سریع‌ترین سدان‌های جهان!/قسمت چهارم: آلفارومئو جولیا کوادریفولیو

صد سال اعتبار و قدرت

نسخه کوادریفولیو از محصولات آلفارومئو همواره ویژه بوده است، ولی این بار با محصولاتی به مراتب خاص‌­تر مواجه هستیم، چراکه امسال، یک قرن از تولد این نشان می‌­گذرد.

به همین مناسبت آلفارومئو قصد دارد این سری را تحت نشان ۱۰۰th Anniversario و در تعداد ۱۰۰ دستگاه از هرکدام با تغییرات ظاهری و داخلی روانه بازار کند.

رینگ‌های مشکی رنگ ۱۹ اینچی جولیا، با کالیپرهای طلایی همراه شده، درحالی‌که نشان ۱۹۲۳-۲۰۲۳ روی جلوپنجره مشکی رنگ نصب شده است.

چراغ‌های LED جلو با چیدمان ماتریسی و جزئیات فیبرکربن روی جلوپنجره و آینه­‌های جانبی را هم نباید فراموش کرد.

امکان سفارش رنگ‌های قرمز Rosso Etna، سبز Verde Montreal و مشکی Nero Vulcano برای خریداران فراهم شده است، ضمن ­این‌که سیستم اگزوز آکراپوویچ هم به صورت استاندارد نصب می­‌شود.

در فضای کابین جولیا با تریم فیبرکربن در پوشش داخلی درها، کنسول میانی و صفحه پشت آمپر، روکش چرم و آلکانترا مشکی با دوخت طلایی و عدد ۱۰۰ در کنار نشان طلایی کوادریفولیو روی داشبورد سمت سرنشین مواجه هستیم.

فرمان خودروها نیز با روکش چرم آلکانترا با دوخت مشکی تزئین شده است.

همچون سایر نسخه­‌های آلفارومئو جولیا، در تریم کوادریفولیو هم با صفحه پشت آمپر ۱۲.۳ اینچی مواجه هستیم.

 

یک سدان تماما اسپرت

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو به پیشرانه ۲.۹ لیتری V۶ توئین توربو با ۵۰۵ اسب­‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده‌­اند.

شتاب صفر تا صد در دو نسخه RWD و AWD از این خودروها به ترتیب ۳.۸ و ۳.۶ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت در این دو نسخه به ترتیب ۳۰۵ و ۲۸۲ کیلومتر برساعت خواهد بود.

البته این ارقام به نسخه بازار ایالات متحده مربوط است، چراکه این خودروها در بریتانیا، اروپا و چین، ۵۲۰ اسب‌­بخار قدرت و قفل دیفرانسیل مکانیکی را در اختیار خواهند داشت.

آلفارومئو از آغاز ثبت نام نسخه ۱۰۰th Anniversaro در بهار امسال خبر داده است، درحالی‌که خودروها از سه ماهه سوم ۲۰۲۳ به مشتریان تحویل داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا