داستان طراحی رنو تلیسمان

رنو تلیسمان یک سدان متوسط نیمه لوکس به حساب می‌آید که بر پایه پلتفرم ماژولار مشترک رنو و نیسان به نام CMF-CD ساخته شده است.

تلیسمان به معنای سحر و جادو است و در این ویدئو داستان طراحی خارجی این خودرو نشان داده می شود.

این خودرو توسط طراح سرشناس هلندی به نام دار لارنس وان دن آکر طراحی شده است. از ویژگی ها این طراحی باید به  جلو پنجره عریض، آرم بزرگ رنو و چراغ هایی اخمو که در کنار LED های مخصوص روز با طرحی شبیه به حرف C که جلوی تلیسمان را کاملا متمایز کرده اند.

تلیسمان از آن دسته خودرو هایی است که در خیابان نظر همه را به سوی خودش جلب می کند. این سدان فرانسوی ترکیبی متعادل از لوکس بودن و اسپرت بودن را ارائه می دهد و هماهنگی و تناسب فوق العاده ای در طراحی قسمت های مختلف بدنه آن به چشم می خورد.

مطالب بیشتر در مورد تلیسمان:

تست و بررسی رنو تلیسمان (تالیسمان) در تهران

تست هندلینگ گوزن رنو تلیسمان

تست تصادف رنو تلیسمان مدل 2015

2 دیدگاه

  1. لارنس وان دن آكر رنو رو واقعا متحول كرد….همان كاری كه پیتر شرایر با كیا و هیوندای كرد الان همه با احترام و تحسین به رنو نگاه میكنن . این جادوی طراحی صنعتی ( استایل) است. یادمه چند سال پیش هرمیداس اتابكی كه از استایلیست های بنام ایرانی مقیم اروپا است و اون زمان با شركت رنو همكاری داشت اومده بود ایران در جلسه ای كه باهاش داشتم می گفت تفاوت شركتهای كشور های توسعه یافته با شركتهای جهان سوم را می تونیم از دیدگاهشون نسبت به یك اسكچ دستی ببینیم كه اونها می زارنش تو گاو صندوق و اینجا با تحقیر نقاشی خطابش می كنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا