اخباراخبار داخلیبررسی

اولین تجربه رانندگی با JAC S5 توربو + تصاویر مدل تولیدی در ایران + قیمت قطعات یدکی

اولین چینی توربو در بازار ایران

 

FIRST DRIVE

عصر خودرو – در بازار خودرو‏های زیر 100 میلیون ‏تومان ایران همه محصولات رنگ و بویی یکسان به خود گرفته ‏اند ؛ پیشرانه ‏های ضعیف و امکانات محدود ؛ کرمان‏ موتور با محصول جدیدی که از برند JAC انتخاب کرده قصد دارد تمام این معادلات و تفکرات بازار را تغییر دهد و مفاهیم جدید و هیجان ‏انگیزی را در کلاس شاسی‏ بلند‏ها به مشتریان عرضه کند و تغییر را در کالبد شاسی‏ بلند جدید S5 به مشتریان ایرانی معرفی کند . ما نیز برای آشنایی بیش‏تر با این پدیده تصمیم گرفتیم طی آزمایشی دو روزه با توانایی‏های این محصول جدید بیش‏تر آشنا شویم لذا آنچه در ادامه خواهید خواند بخشی از تجربه سواری با JAC S5 است :

 

طراحی ظاهری

به نقل از عصر خودرو – طراحی ظاهری S5 ترکیبی از جذابیت و سادگی است . خطوط متعدد روی دماغه خودرو در کنار سپر و ورودیهای بزرگ هوا ظاهری خاص را برای S5 به ارمغان آورده اند اما در عین حال طراحی نمای جلو این خودرو آنچنان متمایز نیست که در نگاه نخست بتوان از روبرو آن را شناخت اما نکته بارز این طراحی آن است که کاستی های یک محصول چینی را به خود نمی بیند.در نمای جانبی تلاش برای نزدیک کردن این شاسی بلند به حالتی مشابه کوپه محسوس است به گونه ای که این تلاش در فرم شیشه های عقب و کوچک تر شدن ان ها بی تاثیر نبوده است . در نمای عقب نیز فرم چراغ ها و دو محفظه بزرگ خروجی اگزوز با قاب های کرومی از اصلی ترین المان های تمایز S5 با دیگر شاسی بلند های 4 سیلندر موجود در بازار است .

 

اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5

اولین تصاویر از فیس لیفت جک S5


چه ابعادی دارد ؟

برای لمس ابعاد بدنه و کابین S5 بهتر است بدانید که این خودرو در مقایسه با دو رقیب کره ای یعنی اسپورتیج و توسان ، طول و عرض کاملا مشابهی دارد و در ارتفاع حدود 2 سانتیمتر از آن ها بلند تر است که این موضوع زمانی که این سه خودرو در کنار هم قرار بگیرند کاملا محسوس است . فاصله بین دو محور نیز در هر سه خودرو 2.6 متر را نشان می دهد که از فضای مشابه سرنشینان در S5 و اسپورتیج و توسان خبر می دهد . در حالی که همه اعداد و ارقام برای این سه خودرو یکسان پیش می رود S5 سعی می کند ظاهرش را بیش تر به شاسی بلند ها نزدیک کند و به همین جهت ارتفاع آن از سطح زمین به 210 میلیمتر می رسد که در مقایسه با ارتفاع 174 میلیمتری اسپورتیج ابهت بیش تری به ظاهر این خودرو می بخشد.

موتور توربو در دل S5

شاید پیش خودتان بگویید S5 نیز مانن ددیگر شاسی بلند های چینی موتروی معمولی دارد که تنها ظاهر و نام یک شاسی بلند را یدک می کشد اما در حقیقت اگر بدو نآگاهی از موتور ، گیربکس و مشخصات فنی پشت فرمان S5 بنشینید و کوچک ترنی اشاره ای به پدال گاز کنید مطمئنا شگفت زده خواهید شد چرا که در این شاسی بلند جدید شما با یک پیشرانه 2 لیتری توربو روبرو هستید . قلب تپنده S5 با کد HFC4GA3 توسط کمپانی JAC بر پایه یک پیشرانه 134 اسب بخاری 2 لیتری طراحی شده و با اضافه شدن توربو به این مجموعه حداکثر قدرت این شاسی بلند به 174 اسب بخار رسیده است . قدرتی که در شاسی بلند های کره ای با پیشرانه 2.4 لیتری کسب خواهید کرد و البته با قیمتی حدود دو برابر S5 ! حداکثر گشتاور S5 نیز از دور موتور 2000 تا 4000 روی عدد 235 نیوتون متر ثابت است. انتقال قدرت در S5 به محور جلو صورت می گیرد و این وظیفه بر عهده گیربکسی است که به عنوان دیگر شگفتی فنی S5 شناخته می شود ؛ گیربکس 6 سرعته دستی . در مقایسه با گیربکس های 5 دنده معمول ، دنده ششم در این گیربکس موجب می شود تا در سرعت های بالا امکان کاهش مصرف سوخت با ضریب سبک تر گیربکس فراهم شود و رانندگی در سرعت بالا روی دور موتور پایین تر صورت گیرد به گونه ای که در این شرایط مصرف ترکیبی این کراس اوور توربو حدود 7.7 لیتر اعلام شده است .

 

تکنولوژی‌باران !

به نقل از هفته نامه خودرو امروز – هر تصوری که از آپشن های یک شاسی بلند زیر 100 میلیون تومان دارید را کنار بگذارید چرا که S5 در نگاه نخست تمام آن ها را تغییر می دهد . این خودرو برای اولین بار در بین خودرو های چینی با سامانه کنترل الکترونیکی پایداری ESC به بازار کشورمان عرضه خواهد شد . علاو هبر آن سیستم ترمز ABS،EBDو EBAبه صورت استاندارد روی 4 ترمز دیسکی S5 انجام وظیفه می کنند و برای بالا رفتن و پایین آمدن از شیب های تند سیستم های HAS(کمک شروع حرکت در سربالایی) و HDC ( کنترل حرکت در سراشیبی ) به کمکتان می آیند . کنترل لحظه ه لحظه فشار باد تایر ها نیز بر عهده سامانه TPMS است تا به صورت الکترونیکی در صورت نیاز مشکل فشار باد تایر را به شما اطلاع دهد . تمام این تکنولوژی های ایمنی مواردی هستند که به سختی در خودرو های بالای 150 میلیون تومان یافت می شوند چه برسد به بازار زیر 100 میلیونی ها !

قیمت قطعات یدکی جک S5

 

مجموعه آپشن های کاربردی

همانند تکنولوژی های متعدد وقتی در کابین S5 قدم بگذارید با مجموعه ای کامل و کاربردی از آپشن ها مواجه خواهید شد به گونه ای که چه برای سفر های درون شهری و چه سفر های طولانی کمبودی را احساس نخواهید کرد . طراحی کابین با ه رنگ مشکی ، نقره ای و قهوه ای به هیجان انگیز و دلنواز است و ریسک JAC در این طراحی کاملا به چشم می خورد . روی داشبورد خطوط منظم و اصلی قرار گرفته اند و فرم ها چشک نواز هستند . برای یک رانندگی بلند مدت و جلوگیری از خستگی نمایشگر اطلاعات پشت فرمان از نوع سوپر ویژن با روشنایی شب و روز است و در کامپیوتر سفری این نمایشگر اطلاعات کاملی مربوط به مصرف سوخت متوسط ، زمان حدود خروج از پمپ بنزین و … نشان داده می شود . نمایشگر های درجه آمپر و میزان سوخت موجود در باک 55 لیتری آن نیز به صورت دیجیتالی به نمایش در می آیند . در بخش میانی نمایشگری با ابعاد بزرگ قرار گرفته است که به صورت لمسی کنترل می شود و پایین تر از آن و در مقابل دسته دنده امکان استفاده از پورت های USB و AUX فراهم می آید . تنظیم برقی آینه های مجهز به گرم کن از طریق کلید های سمت چپ فرمان امکان پذیر است و علاوه بر آن راننده می تواند سیستم بلوتوث را برای مکالمه تلفنی از روی فرمان کنترل کند. صندلی راننده تنظیمات کاملی برای تسلط روی خودرو و جاده را به صورت دستی فرهم می کند که از مه مترنی ان ها می توان به تنظیم کاربردی ارتفاع اشاره کرد . سیستم تهویه مطبوع با مکانیزمی دیجیتال به صورت دستی تنظیم می شود و دریچه های بزرگ آن به خوبی سطح کابین را تحت پوشش قرار می دهند . روکش صندلی ها ، دسته بنده و فرمان از جنس چرم است و علاوه بر بهره گیری از مه شکنهای جلو و عقب ، سامانه روشن و خاموش شدن اتوماتیک شچراغ ها بر اساس نور محیط نیز در زمره اپشن های S5 به چشم می خورد . تایر های 225/60 R17زیر این خودرو با رینگ های 17 اینچی آلومینیومی نیز ظاهری جذاب به کراس اوور جدید JAC در ایران داده اند .

 

 

پشت فرمان S5

همانطور که در بخش فنی ذکر شد اگر با توانایی های فنی S5 آشنا نباشید در نخستین لمس پدال گاز S5 شگفت زده می شوید و این موضوع در طول آزمایش و در تجربه افراد محتلف در رانندگی کوتاه مدت با این محصول کاملا محسوس بود . حرکت را با فشردن پدال کلاچ و چرخاندن سوییچ آغاز کردیم تا قلب 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر S5 از خواب بیدار شود . نمایشگر اطلاعات پشت فرمان کم کم روشن شد و له رنگ آبی در آمد به شسبک سوپر اسپرت های روز جهان عقربه های دور و موتور سرعت یک بار تا انتها رفتند و به نقطه شروع بازگشتند . با قرار دادن USB در ورودی مخصوص زیر بخش میانی کنسول از طریق کنترل لمسی نمایشگر به بررسی 4 بلند گو سراسر اتاق S5 پرداختیم و با قرار دادن گیربکس در دنده 1 حرکت را آغاز کردیم ؛ شروع اولیه با فشردن پدال گاز تا انتها ، طوفانی و دور از انتظار بود . هرزگردی به حدی طولانی بود که برتری موتور به وزن 1.5 تنی S5 کامل به چشم می آمد . با آغاز حرکت تصمیم گرفتیم هر دنده را تا بالاترین حد دور موتور بررسی کنیم اما زمانی که در دنده 1 دور موتور به 5500 رسید با کات آف ناگهانی مواجه شدیم که معمولا برای جلوگیری از فشار بیش تر روی موتور و افزایش مصرف سوخت در نظر گرفته می شود . توربو معمولا از دور 3000 تا 3500 وارد مدار می شد و ضربه ناگهانی ورودش به مدار کاملا محسوس بود . با توجه به فشار پایین و کوچک بودن بازه عملکرد توربو صدای خاصی از این سیستم به گوش نمی رسید اما صدای نفس آرامی در طول رانندگی با دور بالا به گوش می رسید . پایداری S5 با توجه به سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و چند اتصالی مستقل Eشکل در عقب با همراهی سیستم فرمان نرم و دقیق فراتر از حد انتظار ظاهر شد و در مانور های خیابانی و شتاب جانبی G فرارتر از 0.5 به راحتی قابل کنترل بود . این سیستم تعلیق در گذر از موانع متعدد خیابان نیز آرامش اتاق و سرنشینان را حفظ می کرد . در بررسی که روی شتاب خودرو انجام شد در نهایت به عدد 10.5 ثانیه دست پیدا کردیم که در مقایسه با شاسی بلند های چینی موجود در بازار حدود 3 الی 4 ثانیه عدد بهتری را نشان می دهد .

قیمت و زمان ورود به بازار :

تولید جک S5 توسط شرکت کرمان موتور آغاز شده است و بر اساس گفته های مسئولین این شرکت قیمتی بین 70 تا 80 میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته شده است.

 

تصاویر مدل نهایی جک S5 در بازار ایران

خوشبختانه بر خلاف نمونه اولیه، کرمان خودرو تریم داخلی تمام مشکی را برای این خودرو برگزیده است که تصاویر مدل های موجود در نمایشگاه های کشورمان را می توانید در زیر مشاهده فرمایید.

جک S5-فضای داخلی    جک S5-مانیتورجک S5-تریم مشکی-2جک S5-فضای داخلیجک S5-تریم مشکی

 

 ویدیو تست تصادف جک S5

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

پژو های جدید ایران خودرو،گالری تصاویر + قیمت

پژو 208

پرسیس / برلیانس H230 تولید می شود + مشخصات و قیمت نهایی

پرسیس / برلیانس H230 تولید می شود + مشخصات و قیمت نهایی

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

مقایسه ارزشی خودروهای چینی در بازار ایران

تجربه رانندگی با هیوندای الانترا نسل پنجم MD

تجربه رانندگی با هیوندای الانترا نسل پنجم MD

 

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

آزمایش رانندگی با جیلی X7 در تهران

آزمایش و بررسی برلیانس V5 در پیست آزادی

brilliance_v5_برلیانس_وی5 (6)

 

 

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

تست MVM X33 و MVM 315 جدید در پیست آزادی

 

 

 

کانال خبری دنده 6 بر روی تلگرام

  کانال خبری ، صرفاً بر روی نسخه بروز شده تلگرام کار می کند،می توانید با استفاده از لینک های زیر تلگرام خود را آپدیت کنید.

 لینک آپدیت تلگرام برای اندروید:

‏«Telegram» را در بازار:
http://cafebazaar.ir/app/?id=org.telegram.messenger

برای آی‌او‌اس (آیفون و آیپد):
https://itunes.apple.com/en/app/telegram-messenger/id686449807?mt=8

تلگرام نسخه دسکتاپ (ویندوز):
https://tdesktop.com/win

محتوای مجله دنده 6 با مطالب درج شده در وب سایت متفاوت بوده و برخی اخبار کوتاه و جالب از چهار گوشه صنعت خودروسازی را شامل می شود.

از این که با شما هستیم، خوشحالیم.

 

920 دیدگاه

  1. سلام جناب مهندس سپهر عزیز خدمتتون عرض کردم اگر امکان داره اطلاع رسانی بفرمائید .سیستم تهویه صندلیهای عقب که در زیر صندلی قرار گرفته خیلی زشت شده در صورت امکان این سیستم رو مثل جی5 در کنسولی که در وسط هست قرار بدهند.

  2. سلام.نوشتم صادق جک که بدونید جک نوشتم.
    ولی دوستمون سامان کاملا درست گفته یا اینهمه دلال که قبلا سایر کاربران هشدار داده بودند واقعی هست یا کیفیت ماشین چنگی به دل نمیزنه و ظاهری هست و یا همان بحث بنزین هست که کلا موتورهای توربو که به پرخوران معروف هستند با افزایش نرخ و تک نرخی شدن از بورس میافتند. بهرحال یه چیزی هست که همه فروشنده شدند. اینهمه صفر و حتی کارکرده برای فروش خیلی تعجب داره. یه جورایی دارم منصرف میشم. همه میخوان بفروشند.یا هر کی جک خریده بجز چندنفری که به هوای مصرف خریدیم دلال از اب درامدند یا مشکلی رو شده که ما خبر نداریم. بهر حال ما اومدیم تو دام سایپا و ایران خودرو نیافتیم که گرفتار از این دو تا بدتر شدیم. اون موقع که میخواستین پول بدیم کلی تحویل گرفتن اما الان خانم پشت گیشه زورش میاد سرش را بالا بیاره و جواب بده. بهر حال چندجای کار میلنگه که همه اس 5 را میفروشند. فکر کنم داریم به سرنوشت لیفان دچار میشیم. از هر کی پرسیدم گفت که انصراف بدم. کسی نیست منطقی توجیه کنه که چرا همه فروشنده شدند ؟ لطفا به زور واقعیت را وارونه نکنید. سرمایه ما همین هست. لطفا برای ابلیغات با زندگی مردم بازی نکنید.

    1. دوست عزیز علت فروش
      بیشتر طمع سود دارن که گذاشتن برای فروش بالاخره براشون 10 بیشتر سود داره که هیچ ماشینی تو این بازار انقدر سود نداره
      بنده به عنوان کسی که اس 5 دارم میگم واقعا به پولش خیلی خیلی می ارزه
      پرخوران منظور پرمصرف نیست که!!!
      توربو ،بنزین به خورد ماشین نمیده که بیشتر مصرف کنه
      مصرف ماشین داخل شهر 11-12 و خارج شهر 8 می باشد، طبق نظر دوستان که تحویل گرفتند، برای شاسی بلند 1.5 تنی کاملا استاندارده
      شما برو درباره مصرف اسپرتیج و IX35 که هم وزن و هم قدرت این خودرو هستند تحقیق کنی متوجه میشی

    2. دوست عزیز زندگی پر از ریسک‌های مختلف هست. آدم عاقل اونیه که با در نظر گرفتن جوانب مختلف این ریسک ها رو تبدیل به فرصت کنه برای خودش. الان بنده و شما هم در مورد این ماشین فرضا با همین شرایط روبرو هستیم یکی میاد و ریسک نگهداری ماشین رو قبول می‌کنه و از این رهگذر ممکنه فرضا این ماشین، ماشین خوبی دربیاد و مثلا ظرف یک تا دو سال آینده از قیمت اصلی ماشین چیزی که کم نشه هیچ یه مبلغی هم بیاد روش یا نه اصلاً قیمتش ثابت بمونه و در عوض شما لذت رانندگی با یه ماشین نسبتاً خوب رو چند سالی ببرید و بالعکس ممکنه ماشین خوبی هم درنیاد ولی شما این دل و جرأت رو داشتین و ریسک نگهداری ماشین رو قبلو کردین و از این رهگذر ممکنه چند تومنی هم ضرر کنین. این یه ور ماجراست
      یه ور ماجرا هم اینه که شما نمی‌خواین این ریسک رو قبول کنین و ترجیح میدین مثلاً سرمایه محدود خودتون رو جای مطمئن تر سرمایه گذاری کنین پس بهتره که همین اول کاری ماشین خودتون رو رد کنین بره
      اما اینکه چه چیزی شما رو به یکی از دو سمت متمایل می‌کنه بررسی‌های نسبتاً دقیق، مشورت با افراد مورد اعتماد و نیفتادن در دام کارشناس‌نماهایی است که احساس می‌کنن از همه چیز سر در میارن (چه اونایی که به نفع ماشین صحبت می‌کنن چه اونایی که علیه اون حرف می‌زنن).
      بنابر این انتظار نداشته باشین اینجا یا هر جای دیگه کسی بیاد به شما بگه این ماشین رو بخر یا نخر! این شما هستین که با توجه به سرمایه، شناخت، اولویت‌های زندگی، منش شخصی تصمیم می‌گیرین که چکار کنین یا نکنین
      موفق باشین

      1. دمت گرم آقا علیرضا متنت خیلی سنجیده و پرمعنی بود برخلاف نظرات دوستانی که چانگان خریدن و فکر میکنن بنز خریدن و نمیخوان قبول کنن که تحلیلاشون در مورد خودرو چانگان اشتباه بوده و اشتباه کرده اند. امروز توی یک نمایندگی چانگان متعلق به مشتری رو گذاشته بودند برای فروش به قیمت 87.500.000 تومان. منتظر باشید پایینتر هم میاد .

  3. با سلام خدمت تمام دوستان چه مننقدان چه موافقان . بنده ثبت نامی فروردین و تحویلی مهرماه هستم از روزی که ثبت نام کردم مشغول وب گردی جهت اطلاع از مشخصات و امکانات s5 هستم ولی متاسفانه اینقدر نظرات منفی دیدم که از ثبت نامم منصرف شدم و جهت دریافت وجه پرداختی به نمایندگی مراجعه کردم ولی با کمال ناباوری از مسول نمایندگی شنیدم که در صورت انصراف 40 تا 45 روز طول میکشید تا پولم رو پس بگیرم بناچار و از روی بی میلی ثبت نام را پذیرفتم و از انصراف دادن منصرف شدم پس از آنهم هر موقع با سایتهای مختلف سرکشی میکردم و نظر دوستان رو میخوندم بیشتر اعصابم خورد میشد و به خوذم لعنت میفرستادم تا اینکه یک هفته پیش روزنامه رو که مطالعه میکردم دیدم تست رانندگی s5 رو گذاشتن من هم فرصت رو غنیمت دونستم ودر تاریخ مقرر به محل نمایندگی جهت تست مراجعه کردم ظاهر زیبای خودرو از دور خودنمایی میکرد خوشبختانه بنده بعنوان نفر اول پشت رول خودرو نشستم سوییچ رو که باز کردم و استارت زدم متعجب شدم صدای موتور به سختی قابل شنیدن بود عایق بندی خودرو بسیار خوب بود کلاچ را فشوردم و دنده رو در دنده یک گذاشتم کلاچ و دنده بسیار نرم بود خودرو شروع به حرکت کرد فرمان خودرو به معنای واقعی نرم بود رانندگی با این خودرو آرامش خاصی به راننده میدهد صدای موتور به هیچ وجه داخل اتاق نمیاد پدال گاز رو فشوردم تا ببینم این تبلیغاتی که از شتابش گفتن درست یا نه .من تا حالا خودروهای زیادی رو روندم واقعا بدون اغراق تا حالا خودرویی به این پرشتابی ندیده بودم وقتی پدال رو فشار میدی یک ترس ناگهانی در وجود انسان رسوخ میکنه که نکنه نتونی ماشین رو کنترل کنی .رانندگی با این خودرو کاملا انسان رو ارضا میکنه ترمزهاش هم حرف نداره بخوبی وزن 1500 کیلویی رو متوقف میکنه پشت فرمون s5 کاملا به جاده مسلط هستی اصلا لاستیکهاش ایراد نداره بعضی از دوستان گفته بودن باید لاستیکهارو عوض کنی خلاصشو بهتون بگم غیر از s5 اگر بخوای خودرویی سوار شی تا حس رانندگی s5 رو داشته باشه حداقل باید 150 تا 20 میلیون هزینه کنی بنده تو اسپورتیج هم نشستم اگر به اون نرسه لااقل از اسپورتیج کم نمیاره واقعا حرف نداره بنده حدود 2 ماه هست که مطالب دوستان تو سایتهای مختلف رو میخونم ولی چون خودرو رو تست نکرده بودم هیچ نظری نمیدادم ولی نمیدونم بعضی از دوستان که این ماشینو ندیدن اصلا هیچ اطلاعاتی ازش ندارن و حتی شاید پول خریذنشو هم نداشته باشن بی دلیل میان اظهار فضل هم میکنن بنظرم این ها افرادی هستن که خلا شخصیتی دارن و میخوان به این طریق مورد توجه دیگران قرار بگیرن خدا شفاشون بده در ضمن ی موضوع دیگه هم لازم میدونم بگم در مورد cs35 یکی از دوستان من تو نمایندگی سایپا کار میکنه چند تا از اینهارو آورده بودن جلو نماینگی بعد برای بردن اونها به پارکینگ شرکت باید پشت رول میشستیم که فسمت شد منم پشت رولش نشستم برای اینکه بعضی از دوستان ناراحت نشن به طور خلاصه میگم اصلا قابل قیاس با s5 نیست چه از نظر شتاب چه رانندگی چه راحتی و…..قیمتش هم گرون تره .در پایانخدمت تمام دوستانی که توی این سایت پیگیر کیفیت خودرو هستند باید عرض کنم که s5 فراتر از انتظاره و همه نوع سلیقه رو ارضا میکنه و از خریدش اصلا پشیمون نمیشید که هیچ خوشحالترتون هم میکنه انشاالله مبارکتون باشه . در ضمن بنده یک شهروند ایرانی هستم و هیچ وابستگی به هیچ ارگان یا شرکتی ندارم فقط متقاضی خودرو هستم . روزگار به کام

    1. ممنون آقا رضا از به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون،کاش یاد بگیریم در مورد هیچ چیز زود قضاوت نکنیم

    2. باشه ما هم باور کردیم شما وابسته به هیچ شرکتی نیستی ! اما بعد از این یه کم حرفه ای تر عمل کن و انقدر سریع سراغ تخریب رغیب نرو

  4. خدمت دوستانی که فرموده بودن توی سایت با ما خودرو تعداد 133 عدد از اس5 رو به فروش گذاشتن عرض کنم بنده در قسمت استانها (خراسان رضوی) رو انتخاب کردم تعداد8 دستگاه برای فروش قرار داده بودن که 4 دستگاه اس5 به فروش رفته بود لطفا تعدادی رو که به فروش رسیده رو هم دوستان در نظر بگیرن اکثر کسانی که در اونجا برای فروش خودروشونو گذاشتن کارشون خرید و فروش بود چون سود خوبی براشون داشت.

  5. با سلام
    بالاخره ماشینو دوشنبه تحویل گرفتم باور بفرمائید خیلی فراتر از تصوراتم بود از جمله اینکه:
    – صدای موتور بسیار کم و هنگام فشردن پدال گاز بسیار زیبا و پرقدرت جلوه می نمود
    – کلاج بسیار نرم و تعویض دنده ها بسیار نرم و راحت صورت میگرفت
    – شتاب خودرو بدون شک خیره کننده بود
    – زیبایی خودرو ( چه داخل خودرو و چه ظاهر بیرونی ستودنی بود)
    در ضمن باید به یک موضوعی اشاره کنم که اصلا نمیتونم ازش چشم پوشی کنم اونم اینکه بعد از تحویل خودرو متوجه روشن شدن یکی از آلارمهای آمپر شدم که نگران شدم و بلافاصله با دیدن این موضوع در دفترچه راهنما متوجه شدم که برای فشار باد لاستیک خودروست با اینکه آخر ای ساعتای کاری تعمیرگاه بود به نمایندگی واقع در نزدیکی شیر پاستوریزه مراجعه کردم . که نگهبانی گفت ساعت کاری به پایان رسیده ولی یکی از متخصصین که آنجا حاضر بود و دید که من اصرار به ورود به تعمیر گاه دارم نزد من اومد و مشکل رو جویا شد . و با اینکه ساعت کاری تعمیرگاه تموم شده بود ماشین رو وارد تعمیرگاه کرد و با تنظیم مجدد باد لاستیکها که حتماً باید با دستگاه خاصی انجام میشد ماشین رو تحویل داد و مشکل حل شد و برخورد بسیار بسیار محترمانه ای داشت که همینجا از ایشان تشکر میکنم . و این یعنی مشتری مداری و احساس مسئولیت . اصلاً هم مهم نیست که دیگران چه فکری درباره من بکنند و مرا وابسته به این شرکت بدانن . این مطالب عین واقعیت بود . با تشکر.

  6. “یک هفته پیش روزنامه رو که مطالعه میکردم دیدم تست رانندگی s5 رو گذاشتن من هم فرصت رو غنیمت دونستم ودر تاریخ مقرر به محل نمایندگی جهت تست مراجعه کردم”

    خیلی جالب شد! کجا و چه موقع این تست رو گذاشته بودن؟ در کدام روزنامه چنین اطلاعیه ای منتشر شده؟ بنده یه همچین پیشنهادی رو برای شرکت کرمان خودرو مطرح کرده بودم و گفته بودم اگر خودروسازان این امکان را برای خریداران فراهم کنند که بخصوص در مورد ماشین‌های جدید یه فرصت تست 5 دقیقه‌ای فراهم کنند هم در مشتری مداریشون مؤثره هم درک و شناخت مشتری رو از جنسی که می خوان بخرن افزایش میده. اگر واقعاً کرمان خودرو یه همچین کاری کرده باشه جا داره برای همین کارش جداگانه ازش تقدیر و تشکر بشه.
    بنابر این ممنون میشوم اگر این اطلاعیه رو در اختیار دارین یا آدرسی دارین که میتونه یکی مثل بنده رو به این اطلاعیه برسونه اطلاع بدین. طبیعتاً هدفم این نیست که بخوام در چنین تستی شرکت کنم – که ممکنه وقتش هم گذشته باشه – نفس انتشار چنین اعلامی برام خیلی مهمه…

  7. اقا رضا این همه نوشتی که اخرش بگی cs35 به درد نمیخوره وتبلیغ s5 را بکنی ؟ اخه توکه میگی ماشین دنده ای از اتومات راحت تر !! داشتی گاز میدادی احیانا صدای زوزه گیربکس اذیتت نکرد؟ ماشین نهم پرفروش تو کل ماشینهای چین داری با ۵۰ وخورده ای مقایسه میکنی؟ رنگ سه پوششه را داری با رنگ دست پاش بی کیفیت مقایسه میکنی دوستان به خدا این توزبو یه مدت بهتون کیف میده بعدش باید بیفتید دنبال تعمیرش من با این نظر شما به cs35 بیشتر اطمینان پیدا کردم خدا خیرت بده رلستی نگفتی کی گفته بود بیایید تست بگیرید!!!

  8. راستی چقدر حس یه ماشین کپی کاری شده بهت دست میده وقتی جلوش تقلبی توسان پشتش تقلبی ایودی ووقتی سوار میشی داشبوردش باز تقلب توسان من که عمرا ماشین تقلبی برای رفع عقده های خودم بخرم

  9. جناب حامد خان محترم لطفا”توهین نفرمایید..واقعا”صحیح نیستش..راستش حالااگه بخواهیم از دیدشما به این مسئله نیگاه کنیم که وضعیت خودتان بدتر میشه واین نکته برمیگرده به خودتون عزیز جان ..یعنی شما چنین منظری دارید که طرف اینقدر عقده ای هستش که چون پولش نمیرسه بره یه اسپورتج یا توسان یا ix35 یا موهاوی کره ای اتوماتیک بخره ،لاجرم میره یه ماشین اتوماتیک چینی (مثلا”چانگان)میخره که توی چین درردیف بالاتری از فروش قرار داره که شاید شباهت بیشتری به محصولات کره ای بده..نه قربان این طرز بیان نه تنها صحیح نیست بلکه عملکرد خودشماوامثال شمارو از بعد عقده گشایی ومسائل روانی میبره زیر سوال !!!!دیدین چقدر بده اینجوری صحبت کردن؟؟؟
    بیاییم یادبگیریم نقد وانتقاد سالم رو…بخدا همه از یه پیکریم..چراتوهین ..چراتحقیر…؟؟؟؟

  10. اقا محسن بحث نقد نیست طرف تو روز روشن اومده فکر کرده همه از پشت کوه اومدن من میگم هر کی هر چی خریده مبارکش باشه ولی این بنده خدا ۲۰ خط تایپ کرده تا از چانگان که تو چین پرفروشترین ایراد بگیره اسم اینو شما چی میزاری?اگه ماشینت خوبه که خذا راشکر اگرم نیست نباید حرصت رو روی یه برند دیگه خالی کنی مردم خودشون عقل وچشم دارن شما برو فقط رنگ ومونتاژ چانگان را ببین ادم لذت میبره از کیفیتش والبته قدرتش مثل توربو نیست ولی برخلاف نظر جهت دار خیلی دوستان بسیار تیز وچابک هست

  11. با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز . باید به عرض برسونم بنده فقط تجربه رانندگی با دو خودرو رو داشتم برای همین بد ندونستم در اختیار دوستان بزارم والا خودم هم معتقدم که اینجا محل برسی s5 نه خودروهای دیگه و دو خودرو هم از نظر کلاس با هم متفاوتند یکی کراس اوور متوسط شهری و دیگری کراس اوور کوچک شهری پس قاعدتا هم از نظر قدرت و هم از نظر امکانات با هم متفاوتند در مورد دوست دیگری که شک داشتند به اعلام تست رانندگی s5 در روزنامه باید عرض کنم روزنامه خراسان قسمت اگهیها تاریخهای 2/20 تا 94/2/23 چاپ و تست خودرو در روز پنج شنبه 2/24 ساعت 18:30 تا 22 و جمعه 2/25 ساعت 11 الی 14 محل مشهد مقدس به ادرس بلوار وکیل آباد بین 42 و 44 دفتر فروش محصولات کرمان موتور و گروه بهمن (جهت اطلاع)

  12. من به هیچ عنوان نگفتم خودرو دنده از اتومات بهتره قدرمسلم اتومات بهتره ولی در حال حاضر چون اتومات این خودرو موجود نیست باید دنده ای رو هم غنیمت بشماریم ی موردی رو هم یادم رفت بگم نمایندگی عاکف مشهد تست رانندگی s5 و وولکس رو گداشته بود میتونید تحقیق کنید

  13. دوستان،، خودروي اس فايو از نظر ظاهري زيبا و از نظر مبلمان و كابين هم به اندازه مبلغ پرداختي قابل قبول است ،،،،،، در خصوص مصرف بنزين هم دوستاني كه تحويل گرفتن و بيشتر از ١٠٠٠ كيلومتر پيمايش دارن ، و بيان و صادقانه ميزان مصرف عنوان كنن ، ،،،،،،،،در مورد فني ماشين هم اگر ايراد عمده اي باشه بالاخره مصرف كننده ها ميان و عنوان ميكنن و قابل مخفي كردن نيس ، و بعد از گذشت اندك زماني كاملا مشخص ميشه ،،

  14. آقا پويا گل گفتي : خرداد 7ام, 1394 12:03 (چرا هر کی میخواد از s5 تعریف کنه از cs35 بد میگه؟!! اینا چه ربطی به هم دارن؟)

    طرف چانگان نخريده ، بعد ميگه تجربه رانندگي اونم كجا تو پاركينگ نمايندگي!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ميگه تيز نيست در صورتي كه تمام مصرف كننده واقعي چانگان ميدونند كه خيل هم تيزه . اگرم خيلي هم اهل شتاب بازي و كارهاي بچه گانه هستيد توي حالت تيپ ترونيكش كه كلا وحشي هست.

    اصلا چرا با چانگان مقايسه ميكنيد. ماشين شما خوب هست ، كه حتما نيست كه الان 148 نفر شدند براي فروش ! مال خودتان.
    كجا بيشترين سود را ميده ؟ همكارم كه تو كار خريد و فروش هم هست ، پريروز يكي با 300 كيلومتر كاركرد كه صاحبش 2 ميليون هم آپشن اضافه كرده بود را 72 معامله كرد ، 74 هم گذاشت براي فروش كه امروز يك ساعت پيش نهايتا 73 فروختش رفت . قيمت باما كه كلا چرت و پرت هست . واقعيت چيز ديگري هست. تو اين 2 روز هم حسابي باهاش رونديم . ماشين بدي نشان نميده ، البته كيفيت مونتاژش كه همان مونتاژ ايران هست و بيش از اين ازش انتظار نميره . ولي واقعا با اين گيربكس دستي عملا انگار پرايد يا پاترول 40 سال پيش سوار ميشيد. توي ترافيك هم كلاچ بگير ول كن ! خب با پرايد چه فرقي كرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    يكم فكر كنيد ماشيني كه 2 يا حداكثر 3 ماه اومده ، الان 148 نفر يعني بالاتر از 80 درصد فروشنده هستند.
    جالب هست كه جك J5 كه بيش از 2 سال در بازار هست ، 147 فروشنده داره ولي جك S5 كه 2 ماه در بازار هست 148 فروشنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اگر همتون دلال هستيد كه فروشنده شديد ، واويلا به مصرف كننده اين ماشين. كه شايد فقط 20 درصد ريسك نگه داشتنش را قبول كنند. اگر هم مثلا مصرف كننده هستيد كه چرا همتون قصد فروش داريد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    در عرض 2 روز 133 فروشنده شده 148 فروشنده !!!!!!!!!!!!!!!!! اين خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟ خودتون را بخواب زديد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    اينجوري پيش بره با توجه به اينكه دنده دستي هست و اصل كارش ميلنگه ، از ليفان هم بدتر ميشه.
    الان همه قابليتهاي برتري نسبت به جكي دارند. واردات جديد هم همين را ميگه. همشان اتوماتيك هستن كه اصل كار هست و الان شاسي بلند دنده دستي كه ديگه منسوخ هست . ماشينتون آفرود هم نيست كه بگيم دنده دستي بدردش ميخوره !!!!!!!!!
    بيخود با برندهاي خيلي برتر از جك مقايسه نكنيد.
    خوب هست سوار بشيد. فقط حواستان باشه كه الان 148 نفر فروشنده هستند كه بيشتر هم ميشه !!!!!!!!!!!!!
    بيخود لايك بازي در نياريد. بچسبيد به 80 درصد فروشنده اين ماشين كه حتي بيشتر از جي 5 قصد فروش دارند. اونم ظرف 2 ماه !!!!!!!!!!! يكم هوشمندانه تر و بدون تعصب نگاه كنيد ، حتما چيزي بوده كه از اس 5 اصلا در چين استقبال نشده !!!!!!!!! الان در ايران هم همه فروشنده يا انصراف بده ، شدند . آقا همه بد و شما خوب ، حواستون به واقعيتهايي كه گفته ميشه ، باشيد. همش واقعيت هست . مثل بعضي دوستان جكي هم دروغ سرايي نشده.
    هم آمار چين رسمي و معتبرترين هست.
    هم تعداد فروش اس 5 در باما كه خيلي قبولش داريد ، بالاي 80 درصد هست.
    يعني اگر 10 درصد هم براي انصرافي ها بذاريد ، كلا 10 درصد مصرف كننده داره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حالا هي توجيه كنيد و خودتان را ماشينهاي ديگر مقايسه كنيد. در تغيير وضعيت شما كه تفاوتي نخواهد كرد.
    از اول هم جك اس 5 دنده دستي شكست خورده بود . اتوماتيكش هم بياد به حال شما كه دستي خريديد چه فرقي ميكنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ديگه به قيمت خريدش هم ازتون برنميدارند !!!!!!!!!!! اين دشمني نيست.

    دشمن كسي هست كه براي گول زدن شما تبليغ كرمان موتور را ميكنه ، تبليغ دنده دستي را ميكنه ولي خودش ميره از سايپا و پارس خودرو ، دنده اتوماتيك تهيه ميكنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ديگه خود دانيد.

    1. اتفاقا با توجه به کیفیت پایین گیربکسهای اتوماتیک چینی (بجز نوع cvt) همون دنده دستی خیلی بهتره. ۀخه گیربکس اتوماتیک چهار یا پنج دنده چینی که رانده رو واقعا عذاب میده چی داره که همش اتوماتیک اتوماتیک میکنید؟ میدونید چانگانهایی که خریدین حتی چراغ مه شکن جلو ندارن؟؟؟ الان دیگه پراید هم مه شکن داره چطور چانگان شما نداره؟ قبول ندارید؟ برید تو نمایندگیها ببینید.

      1. دوست عزيز ، اطلاعاتت خيلي ضعيف هست.
        مه شكن داره. زئون بود كه راهنمايي گير داد و مجبور شدن با هالوژن عوضش كنند. اونم بزودي رايگان ميدند.
        شما پرايد اتاق بلند سوار شدي و فعلا داغي . بنزين هم كه حسابي حال جكي ها را رو گرفته.
        رفتي فزولي كردي و حواست نبوده كه كارت گرفتند.

        1. اطلاعات من از شما خیلی بالاتره بدلیل موقعیت شغلی که دارم. شما کاری نداشته باش من چی سوار میشم یا شدم به این فکر کن فردا که پلاک ماشینت اومد و خواستی یه سفر بری حتی تیبا و ریو هم میان تو سربالاییها ازت سبقت میگیرن و بهت میخندن . راستی “فضولی” درسته، یکم رو املات کار کن . عصبی هم نباش بالاخره یه اشتباهی کردی چانگان خریدی .

    2. هرچی باشه از چنگال بهتره با اون موتوره مسخره . درضمن یادم نمیره دوستان تازه چانگان اومده بود میگفتن ماشین مارو 120 میخواستن ندادیم. الان چی؟
      صفرشو طرف التماس میکنه 85 کسی نمیخره. من خودم اس 5 خریدم یه روز دسم بود برا زیرپا گرفتم از همه نظرم اوکی بود از نظر کیفیت چیزی از توسان کم نداشت و با یکم ارفاق در یه سطح بود. ولی پول لازم شدم دیروز فروختم 83. ملت حاضرن واسه جک دنده ای 83 بدن ولی کسی برا چانگان اتومات 85 کسی نمیده. حالا برو ببین داستان چیه.

      1. به به بالاخره دوست خيلي جوان و تازه دلال سايت هم كه دستش رو شد !!!!!!!!!!!!!!
        آدم كه عشقش را نميفروشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        يك روزه فهميدي خوبه ؟؟؟؟؟؟؟؟ يا يكروزه فهميدي كه اگه ردش نكني صاحب اول و آخرش خودت هستي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        بابا كار درست . مثل اينكه جك اس ، همه عشاقش توزرد از آب درآمدند.
        خوب هست كه هنوز هم رو داري نظر بدي !!!!!!!!!!!
        داري فاز دلالي ميدي ! ولي اينجوري نيست . همين امروز هم يكي ديگه جكي اس ، صفر گرفتيم 72 با همان قيمت كاركرده ديروز يكي درآمد.
        تازه 72 زياد هم خريديم. سايرين 70 هم نميدادند.
        راستي يكم زيادي فراموشكار نيستي ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. من از قدیم تو این سایت بودم. تو همون یک روزی که دستم بود فهمیدم که کیفیتش در چه حد با سرگاز تو دنده 3 به سرعت 140 برسی میفهمی موتور 2000 توربو ینی چی. در ضمن قیمت جک یه کفی داره که کسی نمیتونه تغییرش بدن الان کفش 82 3 هستش و کسیم زیر اون معامله نمکنه. در ضمن ثبتنام کارخونشم تا 7 ماه با قیمت 75 میلیون پره.

          1. آقا امين لطفا شما از جك دفاع نكن. جون هر كي دوست داري دفاع نكن.
            متاسفانه نظرات نسنجيده شما همش به ضرر جك شده.
            اقا ما خريديم و ميدونيم هيچ تهفه اي نيست. بذار خودمون خودمون را گول ميزنيم.
            شما هم كه نگرفته فروختي. لطفا ديگه اينجا نظر نده. چون با يك روز كه نميشه نظر داد.
            نظر بي ادبانه شما را قبل از ويرايش مدير سايت ديديم.
            چيه بحث چانگان و جك راه انداختي. اقا ما نخواهيم شما و امثال شما دفاع كنيد كي را ببينيم.
            واقعيت اينه كه حرف چانگاني ها منطقي هست. درست هست كه خيلي تنده و به كام خريداران جك تلخ هست ولي راست هست.
            ماشين چيني كه اينقدر بشكن و بنداز نداره. بيخود كه چيني نميگند.
            دوستان چانگاني شما هم لطفا بيخيال بشيد. خوب و بدش مال ما. خريديم و پاش هم هستيم. منم جزو همون 10 درصد كه قصد نگه داشتن دارم. من خودم ميخوام سوار بشم و مثل امين نخريده قصد فروش ندارم.
            از نظر من جك كلي ايراد هم داره ولي پول زيادي هم براش نداديم كه بخواد لندكروز باشه.
            من هم چانگان و هم جك را از نزديك ديدم. اونم درست و حسابي و به چشم خريدار.
            بله چانگان كيفيتش واقعا بالا هست ولي جك هم خوبه. به قيمتش ميارزه.
            لطفا اين بحث جك و چانگان را كنار بذاريد.
            دوستان هم اگر نظر ميدن بيخيال مقايسه بشند. در اول كار همه ماشينها خوبند. بالاخره صفر هستند.
            اقا بس كنيد . بذاريد بحث فني بشه. دوستان هم لطفا از معايب هم بگيد. همش تعريف كه تابلو هست .
            لطفا واقعت را بگيد. همين. بيخيال مقايسه بشيد. همه ماشينها خوبند. خسته شديم از اين بچه بازي ها.لطفا بس كنيد.

  15. حالا برخي دلالان دوست نما ، سعي دارن همه ما را هدايت كنن سمت سايپا و پارس خودرو ،،،، بشتابيد توليدات اتومات سايپا و پارس خودرو تمام شد ،،،،

    1. بله ، امينتون كه دلال از آب دراومد و اعتراف هم كرد.
      مرجع فكري و فني شما هم كه رفته از پارس خودرو خريده . كه ظاهرا بيخبري ؟
      شما هم هدايت نشو ! مگه چي ميشه ؟ چند روز ديگه كه خيلي بيشتر از اين اشباع شد ، همين 70-72 هم ازت برنميداريم.
      همين الان هم حداقل 3 تومان براي تكميلش بزار كنار كه وقتي خيلي زود خواستي بفروشيش ، حداقل به پول خودت برسي.
      فقط زير 300 بيارش تا ازت برداريم . يادت نره.

  16. آقایون آقایون
    شمارا بخدا
    خواهش میکنم
    والا از همه شمابزرگواران بعیده
    یه کم تعمق وتعقل بفرمائین لطفا”
    یعنی خودروهای چینی(ساخت کمونیست ها)به حدی ارزشمند شدن که ماشیعیان مسلم که توی مسلک ومذهبمون ، اینهمه تاکید میکنن به مساوات وبرادری(المومن الاخوه المومن) ، (المومن مرآه المومن) اینجوری بیفتیم به هم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    یه کم برگردین به نوشته هاتون و دوباره مرور کنین…چه تهمتها وچه توهین ها وچه تحقیر کردن هایی میبینین؟؟؟؟؟
    البته بنده در حد توصیه نیستم ولی بعنوان یادآوری عرض میکنم..والا همه مون خوب میدونیم که ماشینای چینی همشون سروته یه کرباسن
    حالا ارزش داره باشه بیایین هر چی دوست دارین به هم بگین.چانگان بهتره .جک بهتره.لیفان بهتره.جیلی بهتره.چری بهتره.ام وی ام بهتره.!
    بخداقسم اگه وضعیت اینجوری نبود الآن ضعیفترین قشر مردم ، حداقل محصولات تویوتا وشورلت زیر پاهاشون بود.ازسر ناچاری داریم خودمونو با این اسباب بازی ها خوش گول میکنیم که چی ؟ آره ماهم suv داریم!!!چانگان من از جکs5 توبهتره..x60من از x33توبهتره
    خواهش میکنم به احترام شخصیت خودتون وسایت ،دیگه این موضوع رو ادامه ندین
    ببخشید

    1. اقا شاپور حرف شما متین. من از خواننده های سایت عذر میخوام ولی بعضیا انقد حرفاشون بی منطقو بی پایه اساسه ادم نمیتونه ساکت بشینه.
      من که ماشینو فروختم میخواد بشه دو تومن میخواد بشه صد میلیارد ولی ادم که دیگه رو حق نمیتونه پا بزاره. بازم از خواننده های محترم سایت پوزش میخوام.

  17. جناب مهندس سپهر عزیز
    سلام ودرودی مجدد از اعماق دل
    حقیقتا”باماهم تماس گرفته شد برای مابه التفاوت جکs5..ازطرفی بنا به تعاریف بسیار زیادی که از این خودرو شنیده وصدالبته شخصا”نیز آنرا چندین دفعه تست کرده بودم(خودرومتعلق به یکی از وابستگان سببی بنده است)وهمچنان هم شاهد بی ایراد بودن وبی بدیل بودن این خودروهستم(البته توی رنج قیمت ومحصولات چینی هم رده خودش منظورمه وبه طرفداران دیگر محصولات چینی برنخوره) از هر حیث (چه نرمی وبیصدایی انجین ،چه شتاب،چه امکانات وچه ظاهر فیزیکی وچه …..)اونو پسندیدم لیکن نقطه نظرات متخصصینی مثل شما وبعضی از عزیزان دیگر نیز،برایم حائز اهمیته وبرایم در موضوعیت سیستم توربو ووضعیت فقدان تطابق بابنزین کشورمون(بدلیل سابقه کم توربو درایران اونهم روی خودرویی چینی)سوالهایی بیجواب را باقی گذاشته واز دیگر منظر هر چی بیشتر روی متون وکامنتهای قبلی دراین زمینه مرور مکرر میکنم ، حساسیتم بیشتر میشه..این نکته هم خالی از لطف نیستش که درجایی فرموده بودید توربوی بعضی اتوموبیلهای اروپایی پیشرفته درایران بدلیل موضوع اکتان بنزین، دچار لطماتی شده ودر جاهای دیگری هم تاکیدی فرمودید به اینکه فعلا”بغیراز ضعف رنگ ،گزارشاتی دیگه درمورد s5 نشنیده اید(یعنی مشکلی در زمینه توربوی جک s5تابحال گزارش نشده)که این میتونه هم نقطه مثبتی واسش تلقی بشه وهم اینکه افزایش بازه زمانی گارانتی تا3سال ، دل مشغولیتی کمتر را نصیب خریدارانش میکنه(لازم به ذکره که بنده هم خیلی هوادارش شدم)
    اما به هر حال ،بدلیل جدیدالورود بودن این سیستم درکشور(منظورم توربوی ماشینهای چینی است) شایدبعدازصرف یه سابقه چند ماهه یاحداقل یکساله , بعدا”،خیلی بهتر وواضح تر بشه در این باره تصمیم گیری کرد وبه صراحت اعلام موضع بشه
    ولی سوالی که از شمادارم (علیرغم اینکه درپاسخ یکی از دوستان فرمودید که اظهارنظری ندارید وحق انتخاب با خود خریداران است)اینه که بطور کل با همین وضعیت موجود (عملکرد خیلی خوب جکs5درحضور یکی دوماهه اخیرش)نظر شخصی شما چیست؟
    ببخشید طولانی شد اما نظر شخص جنابعالی برایم مهمه…نه اینکه قصد واگذاری تمام قصورات رادرآینده به شماداشته باشیم بلکه بنا به تخصصتان وسابقه فنی شمادرخودرو که قطعا” آگاهیتان بیشتراز ما وخیلی اشخاص دیگراست.مشورتی میکنم .ممنونم

    1. سلام و درود…واقعیت این هست که متاسفانه هیچ منبع و مدرک علمی یا آزمایشگاه یا اطلاعات تجربی ای برای پیش بینی وضعیت فنی در بلند مدت وجود ندارد و بنابراین همانطور که خودتون اشاره کردید، برای نظر دادن قطی در این زمینه ، ناچار به صبر هستیم، اما با تمام اوضاع، به نظر بنده برای افرادی که خواهان یک SUV نسبتا سریع هستند و به بنزین سوپر یا بنزین یورو 4 دسترسی نسبی دارند (در شهر محل سکونتشون عرضه میشه)، انتخاب جک چندان هم دور از منطق نخواهد بود و با توجه به افزایش مدت گارانتی و نبودن رقیب در این بازه قیمتی ارزش ریسک را دارد.البته به هر صورت استفاده و همراه داشتن مکمل سوخت به خصوص در مسافرت ها و فشار نیاوردن به پیشرانه با بنزین معمولی هم از دیگر نکاتی هست که میتونه باعث افزایش طول عمر مجموعه شود.استفاده از روغن توصیه شده شرکت ضرورت دارد چرا که عدم رعایت این نکته می تواند به باطل شدن گارانتی منجر شود و در نهایت اخرین توصیه هم کمی مراعات حال پیشرانه در زمان سرد بودن (اولین استارت) و دقایقی قبل از خاموش کردن خواهد بود.سایر نکات قابل پیش بینی نیست و به جنس قطعات داخلی موتور ، مهندسی آن و شرایط کاربری بستگی دارد اما در مجموع خرید این خودرو به عنوان یک انتخاب متفاوت در بازار ملال اور این روزهای کشورمان، هیجان انگیز و لذت بخش خواهد بود.

      1. مهندس سپهر عزیز
        شما این استعداد را دارید که یک دیپلمات شوید! خدای نکرده حمل بر بی ادبی نکنید. در این چند پستی که طرف مشورت دوستان قرار گرفتید برای خرید یا عدم خرید این ماشین جوابهاتون منطقی، حساب شده و خیلی دیپلماتیک بوده جوری که نه سیخ بسوزه نه کباب. و صدالبته راه درست هم همین است.

  18. ما نخواهييم شما مبليغين سايپا به فكر ما باشين كيو بايد ببينيم ، دوستان عزيز اين تاپيك تو سط عوامل سايپا در حال خارج شدن از ميسرش هست امين عزيز ، اقاي mn و اقا شاپور و اقا رضا و بقيه دوستان ،لطفا تجربيات سواري خودتون و معايب و مزايا ي اس فايو ، منعكس كنيد و به اظهار نظرات بيربط دلالان و مبلغين سايپا توجهي نشون ندين ، و جواب ندين

  19. دوستانی که تجربه رانندگی باs5 رو داشتن،لطفا در رابطه با مصرف سوختش نظر بدن ممنون میشیم

    1. مصرف سوخت در 300 کیلومتر اول از صدی 25 به 10.5 کاهش پیدا میکنه
      خارج شهر به 8 میرسه و داخل شهر به 11-12 بستگی به ترافیک مثل شهر تهران
      اگر طراحی ماشین رو ببینید برای من که مشکل پسند هستم شاید 70% چشمتون بگیره اما وقتی عملکرد فنی را میبینید خیلی بیشتر علاقه مند می شوید
      فرمان نرم
      کم صدا
      تعلیق نرم
      موتور پرقدرت و پرشتاب
      و …

  20. اولین چیزی که با خوندن نظرات دوستان چینی سوار به ذهن میرسه اینه که این عزیزان هر برند چینی غیر از برندی که خودشون خریدند رو آشغال میدونن . نیو ایکس 33 سوارها ، لیفان ایکس 60 را قبول ندارن . جک اس سوارها این دوتا را ماشین نمیدونند و چانگان سوارها هم فقط میگن ماشین ما ماشینه و در آخر ام جی سوارها که دیگه هیچ کدوم را قبول ندارن . از این بحثهایی که عمداتا با بداخلاقی همراه ، آدم یاد این ضرب المثل میفته که هیچ بقالی نمیگه ماست من ترشه . اما اون چیزی که مشخصه اینه که نظرات دارندگان این خودروها پس از فروش ماشینشون اگه نگیم صد در صد تا حدود زیادی با قبل از فروش ماشینشون متفاوته .

  21. اقای مخالف انحصار اولا کسی دلش برای شما نسوخته شما که دیگه خریدی رفته پی کارش ضمنا کسی مبلغ سایپا نیست چه بسا اما مبلغ کرمان موتور زیاده سایپا انقدر بی خیال که حتی بنر هم برای ماشیناش نمیزنه ولی کرمان موتور ماشاالله هم تو خیابون هم بیابون هم فضای مجازی ادم استخدام میکنه وچه کارها که برای تبلیغ وفروش محصولش نمیکنه به هر حال اولا باز میگم هر کی هر چی خریده مبارکش باشه همه پول را با زحمت به دست اوردیم وبا تحقیق یه ماشین خریدیم که هر کدوم معایب ومزایایی داره حالا یکی مزایاش بیشتر یکی کمتر اما بحث های بیهوده از اونجا شروع میشه که خریدارای یه کالا ضمن ماست مالی کردن معایب فاحش کالای خودشون حتی مزایای کالای دیگه را هم ماست مالی میکنن مثلا دوستان جک سوار که انشالله چرخ ماشینشون براشون بچرخه کیفیت خودروهای چانگان را اصلا در نظر نمیگیرن نه رنگ صدفی سه پوششه با کد رنگ لکسوس ..نه گیربکس اتومات ژاپپنی ساخته شده در مشهورترین کارخانه ساخت گیربکس جهان یعنی ایشین که گیربکس لکسوس هم اون میزنه…نه کیفیت مونتاژ بالا …نه طراحی فوق العاده ایتالیایی که کپی هیچ ماشینی نیست…نه شاسی طراحی شده در دیترویت امریکا …نه موتور طراحی شده در بخش تحقیق وتوسعه انگلیس که از تکنولوژی به روز بلو کور همراه با مصرف کم که در جاییگاه دومین خودرو کم مصرف جهان قرار گرفته…ونه خیلی نکات مثبت دیگه را در نظر نمیگیرن البته بعله ماشینهای اتومات تا کید میکنم همه ماشینهای اتومات مثل جک توربو شتابش بالا نیست گرچه همین ماشین مدل توربو داره که سایپا به دلیل شرایط بنزین وروغن نیاورده گرچه همین ماشینم با 125 اسب بخار و وزن 1290 کیلو کشش تعجب اوری داره نمیدونم میدونید یا نه فورد اکو اسپورت 119 اسب بخارویه مدل اس یو وی جدید سوزوکی 120 اسب بخار پس این ماشین نمیتونه تنبل باشه وایراد وزن واسب بخار نداره چرا که اگر اینطور باشه پس فورد وسوزوکی را باید دور انداخت در حالی که همه میدونن این دو کمپانی چه غول هایی هستن البته جک هم به نظر من نسبت به قیمتش خوبه ویه چراغش میارزه به ماشینای وطنی گرچه دنده دستیه وخوب یکم خسته کننده ولی خب کشش خوبی داره اتاقش جاداره با اینکه کپی شده هست ولی قشنگه ومن خودم بدم ازش نمیاد ولی شخصا حاضر نیستم چانگان را با هیچ ماشینی تا 110 تومان عوض کنم از 110 به بالا ولی میشه به کیس های دیگه هم فکر کرد به هر حال هر کی هر چی داره مبارکش باشه هم چانگان وام جی خوبن هم جک اما دروغ چرا ام وی ام نه چون خودم داشتم ومیدونم چیه

  22. فقط چند نفر دارن واقعا اینجا تبلیغ الکی میکنن یکیش همین اقای ارمین اخه برادر من تو کاز کجا اون 7 suv برتر چین را لیست کردی اصلا از کجا اوردی امار خود چین میدونی خود خود چین که تو سایت پدال هست اصلا جک رتبه 50 به بالا داره چانگان رتبه 9 داره هاوال اوله تازه این بین تمام خودروهای چین یعنی فورد وتویوتا و… تو خود چینی ها که اول هاوال دوم چانگان ….میبینید دوستان منظورنم از اون متن بالا دقیقا این مدل تبلیغ های کذب برای انداختن جنسشون به مردم

  23. محمد بنده همدهمینطور فکر میکنم در واقع خودروی چینی بیشتر از 30 الی 40 نلیون ارزش خرید نداره دلیل اینکه این بازه قیمتی مشخص کردم افت بسیار زیاد مبلغ در هنگام فروش بود و نیز کیفیت بسیار پایین و ابتدای تمامی چینی ها البته در میان چینی ها گریت وال و ام جی کمی نسبت به سایر “چینی” ها برتری هایی به لحاظ ماتریال ایتفاده شده در تریم داخلی نظیر رویه صندلی ها و روی درب ها و داشبورد و تزئینات داخلی و دریچه های پرتاب باد و امثالهم دارند ولی در یک بررسی اجمالی متاسفانه سر وته یک کرباس هستند بنده تا بحال چندین خودروی چینی مقایسه کردم حدود یکسال جک جی 5 داشتم دوستم و همسایه بنده ام جی 6 داره و خودم ب ای خرید برلیانس ثبت نام کردم که سریعا پشیمان شدم بدلایلی که در تاپیک برلیانس 330 گفتم اما واقعا خودروهای چینی در حال حاضر فقط با سایر چینی ها در رقابت هستند و هیچ بک ازین خودروها استاندارد های بلند مدت عمر قطعات و کارایی و ارزش در مقابل کالای دریافتی را ندارند اما بیشتر خریداران از سر ناچاری و قیمت های نجومی خودروهای کره ای و ژاپنی به سمت چینی ها مبروند امیدواریم با توافق نهایی ایران و 1+5 قیمت وارداتی ها بواسطه کاهش نرخ ارز کاهش و معقول شود

    1. آقاي حاشيه ، لطفا بي خيال . شما اول عاشق چانگان بودي بعدش جك ، دشمن سرسخت ام جي و حالا صحبت از گريت وال ميكني و مثل اينكه با ام جي خوب شدي. اي بابا بي خيال . حداقل چانگان و جك قيافه دارند و ميشه روشون فكر كرد . هاوال كه بماند . بي خيال . ما نه فني شما را ميخواهيم نه غير فني . با يك بخش از نظر (مخالف انحصار) هم مخالفم. كسي كه ادعا داره فقط يك روز ماشين دستش بوده و سريع ردش كرده كه نميتونه براي من و شما كه قصد مصرف داريم ، منبع باشه . منبع يعني 5000 تا برونيد و زير و بم ماشين دستتون بياد . اگر قرار هست همديگر را گمراه كنيم كه بحث ديگري هست. دوستان لطفا مقايسه نكنيد. يكم رعايت كنيم تا حداقل كسي كه قصد مصرف داره گمراه نشه . نگيم همه چي آرومه بعدش يكي يكي مشكلات ماشين رو بشه . اصلا اين تاپيك فقط شده جاي تبليغ و من خوبم تو خوبي . يك تاپيك ديگه باز بشه بهتر هست. فقط هم فني باشه كه بدونيم كجاي كاريم. كسي هم كه واقعا مصرف كننده هست نظر بده نه دلال جماعت. كه هم جك ميخره و هم برليانس و فقط خدا ميدونه چه معجون ديگري هم گرفته و ما را سر كار گذاشته.

  24. جناب مهندس سپهر عزیز
    اتفاقا” پیشنهاد خوب وبجایی (از سمت علی آقا اس 5 )شد
    باتوجه به حجم بالای کامنتها ومشکلاتی که در باز کردن این تاپیک بوجود اومده واز طرفی ،حالا که جک s5 به بازار اومده وبحث این تاپیک هم از اما واگر دراومده اگر صلاح بدونین واتخاذ تصمیمی برای مفتوحیت تاپیک جدید با مضمون تجربیات s5سواران ،بفرمایید بسیار ازتون ممنون میشیم
    حق نگهدارتون

  25. آقا سپهر ، اگه امکان داره ترتیبی اتخاذ کنید تا کامنتهای سایت به صورت صفحه ای نمایش داده بشه ، مثلا هر صفحه صد تا .
    راستش من یه ساعت منتظر میشم تا کل کامنتها لود بشه !! چون ماشالله تعداد خیلی زیاده!

  26. باسلام مبارکتون باشه اونایی که تحویل گرفتین میخواستم ببینم یلرانتون هم قطع شده یا نه ؟چون گفتند اونایی که خودرو بالا50 میلیون دارند یارانشون قطع میشه؟ممنون

  27. با سلام خدمت پیگیری کنندگان موضوع خودروی اس 5
    من چند روز پیش تجربه خودم را از تحویل گرفتن خودرو و مسافرت شیراز با این خودرو نوشته بودم. آقای محسن 2 سوالاتی در این خصوص از من پرسیده بودند که متاسفانه با چند روز تاخیر دارم بهشون جواب می دم (حقیقتاً قبل از تحویل گرفتن خودرو هر روز این صفحه را چک می کردم و دنبال شنیدن مزایا و معایب خودرو بودم ولی از بعد از تحویل گرفتن خودرو دیگه نیازی به خواندن این مطالب نداشتم چراکه دیگر خودم ماشین را داشته ام و نیازی به شنیدن مزایا و معایب آن نداشته ام و این موضوع باعث شده که با تاخیر جواب دوستان را بدهم که از این بابت عذر خواهی می نمایم).
    در جواب دوستان و بخصوص جناب آقای محسن 2 در خصوص کیفیت رنگ باید عرض شود که خودروی من سفید رنگ هستش و با چشم هیچ مشکل رنگی بر روی آن قابل تشخیص نیست اما اینکه در آینده رنگ آن چه مشکلی پیدا کند را نمی دانم و فکر نمی کنم همچین مواردی از الان بر روی خودرو قابل تشخیص باشد یا لااقل بنده و اطرافیان که ماشینم را دیده اند همچین تخصصی ندارند.
    در خصوص مصرف سوخت باید عرض شود که ابتدا مصرف آن 25 بود ولی به مرور با بالا رفتن کیلومتر خودرو مصرف کاهش یافت تا جاییکه الان در کیلومتر 2680 متوسط مصرف ترکیبی خودروی من 8.5 می باشد.
    دوستانی که به هر دلیلی از این خودرو بد گویی دارند به کنار و نظراتشان سر جای خود محترم می باشد. صحبت من با آن دسته از هموطنانی می باشد یا که قصد خرید خودرو را دارند یا در تحویل گیری آن مردد می باشند، توصیه می کنم اگر می توانند فقط برای چند دقیقه این خودرو را از نزدیک ببینید و کیفیت آن را بررسی کنید و اگر توانستید حتماً 2 دقیقه نیز با آن رانندگی کنید، مطمئنم که خود خودرو در این زمان کوتاه می تواند خود را برایتان بازگو نماید و شما را در ثبت نام یا تحویل خودرو راهنمایی کند.
    با تشکر

  28. سلام من 20 روز اس 5 تحویل گر3تم همه چیز خوبه از رانندگی باهاش لذت می برم فقط یه مشکل داره اونم اینه که اتومات نیست همین نسبت به قیمتش واقعا ارزشمنده

    1. من در عجبم! که هنوز اتوماتیک نبودن/بودن یک مشکل است!
      دوستان اتوماتیک و دنده ای یک انتخاب است. هر کس با توجه به نحوه رانندگی و شرایط جاده ای که در آن جابجا می شود ، یک مدل را انتخاب می کند.
      مثلا من به هیچ وجه از خودرو با دنده اتوماتیک خوشم نمی آید.
      شخص دیگری هم ممکن از از دنده ای متنفر باشد.
      این ها انتخاب راننده است نه اتومبیل!

      1. امیرخان عزیز ببخشید که حاشیه می رم ولی اتوماتیک بودن یا دنده‌ای بودن در شرایطی که هستیم یک انتخاب نیست یک اجبار است! انتخاب زمانی است که شما دو گزینه با شرایطی نسبتاً برابر داشته باشید مثلاً همین ماشین مورد بحث یعنی اس 5 با دو گزینه دنده‌ای و قیمت مثلاً 74 میلیون و اتوماتیک با قیمت مثلاً 80 میلیون در دسترس باشد در این شرایط بله دنده‌ای بودن یا اتوماتیک بودن یک انتخاب می‌شود. ولی وقتی شما خیلی از گزینه های این ماشین را می‌پسندید و در کنارتان مثلا چانگان یا هاوال اتوماتیک با قیمتی بسیار بالاتر و فرضا با امکانات یا ویژگی‌هایی که ممکن است من نوعی از آنها خوشم نیاید را دارید آیا باز هم می‌توانید بگویید دنده‌ای بودن یا اتوماتیک بودن یک انتخاب است؟
        بنده شخصا اس5 را با همین مشخصات انتخاب کرده‌ام ولی خوشحال‌تر می‌شدم اگر دنده اتوماتیک آن نیز در دسترس می‌بود

        1. منظور من این بود که اتوماتیک نبودن را به عنوان یک “ایراد” یا “مشکل” مطرح نکنید.
          اینکه شما اتوماتیک را ترجیح می دهید کاملا صحیح و قابل احترام است. امیدوارم اتوماتیک هم تولید شود تا رضایت شما را جلب نماید.

  29. سلام
    میخواستم بدونم این ماشین گرمکن صندلی داره؟؟؟
    بعد سانروف 2 حالتش چجوریه؟؟؟
    با تشکر

  30. گرمکن و سرد کن نداره..
    سپهر خان لطفا یک ریویو تهیه کنید از خودروی clio که قراره بعد از کپجر وارد بشه و بدلیع تشابه زیاد این دو مدل قیمت فرضی این خودرو چقدر تعیین میشه همونطور کهدمیدونیم کلیو در اروپا یکس از برترین هاچ بک های چندین سال متوالی بود با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا