکل دارند معروف به استهلاک بالا هستندمانند فرانسه قرار داد میبند رنووپژورا همه تجربه واطلاع داریم وبالابی که دارند مثلا باچین چانگان است که خود این شرکت هم از زیرمجموعه فرانسه است ولی جک ژاپن است

    1. تو همه خودروها نه فقط چینی ها اصلی ترین ملاک اینها هستن:

      – کیفیت و توانایی و امکانات گیربکس
      – قدرت موتور
      – گشتاور موتور
      – آپشن های کاربردی

  15. به نظر من اگر کسی پول خرید توسان رو نداره میتونه با خرید اس 5 راضی بشه چون ماشین نسبتا خوبی رو خریده و با قیمت منطقی (البته تو ایران منطقی).
    اما اگه کسی پول توسان رو داره اما بگه نه من جک میخرم چون مثل هم هستند و توسان بیخودی و بخاطر برندش گرونه این حرف اشتباهه.
    از یک سری اپشن مثل کروز و ایربگ اضافه و سقف پانوراما این چیزا که بگذریم (خودش شاید 10 میلیون فرق کنه) بریم سر بقیه چیزا.
    مثلا سیستم AWD برای یک ماشین کراس اور یا حتی یه ماشین سدان خیلی مهمه و خیلی هم در افزایش هزینه اولیه تاثیر گذاره. همین سیستم باید یه سری تجهیزات انتقال نیرو به چرخ های عقب و هماهنگی 4 چرخ باهم رو داشته باشه که پیچیده و هزینه بره. اما در نهایت همین قضیه باعث میشه شما بتونید تو خاک و بارون و پیچ و خیلی جاها عملکرد بهتری داشته باشید.
    بعد ممکنه هیوندای یه ماشین بسازه که اپشن و موتورش روی کاغذ مشابه بنز اس کلاس باشه ( که ساخته ). آیا کیفیت و دوام و مهندسی ریزه کاری ها و تجربه و تخصص به کار رفته هم یکسانه؟ خیر. پس باید ارزونتر بفروشه. یه مثال ساده بزنم رینگ اسپرت بی کیفیت تو بازار هست 2 تومن و متوسط 4 تومن رینگ حرفه ای با کیفیت و دوام بسیار بالا هم هست 8 تومن. خوب همین یه قطعه وقتی اینقدر میتونه اختلاف داشته باشه پس جای تعجب نیست که مجموع یک ماشین مثل بنز از هیوندای گرونتر شه یا هیوندای از جک. حالا تو کاتالوگ همه این ها هم نوشته شده رینگ اسپرت مثلا 18 اینچی .
    اعتبار برند هم سر جای خودشه. اعتبار برند الکی بدست نیومده و یک توهم نیست. اگه توهم بود الان ایران خودرو همسن با هیوندای هم باید اعتبار برند مشابه میداشت.
    بعد داخل کاتالوگ و حتی تست های معمول یه چیزایی مشخص نمیشه. مثلا ممکنه در یک تست خط ترمز دو اتومبیل یکسان باشه اما وقتی 20 بار پشت سر هم تست کنیم بار بیستم ترمز ماشین اولی کاملا مرخص بشه و ماشین دومی همچنان با قدرت ترمز بگیره. این موارد در افزایش قیمت موثره چون مشخص میکنه یه کمپانی متریال با دوام تری استفاده کرده.
    خلاصه تفاوت فقط تو اپشن و ابعاد و شتاب نیست. ماشینی که گشتاورش این همه بیشتره و توربو هم هست و باید افتش کمتر باشه تو تهران، وقتی شتابش با توسان یکسان بوده یعنی ضعف گیربکس و راندمان داره. (به نسبت توسان) این ضعف کارایی میتونه در تعلیق و عمر قطعات و ..هم باشه که اگه نباشه مطمئن باشید در اینده قیمت این ماشین ها بهم نزدیک خواهد شد. همونطور که نیسان جی تی ار اولش یک سوم قیمت ماشین های سوپر اسپرت بود ولی بعد که همه دیدند واقعا همه چیش خوبیه یهو قیمتش رسید نزدیک همون ها.
    ارادتمند

    1. بررسی خوب و منطقی بود. تا الان که جک اس5 اتو خیلی عالی جواب داده. طبق نظر شما (که منم قبولش دارم) باید منتظر موند و دید تا در آینده هم اگر کیفیتش همینطور ادامه داشته باشه و خوب بمونه ، عالی میشه.

  16. چقدر اون قسمت این مقاله جالب بود که نویسنده خیلی با احتیاط و نرم و نه به طور قطعی میگه کیفیت کابین توسان بهتر از جک اس 5 هست…

    1. خب آخه انصافا کیفیت مواد داخل کابین اس5 اتو هم خوبه ، اگر نشسته باشید توش. اصلا کیفیت نامرغوبی نداره.

  17. دوستان.معلومه که توسان خیلی از جک بهتره ولی قیمت خیلی بالاترش رو هم در نظر بگیرید.به نظرم کسی که پول کافی داره باید بین این 2 خودرو توسان رو انتخاب کنه و کسی مثل من که پول کمتری داره تا 90 تومن 2تا انتخاب داره.یا جک صفر بخره که بحث افت قیمت داره و یه مقدار ترس از موتور توربو و خرابی احتمالی در دراز مدت که البته گارانتی تا حدی این مشکل رو حل کرده.یا اینکه ژاپنی یا کره ای کارکرده بخره اونم حداقل 4 سال کارکرد که خب آدم دست و دلش واقعا میلرزه و کلی استرس داره خرید اینجور خودروها.در نتیجه فردی مثل من عطای هر2 رو به لقاش بخشیدم و فعلا همین 405 رو سوار میشم تا پژو 2008 بیاد اونو بخرم که به نظرم انتخاب منطقی تریه.ولی این رو هم باید بپذیریم که اس 5 هم اینجور که معلومه خودروی خوبی هستش و خصوصا که تو خیابون زیاد دیده میشه

    1. سلام و عرض ادب
      آقا ما هم نگفتیم جک از توسان بهتره. هم این مقاله ، ه بنده و هم بقیه دوستانی که با جک موافق هستن میگن که این خودرو در عین تازه وارد بودن (و البته بصورت قطعی بین خودروهای چینی) ، خیلی خوب جلو اومده و توانایی رقابت با برندی مثل توسان رو پیدا کرده که خیلی وقته جا افتاده.
      در صورت رعایت نکات مهم در مورد موتور توربو ، به هیچ وجه مشکلی پیش نمیاد مانند همه موتورهای دیگه. البته همونطور که شما فرمودید ، بر فرض مثال در صورت بروز ایراد 5 سال گارانتی کرمان موتور اعتماد خوبی میده.
      اما به نظرم در مورد پژو 2008 اشتباه می کنید به چند دلیل:
      1- بر عکس تصاویری که ایران خودرو از پژو 2008 منتشر کرده (استفاده از حقه های تصویری در عکس برداری) ، این خودرو نهایتا انداره لیفان ایکس-50 هست. یعنی یکم از 206 پهنتر وگرنه اصلا و ابدا ازش انتظار شاسی نداشته باشید.
      2- ایران خودرو قیمت نسخه اتوماتش رو 95 تومن اعلام کرده که بسیار بسیار گرونه. البته 75 تومنی هم داره اما هم اتومات نیست و هم آپشنهاش رو دزدیدن.
      3- به نسبت قیمت اعلام شده ، خیلی موتور ضعیفی داره. نهایتا 118 اسب بخار تازه اون هم در دور موتور 5000.
      به نظر من با این قیمت نمیصرفه. البته اگر 3008 رو میاوردن عالی بود اما طبیعیه که هم قیمت بسیار بیشتر میشد و هم اینکه فرانسه خودروی به روزش رو نمیاره در ایران تولید کنه و سهم شراکت بپردازه.

  18. هیوندا با این همه افتخار حقش نیست با جک بی نام و نشان مقایسه بشه لطفا سرچ کنید افتخارات هیوندای خود هیوندای در کشور کره یک شهر داره که کارمنداش بطور 24 ساعت در اونجا زندگی میکنند و ازش یک مستند ساختن بخش R&D این کمپانی خودش بودجه بسیاری طلب میکنه که هیوندای داره پرداخت نیکنه اخیرا تنها خودروی پلاگین هیبریدی جهان که هیدروژنی است توسط هیوندای توسعه یافته و خود این مدل توسان جزو برترین suv های مید سایر جهان به تایید کلی موسسه تست و بررسی بین المللی است حتی امجی gs هم در حد توسان نیست و اصلا در مقایسه ها به حساب نمیتد چه برسه به جک !?من نمیگم جک خودروی بدیه اتفاقا در بررسی اولیه جک با ارسال چند عکس در سایت مجاور از کیفیت این خودرو صحبت کردم اما نه دیگه در حد توسان و اسپورتیج لطفا کمی واقع بین باشید در ضمن بازار دست دوم چینی واقعا خوب نیست و حرف اول کره ای ها میزنند

    1. دوست عزیز ما هم عرض نکردیم جک بهتر از توسانه. با اینکه جک اس5 اتو بسیار خودروی خوبی در اومده تا اینجای کار و مردم هم فوق العاده ازش استقبال کردن اما خب طبیعیه که فاصله داره با توسان ، چون هم تازه کار تره و هم زمان میبره تا امکانات و تواناییهاش رو توسعه بده (اگرچه بخش R&D بزرگی هم داره و اتفاقا با هیوندای و میتسوبیشی در این بخش همکاری داره و تو کره و ژاپن هم دفتر R&D داره).
      اما در مورد بازار دست دوم ، جک اس5 دستی که عالی جواب داد (البته تو بعضی نسخه های تولید اولیش مشکل زوزه گیربکس در دنده پایین داشت که الان حل شده) و بازار دست دوم خوبی داره.
      اما اس5 اتو حدود 6 ماهه که وارد بازار شده و هنوز زوده در مورد بازار دست دومش اظهار نظر کرد ، اما نظر بنده حقیر اینه که با توجه به افزایش مداوم قیمت این خودرو ، بازار دست دومش هم خوب باشه.

    2. سانمارتین تو رو خدا قبل از گوهر افشانیهات برو یه سر تو سایت bama ببین افت قیمت جک s5 چه جوریه
      این ماشین رو با لیفان و چری و … مقایسه نکن – نمیدونم واقعا فکر میکنی ملت از پشت کوه اومدن؟!

  19. ممنون از توضيحاتتون دوست عزيز.بله حق با شماست و اين خودرو شاسي بلند به حساب نمياد.من اين خودرو رو تو فرانسه ديدم.ارتفاع زيادي نداشت ولي طولش به نظرم يه مقدار كم از ٤٠٥ كمتر بود و اونقدرها هم كوچيك نبود و فكر ميكنم از كپچر يه مقداري بزرگتره.من در كل از قيافش خيلي خوشم مياد و حقيقتش ملاك من براي انتخاب خودرو اصلا قدرت موتور و تورك نيست.حرفهاي پيشين شما هم درسته و در رانندگي شهري و معمولي اصلا نيازي به سيستم ٤چرخ نيست.و من فكر هم نميكنم كسي كه خودروي خوبط مثل توسان داره دلش بياد بره تو خاكي و ريسك آسيب ديدن زيربندي خودرو رو بپذيره كه كاملا هم منطقي هستش.در كل من فكر ميكنم هركس با توجه به نياز خودش و طرز تفكر و تجربيات شخصي قبليش اقدام به خريد خودرو ميكنه و همين اختلاف سلايق هست كه جامعه رو متنوع ميكنه در غير اين صورت همه از يك مدل خودرو استفاده ميكردند كه صورت خوشي نداشت.به هر حال جك خودروي خوبي هست و مقبول جامعه افتاده.در سوي ديگر هم خودروي توسان قرار داره كه اون هم در رنج خودش خودري بسيار خوبي هستش و بنده بشخصه بيشتر از اسپرتيج ميپسندمش.اما قيمت بالاتري داره و خريداران سطخ بالاتر.در جواب دوستاني هم كه ميفرمايند خودروي كاركرده بخريم حرفتون منطقيه اما به شرطي كه حرفه اي باشيد و خودتون بتونيد تشخيص بديد سلامت خودرو رو و نه به حرف مكانيك و صافكار و نشون دادن خودرو. وگرنه با توجه به ٢ تجربه بسيار بدي كه دارم هرگز ديگه سمت خودرو كاركرده نميرم

    1. سلام.
      فرمایشتون درسته اما اون نسخه که تو ایران ساخته میشه نهایتا اندازه کپچر هست. ابعاد اعلام شده توسط ایران خودرو رو ببینید لطفا. ارتفاع خودرو 1550 عرض خودرو 1745. البته اگر ملاکتون قدرت و توانایی موتور یا شاسی بودن خودرو نباشه یه داستانه دیگه هست و آرزو میکنم مبارک باشه براتون.
      در مورد سیستم 4 چرخ هم کاملا درست میفرمایید.
      در مورد خودروی کار کرده هم منم موافقم اما نه خودرویی که 6 یا 7 سال کار کرده اون هم خودرویی که نمایندگی متعدد نداره و قطعاتش گرونه.

      1. البته الان بررسی کردم دیدم از رنو کپچر هم کوچکتره. ارتفاع رنو کچپر 1566 ولی پژو 2008 ارتفاعش 1550. عرض رنو کپچر 1778 اما 2008 عرضش 1745.
        البته اگر بخواهیم با جک مقایسه کنیم که خب خیلی کوچکتر بنظر خواهد اومد :

        ارتفاع جک اس5 اتو : 1660
        عرض جک اس5 اتو: 1840

        خیلی کوچکتر از کپچر هست برادر من.

  20. نمیدونم والا.فکر نکنم دیگه ابعاد اتاق رو بتونن کوچیک کنن.حالا باید صبر کرد تا بیاد ببینیم چجوریه اندازش.تو نمایندگی مرکزی شوروم نداره واسه این پژوهای جدید؟جایی میشه دیدشون؟

    1. فعلا که خبری از نمایش نیست دوست من. ولی من اصلا چشمم از ایران خودرو و سایپا آب نمیخوره. سابقه بسیار بسیار بدی از خودشون نزد مردم ایران به یادگار گذاشته ن

  21. سلام برند اهمیت داره ساندر و قدیمی فرانسوی سریع فروش بالایی پیدا میکنه اما برلیانس انواع مختلف ام وی ام ۵۵۰ به روز هم هستند عقب میمونند احتمال پژو ۲۰۰۸ از جک اس ۵ پیشی بگیره زیاده

    1. بله درسته. اما مسئله پیشی گرفتن در فروش نیست که فقط. این پژو 2008 که در حد خودش خودروی خوبی هست قطعا تو جاده و سربالایی ها خیلی از جک عقب میمونه.
      در هر صورت هر خودرویی سلیقه و خواهان خودش رو داره. اما با توجه به اینکه قدرت موتورش و گشتاور اون خیلی از جک عقبتره ، قیاس این دو تا کار درستی نیست. پژو 2008 رو باید با خودروهای همسطح و همتوان خودش مانند رنو کپچر و … مقایسه کرد.

  22. داش مهدی ، حاجی ماشین تا پنج شنبه آماده میشه. یه سر بزن نمایندگی قطعه ش رسیده ، تعمیراتش تموم شده!
    در ضمن سه و هفتصد خارج از گارانتی هزینه برداشت. وقتی میای پول همرات باشه بی زحمت.
    بیا وردار ببر ، فقط باش مدارا کن که ایندفه مجبور نشی واسه فروختنش این همه تو سایتا چاخان سر هم کنی! همچین جک جک میکنی انگار لکسوسه 🙂

    1. اقای ” مهدی س “، داداش ببخشید فکر کنم نباید اینجا حرفی از تعمیرگاه و اینا میزدم. خلاصه ببخشید ، نمایندگی می بینمت. ضمناً هزینشم فراموش نشه که البته قابلتو نداره. دیگه شاسی بلند سواری خرج داره دیگه.
      ولی انصافا جک ماشین خوبیه،عالیه.

  23. فکر کنم ماشین کاربری بنام مهدی در تعمیرگاه است بهر حال من که خودم از شرکت jac خرید داشتم منظورم همان کرمان موتوره در روز اول باطری خراب بود بعد درب کاپوت زدیم بالا برای چک که اهرم نگهدارنده کاپوت درجا شکست اینقدر کیفیتش پایین بود زیر خودرو هم بنا به صحبت های خریدارانی که بنمایندگی اومده بودن گیر میکرد سیستم tpms هم که هر لحظه چند عدد مختلف نشان میداد کمک ها بشدت کوبش داشت اما قدرت موتور طراحی اتاق سانروف امکانات خوب بود اینه این خودرو ایجاد نویز میکنه و در طراحیش باید بیشتر دقت میشد در کل در مقایسه با سایر چینی ها بعد از امجی در مقام دوم قرار میگره اما واقعا کیفیت و طراحیش بی هیچ قصد و غرض ورزی در حد و اندازه های توسان نسل پیش و اسپورتیج نسل پیش هم نیست چه برسه به نسل جدید این دو خودرو

    1. شما تصور کنید ماشین بنده تعمیرگاهه. آرزو بر جوانان عیب نیست. ما که فعلا داریم میتازیم باهاش و حال گیری میکنیم از خودروهای همرده.
      بهرحال باز حرف آخر بنده اینه :
      هر چقدر هم بالا پایین بپرید ، شدیدا فروش و استقبال داره این خودرو ، تازه با شرایط نقدی. این مواردی هم که شما سر هم کردی والا تا الان من بین اینهمه دوستان یا همسایه ها و … ندیدم. اینقدر میدونم که بری نمایشگاههای پل چوبی تو خیابون انقلاب ، یک الی یک و نیم زیر قیمت روز نقد ازت خود نمایشگاهی بر میداره.
      میگی نه ، بیا با هم بریم. از صفر تا انتهاش رو هم فیلم بگیریم. شرف نداره هر کی نیاد

      1. ضمن شما کدوم مدل جک رو خریدی؟ جی 5؟ اس 5 دستی؟ اس 5 اتومات؟ لیفان؟ کدوم مدل لیفان؟
        شما اصلا تشخیص نمیدی که شرکت جک همون کرمان موتور نیست. کرمان موتور فروشنده خودروهای مختلف دو برند لیفان و جک هست. حالا اول مدل خودرویی رو که خریدی (باور کردیم خریدی) ، رو بگ. تا توضیح فنی بدم خدمتت عزیزم

    2. سیستم TPMS اصلا ایراد نداره ، دلیل نمایش اعداد مختلف اینه که باید ده دقیقه رانندگی کنید (نه پارک) که سنسورها اطلاعات دقیق از تایرها بگیرن و نمایش بدن. به هیچ وجه کوبش نداره اصلا و ابدا (البته اس5 اتو رو عرض میکنم) ، حاضرم تشریف بیارید تست کنید حضوری (حرف مفت و بدون سند ممنوع). البته یه مسئله هم هست که ممکنه باد لاستیک ها خیلی باشه و بکوبه که خب این دیگه ربطی به خودرو نداره و باید تنظیم کنید باد رو.

      1. آقا مهدی خسته نباشی ، کیف کردم از این همه منطق و استدلال در پاسخهات ، دم شما گرم

  24. بنده هم منظورم j.a.c j5 بود که سال 93 خریداری کردم بهر حال مبارکت باشه و ازش خبر ببینی اتفاقا تو چینی ها جک خیلی ازش استقبال شده و ایراداتی هم که گفتم وجود داره و پا برجاست و یک مورد هم یادم رفت اشاره کنم کیفیت بشدت پایین رنگ آمیزی شرکت کرمان خودرو است که از جک جی 5 دستی و اتو گرفته تا جک اس 5 مانوال و اتو همگی دچار نقص در رنگ هستند این مورد که دیگه نمیخوای کتمان کنی مورد بعدی کیفیت پایین قطعات موتوری جک در مول اس 5 است که بعلت ماتریال پایین استهلاک بالایی داره و ایرادات ریز و درشتی در مدل مانوال داشت اما اتومات فعلا نمیدونم اما بعلت سیستم پرخوران توربو بلطبع فشار مضاعفی سیستم تامین انرژی قطعات موتوری سوپاپ ها پیستون و انژکتور تحمل میکنه که قطعا از عمر مفید خودرو کاسته میشه در ضمن تعدد فراوان خودروهای کیا هیوندا با قیمت تقریبا دو برابر جک موید این مطلب است که مشتری سره را از ناسره به راحتی تشخیص میده و دردام چینی ها گرفتار نمیشه

    1. آها ، پس شما J5 رو میفرمایید. اما اینجا بحث در مورد S5 اتومات هست که اصلا این ایرادها رو نداره و بسیار با کیفیت هست.
      در مورد رنگ ، تا اس5 دستی کیفیت رنگش پایین بود اما الان خیلی فرق کرده و انصافا من که سفید خریدم خیلی از کیفیت رنگش راضیم. اما خب بعضی رنگهاش خیلی عالیه مثل خاکستری طوسی متالیک ، بعضیهاش خوبه مثل سفید و مشکی.
      اما در مورد توربو ، چند بار بالا توضیح دقیق دادم خدمت دوستان عزیز ، اگر تو نوع استفاده رعایت کنید اصلا مشکلی پیش نمیاد (ضمنا موتور کاملا تحت گارانتیه). توربور چند نکته مهم داره استفاده اش که اگر رعایت بشه هیچ ایرادی پیش نمیاد :
      1- استفاده از بنزین مرغوب
      2- تعویض به موقع روغن و فیلترها (با کیفیت)
      3- دو دقیقه اول و دو دقیقه پایانی رانندگی ، رانندگی با دور پایین برای اینکه موتور به آرامی گرم یا سرد بشه. این موارد رو رعایت کنید اصلا ایرادی نداره. بابا همه خودروهای جدید دنیا توربو هستن. همین رنو کپچر فکستنی 112 اسب بخاری ، توربو شارژر داره عزیز من.

      اما صحبت کاملا نادرستی در مورد تعداد هیوندا کردی ، عزیز من حالت خوشه داداش؟ هیوندای 12 ساله تو ایران داره میفروشه ، جک اس5 اتومات فعلا 6 ماهه. ضمنا (برای بار هزارم) کسی نگفت جک اس5 اتومات با همه توانایی ها و مزیت هاش و اینکه خودروی عالیی هست (در محدوده قیمتی خودش) ، از هیوندای توسان یا سانتافه یا اسپورتیج بهتره.
      حرف ما اینه که جک اس5 اتومات با اینکه تازه به بازار اومده بسیار عالی پیشرفت کرده و فوق العاده فروش داشته و رقیب داره میشه برای برخی خودروهای قدیمی. چون تو قدرت و آپشن و سواری نرم از توسان و اسپورتیج کم نداره. اما خب باید منتظر موند و عملکردش رو در یکی دو سال آینده هم دید تا قطعیت کیفیت بالای این خودرو ثابت بشه.

    2. سان مارتین باز تو شروع کردی؟ مرد حسابی جک S5 اتو اگه ماشین خوبی نبود اینهمه ازش استقبال نمیشد الان کرمان موتور از بس ازش استقبال شده تو تحویل عقب افتاده برو این حرفها رو جایی بزن که کسی ندونه
      کجای این مملکت خراب شده ماشین با گیربکس دو کلاجه – ترمز برقی – فرمان برقی -موتور توربو-طراحی عالی-رو به شما 93 تومن میدن همین هیوندا توسان که شما سنگش رو به سینه میزنی مدل نیمه فولش 160 میلیون هیچ کدوم از اینهایی که گفتم رو هم نداره دست بردار از این کارات

      1. والا به خد ما هم همین رو میگیم به دوستان ، اما خب اصرار الکی دارن برخی که این خودرو خوب نیست. خدا شاهده من 31 فروردین ثبت نام کردم هنوز (9 آذر) تحویل نگرفتم از بس ثبت نام کردن و تحویل عقبه. البته چند ماه پیش رفتم از بازار خریدم ولی خودروی ثبت نامیم رو ولله هنوز نگرفتم.
        نسبت به قیمت خودش خودروی بسیار عالی و قدرتمند با آپشنهای خیلی خوب و کاربردیه.

  25. در جواب اونهایی که می گویند بنز 2003 افت کیفیت و استهلاک ندارد ولی ماشینهای دست دوم المانی
    مخصوصا بنز و ب ام و مدل 2033 تا 2007 دست دوم اتفاقا هزینه های چند ده میلیونی دارند به خاطر
    قیمت بالای قطعات و اینکه دست دوم انها پرهزینه است!!

  26. اتفاقا من درصدد خریدن جک s5 بودم اتومات چون کیفیت تریم داخلی این خودرو عالیه و از طراحی اینخودرو لذت میبرم اما افزایش بی رویه قیمت این خودرو باعث شد صرفنظر کنم البته برای آندسته از افرادیکه در نمایشگاه اصفهان سال گذشته 84 تومان و با یک تومان تخفیف بود بسیار خوب شد

    1. خب دوست من ، میتونی تا گرونتر نشده خرید کنی. باز هم بهتر از اینه که چند ماه بعد یا یکسال بعد بخرید.

  27. ایکاش قیمت رو یک شبه گرون نمیکردن . راستش قصد خرید داشتم اما بعد از افزایش قیمت دیگه از چشمم افتاده. منتظرم چانگان cs75 بیاد .

    1. آخه چانگان که به این خودرو نمیرسه. خیلی ضعیفه در برابر جک اس5 اتو. یک شبه هم گرون نشد ، بهرحال امیدوارم موفق باشید و بتونید تهیه کنید.

      1. اولا چاگان یه مدل 2 لیتری توربو داره با 175 اسب بخار (اندازه جک اس5 اتومات) اما تو دور 5500 به این قدرت میرسه درصورتی که جک در دور موتور 4800 به این توان میرسه و این یعنی اینکه عملا ضعیفتره.
        دوم اینکه بررسی دقیق کردم ، آپشنهاش کمتر از جک اس5 اتومات هست.
        سوم اینکه جک الان یه برند معتبر شده تو خودروهای تولید چین ولی چانگان و … رو کسی نمیشناسه و قبول نمیکنه. یکی از مهمترین فاکتورهای خرید خودرو (جدای از مباحث فنی) اینه که هر وقت بردی نمایشگاه و پول لازم بودی ، همون لحظه بدون درنگ خود نمایشگاهی حاضر باشه نقدی ازت بخره و این در مورد چانگان و بی وای دی و … اصلا صادق نیست.
        چهارم اینکه مشخص نیست با چه قیمتی میخوان بدن (با توجه به اینکه برند نیست و فروش دست دومش بسیار ضعیف خواهد بود)

  28. البته لازم به ذکره که در شتاب اولیه هیوندای توسان با موتور معمولی اتمسفریک براحتی جک اس 5 توربوشارژ جا میذاره که این نشان از تکنولوژی برتر هیوندای است لطفا فیلم با دقت نگاه کنید

    1. دوست عزیز معیار برتری خودرو اصلا شتاب نیست. خیلی عوامل مختلفی از جمله امنیت ، موتور ، گیربکس ، امکانات رفاهی (آپشن ها) و … هست. اما بر فرض شتاب ، فقط شتاب اولیه مهم نیست شما باید یک شتاب صفر تا صد رو در نظر بگیرید. ضمنا این راننده نبوده (ضمن احترام به توسان که انصافا خودروی خوبیه) وگرنه با توجه به توربو بودن جک اس5 ، جک به راحتی توسان رو پشت سر میذاره.

      1. تست بارها و بارها تکرار شده و راننده جک یکی از بهترین و با تجربه ترین افراد در این زمینه هست، …. تنها نکته ای که میتونه عملکرد جک رو از آنچه در این فیلم می بینید بهتر کنه، استفاده از بنزین سوپر و اکتان بوستر هست….البته توسان هم با بنزین سوپر ممکنه عملکرد بهتری رو به نمایش بگذاره..

        1. شما اونجا بودی داداش که میگی بارها و بارها اجرا شده؟ یا راننده فامیلی شماست که اینقدر محکم میگی بهترین راننده بوده؟
          حرفایی میزنید مرغ پخته خنده اش میگیره.
          ضمنا اکتان و بوستر دیگه اینقدر تاثیر نمیزاره داداش. بالاتر رو بخونید من عرض کردم توسان بیارید تا تست کنیم. علاوه بر این ، عوامل بسیاری تاثیر گذار هستن تو تست شتاب.

          1. دوست عزیز ، ایشون آقای سپهر زنگنه هستن. از کارشناسان و خودرونویسان خوب این مملکتن ، مثه شما از پشت نیسان آبی ننشستن پشت فرمون جک!

          2. ضمناً تو فیلم تست سایت خودروبانک شتاب گیری رو ببینید!! 14 ثانیه ست. ینی یه ذره از پراید سریعتر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا