اخباراسلایدربررسیچینی

آزمایش چری تیگو 5 محصول جدید مدیران خودرو + قیمت نهایی+ ویدیو

اولین تجربه رانندگی با چری تیگو 5سپهر زنگنه – افشین خالدی

این یک واقعیت است که خودروهای شاسی بلند شهری یا همان کراس اوور نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به خودروهایی بسیار محبوب مبدل شده اند و از بازار داغی برخوردارند،بنابراین هیچ عجیب نیست که اغلب خودروسازان و وارد کنندگان کشورمان به این کلاس روی خوش نشان می دهند و محصولی از این سگمنت را در سبد فروش خود قرار داده اند.مدیران خودرو به عنوان یکی از موفق ترین عرضه کنندگان چنین خودروهایی،فروش بسیار خوبی را در چند سال اخیر تجربه کرده است و برای ادامه این روند قصد دارد تا لوکس ترین محصول خود را با برند چری به جنگ رقبا بفرستد .در ادامه قصد داریم بیشتر به بررسی و معرفی این خودرو بپردازیم.

Chery_tiggo5_چری_تیگو (4)

چری یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و سهم قابل توجهی را در پیشرفت صنعت چین ایفا می کند.روند پیشرفت این کمپانی در ساخت خودروهای جدید و فتح بازار های جهانی کاملا روشنگر این مطلب است.با این حال تاکنون محصولات چری توسط شرکت مدیران خودرو و با نام MVM در ایران ساخته می شد که مدیران خودرو برای عرضه مدل لوکس تر و به روزتر تصمیم گرفته است که از برند اصلی کمپانی یعنی “چری” استفاده شود.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

تیگو 5 با طول 4.5 ، عرض 1.8 و ارتفاع 1.7 متر یک کراس اوور سایز متوسط اما نسبتا بلند قامت است و در مقایسه با بسیاری کراس اوور های دیگر موجود در خیابان مرتفع تر به چشم می آید.فاصله محوری 2.6 متر، رینگ های چرخ 17 اینچی با تایرهای 65/225 و فاصله مناسب کف خودرو از سطح زمین ، شرایط هندسی نسبتا مناسبی را برای عبور از مسیر های ناهموار پدید می آورند و از طرف دیگر شعاع گردش 5.5 متر (فضای گردش کامل 11 متر) عدد مناسبی برای مانور در خیابان های تنگ و پر ترافیک درون شهر به حساب می آید.بنابراین می توان گفت که تیگو 5 از نظر ابعاد و مشخصات، به خوبی حد فاصله خودرو شهری و شاسی بلند های خارج شهری را پُر کرده است.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت کابین

چری سیصد نفر از مهندسان خارجی بین المللی را شامل سه تن از طراحان صنعتی شناخته شده و با سابقه کار در پورشه، دایملر کرایسلر و ب ام و را به به استخدام خود در آورده و طراحی بدنه تیگو 5 توسط این سه نفر به انجام رسیده است.ماحصل کار آنطور که در تصاویر مشخص است تاثیر گذار ولی متفاوت از سایر خودروهای موجود در بازار از آب در امده است و احساسی از پختگی طرح را به بیننده منتقل می کند.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

مشخصات فنی چری تیگو 5

از نظر فنی باید مهمترین نکته را در استفاده از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته با ضریب تغییر پیوسته (CVT) برای تیگو 5 دانست که برای هماهنگی بیشتر با موتور 4 سیلندر و 2.0 لیتری 139 اسب بخاری این خودرو مجددا تنظیم شده است.پیشرانه نیز از نظر تنظیمات ECU و استفاده از سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) تفاوت های نرم افزاری با نمونه های قبلی دارد و با کد فنی SQR484F شناخته می شود.از جمله مهمترین تفاوت ها می توان به هماهنگی مناسب تر موتور و گیربکس در راستای بهبود تعویض دنده اشاره کرد.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

سیستم های ایمنی خودرو علاوه بر سامانه ترمز چهارچرخ دیسک مجهز به ABS  و EBD ،بدنه مقاوم (پنج ستاره ایمنی در تست تصادف سازمان C NCAP) شامل مجموعه ای از سیستم های پایداری شامل ، EBA، HHC،DTC،ASR و ESP و دو ایربگ جانبی (برای مدل فول) می شود که شماری از آن ها برای نخستین بار بر روی خودرویی در این کلاس قیمتی در بازار کشورمان عرضه می شوند.

Chery_tiggo5_چری_تیگو (8)

فضای کابین چری تیگو 5

لوکس بودن در بازار کشورمان معمولا با معیارهایی مانند تعداد آپشن های رفاهی و کیفیت کابین تعریف می شود و تیگو 5 در هر دو این زمینه ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

کیفیت مواده تشکیل دهنده اجزای کابین به راستی مناسب است و می توان این مورد را در حد خودروهای کره ای ارزیابی کرد.جالب تر آنکه برای دوخت روکش چرمی صندلی ها ، فرمان و اهرم تعویض دنده نیز از دوخت زیبای قرمز رنگ استفاده شده و بدین ترتیب در کابین تیگو 5 از کیفیت و با چاشنی احساس اسپرت سرنشینان را در بر می گیرد.ارگونومی مناسب به نظر می رسد و تسلط بر ابعاد خودرو هم به لطف آینه های جانبی بزرگ و دوربین دید عقب مطلوب است.صندلی های عقب از طراحی مناسبی برخوردار هستند و بر خلاف سایر رقبا در این کلاس از فرم خشک  ونیمکت مانند دور شده اند.فضای بار هم برای مسافرت های خانوادگی مناسب به نظر می رسد و در صورت نیاز به حمل اشیاء بزرگ قابلیت خواباندن صندلی های ردیف دوم وجود دارد.بنابراین تیگو 5 چه از نظر طراحی ظاهری و چه از زاویه طراحی داخلی و فضای کابین،یک کراس اوور مدرن با طراحی قدرتمند و کاربردی به نظر می رسد اما باید ببینیم این خودرو در حرکت چه حرف هایی برای گفتن دارد.

چری تیگو 5 فضای کابینچری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

آزمایش رانندگی با چری تیگو 5 

چری نه تنها در شعار بلکه در عمل به جهانی شدن می اندیشید و در همین راستا رفع نقاط ضعف محصولات قبلی خود را در دستور کار قرار داده است.از جمله مهمترین بهبود های تیگو 5 می توان به عایق کاری صوتی خودرو اشاره کرد.به طوری که پس از فشردن کلید استارت، صدای چندانی از روشن شدن موتور در فضای داخل کابین شنیده نمی شود.کافیست گیربکس را در حالت درایو قرار دهید تا حرکت به نرمی و آرامش آغاز شود.به لطف ارتفاع زیاد خودرو، تسلط خوبی به محیط اطراف وجود دارد و حتی دید جلو و تسلط بر دماغه خودرو نیز به دلیل زاویه درب موتور مناسب است.

چری تیگو 5 مشخصات فنی

گیربکس اتوماتیک بر اساس کاتالوگ خودرو هفت سرعت دارد ولی از آنجا که از مکانیزم ضریب پیوسته (CVT) استفاده شده است عملا تعویض دنده را آنطور که در گیربکس های اتوماتیک معمولی شاهد هستید،احساس نخواهید کرد.در حالت تعویض دستی (تیپ ترونیک) گیربکس گوش به فرمان عمل می کند و حتی در صورت عدم تعویض دنده، دور موتور را در آستانه محدوده قرمز (RED LINE) نگه می دارد و بدین ترتیب استفاده از حداکثر توان 139 اسب بخاری پیشرانه امکان پذیر خواهد بود،اما در چنین شرایطی تحت فشار قرار گرفتن پیشرانه را از صدای آن کاملا احساس خواهید کرد و ترجیح می دهید که هرچه زودتر دنده را سبک کنید.

چری تیگو 5 پشت آمپر

در حالت تمام اتوماتیک عملکرد گیربکس کاملا تغییر کرده و دنده ها با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش فشار بر پیشرانه در دورهای میانی سبک می شوند.خوشبختانه نرمی سیستم فنربندی خودرو هم در مواجه با انواع دست اندازها و سرعت گیر مناسب به نظر می رسد.برای رانندگان حرفه ای و قدیمی که دوران خودروهای قدیمی و فاقد فرمان هیدرولیک را تجربه کرده اند.رعایت حد تعادل بین نرمی و سفتی فرمان مسئله مهمی است و از آن مهمتر نحوه ارائه انتقال اطلاعات مسیر توسط فرمان به دستان راننده است که در برخی خودروهای جدید بیش از حد بی دقت و بی حس به نظر می رسد و این نکته بر روی لذت رانندگی هم اثر منفی می گذارد.با این وجود مهندسان چری  در این بخش حساب شده عمل کرده اند و شاسی ضمن ارائه هندلینگ خوب،حس مناسبی را طریق فرمان به راننده منتقل می کند.البته خودرو در پیچ های سریع به کم فرمانی تمایل دارد اما این مسئله به لطف وجود ESP کاملا کنترل می شود و خوشبختانه این سامانه مهم ایمنی برای نمونه مونتاژی در کشورمان نیز در نظر گرفته شده است.در مجموع جز واکنش پدال گاز که با اندکی تاخیر همراه است و صدای خاص پیشرانه در دورهای بالا، مورد خاص دیگری در هنگام رانندگی با تیگو 5 احساس نمی شود، هرچند جای بهبود در زمینه عایق کاری برای مدل های آینده وجود دارد و شاید برای برخی افراد، عادت کردن به تفاوت های گیربکس CVT نسبت به گیربکس اتوماتیک عادی کمی زمان بر باشد.

چری تیگو 5 کیفیت کابین

قیمت و شرایط بازار چری تیگو 5

دنده 6 – تا چندی پیش در بازار خودرو کشورمان فاصله قیمتی قابل توجهی بین گران ترین خودروهای چینی و ارزان ترین خودروهای کره ای وجود داشت و برخی افرادی که خواستار یک خودرو لوکس و پر امکانات بودند اما بودجه کافی برای خرید یک نمونه کره ای یا ژاپنی با قیمتی بیش از 120 میلیون تومان را نداشتند عملا با نبود گزینه مناسب مواجه می شدند و چاره ای جز رفتن به سراغ نمونه های دست دوم و قدیمی پیش روی خود نمی دیدند.

جمعی از مدیران خودروسازی مدیران خودرو

اما مدیران خودرو با عرضه تیگو 5 در بازه قیمتی 77 الی 92 میلیونی عملا به این نیاز بازار پاسخ داده است و یک کراس اوور به روز با قابلیت های رفاهی و عملکردی قابل قبول را به میدان نبرد فرستاده است و این قیمت گذاری به معنای وارد شدن این خودرو به رقابت خودروهای دست دوم کره ای و ژاپنی چند سال قبل است.در واقع اگر کسی خواهان خودرو کراس اوور و شاسی بلند صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک و گارانتی طولانی مدت پنج سال و 150 هزار کیلومتر باشد، چری تیگو 5 به تنها انتخاب موجود در این رده قیمتی مبدل خواهد شد.

تیپ بندی ها و امکانات رفاهی مختلف چری تیگو 5 به شرح زیر است.

مشخصات فنی و آپشن های چری تیگو 5

قیمت گذاری چری تیگو 5 در تیپ های مختلف دستی و سه مدل اتوماتیک به شرح زیر اعلام شده است.

قیمت تیگو 5

رقابت در برابر کره ای ها

مدیران چینی چری بر این اعتقادند که تیگو 5 یارای رقابت با خودروهای کره ای را دارد و به همین منظور نیز در روز آزمایش عکس برداری خودرو در کنار خودرو کره ای شناخته شده ای چون هیوندای IX35 انجام شد، اما اینکه میان یک خودرو کره ای دست دوم (با قیمتی حدود 100 الی 130 میلیون تومان) یا تیگو 5 صفر کیلومتر با قیمتی به مراتب کمتر کدامیک را انتخاب کنید در نهایت به تصمیم و سلیقه شما بستگی دارد. به هرحال یافتن خودروهای دست دوم تمیز در بازار پر دوز و کلک این روزها چندان ساده نیست و مهارت و دقت بالایی را می طلبد اما چری می تواند انتخابی کم ریسک تر برای عموم افراد باشد و به نیازها متعادل یک خانواده شهری برای استفاده درون و برون شهری پاسخ دهد و حتی از جهاتی نظیر فاصله کف خودرو تا سطح زمین،فضای داخلی و کیفیت کابین به خوبی در برابر رقبای جهانی عرض اندام کند.

فیلم

هرچند باید تاکید کرد که هنوز فاصله فنی محسوسی بین خودروهای چینی و رقبای ژاپنی و کره ای وجود دارد و شاید در صورت ادامه روند پیشرفت چری، بتوانیم در نسل های آینده شاهد رقابت نزدیک تر این خودرو با رقبای کره ای شناخته شده ای نظیر تویوتا،کیا و هیوندایی باشیم.

270 دیدگاه

  1. رقبای کره ای شناخته شده ای نظیرتویوتا کیا هیوندای؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    الان تویوتا کره ایه؟؟؟؟؟!

  2. به جای این آشغالا برید چانگان cs35 سوار شید چون کیفیتش مانند فورد که شرکت اصلیشه میمونه واقعا ماشین آمریکایه

    1. اگرم ماشین خوبی باشه(که باید بحث بشه)، یه اشکال داره و اون قیمتشه که ساپیا با وجود اینکه 13، 14 تومن هم از قیمتش کم کرد، بازم داره گرون می فروشه(با توجه به قیمتش تو خود چین)

    2. بزرگترين مشكل چانگان قدرت بسيار كم موتورشه . 120 اسب واقعا براي اين ماشين جواب نميده و اكثر خريداران چانگان از اين موضوع شاكي هستند.

      1. بعد این اکثر خریداران اومدن پیش شما و نگرانی خود را از قدرت کم به شما گفتند ؟ !!! مرد حسابی نسبت وزن به قدرت چانگان عدد 0.96 میباشد. (قدرت 125 اسب تقسیم بر 1290 که عدد بسیار خوبی میباشد این یکی ازشاخصهای سنجش است . ) . کمی در گفتارتون تامل کنید . البته مقیاسهای بیشتری هم هست برای این ادعا . مثل گیربکس AISIN و .. ما این ماشین را داریم و هیچوقت ازکمی قدرت ناله نکردیم شاید هم چون ادرس شما را نمیدونستیم بیایم خدمتتون گلایه کنیم ؟

    1. ضعف موتور برای رانندگی عادی چندان محسوس و آزار دهنده نبود اما یکی از نشریات روسی این ماشین رو تست کرده و نتیجه شتاب صفر تا صد 15 ثانیه بوده که واقعا کُند هست.خودرو مورد تست مشکل تاخیر پدال گاز داشت که توی مطلب اشاره شده

  3. به نظر من سی اس 35 با گارانتی سایپا که بهترین خدمات پس از فروش رو در کشور داره و در آینده نزدیک نیز در سایپای کاشان تولید خواهد شد گزینه مناسب تری میباشد.

  4. كرمان موتور با محصول اس5 چي گلي زد كه حالا مدیران خودرو،این محصول اورده وداره تبليغش ميكنه چرا برندهاي معروف وبا كيفيت چين وارد نميكنن مثل فورد چانگان كه ثابت كرد برند بسيار خوب وبي نقصي است ودر 5 قاره جهان امتحان پس داده

    1. دوست عزیز شما اصلاً S5 کرمان موتور رو سوار شدی ؟؟؟؟؟
      من خودم 6 ماه هست S5 سوار میشم. بهت پیشنهاد میدم اول سوار شی بعد بری با چانگان مقایسه کنی!

    2. الان شما چانگان داری رفیق؟
      اینجا چرا مقایسه بین این خودرو با چانگان صورت گرفته فقط؟
      اگه مقایسه ای صورت میگیره چه خوبه بی طرفانه و کارشناسانه باشه که هممون استفاده کنیم.
      وقتی ما میایم و اسم خودروی خاصی رو میبریم حتما چون داریم اون خودرو رو داریم به طور خاص اون اسم و مدل رو میگیم
      برلیانس..چری…لیفان…هایما( شریک جدید ایرانخودرو که خودرو اس هفت رو تولید میکنن)…چانگان…همه و همه یه سری مزایا دارن یه سری عیوب…..
      بعد چیزی که خیلی واسم جالبه….چانگان فورد؟؟؟!!!!!!!
      پس برلیانس که شریک تجاریه بی ام دبلیو هست بشه برلیانس بی ام و؟؟؟؟؟؟
      اونا در انتقال تکنولوژی به این کارخونه ها فعالن ولی همچنان کیفیت بینشون زمین تا اسمونه
      کارشناسی مقایسه کنیم..یا علی

  5. پس بگو دوستان چرا از ارزون شدن چنگال زورشون گرفته بود.چی شده مونده رو دستتون یا ضرر دادین .(: حالا همه جا چنگال چنگال کنید .موتوره فوردو کیفیت بنزو.تحریم تا واقعی شدن قیمتا.والسلام.

  6. من شخصا دوست ندارم در مورد این اسباب بازی های چینی حرف بزنم اما کامنت های دوستان کمی بنده رو مردد کرد.
    چانگان فورد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی چون ایرانخوردرو زپرتی تولید بنز رو هم انجام داده باید بگیم ایران خودرو بنز؟ یا ایرانخودرو پژو؟ یا سایپا سیتروئن؟
    این شرکت ها نهایتا ” مونتاژ “کننده بودن نه هیچ چیز دیگری. باور کنید شراکت ( که شراکت هم نیست ) خودروسازان بنام با چینی ها معناش کیفیت بهتر آشغال های چینی نیست.
    در صنعت خودرو چین “هنوز” برند مطرح نداره. در هیچ قاره ای هم اثبات نشده و تنها خریدارانش کشورهای داغونی مثل ایران بوده اند.
    اگر پول دارید ماشین خوب بخرید. اگر ندارید ماشین اشغال چینی به امید ماشین خوب نخرید.
    در نهایت اینه “خودرو شما نشانه شخصیت شما نیست! شخصیت شما نشانه شخصیت شماست”. یک مقدار عزت نفس داشته باشیم.
    اینجور نیست که صاحب پورشه ادم باشه و صاحب هیلمن غیر ادم.
    یعنی وقتی میبینم ملت میان از ” گارانتی برتر سایپا” حرف میزنن کلا برام این سوال میشه که این همون سایپا خودمونه یا اینم شده فورد چانگان سایپا!

    1. آووریین مدت هاست اینو میگم اما چینی پرستان بتوز ندارند بابا به هرکی میپرستی قسم جین نه برند الکترونیکی داره نه برند خودرویی و نه اسلوب مهندسی..تمام کالاهاش واسه ایران و سایر کشورهای جهان چندمی و توسعه نیافته هست کشورهای مطرح هیچگاه خودروی چینی حتی نمیشناسن

    2. داداشی ممل جان- شاید برند های چینی داخل کشور زیاد حرفی واسه گفتن نداشته باشه ، اما این حرف شما مثله اینه که پژوی 405 ایرانخودرو آشغال رو ببینی و بگی پژو محصولات خوبی نداره!!!!! برند هایی که ایران باهاشون قرارداد داره برند های سطح پایین چین هستند دقیقا مثله همون جریان پژو 405 که البته بازم نسبتبه قیمتشون ارزش خرید خوبی دارند . اما چین برند های مطرحومعروف هم زیاد داره و برندهای زیادی رو هم خریده تا از تکنولوژیشون استفاده کنه . به طور مثال شرکتهایی نظیر لندروور یا ام جی که از انگلیس خریده یا شرکت هایی نظیر BYD که در مدته کوتاهی جزعه برندهای مطرحه جهان شده و شرکت های معروفی مثله بی ام و وتویتا و حتی برند لوکسش یعنی لکسوس رو با تولید سریعترین وبا کیفیت ترین SUV های جهان تحت شعاع قرار داده اما به هر حال در مورد خود رو های وارداتی در ایران حق با شماست و البته وجود اینها در ایران هم خالی از لطف نیست .مثلا قشر پایین جامعههم خودرو های ایمن تری نسبت بهخودرو های داخلی سوار میشند و رقابت به تدریجباغث کاهش قیمت وورشکست شدنمافیای خورو ساز های ایرانی میشه .مثلا ممتاژ خود روهای برلیانس با ظاهر بروز تر که روی قیمت پژوها تاثیر خوبی گذاشت والبته من هنوز به تحریمکردن خودروها اعتقاد بیشتری دارم. ببخشید زیاد شد .

      1. من حرفم اینه که برای فروختن جنسمون الکی عناوین شرکت های مطرح رو به شرکت های قلابی حالا هرچقدر هم پول دار نچسبونیم.
        چانگان فورد اخه چه صیغه اییه؟

  7. جالبه! دوستان نمایشگاه دار، چنگال رو دستشون باد کرده، یه دفعه با کلید واژه ی فورد چنگال طی یه اقدام خود جوش، کامنت شیت زیر این مطلب رو پر کردن.

  8. سلام.
    فقط میخواستم بگم که من ای آزمایش فنی رو در وبسایت خودرو کده هم خوندم دقیقا همین متن و عکسها نمیدونم کدوم وبسایت واقعا تست رو انجام داده

  9. در حال حاضر ایران بزرگترین بازار خودروهای چینی شده و مصر و الجزایر و روسیه و بلاروس رو پشت سر گذاشتیم ، البته بیشتر خریدار خودروهای ارزان و با قیمت متوسط چینی هستیم .
    ببینید چقدر بازار ایران برای چری مهم بوده که مدیر عاملش شخصن اومده اینجا !

  10. من اس5 از کرمانخودرو خریدم جز پشیمونی چیزی برام نداشت مشکل صدای گیربکس وصدای فرمان داره به نظر من ماشین چینی پولتونو میریزید دور.

    1. چینی ها بازار ایران رو خراب کردن سال 88 مردم ما تو صف شب عید تا صبح موندن برا پلاک یادم نمیره تو این صف 2 کیلومتری پر از سراتو و اپتیما سانتافه توسان جنسیس سوناتا بود ای کاش اون روزا میشد برگرده

  11. با سلام
    متأسفانه بعضی دوستان نه این ماشین رو از نزدیک دیدن و نه سوار شدن و فقط به حساب اینکه چینیه نظرات مغرضانه میدن.
    دوست عزیز اون چانگان که سنگش رو به سینه میزنید رو هم چین داره میزنه، تویه شرکت فورد امریکا که تولید نمیشه.
    من تیگو 5 رو سوار نشدم اما خودم جک اس 5 کرمان موتور رو دارم. باید بهتون بگم ماشینای جدید شاسی بلند چینی که کرمان موتور آورده اصلاً قابل مقایسه با ایکس 33 و ایکس 60 نیستن و قطعاً به نسبت پولی که میدین شمارو راضی میکنه.
    قطعاً چانگان CS35 هم نباید ماشین بدی باشه اما بهتره قیمت و امکاناتشون رو هم با هم مقایسه کنید. متاسفانه قیمتگذاری شرکت سایپا و ایران خودرو برعکس کرمان موتور اصلا مناسب نیس.
    ضمناً کی گفته سایپا خدمات پس از فروشش خوبه ؟؟؟؟ حتماً گذر همتون به نمایندگی های سایپا افتاده و میدونین اونجا چه خبره.
    هنوز نمیشه قطعات تندر90 رو براحتی تویه نمایندگی های سایپا پیدا کرد چه برسه به قطعات چانگان رو!!!!

  12. از قدیم که نه ولی ازیکی دوسال پیش گفتن اونایی که خودرو چینی وگوشی چینی دارن نمیشه قانع کرد

    1. دوست عزیز از قدیم گفتن تا وقتی چیزی رو با چشم خودت ندیدی یا امتحان نکردی باور نکن!
      پشت اون گوشیه آیفون دستت هم نگاه کنی نوشته ساخت چین!

      1. منظور از گوشي چيني يا وسايل چيني يا خودرو چيني محصولي هست كه طراحي و ساختش كاملا در چين انجام شده مثل گوشي هواوي يا شيائومي . اپل و سوني و سامسونگ و … فقط بخاطر هزينه كمتر توليد كارخونه هاشون رو بردن چين و محصول توليدي آنها از نظر كيفي هيچ فرقي با محصولات توليدي در كره يا آمريكا نداره چون تحت نظارت دقيق و آزمايشهاي كنترل كيفي زيادي قرار ميگيرند.

          1. آره بد هستن
            درضمن برای موجه کردن اشتباهتون زود نگید آیفون هم تو چین تولید میشه ،آره اونجا تولید و مونتاژ میشه ولی در عینحال چینی ها هیچوقت اجازه دخالت در پروسه طراحی و کیفیت مواد و کیفیت مونتاژ ندارن و شرکت اپل بازرسی های 24 ساعته و شرایط بسیار سفت و سختی در کارخونه چین انجام میده و چینی ها فقط به عنوان کارگر ارزان مشغول به کارن چون اپل هیچوقت این اجازه رونمیده شهرت و آوازش به خطر بیفته
            ولی شرایط برلیانس و چانگان و غیره به کل از اپل ساخت چین جداست ،چون این شرکتها تماما چینی هستن و هیچ خودروساز برتر جهانی روشون نظارت نداره واسه همین خودشون میبرن و خودشون میدوزن
            مهمترین گزینه برای چینی ها قبل از کیفیت و هر چیزی ،ارزانتر شدن محصوله ، که سیستم اقتصادیشون بر همین اساس برنامه ریزی شده یعنی با محصول ارزان قیمت برای جمعیت میلیاردیشون شغل و سرمایه ایجاد کنن
            در آخر چند روز پیش
            شرکت لکسوس رسما اعلام کرد: ما هیچ خودرویی در چین تولید نکردیم و هیچ برنامه ای هم برای تولید نداریم چون نمیخاهیم کیفیت خودروهایمان کاهش یابد
            پس این نشون دهنده اینه که کیفیت گوشی سامسونگ تولید کره با چین تفاوت داره

  13. اجناس کره ای با چینی حتی درحالتی که خودشرکت اصلی تحت لایسنس چنس را در چین تولید میکنه بازهم کیفیت قابل توجه پایینتری نسبت به نمونه اصلی دارن اینو تجربه کردم بارها و بارها خوشبختانه از سال 2015 شرکت های آمریکایی و اروپایی تصمیم گرفتن که کارخانه ها را به محل اصلی ببرند یعنی از چین جمع کنند چون کالاهای این کشور به برند های انها لطمه میزد در مورد کیفیت تمام کالا این مورد صدق میکنه جنس چینی واقعا کیفیت لازم ندارند

  14. جنس چيني مثل آلمان و امريكا و غرانسه و ايتاليا نيست معلومه. ولي الحق پيشرفت كرده خودروهايي مثل جك و جيلي و چانگان خودروهايي قابل قبولي نسبت به محصولات داخلي هستن. به نظر من بين خودروهاي چيني اونايي كه از موتور ميتسو بيشي دارند قابل قبولند. و ميشه اونا رو با خودرو كره اي نزديك و حتي بعضي موارد برابر دونست. بهر حال سرعتپيشرفتشون از كره ده سال پيش بيشتر . دقت كنيد گفتم سرعت پيشرفتشون

  15. کاش ما هم یکم ازین چینیا یاد میگرفتیم، هیچ اشکالی نداره اگه چنتا کارخونه تو ایران بیان مونتاژ کنن بعدش مردم کشورهای دیگه در مورد ما نظر بدن، دم چین گرم با این همه جمعیت و منابع کم (نسبت به جمعیت) کل دنیا رو دارن ساپورت میکنن. دوستانی هم که از لوازم چینی بد میگن بهتره یه نگاه به دوروبر خودشون بندازن، بیشترش ماله چینه ، لابد بازم میگن چین بده ، خوب شما همت کن المانیشو بخر نه چینی،

  16. اقا من چانگان داشتم به خدا فروختم,یه اشغال بیشتر نیست,فورد واین حرفا همش کشک,به زور با یه عالم ضرر فروختم,یه بلای اسمانی بود

    1. خب حالا با پولش چی خریدی؟؟؟جنسیس دادن بهت با پولش؟؟؟؟؟ ببین عزیز مثلا من فقط دوبار سوار جک جی 5 شدم. به جرات می تونم بگم کیفیتی در حده هیوندا داره و قیمته مناسبی داره . اما خب گیریم کیفیتش خیلی پایین تر هم باشه ولی برای خرید ارزانترین شاسی بلند هیوندا یعنی IX35 باید دو برابر این پول بدی که من به شخصه هر دورو سوار شدم و به نظرم جک سواری لذت بخش تری داشت (و مطمعنا صفر تا صد بهتری!!!)البته کتمان نمی کنم که کیفیت هیوندا بالاتره ولی خب نسبت به قیمتش واقعا دو برابر جک نمی ارزه!!!! شما میگی چانگان بده منم میگم بد (که مطمعنم فقط یچی پروندی فقط) اما همون چانگان رو نخری به جاش چی بخری مثلا؟؟؟؟؟ یه هیوندای دور رنگ با موتور چند هزار تا کارکرد که به زودی به روغن سوزی میفته هم بهت نمیدن!!! به نظر شخصیم واردات خودروچینی خیلی به نفع مردمه البته در نظر داشته باشید که اگه واردات خودرو ازاد بشه با قیمت یه 405 میشه جک جی 5 رو خرید!!!!! عموی من تو انزلی یه ویلا داره یه
      آئودیA4 مدل 2013 خریده 95میلون!!!!! بیاد داخل میشه ششصد میلیون خودتون مقایسه کنید!!!!!

        1. 30 میلیون که نه ولی با 15 هزار دلار یعنی حدود 54 میلیون تومن میشه یه تویوتا یاریس صفر کیلومتر 2016 خرید که حداقل ده سال بدون هیچ عیب و ایرادی براتون کار میکنه ولی اگر واردات آزاد بشه قیمت ماشینهای دست دوم به طرز فجیعی پایین میاد مثلا همین تویوتا یاریس بعد دوسال استفاده قیمتش نصف میشه

  17. باسلام به همه همدردهایی که درد مشترکشان داشتن خودروئی معقول با قیمتی معقولتراست.چندروزپیش یکی از بزرگان وزارت صنعت ومعدن تجارت طی سخنان شیرینی فرمودند که تمام خودروهای تولیدی یا وارداتی یا مونتاژ شده توسط شرکتهای خودروسازی اقماری(شرکتهایی غیراز ایران خودرووسایپا)فقط و فقط میتوانند خودروهایی را وارد یا مونتاژ یا بسازند که رقیبی برای محصولات این دوشرکت خودروسازدولتی نباشند.یعنی خودروی مثلا تیگو فلان که در آمریکا و کشورمبدا به قیمت Xاست و درکشور خودمان 2X به هیچ وجه اجازه ندارد قیمتش از 2X کمتر بشود چون در آن موقع کسی سراغ محصولات این دو شرکت خودروساز داخلی نمیرودوالبته وصدالبته که دولت ودولتیهانباید ضرر ببینند حالا چه برجام باشد یا نباشد.یک نگاهی به خودروهای مورد قرارداد ایران وفیات ایتالیا بیندازید تقریبا همگی درکلاس پژو 206یا تیبا یاپراید هاچ بک خودمان ولی با قیمتی گرانترهستند.یکی از دوستان راننده ترانزیت است و تریلی FHدارد .میگفت درایتالیا ماشینش ایراد آورده بود.در تعمیرگاه به هر نحوی بوده به او فهمانده اند که باید دسته کابل فلان جای موتور عوض شودواوبه یکی ازمراکز فروش لوازم یدکی FH رفته وجنس موردنظرش را پیدا کرده در دو برند.یکی فابریک سوئدی و دیگری چینی.هردورا قیمت میکند میبیند جنس چینی از سوئدی گرانتر است از فروشنده علت را میپرسد و پاسخ میشنود که جنس چینی از جنس فابریک سوئدی بهتر و بادوام تر است و….ایکاش میشد وزارت صنعت وشرکتهای خودروسازایرانی هم کمی برای ماارزش قائل میشدند وقدرت خرید مارا در نظرمیگرفتند و به دنبال خودروهای باکیفیت چینی میرفتند.

    1. نکته ای که در صحبت های خودتون بود ” اگر جنس چینی از نظر کیفیت بهتراز مشابه خارجی باشه، از نظر قیمت هم ممکنه هم قیمت و یا حتی گرانتر از آب در بیاد”

  18. جناب زنگنه دیشب توی برنانه تخت گاز بدترین ماشینهای تاریخ رو جرمی کلارسون(اگه درست گفته باشم اسم ایشون رو) اینجور معرفی کرد. 1. لکسوس 430
    2.پژو 208
    میشه واقعا به حرفشون اعتماد کرد.؟ چطور ممکنه میونه این همه ماشین تولید شده این دو خودرو بدترین باشند.؟!؟ البته ایشون همیشه پژو رو ماشین خوبی نمیدونست. ولی لااقل من تعحب کردم که این دو ماشین به ترتیب بدترین شدند.

    1. جرمی کلارکسون به ارائه نظرات شخصی و کمی ساختار شکن شهرت دارد، اما نام بردن از یکی از محصولات لکسوس به عنوان بدترین ماشین تاریخ ، بیشتر به یک حرکت انقلابی و ساختار شکن شباهت دارد تا یک بررسی دقیق و تخصصی چه بسا که خودروهای بی مصرف تر و گران تری نیز در سرتاسر جهان ساخته شده اند.

    2. دوست عزیز اون پژوی دیزلی آبی خاکستری که تو ویژه برنامه The Worst Car in the History of the World عرض کردید پژو 308 بود نه 208
      در ضمن تو برنامه تاپگیر فصل 20 قسمت 1 ریچارد هموند پژو 208 GTi رو تست کرده و از اون تعریف هم کرده که دیدنش رو به همه دوستان توصیه میکنم

  19. یادم رفت بگم لکسوس آر سی 430 بدترین و به دنبالش پژو 208. ماشینی که قراره به ایران هم بیاد ظاهرا

  20. من که چند سال پیش لیفان خریدم و بیچاره شدم و پشت دست را داغ نموده که ماشین چینی نخریم .

  21. جناب احمدی لطفا روشن سازی کنید تا چینی پرستان ظاهر بین متوجه بشن که دارن تو چه دامی می افتن خودروی چینی = بازی با مال و کرامت مشتری خدمات ضعیف و بازار دست دوم با افت شدید

  22. سلام و وقت بخیر.
    بنده تمام کامنت ها رو خوندم.
    ای کاش برخی نظرات بدون تعصب واز روی تجربه بود.متاسفانه عده ای تازمانیکه ماشینشون را نفروخته اند ،آنچنان تعریف وتمجیدمیکنند که نگو!!!! و زمانیکه ماشینو میفروشند شروع میکنند به بدگویی…
    *همه چیز یا سیاه /یاسفید
    *افراط وتفریط

    بنده دارم بین چانگان ،هایما ، تیگو۵ و لیفان ایکس ۵۰ برای خریدتحقیق میکنم.( شاسی باند!!! و دنده اتومات)
    باتوجه به بضاعت مالی ودرخواست فرزندانم( شاسی بلند و سانروف دار خخخخخ)،وبررسی مشخصات فنی/امکانات/ایمنی/و ظاهر خودروهادارم به نتایجی میرسم.

    خوشحال میشم که تجربیات عملی خودتون را بدونم ،البته بدون تعصب!!!!!

    دوستان عزیز ، بنده اکثرمقالات انگلیسی وفارسی رامطالعه کردم.وفرق خودروهای صرفاچینی وچینی تحت لیسانس -ام جی را اشراف دارم.
    بی خیال فورد ،میتسوبیشی وبی ام دابلیو و….

    همچنین رده بندی کیفی تولیدکنندگان خودروها ی چینی را نیز می دونم.
    اما همه اطلاعات بنده فقط بر روی کاغذ هست!!!!
    ببخشید که زیاد صحبت کردم.
    امیدوارم مدیریت سایت معظم دنده ۶ عرایض بنده را حذف نکنند.
    (درحال حاضر دارای پارس tu5 باگیربکس اتومات AL4بدون تیپ ترونیک هستم)
    ولی شاسی بلند!!!! و سانروف دار!!!!! نیست.
    فرزندسالاریه دیگه.
    خخخخخ
    موفق باشید.

    1. سلام ، توجه کنید که ایکس 50 هم شاسی بلند نیست و به عنوان یک خودرو تازه وارد، هنوز میزان دوام و کیفیت فنی روشنی ندارد

    2. شهاب جان با سلام.من هم تا همین هفته پیش دنبال خرید اتومات صفر بودم و رو برند های چینی هم تعصب ندارم و بعضی هاشون رو مثل برلیانس و جک رو صد پله بالاتر از محصولات ایرانی میدونم.
      ولی پس از تحقیق فراوان تندر اتومات صفر خریدم.در یه کلام میگم محشره.من قبلا هم مگان 2000 اتومات داشم و هیچ فرقی بین گیربکس و تعویض دنده هاش احساس نکردم.دنده ها بر عکس گیربکس AL4 پژو بدون هیچگونه تقه و تاخیر تعویض میشه
      ماشین قبلیم هم تندر دنده ای مدل 94 بود که 4 ماه سوارش بودم.شاید به نظر برخی 10 میلیون ارزش نداشته باشه برا یه گیربکس اتومات.ولی باور کنید اگه بخرین به حرفم میرسین که ارزششو داره.
      از من میشنوین سراغ X50 نرین چون گیربکسش CVT بدون تیپ ترونیک است که شتاب فوق العاده ضعیفی داره مخصوصا با موتور 1.5 لیتری.ابعادش هم که اندازه یه هاچ بکه و فضای صندلی عقب هم فوق العاده تنگ و کیفیتش هم چندان چنگی به دل نمیزند.
      در مورد چانگان و هایما هم نظری نمیدم چون تا حالا سوار نشدم
      ولی از نظر من خرید تندر اتومات – جک J5 اتومات – برلیانس H320 یا H330 اتومات خیلی عقلانی تر و بهتره.
      در حال حاضر به نظرم تنها چینی شاسی خوب تو بازار جک S5 هه که متاسفانه اون هم دنده ایه.بازم میگم تندر از همه گزینه ها بهتره.البته اگه با سواری بودنش و امکانات رفاهی کمش نسبت به رقبا کنار بیان
      اگه طولانی شد شرمنده.امیدوارم کمک کرده باشم

  23. اقای شهاب اگر اندکی بعد ازین همه مطالعه در ذهننتون مرور میکردید متوجه میشدید که اصلا نباید طرف چینی رفت آنهم شاسی بلند بقول شما (SUV) بواقع این خودروهای چینی همگی کراس آور هستن و نه اس یوی فقط بخاطر قدری ارتفاع و کمی بزک دوزک پول خود را صرف خرید خودرویی بنمایید که اصالت و بازار فروش دست دوم و خوش نامی داشته باشد تمامی نمایشگاه دارن شریف !و دلالان محترم همینکه خودروی چینی به شما فروختن دیگر از آن تعریف بعمل نمی آورند حتی خود نمایندگی کرمان و مدیران و سایپا و ایران خودرو در بی کیفیتی این خودروها آگاه هستن روزی برای حل مشکل شیشه بالابر و صدای ویز ویز غربیلک فرمان جک اس 5 که در بین چینی بیشترین کیفیت و مشتری را دارد به نمایندگی کیلومتر 14 رفتم بعد از کلی کلنجار مسئول تعمیرات گفت چینی خریدی و چینی یعنی همین!

  24. سلام وسپاس فراوان ازدوستان که بنده روراهنمایی کردند.
    ۱.سپهرجان ،بله درسته ،ایکس ۵۰ برای بنده کوچولو موچوله وشاسی بلندنیست.
    ۲.آیدین جان ،اس ۵ چون اتومات نیست ،فعلا دردستورکارم نیست. ولی پسرم میگه اگه بادنده دستی اون کناربیای ،ماشین بدی نیست.
    ۳.محمدرضاجان ،درکیفیت تندراتومات شکی نیست. ولی خودم پارس اتومات تحویل گرفتم. استثناً گیربکسش مثل پنبه نرمه وتقه نداره. تاکیدمیکنم فقط گیربکس اتوماتش برای بنده خوب درومد.
    ۴.sunmartinعزیز.اگه بادقت مطلب بنده رامطالعه کرده بودید ،بنده اشاره ای به (suv(Sport Utility Vehicleنکرده بودم.
    باسایرفرمایشاتتون موافقم.
    اما ، همونطورکه عرض کردم ،قصد دارم بخاطرفرزندانم یک ماشین باارتفاع بیشتر و بزک دوزک دار و فضای استیشن عقب وسانروف و صدالبته دنده اتومات خریداری کنم.

    بله ،کاملا موافقم که شاسی بلند دست دوم اسم ورسم داربهتره ،ولی زیر نود میلیون نیستند.

    بودجه بنده باوام حدود ۷۰الی ۸۰میلیونه.

    ** بین بد و بدتر کدومو بخرم ”
    چون کلا اهل رانندگی ملایم هستم ،وکارکردماشینم درپنج سال گذشته ه۶۰هزارکیلومتربوده.وتاحدودی دست به آچارهم هستم.

    البته یه پیشنهاد جدید بهم شده که با تمام آمال وآرزوهای بچه ها مغایرت داره :

    اگه بتونم فرزندانم راگول بزنم!!!!! برم سراغ تویوتاکمری ۲۰۰۷ یا سراتو کوپ در همین رنج.

    هرچند بازهم معتقدم که کیفیت خودروهای جدیدچینی به مراتب بهتر وکم مشکلتر از اولین کراس اورهای چینی پنج سال پیش هستند.( مثلا ایکس ۳۳)
    نکته :
    این آقای ” چین ” قصد نداره بازار سودآورخودرو را رها کنه. پس به نفعشه که کیفیت خودروهاشو ارتقا بده.
    علی ایحال میرم سراغ یک کراس اور چینی که به دلم بشینه وخوشم بیاد.
    عقل ومنطقم میگه چندسال صبرکنم وبا پس اندازبیشتری برم سراغ شاسی بلن مارک ونشان داروخوش نام.

    ضمنا به بعضی نمایشگاه داران شریف!!!! ودلالان محترم!!!! خوب اشاره کردید.

    قربان شما.
    از ما که گذشت ،امیدوارم شما جوونها خودرویی سوار شوید که لیاقتشو دارید .یعنی بهترین ها

    1. سلام
      من هم با شما همدرد هستم و كاملا در مورد خريد گيج شده ام امروز تمامي شركتهاي چيني و ايراني رو زير پا گذاشتم و از بين بسترن جك ام و ام ٥٢٠ برليانس و ايدو ( چانگان ) از برند چري ( تيگو ٥ ) رو بيشتر پسنديدم بيشتر از ماشيناي ديگه ماشينتره ولي به هر حال سوار نشدم و تجربه ام تجربه ديداري است حالا اگه كسي داشته خارج از تعصب اعلام نظر بفرمايد ممنون

  25. اقا شهاب از ادبیات شما متوجه شدم انسان با کمالاتی هستید و دارای دانش و درک منطقی واقعا چرا افرادی نظیر جنابعالی قدرت خرید یک خودروی ژاپنی بی دردسر مثل راو 4 یا یک کره ای مثل اسپرتیج یا سورنتو و حتی هیوندای سانتافه و توسان نداشته باشه مگه قیمت واقعی این خودروها که نهایتا کیا موتورز 7 سال اعلام کرده و تا 7 سال گارانتی هستن و 5 سال وارانتی چقدره خودروی قابلی مثل تویوتا راو 4 جدید چرا باید دوراز دسترس افرادی مانند شما که عشق به شاسی داره باشه احتمالا از قشر مدرس و تحصیل کرده هستید اما یک فرد دلال و لم پهن بدون هیچ زحمتی و فقط بخاطر وضعیت جوی مملکت با دروغ و دبنگ ده ها خودرو داره تلفنی میفروشه کی این وضع سروسامان میگیره تا کی..

  26. سلام به همه دوستان
    با احترام به نظر همه،متاسفانه برخی افراد بدون سوار شدن یک ماشین در مورد اون ماشین نظر میدن…من در این دوسال اخیر هم ایکس 60 چینی داشتم هم النترا کره ای…اصلا قصدم مقایسه این دو نیست اما میخوام بگم هر کدوم مزایا و معایبی داشتند…اینطور نبود که ایکس 60 چون چینیه اشغال باشه و النترا عالی…به دلایلی النترا رو فروختم و الان پی ماشین جدید هستم.
    با دیدن تیگو 5 واقعا مجذوب این ماشین شدم و ثبت نامش کردم چون خاطره خوبی از ایکس 60 چینی داشتم و اتومات بودن هم البته اولویت مهمی برای من بود.
    امیدوارم دوستان به ماشینی که دوست دارند برسند.

  27. يعني هرجايي اين ايراني بودنمون رو ثابت ميكنيماااا، بابا يكم نظرات منطقي بدين تورو قران اين چ وضعيه…ميريم ماشين چيني بگيريم كه اينطور تعريف ميكنن، كيا و هيونداي دست دوم ميخايم بگيريم ميگن بالاي صد هزار گرفتي بايد مليون مليون خرج كني براشون، ام جي بگيريم ميگن چينيه كه پول زياد الكي ميگرن،سانگ يانگ ميگن يه سال گيربكس برات كار ميكنه ديگه بايد بخوابي نمايندگي…،برنده اي ايراني هم ك ثابت شدن به همه …!!٢٠٠ مليون هم ك نداريم بديم ژاپني و اروپايي بگيريم!!!بس چكار كنه اون هموطني كه ميخواد يه ماشين نو بگيره؟!؟!؟! يكم هواي همديگرو داشته باشيم دوستان،،كسي مياد اينجا يعني به كمك أفراد با تجربه نياز داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا