اخباراخبار داخلیاسلایدرچینی

لیفان 820 – محصول آینده کرمان موتور ؟!

لیفان 820 توسط کرمان موتور با موتور 2.4 لیتری که توان تولید 160 اسب بخار قدرت را دارد عرضه خواهد شد. گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک و 6 سرعته خواهد بود. 820 به تازگی توسط لیفان به نمایش گذاشته شده و خودرویی در رده فول سایزهاست.هنوز از مشخصات و قیمت احتمالی آن نیز سخنی به میان نیامده.

لیفان 820 در ایران پس از جک S5 می تواند دومین محصول تحول ساز کرمان خودرو در بازار باشد.چرا که این خودرو در مقام یک سدان سایز متوسط و پر امکانات با پیشرانه 160 اسب بخاری در بازار زیر 100 میلیون تومان رقیبی ندارد و در صورت عرضه با قیمت رقابتی (مانند سایر محصولات کرمان خودرو) می تواند به راحتی فروش بالایی را نصیب این شرکت کند.

 

 

 

گزارش تصویری رونمایی از لیفان 820 در چین

گزارش تصویری رونمایی از لیفان 820 در چین

آزمایش رانندگی جیلی X7 در تهران

آزمایش رانندگی جیلی X7 در تهران

58 دیدگاه

  1. این لیفان که یه زمانی خودروهای سطح پایین میساخت به کجا رسیده و ما به کجا داریم میریم! آدم وقتی پیشرفت چینی ها رو میبینه افسوس می خوره…

  2. جلوی پنجره و چراغ هاش شبیه سوناتا و صندوق عقب و چراغ عقبش شبیه لکسوس هستش…لیفان تازه داره کپی کردن خوب را یاد میگیره….

    1. دوست عزیز سوناتا 2015 تازه دو سه ماهه که عرضه شده. لیفان 820 چند ماه پیش توی نمایشگاه خودرو چین رونمایی شده. چجوری می تونسته از روش کپی کرده باشه؟

  3. تا اونجایی که من خبر دارم قرار بود مدل 720 رو بیارن توی چنتا سایتم نوشته بود ،یعنی دیگه 820 رو قراره بجای 720 بیارن؟؟؟

    1. 720 در حال حاضر در ایران در حال تولیده و به زودی فروشش آغاز میشه. 820 هنوز توی خود چین هم عرضه نشده. اما قراره که به زودی عرضه بشه و از سال بعد به ایران بیاد.

  4. بیشتر طراحیش به محصولات ائودی میخوره تا سوناتا!!!!!!!!!
    لیفان 720 دقیقا چی شد؟؟؟؟؟arrizo-7شرکت چری کی میاد؟؟؟؟؟

  5. فقط هوله اینا دارن که زودتر ماشینا نشون بدن
    حداقل پنل زیر دنده را جا میزدن بعد عکس می گرفتن
    یا شایدم فنریه وقتی میزنی رو pمیره زیره قاب 🙂

    1. این عکسا مربوط به نمونه های آزمایشیه و 820 هنوز توی خود چین هم عرضه نشده.

        1. آقا سپهر این ماشین هنوز توی چین عرضه نشده و فقط رونمایی شده. علت در اومدن دنده هم همینه که این نسخه یه ماشین صفر کیلومتر نیست و احتمالا برای عکاسی و بررسی انتخاب شده.

          1. توی لیست ماشین ها نبودن،با آزمایشی بودن دو تا مسئله جداست…در منابع مختلف هیچ اشاره ای به آزمایشی بودن یا کانسپت بودن طرح بدنه نشده است و عرضه این مدل با همین شکل و شمایل قطعی به نظر می رسد.البته در خبری که کپی فرمودید دقیق مشخص نبود که منظور از سال آینده ، سال آینده شمسی (94) هست یا مصاحبه در چند روز قبل انجام شده و منظور مصاحبه شونده سال میلادی 2015 بوده است، اما به هرحال همین مصاحبه هم از عرضه این مدل در آینده خبر می دهد که با خبر درج شده در اینجا منافاتی ندارد.

          2. آقا سپهر من در مورد درست و غلط بودن مقاله سایت اظهار نظری نکردم. اشاره من به اون دسته دنده از جا در اومده بود. قطعا توی هیچ ماشین صفری این مساله دیده نمیشه. به نظر میرسه این ماشین جهت بررسی و عکس برداری به چند خبرنگار و عکاس داده شده تا قبل از ورودش به بازار ازش عکس و مقاله تهیه کنن. مثل کاری که چند هفته پیش در ایران برای جک S5 انجام شد و این ماشین جهت بررسی به خبرنگاران و و عکاسان داده شد. بنابراین استفاده از کلمه “نمونه آزمایشی” برای این خودرو کاملا درسته. این خودرو در حال حاضر در نمایندگی اصل کرمان موتور رونمایی شده و احتمالا از این به بعد در نمایشگاههای خودروی شهرای مختلف رونمایی خواهد شد. اگه روند عرضه جک S5 و لیفان 720 رو در نظر بگیریم احتمالا ثبت نام 820 هم از اواخر سال 94 و یا اوایط سال 95 آغاز خواهد شد. متن زیر از سایت کرمان خودرو (شرکت مادر کمپانی کرمان موتور) برداشته شده است:

            …شرکت کرمان موتور به منظور تکمیل سبد محصولات خوداقدام به عرضه شاسی بلندلیفان X60نمودکه میتوان آن را یکی از پرفروش­ترین­های بازار در کلاس خود نامید، همچنین به منظور پاسخگویی به سلایق مختلف مشتریان با برند معتبر JAC که یکی ازبزرگترین شرکت­های خودروسازی چین می­باشد قرارداد منعقد شدکه حاصل آن تولید خودروJ3 و J5 بودو پس از آن J5 اتوماتیک با موتوری قوی­تر و امکاناتی بیشتر به این خانواده پیوست.درحال حاضر نیزدومحصول جدید S5 و لیفان 720در مرحله تولیداست و در نظر داریم در آینده ای نزدیک لیفان X50 و 820 و جک A30 رابه بازار عرضه کنیم…

          3. آقا سپهر عکسایی که شما اینجا قرار دادین از جمله اون عکس دنده مربوط به یک بررسی روسیه که لینکش رو در پایین قرار میدم. اگه با استفاده از مترجم گوگل متن رو به انگلیسی برگردونیم متوجه میشیم که بارها با صراحت اعلام شده که این نمونه یک نمونه آزمایشی و prototype هستش. علت در اومدن دسته دنده از جای خودش هم همینه.
            http://www.drive2.ru/b/1178006/?page=5

  6. سلام.منكه اصلا از محصولات كرمان موتور ، خصوصا جك خوشم نمياد از اين يكي خوشم اومده.
    اگه واقعا هميني كه تو عكس نشون داده باشه ميشه روش فكر كرد.اگه سري اولش هم وارداتي باشه كه واقعا جاي فكر داره.
    فقط زياد با سينه داشبودش حال نكردم . البته بايد از نزديك ديد و توش نشست تا بشه درست قضاوت كرد.
    ولي تو مرجع چيني مشخصات خاصي نوشته نشده.فكر كنم هنوز توليد انبوه نشده كه مشخصات نداره.
    كلش همين دو خطي هست كه گذاشتم.
    The Lifan 820, a midsize sedan with a 2775mm wheelbase, was unwrapped at the 2014 Beijing motor show. Release is expected in the second half of 2014. Three engine options, a 1.8L, 2.0L (turbo), and 2.4L will be offered
    سه مدل موتور داره.يكي 1.8 ساده – يكي 2.0 توربو – يكي 2.4 ساده كه فكر كنم 2.4 ساده از همشون بهتر باشه.
    نسبتا هم جاداره.فاصله محور به محورش 2775 ميليمتر هست.
    اينم لينكش:
    http://chinaautoweb.com/car-models/lifan-820

    1. اکبر آقا این ماشین هنوز توی خود چین هم عرضه نشده. فقط توی نمایشگاه 2014 رونمایی شده و قراره که از سال بعد به ایران بعد و احتمالا سال 95 توی ایران تولید بشه و توی ایران فقط به صورت مونتاژی خواهد بود.

  7. به نظر میاد که شبیه این ماشین قبلا زیاد طراحی شده، مثلا به کیا کادنزا هم شباهت داره..
    حیف ما ایرانی ها نیس که ماشینه طراحی و ساخت چین سوار شیم..

    1. دوست عزیزم
      حیف چیه؟
      مگه ما ایرانیا کی هستیم که حیف باشه سوار ماشین چینی بشیم
      اگه لیاقتمون بیشتر از اینه یه دستی به محصولات داخلیمون میکشیدیم سوار ماشینهای سرطان نمیشدیم

  8. دو مدل خودرو جدید چینی در راه ایران:

    عصرخودرو: مدیرعامل شرکت صادرات لیفان اعلام کرد: به زودی خودرو لیفان 720 که در ابتدای امسال به سبد محصولات این شرکت اضافه شده است، در بازار ایران عرضه خواهد شد.
    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، مارک تیمبر از برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه دو محصول لیفان X50 و لیفان820 برای سال آینده خبر داد و گفت: محصول ایکس50 یک خودرو شاسی بلند کوچک و لیفان 820 یک خودرو صندوقدار طویل بوده و به لحاظ رقابتی نزدیک ترین محصول به تویوتا کمری محسوب می شود.

    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان با بیان اینکه در سال 2016 نیز نسل دوم خودروهای لیفان ایکس60 و 620 به ایران خواهد آمد، تصریح کرد: در سال 2017 نیز دو شاسی بلند ایکس70 و ایکس80 که دو دیفرانسیل هستند در برنامه تولید لیفان قرار دارد و در کنار این دو خودرو نسل سوم ایکس50، 720 و 820 را نیز روانه بازار خواهیم کرد.

    وی، با اشاره به اینکه در حال حاضر با 40 کشور در حوزه خودروهای سواری مشارکت داریم، افزود: بزرگترین بازار صادراتی لیفان را کشورهای مشترک المنافع تشکیل می دهد که در این میان بازار روسیه با صادرات 35 هزار دستگاه خودرو به عنوان مهمترین بازار لیفان محسوب می شود.

    به گفته تیمبر، بازار ایران و عراق با صدور 31 هزار دستگاه خودرو دومین بازار بزرگ لیفان به شمار می رود که متاسفانه با توجه به مسایل سیاسی و جنگ داخلی در عراق شاهد محدودیت همکاری ها در عراق هستیم.

    وی ادامه داد: لیفان در امریکای جنوبی و کشور اروگوئه دارای کارخانه تولید خودرو بوده و در عین حال بزریل بزرگترین بازار ما در این قاره است که با توجه به افزایش چشمگیر فروش خودرو لیفان ایکس60 در این کشور و دیگر بازارها، این محصول عنوان پرتیراژ ترین خودرو صادراتی چین را به خود اختصاص داده است.

    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان، با اشاره به اینکه در سال 2014 سومین صادرکننده بزرگ خودرو سواری در چین هستیم، یادآور شد: در قاره آفریقا نیز کشور اتیوپی پایگاه تولید و صادرات خودروهای لیفان به شمار می رود.

    تیمبر در ادامه اولویت اول لیفان در بازار ایران را موضوع خدمات پس از فروش دانست و از ارائه پیشنهاد برای راه اندازی یک شرکت سرمایه گذاری مشترک در حوزه خدمات پس از فروش خبر داد.

    وی با بیان اینکه اعتبار یکساله برای تامین و واردات قطعات یدکی به کرمان موتور داده شده است، اظهار کرد: بازار ایران با تمام کشورها متفاوت است چراکه ایرانی ها دارای اطلاعات فنی مناسب در خصوص خودرو بوده و نسبت به موضوع کیفیت، امکانات و خدمات پس از فروش بسیار حساس هستند.

    مدیرعامل شرکت صادرات لیفان در پایان خاطرنشان کرد: هیچ محصولی از سوی لیفان با کوچکترین دغدغه کیفی وارد بازار نخواهد شد و دو موضوع افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش و ارتقای سطح آموزش در دستور کار دو شرکت لیفان و کرمان موتور قرار گرفته است.

    شنبه 13 دى 1393

  9. وای بعضی ها چه عشق ماشین چینی دارن !!!
    کلی راجع بهش تحقیق هم میکنن !!!
    همون کره را هم از بس پیشرفت کرد قبول کردیم , حالا چییییییین از راه نرسیده چه طرفدار داره !!!!!

    1. شما اگه منظورت با منه كه فكر كنم ديگه همه ميدونند كه واي اف دارم.
      من از ماشين خوب و خوشكل خوشم مياد .شما اگه با پيشترفت و تكنولوژي مخالفين بحث ديگه هست.
      ليفان 820 يعني ارزش تحقيق كردن نداره.فقط به خاطر اينكه چيني هست؟منطق جالبي داريد.
      تحقيق كنيم حرف بزنيم بهتره يا اول حرف بزنيم و بعدش حسابي ضايع بشيم.

  10. طراحی جلوی ماشین (چراغ ها و جلو پنجره) الهام گرفته از طراحی هیوندایی سوناتا و طراحی عقب ( قوس صندوق عقب و طرح چراغ و نحوه قرار گیری اگزوز ) شبیه لکسوس مدل GS250 میباشد…به هر حال ماشین زیبایی را لیفان کپی طراحی کرده و اگر از نظر قیمت معقول باشه فروش خوبی در انتظارش هست..

  11. اقا چراغ جلوی bmwوجلو پنجره ائودی وداشبورد شبیه مگان داره،اونوقت کجاش شبیه سوناتاست؟؟؟؟باشکل توضیح دهید
    اگه زیر 80 قیمتش باشه عالیه

  12. سوناتای جدید منظورشونه

    کجا شبیه به بی ام و ؟! به تنها چیزی که شبیه نیست بی ام و .

    جلو پنجره هم فورد و سوبارو و هیوندای همین مدلی هستن.

  13. گرامی های ارجمند بخصوص علیرضا یه مطلبی مبخواهم به استحضار برسانم
    در این شرایط و در این آشفته بازار خودروهای داخلی حتی اگه از هند سرکت تاتا موتورز یک خودروی زیبا طراحی کنه بکمک چین و یا بنگلادش بازهم ازش استقبال میشه چون بازار دو قطبی مطلقه

    1. آقای سن مارتین تاتا موتورز هند الان جزو ده خودروساز برتر دنیاست و مالک برند هایی مثل جگوار و لندروور. اگه همونو هم بیارن خیلی باید خوشحال باشیم!

  14. کادنزای پا کوتاه!
    اون رینگا با سایز احتمالا 15 16 زیر این بدنه زار میزنه!
    (و نشانگر استحکام بسیار بالای جلوبندی این ماشین و توان عالی موتورشه!)
    گیفیت قطعات دکوراتیو و تریمش هم که منو کشته!
    ولی طراحیش از جلو و عقب انصافا خوبه! بقول دوستمون تازه لیفان کپی کردن رو یاد گرفته.
    ولی نمای بغلشو اون رینگا واقعا ضایع کرده. این رینگا اصلا با بدنه اش تناسب ندارن!
    این موتور 2.4 160 اسبی احتمالا همون موتور تویوتای چینی شده ای نیست که روی جیلی x7 هم هست؟
    اگه این 160 اسب “واقعا” 160 اسب (یا حداقل 150) اسب باشه احتمالا عملکردش خوب باشه.
    درمورد قیمت هم… بیخیالش! نگیم بهتره!
    ولی درکل فکر میکنم اگر با قیمت معقول عرضه بشه موفق خواهد بود!

    1. دوست عزیز درسته که رینگ ها کوچیک هستند ولی فاق لاستیک ها بلند هستند و فضای گلگیر رو به خوبی پر می کنند. در نتیجه اونقدرا که میگین حس بدی به آدم نمیده.
      ضمنا موتورهای جدید لیفان همگی توسط خود لیفان طراحی و ساخته میشن.

      1. دوست عزیز شما درست میفرمایید ولی همین گلگیر ها هم کوچیکن! باید بزرگتر باشن تا با طراحی هارمونی ایجاد کنن!
        (بعدشم معمولا خلا گلگیر رو توی این سبک طراحی با فاق لاستیک پر نمی کنن! این گلگیر ها برای یه سدان مدرن فول سایز یه وصله ناجوره!)
        در مورد پیشرانه های لیفان هم راستشو بخواین نمیدونستم وگرنه نمیگفتم.

  15. امیدوارم بیاد و نهایتا هم 70 تا فی بخوره

    اینجوری بازار سدان های زیر 100 میلیون رو از جیلی و بسترن با اون مشخصات خنده دارش تا حتی جک جی 5 رو قبضه می کنه

  16. الان قیمتش رو تو طرح پیشفروش دیدم خوب بود 73میلیون و 900 که با حساب سود مشارکت که تیر ماه تحویل میدن تقریبا 4میلون و نیم باید سود کم بشه ازش تقریبا 70 میلیون در میاد کرمان خودرو قیمت خوبی براش گذاشته البته من از فیس لیف این ماشین خوشم میاد که طرح جلوش عوض شده و خیلی خوشگلتر شده(البته عقبش تغییر نکرده ) کسی خبر نداره تو ایران هم میاد یا نه؟

    1. آقا اون جک اس 5 هستش. این لیفان 820! این هنوز فروشش شروع نشده. چه برسه به فیس لیفت!

  17. عليرضا درست میگه اون کراس اوور جکه این سدان لیفان ..جالبه بخدا بعضی ها حتی تفاوت پلت فرم خودروها را نمیتونن از هم تمییز بدن

  18. والا چی میشه گفت این 820 بنظر طراحی بی نقصی داره فعلا اینو میدونم که اگه در بازه قیمت 60 تومان عرضه بشه بازار حتما از آن حودش میکنه چون پیشرانه 160 اسبی اتاق مید سایز 4 چرخ دیسک و امکانات بلند بتلتیی داره طراحیشم که خوبه میمونه قیمتش که گفتم در رنج 60 میشه گفت فروشش گولاک میکنه

    1. آقای سان مارتین دیگه 60 تومن که خیلی پایینه! الان ماشینای خیلی کوچیکتر و کم حجم تر و کم امکانات تر از این رو حدود 70-80 میدن! ایدو و S300 با موتور 1600 و جیلی و بستورن با موتور 1800 همگی بالای 70 قیمت میخورن. اینجور که اعلام شده قیمتش حدود 20 هزار دلار خواهد بود که میشه هم قیمت سراتو. حالا بستگی داره که چقدر تعرفه و عوارض واسش ببندن و کرمان موتور با چه آپشنایی بیاره و چجوری قیمت گذاریش کنه.

  19. دوستان!!اقای مدنی مدیر عامل سایپا در مصاحبه ای گفتند که ارزوی جهانی شدن سایپا را دارند!!ایا با این تولیدات و طراحی زیبایی
    که خودروهای چینی دارند و دارند بازار ایران را در دست می گیرند شما با تیبا و پراید می خواهی با انها رقابت کنید!!!!؟
    چشمتان را باز کنید و ببینید دنیای امروز صحنه رقابت گسترده در عرصه نواوری و کیفیت است نه سخنرانی و شعار!!!

    1. نمیدونم این امار که میگن دومین واردات کشور ما خودرو میباشد درسته یا نه . ولی اگر درست باشه . اقتصاد کشور به این زودیها درست نمیشه . چینیها وقتی دیدن اقتصاد کشور درست نمیشه . دستور دادن هرکی ماشین غیر چینی تو خیابون دید بزنه و خراب کنه . میتونی عکسهای تخریب این لامبرگینی و مازراتی رو داخل اینترنت جستجو کنین . ( البته از طرفی هم هر شرکتی ماشین بی کیفیت ساخت رو پلمپ کردن)

      1. اون قضیه تخریب لامبورگینی و…..به عدم خدمات دهی مناسب لامبورگینی مربوط می شد و ربطی به ملی گرایی و این مسائل نداشت.حالا خیابان های چین پر از ماشین های خارجی و از بهترین برند های دنیاست…

        1. چه فرهنگ جالبی داره چین . به دلیل خدمات همچین ماشینی رو نابود میکنن

          به ایرانیها هیچ خدماتی نمیدن و ایرانیها ماشین ایرانی میخرن :))

  20. قضیه تخریب مازراتی…اصلا ربطی به ملی گرایی نداره وبه دلیل خدمات ضعیف پس ازفروش بود.ابتدا خوخبر را درست بخونید.ضمنافروش ماشین های خارجی در چین چند برابر تولیدات داخلیشونه

  21. من امروز تو نمایشگاه خودرو اصفهان بودم اونجا مدیر بازاریابی کرمان موتور بود ازش کلی سوال از لیفان820 کردم.خلاصه ایشون اینقدر از این ماشین تعریف کردن که دیگه کم کم داشتم با بنز مقیاسش میکردم!! میگفت من این ماشینو تو چین تست کردم فوق العاده بود و کلی تعریف کرد….
    این عکس داخل ماشینی که اینجا میبینین عکس کانسپکتشه که فقط برا رو نماییش گذاشتن روش. میگف توش خیلی قشنگه اصن اینطوری نیس.میگفت یکیشم تو جاده مخصوصه کرجه که البته نمیدونم کجاست !! 🙂
    از لحاظ موتور که گفت 2.4 و 6دنده اتوماتش میاد و کلی تعریف کرد که البته دوراز حقیقتم نیس فکر کنم .
    خلاصه یکم شاید اغراق میکرد ولی اخرش گفت این ماشین خیلی با محصولات دیگه ی لیفان فرق داره فوق العادس
    در رابطه با قیمت و اینکه کی قراره بیاد گفت بین 80 تا 90 تومنه و احتمالا 84 تومن میاد البته گفت به قیمت ارز سال دیگه وابستس ولی به احتمال زیاد زیر 90 در میاد و اینکه گفت پیش فروشش خرداد و تیر شروع میشه و تو مرداد و شهریور تحویلشه
    من که واقعا خوشم اومده از این ماشین اگه با همین قیمت بیاد حتما یکیشو میگیرم
    البته دوستان من فقط چیزیو که شنیدم عینا تعریف کردم از خودم هیچی اضافه نکردم
    امیدوارم اطلاعاتم به دردتون بخوره!!!
    ممنون!

  22. دوستان و عزیزان دنیارو گرفتن…و ما فقط حرفای صد تا یه غاز بی معنی بزنیم!!!!!

    با یه کم منطق خواهیم دید کهد همین حالاش لاقل 30-40د سال از بدترین خودرو سازهای دچین عقب تریم…

    کشور ما در تئوری پر مهندسه خودرو سازه!!!!در عمل هیچی

  23. با سلام ودرود
    اگر شرکت کرمان موتور میتونست با خودروهای (ایران خودروو سایپا)از لحظ قیمتی رقابت کنه خیلی عالی میشد و قیمت خودروها بکلی میومد پایین وراحتترمیشد لیفان از هر مدلی گرفت
    واقعا ممنون از خودروهای لیفان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا