اخباراخبار داخلیاسلایدربررسیچینی

آزمایش فنی برلیانس H230 در پیست آزادی

ارزان ترین چینی سایپا- پرسیس یا برلیانس h200 یا در واقع برلیانس h230 ، محصول بعدی سایپا و یکی از ارزان ترین خودروهای سدان چینی موجود در بازار کشورمان خواهد بود که چند ماه پیش در برنامه تست سایپا فرصت محک زدن توانایی های فنی آن در پیست آزادی فراهم شد.پیشتر در مطالبی به معرفی پرسیس پرداخته بودیم اما در این مطلب قصد داریم بیشتر به تست و تجربه رانندگی با مدل های دنده دستی و اتوماتیک پرسیس را در پیست آزادی بپردازیم.

پرسیس h230 برلیانس

پرسیس از طراحی هماهنگ اما نه چندان زیبایی برخوردار است و به خصوص در نمای جلو نمی تواند آنطور که باید و شاید نظر بیننده را به خود جلب کند و زاویه رو به پایین چراغ های جلو در کنار طراحی خاص و کم نظیر آینه های جانبی در این بخش بسیار جلب توجه می کند.نمای جانبی با چرخ های کوچک و خط و خطوطی ساده ، مواجه بودن با یک سدان اقتصادی و ارزان قیمت را فریاد می کشد،بزرگترین نقطه ضعف در این بخش به خط برش درب عقب و طراحی گلگیر عقب باز می گردد که ناخوداگاه می تواند هر فردی را به یاد فاجعه تبدیل 206 هاچ بک به صندوق دار بیاندازد.

 

پرسیس - برلیانس h230

 

در نمای عقب شباهت فراوانی با سایر خودروهای چینی و آسیای شرقی به چشم می خورد که البته جز سادگی بیش از حد،مشکل خاصی در این بخش وجود ندارد اما نکته عجیب این است که طراحان برلیانس ظاهرا جسارتی را که در طرح نمای جلو به کار بسته بودند در طراحی نمای عقب ناگهان از دست داده اند و کوچکترین شباهتی و هماهنگی ای بین خط و خطوط شکل دهنده چراغ های جلو و عقب دیده نمی شود.

پرسیس برلیانس h230

 

پس از باز کردن درب خودرو با فضای داخلی نه چندان زییایی مواجه خواهید شد که سرتاسر از پلاستیک خشک شکل گرفته است.ابعاد کابین و ارگونومی فضای کاربری راننده نسبتا مناسب به نظر می رسد اما صندلی ها مشخصا دربر گیرندگی مطلوبی ندارند و حالتی نیمکت مانند را تداعی می کنند.سرانجام نوبت به آزمایش رانندگی با این خودروها رسیده است.خوشبختانه هر دو مدل دنده دستی و اتوماتیک در محل حاضر هستند و امکان تست و بررسی آن ها وجود دارد.نخست به سراغ نمونه دنده دستی می رویم و پس از بستن کمربند ایمنی، حرکت را آغاز می کنیم.

برلیانس_پرسیس_H230_Brilliance (4)

 

با موتور 1.5 لیتری،حدود 105 اسب بخار قدرت و ضرایب بلند گیربکس ، نباید انتظار شتاب گیری تند و تیزی را از این سدان اقتصادی داشته باشید.ترمزها بر خلاف انتظار اولیه عملکرد خوبی را به نمایش میگذارند اما عملکرد سیستم ABS در نمونه دنده دستی مختل شده است و از این رو قفل شدن تایر کم کیفیت چینی به کرات اتفاق می افتد.سیستم تعلیق طراحی ساده و عملکرد نسبتا نرمی دارد که البته در شاخص ضعیف بودن حرکت گهواره ای به پای سایپا آریو یا همان S300 نمی رسد اما به هرحال نمی توان هندلیگ پرسیس را اسپرت یا رانندگی با آن را جوان پسند توصیف کرد.نمونه گیربکس اتوماتیک از نظر زمان تعویض دنده با نقص های متعددی مواجه است که از جمله آنها می توان به تاخیر فراوان در هنگام سبک کردن دنده و یا تعلل غیر قابل اجتناب در اعمال دنده معکوس اشاره کرد.عجیب آنکه حتی در حالت تعویض دستی (تیپ ترونیک) نیز مجموعه نرم افزاری گیربکس از دستورات راننده نافرمانی می کند و در هیچ حالتی سر زیر بار تعویض به موقع دنده نمی برد.

پرسیس برلیانس H230

قیمت و شرایط بازار پرسیس/برلسیانس H230

با توجه به طیف قیمت 37 الی 43 میلیون تومانی پرسیس، می توان گفت که این ماشین چینی از یک سو می تواند با خانواده پژو 206 صندوق دار و رانا رقابت کند و از سوی دیگر رقیب نمونه سدان MVM 315 محسوب می شود که البته در زمینه طراحی از تمامی رقبا جا می ماند و در زمینه عملکرد فنی هم قطعا نمی تواند با سری صندوق داری 206 و رانا رقابت کند،با این حساب باید تنها شانس پرسیس را برای موفقیت در بازار فروش، مسئله کیفیت و دوام فنی دانست که شاید برخی خریداران به امید کیفیت بالاتر این خودرو نسبت به خانواده پژو 206، برای خرید پرسیس تمایل نشان دهند، البته طبیعتا هیچ شاخص و روشی برای پیش بینی میزان دوام یک خودرو چینی تازه وارد به بازار کشورمان وجود ندارد و برای ارزیابی این ویژگی باید ماه ها و سال ها انتظار کشید.

 

پرسیس / برلیانس H230،محصول جدید سایپا + مشخصات و قیمت نهایی

برلیانس H230 کابین

برلیانس H230؛قیمت،شرایط فروش،مشخصات و گالری

برلیانس H230؛قیمت،شرایط فروش،مشخصات و گالری

 

 

 

101 دیدگاه

  1. ماشین فقط ماشین چینی. لیاقت ما همیناست که برای دفاع ازشون بیست سطر انشا مینویسیم و به هم میپریم.

  2. خدا از سر باعث و بانی این وضع صنعت خودروی ما نگذره…
    اخه لوتی گری لیاقت مردم ایران باید این آشغالهای چینی باشه که نه کیفیت دارن،نه قیافه دارن،بازار دست دومشون هم که افتضاحه..با این قیمت!!!
    اگه میتونستم با دستهای خودم درب دو غول به اصطلاح خودرو سازی رو گل میزدم.

  3. البته دوست عزیز اول باید در کرمان موتور را گل بگیرید که سبد کالای این شرکت کلا چینی و البته از نوع درجه 3 هست. محصولات این شرکت عبارتند از جک j5 لیفان x60 و از همه بدتر جک s5 لیفان های سدان و کلی محصول چینی دیگر که در آمار رسمی خود چین خریدار و مشتری چندانی ندارند . و در عرصه شاسی بلندها هم در سال 2015 که همه چیز خودکار و اتوماتیک ساخته میشه به گیربکس دنده دستی با موتور پرمصرف و تکنولوژی قدیم روی آورده .
    کلا این شرکت میره محصولی که خود چینی ها ازش استقبال نمیکنند را به مردم ایران عرضه میکنه .

    برای فروشش هم دست به دامان سوپرمارکتها شده.

    حالا شما بشمار تعداد دیسلایکهای کرمان موتوری ها را تا بدونی از سر تا پای این سایت در تسخیر عوامل این شرکت هست. از الان بشمار.

    1. آقای عزیز استقلال پرسپولیس که نیست ؛ اینا همشون از یه کنار آشغال ساز تشریف دارن

      به نظر شما اگه جک جی 5 اتومات 57 میلیون نمی ارزه آریو سایپا 75 میلیون می ارزه ؟
      نه بخدا

      کرمان موتور آشغال ساز هرچی باشه از سایپا بهتره
      مردم الزایمر که ندارن ، اون موقع که بهترین ماشین سایپا زانتیا بود ( با اون تست تصادف افتضاحی که داشت ) کرمان موتور آوانته و قبلش دوو سیلو رو بیرون می داد ( من به عنوان کسی که چند ساله دوو داره اینو می گم و واقعا دوو جزو بهترین هاس تو رنچ قیمتش)
      حالا تو دنده 6 نه ، کجا کسی رو دیدین که از سایپا خیری بهش رسیده باشه ؟؟؟!!!! 🙂

      بله
      این برای همه واضح هست که چانگان کیفیت خیلی بهتری نسبت به محصولات مونتاژی کرمان موتور داره ، آمار فروشش تو چین هم گواه بر این قضیه است اما تفاوت قیمت هم نسبت به جک قابل تامل هس
      والا قشر زحمتکش و تحصیل کرده ی این مملکت که پول باد آورده برای خرید ماشین های بالای صد میلیون نداره دنبال یه ماشین که به نسبت هزینه اش امکانات خوبی داشته باشه
      که محصولات کرمان موتور در برابر قیمتشون ؛ دقت کنید در برابر قیمتشون ماشین های خوبی ان

      1. خدا رو شکر همه دیدن که کم ارزش ترین خودرو چینی وارد شده به ایران خودرو چانگان cs35 بوده و سایپای کلاه بردار با اغفال مردم نا اگاه این خودرو رو بهشون انداخته . دری که باید گرفته شه در سایپاست.
        به بزیا باید اینجوری جواب داد متاسفانه تا درشانشون باشه

        1. باز اين دوست هزيان گوي ما شروع به خيال پردازي كرد.
          من نميدونم كه چرا شما داغ چانگان داري؟ جالبه بخل و حسادت از سر و رويت ميريزه كه خدا را شكر ميكني !
          كجا مردم فهميدند؟ كي فهميد؟ نكنه شما يك نفر كه حتي دستت به دستگيره درب چانگان هم نخورده ، شدي تمام مردم؟
          بازم خودت را كل مردم حساب كردي.

          در مقاله تبليغاتي تي.تي كه ثابت شد اسم جك اس 5 نيومده !!!
          چرا؟ چون قطعات درجه 3 , و نه درجه 1 ، با نازلترين قيمت وارد ايران شده و اگر قرار بود كه جك اس 5 ، قيمت واقعيش اعلام بشه كه همه ميرفتند و پولشون را پس ميگرفتند.

          {{{تو مقاله ديگري هم كه همين دنده 6 زده به همه ثابت شد كه هيچكس ، حتي توي خود چين مشخصا جك اس5 را نميخره.}}}

          يعني تو سال 2015 گيربكس دنده دستي محاله محاله … مگر اينكه بدن ايران و يكي مثل شما هم كه اصلا معلوم نيست خريدي يا منفعتت توش هست ، تهيه كنه. البته تو اين وسط هم بعضي از دوستان بينوا طبيعتا گول خوردند كه حسابشون از امثال شما كاملا جداست. چون شما اگر تو روز روشن هم باشي ميگي تاريكه . هرچقدر هم آمار رسمي برات بذارن باز مرغت يك پا بيشتر نداره.

          {{{بازهم ثابت شده كه جك برندي هست كه هيچ شركت بزرگي تمايل به همكاري با اونو نداره و ريسك نميكنه كه اعتبارش را دست خط توليد اين كمپاني بكنه.}}}

          من ميدونستم اگر از كرمان موتور بگم ناراحت ميشي.بالاخره داري ازش بهره برداري ميكني.زياد جوش نخور.كمتر حسادت كن.مثلا مردي !!!

          1. باشه دوست عزیز سایپا خوبه و کرمان خودرو بد
            فعلا که تند تند داره ماشین جدید معرفی میکنه و سری خودرو سازی های کرمان واقعا دارن رقابتی میکنن بازار رو ……از سایپا که سالیان ساله داره مدل های مختلف پراید رو بیرون میده بهتره….

  4. پرسیس اسم قشنگی هس اما حیف که برای اتومبیل چندان قشنگی نیست

    البته من بشخصه تا ماشینی رو از نزدیک نبینم نمی تونم در مورد کیفیت ظاهری و طراحیش نظر بدم

    اما چشم بسته می گم آینه بقل هاش خیلی ضایع اس

  5. از نظرات منفی دوستان پیداست که متاسفانه خودروهای چینی داخل ایران خیلی طرفدار داره… چیکار کنیم هر تقصیر خودمون هست که اوضاع اینطوریه…

  6. مدتي است كه برندهايي از كشور چين ميهمان ناخوانده ، بازار خودرو ايران شده اند ، در اين ميان كرمان خودرو و مديران خودرو و پارس خودرو اقدام به مونتاژ برخي از اين محصولات نموده اند و سايپا نيز در حال مونتاژ سراتو نسل قبل ميباشد ، در اين بين يكسري شركتها فقط اقدام به واردات خودرو از چين نموده اند ، نكته مهمي كه در بين قابل توجه است كه وقتي خودرويي در حال مونتاژ است ميتوان تا حدودي به خدمات پس از فروش و تامين لوازم يدكي اميدوار بود ، ولي براي خودروي وارداتي از چين اين مساله تامل برانگيز است ، و در مورد خودرهاي چيني در ايران به نظر مياد راه طولاني در پيش دارن تا برسن به محدوده قيمتي يكصد ميليون تومان و بالاتر ،

    1. دوست عزیز چقدر شما با دوستمون mn در بکاربردن جملات قصار هماهنگید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      دوست خوب پس کسانی که هیوندا ، کیا ، تویوتا که فقط وارداتی هستند و چانگان که 5 سال گارانتی در قرارداد رسمی ثبت شده و بازار دست دوم قویتری به دلیل گارانتی طولانی مدتشان دارند ، را خریدند از محصولی که فقط 1 سال گارانتی نصف و نیمه داخلی داره ، قطعشون کمتر پیدا میشه. اگر این عقیده شنا هست لطفا یک سر به چراغ برق بزتید تا کاملا نظرتون عوض بشه.

      1. برادر عزیز من ترجیح میدم توی سایت بیشتر خواننده باشم ولی نظرات شما بدجوری تو ذوق میزنه. همچین چانگان چانگان میکنید انگار در مورد چی دارید نظر میدید. چانگان هم یک خودرو بی اصالت اشغال چینی عین بقیه خودرو های اشغال چینی ( حتی جک حتی ام جی حتی جیلی) بیشتر نیست. اما وقتی انتحاب محدود میشه ملت مجبور به جیبشون نگاه کنن. حالا شما چون چانگان دارید یا میخواهید بخرید یا خوشتون میاد دلیل نیمشه با نظرات بیخودتون به بقیه بی احترامی کنید. گوشتون رو باز کنید : خودروهای چینی سر تا ته یک کرباسن در یک کلمه “اشغال”. حالا بعدا خوب بشن خدا عالمه الان مفت هم نمی ارزن. اما وقتی ادم میزاره کنار کیفیت پراید و پژو پارس و 405 میگه صد رحمت به جک و جیلی و چانگان. وقتی ادم قیمت 150 میلیونی هیوندای سوناتا اشغالی رو میبینه ( من خودم دارم) میگه خوب صد رحمت به جیلی و جک!
        این تعصب الکی برای چیه واقعا.
        یه بار دیگه گفتم بازم میگه به جای نظرات کشکی کتره ای بیاید از تجربیات واقعی با خودروهایی که دارید ( نه دوست دارید داشته باشید یا بدتو ن میاد ازش!) رو بیان کنید که اون بنده خدایی که قصد خرید داره بدونه واقعا چی میخره.
        شده عین این سایت های موبایل که یا میگن سامسونگ دمپایی پلاستیکی یا نه سامسونگ امپراطور!!!!
        درضمن خیلی به گارانتی چانگان! هم ننازید گارانتی تو این مملکت یعنی کشک. در مورد ماشین های بی اصل و نصب وضعیت بازار دست دوم و قطعاتش نظر شما رو به وضعیت دارندگان فیات سینا ( که ماشین بد هم نبود ) جلب میکنم.
        هرکی ماشین چینی میخره میدونه که بازار دست دوم جالبی نداره. توی این مملکت خراب شده اگر نگران بازار دست دومید بهتر ماشین ایرانی بخرید که جنازه اش رو هم در نهایت میخرن.
        اقای مدیر سایت به نظر من بهتره نظراتی رو که فاقد ارزش هستند ( مثل این نظری که من گذاشتم ) هرچه سریعتر پاکسازی بشن.
        با تشکر.
        ممل.

        1. سلام ، واقعیت این هست که اگر خواستار ارتقاء جو سایت هستید، ما درخواست داریم که افرادی چون شما به جای خواننده بودن ، خود نیز وارد گود شوند و برای مثال تجربه سواری و نگهداری خودرو شخصی خود (برای مثال سوناتا) را با دیگران به اشتراک بگذارند، در این صورت به تدریج تمامی نظرات به سمت حرفه ای شدن پیش خواهد رفت و سایرین نیز از ارسال کامنت های ضعیف خودداری کرده و ما هم چنین نظرات غیر سازنده ای را تایید نمی کنیم…با تشکر از نظر مثبت و سازنده شما در فرصت مناسب کامنت های غیر مفید این مبحث هم پاکسازی خواهند شد.

        2. این تعصب بخاطر توان مالی هر شخص هستش.شما ممکنه سلیقه و پسندت Lexus ls460 long باشه ولی شک نکن پولت برای ماشین در حد سوناتا بوده.این دوستان هم که میبینی جنگ دارن ،مشغول دفاع از توان خرید ماشین تا مرز ۵۰ میلیون هستن،لفظ اشغاله اشغاله وقتی معلوم میشه بدونی طرف از ماشین و فنی ش چقدر سردرمیاره، پس اجازه بدیم هرکس نظر خودش رو بگه .یه زمانی راجبه ماشین کره ای میگفتن کی این اشغالارو میخره تا وقتی ژاپنی هست ، از بد روزگار زمونه زد پس گردن همونا که الان دارن میگن تا کره ای هست کی چینی میخره ، بیایم پیشرفتهای چین رو هم ببینیم چون خیلی حرفها برای گفتن دارن حالا از شانس ایرانیا و دزدی دست اندرکاران خودرویی میرین از جدول قیمتی چین ارزونتریتها با نازلترین کیفیت و البته بیشترین سود برای جیبشون برای ملت ایران به ارمغان میارن.

  7. آقايي كه اسمت را ممل گذاشتي. يكي به نعل زدي و يكي به ميخ. به خيالت il حرف قصار زدي.
    شما اجازه نداري كه به سليقه بخش عمده اي از مردم توهين كنيد .

    دوستاني كه چانگان ، هاوال ، جيلي ، ام جي (البته اگر كاملا بشه ام جي را چيني فرض كرد ! ) خريدند با كساني كه جك خريدند ، اختلاف سليقه دارند . چرا كه رفتار قديم اين جكي ها قبل از مطرح شدن اسم جك با رفتارشون بعد از اسم جك كاملا متفاوت و متناقض بوده.

    اگر هم بحث به حاشيه كشيده ميشه ، دليل اصليش سياست گذاري و تيترهاي ناسالم همين دنده 6 و امثالش هست.

    از اول هم جنجال را خود دنده 6 ايجاد كرده. شما كاملا تمام مباحث را بخوان و بعد رندانه از جك حمايت كن.
    و با خودت هم فكر نكن كه كسي متوجه نشده.

    دنده 6 اول كه وزن چانگان را به عمد 400 كيلو اضافه تايپ كرد. بعد از 2ماه كش و قوس وزن اصلي را زد. اونم وقتي كه همه از هم مكدر شده بودند !!! بعد بحث پيست شد كه كاملا با خيلي از منابع ديگر متفاوت نظر داده بود. البته كپي پيست با سايت كار هم بود . بعد يك فيلم تقلبي كه 2 نفر در ماشين نشسته بودند را براي شتاب معرفي كرد كه اون هم بيشتر از 3 ثانيه اشتباه حساب شده بود و آخرش معلوم شد كه اين تست كه 2 نفر توش نشسته باشند در هيچ جاي دنيا تست استاندارد نبوده كه در ايران بخواد مرجع باشه . در سال 94 هم يك ليست از تي.تي كپي كرده كه اسم همه هست بجز جك اس 5 !!! تازه همين مثلا جدول هم نه مبناي محاسباتي درستي داشته و نه تقسيم بندي درستي . خودروي وارداتي و مونتاژي جدا نشده ، چون در ابتدايي ترين بخشش كه تعرفه و خودروي فرسوده هست با هم تفاوت دارند . نه گيربكس اتوماتيك از دستي تفكيك شده كه اين دو هم دو سليقه كاملا متفاوت از هم هستند .

    اگر وقت بذاري و خوب مطلبي كه مشخصا براي شما نوشتم را چندبار بخواني ، كاملا متوجه ميشيد كه انتخابهاي ناصحيح همين دنده 6 دليل اين رفتارها شده . معلومه كه تيترهاي نادرست و جنجالي ، جنجال آفرين ميشه.

    بعد خوب كه نگاه كنيد و در جايي ديگر هم يكي از دوستان گفته بود ، اينجا اصلا جك مطرح نيست . نكته جالب اينجاست كه براي دوستان اسم كرمان موتور مطرح هست . كاملا ميشه متصور شد كه اگر جك را سايپا يا ايران خودرو مونتاژ ميكرد يقينا يك محصول مورد تنفر واقع ميشد ولي چون كرمان موتور مونتاژ كرده با تمام معايبش ، خوبه. اين مسئله هست كه جاي سوال داره !!!

    اما براي من خود محصول چانگان ارزش داره و اصلا اهميت نداره كه سايپا بياره ، كرمان موتور بياره ، گروه مرتب بياره و يا هر جاي ديگه.
    چون برند اول چين هست و چندسال هست كه در خود چين و دنيا روز به روز بيشتر ميفروشه . طبيعي هست كه به برند مطرح تر و معتبرتري مثل چانگان بيشتر از جك اعتماد داشته باشم.

    بازهم دوست عزيز ، قبل از نظر ، لطفا به لوگوي كرمان موتور كه خيلي وقته بالاي دنده 6 جاخوش كرده هم نگاه بياندازيد و مطالب منو هم چندبار بخوانيد و بعد اگر خواستيد پاسخ بديد.

    نهايتا ، واقعيت اينه كه چند هزار نفر چانگان ، چند هزار نفر جيلي ، تعداد كثيري از هموطنان هاوال ، ام جي ، ام وي ام و ساير ماشينهاي چيني و همينطور محصولات جك و ليفان را تهيه و خريداري كردند و در آينده هم بيشتر خواهند خريد. پس لطفا به شخصيت اين افراد و انتخابشون و البته خودتون احترام بذاريد و از لفظ آشغال استفاده نكنيد.

    اختلاف سليقه مابين خريداران محصولات چيني ، به شما اين اجازه را نميده كه سوء استفاده كنيد و لفظ آشغال را در موردشون به كار ببريد. چون حتي كساني كه جك خريدند ، ميدونند كه من با گيربكس دستي اين ماشين مشكل دارم و خود جك را يك محصول آشغال نميدونم . ولي شما تمام چيني ها آشغال ميدونيد كه اصلا صحيح نيست . توهين را شما انجام داديد نه من .

    شما حتي سوناتا را آشغال ميدونيد كه نشون ميده سليقه شما ظاهرا با هيچ ماشيني سازگار نيست . براي اطلاع شما ميگم كه خودم توسان داشتم و در بهمن ماه فروختم . دليلش براي خودم محفوظ هست . ولي چيزي كه آشغال باشه را در طي 2 سال مالكيت بر اين ماشين نديدم . سوناتا هم همينه . شايد شما انتظار داشتيد كه پورشه باشه ، كه نيست . پولش هم اندازه پورشه نيست.

    لطفا ديگه از لفظ آشغال استفاده نكنيد. چون داريد به طيف وسيعي از جامعه توهين مستقيم ميكنيد.
    منم سعي ميكنم در مباحث با دوستان جكي ، يكم با صبر بيشتر نظر بدم تا مورد سوء استفاده و آشغال دونستن تمام چيني ها نشه.

    1. برادر آس. ببین من خیلی صریح نظرم رو در مورد ” کلیه ” ماشین های چینی گفتم. نه جک برام فرقی میکنه نه چانگان. یکی دوباری هم گفتم بنده در کار تولید قطعات خودرو (یدکی+شرکتی) هستم و میدونم “چی میگم” “چند هزار” نفر که سهله چند میلیون نفر هم چانگان و جک و جیلی بخرن “آشغال” خریدن. من به انتخاب این افراد احترام میزارم چون همونطور که گفتم “انتخابی” در کار نیست. سعی نکنید با القای موضوع بی احترامی به انتخاب افراد جلب توجه و مقبولیت بکنید. انتخاب این افراد مثل من مثل شما از روی “ناچاری” هست. اگر انتخاب بود من کیا رو به چانگان تویوتا رو به کیا ولوو رو به تویوتا و بنز و بی ام دبلیو و چمیدونم بقیه رو به ولوو ترجیح میدادم.ولی انتخابی نیست من پول هیوندای دارم میخرم شما هم پول چانگان داری میخری یکی هم پول پراید داره میخره. چون انتخاب نیست هیوندای بنده کیفیت بنز پیدا نمیکنه و یه ماشین تا حدودی آشغال باقی میمونه.( در ضمن نه همین لباس زیباست نشان ادمیت برادر! تن ادمی شریف است به چی؟ به جان ادمیت. حتی اگر من زبونم لال به قصد توهین به یک ماشینی بگم اشغال از ارزش صاحب ماشین هیچی کم نمیشه.)
      در ضمن چون چیز آشغال در ماشین های کره ای ندیدید! به عنوان مثال یک نمونه رو عرض میکنم تا حداقل اشنا بشید:
      شکستن شیشه جلو سوناتا های زیر 2012 در گرما-سرما یه اپیدمیه.(واسه همین نمایندگی ها پیشنهاد میکنن لای یکی از پنجره ها رو قدری باز بزارید تا با این مشکل مواجه نشید.) ایراد کمی هم نیست.
      در مورد توهین به دوستان هم از نظر من احترام و ارزش ادمها به ماشین زیر پاشون نیست.
      ممکن یه ادم محترم یه ماشین “آشغال” سوار شه و یه آدم نا محترم یه ماشین عالی.
      قدری عزت نفس داشته باشید. من با آشغال خواندن ماشین های چینی به هیچکس توهین نمیکم ( شاید به سیاست گذاران واردات خودرو توهین کنم) ولی شما با دفاع غیر منطقی از چهارچرخ های چینی دارید به شعور همه خوانندگان توهین میکنید.
      باز هم میگم مشکل اینه که انتخاب نیست. وگرنه در شرایط معمول کسی سراغ ماشین های چینی “در حال حاضر” نخواهد رفت.
      در نهایت با اضافه کردن معضلات مربوط به قطعات یدکی+ خدمات پس از فروش+ دانش تعمیرات+ کیفیت قطعات+کیفیت خود خودرو+در دسترس بودن قطعات یدکی و خدمات از نظر من ماشین ها چینی با این سطح خدمات ( چه مال کرمان موتور چه مال بقیه سازندگان وارد کنندگان ) اشغالی بیش نیستند.
      به عنوان شاغل در قسمت تولید و خدمات هنوز یادم نرفته برای همین ال نود تولید داخل اگر اینه های بغل رو به علت تصادف از دست میداید باید بین 1 الی 2 ماه صبر میکردید تا از ” نمایندگی”! براتون بیارن و به قیمت خون باباشون نصب کنن.
      در انتها : نه. من از سوناتا انتظار پورشه نداشتم ( والا که ماشین خوبی هم بود) عرض کردم به اندازه پولی که دادم ارزش نداشت همین.
      باز هم میگم : بیایید تجربیات ” واقعی” خودمون رو از خودرو ها بگیم تا ملت بدونن چی میخرن.
      یا حق.

  8. سلام کلا ماشینهای چینی اشغال هستند و بدرد ایران نمی خورند لکن بعضیها از روی ناچاری برای اینکه فقط بگویند ماشین شاسی بلند داریم دنبال خرید انها هستند و گرنه مردم عادی از خودروی چینی دل خوشی ندارند و استقبال نمی کنند

  9. آخه اگه میخوان خودرو رده پایین مونتاژ و وارد کنی حالا بخاطر محدودیت یا تحریم و سود یا هرچیز دیگه چرا نمیان از خودروسازای معتبر حالا چینی یا حتی هندی مثل بچه آدم از کمپانی اسم و رسم داره و تجربه تر مثل جیلی چین و… استفاده نمیکنن و هرکی شرکتی میاد واسه خودش پخش و پلا یکی رو مونتاژ میکنه میندازه به مردم و مردم گرفتار میکنه!!!

  10. من میدونم چرا این دوستان اینقدر سنگ خودرو سازهای ایرانی رو به سینه میزنن….اگه موشک فلان در ناکجا اباد باشه یا فلان جنس در فلان جا باشه فورا متخصصین ما با چند تغییر به نام خودشون ثبت میکنن و با اسم جدید میسازن و تحویل میدن ولی این مدیران نالایق و احمق دو شرکت بزرگ گاری سازی در ایران هنوز دنبال این هستن که موتور پیکان رو روی کدوم اتاق سوار کنن
    اگه تحریمها ادامه پیدا کنه در اینده نزدیک ماشینهای زیر را تولید خواهیم کرد
    پژو 405plx با موتور پیکان و فرمان جدید
    پژو پارس پاا نه سال با موتور پیکانو جلو پنجره پراید
    پژو 206ptx با موتور پیکان و داشبورد رنو 5
    ماکسیماpgx با موتور پیکانو و چراغهای وانت
    تندر 90px با موتور پیکان و سپرهای وانت باردو
    پراید pse با موتور پیکان و امپرهای ژیان
    سمند پوورن با موتور پیکان و صندلی جوانان

  11. لطفا به گاری سازان ایران بفرمایین برای مردمی که ماشین چینی سوار میشن از همین اشغالهای چینی طراحی و تولید کنن

  12. چند وقتی است که خودروسازان کشورمان دست به دامان شرکت‌های چینی شده و از آن‌ها مدد می‌طلبند، جالب اینجاست که زمانی برخی از همین افراد، حتی کره‌ای‌ها و فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها و… را هم‌شأن خود ندانسته و در برابر هر نوع سرمایه‌گذاری مؤثر آنان سنگ‌اندازی می‌نمودند؛ روزی این کار را با شعار خودکفایی انجام می‌دادند و زمانی هم به نام استفاده از استعدادهای جوان داخلی! و……عدم سرمایه‌گذاری درست در سال‌های گذشته و فرصت سوزی‌ها و ندیدن واقعیت‌ها و……خودروسازی‌مان را به روزی انداخته است که همگان شاهدیم!

    حال که بر سر ناچاری و نیز تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی در پی همکاری با شرکت‌های چینی هستیم، لااقل سعی کنیم شیوه صحیح خودروسازی را از آنان بیاموزیم! شاید این سخن من برای متصدیان خودروسازی‌مان بسیار سنگین باشد و آن‌ها چینی‌ها را به هیچ عنوان همسنگ خود ندانند؛ ولی باید این مسئله را درک نمود که بازار جهانی عرصه واقعیات است نه پندار و توهمات. واقعیت دردناک هم این است که چینی‌ها در بسیاری از موارد از ما پیشی گرفته و محصولاتی زیباتر، مجهزتر و عامه‌پسندتر و حتی تا حدی باکیفیت‌تر و ایمن‌تری نسبت به مجموعه‌های داخلی به بازار عرضه می‌نمایند.

    یکی از محصولات چینی که قرار است در آینده‌ای نزدیک وارد بازار کشورمان شود و علاوه بر آن از بهایی نسبتاً رقابتی برخوردار است، خودروی برلیانس H230 است. این خودرو درصورتی‌که با قیمت اعلامی به بازار عرضه گردد و کیفیت خود نیز را تا حدی اثبات نماید، می‌تواند نمونه‌های قدیمی و پرفروش داخلی را کاملاً به دردسر اندازد. حال به بررسی اجمالی این خودرو می‌پردازیم.
    برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی می‌باشد. در وب‌سایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، می‌توان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دست‌پخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدل‌های جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شده‌اند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.

    در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیده‌ای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدل‌هایش بهره برده است و یا می‌توان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.

    در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جای‌جای بدنه آن نیز خطوط تیز به‌کاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغ‌های این خودرو نیز به‌خوبی کناره‌های های بدنه را فرا گرفته‌اند. در مجموع، این رسانه‌ها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانسته‌اند

    داشبورد این خودرو هم از طراحی نسبتاً زیبایی برخوردار بوده و در بخش‌های گوناگون آن نیز از پلاستیک‌های سخت و ارزان‌قیمت بهره گرفته شده است. برخی منابع چینی، کیفیت مونتاژ این بخش را در حد مناسبی ارزیابی نمودند. شاخص‌های اسپرتی در نقاط گوناگون آن مشاهده می‌گردد و فرمان آن نیز از طرح مهیجی برخوردار است؛ البته همه این موارد چندان بی‌دلیل هم نیست! زیرا بنا به ادعای برخی از وب‌سایت‌های غربی، داشبورد این خودرو از شباهت بسیاری به برخی از ساخته‌های کمپانی سیتروئن همچون مدل C3 و DS3 برخوردار است و این مسئله‌ای نیست که از چشم‌های تیزبین مغفول مانده باشد. یکی دیگر از مزایای این خودرو نیز صندوق بار نسبتاً بزرگ آن است که جوابگوی نیازهای یک خانواده معمولی در هنگام سفر است.

    این مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری بهره می‌برد که توان آن معادل 103 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم برابر با 143 نیوتن‌متر است. به لحاظ سیستم انتقال قدرت هم این مدل در دو نسخه 5 سرعته دستی و 6 سرعته AMT عرضه می‌شود. منبع گیربکس AMT این خودرو هم از شرکت GETRAG آلمان است، که در حال حاضر از بزرگ‌ترین سازندگان این سازه در دنیاست. همچنین بنا به ادعای وب‌سایت شرکت برلیانس، این خودرو برای توقف از سرعت 100 کیلومتر به صفر، به مسافتی معادل 44.4 متر جهت ترمزگیری نیازمند است. از آنجایی که ممکن است که برخی از خوانندگان آشنایی چندانی با کارکرد گیربکس AMT نداشته باشند در اینجا به طور خلاصه نحوه کار این نوع جعبه‌دنده را بررسی می‌نماییم.

    گیربکس AMT: عبارت AMT مخفف عبارت AUTOMATED MANUAL TRANMISSION است که به معنی گیربکس دستی اتوماتیک شده می‌باشد. این سامانه برای نخستین بار در سال 1996 میلادی توسط شرکت BMW به بازار معرفی شد. AMT، همان گیربکس دستی است، با این تفاوت که فرایند تعویض دنده و کلاچ گیری در آن به وسیله یک مجموعه رباتیکی هوشمند انجام می‌گیرد. در این نوع از جعبه‌دنده، پدال کلاچ از زیر پای راننده حذف شده است، زیرا عمل کلاچ‌گیری به طور خودکار و توسط یک برنامه کامپیوتری و یک سیستم الکتریکی انجام می‌شود. دنده‌ها نیز می‌تواند به صورت خودکار و با هدایت سیستم مدیریت کامپیوتری تعویض شوند، هر چند که راننده نیز می‌تواند به صورت دستی در کار این سیستم دخالت کرده و دنده‌ها را سبک یا سنگین کند، در این وضعیت نیز فرمان راننده مبنی بر سبک یا سنگین کردن دنده‌ها مانند گیربکس‌های موسوم به تیپ‌ترونیک و به صورت «+» و یا «-» است و در نهایت فرمان راننده به صورت یک پالس الکتریکی به سیستم می‌رسد و ادامه کار همچنان بر عهده واحد مدیریت کامپیوتری و مجموعه الکتریکی است. در سطح بین‌المللی این سیستم جزو سیستم‌های پیشرفته محسوب شده و از جایگزین‌های سیستم دستی به حساب می‌آید. مزیت اصلی این سیستم شامل قیمت کم، سادگی تعمیر و نگهداری و کاهش مصرف سوخت، افزایش راندمان و بالابردن عمر قطعات خودرو و نیز راحتی در رانندگی است.

    به لحاظ ایمنی نیز این خودرو 5 ستاره را از موسسه C-NCAP چین دریافت نموده است و در برخی از تیپ‌هایش نیز از 4 عدد کیسه هوای ایمنی بهره می‌برد؛ اما نمونه‌های ارائه شده در ایران تنها مجهز به 2 ایربگ می‌باشد. علاوه بر این، خودروی مذکور از سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) و همچنین سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) نیز برخوردار است و از کمربندهای سه نقطه‌ای هم بهره می‌برد. کمپانی برلیانس مدعی است که ساختار کابین این خودرو را بسیار مستحکم طراحی نموده و بدین لحاظ در بیش از 50 درصد از بخش‌های بدنه آن از فولاد با استحکام بالا بهره گرفته است.

    از نظر قیمت نیز این خودرو با بهایی معادل 37.5 میلیون در دنده دستی و 42.9 میلیون تومان در دنده اتوماتیک عرضه می‌شود که به طور مستقیم بازار خودروهایی همچون تندر و پژو پارس و MVM 530 و دنا را هدف گرفته است.
    مشخصات فنی

    حجم موتور: 1498 سی‌سی

    توان: 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه

    گشتاور: 143 نیوتن‌متر در 3800 – 4200 دور در دقیقه

    حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

    سیستم تعلیق جلو: مک فرسون

    سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی

    سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

    سیستم ترمز عقب: کاسه‌ای

    استاندارد آلایندگی: یورو 4

    مصرف سوخت ترکیبی: 6.3 لیتر در 100 کیلومتر

    ابعاد

    طول/عرض/ارتفاع: 4390/1703/1482 میلی‌متر

    فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2570 میلی‌متر

    وزن خالص: 1207 کیلوگرم (نمونه دارای دنده دستی)- 1214 کیلوگرم (نمونه دارای دنده اتوماتیک)

    حجم صندوق بار: 500 لیتر

    حجم باک بنزین: 42 لیتر

    اندازه تایرهای جلو و عقب: 185/60 R 15

    ایمنی

    5 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP

    2 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو) – در برخی از تیپ‌های عرضه شده در چین و بازارهای جهانی 4 عدد کیسه هوا وجود دارد.

    سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

    سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

    برخی از تجهیزات رفاهی این خودرو

    لامپ‌های مه شکن جلو و عقب

    سانروف برقی

    6 عدد بلندگو

    سیستم صوتی + CD + MP3 + پورت USB و AUX

    سنسور دنده عقب

    سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

    رینگ‌های آلومینیمی

    آینه‌های برقی

    محفظه برای عینک

    ریموت بازکننده درب صندوق عقب

    تنظیم کننده نور چراغ‌های جلو

    قفل مرکزی خودکار (در سرعت 24 کیلومتر فعال می‌شود)

    آینه داخلی عقب ضد تشعشع

    نگه‌دارنده‌های فنجان برای سرنشینان جلو و عقب

    روشن شدن چراغ‌های جلو همراه با استارت خودرو

    قیمت

    در ایران: 37.5 میلیون تومان (دنده دستی – ثبت‌نام در نمایندگی) – 42.9 میلیون تومان (دنده AMT – ثبت‌نام در نمایندگی)

    در چین: 55,800 الی 62,800 یوآن (دنده دستی) – 66,800 الی 68,800 یوآن (گیربکس AMT)

    حال ببینیم ایا خودرو ساززان ایرانی حرفی برای رقابت دارند؟

  13. با احترام به نظر نویسنده عزیز بنده مخالف هستم با تحلیل ایشون
    اول اینکه باید هر خودرویی رو با رنج قیمتی خودش بررسی کرد خب قطعا برلیانس H230 با قیمت رده 40 میلیونی با خودروهای وارداتی 80 میلیونی از نظر کیفیت متفاوت هست
    ولی ایا پژو 206 و sd یا پرشیا با این کیفیت پایین و ظاهری خسته کننده و تکراری رضایت خریدارانشون رو جلب کردند؟ مگه کیفیت مطلوبی دارند ؟ کافیه به فروم مشکلات این خودروها توی اینترنت سر بزنید و ببینید چه مشکلاتی دارند
    اما این خودرو با ظاهری زیبا و همچنین ابشن های قابل قبول به نظر من خودروی خوبی هست
    خود سایت شرکت برلیانس مراجعه کنید میبینید این خودرو 4 ایربگ داره که در ایران شده ایربگ و 1500 سی سی با مصرف ترکیبی 6.4 و 16 سوپاپ خودروی با شتاب خوبی هست اتفاقا و همچنین تست تصادف 5 ستاره اروپا رو گرفته
    به نظر من همیشه در بازار سنتی ایران یک خودروی جدید محکوم به انتقاد هست ولی بعد طرفدار پیدا میکنه
    دقیقا مثل ال نود 12 میلیونی که میگفتن بدرد نمیخوره و حالا پارس تندر 44 میلیونی شده ارزوی مردم
    یا تیبا2 هاچ بک که میگفتن ماشین نیست ولی یه برسی از خریداراش نشون داد در رنج 30 میلیونی گزینه مناسبیه و اصلا با نقد هایی که نوشتن درست نبوده
    درکل فگر میکنم از اونجایی که سایپا داره تولیدش میکنه مشکل خدمات نمایندگی و قطعات نداشته باشه و بشه بهش اعتماد کرد
    من که یکی نوشتم بعدا که تحویل گرفتم حتما نظر و تجربه خودمو مینویسم براتون

    1. دقیقا من هم با نظر شما موافقم / مسلما من هم اگر پول داشتم عقلم میرسید هیوندا برند معتبر تر و ماشین های بهتری داره ولی از قدیم گفتن هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری / ضمنا من این ماشین رو از نزدیک دیدم غیر از آینه بقل هاش که ضایست بقیه قسمتهاش واقعا قشنگه و به قیمتش حتما می ارزه
      این دوسنمون که این ماشین رو تست کرده و در این سایت نوشته احتمالا قبلش ماشین های با کیفیت اروپایی فقط سوار میشده که اینقدر بد گفته

  14. سلام من پرشیا دوگانه گرفتم اتاقش بد نیست ولی اگه این ماشین بجای h230 , و با نام چین به مردم فروخته میشد مطمینم مجلس جلوی تولیدشو میگرفت و میشد تیتر اول رسانه ها و هزاران جک نثار سازندگانو خریدارانش میکرد!چقدم طرفدار داره ! صداها و اصوات مختلف از موتور و مصرف بالاش و رفتنای مدام به نمایندگی ……………
    230 یعنی از این بدتره !. از این بدترم مگه وجود داره !.پس هرکه خریده و میخره و خواهد خرید اشتباه نکرده ای کاش یک روز ماشین با این امکانات و با این کیفت و با این قیمت (البته الانم گرونه) ایرانیش ساخته بشه مطمئنم هممون میخریم ولذتشم میبریم و از تولید داخل حمایتم میکنیم پس تا اون روز … بدرود

  15. دوستان من پدرم بدون مشورت من رفت H320 پارس خودرو نوشته من بیشتر با جک جی 5 موافق بودم، به نظر کسانی که تا حالا ماشین چینی داشتند کدوم یکی بهتره؟ ایمنی 320 چطوره؟
    من خودم ارشد مهندسی مکانیگ دارم و در زمینه خودرو خیلی کار کردم ولی از برلیانس چیز زیادی نمی دونم.

    ممنون

  16. شک نکن برلیانس از جک خنگ و تنبل بهتره
    همین پرسیس که در بالا اینهمه مغرضانه کوبیده شده حتی زیبایی آن با هیوندای النترا و اکسنت قابل مقایسه است

  17. دوستان این ماشین نسبت به هم رده هاش عالیه من چند تا گروه عضو هستم همشون تعریف میکنن توی اینستاگرام هم برید هست واقعا ماشین خوبیه

  18. با سلام باتوجه به اینکه هنوز این خودروها امتحانشون پس ندادن نمی شه قضاوت کرد اما ماشین های ایرانخودرو هم دیگه کیفیت اولیه نداره .دوساتان راهنمایی کنند موتور 1500 .16 سوپاپ بهتر ه یا موتور1800 . 8 سوپاپ؟

  19. سلام.ی 2 ماهی هست که این ماشین روخریدم. خیلی از نظر های این کارشناس رو قبول ندارم مقرضانه ست.ماشین خوب و نرم و زیباییه. به نسبت قیمت ی که داره قابل قیاس با ماشین های ایرانی و هم رده چینی خودش نیست.تا سواریش رو تست نکنید و از نزدیک نبینینش متوجه نمیشید.

  20. سلام.ی 2 ماهی هست که این ماشین روخریدم. خیلی از نظر های این کارشناس رو قبول ندارم مقرضانه ست.ماشین خوب و نرم و زیباییه. به نسبت قیمت ی که داره قابل قیاس با ماشین های ایرانی و هم رده چینی خودش نیست.تا سواریش رو تست نکنید و از نزدیک نبینینش متوجه نمیشید…..

  21. من یک ماهی هست برلیانس 230 را خریدم حدود سی سال ماشین های ایرانی خریدم . سه سال هم تویوتا کرولا سوار شدم . واقعا بسیار شبیه کرولایی است که قبلا سوار شدم. اصلا با ماشین های داخلی در رده قیمت خودش قابل قیاس نیست . بنهایت نرم سریع و عالی است . من از این خرید راضییم.

  22. سلام.من کاملا نظر شخصی خودم رو میگم و کاری به نظر کسی ندارم.مصلما کسانی که روزی این اتومبیل را خریده و سوار میشوند به صداقت گفتار من پی خواهند برد و هدف من تنها راهنمایی دوستان است .به نظر من از وقتی این ماشین رو گرفتم تازه فهمیدم ماشین چیه .من دوستی دارم که h230 اتومات رو شهریور گرفته و بسیار با ماشین ناملایمه و هیچ ماشینی زیر دستش دوام نمی اره. با این ماشین نزدیک به 11 هزار تا رفته و تا الان مشکلی بوجود نیومده. این ماشین اگه تولیدش ادامه داشته باشه میتونه تو ایران بیرقیب باشه. من چند روزه این ماشین رو خریدم ولی انواع تستها رو با همین دوستم روی این ماشین انجام دادم. من معایب و محاسن این اتومبیل رو خدمتتون میگم.از محاسنش: بسیار پر شتابه حتی بالاتر از سراتو 2000 که زمان کوتاهی من سراتو داشتم. سربالایی هایی رو که من با ماشین های ایرانی با سختی میرفتم به راحتی میره.صدای موتور به هیچ عنوان داخل نمی اد. رانندگی باهاش بسیار لذت بخش و اسپرته بسیار روی ماشین مصلت هستید ( به غیر از عقب). مصرف سوخت بسیار پایین .فرمان و جلوی داشبرد بسیار معقول و صندلی ها بسیار راحت. لوکس و اسپرت مخصوصا اگه شیشه ها رو دودی کنید. ماشین بسیار استیبل است یعنی ما با سرعت 50 تا دور برگردان رو راحت پیچیدیم (لاستیک رو 195 کرده بودیم هانکوک) که البته من تو ماشین خودم به فابریکش دست نزدم . تو رانندگی تو پیچ ها راحت تو سرعت بالا بپیچید . تو ال 90 سرنشین های عقب به اندازه جلو راحت نیستند . من صندلی عقب نشستم و از دوستم خواستم تو دست اندازها رانندگی کنه . نتیجه فوق العاده بود. برادر کوچکم 330 داشت . ما خانوادگی قدمون بلنده . وقتی صندلی جلو 330 رو عقب میکش صندلی عقب ادم قد بلند نمیتونه بشینه تو 230 این مشکل رو نداری . تو 330 اتومات 4 دنده و تو 230 کلاج اتومات 6 دنده است جای تعجبه که قیمت 230 شش دنده اتومات ده میلیون از 330 ارزونتره. فقط قیافه 330 و 320 انصافا بهتره. صندوق عقب خیلی جا دار داره و صندلی ها ی عقب کامل تا میشن . فکر میکنم قیمتش هم در اینده بالا بره چون تولیدش خیلی کمه. اصلا تبلیغی ازش هم نمی کنن . فکر میکنم متوجه شدن که چه اشتباهی کردن این ماشین رو 50 راحت میتونستن بفروشن به مردم. تولیدش رو کم کردن. اما معایب . تنظیم ارتفاع صندلی نداره.فعلا قطعه هاش گیر نمی اد . من فندک و زیرپایی و انتن رو کسی که ازش خریدم از نمایندگی نگرفته بود و رسید هم داشت ولی متاسفانه بدستمون نرسید . من بر اساس شاسی ماشینم 16 امین ماشین 230 اتومات تولید ایرانه جالبه موقع تعویض پلاک شماره شاسی روی بدنه حک نشده بود .افسر میگفت یکی دیگه هم مثل شما این مشکل رو داشت بهم نامه داد رفتم مرکز پلاک میثم شماره شاسی رو حک کردیم رو بدنه تو برگه سبزم هم قید شد . با سایپا هم صحبت کردم گفت نامه بنویس که این مشکل حل شه نمیدونم حل کردن یا نه . تو غرب تهران فقط نمایندگی اذری سرویس میده شاید بعدا شاید بهتر بشه . مطمئن هستم کسی این ماشین رو سوار شه دیگه فکر ماشین دیگه تو رنج قیمت این رو نمیکنه . ماشین قبلی من سمند بود اگه به این ماشین نمره 18 از 20 بدم به سمندم 5 از 20 میدم.نکنه ای که همگی دوستان باید در نظر بگیرند این است که این ماشین را در مقایسه با چه ماشینی قرار میدهید . اگر در مقایسه با آزرا یا لکسوس و … قرار میدهید مطمئنا ماشین خوبی نخواهد بود ولی مطمئن باشید در مقایسه با ماشینهای رنج قیمتی خودش خیلی خیلی بالاتر است. بعضی از دوستان حرف از جنس چینی میزنند یعنی واقعا فکر میکنند که این سمند و پژو و … قطعات اصلی اش در ایران تولید می شود؟ به هر حال از قول یکی از اشنایان که در کارخانه کار میکند ظاهرا این ماشین هم بیعیب نبوده ولی بسیاری از موارد در ایران بهسازی و رفع عیب شده کما اینکه سابقه پارس خودرو و سایپا این حقیقت را می گوید که این شرکتها در انتخاب و تولید برند های مناسب بهتر از سایرین عمل میکنند. در خریدش شک نکنید من که راضیم.

  23. چند مطلب دیگه در رابطه با محاسن و معایب h230 اتومات به ذهنم رسید که خدمت دوستان میگم. ایا لاسیک خودرو را عوض کنیم؟ برای این کار از 230 دوستم که هانکوک 195 انداخته بود تست گرفتم و برای از بین نرفتن احساس رانندگی با خودروی خودم که لاستیک فابریک خودش را داشت هم همان تست ها را گرفتم . اگر به دنبال نرمی ماشین هستید من تفاوت محسوسی در این دو حس نکردم ولی صدای لاستیک هانکوک در اتاق کمتر و در پیچها ماشین بهتر جمع می شد و با توجه به اینکه متاسفانه تغییر نوع لاستیک موجب از بین رفتن گارانتی خودرو می شود و آن را از حالت استاندارد کارخانه خارج می کند . یکی از عیبهای این خودرو میتوان به نداشتن نمد زیر کاپوت و سینی زیر ماشین اشاره کرد ولی این خبر خوب را خدمتتان بدهم که ماشین تسمه تایم زنجیری دارد و از مشکل تعویض و پاره شدن ان راحت هستید. از دیگر محاسن ان میتوان به فضای خوب داخل موتور اشاره کرد که اگر شما فردی دست به آچار باشید بعضی از کارهای ماشین را خودتان انجام میدهید و راحتر از اتومبیلهایی که موتور شلوغ دارند و در زیر کاپوت جای سوزن انداختن ندارند میتوانید عملیات مکانیکی انجام دهید. در وحله اول ترمز این اتومبیل برایم کمی نامطمئن بود ولی در سراشیبی تقریبا 20 درجه در سرعت 70 ترمز شدیدی زدم و نتیجه خیلی بهتری از ماشینهایی مثل سمند و پژو و پراید و … گرفتم. در کل کلاس فنی این ماشین یک سرو گردن از هم قیمتهایش بالاتر است. ظاهرا تولید این ماشین با کندی صورت میگیره و حواله خیلی ها رو دستشون مونده مثلا الان که دی ماهه دارن تیر رو تحویل میدن و این احتمال افزایش قیمت این خودرو رو بیشتر میکنه .طی تماسی که با دفتر مرکزی سایپا داشتم گفتند که از 4 الی 5 ماه دیگر قطعات یدکی را هم در نمایندگی ها پخش میکنیم که این مزیت بسیار خوبی خواهد بود .یکی از محاسن دیگر این خودرو استاندارد ایمنی 5 ستاره این خودرو هست .گر چه این استاندارد رو از یک شرکت چینی داره ولی تو تست تصادف با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت فقط جلوی اتومبیل خرد شد و ایربگها باز شد و به اتاق و سرنشین اسیبی نرسید همچنین ته ماشین نه بالا رفت و نه به سمتی تمایل پیدا کرد با توجه به فیلم این تست من فکر میکنم حتما توان گرفتن گواهی 5 ستاره رو داشته. اگر سرنشین عقب بالای 185 سانت باشد ممکن است سرش سقف اتومبیل را لمس کند این نکته را توجه بفرمایید گرچه پاهایش کاملا راحت است و مشکل برلیانس 330 320 و 206 رو نداره . یکی از دوستان تعریف میکرد که چراغ جلو این ماشین تست چکش شده ومقاوم بوده ولی من هرگز همچین ازمایشی روی چراغهای ماشینم نمیکنم . یکی از نقاط ضعف دیگر میتوان از عدم استفاده از لامپ ال ای دی در چراغهای داخل و خارج ماشین نام برد که این هم خیلی جای تعجب داره . بازم مطلب جدید به ذهنم رسید خدمتتان عرض میکنم

  24. در ادامه بررسی خودرو و بیان معایب و محاسن ان میتوان به کندی حرکت در شروع مخصوصا اگر کمی شیب رو به بالا هم باشد اشاره کرد.البته این مورد زیاد محسوس نیست و ارتباط مستقیمی با گرم بودن موتور دارد ولی کمی قلق خودرو دستتان بیاید موردی نیست که باعث ازار شما شود. محل مخزن روغن ترمز در جای نامناسبی قرار دارد و جهت ریختن روغن ترمز شاید کمی دچار مشکل شوید ولی دسترسی به دینام و سایر موارد دیگر در موتور به نظر مناسب می رسد. موتور این ماشین در دور موتور های پایین و در حرکت های نرمال و ایست کامل تقریبا بیصدا در اتاق است ولی در حالت پرگاز و رانندگی اسپرت صدای موتور به داخل اتاق می اید .البته این صدا ازار دهنده نیست و صدای اسپرت خوشایندی دارد و اصلا چه از نظر نوع صدا و چه از نظر بلندی صدا با اتومبیلهای سمند و پژو و … مقایسه نکنید.در هنگام دنده عقب ضبط و رادیو بهصورت اتوماتیک به حالت سکوت در می ایند ولی 6 باند موجود در خودرو به نظر من متوسط و کیفیت خیلی عالی را ندارند گر چه اگر هم بگویم بی کیفیتند کم لطفی کرده ام . کیفیت مونتاژ و باز و بسته شدن درها و همچنین فواصل های قطعات خودرو مناسب است که امیدوارم در اینده نیز ادامه داشته باشد و مختص به موارد تولید اولیه نباشد. متاسفانه ظاهرا زیرپایی فابریک برای این خودرو تهیه نشده و تمام خودرو ها زیر پایی ندارند و شما در روز های اول باید پا روی موکت ماشین بزارید. زاپاس خودرو با رینگ عادی می باشد و اسپرت نیست. نور چراغ پشت امپر زیاد و کم نمی شود ولی جهت چراغهای جلو تنظیم ارتفاع نور وجود دارد

  25. آقا کاوه با تشکر لطفاً توضیح دهید سوخت h230در شهر و خارج از شهر چقدر می باشد چون من ۳۸ لیتر بنزین زدم و تا الان ۳۲۰ کیلومتر راه رفتم و نشانگر بنزین به قسمت آخر( یعنی ۴/۱) رسیده و گمان نمی کنم با ۳۸ لیتر بنزین (مطابق آن چه که در مشخصات خودرو توسط سایپا ارائه شده مصرف آن در شهر ۵/۶ و خارج از شهر ۷/۶ در هر ۱۰۰ کیلومتراست) بتواند بیشتر از ۳۸۰ تا راه برود در صورتی که به گفته سایپا با ۳۸ لیتر بنزین باید ۵۵۰ کیلمتر بروم- نیز شما گفتید شرکت گفته قطعات را چند ماه دیگر می دهد ایا این شامل نمد و سینی زیر موتور می شود- آیا می توانیم از نمد ماشین های دیگر استفاده کنیم و بدهیم برای ما به اندازه نمد h230 درست کنند( توسط مغازه های خیابان چراغ برق- پشت شهرداری- امیر کبیر)- آیا می توانیم از لامپ مه شکن L90 که هم اندازه و فیت برای h230 است در مدل h230 غیر اتومات که چراغ مه شکن ندارد استفاده کنیم- در مورد آرم برلیانس در جلو و عقب ماشین که سایپا آرم خودش را زده توضیح دهید

  26. سلام به دوستان و اقا حجت
    .جهت اینکه مصرف کلی سوخت رو محاسبه کنم گذاشتم که چراغ بنزین روشن بشه. بعد 40 تا بنزین (سوپر)زدم و در واقع باک رو کاملا پر کردم. بعد از گذشت دو هفته و مسافت 500 کیلومتر که اکثرا در داخل تهران بود باکم تقریبا یک چهارم بنزین داشت که این سبب تعجب من شد و فکر کردم که احتمالا نشانگر بنزینم مشکل داره. امروز 20 تا بنزین (سوپر)زدم و درجه بنزین از نصف بالاتر رفت . به دوستم که تا امروز حدود 12500 تا با این ماشین رفته زنگ زدم و گفتم طی محاسبات من این ماشین در داخل شهر در هر صد کیلومتر هفت لیتر بیشتر مصرف نداره و در خارج شهر حدود 5.5 الی 6 است.البته ایشان نظرشان بر روی ماشین خودشان 8 الی 9 لیتر در داخل شهر و 6 لیتر در خارج شهر است . البته این را هم بگم که نوع رانندگی بسیار مهم است اگر رانندگی شما همیشه اسپرت باشد مثل این دوستم مصرفتان حتما بالا خواهد بود . به نظر من رانندگی نرمال هم در ترافیک و هم در مسیر عادی بدون گازدادن فراوان همیشگی به ماشین و با لاستیک فابریک و بنزین سوپر همان 7 لیتر بیشتر نمی باشد. بعضی از دوستان لاستیک را پهن کرده و بنزین عادی مصرف میکنند و با ماشین پر گاز میرن.خوب حتما مصرفش بالا خواهد بود . ولی من از مصرف کم این ماشین واقعا متعجب شدم.البته من هم ماشین رو بعضی وقتها اسپرت رانندگی میکنم ولی تا الان فقط بنزین سوپر زدم و به لاستیکهاش هم دست نزدم. در کل مطمئن باشید مصرف این خودرو اتومات به وضوح از پراید کمتر است . راستی اگه خواستید لاستیک رو عوض کنید( هم از گارانتی در می اد و هم مصرفتون بالا میره و تو نرمی ماشین هم تاثیری نداره) مراجعه به متهای بالا- حتما این نکته رو توجه کنید که لاستیک هم سایز این ماشین یعنی 185 نندازید چون فاق فابریک این لاستیک 5 سانت کوتاهتره و لاستیکهای استاندارد بازار 5 سانت بلندتره.یعنی ماشینتون 5 سانت بالاتر می اید که این میتونه بر اساس استاندارد ماشین تو پیچ ها براتون دچار مشکل کنه. پس حتما اگه خواستید لاستیک رو عوض کنید حداقل 195 بندازید. در رابطه با نمد خودرو بنده هم شدیدا پیگیر این مورد هستم نه بخاطر صدای ماشین بلکه حرارت موتور در مرور زمان ممکنه که رنگ کاپوت رو عوض کنه. من هم برنامه دارم که سری به چراغ برق بزنم موردی بود به دوستان اطلاع میدم.شما هم اگر اطلاعی در این رابطه داشتید خوشحال میشم در اینجا مطرح کنید
    در رابطه با تغییر لامپ اتومبیل حتما از نمایندگی مجاز سوال بفرمایید. برای من هم جای تعجب بود که چرا از لامپهای کم مصرفتر جهت خودرو استفاده نکرده اند(مثل لامپهای چراغهای عقب) در رابطه با نصب مه شکن مشکلی نیست عزیز.فقط اگه فابریک برلیانس گیرت اومد بنداز.در رابطه با ارم برلیانس سوالی کردید . اینکه ارم سایپا بر روی این ماشین نصب شده یعنی این اتومبیل تحت قیومیت فنی و فکری سایپا است. من با شرایط کنونی دفاعی از عملکرد خودرو سازهای داخلی نمیکنم و نخواهم کرد. ولی وقتی ارم یک خودرو ساز داخلی بر روی یک خودرو باشد شما با یک تشکیلات گسترده با امکان دسترسی در تمام شهرهای ایران و الزام تامین قطعات مواجه هستید . بنده از دوستان شنیدم که برلیانس تولیدی چین دارای مشکلاتی است (مثلا نشت اب از سانروف )که تمامی این مشکلات در داخل ایران رفع شده است. در ضمن این ارم باعث میشود که افت قیمتی که خودرو های چینی دارند شامل حال برلیانس نشود. این مورد را میتوانید در سایتهای خرید و فروش خودرو و آگهی های روزنامه ها خودتان ملاحضه بفرمایید

  27. با سلام خدمت همه دوستان عزیز
    من یک ماه و نیمی هست که یکدونه 230 اتوماتیک تحویل گرفتم و خیلی ازش راضی هستم چرا که به نسبت قیمت و خیلی از پارامترها ماشین بسار جالب و خوبی است . هم سواری نرم و بی صدایی داره هم مصرف سوخت کمی و هم آپشنهای بیشتری نسبت به خیلی از ماشینها مثل پارس و ال 90. من خودم تهران بنزین سوپر پر کردم تا آستارا 500 کیلومتررفتم بنزین زدم 25 لیتر مصرف کرده بود و واقعاً جای نعجب داشت یعنی در هر100 کیلومتر 5 لیتر . کشش و قدرتش هم به نسبت 1500 سی سی عالی بود وبه راحتی شتاب و دور می گرفت و در سبقت های سربالایی گردنه حیران با 4 نفر سرنشین کم نمی آورد حتی در جاده هراز هم امتحان کردم تا گردنه امامزاده هاشم با چهار نفر سرنشین و صندوق عقب پر به راحتی بالا می رفت و فشاری هم به ماشین نمی اومد ولی برو پارس یا سمند بگیر ببین چه عذابی می کشی . داد ماشین در میاد اونهم با مصرف سوخت وحشتانکشون . یورو 4 این کجا و یورو 4 پارس یا سمند کجا؟ در کل نقاط قوتش خیلی بیشتر از نقاط ضعفشه که قابل چشم پوشیه . چون به هر حال داری 43 یا 44 میلیون پول می دی نه 80 تا 90 میلیون. مطمئن باشید هر کس بخره ضرر نمی کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا