اخبار داخلیاختصاصی دنده 6اسلایدر

پنج تصادف خطرناک

در حالی‌که هیچ دو تصادف رانندگی یکسان نیستند اما برخی از آن‌ها مرگبارتر از سایرین هستند. عوامل خاصی شدت یک تصادف رانندگی خاص را تعیین می‌کند.  سرعت ضربه، ساخت و مدل خودروهای درگیر و این‌که آیا مسافران کمربند ایمنی بسته بودند یا نه.  همه این عوامل در خطرناک بودن تصادفات رانندگی نقش دارند.
به گزارش دنده 6 – آگاهی از این‌که چه تصادفاتی خطرناک هستند می‌تواند در شکل رانندگی شما موثر باشد و بالطبع با امنیت و مراقبت بیشتری رانندگی کنید.
در این مطلب به پنج عاملی که منجر به تصادفات خطرناک می‌شود اشاره کرده‌ایم.


تصادف از عقب
یکی از خطرناکترین تصادفات رانندگی مرتبط با تصادف از عقب است که در صورت بالا بودن شدت برخورد می‌تواند آسیب بزرگی به گردن و ستون فقرات افراد داخل خودرو وارد کند. گاهی این ضربه از عقب به خودرو شاید خیلی جزئی باشد و نهایتا به سپر آسیب بزند اما همین تصادف به دلیل ناگهانی بودن شوک وارده به بدن ممکن است فرد یا افراد را راهی بیمارستان کند. بهترین راهکار برای فرار از تصادفات از پشت، توجه دایمی به آیینه عقب است تا در صورت نزدیک‌ شدن خودروی پشتی و احتمال تصادف بتوانید از موقعیت فرار کنید.

تصادف از روبرو
بی‌تردید این شکل از تصادف می‌تواند مهلک‌ترین باشد چرا که برخلاف تصادف از پشت، هر دو خودرو در حال حرکت هستند و دوبرابر مدل قبلی به هم انرژی وارد می‌کنند. طبیعی است که خسارات وارده نیز چه از لحاظ جانی و چه آسیب به خودرو بیشتر باشد. لازم به ذکر است ۱۰ درصد تلفات جانی تصادفات با این مدل به وقوع می‌پیوندد.بستن کمربند ایمنی و فعال بودن کیسه‌ی هوا بهترین کمک را برای دوری از این مدل تصادفات می‌کنند.


تصادفات وژاگونی
این مدل از تصادفات نیز مانند حالت روبرو از آمار بالای مرگ و میر برخودارند. یازده درصد تلفات مرتبط با تصادفات به دلیل واژگونی اتفاق می‌افتد. البته در این میان، برخی خودروها در معرض واژگونی بیشتری هستند مانند کامیون‌های سنگین یا سواری‌های شاسی‌بلند.
متأسفانه اقدامات ایمنی خودروها برای محافظت از قربانیان تصادف در صورت واژگونی کار چندانی انجام نمی‌دهد. زیرا سرنشینان در جهات مختلف پرت می‌شوند و حتی ممکن از از داخل خودرو به بیرون پرتاب شوند. بهترین ماجرا در این زمینه، خرید خودروهایی با ایمنی بالا در موقعیت‌های واژگونی و تردید در خصوص خرید شاسی‌بلندهایی که به راحتی چپ می‌شوند، است.


تصادفات جانبی
شاید باور نکنید که ۲۱ درصد تلفات، به دلیل این شکل از تصادفات هستند. تصادفاتی که اغلب در تقاطع‌ها، بزرگره‌ها و جاده‌های پرترافیک اتفاق می‌افتند.
همین موضوع باعث شده تا خودروسازها به ایمنی سمت درها و مقوله کیسه ایمنی در این بخش‌ها توجه بیشتری کنند.
در هر صورت هنگام خرید خودرو باید به این نکات توجه کرد.


خروج از جاده
آخرین مورد مرتبط با تصادفات مرگبار، خروج از جاده و برخورد با اجسامی مثل تیر چراغ برق یا دکل است.
۳۲ درصد تلفات جانی تصادفات مرتبط با چنین اتفاقاتی است. دلایل اصلی تصادفات خارج از جاده، آب و هوای نامناسب، رانندگی حواس پرت، به خواب رفتن پشت فرمان و البته رانندگی در حالت مستی است.  بهترین راه برای جلوگیری از تصادفات خارج از جاده این است که همیشه مراقب اطراف خود باشید، هرگز در حالت غیرهوشیار رانندگی نکنید و در صورت احساس خواب آلودگی از رانندگی خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا