تجربه رانندگی با فراری روما اسپایدر، یک بچه فراری وحشی!/قسمت اول

فراری روما اسپایدر، جدیدترین عضو روباز در میان محصولات شرکت ساکن در مارانلو است که چهره خاطره‌­انگیز روما نسخه کوپه را با سقف پارچه‌­ای همراه کرده است.

سقف پارچه‌­ای فراری روما اسپایدر که تا سقف سرعت ۶۰ کیلومتر برساعت در مدت ۱۳.۵ ثانیه باز یا بسته می­‌شود، باعث ایجاد تغییراتی در طراحی شیشه عقب و بخش انتهایی خودرو شده است، تا فضای لازم برای جمع‌­آوری آن فراهم شود. یک باله فیبرکربنی فعال هم در عقب خودرو نصب شده است.

مشتریان می‌­توانند نحوه و رنگ دوخت سقف پارچه­‌ای را نیز انتخاب کنند. یک بادشکن هم در پشت صندلی‌ها نصب شده است، تا آسایش سرنشینان در هنگام باز بودن سقف مختل نشود.

صندلی‌های ردیف جلو علاوه بر گرمکن (گرمکن گردن سفارشی)، به تنظیم برقی در ۱۸ جهت هم مجهز شده‌اند. سایر بخش‌های کابین از نظر طراحی و امکانات با نسخه کوپه تفاوتی ندارد.

صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی به صورت استاندارد پیش‌­بینی شده است، اما می‌­توان یک نمایشگر هم برای سرنشین جلو سفارش داد.

همچون نسخه کوپه، فراری روما اسپایدر هم به پیشرانه ۳.۹ لیتری V۸ توئین توربوشارژ مجهز شده است، که ۶۱۲ اسب‌­بخار قدرت را در فاصله ۵۷۵۰ تا ۷۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می­‌کند. حداکثر گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر هم در فاصله ۳۰۰۰ تا ۵۷۵۰ دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار می­‌گیرد. تنها گزینه قابل انتخاب برای انتقال قدرت، گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه خواهد بود.

بنابر اعلام فراری، روما اسپایدر برای دستیابی به سرعتهای ۱۰۰ و ۲۰۰ کیلومتر برساعت به ترتیب به ۳.۴ و ۹.۷ ثانیه زمان نیاز دارد، که مورد دوم در مقایسه با نسخه کوپه، ۰.۴ ثانیه کندتر به نظر می‌­رسد. حداکثر سرعت فراری روما اسپایدر هم ۳۲۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

وزن فراری روما اسپایدر نسبت به نسخه کوپه، ۸۴ کیلوگرم افزایش یافته است، که علت آن را باید در اضافه شدن الزامات مهندسی ناشی از نصب سقف پارچه‌ای و بادشکن جستجو کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا