سریع‌ترین سدان‌های جهان!/قسمت ۱۰: بنتلی فلایینگ اسپر اسپید

ترکیب قدرت و تجمل در یک شاهکار هنری!

نسل سوم بنتلی فلایینگ اسپر در اواسط سال ۲۰۱۹ برای مدل سال ۲۰۲۰ معرفی شد. از آن زمان تاکنون، بنتلی نسخه‌های مختلفی را مانند فلایینگ اسپر هیبریدی، فلایینگ اسپر S و … را معرفی کرده است. نسخه اسپید، تنها راه دست یافتن به پیشرانه W۱۲ بنتلی است؛ زیرا این شرکت تولید فلایینگ اسپر معمولی را با پیشرانه W۱۲ از اوایل سال ۲۰۲۲ متوقف کرده است.

پیشرانه ۶ لیتری W۱۲ توئین‌توربو بنتلی می‌تواند ۶۲۶ اسب‌بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه ZF به چرخ‌ها منتقل می‌شود. بنتلی فلایینگ اسپر اسپید تنها ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا از سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۳ کیلومتر برساعت است‌.

حالت‌های رانندگی مختلفی برای فلایینگ اسپر در نظر گرفته شده است. حالت کامفورت، گشتاور ۴۸۰ نیوتن‌متری را به محور جلو منتقل می‌کند. در حالت اسپرت، تنها ۲۸۰ نیوتن‌متر به چرخ‌های جلو می‌رسد و بقیه آن به چرخ‌های عقب می‌رود.  نسخه اسپید، سطح بالاتری از فلایینگ اسپر S دارد و بنتلی آن را «متمرکزترین در رانندگی» می‌نامد‌.

 

افزودن چاشنی اسپرت به فلایینگ اسپر

ظاهر فلایینگ اسپر اسپید با رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی پیانویی، تیره و یا نقره‌ای، بهبود یافته است‌. یک نسخه از رینگ‌های ۲۲ اینچی ویژه نیز با رنگ مشکی براق و یا ساتن pale Brodgar نیز در دسترس است‌.

بنتلی نمای تیره‌رنگ را برای قسمت‌هایی مانند جلوپنجره، چراغ‌های جلو، نشان‌ها و چراغ‌های عقب اعمال کرده است. کالیپرهای ترمز قرمز رنگ هستند و با نماد بنتلی به چشم می‌آیند، رنگ مشکی نیز برای آن‌ها وجود دارد‌.

بنتلی ارتقاهایی را با نام Styling Spec و Blackline Spec نیز ارائه می‌دهد. در Styling Spec چندین قطعه فییرکربنی، مانند اسپلیتر جلو، رکاب‌های جانبی با نشان فلزی بنتلی، دیفیوزر عقب و اسپویلر، اضافه شده است. Blackline Spec با قطعات تیره‌رنگ ارائه می‌شود.

برای فضای داخلی خودرو، تعداد رنگ‌های چرم از ۵ به ۱۵ رسیده است‌. قطعات کابین مشکی پیانویی هستند؛ اما مشتریان می‌توانند گزینه‌های Crown Cut Walnut , Dark Stained Burr Walnut و Dark Fiddleback Eucalyptus  را بدون پرداخت هزینه انتخاب کنند.

از ویژگی‌های کابین خودرو باید به گرافیک منحصربه‌فرد صفحه کیلومتر، تنظیم ۲۴ حالته صندلی‌های جلو و ۱۴ حالته صندلی‌های عقب، پدال‌های اسپرت و … اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا