اسلایدربررسیژاپنی

نیسان جوک، 8 نکته ای که هر ماشین بازی باید از این خودرو بداند!

  • معنی کلمه جوک: نیسان جوک معانی زیادی در زبان انگلیسی دارد اما نزدیک ترین که ممکن است بر روی یک خودرو به کار آید معنی چابکی و رقص است. کلمه ای نو پا که از سال 1967 وارد زبان انگلیسی شده است. انتخاب همچین اسمی برای همچین محصولی خود مفهوم زیادی را می رساند.
  •  اینیفینی ESQ: نیسان جوک در چین با برند لوکس نیسان عرضه می شود و نام آن اینیفینتی ESQ و تنها اینیفیتی در خط تولید است که با نام آن با حرف Q  شروع نشده است.
  •  طراحی این خودرو در مرکز طراحی نیسان در لندن انجام گرفته و از نظر طراحی پهلو عده زیادی آن را ترجمه مدرن سبک طراحی مرسوم خودروهای آمریکایی دهه 60 می دانند که به طرح ” شیشه نوشابه کوکا کولا” معروف شده بود.
  • نیسان جوک سه  مدل توربو در بازار جهانی دارد، مدل توربو اول 190 اسب بخار قدرت دارد و مدل NISMO  که با 200 اسب بخار قدرت دارای تفاوت های ظاهری با نسخه توربو معمولی است و البته نسخه خاص تر NISMO  که مخصوص بازار آمریکاست و توان آن با همین موتور به 215 اسب بخار رسیده.
نیسان جوک R
  •  جوک یک نسخه ویژه و متفاوت نیز دارد که نام این خودرو را در حد یک سوپر اسپورت بالا برده. جوک با برچسب R. موتور 2 لیتری توربو که این خودرو را به یک غول قدرتمند تبدیل کرده است. 591 اسب بخار با شتاب 100 کیلومتری در حدود 3.5 ثانیه!
  • طراحی جوک یکی از عجیب  ترین طراحی های صنعت خودروسازی بود که تعجب همگان را در زمان تولید بر انگیخت اما استقبال از آن سبب شد سگمنت جدیدی به خودروسازی اضافه شود، پس از آن خودروسازان رقیب به فکر تولید خودرویی به دنباله روی از نیسان جوک شدند.
  • طراحی داخل جوک از موتورسیکلت‌های اسپورت الهام گرفته است. کنسول وسط آن شبیه کیک فنجانی است و دکمه چراغ خطر مانند گیلاسی روی کیک است.
  • نیسان جوک جایزه برترین طراحی خودرو سال 2010 در ژاپن را از موسسه  Good Design Award  دریافت کرد.

 

 

مشخصات فنی نیسان جوک های وارداتی به ایران:

مدل خودرو 1.6 2WD 1.6 Turbo 4WD
کد موتور HR16DE MR16DDT
تعداد سیلندر 4 4
آرایش سیلندر ها خطی خطی
تعداد سوپاپ 16 16
نوع موتور تنفس طبیعی مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر
حجم دقیق موتور (سی سی) 1598 1618
حداکثر قدرت (اسب بخار / دور در دقیقه) 117 / 6000 190 / 5600
حداکثر گشتاور (نیوتن متر / دور در دقیقه) 158 / 4000 240 / 1600-5200
مدل گیربکس Xtronic CVT Xtronic CVT M7
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 170 200
شتاب صفر تا صد (ثانیه) 11.5 8.4
سیستم فرمان برقی برقی
ترمز های جلو دیسکی دیسکی
ترمز های عقب دیسکی دیسکی
سیستم های ترمز ABS ABS
EBD EBD
سیستم کمکی ترمز سیستم کمکی ترمز
مشخصات تایر ها 215/55R17 225/45R18
مصرف سوخت داخل شهری (لیتر در هر صد کیلومتر) 7.5 8.3
مصرف سوخت خارج شهر (لیتر در هر صد کیلومتر) 5.1 5.5
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) 6 6.5

 

معرفی نیسان جوک وارداتی به ایران:

سابقه حضور نیسان در ایران به اواسط دهه ۱۹۸۰ باز میگردد. سال ۱۹۸۶ شرکت پارس خودرو اقدام به مونتاژ و عرضه نیسان پاترول در ایران نمود. این شاسی بلند پر سر و صدا که برای ایرانیان خودرویی نوستالژیک و خاطره انگیز به حساب می‌آید، هنوز پس از ۳۰ سال طرفداران خاص خودش را دارد.

همچنین نیسان ماکسیما نیز از خودرو های موفق بازار ایران محسوب می‌شود. با این وجود، این خودرو ساز ژاپنی حضور پر رنگی در بازار کشورمان ندارد و مدل های موجود در بازار ایران محدود به پاترول، رونیز، پیکاپ، ماکسیما، مورانو، قشقایی و تیانا می‌شود.

اما این خودرو ساز ژاپنی در بازار های جهانی از خودرو سازان مطرح به حساب می‌آید و توانسته در سال ۲۰۱۵ پس از تویوتا، فولکس واگن و فورد رتبه چهارم را از نظر رتبه بندی فروش در جهان کسب کند و جوک در اروپا پس از قشقایی پرفروش ترین مدل نیسان است. اکنون زمان آن فرا رسیده که نیسان سبد محصولاتش در ایران را به روز کند و با معرفی دو خودروی جدید برای بازار ایران یعنی نیسان جوک (Juke) و نیسان ایکس ترِیل (X-Trail)، این خودرو ساز ژاپنی رسما وارد عرصه رقابت با شاسی بلند های بازار میشود.

نیسان جوک را با طراحی عجیب و غیر متعارفش میتوان برگ برنده نیسان در سگمنت کراس اوور های کوچک به حساب آورد. این خودرو توسط مرکز طراحی نیسان در لندن طراحی شده و در مرکز طراحی نیسان واقع در ژاپن، تغییراتی بر روی آن اعمال شده است.

جوک بر پایه پلتفرم مشترک رنو-نیسان به نام پلتفرمِ بی (B-Platform) ساخته شده که از سال ۲۰۰۲ تاکنون در مدل های مختلفی از نیسان و رنو از آن استفاده شده است. میتوان این پلتفرم را موفق ترین پلتفرم رنو-نیسان در نظر گرفت. جالب است بدانید که رنو لوگان، رنو ساندرو و رنو داستر نیز بر پایه نسخه تغییر یافته ای از این پلتفرم با نام پلتفرمِ بی صفر (B0-Platform) ساخته شده اند.

میتوانید در جدول زیر ابعاد جوک را با خودروهای دیگر مقایسه کنید….

برای خواندن ادامه این مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید:

بررسی نیسان جوک؛ مینی کراس اوور تازه وارد بازار ایران

13 دیدگاه

  1. حضور نیسان در ایران برمیگرده به سال ۱۳۴۹ یعنی ۱۹۷۰ میلادی و حضور نیسان جونیور که هنوزم داره تولید میشه حالا نیسان ما کجا و نیسان اونا کجا!!!

  2. رفتم امروز بینم جوک چطوریه ی مدل بود اسپرت بکی دیگه پلاتینیوم و اما دیدگاه من و همراهم :
    مدل اسپورت با 190 اسب بخار و یک توربو با رنگ زرد در سیتی سنتر اصفهان
    طراحی ظاهری خودرو واقعا خاص و زیبا اما نه به زیبایی تویوتا chr و هیوندای کونا دیلایت فوق العاده شیک چراغ های عقب سوپر اسپرت و کاملا مسابقه ای
    بدنه فوق العاده محکم بلطبع سنگین 1360 کیلویی
    اما داخل خودرو در مقابسه با خودروی خودم میگم کیا سراتو سایپا اصلا کیفیت بالایی نداره مثلا دوز لیور دنده ماشین من استیل و از چرم زیبا با دوخت قرمز تهیه شده داشبورد هم نه حشک و نه سفته و حالت توپر داره برعکس داشبورد نیستن خشک اتاق کوچک بخصوص فضای عقب بدنه و تریم کابین جلو تماما پلاستیکی و دور دنده هم پلاستیک بی نهایت خشک و شکننده با رنگ مات!!!
    دوتا مانیتور داخل خودرو وجود داره که یکیش مربوط به دوربین و مولتی مدیا است یکی زیرشه که کوچیک تره نربوط به کولر و سیستم ابروکاندیشن ،اما با صفحه tft که در نوع خودش جالب و یک حرکت جدیده آمپرهتش نور بک لایت ندارند اما ساده و زیا هستن کی لس براحتی و در 3 ثانیه خودرو روشن میکنه صندلی ها ترکیبی از چرم و پارچه هستند اما کولر فوق العاده ای داره بمحض استارت زدن و در کمتر از 10 ثانیه داخل خودرو ب یخچالی با برودت بالا تبدیل میشه جوک برای 2 نفر خوبه ن حتی 3 نفر کلا باید بی خیال صندلی های عقب شد جا نداره کافیه ی شخص بند قد جلو بشینه دبگه صندلی های عقب کلا بلا استفاده میشن
    کلا آپشن های خوبی داره اما کاستی هایی هم داره مثل نداشتن شیفتر دنده ایتفاده از پلاستیک خشک و مات داخل خودرو نداشتن چراغ آفتابگیرها جای کم پاها نبود صندلی برقی جای بسیار کم صندوق عقب
    مدل پلاتینیوم هم دقیقا مشابه مدل اسپورت اما 117 اسب بخار قدرت داره که برای بک خودرو 1300 کیلویی ضعیفه بنظرم
    اما وجود سقف پلنوراماتیک باز شو و شبشه های کاملا دودی فابریک با خاصیت ضد uv اینخودرو خاص کرده اگه طراحی داخل خودرو مثل بیرونش شیک بود بهتر بود البته این نظر من بود و در کل سلیقه ها متفاوتن
    قیمت 149 ملیون برای مدل پلاتینیوم
    این خودرو دارای لاستیک های میشلن است

    1. آفرين كاملا درست گفتي البته مدلي كه من ديدم اسكاي بود كه امكاناتشم هم خيلي كم بود اما اما اما كيفيت ادوات داخلي نيسان واقعا بد بود ،كاري به فضاي كوچكش و اينا ندارم ولي كيفيت داخلش شبيه ماشينهاي ارزون قيمت بود .از ماشين ژاپني اونم نيسان انتظار خيلي بيشتري ميرفت .ايكس تريل هم بود كه اونم وضع بهتري نداشت.خيلي عجيبه

      1. والا الان اگه بخوام واقعیت بگم اصلا کیفیت سابق نداره نیسان بخصوص تریم داخلیش قیمتی هم که برای یه خودوری 117 اسبی زدن کاملا غیر منطقیه 149 ملیون با این پول میشه اپتیما tf فول خرید برای سال 2016 یا سوناتا 2017 عجیبه این قیمتها

    2. باور كنید اولین باره میبینم ایشون نظراتش تقریبا درست و فارغ از سلیقه شخصی هستش. در مورد كولر فقط یه نكته باید عرض كنم برای اینكه بفهمی كولر ماشین توانا هست یا نه باید ماشین چله تابستون جلو آفتاب پارك بوده باشه و رنگش هم مشكی اگه تو این شرایط تونست خنك بكنه میتونی بگی كولر عالیه در غیر این شرایط تقریبا همه ماشینها تو سایه و تو روزهای خنك یا شبها كولرشون به نظر فوق العاده میاد.

  3. در کل ماشین خیلی خوبیه و روح سامورایی ها در اون حس میشه . جدا از همه قطعات ماشین ژاپنی هستند که بسیار معروف و با دوام زیاد اند و ضمنا ماشین وارداتی نه مونتاژ!

    1. منظور و مرارد از روح سامورایی چیه میشه بگی ؟ یه چیزی میگی خودتم نمیدونی یعنی چه

  4. قیافه ماشین خیلی مضحکه ؟ میدونین هرکی هر ماشینی داره براش عالی و ایده آل میشه . حتی اونکه pk داره کیف میکنه که ماشینش تند میره . ولی آیا وامیایسته ؟ نه . بنظرم بهترین ماشین تو ایران قبل از اینه بازار رو گوه بگیره ماشن کیاست . با یمتهای پایین نسبت به طراحی و آپشنهاش. من الان 206 sd دارم عجب ماشینیه !!!!!!

    1. از همون جایی که رنو pk رو مثال زدی و وارد بحث نیسان جوک کردی معلومه که چقدر صاحب نظری؟؟؟!!! واقعا بعضیا مثل اینکه حرف نزنن فکر میکنن لالن…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا