اخباراخبار خارجیاسلایدربررسی

هزینه‌های نگهداری وحشتناک زیاد مک لارن F1، معادل یک خودروی صفر کیلومتر!

مک لارن F۱ یک ماشین گران قیمت است. خرید آن نه تنها ده‌ها میلیون دلار هزینه دارد، بلکه به دلیل کاهش عرضه قطعات و نیازهای تعمیر و نگهداری بسیار تخصصی، هزینه حفظ آن نیز بسیار گران است. طبق تحقیقات موتور۱، تعویض شیشه جلو به تنهایی ۳۳ هزار دلار هزینه دارد.

احتمالا تنها دو نفر روی زمین وجود دارند که واقعاً به این هزینه اهمیت می‌دهند: دو مالک مک لارن F۱ که شیشه جلوی آنها در جریان رویداد Velocity Invitational آخر هفته گذشته در Sonoma Raceway در کالیفرنیا، ترک خورد. ویدئویی که از پادوک در اینستاگرام منتشر شده، دو خودرو را نشان می‌دهد که هر کدام ترک‌های قابل توجهی روی شیشه‌های جلوی خود دارند.

یک منبع آشنا با هزینه‌های تعمیر مک لارن F۱، به Motor۱ گفته که قیمت خود شیشه ۲۵ هزار دلار، به اضافه ۸۰۰۰ دلار دیگر برای پوشش هزینه‌های نصب تعیین شده است.

منبع دیگری که با قطعات F۱ آشناست به Motor۱ گفت که هنوز تعداد انگشت شماری شیشه جلوی جایگزین اصلی در مقر مک لارن در بریتانیا نگهداری می‌شود، بنابراین اینطور نیست که این مالکان مجبور نباشند برای ساخت قطعات جدید هزینه کنند.

در واقع، این منبع به ما می‌گوید که مک لارن در حال برنامه‌ریزی برای مهندسی و راه‌اندازی شیشه‌های جلوی جدید برای F۱ است، بنابراین مالکان پس از اتمام عرضه در آینده، دیگر شانسی نخواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا