معرفی نسل جدید پورشه ماکان با پیشرانه برقی/قسمت سوم

حرکت به سمت الکتریکی شدن

پورشه از نسل جدید ماکان با پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتمند و طراحی چشمگیر رونمایی کرد.

بسیاری از خودروسازان درحال الکتریکی‌کردن خودروهای خود هستند و در همین راستا پورشه از نسل جدید ماکان الکتریکی رونمایی کرده است. ماکان جدید دومین خودرو برقی پورشه پس از مدل تایکان محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود.

نسل جدید ماکان از باتری ۱۰۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که ۹۵ کیلووات‌ساعت از آن قابل استفاده است و از معماری ۸۰۰ ولتی برای شارژ سریع استفاده می‌کند. پورشه می‌گوید باتری ماکان با استفاده از شارژ ۲۷۰ کیلوواتی در ۲۱ دقیقه از ۱۰ به ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

پورشه می‌گوید با نزدیک‌تر شدن به زمان تحویل ماکان ۲۰۲۴، شعاع حرکتی تخمینی EPA را منتشر می‌کند؛ اما باتوجه به مشخصات فنی، احتمالاً شاهد شعاع حرکتی حدود ۵۰۰ کیلومتری براساس معیارهای WLTP خواهیم بود.

قدرت بیشتر در کوچکترین شاسی بلند پورشه

پورشه خودرو جدیدش را در دو تیپ عرضه می‌کند: ماکان ۴ و ماکان توربو که هر دو از دو موتور الکتریکی و سیستم تمام‌چرخ‌محرک (AWD) بهره می‌برند.

ماکان ۴ با ۴۰۲ اسب‌بخار قدرت و گشتاور ۶۴۹ نیوتن‌متری در زمان ۴٫۹ ثانیه از سرعت صفر به ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و به نهایت سرعت ۲۱۸ کیلومتربرساعت دست می‌یابد.

ماکان توربو با ۶۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۱٬۱۲۹ نیوتن‌متر گشتاور تنها در ۳٫۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت می‌رسد و به نهایت سرعت ۲۵۹ کیلومتربرساعت دست می‌یابد.

هر دو مدل ماکان به صورت استاندارد به سیستم تعلیق بادی و کنترل الکترونیکی تعلیق فعال پورشه (PASM) مجهز هستند. پورشه می‌گوید ماکان جدید دارای کمک‌فنرهایی با فناوری دو سوپاپ است که انتخاب گسترده‌تری بین راحتی و عملکرد خودرو در اختیار راننده می‌گذارد و حالت‌های مختلف رانندگی را متمایزتر می‌کند.

بهبود آیرودینامیک

ماکان با ضریب درگ ۰٫۲۵ بسیار آیرودینامیک است که این امر با فلاپ‌های خنک‌کننده‌ی فعال در ورودی‌های هوای جلو، پوشش‌های انعطاف‌پذیر در زیر بدنه و طراحی خاص دماغه‌ی خودرو محقق شده است.

از دیگر مشخصات ماکان برقی می‌توان به صندوق جلو با ظرفیت ۸۰ لیتر، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب تا ۵ درجه و رینگ‌های ۲۲ اینچی اشاره کرد.

در داخل کابین، پورشه ماکان به نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی مخصوص راننده، نمایشگر ۱۲٫۶ اینچی مرکزی و نمایشگر سربالا (هدآپ) ۸۷ اینچی مجهز است.

پورشه قیمت ماکان الکتریکی ۲۰۲۵ را در تیپ پایه بدون سفارش آپشن‌های اضافی ۸۰٬۴۵۰ دلار اعلام کرده است. قیمت خودرو در مدل توربو به ۱۰۶٬۹۵۰ دلار می‌رسد. پورشه تحویل ماکان جدید به مشتریان را از نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ آغاز می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا