اخباراخبار داخلیاسلایدرچینی

چری تیگو 5؛محصول جدید مدیران خودرو MVM+ گالری تصاویر و قیمت نهایی

 مدیر بازاریابی  MVM (مدیران خودرو) ،خبر از عرضه محصولی جدید و لوکس به نام چری تیگو ۵ به بازار کشور داد.

به نقل از خودرو کده، با اشاره به اینکه همکاری های بلند مدت دو شرکت مدیران خودرو و چری منتج به تولید خودروهای لوکس چری با برند MVM طی سالهای متمادی در کشور گردیده است ، افزود: لذا در راستای سیاست های جدید شرکت مدیران خودرو در نظر است تا برخی از خودروهای لوکس شرکت چری در کارخانه مدیران خودرو تولید و با برند چری از طریق شبکه نمایندگی های فروش شرکت مدیران خودرو در سراسر کشور به بازار عرضه گردند. همچنین در حال حاضر زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات پس از فروش این محصول نیز فراهم گردیده است.

ام وی ام تیگو 5-3

مهندس امیری همچنین اظهار داشت: خودروی تیگو ۵ یک خودروی لوکس می باشد و حاصل کار تیم طراحی و مهندسی بین­المللی چری بوده که عمدتا از مهندسین بنام اروپایی می باشند. این SUV زیبا و پیشرفته دارای گیربکس اتوماتیک CVT و تجهیزات بروز رفاهی و همچنین آپشن های متنوع در سطح بسیار بالا بوده که از مشخصه های این خودروی لوکس فول آپشن می باشد.

ام وی ام تیگو 5-2

وی با بیان اینکه با توجه به تحقیقات صورت گرفته در سالهای اخیر ، سگمنت خودروهای لوکس شاسی بلند در ایران از تقاضای بالایی برخوردار است اعلام کرد: با توجه به ویژگی های بارز این محصول و کیفیت و آپشن های آن ، انتظار فروش موفقیت آمیز آن در بازار می رود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: شرکت مدیران خودرو با همکاری شریک تجاریش شرکت چری برنامه گسترده ایی را برای عرضه دیگر محصولات جدید به بازار کشور دارد.

دنده 6 – مدیران موتور هنوز مشخصات فنی دقیق و قیمت فروش تیگو 5 را به صورت رسمی اعلام نکرده است اما ظاهرا این مدل به عنوان جایگزینی برای مدل قدیمی تیگو 3 ( MVM X33) طراحی شده و خودرویی بزرگتر و لوکس تر نسبت به X33 محسوب می شود.از نظر مشخصات فنی آنطور که از شواهد پیداست، بازهم شاهد بکار گیری موتور 2.0 لیتری مشترک با MVM X33 – MVM 550 و البته MVM 530 هستیم که یارای تولید قدرتی در حدود 140 اسب بخار را دارد و به واسطه یک گیربکس دستی یا اتوماتیک CVT این نیرو را به چرخ های جلو تیگو 5 می رساند، البته ظاهرا سفارش مدل دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک تیگو 5 هم حداقل در بازار داخلی چین امکان پذیر است.همچنین احتمالا در آینده امکان انتخاب یک موتور 1.6 لیتری توربو نیز برای تیگو 5 مهیا خواهد شد که بعید است فعلا در بازار ایران عرضه شود.

با این حساب می توان انتظار داشت که قیمت چری تیگو 5 در بازار کشورمان چند میلیون تومان از مدل X33 که هم اکنون با رقمی در حدود 70 – 75 میلیون تومان عرضه می شود، بالاتر باشد. از این رو می توان انتظار افزایش رقابت در رده کراس اوور های 65 – 85 میلیون تومانی داشت.

 

چری تیگو5 مشخصات فنی

چری تیگو 5 مشخصات فنی-1

 

آزمایش چری تیگو 5 محصول جدید مدیران خودرو + قیمت نهایی+ ویدیو

آزمایش چری تیگو 5 محصول جدید مدیران خودرو + قیمت نهایی+ ویدیو

چری تیگو 5 با 15000 کیلومتر گارانتی برای رقابت کیفی می آید

چری تیگو 5 برای رقابت کیفی می آید

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

103 دیدگاه

    1. بنظر من که این باید بهتر از So باشه است خیلی قدیمیتر و فروشش تو خود چین خیلی کم. اول که اومد من فکر میکردم خیلی شاخ باشه ولی بعد ایرادات زد بیرون اگه برطرف بشه بر نیست ولی باز قیمت بازارش بالا در مجموع فک کنم تیگو 5 بهتر باشه فروشش تو چین تقریبا 10 برابر است هست…

    2. همین حالا هم S5 جوابشو پس نداده و معلوم نیس توربو شارج چقد خرج بذاره رو دست خریداراش
      حرفی بزنید که فقط تبلیغ الکی نباشه…همیشه باید دید دارندگان ماشین چه نظری دارن

      با توجه به اینکه X33 جدید رضایت دارندگان رو تا حد زیادی کسب کرده و تنها ضعفش در مورد طراحی ظاهرش هست…
      با ورود TIGGO 5 بازار و ظاهر مقبولش کلیه رقبا ازش جا میمونن

      قیمت براوردی من برای عرضه اولیه حدود 82 میلیون هست
      که اگر مدیران خودرو مثل قبل با تخفیف عمل کنه خیلی خوب میتونه مشتریها رو جذب کنه

  1. ماشین لوکسی به نظر میاد. نسخه فولش امکانات خیلی زیادی داره. کی فکر میکرد چری که توی ایران به خودروی بی کیفیت و غیرایمن ام وی ام 110 شناخته میشد با این سرعت تا اینجا برسه ؟ نسخه فولش بعیده به ایران بیاد ولی اگه بیاد احتمالاً باید بین 100 تا 120 میلیون قیمت داشته باشه. احتمالاً مدلی وارد میشه که قیمتی بین 80 تا 100 داشته باشه که هم یک رده از ام وی ام ایکس 33 بالاتر باشه و هم وارد حیطه قیمتی خودروهای گرانقیمت و با فروش کم نشه.

    1. من حدس میزنم تو رده قیمتی s5 عرضه بشه که بتونه رقابت کنه حتی یه مقدار پایینتر از اون
      بخواد تو رنج 80 تا 100 باشه میره تو رنج قیمت چانگان سی اس 35 که با توجه به اینکه چانگان رو سایپا عرضه میکنه و چانگان تقریبا بهترین خودرو ساز چین هست ، توان رقابت نداره.

      1. چانگان خودروی خوبیه ولی قبول باید بکنیم که به قیمتی بالای 80 نمی ارزه. قدرت موتور پایین و آپشنهای نه چندان زیاد در مقایسه با جک اس 5 و البته همین تیگو 5 باعث میشه که چانگان با ارزش بالای 80 توان رقابت خوبی نداشته باشه. قراره که 85 بدیم چانگان خب میشه 20 میلیون دیگه روی اون گذاشت و رنو کپچر خرید که غیر از برند معتبرتر، حتی توی برخی موارد از نظر آپشن هم بالاتر از چانگان قرار داره.
        در مورد مقایسه تیگو با اس 5 هم باید توجه بشه که اس 5 فعلاً مدل دستی ارایه میشه. احتمالاً مدل اتوماتش با قیمتی در حدود 90 ارایه میشه. پس تیگو هم اگه قصد رقابت داشته باشه توی همین رده 80 تا 100 ارایه میشه. ضمن اینکه یک شرکت توی یک رنج قیمتی بیش از یک خودرو نباید ارایه بده تا محصولات خودش با هم رقابت نکنند. مدیران خودرو زیر 80 ام وی ام ایکس 33 جدید ارایه کرده، پس باید یک رده بالاتر بره و خودرویی بالای 80 میلیون ارایه بده.

  2. سلام . چری تیگو 5 خودرویی هست کاندید 2015 در امریکای جنوبی شده . چانگان سی اس 35 هم سال 2014 جایزه برترین خودروی سبز در بین موتور بنزینی ها را برده و سایپا پشتش هست . با توجه به اینکه چانگان برند اول چین هست و تولیداتش بسیار با کیفیت هستند و پیشترفت بسیار عالی چری در مدل تیگو 5 , بازار آینده خودروهای چینی در ایران در تسخیر مدلهای چانگان و این خودروی تیگو 5 خواهد بود و سایرین جای زیادی برای رقابت ندارند. خصوصا اینکه سایپا رسما تولید چانگان در واحد سایپا کاشان را اعلام کرد و عملا آینده این برند را در ایران تضمین کرد. برندهای متفرقه از دور خارج خواهند شد.
    در بخش چینی شاسی بلند چانگان سی اس 35 و بزودی سی اس 75 و شاسی بلند چری تیگو 5 و در بخش سدانها هم برلیانس 320 و 330 بازار را در دست خواهند گرفت.

    1. کاوه جان دیگه اینقدر راه های خودروی لوکس سوار شدن تنگ شده که به این خودرو لوکس میگن در ایران اما واقعا خودروهای آلمانی اگه این خودرو لوکس باشه صفینه فضایی محسوب میشن و باید در تیتراژ بعنوان مثال بی ام دبلیو سری 7 بنویسن کشتی فضایی ..چه میشه کرد همینه دیگه کاریش نمیشه کرد

  3. از هر لحاظ بر s5 برتری داره روی نمودار اما دز عمل باید دید این لیست بلند بالای آپسنال جی از آب در میاد؟چری برار از جک هست در چین و رنکینگ بالاتری داره طراخی تیگو باید قبول کرد اروپایی پسند و از آب و گل دراونده و ننیشه بهش برچسب چینی زد حداقل د نملی اکستریور (خارخی و بدنه) اما در اینتریور (داخلی) باز هم خوب کارکرده ولی بعلت وجود داشبورد دورنگ مقداری کج سلیقگی و چینیزاسیون شده اما در یک نگاه کلی واقعا طراحی بی نقصی داره و نمیتونم ازش ایرادی بگیرم محدوده قیمت این خودرو چنان که دوستان اعلام کردند بین 75 الی 82 در مدل اتومات هست البته ممکنه دوالی سه ملیون باتوجه به لحاظ کردن هزینه های سرریز قبمت تغییر کند تیگو 5 با همان برند چری وارد ایران میشه و بروی ان خیری از mvm نیست با تشکر از سپهر برای گزارش به موقع

  4. موتور ٢٠٠٠ سي سي كه روي ام وي ام بود اگه روي اين ماشين باشه اصلا جواب گو نيست.با توجه به اين وزن و ابعاد اين ماشين با ١٣٩اسب بخار سازگار نيست مخصوصا اتوماتش.اما طراحيش قابل تامل هست.كيفيت ماشين هاي مديران خودرو در مجموع خوب نيست.ببينيم اين يكي چه جور در مياد
    اما اس٥ هم از نظر موتوري و ظاهري به غير از طراحي رينگ ها برتره.

  5. واقعا زیباست
    من میخواستم جک اس 5 بگیرم
    ولی جک بر خلاف ظاهرش نیومده کلی مشکل پیدا کرده
    تیگو 5 هم اتوماتیکه هم از نظر تست جاده خیلی خیلی بهتر از جک هستش
    امیدوارم با قیمتی مناسب عرضه بشه تا بتونم بخرم

  6. انشالله هرچه سریعتر وارد ایران بشود و با توجه به پیشرفت خوب چری و ام وی ام در صنعت خودروسازی، بتوانیم خودروهای بهتری سوار شویم و از شر خودروهای الکی گران کره ای نظیر کیا راحت شویم….
    جک s5 یا چری تیگو 5 هرکدوم میتونه زیر قیمت 70 میلیون بازار را متحول کند و بابت خودرویی نظیر اسپورتج قیمتی معادل 150میلیون تومان ندهیم.
    به زودی شاهد این خواهیم بود که کره ای ها در برابر چین حرفی برای گفتن نخواهند داشت…

  7. حسن شما مدتی صبر کن و تیگو5 بخر از هرلحاظ بر جک برتری داره تنها ایرادی که من واسه تیگو متصورم قدرت 137 اسبی این خودرو هست که اگه در محدوده 180 بود دیگه جایی واسه بحث نداشت اما از لحاظ طراحی واقعا یک طراحی اروپایی پسند داره که تمامی جزئیات در اون لحاظ شده امیدوارم واسش انجین سفارشی قرار بدهند کهدالبته بعید بنظر میرسد اما دنده اتومات و چیدمان زیبای تریم داخلی لیور دنده شیک مانیتور بزرگ و کنترلرهای زیبای سیستم آیروکندیشن هد لایت های بزرگ همراه با لنز و خماهنگی خطوط بدنه همگی نشاندهنده طراحی یکدست این خودرو هست باید دید ظرف هفته های آینده شرایط فروش به چه صورت است و آیا محدوده قیمت همان 74 الی 82 است؟؟

  8. اقای sunmartinشما میتونید ایراد های جک s5را بگویید اخه من از 8نفر تو مشهد وتهران پرسیدم همه گفتن تنها بدیش دنده ای بودنشه،شما رو چه حسابی هی جک رو میزنی زمین من نمیدونم،ولی جواب بدید ممنون میشم چون اطلاعات من هم بالا میره وبه بقیه هم پیشنهاد نمیدم،تا حالا سه نفر رو فرستادم جکs5خریدن،شما ایراداشو بگین تا به بقیه پیشنهاد ندم☺
    بعد کلا یک توضیح هم در مورد مشکل شما با کمپانی جک رو توضیح بدید که کلا ازش بد میگید

    1. سان مارتین مشکلی با جک نداره، ایشون به تازگی با کرمان موتور مشکل پیدا کرده و هر ماشینی که برای کرمان موتور باشه رو میزنه. نظرات ایشون اساسا مبنای مشخصی نداره. شما هم برای تحقیق درباره یک خودرو به منابع مختلف موجود رجوع کنید که بطور کامل این ماشین رو بررسی کردند مثل تی تی، هرچند که من هم تا الان فقط از اس ۵ تعریف شنیدم و افسوس اینکه کاش اتومات بود.

  9. اقا حمید و رضا بنده چه مشکلی با کرمان میتونم داشته باشم،،؟ جک اتاق و شاسی خوبی داره طراحی خوبی هم داره فضای داخلی عالی داره رینگ و لاستیک و دیزاین داخلی بسیار خوبی داره اما چون انجین توربو داره مشکل داره و بنابراین انجین های توربو بسیار پرهزینه هستند گیربکس جک چه در ریویو های چینی و چه در تی تی بصورت راندم و نه همه اونها کنی زوزه میکشه و در مبحث مهم مونتاژ کاری و رنگ کرمان خودرو بسیار بد عمل کرده و همون مشکل ریزش رنگ و خط و خش و یکسان نبودن در تمام سطوح در اس 5 دیده میشه به این موارد دنده ای بودن اینخودرو در سگمنت شاسی بلند و در واقع اس یو وی را هم اضافه کنید در نتیجه هر طور که حساب کنیم تیگو 5 بسیار مقرون بصرفه تر از جک هست البته در بحث شتاب جک اس 5 خیلی از حریفان به چالش کشیده و در آخر صحبت یکی از کاربران که گفته اند خودروهای کره ای بی کیفیت و بی خودی گران هستند بیشتر شبیه یک جک هست تا اظهار نظر اما با گرانی بیش از حد و واقعی نبودن تمامی قیمت ها در ایران موافقم و نه فقط خودروهای کره ای

    1. دوست عزیز من هر دو رو تجربه کردم تا سوار نشی روی کاغذ نمیتونی مقایسه کنی شک نکن جک s5 کفیت رانندگی متمایزی داره

    2. سلام
      درباره صدای زوزه گیربکس اس5 صحبت کردند، لازم دیدم توضیحاتی عرض کنم
      بنده گروهی در تلگرام دارم که 200 نفر عضو آن هستند، و همگی اس5 سوار هستند، مشکل زوزه گیربکس با تعویض کامل واسکازین کاملا از بین میره
      می توانید امتحان کنید
      در این 2 ماه ای که استفاده می کنم ماشین عیب خاصی نداشته و واقعا راضی هستم.

  10. خب اقای sunmartin تازه احساس کردم بی طرف نوشتین،راستش بنده خودم جک اتومات دارم با اینکه خودمم قبول دارم رنگش خیلی ضعیفه ولی خدا رو شکر با اینکه جای شرجی هستیم هنوز رنگش مشکلی پیدا نکرد ومشکل گریبکس که اتومات رو من دارم فقط یکم مشکل تاخیر داره که بعدش باشتاب زیادی شروع به حرکت میکنه هست اونم زمانی که تا ته پدالو فشار بدی وگرنه رو حالت سرگاز ماشین گریبکش خوب عمل میکنه،ولی خب منم دوست داشتم 6دنده بود تا 4 دنده چون مثلا دنده 2 واس سربالایی خیلی زیادی شتاب داره و پرسروصدا ولی دهنده 3 مردس چون بازه دنده 3 از 120-180 هست.واین مشکل گریبکش هم اول نداشت وواس گارانتی 2500بردم شرکت برنامشو مثل اینکه عوض کرد وکلا رفت رو اعصاب ولی الان قلقش دستم اومد وهنوز شتابش 11هست.ولی قدرت یک ماشین هم میتونه گریبکس رو پوشش بده مثل ماکسیما که اونم 4دندس ولی خیلی خوبه تو شتاب ولی برعکسش مگان که از جک بدتر عمل میکنه،در مورد گریبکس دنده ای چون ندارم نظری نمیتونم بدم ولی شنیدم لیفان x60ها اونایی که دنده عقبشون کنار دنده یک اومده مشکلشون حل شده(فقط شنیدم)
    ولی بازم اگه بخام تا 70 ماشین بخرم بازم جک میخرم با اینکه نمیگم ماشین خیلی خوبیه ولی نسبت به ارزشش عالیه وقتی پارس 36-37 تومن دنده ایشه این 58.500واقا میارزه

    1. آقا رضا اگر کاری به قدیمی و جدید بودن نداشته باشیم.واقعا برای قیمت زیر 60 میلیون جک جی5 حدود 22میلیون بهتر از پرشیا هست؟با توجه به اینکه هر ماشینی یه هزینه ثابت داره که هیچ ربطی به تکراری بودن و قدیمی و جدید بودن نداره مثلا هر 2باید رنگ داشته باشند که رنگ پرشیا بهتر هم هست .

  11. اقا رضای عزیز کاملا موافقم بنده یکسال تقریبا جک جی 5 داشتم به کمک دوستان در پدال براش رکاب led دار بستم که زیبا شد کلی خرجش کردم خودروی بدی نبود و مشکل گیربکس و ..نداشت فقط مشکل من با رنگ غیر یکنواخت و پوشش رنگ بود حتی در موقع تحویل خودرو برخی قسمت ها را با لاک گرفته بودند سبک شدن دنده ها هم مشخص بود ولی با فشردن پدال تا انتها و یا استفاده از ترونیک حل میشد .حالا بریم سر جک اس 5 اینطور که کاربران مشخص کردند واقعا شتاب خوبی داره و بخصوص کیفیت ترمزها ،اتاق هم خوب بسیار جادار هست و اشراف کامل به محیط در جلو خودرو دارید اما بدون دوربین عملا عقب خودرو بهنگام دنده عقب rear سخته که پارک کنید اما از شنیده ها و گفته ها در تی تی برمیاد که قدری مشکل زوزه وجود داره که البته همانطور که گفتم اپیدمی نیست و موردی است در کل جک اس 5 خودرویی زیبا و با قدرت کافی و نه بالا چون یک خودروی هاچ بک بنام پژو 208 توربو 280 اسب قدرت را در یک فضای کوچک جای داده و به این خوورو میتوان گفت پرقدرت اما برای ما ایرانیها که به خودروهای کم قدرت عادت داریم قدرت 176 اسبی جک s5 جالب و هیجان انگیزه اما با تمام این موارد و صحبت ها تیگو 5 بدلیل امکانات بیشتر و دنده اتومات بر جک اس 5 ارجحیت دارد ولی مشکل اصلیش موتور ضعیف اینخودرو هست که برای جثه یک suv ضعیف انتخاب شده اگر قدری قدرت بیشتری همراه با گشتاور مناسب تر داشت بی شک برنده بی چون و چرابود

  12. به نظر من دنده دستی پر قدرت خیلی بهتر از دنده اتومتیک ضعیف و کم جونه…ماشین دنده اتوماتیک حداقل باید موتورش 2000 سی سی به بالا باشه…

  13. اقا ارش ،بنده خودم هم پارس دوگانه دارم وهم جک اتومات ،راستش دو چیز پارس واقعا بهتره 1-رنگش 2-درش هم حلبش محکم تره
    ولی خب جک کلی ایمنشی خیلی سر تره مثلا یک 20 لیتری روی سقف پارس گزاشتم رفت داخل☺خب این ماشین پارس خدایی نکرده اگه پشتک بزنه چی میشه؟؟؟؟ولی پارسای داشبرد جدید که واقعا مزخرفه خواستم با دوگانه عوضش کنم ولی هم داشبوردش مضخرفه هم خیلی ناایمن تر شده تو 120 تا یهو کاپوتش باز شد ولی من داخلی وامکانات جک رو بیشتر میپسندم و واقعا شتاب قابل توجه تری نسبت به پارس داره به طوری که جمعه از دوتا ماشین خواستم سبقت بگیرم سرعتم 115 بود گازو تا ته فشار دادم 200 مترم نرفتم سرعتش رسید 175 وگواهی نامم باطل شد،من یکبار لیست کرده بودم چیزایی که فرق داشت جک با پارس و پیدا کردم مینویسم که 31 اختلاف پیدا کرده بودم بینشون ولی با اینکه من بازم میگم ما بدبختی قیمت بد رو داریم میکشیم میگم اگه پارس اونه جک میارزه

  14. قدرت 139 اسب بخاری مدیران به نظر من با اون گیربکس تو سرعت بالا تا حالا واقعاً جواب گو بوده و هست .
    و واقعاً به چشم دیدم که ماشینای چری تو سرعتهای بالا یا کفی ها یا همون سربالایی ها با دنده های سبک قدرت خاصی دارن…
    که ما ایرانیا تمام قدرت و بازدهی خودروی خودمونو فقط تو دنده یکو دو میبینیم هرچی کلیپ دریفت بین لیفان با ام وی ام یا جک با ام وی ام بوده فقط تو دنده دو تا چهار بوده یا تا سرعت 100 تا بوده بعدش ویدیورو قطع کردن…
    بعد از صدتا من واقعاً به چشم دیدم چه شتابی تا 210تا داشته.

  15. لطفا اگر تجربه ای در مورد موتورهای مورد استفاده در چری دارید بیان وتید جون شرکت چری یکی از بزرگترین و پر فروشترین ها در چین و سایر کشورهای هدف است کد موتور و سایر اطلاعات تیگو 5 در لینک زیر آمده اما قدری کند است در لینک به استارت نرم صدای نرم موتور و دندهای نرم ایرودینامیک خودرو و هندلینگ بالای تیگو اشاره شدهhttp://www.cheryinternational.com/model-tiggo5.html

    1. لینک بسیار خوبی بود ممنون. راستش من میخواستم اس5 بگیرم اما با دیدن مشخصات تیگو دودل شدم و دودلی هم بیشتر بخاطر قدرت نسبتا کم موتور تیگو نسبت به اس 5 هست .

  16. با سلام
    لطفا نیم نگاهی به پرفروشترین ماشین های شاسی بلند در سال 2014 در خود چین هم داشته باشیم.

    http://www.statista.com/statistics/375804/china-leading-suv-models-by-sales-volume/

    رتبه ها به ترتیب
    1.Great Wall Haval H6
    2. فولکس واگن تیگوآن
    3. چری تیگوآن
    4. هوندا CRV
    5. هیوندا ix35
    6. فورد ماوریک
    7. تویوتا راو4
    8. نیسان xtrail
    9.آئودی Q5
    10. چانگان CS35

  17. سلام خدمت دوستان بنده در مورخه31/03/1394 خودروی جک اتومات از نمایندگی تحویل گرفتم موقع تحویل فرمان شکسته ، بست باطری نداشت ، خودرو اصلاض راه نمیرفت بعد از 4روز ماندن خودرو در نمایندگی نتیجه ای داده نشد بعد از حدود 20 روز تحویل خودرو هنوز با همان فرمان شکسته راه میرم ولی در کل خدمت دوستان و هموطنانم عرض میکنم تورو به خدا اشتباهی که اینجانب در خرید این خودرو انجام دادم شما تکرار نکنین با خودروی که ار سرعت گیر رد میشین برای گرفتن شتاب دوباره باید از پشت ماشین حل بدی تا شتاب بگیره صدای ناهنجاری که در موقع شتاب گیری شنیده میشه غیر قابل قبوله نمایندگی هم گفت تمامی مدلها اینجوریه صدا که چه عرض کنم حتی بچه من هم میدونه خودرو نباید این صدا رو داشته باشه من قبلا L90داشتم بزگترین اشتباهو تو زندگیم انجام دادم خودرو جک خریدم الان گذاشتن نمایشگاه 55میلیون هم نمیخرنن کلا900کیلومتر راه نرفتم چون اصلا ماشین قابل قبولی نیست خودتونو بدبخت نکنین اگه بازهم از ایراداتش خواستین اطلاع پیداکننین با شماره09145337941 تماس بگیرین تا اونجا که بتونم نمیزارم کسی این خودرورو بگیره با تش

    1. منظورتون از فرمون شکسته چیه؟
      از اون شکستی که میگید توسط نمایندگی هم تعمیر نشده یه عکس بذارید تا شفاف سازی بشه.
      اگر ایرادی باشه نمایندگی موظف به تعویضش هست.

  18. هیچگاه از شر چینی ها خلاص نمیشیم نمیخدام ادامه بدم اما تا دز جمعی نشسته نام خودروی چینی به میان می آید دیگه اسن خودرو را نمی گن فقط به عبارت “چینیه؟” اکتفا کرده و میگن بازار دست دوم نداره منم پشت سرش میگم حتی ساپورت قطعات و خدمات و تعمیرات نداره بارها این مشکل در افرادیکه ام جی لیفان و جک خریدن عینا مشاهده کردم حتی قیمت های واقعی دست دوم در نمایشگاه ها هم گویای افت شدید چینی ها در بازار دست دوم هست هست خب با تمام این موارد و دانسته ها تکلیف مشتری خسته از محصولات اکسپیر شده و دموده ویران خودرو و سایه بان چیه؟! اونها باید چکار کنن؟ یا باید با بهایی غیر واقعی خودروهای تویوتا و کیا و هیوندای که با کیفیت و اصالت و طراحی به روز و شناسنامه بین المللی هستند را خریداری کنند و بهای سنگینی بپردازند و یا در این بازار بی تنوع و مملو از چینی یکی این خودروها را انتخاب کنتد دقیقا منم سر همین دو راهی دوماه پیش قرار گرفتم ضمن اینکه قبلا تحربه یک چینی را داشتم (جک j5) به سراغ برلیانس رفتم این خودرو خودروی بدی نبود در موردش خیلی تحقیق کردم حتی تست های کمیاب تصادف را دان کردم و به اصرار با نمایندگی با خودرو دوری 45 دقیقه ای هم زدیم اما بدلایل گوناگون منصرف شدم به سراغ تم وی ام 550 رفتم از روی کاتالوگ خودروی نرمال با آپشن های خوب بود اما در نمای بغل همان 530 بود همان پنجرها همتن ستون c همان حالت قوس جعب6 عقب و این موضوع بعلاوه تریم دورنگ و بی کیفیت داخلی این خودروی 2 لیتری باز نظر من برگرداند از مشکلات جک اس 5 هم که بواسطه همسایه خود کاملا اطلاع داشتم چون با هم به نمابندگی میرفتیم از بدو تحویل خودرو حالا منتظر تیگو 5 هستم گو اینکه میدانم آن هم یک چینی دیگر است و سیاست شرکت های چینی در کل اینطور هست:طراخی اروپایی، شاسی و پلت فرم از یک خودرو اروپایی که دیگه تولید نميشه +موتود و گیربکس کپی شده از میتسو و یا شرکت های انگلیسی و استرالیایی که دیس کانتینیو شده اند +طیفی از آپشن ها و از همه بدتر اینکه در ایران مونتاژ میشوند پس فعلا منتظر میمانیم تا ببینم نتیجه چه میشود

    1. اقا شما چقد پول واسه خرید ماشین کنار گذاشتی چون منم مشکل شمارو دارم؟
      الان چی دارید؟
      نظرت در مورد مگان کارکرده سراتو کارکرده مزدا کارکرده چیه؟
      خودروی بسترن چطوره؟

      1. سلطانی محترم شما بهتره دور و بر چینی نروید چون آنطور که پیداشت کیفیت برای شما حرف اول را میزند و این آپشن یعنی کیفیت در خودورهای چینی از mg گرفته تا جک وجود خارجی ندارد و نهایتا پس از 20 الی 30 هزار کیلونتر انواع و اقسام مشکلات پدیدار میشود بنده یک کیا ریو اصلی سری اول با کارکرد 127 هزار دارم قسم یاد میکنم جز تعویض روغن درجه 1 پروفی کار آلمانی (از ابتدا همین روغن ریختم ) و بنزین و تعویض فیلترها و سیم کلاج تا بحال مشکلی نداشتم در کنار ریو سال پیش جک j5 خریدم این خودور پس از 5000 کیلومتر دیگه جلوبندی نداشت اقسام صدا ها از داشبورد و زیر و زبر خودور شنیده میشد پس از کارواش رنگ سپر و آینه و قسمت های تیز و انحنا دار دچار ریزش میشد یکبار آینه بغل با برخورد به یکدستگاه کامیونت شکست با چه مصیتی و هزار بار درخواست از شرکت اصلی و پس از دوماه تهیه شده خلاصه با ضرر فروختم در مورد دست دوم کیا سراتو 2013 و هیوندای النترا تویوتا کمری 2008 بی رنگ و تمیز و یا سوناتا 2011 همگی در رنج 80 الی 85 تومان هستند با کارکردهای بسیار پایین من 10 ملیونم کم بود , پولم جور بود یک کیا سراتو 2012 فول با پدال های آلمنیومی شیفتر پشت فرمان گرم کن دار و آینه تاشو و آینه مانیتور دار سفید با کارکرد 35000 پیدا کردم 78 تومان

        1. شما کجا ساکن هستید؟ با توجه به اینکه اطلاعات خودرویی شما به نظر مناسب می آید امکان همراهی با بنده را دارید؟؟؟ بنده یک سراتو 2013 تمیز (فقط یک خط کوچک در سپر) فول امکانات برای خرید پیدا کرده ام با 50000 کارکرد. خودرو متعلق به یکی از دوستان است در حال حاضر در بنگاه قرار دارد؟؟ با توجه به اینکه بنده دانش فنی زیادی ندارم و تابحال سراتو نداشته ام امکانش است شما تشریف بیاورید و نظر فنی بدهید؟؟
          یک خودروی مگان 89 هم با 65000 کارکرد فوق العاده تمیز وجود دارد…بسیار دو دل هستم

          1. آقای محترم دوستانه پیشنهاد می کنم هر خودرویی که می خواهید بخرید را شده به صورت قرضی از دوست و آشنا تهیه کنید و سوار شوید، خودرو را امتحان کنید. خودروی سراتو خودروی پر سر و صدایی است و به هیچ عنوان ارزش قیمت پرداختی را ندارد. در بین خودروهای کیا، فقط اپتیما با توجه به امکانات و آپشن های خودرو، ارزش خرید دارد.
            خودروی مگان از نظر کیفیتی بهتر از سراتو است اما آن هم ارزش قیمت پرداختی را ندارد و تا 60 میلیون تومان ارزش خرید دارد اما یک مگان 91 قیمتی بین 75 تا 80 دارد که بسیار گزاف است. کافی است به کیفیت نسبتا پایین داشبورد توجه کنید. قدرت موتور هم شتاب خوبی را ایجاد نمی کند و اصطلاحا خودرو لش است…
            در ای رنج قیمت فقط مزدا 3 خودروی چابک، بصرفه پرشتاب و نسبتا راحتی است. پس لطفا پول خود را برای سراتو و مگان دور نریزید.
            در مورد خودروهای چینی هم پیشنهاد می کنم حتما بشخصه سوار این خودروها شده و امتحان کنید. بهتر است خودروهای با کارکرد بالای 30000 را امتحان کنید تا برخی از مشکلات احتمالی معلوم شده باشد.
            بنده به شخصه پس از سال ها سواری 405 و پرشیا و تحقیق در مورد خودروها MVM 530 را انتخاب کردم و اکنون بعد از 40000 کارکرد واقعا قابل قیاس با خودروهای هم رنج قیمتی خود نیست. نه اینکه خودروی بی نقصی باشد خیر، دوستان بعضا سیاه نمایی می کنند، مشکلاتی وجود دارد اما چشمگیر نیست. برای مثال خودرو بعد از 40000 کارکرد به مراتب سر و صدای بسیار کمتری در قیاس با 206 دارد و اصلا قابل قیاس نیست. برخی از سر و صداهای ایجاد شده نیز با یک آچارکشی در سرویس ها از بین می رود. قدرت موتور شما را ناامید نمی کند. عدم هماهنگی بین گیربکس و موتور که برخی از دوستان می فرمایند به قدری نیست که خودرو از مگان کندتر باشد و در شتابگیری به مراتب بهتر عمل می کند. در سربالایی های شدید جایی که خودروی سراتو عملا راه نمی رود به راحتی طی مسیر می کند.
            بنده خودروی جیلی را نیز امتحان کرده ام و واقعا خودروی خوبی است اما قیمت خودرو به قدری بالا رفته است که توجیه اقتصادی ندارد و در رنج 60 تا 65 معقول است نه بیشتر. خودروی جک j5 را نداشته ام اما بسیاری از دوستان که از خودرو استفاده کرده اند اظهار رضایت می کنند، چیزی که متاسفانه در خودروهای ایرانی وجود ندارد و یک نفر راضی پیدا نمی شود.
            اما چه باید کرد؟؟؟
            اگر محدودیت مالی وجود ندارد در خرید خودروهای آلمانی شک نکنید و دنبال خودروهای فرانسوی اصلا نباشید. خودروی کره ای هم در برخی مدل ها ارزش دارد مانند اپتیما و در برخی مانند سراتو ارزش خرید ندارد.
            هیوندا که طراحی بی اصالتی از خود به نمایش گذاشته است. هرچند که در کل به کیا ارجحیت دارد.
            اما خودروهای چینی، قدری فکر کن و بعد تصمیم بگیر. یک مثال برای شما میزنم بسیاری از افراد هنگامی که از ایشان در مورد گوشی سوال می شود چه گوشی خوب است سریعا می گویند: اپل، سونی، اچ تی سی، سامسونگ، ال جی. بگویی هواوی چطور است می گویند گوشی نیست که بعد از چند وقت هنگ می کند….ببینید این باور عوام است…
            اما در واقعیت چه اتفاقی می افتد؟؟؟؟
            اپل گوشی خوبی است اما امکانات فنی موجود در آن توجیه کننده قمیت آن نیست…
            سونی برخلاف تصورات عوام دارای لگ و تاخیرهای فراوانی در واسط کاربری کاستومایز شده اندروید نصب شده در آن است و از روز اول مشکلاتی ایجاد می کند.
            اچ تی سی دارای مشکلات نرم افزاری از روز اول است و بسیاری از گوشی های آن برگشت می خورند.
            سامسونگ بگذارید از سامسونگ بگذریم چون بقول دوستان چینی گریز سامسونگ فقط یک کپی ناقص از اپل است با سیستم عامل اندروید…..اما ایا واقعا چنین است؟؟؟چه اهمتی دارد…. مهم این است که گوشی کارکرد خوبی داشته باشد که دارد.
            اما هواوی داستان خودش را دارد اولا این حرف که گوشی بعد از چند وقت زیاد هنگ میکند بسیار مسخره و بی پایه و اساس است….اگر بر اثر نصب کردن و پاک کردن برنامه فایل های سیستمی دچار مشکلی شوند با ریست یا نهایت فلش مشکل رفع می شود و این که این مشکل ذاتی است به غایت احمقانه است…این صرفا حرف عوام و افرادی است که سواد فنی ندارند و در عمل گوشی های هواوی کارکرد بسیار خوبی داشته اند و نسبت به گوشی های سونی و اچ تی سی مشکلات نرم افزاری کمتری دارند……اما یک نکته آیا هواوی تولیدکننده تمامی چیپست ها نیزهست>؟؟خیر
            آیا سونی تمامی قطعات را خودش تولید می کند؟؟خیر
            آیا سامسونگ این کار را می کند؟؟؟خیر
            آیا اپل این کار را می کند؟؟خیر
            پس چه می کنند؟؟؟صرفا اسمبل قطعات از پیش تولید شده در کمپانی های تولید کننده ماژول سخت افزاری و قراردادن مجموعه در یک بستر نرم افزاری… بقیه صحبت هایی که میشنوید فقط داستان است…
            حال در مورد خودروهای چینی هم همین قضیه است؟؟آیا چین با این سرعت پیشرفت چشمگیر در تولید خودرو، خودش موتور تولید می کند؟؟خیر،آیا خودش گیربکس تولید می کند؟خیر، آیا شاسی طراحی خودش است؟؟خیر، آیا سیستم تعلیق را خودش طراحی کرده است؟؟؟ خیر…پس چه می کند؟؟؟از تولید کننده های بزرگ و تخصصی هر حوزه قطعات را خریداری می کند و در یک پکیج قرار می دهد….تمام شد رفت…پس مشکلاتی که بعضا در خودروهای چینی شاهد هستیم ذاتا از جنس مشکلات مونتاژی بوده و کمتر پیش می آید مشکل ذاتی در طراحی داشته باشند…..تماممممممممممممم
            دوستان عوام این صحبت ها را درک نمی کنند چون با چرخه مدیریت تکنولوژی و نواوری اشنایی ندارند….
            شما تعقل کن و با آزمایش و امتحان شخصی تصمیم گیری کن و اجازه نده نظرات برخی از کارشناس نماهای دلال بنگاهی بر شما اثر بگذارد.
            یا حق.

          2. سلطانی جان شماره بده زنگ بزنم طرف مگان نرو پشتیبانی نداره برای یکی از اقوام خریدم سراتو 50 هزار کارکرد دارای شتاب بسیار بهتر آپشن های فول و در حد خودروهای 2015 و نیز ایمنی بهتر قطعات در دسترس تری داره و خیلی خرید و فروشس عالیه کافی سری به بنگاه بزنی بگید دررهفته چند تت سراتو میفروشن چون تو بورس هست

          3. آقای سلطانی سراتو و مگان جزءماشینهای خوب بازار ایران هستند اگر با مالکانشون آشنائی داری و از نحوه نگهداری ماشین تا حدودی اطمینان داری مطلقا این فرصت را از دست نده اگر دنبال سواری نرم و مطمئن و خانوادگی تری هستی مگان و اگر بیشتر به جنبه های اسپرت و آپشنهای امروزی هستی سراتو رو بردار افت قیمت خودشون رو هم کردن خیلی هم کار نکردن 50 هزار و 60 هزار برای این ماشینها چیزی نیست.
            خدمت ام وی ام 530 هم عارضم اینگونه که شما میگوئید که تامین کنندگان قطعات یکی هستندنیست.هر تولید کننده ای برای خودش و متناسب با کیفیتش تامین کنندگان متفاوتی انتخاب میکند و در صنعت به این تامین کنندگان میگویند پیمانکاران فرعی و اینها درجه بندی دارند مثلا مرسدس بنز و یا ب ام و و یا پژو سیتروئن همیشه از تامین کنندگان گریدaاستفاده و یا خرید میکنند ولی تولید کنندگان چینی همیشه از گرید d و پائینتر استفاده میکنند و اگر زمانی از گرید cو یااحیاناb استفاده کنند مطمئن باش دنیا را پر خواهند کرد .
            اگر شما ام وی ام 530 رو ماشین میدونید یه مقدار زیادی باید به دانش ماشین شناسی شما شک کرد.

  19. اتفاقا تنها نکته مثبت یک خودروی چینی این است که در ایران مونتاژ میشود. هیچ یک از چینی ها از mg گرفته تا چری و لیفان و… کیفیت ندارند. متاسفانه خودروی ایرانی هم دیگر جایی برای دفاع نگذاشته است. اگر چه من شخصا وقتی میبینم که یک کالا حالا از خودرو گرفته تا دمپایی هم که شده ایرانی است بعد معنوی ان کالا برای من ارزشی بیشتر از بعد جسمانی و مقایسه ای با کالای خارجی است. در این بازار اشفته از مسئول و خودرو ساز گرفته تا واردکننده و مشتری هیچ یک به ایران و اینده این صنعت تفکر نمیکنند . مسئول و خودرو ساز که میگوید بزار یه چینی بزک شده دیگر بیاوریم و مردم در یک بازار بسته مجبور به خریداری ان هستند. وارد کننده میره یه ماشین مثلا کره ای میاره به 5 برابر قیمت تبدیل شده ان به ریال به مردم میفروشه و به گونه ای شده که اگر در جامعه ما کسی سوار هیوندا و کیا شود ان شخص را پولدار میدانند. از سویی خودرویی هم که کاملا در داخل ساخته میشود قدیمی است و اپشن ندارد کیفیتش رو به زوال است و در اخر مردم از قیافه تکراریش خسته شدند. مردم هم فکر میکنند اگر همین فردا خودروسازی را تعطیل کنند . دیگه ایران بهشت خودرو میشود. البته باید اشاره کرد که اگر هم تفکر انان درست باشد و ایران بهشت خودروی خارجی شود در کنارش بهشت دزد و قاتل نیز میشود چراکه چند میلیون کارگر فعال در عرصه تولید که بیکار شدند از انجایی که دیگر در زمینه حرفه انان کاری نیست . میرن به سوی خلاف کاری و عده ای با ایمانشان هم مجبور به کار های پست برای سیر کردن شکمشون میشن.
    واقعا راه حل کجاست؟ راه حل تعطیلی خودرو سازی است؟ راه حل ازادی واردات است؟ راه حل تحریم خودروی ایرانی است؟
    ………………………ای افسوس کسی به فکر ایران و اینده ایران نیست!!!!!!!

    1. درود به شرفت کوروش جان که اینقدر با عزت نفس و با اصالت هستی.
      متاسفانه همه فقط به فکر خودشون و منفعت طلبی هستن.
      کاش میشد همه با دید وسیع تری یکم بیشتر فکر کنند.
      سربلند باد صنعت ایران و ایران عزیز.

  20. دوستان من خودم s5 خریدم .
    1- از نظر کلاس و طراحی و توشگلی عالیه
    2- از نظر شتاب و قدرت موتور عالی
    3- از نظر مونتاژ مال من خداروشکر مشکل خاصی نداره البته نباید با لکسوس 300 تومنی مقایسه بشه .
    4- از نظر قیمت خیلی خوبه
    5- از نظر گیربکس به نظر اتومات بودن تو شتاب و سرعت فایده نداره .
    6-از نظر هندلینگ یکی از دوستان که سانتافه نیو فیس داشت گفت خیلی خوبه .وقتی پشت فرمون نشست از روونی و بیصدا بودن و شتاب و کشش ماشین تعجب میکرد .اینارو بدون اغراق میگم.
    7- تنها مورد اینه که چون جدیده اگه خدایی نکرده مشکلی براتون پیش بیاد بابد منتظر رسیدن قطعه ازتهران بمونید .
    8- از نظر بنزین من فقط سوپر میزنم تو شتاب موثره
    در کل با توجه به این قیمت عالیه مخصوصا موتورش که خیلی وقتا آبروی آدمو میخره و دماغه خیلی هارو به شدت میسوزونه

    1. آقا مبارک باشه ولی یه سوال دارم بنظرت داشبورد ماشین کمی کج نیست؟ یا من دارم کج میبینم؟

  21. راه حل مشخص هست ایجاد رقابت واقعی نه بستن مبادی وروردی واردات و افزودن تعرفه و مالیات و دست اندازی برای ورود خودورها،، تقویت واقعی دوشرکت ویران خودور و سایه بان با استفاده از طراحان اروپایی (کاری که چینی ها میکنند) ایجاد سازمانی برای بررسی واقعی و تست کیفیت خودورها اجازه به دانش آموختگان دانشگاه ها اهمیت به ایده های جوانان برای راهبرد های عملی در طراحی و بازتولید علم و تکنولوژی بررسی و برگزاری جذب نخبگان دانش آموختگان ایرانی آن سوی مرزها بستن قراردادهای واقعی و با رعایت حقوق مشتری اکتفا نکردن به چند خودوری چینی و مونتاژ آنها استفاده از تجربیات کشورهای موفقی مانند “ترکیه” که بدون قطره ای نفت و گاز و معدن طبیعی قطعات مرسدس و بی ام دبلیو و انواع تویوتا رنو فیات و پژو در این کشور با برترین استانداردهای جهانی تولید و مونتاژ میشود حتی قطعات موتور بویینگ در ترکیه ساخته میشود اگر واقعا تحولی برای پیشبرد جامعه و تولید لازم است و لزوم آنرا درک کرده اند شروع کنند.

  22. آقای سلطانی هم سراتو هم مگان هم مزدا 3 ماشینهای خوبی هستند با کاربری متفاوت
    مزدا : خودروی جوان پسند پرشتاب گیربکس عالی هندلینگ خوب با امکانات خوب ولی سواریش خشکه و ماشین جاداری نیست و بیشتر به درد جوونها میخوره تا استفاده خانوادگی به دلیل ارتفاع کم کفش برخی از سرعتگیرها میگیره سری قدیمش هم متاسفانه ایموبلایزر نداره
    سراتو : از نظر توانایی حرکتی تقریبا مثل مزداست و اپشنهای زیادی داره از مزدا خشکتره اونم بیشتر جوون پسنده تا خانوادگی اگه خواستین سراتو بگیرین حتما 6 دندشو بگیرین یعنی از اواخر 2011 به بالا
    مگان : شتاب معمولی (البته تو دور و سربالایی به خاطر گشتاور بالا شتاب خوبی داره) گیربکس ضعیفتر از سراتو و مزدا – از هر 2 ماشین جادار تره – سواری خیلی نرمی داره مناسب مصارف خانوادگیه – فرمان برقی و ترمزهای عالی – امکانات کمتر از رقبا و طراحی قدیمی تر – ایمنی عالی و ماشین سال اروپا در سال 2003

    در مورد خودروهای چینی هم بهترین کار اینه که تاپیک تخصصی این ماشینهارو بخونی تا با ایراداتشون اشنا بشی چون مالکای واقعی ماشین میان ایراداتشو میگن نه یه سری دلال که به فکر فروش ماشینهای چینیشونن و تبلیغ الکی میکنن مثلا تو سایت تیونینگ تاک میتونی اینکارو انجام بدی یا مقاله هایی که تو همین سایت هست ماشینهایی از قبیل j5 و ام وی ام 530 و جیلی و elx و لیفان 620 رو با هم بررسی کرده و خوبیها و بدیهای همشون رو ذکر کرده حتما پیشنهاد میکنم این مقالرو بخونی تا مشکلاتی از قبیل داغ کردن دیسک و صفحه تو ترافیک و سر و صدای کمکها و ضرایب فوق سبک دنده ها و …

  23. اینهمه نظرات غیر مرتبط با تاپیک اصلی چه دلیلی داره؟ یه عده اینجا رو تبدیل کردن به بنگاه خودروهای دست دوم مثل مگان و سراتو. مدیریت محترم لطفا رسیدگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا