سریع‌ترین سدان‌های جهان!/قسمت نهم: داج چارجر SRT هلکت رِدآی واید بادی

قدرتمندتر و خشمگین‌تر از همیشه

یک سال پس از معرفی «چلنجر ردآی» (Redeye)، شرکت داج از مدل «چارجر ردآی» با ۷۹۷ اسب بخار رونمایی کرد.

سدان محبوب آمریکایی‌ها، یعنی داج چارجر، این بار از همیشه قدرتمندتر شده است. این خودرو از پیشرانه ۶٫۲ لیتری سوپرشارژ، که پیش از این در مدل چلنجر ردآی نصب شده، بهره می‌برد. قدرت این پیشرانه به ۷۹۷ اسب بخار و گشتاور آن به ۹۵۸ نیوتن متر می‌رسد. در نتیجه، چارجر ردآی را باید به عنوان یکی از قدرتمندترین و سریع ترین سدان‌های تاریخ خودروسازی جهان معرفی کرد.

سرعت گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خودرو در زمانی نزدیک به ۳٫۵ ثانیه انجام می‌گیرد و بیشینه سرعت به رقم قابل توجه ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. به گفته مسئولان شرکت داج، چارجر ردآی مسیر ۴۰۰ متری درگ را در زمان ۱۰٫۶ ثانیه و سرعتی بیش از ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت طی می‌کند که در نوع خود قابل تحسین است.

انتقال قدرت در چارجر ردآی به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته خودکار به چرخ‌های عقب صورت می گیرد. داج از برخی قطعات سخت افزاری مدل «دیمن» در چارجر ۲۰۲۱ استفاده کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به سوپرشارژر حجیم‌تر، پیستون‌ها و شاتون‌های قدرتمندتر، مجموعه سوپاپ‌های سخت‌کاری شده، سیستم انژکتور جدید، مبدل گشتاور جدید و سیستم روغن کاری بهبود یافته اشاره کرد.

 

مهندسی آمریکایی، زیر کاپوت چارجر

مهندسان داج از سیستم پاور چیلر برای خنک‌کاری بیش‌تر پیشرانه استفاده کرده‌اند. در این سیستم از هوای خنک سیستم تهویه کابین به منظور کاهش دمای پیشرانه و منیفولد ورودی استفاده می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های جدید چارجر ردآی، استفاده از سیستم Race Cooldown است. در این سیستم با استفاده مداوم از فن و پمپ سیرکوله، پیشرانه در دمای بهینه کار می کند و بهترین عملکرد را ارائه می‌دهد. راننده می‌تواند دمای مایع خنک‌کننده را به صورت لحظه‌ای در نمایشگر کابین مشاهده نماید.

دوج چارجر SRT Hellcat Redeye از نظر طراحی بدنه نیز به روزرسانی شده و از کیت بدنه واید بادی بهره می‌برد. این کیت شامل گلگیرها و سپرهای عریض‌تر در قسمت جلو و عقب و بال عقب می‌شود.

افزون بر این، رینگ‌های سبک وزن ۲۰×۱۱ به همراه لاستیک‌های عریض ۳۰۵/۳۵ میلی متری بر جذابیت ظاهری چارجر ردآی افزوده است. طراحی کاپوت خودرو نیز تغییر یافته و از ورودی‌های هوای جدید بهره می‌برد.

در کابین خودرو از صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم لاگونا استفاده شده که بخشی از آن با پوشش آلکانترای آپشنال قابل سفارش است. صندلی‌ها و کنسول خودرو با دوخت نقره‌ای رنگ مزین شده‌اند و تریم کرومی در قسمت های مختلف دیده می‌شود. نشان‌های SRT Hellcat Redeye نیز در بخش‌های مختلف به کار رفته است.

از جمله ادوات استاندارد داج چارجر هلکت ردآی می‌توان به سیستم تعلیق سازگار، راهنمای شروع حرکت، سیستم Torque Reserve، که پیش از گاز دادن منیفولد ورودی را تغذیه می کند، و ویژگی Line Lock، که برای انجام برن اوت طراحی شده است، اشاره کرد..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا