نگاهی به شورولت کوروت C8 در پیست نوربرگرینگ ، نخستین کوروت موتور وسط

تصاویری که اخیرا در سایت های خودرویی معروف جهان منتشر شده، نشان می دهد که شورولت کوروت برای نخستین بار در تاریخ 65 ساله اش تغییراتی اساسی داشته و در شکل موتور وسط، در سال 2019 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

با این حال و به دلیل محافظه کار بودن بسیاری از خریداران آمریکایی، شورولت قصد ندارد نسل فعلی کوروت، موسوم به C7 را از تولید خارج کند و دو مدل C8 و C7 در کنار یکدیگر به فروش خواهند رسید. با وجود آن که خریدار برای در اختیار گرفتن یک شورولت کوروت C8 باید حق بیمه بیشتری نسبت به مدل C7 پرداخت کند، با این وجود بازهم کوروت نسبت به ابرخودروهای دیگر شرکت های سازنده به طور محسوسی ارزان تر است.

اما نباید از این ارزان بودن تعجب کنید، چرا که شورولت تغییر عمده ای در قسمت موتور انجام نداده و تغییرات تنها به بروز رسانی های اندک محدود می شوند. همچنان همان پیشرانه هشت سیلندر وی شکل LT-spec را بر روی C8 شاهد هستیم که 6.2 لیتر حجم داشته و با کمک توربوشارژرهایش، 500 اسب بخار را بدون فشار بر موتور تولید می کند. این موتور تماما از آلیاژ ساخته می شود و استفاده فراوان از آلومینیوم در آن، باعث می شود تا هزینه ساختش به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

البته مدل های قوی تر، با پسوند ZR1 و با قدرت 1000 اسب بخار به بازار ارایه خواهند شد تا بهتر بتوانند رقبا را به چالش دعوت کنند. پیش بینی می شود قیمت شورولت کوروت C8 در حدود صد هزار دلار یا 75 هزار پوند باشد. طبق برنامه شورولت، رونمایی از این خودرو در ماه نخست سال میلادی آینده صورت خواهد گرفت و از ماه سپتامبر این خودرو بر روی خط تولید خواهد رفت و از پاییز، مشتریان می توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا