اخباراخبار داخلیبررسیچینی

چری آریزو 5 در آستانه معرفی در بازار ایران+ مشخصات فنی احتمالی

بازار خودرو و ذائقه مصرف کنندگان در سالهای اخیر به طور کلی در حال تغییر بوده است و این روزها طراحی یک خودرو در کنار امکانات رفاهی و ایمنی  و کیفیت آن می تواند به عامل موفقیت آن محصول بدل گردد.

چری آریزو 5-3

برخی از شرکتهای چینی نیز همچون خودروسازان کره ایی به این مساله و نیاز مشتری پی برده اند و در سالهای اخیر  محصولات زیبا و مدرن را راهی بازار نموده اند.

چری اریزو 5-5

اخیرا شرکت چری از سدان بسیار زیبای خود با نام آریزو5 که از دید بسیاری از کارشناسان خودرو از لحاظ اندازه و ظاهر با کیا سراتو و هیندای النترا  و از لحاظ فنی با هیندای اکسنت مقایسه می شود پرده برداری کرده.است.

چری اریزو 5-4

چری آریزو 5-9

نکته جالب در این است که برای اولین بار در صنعت خودروسازی کشور یک محصول بین المللی همزمان با تولید در کشور خود در کشور ما تولید می گردد که این امر را می توان  ناشی از برنامه های گسترده شرکت خودروسازی چری برای بازار ایران دانست.

چری آریزو 5-2

قطعا تولید یک محصول مد روز که همزمان در کشور مادر رونمایی شده است می تواند اثرات مطلوب برای صنعت خودروسازی کشور به خصوص بخش خصوصی و شرکت مدیران خودرو که سالها با شرکت چری همکاری مشترک داشته باشد.

چری آریزو 5-5

آریزو5 نیز به مانند تیگو5 دیگر محصول چری که این روزها با استقبال مناسب بازار کشور روبرو گشته از مهندسی و طراحی  مهندسان آلمانی و اروپایی که اخیرا به شرکت چری پیوسته اند برخوردار است تا نشان دهد که این سدان زیبا  رقبای کره ایی خود را در بازار مورد هدف قرار داده است.

چری آریزو 5-6

دنده 6 – طراحی ظاهری چری آریزو 5 را می توان نزدیک به مدل های اخیر هیوندای النترا توصیف کرد، همچنین با توجه به موتور 1.5 لیتری و 116 اسب بخاری (مشخصات احتمالی مدل عرضه شده در ایران) و سیستم تعلیق ساده آن، می توان در نهایت گفت که احتمالا این مدل از نظر فنی شباهت هایی به ام وی ام 315 دارد.

مقایسه نمای جانبی چری آریزو 5 و هیوندای اکسنت

نمونه فول در ایران فاقد موتورهای توربوچارجر خواهدبود اما با گیربکس CVT عرضه می شود و طبق روش قیمت گذاری رایج مدیران خودرو احتمالا شاهد طیف قیمتی گسترده ای برای این خودرو خواهیم بود.

چری آریزو 5-1

ظاهرا قیمت نمونه پایه چری آریزو 5 در چین ، حدود نیمی از بهای نخسه فول چری تیگو 5 (حدود 92 میلیون تومان) است، بنابراین پیش بینی قیمت حدودی 46 میلیون برای نمونه پایه چری آریزو 5 دور از تصور نیست هرچند باید در نهایت منتظر پروسه قیمت گذاری شرکت ماند.

چری آریزو 5-7

بر اساس اخبار اولیه این مدل احتمالا در تابستان امسال به بازار کشورمان عرضه خواهد شد. شما چه قیمتی را برای این محصول تازه مدیران خودرو مناسب می دانید؟

122 دیدگاه

    1. وارد کنه یا مونتاژ کنه.
      دوستان باید توجه داشته باشند که تعرفه قطعات منفصله افزایش یافته و قطعا نمیتوان قیمت این ماشین رو بر حسب قیمت چینی های تولید قبل حدث زد

  1. اين ماشين اگر قيمت پايه اش زير 50 ميليون تومان داشته باشه، ( با آپشن حداكثر تا ٥٧ ميليون ) ميتونه طيف وسيعي از مشتريان ايراني رو به خودش جلب كنه، و پيش بيني من به عنوان يه ماشين باز اينه كه فروشش خيلي بيشتر از محصولات كرمان موتور مثل جي ٥ و اس ٥ و حتي اكسنت هيونداي و امگراند ٧ جيلي، خواهد بود، ولي اگر بخواد قيمتي بين ٥٧ تا ٦٧ عرضه بشه موفقيتش از ١٠٠ درصد به ٣٠ درصد كاهش پيدا ميكنه، و بالاتر از ٦٧ ميليون ديگر هيچ جذابيتي براي بازار ايران نخواهد داشت مگر اينكه قدرت موتور رو به ٢٠٠٠ سي سي برسونه و شرايط اقساطي بلند مدت رو برقرار كنه، من طرفدار محصولات اين شركت هستم و ميدونم با همه نقصهايي كه دارند مرتب در حال پيشرفت هستند.

    1. دوست ماشین بازم 2000 سی سی حجم موتوره . منظور شما اگه قدرت موتور هست که با اسب بخار بیان میشه که بر خلاف گذشته ارتباط مستقیمی با حجم موتور نداره هر چند قدرت همیشه متاثر از حجم میتونه باشه.به عنوان مثال ماشینهای مسابقه ای فرمولا وان 2000 یا کمتر هست که با قدرت تکنولوژی توان خیره کننده ای ارایه میکنه .

      1. اشتباه لپي Lopi بود داداش، منظورم حجم موتور بود كه اشتباها قدرت موتور نوشتم!!! شما به بزرگواري خودتون ببخشيد و عفو بفرماييد.

  2. به نظر بنده ک تو هر سال یک ماشین رو میگیرم قیمته این ماشین بالاتر از 50میلیون با توجه به موتور 1.5هیچ موفقیتی نداره تو بازار ایران .
    البته غول مافیایی خودرو ایران قیمت رو تعیین میکنه ملت همیشه در صحنه هم ….

  3. اصلا از بحث کیفیت که بگذریم واقعا عجیبه که اینا هر چند ماه یه بار دارند یه ماشین جدید با شکل و شمایل به روز و شیک ارائه میدهند. تازه دوستان بهتر میدونند که چری تیگوی 7 نیز اماده عرضه به بازار شده. من موندم این خودروسازای ما پس چکار میکنند. اخه چراغ عقب و جلو با داشبورد عوض کردن اونم 10 سال یه بار چه هنری داره..حالا هم بعد از برجام یه روز میگویند این میاد و یه روز میگویند اون یکی نمیاد. بعد هم سر حساب میشی جدیدترین مدلی که میخواهند بدهند توی بازار لااقل 10 ساله ;دیگه توی کشور مبدا تولید نمیشه. مرگ بر انحصار

    1. جالبه که مدیران ایران خودرو معتقدن هنوز هزینه های طراحی سمند برنگشته!!
      وقتی سمند بعد از این همه سال و تیراژ سالانه بالای 50000 عدد و پیش فروش هنوز سودآور نشده چجوری این خودروسازهای چینی هر سال یک مدل جدید و یا نیوفیس مدلهای قدیمی رو عرضه می کنن و ورشکست هم نمیشن؟؟
      چه موقع ما از شر مافیای خودروسازی و مسوولین بیفکر و بی مسوولیت رها میشیم؟؟

      1. هیچ شکی در مریض بودن اقتصاد و صنعت ایران نیست و همچنین ضعف مفرط مدیریت که بیشتر انتصابی هستند تا شایسته سالاری ولی بازار 2میلیارد نفری خودروسازهای چینی (1.5 میلیارد حداقل جمعیت چین + 500 میلیون حداقل جمعیت کشورهای در حال توسعه)را نمیشه با بازار 80میلیونی خودروسازهای داخلی به هیچ وجه مقایسه کرد.25برابر هست.ولی از اونجائی که بازار چین رقابتی هست و بازار ایران حداقل تا 2سال پیش کاملا انحصاری بوده من انتظار ندارم خودروسازهای ایرانی بتونن هر سال مدل جدید بدن بیرون ولی انتظار دارم هر 10سال یه خودرو کاملا متفاوت و جدید تولید کنند که متاسفانه این اتفاق هم نیفتاده.

        1. كره كه ديگه 25 برابر ابران جمعيت نداره نه داداش به عرزه وانسانيت و… برميگرده كه 25 برابر ايران دارند

        2. دقیقا شما کشورهای جهان اول مثل آلمان و خیلی کشورهای دیگه رو ببین بعد حرف مفت بزن. اگه قرار باصشه هر 10 سال یه خودرو بیاد بیرون که اصلا فایده ای نداره. برو یکم فکر کن

    2. بنظر من خریدن خودرو های چینی از داخلی بهتر هم خودرو ها تکنولوژی بهتری و مدرن تری نسبت به داخل دارن هم ظاهر مدرن تر از نظر ساخت هم بهتر چون قالب های خودرو قدیمی نیستن قیمتشم بهتر از خریدن خودرو های قدیمی داخل ما روآ 405و پرشیامون یه شکل داره واقعا از دیدنشون خسته شدم.اگه دنبال ماشین خیلی با کیفیت هستین پول بیشتر باید بدیم تا BMWسوار شیم

  4. دوستان من از نمایندگی مدیران خودرو (سلامتیان) سوال کردم. گفت اواخر تابستون مدل اولی این ماشین میاد و اگه صبر کنی توروبوشارژ هم قراره بره روی خط تولید با توان 132 و 145 اسب بخار.. ولی مدل توربو رو خبر نداشت که چه موقع عرضه بشه.

    1. خیلی عالی. پس در ابتدا موتور غیر توربو میاد که 1500 سی سی است و توان 116 اسب. در واقع این موتور بهینه شده (یعنی یکم تقویت شده) موتور ام وی ام315 است. (315 توانش 108اسبه). برای اینکه حرفم اثبات بشه میشه چری آریزو3 را دید که دقیقا موتور ام وی ام315 با توان 108 اسب را داره. پس در ابتدا این خودرو با دو مدل دستی و گیربکس اتوماتCVT میاد با موتور غیرتوربو. آقای پولادی عزیز، از آنجا که من قصد خرید خودرو دارم و آریزو5 را خوب دیدم، میشه از اون نمایندگی بپرسید قیمت مدل دستیش چقده؟ بنظرم با توجه به شباهتهای موتور و گیربکس و سیستم تعلیق مشابه ام وی ام315 اما با ظاهر و آپشن بیشتر، در مدل دستی نباید بالای 45 یا 50 باشه. ممنون میشم اگر اطلاعی بدست آوردی بگی بهم. (چون من در شهرمون از نمایندگی میپرسم میگن نمیدونیم!).

  5. رامتین عزیز هیچکس واقعا نمیدونست توی نمایندگی که قیمت این ماشین چقدر خواهد بود. ولی فکر کنم بیشتر از قیمتی که شما انتظار داری عرضه بشه. ولی اقای مهندس زنگنه شاید بتونند حدودا قیمت رو حدس بزنند یا از منابعی که دارند اطلاع بدست بیاورندِ.

    1. متاسفانه پروسه قیمت گذاری در مدیران خودرو پیچیده هست و به نظر شرکای چینی ارتباط زیادی داره، شواهد موجود بازه بین 55 الی 75 (برای مدل فول و احتمالا توربو) رو نشون میدن ….

  6. نظرتون در مورد خريد اين دو ماشين رو لطفا اعلام بفرماييد
    ام وي ام تيگو 5 +++++++++++++
    جك اس 5 ————–

  7. قسمت این محصول نمونه معمولی 35 فولش40باشه تا تو این رکود سنگینی که همه خودرو سازا فروشی ندارن این خودرو با فروش بی ثابقه ای روبرو بشه.ولی از اونجایی که مدیران خودرو یا سایپاویاایران…..به سود کم راضی نیستن نمیشه گفت که فروش خوبی باتوجه به جیب مردم بالا باشه.

  8. قیمت خودرو مدل دنده ای 59.7 میلیون
    اتوماتیک لاکسچری 67.7 میلیون
    اتوماتیک اکسلنت 72.7 میلیون

    1. قیمت عجیبیه برای این خودرو که بجز ظاهر خوبش نه موتور قدرتمندی داره و سایر مسائلشم نامشخصه.
      مشخصا الان خرید برلیانس خیلی از این مقرون بصرفه تره!
      قیمت فوق العاده کاذب!
      باید فولترین مدلش رو 50 میدادن.

      1. دوست عزیز برلیانس موتور 103 اسب و کیفیت قطعات داخلیش به مراتب پایین تز ظاهر بیرونی هم از این ضعیفتره و هم در سطح ایمنی اصلا به این نمیرسه چطور میتونه با قیمت 57 میلیون تومان از اریزو خریدش به صرفه تر باشه؟ جوک میگی!

  9. متاسفانه جیب مسولین ایران خودرو وسایپا به این راحتی پر نمیشه ماشینی که وارد میکنن اگه 30 تومن پولشو بدن 30 تومن دیگه اینا تو یک دست به دست میخوان بخورن
    زحمت و شرکت تولید کننده میکشه بعد اینا بدون هیچ زحمتی پول 2تا ماشینی که وارد میکنن و تو 1 ماشینی که میفروشن در میارن

  10. دوستان من تحقیق کردم موتور و گیربکس این ماشین کلا با 315 فرق داره و کاملا جدید هست به نظرم ماشین زیبا و مدرنی هست از سایتها چک کردم دومین خودروی پر فروش در میان برندهای چینی بوده

  11. قیمت فروش جهانی این خودرو به پول ما 20 میلیون تومان هست حالا ببینید با 20 تومان الان پراید فرقونم به ما نمیدن؟؟؟!!!!

    1. دوست عزیز الکی جو نده مدل نیمه فولش 14.700 دلار قیمتشه در خارج از ایران یعنی چیزی حدود 50 میلیون حالا وقتی بیاد ایران و عوارض و گمرکی و پول کارگر و ساخت و اینچیزاهم بیاد روش میشه حدس زد حدود قیمتشو

  12. سلام دوستان اصلان نگران نباشي اين ماشين را اگه بدهند نهايتش بين 45 تا 47 ميليون بيشتر قيمت گذاري نميكنند چون كسي نميخره زماني محصولاتي زيادي هست تو اين محدوده قيمتي كه حتي بهتر اين هم شايد باشند چرا بعضي ها با چشم قضاوت ميكنند و به ظاهر اهميت ميدهند چون شكيل هست بايد گرون هم بدهند ما ملت اين كارها ميكنيم خودرو سازها هم منتظر شكار ما هستنند خودرو نبايد ايمني داشته باشد چند ستاره ايمني از همين چين دارد اگه سه ستاره چيني دارد نهايتش شايد يك ستاره اروپاي بهش تعلق ميگيرد يعني به اندازه پژو 405 با اين تفاوت اين اتومات هست و از گيربكس اتومات بهره مي برد ولي پژو از گيربكس دستي در عوض تازه با همين حال پژو 405 موتورش بهتره يك چيز ديگه اضافه كنم به احتمال صد در صد اين خودرو را با همان قيمتي كه گفتم عرضه مي شود براي اينكه شرايط رقابتي هست در اين بازده قيمت بين محصولات ايران خودرو وسايپا كه دو سه محصول دارند در بازده قيمتي كه هم از گيربكس اتومات بهتر و معتبر بهره مي برند و هم از موتور بهتره اين نظر شخصي بنده بود و نظر هر كس برايش قابل احترام

    1. عزیزم جوک نگو موتور 405 از این بهتره؟؟ اون 105 اسب این 116 اسبه! در ضمن 5ستاره ایمنی چین رو داره که معادل 4ستاره ایمنی اروپاست و حتی از خودروهایی مثل زانتیا با 2 ستاره بالاتره در رنج قیمت 90 میلیونبه پایین تنها خودروی 6ایربگه ایران هست. عزیزم با اطلاعات اشتباه و ناقص داری یک ملت رو که این پیامهارو میخونن گمراه میکنی…نکن

  13. سلام قیمت این خودرو بین 38 تا 43 میلیون باشه در بازار میتونه جا بیفته و با فروش خوبی در سراسر کشور مواجه باشه

    1. ارزونترینشو زدن 60 تومن!
      معلوم نیست اینا ملت رو چی فرض میکنن!
      چرا باید کسی به یه دنده دستی بی اپشن با موتور 1500 اونم چینی با کیفیت نامشخص 60 تومن پول بده؟!

  14. با سلام . آریزو 5 دیروز مورخ 22 تیر ماه 95 در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی شد.

    قیمت 717000000 ریال مدل cvt excellent
    قیمت 667000000 ریال مدل cvt Luxury
    قیمت 597000000 ریال مدل MT Comfortable

    قیمت ، بالاست نسبتا.

  15. سلام
    همه سوار میشند
    بدتر از این هم وارد بشه سوار میشند
    همین سمند و پژو و پارس هم بیشتر قطعاتش چینی هست.
    اگر حرفی میزنم بخاطر این هست که توی کارخانه ایرانخودرو کار کردم.
    اگر باورتون نمیشه برید تحقیق کنید چرا طراح دنا دوسال رفت زندان!!!!

  16. جریان چیه ؟!! انگار قرار نیست قیمت ماشین پایین بیاد…!هی میگن فلان ماشین قراره بیاد بالای 50 میلیون و 60 میلیون و هی همین جوری بالاو بالاتر.بالاخره قیت خودرو پایینه یا بالاست؟…اگه پایینه پس چرا مردم نمیخرن؟اگه بالاست پس چرا هیچ کس نمیگه بالاست؟؟؟…اآدم میمونه یه زمانی قرار بود خودرو به دست مردم این مملکت برسه که قشر کارمندی و ضعیفن نه پولدارها که اصولا این ماشینها رو هم سوار نمیشن من نمیدونم با این قیمتهای نجومی که یه خانواده ایرانی قراره استفاده کنه و این قدر هم رئیس جمهورش به فکر مردم هست پس چرا از یادها فراموش شد ماشین ارزان قیمت؟؟؟کجا رفت ماشین ارزان قیمت ؟چی شد؟کسی دیگه حرفی ازش نمیزنه .نکنه همه پولدار شدن ما عقب موندیم؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. بزرگترین اشتباه یه ایرانی خرید ماشین چینیه درسته زیبایی داره و شاید بعضی از مدلاش کیفیت خوبی هم داشته باشه ولی این ماشینا توسط شرکتایی وارد میشه که فقط دنبال سووووودن نه به فکر ضرر مردم الان همین مدل هایما اگه فردا واسه ایرانخودرو نصرفه دیگه وارد نمیکنه دیگه از کیزاشی که بهتر نیست یا پژو 407 وقتی استقبال نشد دیگه هم منتاژ نشد و این عواقبی همانند افت شدید قیمت در بازار دست دوم و بالا رفتن قیمت لوازم یدکی میشه یا از طرفی مثل سایپا که چانگان ایدو وارد کرد استقبال نشد و 82م به مردم فروخت یا برلیانس v5 که کلا 250 تا وارد شد بخاطر قیمت بالا و موتور نسبتا ضعیف استقبالی نشد و دیگه وارد نشدند حالا این ضررو کی میده؟ یا z300 یا cs35 که ابتدا با قیمت 76 و 89 وارد شد و فروختن به مرد بیچاره بعد همینارو مونتاژ داخل کردند و بقیمت 54 و 62 دارن الان با شرایط اقساطی میفروشن یعنی در ارض یک سال 20م ضرر در صورت صفر بودن حالا کارکردش بماند. پس دوستان عزیزان چینی صفر کیلومتر حداقل نخرین

    1. دوست عزیز چون قیمتهای خودرو و بعضا مسکن در ایران شدیدا بالا هست و قیمت را دلالان و وارد کنندگان خصوصی که همان مافیای اقتصادی نام دارد تعیین میکنند بصورتی حبابی شده که از داخل تهی هست حتی تولیدات داخلی نیز همین وضعیت دارند قیمت دست دوم و نو شدیدا در تضاد و اختلاف بالایی هستند و این یعنی ضرر به مصرف کننده که الان سه و اندی سال هست که مناسفانه آگاهانه یا ناآگاهانه مشکل مردم شده است.

  18. نقاط ضعف:

    ۱- گیربکس اتوماتیک نه چندان قوی (جا داشت که یک گیربکس اتوماتیک معمولی روی خودرو نصب شود)
    ۲- ارگونومی داخلی می توانست بهتر از این باشد
    ۳- شتاب اولیه ضعیف نسبت به رقبا
    ۴- نبود دریچه تهویه صورت برای سرنشینان عقب
    ۵- جایگیری ضعیف چراغ دنده عقب
    ۶- دید نه چندان واضح دوربین دنده عقب در شب
    ۷- نبود برخی امکانات ساده که این روزها اکثر مشتریان توقع دارند مانند، سنسور نور، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه دیجیتال، GPS و…

  19. پیشاپیش نمیشه در مورد این خودرو بصورت کلی نظر قطعی داد اما تجربه ثابت کرده چینی ها همیشه یه جای کارشون حداقل میلنگه بزرگترین عیب این خودرو که از الان عیان و آشکار شده جدای مبحث چینی بودنش “قیمت”هست که واقعا در محدوده 60 تا 72 ارزش خرید بهیچ وجه نداره
    سال آینده رنو کلیو و پژو 208 که گزینه های بهتری هستند و حتی 301 با قیمتی مشابه وارد چرخه بازار میشن

  20. سلام . ظاهرا رعایت انانت نمیکنین . من نوشته بودم ام وی ام ۵۵۰ دارم که صفر خریدم و از سقف و ستوت و درب آب جاری میشه داخل کابین چرا منتشر نکردین؟؟؟؟!عکساش هم موجوده

  21. با سلام . ظاهرا رعایت امانت نمیکنین . من نوشته بودم ام وی ام ۵۵۰ صفرکیلومتر خریدم که از سقف و ستون و درب آب جاری میشه داخل کابین چرا منتشر نکدین؟!!! عکساشم موجوده

  22. لطفا مانند سایر کاربران اطلاع رسانی کنید
    کلیپ بالانرفتن از شیب بتوسط برلیانس cs35
    کیلیپ فرو رفتن سپر و کاپوت بوسیله ضربه بسیار کم بتوسط برلیانس h330 و 320
    کلیپ صدا و زوزه گیربکس جک اس 5
    کلیپ ریختن رنگ و سپر mvm 315
    کلیپ داشبورد لرزان و ول شدن اتاق mvm 550 بعلاوه لرزش گیرباکس
    کلیپ کنده شدن اگزوز با اشاره انگشت دست بتوسط جک جی 5 و…
    نمیدونم واقعا اینها خودرو هستند یا شبه خودرو یا ماکت خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا