اخباراسلایدربررسیچینی

آزمایش چری تیگو 5 محصول جدید مدیران خودرو + قیمت نهایی+ ویدیو

اولین تجربه رانندگی با چری تیگو 5سپهر زنگنه – افشین خالدی

این یک واقعیت است که خودروهای شاسی بلند شهری یا همان کراس اوور نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان به خودروهایی بسیار محبوب مبدل شده اند و از بازار داغی برخوردارند،بنابراین هیچ عجیب نیست که اغلب خودروسازان و وارد کنندگان کشورمان به این کلاس روی خوش نشان می دهند و محصولی از این سگمنت را در سبد فروش خود قرار داده اند.مدیران خودرو به عنوان یکی از موفق ترین عرضه کنندگان چنین خودروهایی،فروش بسیار خوبی را در چند سال اخیر تجربه کرده است و برای ادامه این روند قصد دارد تا لوکس ترین محصول خود را با برند چری به جنگ رقبا بفرستد .در ادامه قصد داریم بیشتر به بررسی و معرفی این خودرو بپردازیم.

Chery_tiggo5_چری_تیگو (4)

چری یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و سهم قابل توجهی را در پیشرفت صنعت چین ایفا می کند.روند پیشرفت این کمپانی در ساخت خودروهای جدید و فتح بازار های جهانی کاملا روشنگر این مطلب است.با این حال تاکنون محصولات چری توسط شرکت مدیران خودرو و با نام MVM در ایران ساخته می شد که مدیران خودرو برای عرضه مدل لوکس تر و به روزتر تصمیم گرفته است که از برند اصلی کمپانی یعنی “چری” استفاده شود.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

تیگو 5 با طول 4.5 ، عرض 1.8 و ارتفاع 1.7 متر یک کراس اوور سایز متوسط اما نسبتا بلند قامت است و در مقایسه با بسیاری کراس اوور های دیگر موجود در خیابان مرتفع تر به چشم می آید.فاصله محوری 2.6 متر، رینگ های چرخ 17 اینچی با تایرهای 65/225 و فاصله مناسب کف خودرو از سطح زمین ، شرایط هندسی نسبتا مناسبی را برای عبور از مسیر های ناهموار پدید می آورند و از طرف دیگر شعاع گردش 5.5 متر (فضای گردش کامل 11 متر) عدد مناسبی برای مانور در خیابان های تنگ و پر ترافیک درون شهر به حساب می آید.بنابراین می توان گفت که تیگو 5 از نظر ابعاد و مشخصات، به خوبی حد فاصله خودرو شهری و شاسی بلند های خارج شهری را پُر کرده است.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت کابین

چری سیصد نفر از مهندسان خارجی بین المللی را شامل سه تن از طراحان صنعتی شناخته شده و با سابقه کار در پورشه، دایملر کرایسلر و ب ام و را به به استخدام خود در آورده و طراحی بدنه تیگو 5 توسط این سه نفر به انجام رسیده است.ماحصل کار آنطور که در تصاویر مشخص است تاثیر گذار ولی متفاوت از سایر خودروهای موجود در بازار از آب در امده است و احساسی از پختگی طرح را به بیننده منتقل می کند.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

مشخصات فنی چری تیگو 5

از نظر فنی باید مهمترین نکته را در استفاده از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته با ضریب تغییر پیوسته (CVT) برای تیگو 5 دانست که برای هماهنگی بیشتر با موتور 4 سیلندر و 2.0 لیتری 139 اسب بخاری این خودرو مجددا تنظیم شده است.پیشرانه نیز از نظر تنظیمات ECU و استفاده از سیستم زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی و خروجی (DVVT) تفاوت های نرم افزاری با نمونه های قبلی دارد و با کد فنی SQR484F شناخته می شود.از جمله مهمترین تفاوت ها می توان به هماهنگی مناسب تر موتور و گیربکس در راستای بهبود تعویض دنده اشاره کرد.

چری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

سیستم های ایمنی خودرو علاوه بر سامانه ترمز چهارچرخ دیسک مجهز به ABS  و EBD ،بدنه مقاوم (پنج ستاره ایمنی در تست تصادف سازمان C NCAP) شامل مجموعه ای از سیستم های پایداری شامل ، EBA، HHC،DTC،ASR و ESP و دو ایربگ جانبی (برای مدل فول) می شود که شماری از آن ها برای نخستین بار بر روی خودرویی در این کلاس قیمتی در بازار کشورمان عرضه می شوند.

Chery_tiggo5_چری_تیگو (8)

فضای کابین چری تیگو 5

لوکس بودن در بازار کشورمان معمولا با معیارهایی مانند تعداد آپشن های رفاهی و کیفیت کابین تعریف می شود و تیگو 5 در هر دو این زمینه ها حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

کیفیت مواده تشکیل دهنده اجزای کابین به راستی مناسب است و می توان این مورد را در حد خودروهای کره ای ارزیابی کرد.جالب تر آنکه برای دوخت روکش چرمی صندلی ها ، فرمان و اهرم تعویض دنده نیز از دوخت زیبای قرمز رنگ استفاده شده و بدین ترتیب در کابین تیگو 5 از کیفیت و با چاشنی احساس اسپرت سرنشینان را در بر می گیرد.ارگونومی مناسب به نظر می رسد و تسلط بر ابعاد خودرو هم به لطف آینه های جانبی بزرگ و دوربین دید عقب مطلوب است.صندلی های عقب از طراحی مناسبی برخوردار هستند و بر خلاف سایر رقبا در این کلاس از فرم خشک  ونیمکت مانند دور شده اند.فضای بار هم برای مسافرت های خانوادگی مناسب به نظر می رسد و در صورت نیاز به حمل اشیاء بزرگ قابلیت خواباندن صندلی های ردیف دوم وجود دارد.بنابراین تیگو 5 چه از نظر طراحی ظاهری و چه از زاویه طراحی داخلی و فضای کابین،یک کراس اوور مدرن با طراحی قدرتمند و کاربردی به نظر می رسد اما باید ببینیم این خودرو در حرکت چه حرف هایی برای گفتن دارد.

چری تیگو 5 فضای کابینچری تیگو 5 مدیران خودرو قیمت

آزمایش رانندگی با چری تیگو 5 

چری نه تنها در شعار بلکه در عمل به جهانی شدن می اندیشید و در همین راستا رفع نقاط ضعف محصولات قبلی خود را در دستور کار قرار داده است.از جمله مهمترین بهبود های تیگو 5 می توان به عایق کاری صوتی خودرو اشاره کرد.به طوری که پس از فشردن کلید استارت، صدای چندانی از روشن شدن موتور در فضای داخل کابین شنیده نمی شود.کافیست گیربکس را در حالت درایو قرار دهید تا حرکت به نرمی و آرامش آغاز شود.به لطف ارتفاع زیاد خودرو، تسلط خوبی به محیط اطراف وجود دارد و حتی دید جلو و تسلط بر دماغه خودرو نیز به دلیل زاویه درب موتور مناسب است.

چری تیگو 5 مشخصات فنی

گیربکس اتوماتیک بر اساس کاتالوگ خودرو هفت سرعت دارد ولی از آنجا که از مکانیزم ضریب پیوسته (CVT) استفاده شده است عملا تعویض دنده را آنطور که در گیربکس های اتوماتیک معمولی شاهد هستید،احساس نخواهید کرد.در حالت تعویض دستی (تیپ ترونیک) گیربکس گوش به فرمان عمل می کند و حتی در صورت عدم تعویض دنده، دور موتور را در آستانه محدوده قرمز (RED LINE) نگه می دارد و بدین ترتیب استفاده از حداکثر توان 139 اسب بخاری پیشرانه امکان پذیر خواهد بود،اما در چنین شرایطی تحت فشار قرار گرفتن پیشرانه را از صدای آن کاملا احساس خواهید کرد و ترجیح می دهید که هرچه زودتر دنده را سبک کنید.

چری تیگو 5 پشت آمپر

در حالت تمام اتوماتیک عملکرد گیربکس کاملا تغییر کرده و دنده ها با هدف صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش فشار بر پیشرانه در دورهای میانی سبک می شوند.خوشبختانه نرمی سیستم فنربندی خودرو هم در مواجه با انواع دست اندازها و سرعت گیر مناسب به نظر می رسد.برای رانندگان حرفه ای و قدیمی که دوران خودروهای قدیمی و فاقد فرمان هیدرولیک را تجربه کرده اند.رعایت حد تعادل بین نرمی و سفتی فرمان مسئله مهمی است و از آن مهمتر نحوه ارائه انتقال اطلاعات مسیر توسط فرمان به دستان راننده است که در برخی خودروهای جدید بیش از حد بی دقت و بی حس به نظر می رسد و این نکته بر روی لذت رانندگی هم اثر منفی می گذارد.با این وجود مهندسان چری  در این بخش حساب شده عمل کرده اند و شاسی ضمن ارائه هندلینگ خوب،حس مناسبی را طریق فرمان به راننده منتقل می کند.البته خودرو در پیچ های سریع به کم فرمانی تمایل دارد اما این مسئله به لطف وجود ESP کاملا کنترل می شود و خوشبختانه این سامانه مهم ایمنی برای نمونه مونتاژی در کشورمان نیز در نظر گرفته شده است.در مجموع جز واکنش پدال گاز که با اندکی تاخیر همراه است و صدای خاص پیشرانه در دورهای بالا، مورد خاص دیگری در هنگام رانندگی با تیگو 5 احساس نمی شود، هرچند جای بهبود در زمینه عایق کاری برای مدل های آینده وجود دارد و شاید برای برخی افراد، عادت کردن به تفاوت های گیربکس CVT نسبت به گیربکس اتوماتیک عادی کمی زمان بر باشد.

چری تیگو 5 کیفیت کابین

قیمت و شرایط بازار چری تیگو 5

دنده 6 – تا چندی پیش در بازار خودرو کشورمان فاصله قیمتی قابل توجهی بین گران ترین خودروهای چینی و ارزان ترین خودروهای کره ای وجود داشت و برخی افرادی که خواستار یک خودرو لوکس و پر امکانات بودند اما بودجه کافی برای خرید یک نمونه کره ای یا ژاپنی با قیمتی بیش از 120 میلیون تومان را نداشتند عملا با نبود گزینه مناسب مواجه می شدند و چاره ای جز رفتن به سراغ نمونه های دست دوم و قدیمی پیش روی خود نمی دیدند.

جمعی از مدیران خودروسازی مدیران خودرو

اما مدیران خودرو با عرضه تیگو 5 در بازه قیمتی 77 الی 92 میلیونی عملا به این نیاز بازار پاسخ داده است و یک کراس اوور به روز با قابلیت های رفاهی و عملکردی قابل قبول را به میدان نبرد فرستاده است و این قیمت گذاری به معنای وارد شدن این خودرو به رقابت خودروهای دست دوم کره ای و ژاپنی چند سال قبل است.در واقع اگر کسی خواهان خودرو کراس اوور و شاسی بلند صفر کیلومتر با گیربکس اتوماتیک و گارانتی طولانی مدت پنج سال و 150 هزار کیلومتر باشد، چری تیگو 5 به تنها انتخاب موجود در این رده قیمتی مبدل خواهد شد.

تیپ بندی ها و امکانات رفاهی مختلف چری تیگو 5 به شرح زیر است.

مشخصات فنی و آپشن های چری تیگو 5

قیمت گذاری چری تیگو 5 در تیپ های مختلف دستی و سه مدل اتوماتیک به شرح زیر اعلام شده است.

قیمت تیگو 5

رقابت در برابر کره ای ها

مدیران چینی چری بر این اعتقادند که تیگو 5 یارای رقابت با خودروهای کره ای را دارد و به همین منظور نیز در روز آزمایش عکس برداری خودرو در کنار خودرو کره ای شناخته شده ای چون هیوندای IX35 انجام شد، اما اینکه میان یک خودرو کره ای دست دوم (با قیمتی حدود 100 الی 130 میلیون تومان) یا تیگو 5 صفر کیلومتر با قیمتی به مراتب کمتر کدامیک را انتخاب کنید در نهایت به تصمیم و سلیقه شما بستگی دارد. به هرحال یافتن خودروهای دست دوم تمیز در بازار پر دوز و کلک این روزها چندان ساده نیست و مهارت و دقت بالایی را می طلبد اما چری می تواند انتخابی کم ریسک تر برای عموم افراد باشد و به نیازها متعادل یک خانواده شهری برای استفاده درون و برون شهری پاسخ دهد و حتی از جهاتی نظیر فاصله کف خودرو تا سطح زمین،فضای داخلی و کیفیت کابین به خوبی در برابر رقبای جهانی عرض اندام کند.

فیلم

هرچند باید تاکید کرد که هنوز فاصله فنی محسوسی بین خودروهای چینی و رقبای ژاپنی و کره ای وجود دارد و شاید در صورت ادامه روند پیشرفت چری، بتوانیم در نسل های آینده شاهد رقابت نزدیک تر این خودرو با رقبای کره ای شناخته شده ای نظیر تویوتا،کیا و هیوندایی باشیم.

270 دیدگاه

  1. به نظر من تمام کسانی که از تیگو5 و کلا ماشین های چینی بد میگن یا اصلا سوار نشدند یا اینکه پولشون میرسیده و رفتن ماشین کره ای و ژاپنی خریدند.
    بنده چند وقت پیش تیگو 5 خریدم ، فعلا خیلی از این ماشین راضی هستم . خدا رو شکر میکنم که با این پولی که داشتم نرفتم سراغ ماشین های دست دومی که پدرشون دراومده و حالا ما باید براشون خرج کنیم.
    تیگو 5 از هر لحاظ منو راضی کرده ، از لحاظ کیفیت داخل خودرو ، صدا ، نرم و روان بودن ، آپشن ها ، و….

    1. بستگی به این داره که شما قبل از تیگو 5 چه ماشینی داشتید؟ اگه قبلش سمند و پرشیا سوار شده بودید و تازه تیگو 5 خریدین، خب معلومه که باید از کیفیت بهترش تعریف کنین.
      واضحه که چینی ها کیفیت بالاتری نسبت به داخلی ها دارن ولی موضوع اینه که آیا ارزش این قیمت های گزاف رو دارن یا نه؟ مسلماً نه، چون 92 میلیون قیمت این خودرو به دلار آزاد 3400 تومنی یعنی نزدیک به 27 هزار دلار . شما با این پول میتونید بهترین سدان های روز دنیا و بروز ترین کراس اورها رو بخرید. پس شما این خودروی چینی رو با طراحی ضعیف تر، کیفیت سواری پایین تر، خدمات پس از فروش نامناسب و نایاب بودن لوازم یدکی، به قیمت بهترین و باکیفیت ترین خودروهای دنیا خریدید و مشکل کار اینجاست.

  2. هرکس تمایل داره به گروه تلگرامی دارندگان تیگو5 بپیونده..لطفا به من مسیج بده….نهصد و دوازده….سی و دو…چهل …چهل….نه

  3. سلام به دوستان بنده می خوام تیگو 5 بخرم ارزششو داره 92 میلیونی رو برای دوتا ایربگ و سیستم پایداری ترمز بخرم ؟ لطفا نظر بدین شماره من برای عضویت در کانال تلگرام 09363434336

    1. سلام من خودم این ماشین ۴ ماهه دارم کی گفته تیگو فقط دو تا ایربگ داره.۴تا داره.راننده.سرنشین.و دوتا روی هرکدام از صندلی های جلو برای تصادفات از بغل بخر داداش ارزشش داره ماشین وارداتی

  4. با سلام
    دوستانی که این خودرو رو دارن لطفا از بدی ها و خوبی های این ماشین و سرعت و تیزی این خودرو و ارزش این بالاتره یا جک اس 5اتومات؟

  5. خودروهای چینی واقعا کیفیتشون نسبت به قیمت خیلی بالا هست و ارزش خرید دارن فقط تنها مشکلشون افت زیاد قیمت بعد از یه مدت سوار شدن هست .کارکردش بازار خوبی نداره فعلا

  6. خودرو یک شیئ مصرفی هستش دوستان ن سرمایه ای حالا چ بخواد چینی باشه ک خدارو شکر به نسبه خیلی پیشرفت کردن چه بخواد داخل یا کره ای و…. باشه اصلا نباید به فروش بعدش زیاد توجه کرد .

    1. خودرو واسه ما ایرانی ها مصرفی نیست. چون باید بیشتر از دوبرابر ارزشش واقعی براش بپردازیم … و قدرت خرید کم مردم باعث میشه خواه ناخواه یه شیء سرمایه ای باشه…

  7. اول بگم که من خودمم mvm دارم ولی تیگو 5 از لحاظ ظاهری افتضاحه….
    انگاره از عقب و جلو ی جوری ماشین جمع شده،ی مقداری این ماشی از طول باید کشیده تر میشد .

    1. چی ماشین از این قشنگ تر عمرا آگه پیدا کنی(بین کل ماشینی چینی یا حتی بعضی از ماشینی کره‌ای)خیلی قشنگها از نزدیک دیدیش؟

  8. سلام
    من چند روز ميشه نمونه فولش رو تحويل گرفتم لطفاً منو توي گروه تلگرام اد كنيد ، اين هم شمارم لطفاً 09359508844

  9. سلام من ۳ ماه میشه که خریدمش واقعاماشین عالیه در هیچ جایی کم نمیاره شایعه شده که ماشین جک ماشین خوبیه اما اصلا ماشین خوبی نیست من اول میخواستم ماشین جک و بخرم ولی پشیمون شدم من بهت پیشنهاد میکنم که تیگو۵بخری این ماشین اپشن های بسیا ر قوی داره این ماشینه همراه خودش یک چمدان چری هم دارد که برای مسافرت عالیه

  10. من اکسلنت گرفتم ولی توی سند نوشته ۲ ایربگ!!!.شرکت ۲نوع کاتولوگ منتشر کرد که توی کاتولوگ اولی فرمان و آینه جانبی برقی بود وای بعدا حذف کردن.اگر کسی اکسلنت داره جای ایربگ بغلش کجاست؟؟

    1. با سلام من هم حدود سه ماهه چری اکسلنت خریدم دو تا ایربگ اضافی در مدل اکسلنت یکی تو صتدلی راننده و دیگری هم تو صندلی شاگرد تعبیه شده ضمناً اتیکت ایر بگ هم رو صندلی ها نصب شده و تنظیم آینه ها نیز برقی است

      1. ممنون از پاسخ دوستان رامین و علی. میخواستم بدونم سند شما هم تعداد ایربگ 2 عدد ذکر شده برا من نوشته 2aibags.side front ولی عدد 4 را ذکر نکرده

    2. دوست عزيز منهم قبل از عيد يكي خريدم خيلي ازش راضيم قبل اين ماشين ٢٠٧ اتوماتيك داشتم مزخرف بود قبل اونهم يه موهاوي هشت داشتم كه منحصر بفرد و غير قابل رقابت اما الان اگه بخوام همون موهاوي ٢٠١٠ رو بخرم بايد حدود ١٧٠ ميليون پول برا دست دومش بدهم از تيگو راضيم واگر ميخواهيد پيشرفت چيني هارو ببينيد تو اينترنت تيگو ٧ رو سرچ كنيد اگه راضيتون نكرد هر چي خواستيد بگيد هفته ديگه رونمايي ميشه انشاله به ايران هم زود بياد

  11. سلام، عزيزاني كه قصد خريد تيگو ٥ دارن توجه كنيد ابشن هاي كاتالوگ با اون چيزي تحويل ميگيريد متفاوتة شما هزينه رو پرداخت ميكنيد متاسفانه شركت نصب نميكنه اين خودرو با رقيب ديگه چيني خيلي متفاوتة من مدل اكسلنت خريدم متاسفانه گرم كن صندلي وإينه نداره GPS نداره ايينه ها دستي جمع ميشه سنسور جلو نداره در ضمن سيستم صوتي با تاخير كار ميكنه وبعد نيم ساعت قاطي ميكنه نميدونم چرا شركت با اين همه ايراد و كمبود اين قيمت رو ميگيره، كارشناسان فني نمايندگي از برقي كردن ايينه ها خودداري ميكنند چون سيستم برق خودرو مشكل بهم ميزنه ،نكته جالب اينه كه از چراغ مه شكن بعنوان دي لايت استفاده شده كه واقعا نوبره ممنون از توجهتون

    1. آقا مجید:
      در کشورهای مختلف، آپشن های متعدد برای این خودرو درنظر گرفته اند. قرار نیست همه آنها یکجا با هم جمع شود.
      شما به یک نمایندگی مدیران خودرو تشریف ببرید یک کاتالوگ تیگو 5 از نمایندگی بگیرید. چه آپشنی در کاتالوگ ایرانی آن نوشته شده که آنرا به شما نداده اند؟ اظهارات وب سایتها، معیار قضاوت نیست. موقع خرید و در نمایندگی ، آنچه به شما اظهار می شود را باید مطالبه کنید.
      هیچگاه گرمکن صندلی ، سنسور جلو، و GPS و آیینه تاشوی برقی در کاتالوگ ایرانی آن نبوده است. هرچند این آپشن ها بعدا قابلیت نصب دارد.

  12. به تمامی خریداران چری تیگو این پروژه شکست خورده هست تا خودروهاتون پول میکن بفروشین در مدت زمان کوتاهی جز پشیمانی و بازخورد منفی نداره حال خود دانید

  13. من یکماه دارم از این ماشین استفاده میکنم واقعا از هر نظر عالیه نرم و باکیفیت قدرتشم خیلی خوبه که براخودم عجیب بود که چطور با ۱۴۰ اسب و وزن ۱.۵تن جواب میده.ظاهرا به خاطر گیربکسcvt با کیفیت و هماهنگ با موتوره که به موقع عمل میکنه و موتور هیج جا خالی نمیکنه. چهره جدید و جذابیم داره .نسبت به پولی که میدید کیفیتی در حد سانتافه با قیمت کاذب ۱۹۰م بدست میارین. قیمت این ماشین تا ۱۱۰ م جا داره.با تشکر

    1. همین شماها هستین که این شرکتهای چینی فروش رو پررو کردین. یعنی چی تا 110 میلیون جا داره؟ پول سانتافه دادی ولی یک چینی اونم در کلاس و کیفیت پایین تر تحویل گرفتی. عوض ناراحت بودن تازه با ذوق زدگی پیشنهاد 110 تومن شدن هم میدی؟
      بعد میگن مردم ما لایق بهترینان.

    2. این حرف که “تا 110 هم جا داره ” منو یاد cs35 میندازه .اون اوایل که سایپا چانگان رو 95 به ملت مینداخت تو فرو ها میگفتن این ماشین تا 130 جا داره!
      حالا سایپا در پیشفروش جدید قیمتش رو به 62 تومن کاهش داده که هنوز هم قیمت بالایی هست!

      1. قیمت جدید چانگان بخاطر مونتاژ بودنشه که طبیعتا باید ارزونتر باشه ولی سری های قبلی وارداتی بودن لطفا یک جانبه نگاه نکنید

    3. احسان باهات موافقم! من نمیدونم تا وقتی این ماشینهای چینی باکیفیت و ارزون هست ملت نادون چرا میرن پول بالای لگنهای بیکیفیت کره ای و ژاپنی و … میدن!!! من به شخصه معنای کیفیت رو با ماشینهای چینی فهمیدم!!!!!!!!!!!!!!!!!
      مدیونی اگه فکر کنی دارم از افعال معکوس استفاده میکنم!

  14. بنده در مقایسه با محصولات دیگه گفتم 110م چون الان جک s5با کیفیت بدنه و داخل اتاق بسیار بی کیفیت که دوستانی که داخل این خودرو نشستن میدنن که از پلاستیکهای درجه دو …ساخته شده قیمتش 88م اونم با موتور توربو که تو ایران بعد 1 سال به اندازه 10 سال موتور با تنفس طبیعی مستهلک میشه بنده MG6,و فلوئنس E1داشتم و فرق توربو و موتور با تنفس اتمسفری رو کامل درک میکنم.کیفیت اتاق و شاسی و گیربکس تیگو 5برابر با فلوئنسه . ضمنا تعیین قیمت خودرو به چندین عامل بستگی داره و صرفا استقبال مردم قیمت خودرو بالا نمیبره.دوستان از بلای تعصب دوری کنید .کیفیت یک صفت مطلقه و تعریفش در کشور های مختلف فرق نمیکنه چه ایران بزنه چه چین و چه فرانسه و آلمان. هوفق و موید باشید.

    1. اقا احسان….مگه92 واسه همچین ماشینی کمه که 20،30 تومن هم شما لطف میکنی…نکن برادر من..نکن اینکارو…مگه مثلا اسپورتیج الان چند دلاره؟! که ما باید یه چینی رو با این قیمت سوارشیم؟!

  15. باینکه بصورت بلقوه طرفدار هیچیک از چینی های بازاربخصوص خودرو نیستم اما در پیوند با صحبت در مقام مقایسه جک اس 5 بسیار با کیفیت تر از چری است اینمورد وقتی نمود بیشتری پیدا میکند که 2 خودرو در یک مکان باشند و شما براحتی آنها را قیاس کنی بلحاظ کیفیت واقعا جک اس 5 اتومات و یا دستی کیفیت قابل قبولی دارند و اصلا با تیگو این خودروی کم عرض و ناقص الخلقه قابل قیاس نیست

  16. همه می دانند که جک S5 خواه دنده ای یا اتومات از کیفیت مونتاژ پایینتری نسبت به تیگو 5 برخوردار است.
    خواهش می کنم تعصب کورکورانه را کنار بگذارید. خود سازنده جک S5 می داند کیفیت ماشینش در چه حد است و لذا کیفیت آنرا تا حد سه سال گارانتی می کند. ولی گارانتی تیگو 5 تا پنج سال یا 150.000 کیلومتر است. حالا یک عده بیایند بالاتر از خود سازنده شعار بدهند……
    از سوی دیگر راندمان حرکتی موتور جک S5 نسبت به سوختی که مصرف میکند در رده G برچسب انرژی قرار دارد. یعنی نسبت اتلاف سوخت و بازده انرژی حرکتی آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در برچسب انرژی ، تیگو 5 در یک پله بهتر یعنی F قرار دارد.
    مصرف بنزین در تیگو 5 بسیار کمتر از جک S5 است. (به سایت آپارات مراجعه کنید).
    آنهایی که در نمایشگاههای خودرو کار می کنند می دانند که در چند ماه قبل از عید، تعداد زیادی از جک S5 تحویلی از کارخانه ، همواره با مشکل رنگ و بی کیفیتی آن برخوردار بوده است. بعضا بنظر میرسید که بعضی از قسمتهای ماشین نو، دوباره دستی رنگ شده است.
    هرچند نه همه افراد، بلکه برخی از خریداران جک S5 ، از صدای گیربکس آن اظهار نارضایتی می کنند و توصیه می کنند برای کاهش زوزه صدای گیربکس و بهتر جا رفتن دنده ها، اقدام به تعویض روغن گیربکس کنید. شاید کمی بهتر شود.
    قیاس تیگو 5 با سانتافه خیلی معقول نیست. هرچند شباهتهایی دیده می شود ولی بالاخره ایندو خودرو در دو رده قیمتی جداگانه قرار دارند و نباید مشخصات آنها با هم مقایسه شود.

    1. گارانتی خودرو بر اساس بخشنامه وزارت صنعت برای خودروهای وارداتی 5 سال و برای خودروهایی که به صورت ckd مونتاژ میشوند 3 سال است و ربطی به کیفیت خودرو نداره.
      دلیل مصرف بنزین کمتر هم در شرایطی که خودرو ها از یک نسل و تکنولژی نزدیک به هم باشند مربوط به توان پایینتر موتوره و اصولا کسی که 80 , 90 ملیون پول ماشین میده باید از توانایی ماشین لذت ببره تا نگران مثلا ده هزار تومان پول بیشتر بنزین تو مسافرت تهران مشهد باشه.

  17. من بین خرید این ماشین و سراتو سایپا موندم
    فکر میکنم از لحاظ موتور و گیریبکس سراتو بهتر باشه و از نظر امکانات تیگو .
    واقعا موندم چیکار کنم

      1. معلومه سراتو هرچی باشه اکثر قطعات ماشین از جمله موتور و گیربکس و سیستم تعلیق و … کره ایه ولی تیگو کلا چینیه!

    1. در یکی از برنامه های تخت گاز جرمی کلارکسون 2تا ماشین از برند هوندا روبروی هم قرار داد یکی هوندا سیویک که سواری هست و اون یکی هوندا cr-v که شاسی بلند هست و بهترین کراس اوور سال 2015 انتخاب شد.بعد 2تا ماشینو نشون داد و گفت وقتی هوندا سیویک هست کسی که میره هوندا سی آر وی رو انتخاب میکنه و میخره خیلی نادانه (البته این حرف اون آقاست و خدائی نکرده من نمیخوام به کسی توهین کنم البته کلمه دیگری به کار برد که من تلطیفش کردم)و بعد دلایل کارشناسی خودشونو در طول برنامه بیان کردن که پیشنهاد میکنم این بخش از تخت گاز رو پیدا کنید تا متوجه بشید دیدگاه کارشناسان در باره ماشینهای به ظاهر شاسی بلند چی هست و آیا ارزش داره کلی پول بابت ماشینهائی که نه شاسی بلند هستند و نه سواری پرداخت کنید مثال خیلی روشنشم ام وی ام530 و ایکس33 هست که پلتفرم کاملا یکسان (موتور-گیربکس-دیفرانسیل-شاسی) دارند و تنها تفاوت اساسی شکل اتاق است که هیچ مزیت خاصی هم ایجاد نکرده نه اتاق بزرگتر شده و نه صندوق حجیمتر شده و نه توانائی رفتن به خارج جاده ایجاد شده ولی 20 میلیون تومان باید بیشتر پرداخت کنید حالا شما پیدا کنید پرتقال فروش را.

  18. سلام عزیزان تیگو سوار منم اکسلنت دارم و واقعا در حد سانتافه راضی کننده است البته با توجه به قیمتش و اینکه صدای موتور اصلا داخل نمیاد و هم رده کره ای ها میباشد لطفا دوستا منو تو تلگرام اد کنید 09218872820

  19. سلام دوستان عزیز
    از شما خواهش می کنم در صورتی که این ماشین رو سوار شدید در مورد کیفیتش نظر بدین. صرف گفتن این که این ماشین چینیه و آشغاله نمی تونه راضی کننده باشه. درسته بسیاری از لوازم چینی بی کیفیت هستن اما آیا این مسئله عمومیت داره؟ اگه اینجوریه که چین باید تا حالا با این جمعیت بدبخت ترین کشور دنیا باشه. حجم مبادلاتش با ایالات متحده رو نگاه کنین( بالای سیصد میلیارد دلار در سال). آیا آمریکاییها احمق هستن؟ پس لطف کنید اگر سوار ماشین شدید در موردش نظر بدید تا انتخاب برای اونایی که قصد خرید دارن راحت تر بشه. ممنون

  20. با سلام خدمت دوستان عزيزم
    حرف من با اون دسته از افراديه كه اومدن توو نظرات دنبال نظري ميگردن تا بتونن توو انتخاب نهاييشون تصميم بگيرن كه آيا تيگو ٥ بخرن يا نخرن
    حالا اين سؤالو بايد از كي پرسيد؟ مسلمأ از كسي كه خودش تيگو ٥ داشته باشه
    بنده تيگو ٥ مدل اكسلنت را خريداري كردم و اينم بگم كه در خريد خودرو هام از لحاظ كيفيت وسواس دارم
    قبل از خريد تيگو بسيار تحقيق كردم چون حقيقتأ منم مثل شماهايي كه دودليد كه آيا ماشين چيني بخريد يا نه بنده هم دو دل بودم
    ولي چون ديدم واقعأ اين خودرو از لحاظ ظاهري و كيفيت داخلي بسيار عاليست تصميم گرفتم كه اين خودرو رو تست كنم تا تصميم نهايي براي خريد رو بگيرم
    به يكي از نمايندگي ها مراجعه كردم كه امكان تست خودرو وجود داشت ، خودرو رو تست كردم و خودرو از هر نظر بينظير بود،به لطف گيربكس cvt اين خودرو اصلأ متوجه تعويض دنده ها نميشيد،اتاق بدون كوچيكترين صدا و اصلأ صداي موتور داخل كابين نميومد،فرمان بسيار نرم بود،ترمز ها عالي و و و
    خلاصه بسيار راضي كننده بود
    همون روز، ثبت نام كردم و خودرو همراه با پلاك طي ٥ روز بدستم رسيد
    حالا تجربه ي من از مسافرت با تيگو ٥ : همانطور كه خدمتتون عرض كردم داخل كابين بسيار بي سر و صدا و آروم و سواريه نرمي رو به سرنشينا انتقال ميده،شتاب گيري ماشين با توجه به قدرت موتور ٢ ليتري و وزن خودرو قابل قبول هست و به هيچ وجه در سربالايي ها كم نمياره،فرمان پذيريه خودرو عاليه ، به لطف داشتن esp در پيچ ها و جاده هاي لغزنده حس ايمني بيشتري رو به راننده منتقل ميكنه،فضاي داخل كابين بسيار بزرگ هستش و همه ي سرنشينا احساس راحتي ميكنن،مصرفش توو جاده صدي ٧ و داخل شهر صدي ٩ الي ١٠ بسته به ترافيك،در كل يك خودرو ايده آل و مقرون به صرفه براي خانواده براي مصرف شهري و خارج از شهر هستش.
    كيفيت داخل و بيرون : بدنه خودرو از لحاظ كيفيت رنگ در سطح خيلي خوبه همچنين كيفيت داخلي خودرو هيچي از كره اي ها كم نداره تأكيد ميكنم هيچ فرقي با كره اي ها نميكنه
    با گارانتي ٥ سال يا ١٥٠٠٠٠ كيلومتر هم خيالت بابت ماشينت راحته.
    دوست عزيزي كه قصد داري تيگو ٥ رو بخري با اطمينان بهت ميگم كه ١٠٠٪‏ راضيت ميكنه
    ( يه مطلبم بگم كه بنده قبل از تيگو ٥ ، سانتافه داشتم )
    و يه نكته : اين ماشينو اصلأ با هيچ ماشين چيني مقايسه نكنيد چون كيفيتش در حد كره اي هاست،خودتون تشريف ببريد نمايندگي و از نزديك هم رؤيت كنيد و هم تست كنيد تا به حرف بنده برسيد.
    اميدوارم مطلبم مفيد واقع شده باشه.
    از زندگي لذت ببريد.
    يا علي.

  21. هیچ ماشینی به همین راحتی برای خودش برند نشده چه آلمانی چه اروپایی!!حتی ژاپنی!!
    هرگز تجربه و کیفیت یک ماشین ژاپنی رو با کره ایی و چینی مقایسه نکنید!! اونهای هم که مقایسه میکنند تجربه از رانندگی با ماشینهای ژاپنی و آلمانی نداشتند !
    یک ماشین ساز چینی برای اینکه به برند خوب و قابل قیاسی تبدیل بشه سالها زمان و پختگی نیاز داره تا به بلوغ کامل برسه!
    سال 2009 زمانی که سانتافه داشتم و از کیفیت فنی ماشین تا حدودی راضی بودم! توی جاده ایی داشتم میرفتم که چشمم به اولین نسخه هیوندای وراکروز یا همون IX55 بالای تریلی افتاد که هنوز یه نمونش اش هم داخل شهر وجود نداشت و به اصطلاح هنوز تو کشور ما رونمایی نشده بود تصمیم گرفتم از طریق آشنام اولین سری این ماشینو بخرم و به فاصله چند روز بعد سانتافه رفت و وراکروز اومد جاش!! 3 ماه بعد سر یه معامله ایی که دوستم از این ماشین خوشش اومده بود این ماشین و در کمال اینکه ازش راضی بودم بخاطر معاملم دادم و اولین سری موهاوی 8 سیلندر خریدم یعنی از هیوندا پریدم به کیا و سر یکماه نشد فروختم و رفتم پرادو 2010New خریدم چرا موهاوی فروختم؟ بخاطر بی کیفیت بودن این ماشین !! که با وجود موتور 8 سیلندرش حتی ذره ایی شتاب وراکروز 6 رو نداشت!! با اینکه از سیستم تعلیق پیشرفته برقی سود میبرد اما به حدی در سرعتگیرها و دست اندازها سرت رو میکوبید به سقف که سردرد میگرفتی و یک ماشین کره ایی که تاز برا خودش اسم و رسمی دست و پا کرده بود خواست سیستم تعلیقی مثل سیتروئن ارائه بده اما به حدی ناشی عمل کرده بود که به اون درجه بلوغ و کمال نرسیده بود حتی در دست اندازها شهر با ترمزی که میکردی پدال ترمز به لرزش در میومد همین شد که این ماشین و فروختم و پرادو گرفتم این ماشین و 3 سال نگه داشتم و طول این سالها ذره ای منو اذیت نکرد و واقعا ماشین آسایش و رفاه بود اورگونومی نرم قطعات بکار رفته مواد چه داخل و چه خارج بسیار باکیفیت سواری بسیار بی نقص و عالی تا اینکه این ماشینم دیگه برام قدیمی شده بود رفتم یه سانتافه 2013 IX45 به یاد روزهای خوب رانندگی با سانتافه و وراکروز و هوای اینکه این سانتافه کیفیتی مشابه سانتافه 2009 داره اما بعد از خریدنش فهمیدم چه کلاه گشادی سرم رفته چرا؟ چون کیفیتی که سانتافه جدید در تولید مواد و قطعات و مونتاژ این ماشین با مدل قدیمی اش کرده بود اصلا قابل قیاس نبود و نسبت به قبل افت کرده بود ( بعدها همین مساله توی مطلبی در مجله خارجی خونده بودم که تولیدات ماشینهای هیوندا از نظر کیفیت بین سالهای 2005 تا 2010 برابری میکرده با برندهای صاحب نامی چون بنز و بی ام و و از 2010 به بعد که ماشینهای هیوندا تغییر اساسی در روند تولید و کیفیت کرده بود دیگه اون کیفیت قدیم و نداشت و به فکر سود بیشتر و تولید بی کیفیت تر و طراحی زیباتر بود !! چون برندش توی کشور های خاورمیانه مثل ایران به دلیل اون سالهای درخشان خوب جا افتاده بود!!) دوباره IX 45 رو فروختم و تویوتا کمری جدید که همون کیفیتی که درخور نامش هستش و گرفتم و حتی کیفیت تویوتا از قبل هم بهتر شده !! چند مدت پیش وسوسه شدم ماشینهای چینی رو امتحان کنم تا ببینم چی از آب در اومده که ملت دارند میخرن به واسطه دوستم یه جک اس 5 که تازه گرفته بود این ماشین و امتحان کردم و واقعا باید اعتراف کنم یک ارابه به ظاهر مدرن زیر پام بود کابین بسیار بی کیفیت و جز شتاب خوب حرف دیگه ایی برا گفتن نداشت مثل ماشینهای ایران خودرو سواری بسیار معمولی و ضعیف اما ظاهر بسیار فریبنده و زیبا!!
    دوستان هدف بنده فقط انتقال تجربیاتم از ماشین های که تا الان امتحان کردم و میخوام بگم هر گرونی بی دلیل نیست اول برید مطالعه و تحقیق کنید یه ماشین بخرید شاید این تیگو 5 یه مقدار طراحی و کیفیتی سرتر از جک اس 5 داشته باشه اما خر همون خره فقط پالانش عوض شده !

    1. آقا احسان:
      خیلی خوب است که ماشین های هیوندای، کیاموتورز و تویوتا را از منظر خودتان مقایسه می کنید. لطفا این نکته را مدنظر قرار دهید که اینجا نظرخواهی برای افرادی است که می خواهند ماشین تیگو 5 یا موارد مشابه آن را با هم مقایسه کنند و برای خرید خودشان تصمیم بگیرند.
      درست نیست ماشین های رده 200 میلیونی را با ماشین محدوده 80 -90 میلیون مقایسه کنید. هر آدم عاقلی می داند تویوتا بهتر از ماشین های فعلی چینی است. اینکه توضیح دادن نمی خواهد.
      همچنین کلی گویی هم ارزش خواندن ندارد، اینکه همه ماشین های چینی اینگونه و آنگونه است. ! ! ! !
      لطفا اگر بین ماشین های هم رده تیگو 5 و موارد مشابه ، مورد قابل ذکر یا نقطه نظر فنی و تخصصی دارید با ذکر مصادیق بفرمایید تا استفاده کاربردی (و نه سیاسی) بشود.

  22. متاسفانه در صحبت های شما چنان امواح افکار مشوش چرخ میزنه که رنگ و بوی عوام فریبی در خودش حل میکنه کاربر محترم حتی پراید و خودروهای چینی به محض ترمز کردن لرزش و لغزش ندارند چه برسد به موهاوی و واراکروز
    بنده تجربه سواری این دوخودرو را داشتم کلا خاصیت خودروهای suvسواری خارج از شهری و آفرود هست که با ارتفاع سیستم تعلیق خود به خود فنربندی ها کمی سفت تر میشوند این یک ضعف نیست بلکه ماهیت این خودروهاست اما شما چاشنی قضیه را بحری غلیظ کردید که با کمی دقت درگفتار شما تناقض و گزافه گویی کاملا پدیدار میشود حتی خودروهای چینی هم چنین عملکرد ضعیفی را ندارند

    1. آقای sunmartin
      دوست عزیز فرافکنی خودتو به من نسبت نده !
      اولا که همه میدونن پراید مضخرف ترین ماشینه ایرانه و اصلا مقایسش از هر نظر احمقانس حتی برای مثال زدن تو کیفیت با ماشینهای چینی!!..اینجوری فقط قدرت تمیز دادن و تشخیص خودت زیر سوال میره!
      دوماٌ شما در فنی ماشین ضعف داری و نمیتونی ضعفهای یک ماشین و پیدا کنی به بنده چه ربط داره؟؟ حتما شما خیلی بی خیال میشینی پشت ماشین فقط گاز دادنش برات مونده به هیچی دقت نمیکنی!!
      سوماٌ در مورد تعلیق ماشینها SUV باید به اطلاعت برسونم هیچ ماشینی جز موهاوی از سیستم تعلیق هیدرولیکی برقی بهره نمیبره که بخواد تو جاده سفت بشه و ضمننا موهاوی فربندی هاش سفت نمیشه !! بلکه بیشترین حالت بازی رو در جاده داره !!! و به بخاطر همین بازیشه که اذیت میکنه !! اونایی که موهاوی داشتن میدونن من چی میگم پس شما چیزی که نمیدونی نظر نده!!
      در جواب اون دوستمون آقای منطق :
      باید عرض کنم حق با شماست من نباید در مبحث خودروی تیگو در مورد ماشینهای کره ایی یا ژاپنی صحبت میکردم اما من روی صحبتم در اون پست با دوستانی بود که میگفتن ماشینهای ژاپنی فقط الکی نام داره ! و ماشینهای چینی رو هم سطح میدونستن با ماشینهای ژاپنی!!
      به هرحال آقای منطق ماشینهای چینی از ماشینهای داخلی خیلی خیلی بهتره اما من اگه بخوام 80 یا 90 تومن پول بدم میرم یه رنو داستر میگیرم در رنج ماشینهای شاسی بلند چون از هیچ نظر از ماشینهای چینی خوشم نمیاد!

  23. من اینو سوار نشدم ولی ام وی ام ایکس 33 نیو رو سوار شدم فوق العاده افتضاح بود. یعنی میتونم بگم واقعا دلم برای اشخاصی که بدون تحقیق ماشینهای چینی رو میخرند میسوزه. یک چیز فاجعه ای بود. من جک ندارم ولی باید در جواب کامنت های گمراه کننده برخی واسطه ها و حقوق بگیران شرکت ام وی ام بگم ام وی ام و لیفان حالا حالا ها جا دارند تا به پای فاو و جک و جیلی و برلیانس برسند. که البته خود جک و برلیانس و جیلی هم آش دهن سوزی نیستند فقط از خودروهای ایرانی بهتر هستند و جزو خوب های چین. آگاه بمونید کسی گمراهتون نکنه با کانت هاش. برید حسابی تحقیق کنید بعد بخرید. من نمیگم تیگو بده ولی برید بشینید توش بعد توی جک هم بشینید و مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا